- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 3 705
Toki tämä ei päde siihen oikeasti hyvään Fiestaan, eli ST:hen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä ne hyvät rahoitustarjoukset ihan muun merkkisissä paskoissa tuppaa olemaan. Tavismerkeistä VAG ja Toyota melkeinpä ainoat joiden myyntiä ei tarvitse jatkuvasti boostata nollakorkotarjouksin, kuten Fordien, Opelien sun muiden romujen.
No onhan Fordit ja Opelit nyt paljon parempia, kuin VAG:t. Kuinka pihalla sitä voi olla, jos noihin haksahtaa?
Autoverkkokauppa.fi liikkeestä löytyy Renault Kadjaria ja Citroën C3 0% korolla. Toki kyseiset merkit on essonpaaarin mukaan täysiä paskoja ja ranskalaiset kannattaa ostaa grilliltä ja se puhkipiereskelty saksan tuontiaudi tai vastaavalla tekniikalla oleva Nissan Qashqai on paljon parempi.
Onhan noissa Relluissa kaikenlaista. Konepellit ja ovet lähtenyt kuulemma kesken ajon pois.
Joo kyllä aina puhkipiereskelty 90-luvun penari nämä voittaa ja muita Aku Ankan parhaita.Onhan noissa Relluissa kaikenlaista. Konepellit ja ovet lähtenyt kuulemma kesken ajon pois.
Joo kyllä noi vähän sellasta b-luokan kalustoo on. Käyttikseks OK mutta ei kauheesti tunteita herätä. Mulla kans lähti sisusta yhdestä kerran veks kokonaan. Oli komeeta ajella talvella kun jääpuikot valu katosta.Onhan noissa Relluissa kaikenlaista. Konepellit ja ovet lähtenyt kuulemma kesken ajon pois.
Mikä malli ja vuosimalli? Kuullostaa naurettavalta.Joo kyllä noi vähän sellasta b-luokan kalustoo on. Käyttikseks OK mutta ei kauheesti tunteita herätä. Mulla kans lähti sisusta yhdestä kerran veks kokonaan. Oli komeeta ajella talvella kun jääpuikot valu katosta.
@Jims missä tällainen PSA:n lausunto on tullut julki?
Hämäriä muistikuvia, mutta olisiko tämän lausunut PSA:n suunnittelujohtaja tai vastaava jossain televisioidussa haastattelussa Pariisin autonäyttelyssä 2-3 vuotta sitten.
Haastattelun aiheena oli tietenkin nykyisen trendin mukaisesti ilmastonmuutos ja se miten autonvalmistajat pyrkivät siihen vaikuttamaan.
Lisäksi siinä haastattelussa oli jotain juttua silloin voimaan astuneista EU:n säännöksistä autojen kierrätettävyydelle ( oliko tavoite materiaalien kierrätettävyydelle 95% vaiko peräti 98% ) ja EU:n uusista päästörajoista / tavoitteista.
Onhan noissa Relluissa kaikenlaista. Konepellit ja ovet lähtenyt kuulemma kesken ajon pois.
Ei kuulosta ainakaan markkinointiosaston touhulta. Onkohan muilta autonvalmistajilta vastaavia puheita?
Mitäs jos pysyttäisiin aiheessa eli autorahoituksessa, eikä eri merkkien paremmuudessa?
Nämä tuli äkkiseltään vastaan Nettiautoa selaillessa, vaihtoautoihin:
Auto-Suni 0,90%, ei muita kuluja
Levoranta 0,99%
Kymppiplus 1,49%
Autosalpa 1,9%
MetroAuto 1,9%
Tuli tartuttua Auto-Sunin kamppikseen ja ostettua sieltä vaihtoauto. Eikös tuo ole aika poikkeuksellinen tarjous? Taitaa mennä nollakorollakin todellinen vuosikorko pitkälti yli yhden prosentin normaalisti
Rahoitustarjous-autoja metsästäessä kannattaa myös vähän tarkastella itse auton hintaa; onko lyöty pari tonnia "korkoa" itse auton hintaan lisää kun rahoitus lähtee niin halvalla. Liekkö vaikuttaa myös mahdolliseen tinkimiseen, riippunee ihan myyjästäkin.
Rahoitustarjous-autoja metsästäessä kannattaa myös vähän tarkastella itse auton hintaa; onko lyöty pari tonnia "korkoa" itse auton hintaan lisää kun rahoitus lähtee niin halvalla. Liekkö vaikuttaa myös mahdolliseen tinkimiseen, riippunee ihan myyjästäkin.
Jos lainalle ei ole mitään tarvetta, ei sitä ole koskaan järkevää ottaa, aivan kuten mitään muutakaan tarpeetonta ei kannata ostaa vain "kun oli halpaa". Jos taas tarvi eikä muualta halvemmalla saa niin sitten voi kannattaa. Täällä tasaisin väliajoin nouseva velkavivulla sijoittaminen on sitten minusta auton hankinnasta erillinen kysymys, mutta senkin kannalta lyhyessä lainassa pienellä pääomalla tuskin on järkeä kun todellinen vuosikorko nousee helposti yli keskimääräisen markkinatuoton, riskipreemioista puhumattakaan.Juu, käytettyä autoa katselen. Onko tuolla maksuajalla kovin paljoa merkitystä, itse olen aina kuvitellut että nopeampi maksutahti on parempi, eli 1v mutta onkohan se oikeasti näin.
