Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Eikös ne juurikin kanna sen vastuun siitä arvonalenemasta, kun ei tarvitse päätyttyä miettiä mitä autolle tekisi ja mitä siitä sattu saamaan rahaa. Toisena tulisi mieleen tämä sähköautojen yms tulevaisuus, että pysyykö arvon alenemat ns normaaleina vai tuleeko normaalia isompaa tiputusta.
 
Tässä ketjussa on aiemminkin todettu, että liisari on kohtuuhintainen silloin kun kk-erä on noin 1% auton hinnasta. Uuden auton arvonlasku kuitenkin on yleensä sen 10-15% vuodessa vaikkei ajaisi juuri yhtään. Tällaisia diilejä sai vielä vuosi sitten, mutta nykyisessä korkoympäristössä ei näköjään enää.

Tuolla id3:n vajaa 600e/kk hinnalla olisi siten pitänyt saada noin 60ke arvoinen auto liisattua. Korkojen nousu tietysti vaikuttaa myös pääoman vaihtoehtoiskustannukseen, joten siinä mielessä korkeampaan kuukausierään tarttuminen voi olla ihan perusteltua.
 
Eikös ne juurikin kanna sen vastuun siitä arvonalenemasta, kun ei tarvitse päätyttyä miettiä mitä autolle tekisi ja mitä siitä sattu saamaan rahaa. Toisena tulisi mieleen tämä sähköautojen yms tulevaisuus, että pysyykö arvon alenemat ns normaaleina vai tuleeko normaalia isompaa tiputusta.

Meinaatko että mikään leasingyhtiö ottaa minkäänlaista riskiä sen arvon aleneman kanssa. Bisnestä se on, eivätkä ne sillä arvon alenemalla takkiin ota. Ne samat liisarit vielä huutokaupataan autoliikkeille jotka myy ne loppukäyttäjlle, jossa siinäkin kohtaa vielä on tilaa katteelle. Yksityisleasing lukuunottamatta jotain poikkeuksia on ihan selvästi kallein tapa autoilla. Moni perustelee sen huolettomuudella, mutta jos budjetoi vaikka saman kk-erän siihen autoiluun ja ostaa auton tavallisella rahoituksella, saattaa tuollainen sähköautoliisaroijakin saada useamman tonnin "takaisin päin" kun sitten on joskus aika luopua autosta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ketjussa on aiemminkin todettu, että liisari on kohtuuhintainen silloin kun kk-erä on noin 1% auton hinnasta. Uuden auton arvonlasku kuitenkin on yleensä sen 10-15% vuodessa vaikkei ajaisi juuri yhtään. Tällaisia diilejä sai vielä vuosi sitten, mutta nykyisessä korkoympäristössä ei näköjään enää.

Tuolla id3:n vajaa 600e/kk hinnalla olisi siten pitänyt saada noin 60ke arvoinen auto liisattua. Korkojen nousu tietysti vaikuttaa myös pääoman vaihtoehtoiskustannukseen, joten siinä mielessä korkeampaan kuukausierään tarttuminen voi olla ihan perusteltua.
VW:n id3 diili menee siis aika lähelle tuota, että kk-erä on 1% auton arvosta. Kk-erä siis 479eur ja auton arvo on 43 390eur. Kaupan päälle 4 620 kWh lataussähköä K-Latausasemilta, joiden arvo 1150eur jos lasketaan peruslatauksen 0,25eur/kWh hinnalla.
Tämä on siis eri tarjous kun tuo Arval:n 589eur/kk.

Kampanjat ja tarjoukset | Volkswagen Suomi
 
Onkos kellään kokemuksia tuosta Autosalvan "Autosalpa sopimus" tyylistä. Mikä lienee siis normaali rahoitus, liikkeen takaisinosto lupauksella. Tuo vaikuttaisi kaikista järkevimmiltä jos haluaa varmuutta tuosta sopimuksen päättymis hetkestä, autoliike ostaa sen varmuudella tuohon hintaan ja ainakin väittävät maksavansa erotusta jos autolla vielä arvoa enemmän tuossa vaiheessa tai kilsoja vaikka tullut mittariin vähemmän kun sovittu. Joskus samantapaisissa sai myös myydä auton vapaasti mihin vaan tuon sopimuksen jälkeen.