Itse olen aina kyllä saanut reaalikulut ilmankin tarjouksia alle 3% autokaupasta. Joo tarjoavat aluksi ties mitä mutta tinkii vaan nii saa yleensä sen 0-2% koron joka on sen max 3% reaali yleensä. Tämä siis uusissa toki. Voi olla käytetyissä hiukan heikompi tilanne.Testasin OP:n sivuilta tuollaista "Osamaksu" autolainaa jonka esittelyssä on "Tyypillinen korko 2-7%" ja jossa ostettava auto toimii rahoituksen vakuutena.
Alustavaan laskelmaan ja myös luottopäätökseen (luonnollisesti ei sido vielä tuossa vaiheessa mihinkään) antoi koroksi 1,95%, kulujen myötä todellinen vuosikorko 3,75%. Eihän tuokaan halpa ole, mutta edullisempi mitä autoliikkeiden tarjoamat rahoitukset ellei ole noita tyyliin 0-1% korkotarjouksia.
Tuli ainakin itselleni pienenä yllätyksenä, kun oletin että pankin korot olisi jotain alkaen 5-6% korolla vähintään - ainakin ilman muita vakuuksia.
Itse olen aina kyllä saanut reaalikulut ilmankin tarjouksia alle 3% autokaupasta. Joo tarjoavat aluksi ties mitä mutta tinkii vaan nii saa yleensä sen 0-2% koron joka on sen max 3% reaali yleensä. Tämä siis uusissa toki. Voi olla käytetyissä hiukan heikompi tilanne.
Jos ei ole kamppista päällä niin vakuudettomana saa alkaen 3,9 korolla, autokaupan laina usein pienissä liikkeissä 4 ja esim vedossa törmäsin oliko 5,9 vai 6,9 prossaan... ei jatkoon.
Secto Vaihtoautot 0% + kulut tämän kuun ajan
Siis itse otin sen pois kun oli tulossa rataprokkikseksi En nyt uskonut että joku ottaa tosissaan noin pösilön jutun.Mikä malli ja vuosimalli? Kuullostaa naurettavalta.
Tuon viimeisen suuremman erän tarkoitus on saada kuukausierä pienemmäksi sillä oletuksella, että luottoajan lopussa myyn auton eteenpäin ja saan siitä tuon viimeisen erän kokoisen jälleenmyyntiarvon? Mutta se ei kuitenkaan sido myymään autoa eteenpäin? Eli jos maksaisin luottoa pois kuussa vaikkapa juuri tuplat siitä mikä minimierä on, olisin luottoajan lopussa about maksanut luoton pois kokonaan, vaikka en myisi autoa silloin pois?^ onhan niissä esimerkkilaskelmat ihan pakollisena aina matkassa. Käsirahaa kannattaa kyllä olla ainakin minimit, koska sitten se viimeinen erä on kohtuuttoman suuri ja joskus se voi olla suurempi kuin auton todellinen arvo (jos ei ole mukana taattua hyvityshintaa). Sen minimikk-erän kun tuplaa, niin harvoin jää sinne loppuun enää mitään suurempaa erää.
"Käsiraha 5 500 €", "tod. vuosikorko 1,40 %". Uusi Ford Focus on ainakin ihan hyvä auto. Nyt jos tilaa uuden, niin siitä on jo uuden mallin tyyppiviat korjattu.Uusia Fordeja useammassakin autoliikkeessä pienellä tai jopa 0-korolla (lisäksi kampanjasta riippuen ei muita kuluja tai joku käsittelymaksu/kk). Kannattaako tuollaiseen tarttua? Itse olen nyt jo pitkään katsonut uutta autoa, ei välttämättä täysin uutta mutta ei mitään loppuunajettuakaan.
Tässä yksi esimerkki, korko 0 mutta käsittelymaksut 12€/kk: Ford Focus kampanja
Tarviikohan tuohon olla käsirahaa jotta voi saada tuon luoton? Nykyisestä autostani saa hädin tuskin tonnin...
Ford Fiestassa näyttäisi olevan 0% korko ja 0% kulut. Mutta se onkin vähän tuota Focusta pienempi auto.Eipä se 0% kovin huono diili voi olla. Todella harvassa on ne tapaukset että kulut olisi nolla, eli todellinen vuosikorko on kuitenkin yleensä reilun prosentin verran. Tuossa linkin tarjouksessa on tosin karvalakki Focus manuaalivaihteilla, mutta mikäpäs siinä jos jollekin kelpaa niin kannattaa hyödyntää.
Ford Credit -esimerkkilaskelma / Ford Fiesta 1.1 70 hv Trend 3-ovinen M5. Auton hinta toimituskuluineen yhteensä 15.984,67 €. Käsiraha 1.250 €, luoton perustamiskulu 0 €, luoton määrä 14.734,67 €. Laina-aika 61 kk, viimeinen suurempi erä 5.795 €, korko 0 %, käsittelymaksu 0 €/kk, kk-erä 149 €. Luottokustannus 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 14.734,67 €, tod. vuosikorko 0 %. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Luoton myöntäjä Ford Credit, Äyritie 24, 01510 VANTAA. Ei yhdistettävissä muihin etuihin ja kampanjoihin. Edut koskevat uusia tilaussopimuksia 31.7.2019 asti. Hinnat 22.2.2019 hinnaston mukaan.