Tämä siis varmaan normaali rahoituksen ja yksityisleasingin välistä oleva vaihtoehto.

 
Onkos kellään kokemuksia tuosta Autosalvan "Autosalpa sopimus" tyylistä. Mikä lienee siis normaali rahoitus, liikkeen takaisinosto lupauksella. Tuo vaikuttaisi kaikista järkevimmiltä jos haluaa varmuutta tuosta sopimuksen päättymis hetkestä, autoliike ostaa sen varmuudella tuohon hintaan ja ainakin väittävät maksavansa erotusta jos autolla vielä arvoa enemmän tuossa vaiheessa tai kilsoja vaikka tullut mittariin vähemmän kun sovittu. Joskus samantapaisissa sai myös myydä auton vapaasti mihin vaan tuon sopimuksen jälkeen.

Tämä siis varmaan normaali rahoituksen ja yksityisleasingin välistä oleva vaihtoehto.


Joo mulla on tämä sopimus. Tosiaan taattu hyvityshinta on sopparissa, mutta omien laskujen mukaan autosta tulisi saada enemmän, kuin mitä sopparissa on. Nykyään tuossa Autosalpasopimuksessa taitaa olla olla korko ainakin tuplat, jos ei mitään korkokamppista ole tällä hetkellä.
 
VW:n id3 diili menee siis aika lähelle tuota, että kk-erä on 1% auton arvosta. Kk-erä siis 479eur ja auton arvo on 43 390eur. Kaupan päälle 4 620 kWh lataussähköä K-Latausasemilta, joiden arvo 1150eur jos lasketaan peruslatauksen 0,25eur/kWh hinnalla.
Tämä on siis eri tarjous kun tuo Arval:n 589eur/kk.

Kampanjat ja tarjoukset | Volkswagen Suomi
Noissa on vaan tuo ajomäärä ihan "vitsi", eli tuossakin tajouksessa 10tkm/vuosi. Tosin tässä tapauksessa ylimääräiset kilometrit on kohtuullisesti, suorastaan edullisesti, hinnoiteltu, eli 0,17 e/km.

Mutta tuleehan tuossa kilometrille hintaa, eli pelkän auton liisarimaksusta tulee 0,5748 e/km. Siihen päälle sitten vielä muut kulut.
 
Toisessa id3 tarjouksessa taisi olla 15tkm eli tuon 10tkm vertailukelpoinen hinta on +70€/kk eli 550€/kk - ilmaset sähköt jos niille jotain arvoa laskee)-32€/kk) mutta onhan tuo ilman sähköjäkin vielä vähhalvempi.

3v vanha alle 50tkm ajettu auto (jota nuo liisarit on) on kuitenkin edelleenkin kuin ”uusi”, sillä ajaa helposti toiset 3v 100tkm asti vailla huolen häivää. Tämän vuoksi itse en ainakaan maksaisi yli 20k€ uudella autolla ajelusta kun ’uudella’ tekee saman 1/3-1/2 hinnalla. Sitten kun laskee että paljon pitää tehdä töitä että saa ton tuhkaksi muuttuvan 13-10k€ käteen niin yhtälö on täysin järjetön - puhutaan käytännössä 1/2v duunista (eli 1/6 auton pitoajasta) kiitos marginaaliveroasteen.

Jos tommosia käytettyjä saisi jatkoliisata niin voisi alkaa itseä kiinnostamaan :). Autoedustakin huomaa että se on hyvin lobattu, 4v vanhan auton arvo on ~1/2 uudesta mutta autoedun arvo karkeasti 90% uudesta, muuten ei olisi liisarifirmoilla businesta, kukaan hullu vaihtaisi uutta 3v välein jos verotusarvo putoaisi 3-4v ikäisenä puoleen.
 
Toisessa id3 tarjouksessa taisi olla 15tkm eli tuon 10tkm vertailukelpoinen hinta on +70€/kk eli 550€/kk - ilmaset sähköt jos niille jotain arvoa laskee)-32€/kk) mutta onhan tuo ilman sähköjäkin vielä vähhalvempi.
Kun vähän kelaat taakse päin niin ei tarvitse muistin varassa olla.
Itse itselleni: tällanen ID.3-liisaritarjous tuli vastaan ja siihen lopulta tartuin. Toimitus parin viikon sisään, 589 €/kk 10 000 km/vuosi ja sisältää huollot, korjaukset, rengashotellit ja muut. Vakuutukset tuolta sai kans, olivat noin parikymppiä edullisemat kun mitä oisin Pohjolasta saanut jatkettua omia.
 
3v vanha alle 50tkm ajettu auto (jota nuo liisarit on) on kuitenkin edelleenkin kuin ”uusi”, sillä ajaa helposti toiset 3v 100tkm asti vailla huolen häivää. Tämän vuoksi itse en ainakaan maksaisi yli 20k€ uudella autolla ajelusta kun ’uudella’ tekee saman 1/3-1/2 hinnalla. Sitten kun laskee että paljon pitää tehdä töitä että saa ton tuhkaksi muuttuvan 13-10k€ käteen niin yhtälö on täysin järjetön - puhutaan käytännössä 1/2v duunista (eli 1/6 auton pitoajasta) kiitos marginaaliveroasteen.
Ei se ero kyllä noin iso ole. 60ke auto on 3v/50tkm jälkeen karkeasti n. 40ke auto. Tuolla kun ajaa toiset 3v / niin että 100tkm alkaa olla mittarissa, niin se on noin 25ke auto siinä vaiheessa. Ero ei siis tosiaankaan ole 50-70% vaan luokassa 20-30%.

Tähän vielä päälle se, että 50tkm rullatussa alkaa molemmat rengassarjat olla vaihtokunnossa (800e/sarja) ja joudut itse maksamaan huollot (sisältäen esim. yleensä kallis 60tkm huolto) niin ero kutistuu ihan olemattomaksi.
 
Ei se ero kyllä noin iso ole. 60ke auto on 3v/50tkm jälkeen karkeasti n. 40ke auto. Tuolla kun ajaa toiset 3v / niin että 100tkm alkaa olla mittarissa, niin se on noin 25ke auto siinä vaiheessa. Ero ei siis tosiaankaan ole 50-70% vaan luokassa 20-30%.

Tähän vielä päälle se, että 50tkm rullatussa alkaa molemmat rengassarjat olla vaihtokunnossa (800e/sarja) ja joudut itse maksamaan huollot (sisältäen esim. yleensä kallis 60tkm huolto) niin ero kutistuu ihan olemattomaksi.
Nyrkkisääntö on ollut 'vähän paremmissa autoissa' 4v&100tkm == minimissään ½ hinnasta pois, tuossa on toki melko kova varianssi merkin/mallin ja yksityisen/autoliikkeen välillä. Esim. jostain halvasta pikkukirpusta katoaa ½ hinnasta jo paljon aiemmin, mutta sitten ihan loput 25% ei pitkään aikaan eli pääset hyvin pitkään ajamaan 50%->25% uuden hinnasta eli 1/4 auton hinnalla.

Omat viimeiset ostokset olleet ainakin jotain ihan muuta arvonaleneman osalta kuin kuvaamasi 20-30%, nuo toki hankittu ihan vähän iäkkäämpinäkin 4v-5v ikäisinä (eivätkä uppoa tuohon sinun mainitsemaan 60ke kategoriaan vaan menee reilusti ohi molemmin puolin).
2011: 31ke, 130tkm ajettu 2007 530 hintaan (auto uutena 80-85ke riippuen miten laskee/arvioi varusteet), olisi "vastaavasta" voinut maksaa myöskin Suomessa ~38ke pintaan. (saksasta, 31ke verotettuna, laivattuna, kilvissä ja talvirenkailla, webasto olikin jo tehtaalta ruksittu mukaan)
2020: 8,2ke, 75tkm ajettu 2015 1.0 110hv Ibiza (autoliikkeestä)
2021: 12,5ke, 55tkm ajettu 2017 1.4 150hv Octavia (yksityiseltä)

Nähdäkseni nuo kaikki on alle 50% (osa jopa reilusti) uuden hinnan vaikka miten koittaisi normalisoida tuohon yllä olevaan kaavaan. Toki tiedän myös uutena ostettuja ~30ke toyotoja joissa hinta tippunut (saatu väliraha) vain muutaman tonnin kun vaihdettu parin vuoden jälkeen uuteen. Bemarista sain muuten 2021 käteen 12ke (tämä oli tuuria mutta vaikka laskisi realistisella 8ke:lla (tai jopa 0e arvolla) niin ei se yhtälöä keikauta) eli mainutulla id3:lla ei autoilla 3 vuotta kauempaa arvonalenemalla ja vielä pitäisi 7v raapia jostain eli id3:lla ~40+ke kulut päälle. Bemarin olisi siis voinut paalata alle 5v omistuksen jälkeen. Id3 vertailuna Ocuun joka ollut käytössä nyt melkein 1,5v, auto on sekin vieläpä isompi ja voisin ajaa sen romuttamon paalauskoneeseen kun 2v omistus tulee täyteen ja siltikin ollaan kuluissa uuden liisatun id3:sen tasolla. 3v pidolla puhutaan suorasta ~6ke pääoman menetyksestä + ocun raadon jäljellä oleva arvo (6v ikäisenä about 100tkm ajettuna) eli olettavasti puhutaan 15ke potista 3v aikana tuossakin vertailussa. Molemmissa skenaarioissa palkkatöitä saa tehdä ihan tosissaan id3:sen leasing hinnan kattamiseksi.

Renkaalla kuin renkaalla ajaa helposti 30tkm, jos ajaa vähän niin talvirengas kovettuu suht äkkiä eikä enää kulu merkittävästi (jos on nastoilla niin tarjoaa 'kohtuullista' pitoa 10v ajan, kitkat pakko uusia aiemmin), mutta totta on että 6v aikana todennäköisesti jotain (kesä) renkaita on lähes pakko hankkia. Itse esim. tinkasin tingatun hinnan päälle ibizasta pois vielä 200e koska 2kpl talvirenkaita oli täysin käyttökelvottomat ja hain "mätsing parin" (ikä/pinta) jäljelle jääneiden kanssa käytettynä 40e hintaan vanteille pyöräytettynä :)..

Hihnanvaihto kahteen ylläolevaan vagiin on esim 6v välein (kilsat eivät tule vastaan näillä puhutuilla ajoilla) 650e, Ibizassa toki tuo on jo "jotain" auton arvoon suhteutettuna ja öljyt+suodattimet samalla 750e kokonaisuutena, marmorilla sama kattaus 1,5ke mutta kuka hullu sinne autoa veisi? Eli ei se pelkkä 60tkm huolto mikään merkittävä kuluerä (muutamia satasia 'extraa') ole missään vehkessä ja noissakin hihnan vaihto 6v tarkasteluajalla menee käytännössä kategoriaan "seuraavan omistajan ongelma". Itselle tuo vaihto tuli vastaan ja ibizan kohdalla mietein vakavasti josko olisi pistänyt auton kiertoon mutta muutama satku seuraavat 6v "toimivasta" autosta on lopulta aika pieni raha jos omalle ajalle/vaivalle laskee yhtään arvoa joten pidän ajan vielä ainakin pari vuotta kun ei tuon katiskan arvo juuri putoa.

Sekä renkaat & huollot on suhteellisen kosmeettisia asioita jos vaakakupissa on yli 5ke arvonalenemat ja sen pystyy jotenkin "puolittamaan" esim. 3v vanhemmalla autolla. Totta on että sopivalla yhdistelmällä jos välttää rengasostokset & huollot ja sattuu saamaan vielä hyvän rahan vaihdossa niin erotus jää vähäiseksi vs. että jatkaisi samalla autolla vielä seuraavat 3 vuotta. Olikohan se Pokkus vai kuka joka viime vai sitä edellisessä black fridayssa sai bemaria alle hyvinkin edukkaasti, siinä diilissä varmasti päästiin/ään tuohon mainitsemaasi 20-30% tasoon tai jopa alle 3+3v tarkastelussa.


Toisalta tämä oli tarjousketju eikä mikään leasing hinnat vs muut eli menee pahasti off-topikiksi...
 
Hankintatuesta 100 % varattu 29.9.2022.
Näyttää osa määrärahasta taas vapautuneen:

Näyttökuva_20221128_153107.png



En olisi muuten asiasta tiennyt, mutta automyyjä vihjasi, että niin paljon on ihmiset peruneet tilauksia pitkien toimitusaikojen vuoksi, että nyt olisi taas määrärahaa tarjolla. Laitoin oman hakemuksen sisään ja automaattivastaus yhä kyllä väittää, että "Määräraha on varattu kokonaan, eikä hakemuksellesi tehdä määrärahavarausta. Jos tuen myöntämishetkellä ei ole käytettävissä tuen maksamiselle osoitettua määrärahaa, tukea ei voi myöntää. "

Jännä nähdä miten käy.
 
Pakettiautoon näyttäisi vielä olevan määrärahoja jäljellä, sääli ettei pidempää ID Buzz Cargoa ole vielä saatavilla, muuten laittaisin tilauksen vetämään.

Toki pitäisi vielä selvittää, minkä tasoisen hankintatuen pakettiautoon saa, kun se ilmeisesti lasketaan vastaavan polttomoottori mallin ja sähkökikkareen hankintahintojen erotuksesta.
Täytyy käydä kiusaamassa tuttua volkkarimyyjää ja kysyä, josko hän jaksaisi pyöräyttää Traficomin vaatiman selvityksen tukikelpoisista kustannuksista, eli käytännössä vertailun polttiksen ja sähkökikkareen hinnoista.
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisella korolla olette saaneet tarjouksia näinä päivinä? Itselle tarjottiin juuri autoliikkeestä 5.49% 25t€ rahoitukselle. Hurjalta kuulostaa.

Jos tuota pitäisi 6v sopimusajan niin pelkät korot olisi yli 5000€.
 
Minkälaisella korolla olette saaneet tarjouksia näinä päivinä? Itselle tarjottiin juuri autoliikkeestä 5.49% 25t€ rahoitukselle. Hurjalta kuulostaa.

Jos tuota pitäisi 6v sopimusajan niin pelkät korot olisi yli 5000€.

Mitä tuossa katsellut sivusilmällä niin liikkeillä ollut nyt tarjouksia johonkin 2-3% haarukkaan + kulut, mutta lähinnähän kannattaa aina kytätä että mieleisen auton myyjällä on kampis päällä niin saa halvempaa rahaa, peruskorothan on monesti ollu just tuota 5,5% luokkaa ilman kampanjaa jo ennen nykyistä koronnousuakin, ei sinänsä mitään ihmeellistä. Sitten noille Kamuxeille sun muille toi on jo "tarjous", joskus itsekin sieltä tarjousta kyselinja rahoutus"tarjous" oli juuri luokkaa 6,9% sijasta nyt vain 5,49%...
 
Halpojen korkojen aika on ohi useammaksi vuodeksi...
Siltäpä se näyttää. Onneksi itse sattuin aika osuvaan aikaan tarttumaan Huyndain kampajaan "triplaamme hankintatuen ja rahoitus 0.99% ilman muita kuluja".
Kai tuolla korealaisella täyssähköllä nyt pitää sitten koittaa ajella suht pitkään, vaikkakin kilometrejä tulee yli 40tkm/vuodessa. Akkutakuun kilometrit vain paukkuu yli jo vajaassa neljässä vuodessa.
Vaan jos nyt sattuu sitten akku laukeamaan ja kustannukset siitä olisi luokkaa muutamia tuhansia, niin kyllähän vastaavasti korkokustannuksetkin olisi melkoisia jos vaihtaisi uuteen yli 50k€ maksavaan sähköautoon ja korot pyörii yli viiden prosentin.
 
Akku kaput lienee merkilla kuin merkillä min 10k€ pintaan eli kannattaa hävittää reilusti ennen h-hetkeä. Noilla kilsoilla 3v ja mosa vaihtoon olisi minun mielipiteenä. Optimaalinen usecase olisi 1v vanha auto jota polkee 3v ja vaihtoon. Saa vielä kohtis hinnan ja jää ns. liikkeestä ulos alennus ensimmäisen ostajan maksettavaksi.
 
Hynyllä on kyllä se hyvä puoli, että ei ole normitakuussa km-rajaa 5 vuoteen asti. Jos auto miellyttää ja hinta tippunut reilujen km:n takia, niin ei välttämättä kannata kyllä alkaa pelkäämään akkutakuun loppumista. Testauttaa vaikka just ennen km-rajan ylittymistä. Ajaa sitten niin pitkään kuin menee. Varsinkin, jos se "liikkeestä ulos" alennus on edelleen +merkkinen ja toimitus on ei-oota.
 
Pitkästä aikaa tarjouksia, Delta ja Mazda.

Perustamiskulu 299 €, käsittelymaksu 15 €/erä, korko 0,99 %.
Tarjous voimassa 31.12.2022 saakka, auto tulee rekisteröidä ja osamaksusopimuksen astua voimaan 28.2.2023 mennessä. Koskee rajattuja erää autoja.

 
Mitä luulette tässä korkoympäristössä, mistä tuo korko otetaan "takaisin". Selvää on että tuolla hintaa ei rahaa saa ostettua tällä hetkellä ainakaan autoliikkeet.
 
Niin, sitä vähän hain takaakin että tällaisessa tilanteessa taitaa noiden korkokamppisten kyttääminen olla vähän turhaa...
 
niin tuo voi hyvin olla tarjous tiettyyn erään autoja jotka pitää saada tämän vuoden puolella kaupaksi, muutenkin tuohon vuodenvaihteeseen on aina painetta saada autoliikkeillä kiintiöt täyteen..
 
Väitän että sekin on melkolailla legendaa. Jos on budjetoitu vaikka 3000 auton myynti vuodelle ja siitä sitten tarkoitus saada jotain cashbackia tms. niin jännästi sitten joka ikinen vuosi se "viimeinen rutistus" tehtäisiin sitten sattumalta juuri siihen aikaan kun on muutenkin autokaupoissa kaupankäynti hiljaista ja ihmisillä rahat ja keskittyminen joulussa yms. hömpässä.

Lisäksi käytännössä aina tuntuu olevan niin että se variable margin tulee niin monesta eri kohteesta, että se autojen kappalemäärä on vain yksi pieni osa kokonaisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisella korolla olette saaneet tarjouksia näinä päivinä? Itselle tarjottiin juuri autoliikkeestä 5.49% 25t€ rahoitukselle. Hurjalta kuulostaa.

Jos tuota pitäisi 6v sopimusajan niin pelkät korot olisi yli 5000€.

Juuri meinasin vaihtaa autoa ja 4,95 + kulut ja todellinen korko 8,xx%. Sen verran kallista rahaa vaikka olisi pistänyt omaakin käteistä vaihtarin lisäksi, että 3v korkokulut ~2,5k. Pitäydyn alkuperäisessä suunnitelmassa katsella vasta vuodenvaihteen jälkeen asiaa uusiksi, ei se korkoihin välttämättä vaikuta mutta eipä nuo autot ole maailmasta vielä loppuneet vaikka odotteleekin.

Autoliikkeen omistava tuttu sanoi että 3,9% on korkotaso, alle tuon kompensoidaan jostain muualta (vaihtohinta, maahantuoja, tms riippuen case).
 
Kyllä se alkaa monella olla jo luokkaa 4,2-4,3. Nousupaineita on lähes kuukausittain ollut nyt toukokuusta lähtien.
 
Itsellä on 5v nollarahoitus joka päättyy 2024. Aikomus oli vaihtaa auto hybridiin rahoituksella mutta menkööt loppuun tällä kun ei viitsi maksaa tyhjästä.
 
Tämä nyt on ainakin kohtuu pienen kuulonen, tiedä sitten mitä on todellinen vuosikorko.
www.vaihtoautomaa.com/korkotarjous

Korko vain 0,99% + kulut! Tarjous voimassa 31.12.2022 saakka!

Vaihteeksi taas laitonta mainontaa, kaikki luoton kulut on tuotava esiin mainonnassa selkeästi ja esimerkkilaskelman kanssa. Maininta ”+ kulut” ei millään muotoa täytä vaatimuksia, mutta ei näiltä kakkoskastin jobbareilta paljoa muuta yleensä voi odottaa kuin harhaanjohtavaa mainontaa ja paskaa asiakaspalvelua. Itse yleensä oletan että jos pelkkä mainonnan tekeminen lakipykälien mukaan on ylitsepääsemättömän vaikeaa, niin lakia rikotaan tai kierretään kaikessa muussakin toiminnassa.

Rahoituslaskurinsa näyttää kuluiksi 495€ perustamismaksun ja 16€/kk käsittelykulut, mutta ei olis eka kerta kun jobbari nostaa kuluja samalla kun laskee korkoa ”tarjouksessa”…
 

Wetterillä näyttäisi olevan rahoitustarjous käynnissä. Korko 1,9% + kulut, esimerkkilaskelmassa todellinen kokonaiskorko 3,88%.
 
Avausmaksut ja käsittelykulut ovat kyllä nousseet noissa "tarjouskoroissa" aiempiin vuosiin nähden.
 
Auto-suni 1.99% korolla, pyysin yhden tarjouksen. 18.500e rahoitus, viimeinen suurempi erä 25% . kokonaiskorko 4.11%.
Ei paljon parempaa saa mistään tällä hetkellä, Vaihtoautomaa tarjoo 0.99%, yhden auton oston jälkeen en siellä enää asioi.
 
Viimeksi muokattu:
Auto-suni 1.99% korolla, pyysin yhden tarjouksen. 18.500e rahoitus, viimeinen suurempi erä 25% . kokonaiskorko 4.11%.
Ei paljon parempaa saa mistään tällä hetkellä, Vaihtoautomaa tarjoo 0.99%, yhden auton oston jälkeen en siellä enää asioi.

Auto-sunille kyllä kehut meikältä. Yhden auton sieltä ostanut ja 2 myynyt sinne, kaikin puolin asiallinen palvelu ja reilu meininki. Ei yritetä kusettaa missään.
 
Kysyin myös ValtaAutosta. Ensin tarjos 6.9% , sanoin et aika suolane, eli laita parasta mitä pystyt tarjoukseen.
Tippu 5.6%, laitoin viestin ei kiitos ostan jostain joka tarjoo alle 2%.
Tunti meni ni tuli uus viesti missä lupas 2.9%, mutta oli avausmaksu noussu 130e ja kulut noussu 15e --> 16e.
Kui tyhmän ne pitää asiakkaita.

Ostin Auto-Sunilta, huoltavat vielä ja laittavat uudet kesärenkaat vanteille.
 
Millaset kokemukset techiläisillä on auton myynnistä keskenkaiken rahoituksen? Autolle olisi tarvetta mutta on riskinä että tarve loppuu jo syksyllä ja mielellään silloin luopuisin autosta
 
Millaset kokemukset techiläisillä on auton myynnistä keskenkaiken rahoituksen? Autolle olisi tarvetta mutta on riskinä että tarve loppuu jo syksyllä ja mielellään silloin luopuisin autosta

Hyvät kokemukset. Autoliike hoitaa kaiken eli maksaa loppuvelan rahoitusyhtiölle ja loput sinun tilille.
 
Millaset kokemukset techiläisillä on auton myynnistä keskenkaiken rahoituksen? Autolle olisi tarvetta mutta on riskinä että tarve loppuu jo syksyllä ja mielellään silloin luopuisin autosta
Ei myynnistä ole kokemusta, mutta kerran ostin käytetyn ja rahoituksella hankitun BMW:n joltain persaukiselta. Maksoin reilut 10k€ rahoitusyhtiölle ja 200€ myyjän tilille. Aika vaivattomasti tuo mielestäni kävi, alle kahdessa vuorokaudessa oli kuviot sovittuna. Toki se myyjä hoiti omalta osaltaan kommunikoinnin rahoitusyhtiön suuntaan.
 
Tällä hetkellä kukaan ei tiedä mikä se nykymarkkinatilanteessa haluttava auto on. Varmaan joku pieni bensa-auto sitten.
Moni tuntuu vieläkin elävän sitä sähköautobuumia vaikka se on ollut ja mennyt jo kuukausia sitten.

 
Itselataavat hybridit, alle 50k€ järkevimmät sähköautot eri kokoluokissa ja pienikulutuksiset bensa-autot. Siinä ne turvallisimmat, joita ostamalla tuskin vikaan menee. Näille on kysyntää.
 
Tällä hetkellä kukaan ei tiedä mikä se nykymarkkinatilanteessa haluttava auto on. Varmaan joku pieni bensa-auto sitten.
Moni tuntuu vieläkin elävän sitä sähköautobuumia vaikka se on ollut ja mennyt jo kuukausia sitten.

Ei nyt välttämättä kannata julistaa sähköautobuumia kuolleeksi sen perusteella, että jenkkilän verotuskäytännön muutos muodostaa pullonkaulan vuodenvaihteeseen. Suomessakin sähkön hinta alas ja bensa/diesel ylös, niin sähkiskauppa senkun porskuttaa. Ainoa selkeästi hidastava tekijä tulee olemaan rahoituksen kallistuminen, mutta siinä ajetaan täysillä seinään voimanlähteestä riippumatta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 634
Viestejä
4 511 387
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom