Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Kyllä ne hyvät rahoitustarjoukset ihan muun merkkisissä paskoissa tuppaa olemaan. Tavismerkeistä VAG ja Toyota melkeinpä ainoat joiden myyntiä ei tarvitse jatkuvasti boostata nollakorkotarjouksin, kuten Fordien, Opelien sun muiden romujen.

No onhan Fordit ja Opelit nyt paljon parempia, kuin VAG:t. Kuinka pihalla sitä voi olla, jos noihin haksahtaa?
 
Olikos yhtään isommille autoille kuin tuolle Fiestalle vastaavia tarjouksia tällä hetkellä? Sellaiselle että saa 3 koiraa ja muijan mahtumaan kyytiin.
 
Onko kenellekään kokemusta tuosta OPn autoapuri rahoituksesta. Pitäisi saada luottopäätös 24h. Olisi tarkoitus huomenna lähteä hakemaan autoa ja huvikseni tuota rupesin tekemään. Ei myönnetä luottoa. Ei mitään maksumerkintöjä tai muuta vastaavaa. Tulotkin pitäisi olla sillä tasolla että siitä ei jää kiinni. Ei tuo toki niitä edes kysy.

Tämmöinen viesti vain tulee:

Hei,

Kiitos rahoitushakemuksestasi. Valitettavasti emme tällä kertaa voineet myöntää hakemaasi ajoneuvorahoitusta.

Tässä prosessissa rahoituspäätös tehdään automaattisesti. Automaattiseen päätöksentekoon sisältyy profilointia luottokelpoisuuden arvioimiseksi. Prosessissa käytetään hyväksi rahoitushakemuksessa ilmoitettujen tietojen lisäksi luottotietorekisteristä sekä OP ryhmän yhteisöjen asiakasrekistereistä saatavia, erityisesti maksukykyä kuvaavia tietoja.

Saatuasi kielteisen luottopäätöksen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun 0102525843 tai sähköpostiosoitteeseen auto.asiakaspalvelu@op.fi saadaksesi tietää kielteiseen päätökseen johtaneet syyt ja asian uuteen, manuaaliseen käsittelyyn.

Ystävällisin terveisin,
OP Yrityspankki Oyj

Tietenkään puhelinpalvelu ei ole käytössä kun arkisin. Uskaltaako tuota nyt lähteä ajelee toiselle puolelle Suomea...
 
Autoverkkokauppa.fi liikkeestä löytyy Renault Kadjaria ja Citroën C3 0% korolla. Toki kyseiset merkit on essonpaaarin mukaan täysiä paskoja ja ranskalaiset kannattaa ostaa grilliltä ja se puhkipiereskelty saksan tuontiaudi tai vastaavalla tekniikalla oleva Nissan Qashqai on paljon parempi.

Ei noissa suurempia vikoja ole, varmasti kulkevat takuuajan ja vielä sen jälkeenkin suhteellisen pienellä huollolla.

Tyypilliset vikakohteetkin ovat yleensä edullisia korjata.

Tietyistä ratkaisuista noissa ranskalaisissa kyllä välillä huomaa, että niiden suunnittelussa ei ole otettu kylmiä/kosteita/rapaisia olosuhteita kovin hyvin huomioon, mutta toisaalta ei se aina onnistu saksalaisiltakaan ja suurin osa asiakkaista asuu kuitenkin lämpimillä leveysasteilla, jossa ei lumi vaivaa ja kaikki ei ole talven jäljiltä suolan/mudan/ravan kyllästämää.

PSA:n lausunnon mukaan heidän autojensa suunniteltu kestoikä on 8 vuotta / 160 000 km, jonka jälkeen auto pitäisi romuttaa ja ostaa tilalle uusi.

Pahin ongelma uuden ranskalaisen auton ostajalla on raju arvon pudotus ja negatiiviset mielikuvat, mikä taasen koituu hyvää vähän käytettyä ostavan iloksi.
 
#OT

Mitä itte olen parikymmentä vuotta kattellu kollegan kohellusta Citroen merkkisillä Hdi koneisilla autoilla, voin todeta, että helvetin kestäviä pelejä on, kunhan ees noudattaa huolto-ohjelmaa. Itsellä on iso Rellu diesel toisena työautona, enkä voi olla kuin tyytyväinen, auto on hyvä ajaa, huollot on ranskalaisissa (PSA/Renault) edullisia, osia saa pilkkahintaan autovaraosaliikkeistä (ei marmoripakkoa) ja varusteet suhteessa hintaan on runsaat. Ei tule Renaultia myyjältä haettaessa öljypulloa mukaan kuten VAG ryhmäläisissä eikä sitä kulukaan, pitkät huoltovälit menee ilman turhia vaivoja eivätkä jakopäät pärähtele tai DSG:t poksu. Mutta ainahan ne parhaat ranskalaiset saa vain grilliltä... :rolleyes: Mukavia autoja, mielikuvat ja mutut riippana. /OT

Ja Kadjar on mukavampi ajaa kuin Qashqai. :tup:

e: Renaultilla rahoitustarjoukset 0% korolla Megane sekä Kadjar
Kampanjat - Renault Suomi
Citroen C3 CITROËN C3: KORKO 0 %, KULUT 0 €, KÄSIRAHA JOPA 0 € - Citroën Suomi
 
Viimeksi muokattu:
Onhan noissa Relluissa kaikenlaista. Konepellit ja ovet lähtenyt kuulemma kesken ajon pois.

Kyllä juurikin näin ja me kaikki uskotaan. Tsiisus mitä paskaa ihmiset oikeesti suoltaa sieltä reiästään pihalle. Yritä nyt päästä siitä katkeruudestasi eroon ja palaa takaisin tähän Universumiin.
 
Onhan noissa Relluissa kaikenlaista. Konepellit ja ovet lähtenyt kuulemma kesken ajon pois.
Joo kyllä noi vähän sellasta b-luokan kalustoo on. Käyttikseks OK mutta ei kauheesti tunteita herätä. Mulla kans lähti sisusta yhdestä kerran veks kokonaan. Oli komeeta ajella talvella kun jääpuikot valu katosta.
 
Joo kyllä noi vähän sellasta b-luokan kalustoo on. Käyttikseks OK mutta ei kauheesti tunteita herätä. Mulla kans lähti sisusta yhdestä kerran veks kokonaan. Oli komeeta ajella talvella kun jääpuikot valu katosta.
Mikä malli ja vuosimalli? Kuullostaa naurettavalta.
 
@Jims missä tällainen PSA:n lausunto on tullut julki?

Hämäriä muistikuvia, mutta olisiko tämän lausunut PSA:n suunnittelujohtaja tai vastaava jossain televisioidussa haastattelussa Pariisin autonäyttelyssä 2-3 vuotta sitten.

Haastattelun aiheena oli tietenkin nykyisen trendin mukaisesti ilmastonmuutos ja se miten autonvalmistajat pyrkivät siihen vaikuttamaan.
Lisäksi siinä haastattelussa oli jotain juttua silloin voimaan astuneista EU:n säännöksistä autojen kierrätettävyydelle ( oliko tavoite materiaalien kierrätettävyydelle 95% vaiko peräti 98% ) ja EU:n uusista päästörajoista / tavoitteista.
 
Hämäriä muistikuvia, mutta olisiko tämän lausunut PSA:n suunnittelujohtaja tai vastaava jossain televisioidussa haastattelussa Pariisin autonäyttelyssä 2-3 vuotta sitten.

Haastattelun aiheena oli tietenkin nykyisen trendin mukaisesti ilmastonmuutos ja se miten autonvalmistajat pyrkivät siihen vaikuttamaan.
Lisäksi siinä haastattelussa oli jotain juttua silloin voimaan astuneista EU:n säännöksistä autojen kierrätettävyydelle ( oliko tavoite materiaalien kierrätettävyydelle 95% vaiko peräti 98% ) ja EU:n uusista päästörajoista / tavoitteista.

Ei kuulosta ainakaan markkinointiosaston touhulta. Onkohan muilta autonvalmistajilta vastaavia puheita?
 
Onhan noissa Relluissa kaikenlaista. Konepellit ja ovet lähtenyt kuulemma kesken ajon pois.

Onhan niissä kaikkea pientä, itselläni on pakettiautona 2016 mallinen Opel Movano 2.3 BiTurbo ( eli uudelleen brändätty Renault Master ) sekä 2005 mallinen Grand Scenic 2.0T

Movanossa on esiintynyt nyt kahden vuoden ja 60 000 kilometrin aikana kolme pientä vikaa.

1.Koneen yli menevän ahtoputken onnettomat läkkipelti kiinnikkeet pettivät, eikä Länsiauto suostunut vaihtamaan putkea takuuseen ( alle 5 € arvoinen musta peltiputki maksaa varaosana 300 € + työt eli kahden pultin ja kahden klemmarin irroitus ja kiinnitys 200 € ).
Tein itse putkeen kunnon kiinnikkeet happoisista putkisangoista ja latasta.

2.Liukuoven tiivisteeseen pääsee valumaan vettä, mikä aiheuttaa sahaavissa syksy ja kevät keleissä liukuoven jäätymisen kiinni.
Silikoni ei ole oikein auttanut ongelmaan.

3.Tavaratilan kattoon kondensoituva vesi pääsee esteettä ruostuttamaan maalaamattomat katon vahvikepalkkien pistehitsit.


Grand Scenic:issä on taas esiintynyt kolmen vuoden aikana useampi pikku vika, jotka ovat kaikki tunnettuja tyyppivikoja.

1.Sähköinen käsijarru ja takasatulat menivät uusiksi, ensin vaihdoin pelkät jumittavat käsijarruvaijerit ja auto toimikin hienosti hetken, ennen kuin boksista katosi äly ja se kiristi vaijerit niin kireälle, että satulat ja boksi olivat entiset.

2.Takaikkunan nostimen muovirullat hajosivat pakkasessa, jonka seurauksena ikkuna tippui oven sisään, ennen piti ostaa koko mekanismi kalliina varaosana, nyt uusia rullia saa muutamalla eurolla ja vaihtaminen on plug and pray.

3.Molemmat vetarit antautuivat huiman 120 kW tehon edessä ( autolla on ajettu nyt alle 120 tkm )

4.Puhaltimen moottori ja etuvastus menivät vaihtoon

5.Kattoluukun mekanismi ei ole kovinkaan suojattu ja vaatii huolellisen puhdistuksen + rasvauksen vähintään joka kevät, moitteettoman toiminnan takaamiseksi.

Oikeastaan romujen naurettavan halpaan hintaan nähden nämä viat ovat aivan minimaallisia ongelmia.

Tuon vuoden vanhan ja 25 tkm ajetun Movanon hinnalla olisin saanut ostettua vaihtoehtoisesti 8 vuotta vanhan ja 200 tkm ajetun Sprintterin.

Scenicin ikäisestä ja samalla ajomäärällä olevasta 1.8T Golfista tai vastaavasta 1.8T Sharanista saisi maksaa 10 k€ molemmin puolin, itse maksoin Scenic:istä työkaverille 3 k€.
 
Ei kuulosta ainakaan markkinointiosaston touhulta. Onkohan muilta autonvalmistajilta vastaavia puheita?

Ei tuota taideta kovinkaan julkisesti esille tuoda, uskoisin kyllä että kaikkien autojen suunnitellut kestoiät löytyvät jostain EU:n tiedoista, koska viimeistään tämän kierrätettävyys direktiivin yhteydessä valmistajat ovat joutuneet laatimaan selvityksen tuotteen valmistuksesta, jakelusta, oletetusta tai suunnitellusta käyttöiästä, romutuksesta ja materiaalien kierrätettävyydestä.

Toisaalta 8 vuotta vanhan ja 150 tkm ajatun auton ostajat eivät kuulu muutenkaan autotehtaiden asiakassegmenttiin, joten asia ei ole autotehtaille niin merkityksellinen.
 
Eikö nämä patonki vs sakemanni ja muut Essonbaari-jutut voisi pitää toisessa ketjussa kuten "mikä auto minulle" tai muu vastaava. Tästä ketjusta olisi kiva löytää helposti ja nopeasti - kuten otsikkokin sanoo - tarjouksia auton hankintaan liittyen.

Hoks:
Mitäs jos pysyttäisiin aiheessa eli autorahoituksessa, eikä eri merkkien paremmuudessa?

Nämä tuli äkkiseltään vastaan Nettiautoa selaillessa, vaihtoautoihin:

Auto-Suni 0,90%, ei muita kuluja
Levoranta 0,99%
Kymppiplus 1,49%
Autosalpa 1,9%
MetroAuto 1,9%
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tämä merkkien / valmistus maiden välinen jatustelu sopii paremmin vaikka "mikä auto minulle"-ketjuun.
 
Nämä tuli äkkiseltään vastaan Nettiautoa selaillessa, vaihtoautoihin:

Auto-Suni 0,90%, ei muita kuluja
Levoranta 0,99%
Kymppiplus 1,49%
Autosalpa 1,9%
MetroAuto 1,9%

Tuli tartuttua Auto-Sunin kamppikseen ja ostettua sieltä vaihtoauto. Eikös tuo ole aika poikkeuksellinen tarjous? Taitaa mennä nollakorollakin todellinen vuosikorko pitkälti yli yhden prosentin normaalisti :D
 
Tuli tartuttua Auto-Sunin kamppikseen ja ostettua sieltä vaihtoauto. Eikös tuo ole aika poikkeuksellinen tarjous? Taitaa mennä nollakorollakin todellinen vuosikorko pitkälti yli yhden prosentin normaalisti :D

En tiedä tämän hetken tilanteesta, mutta ainakin joku vuosi sitten autoverkkokaupalla ja länsiautolla ainakin oli täysin korottomia ja kuluttomia rahoituksia tarjolla.
Toisaalta näissä taisi olla lainamäärä rajattu 10-20 tuhanteen euroon.
 
Ainahan noita 0% ja 0 kulut tarjouksia välillä jossain on, mutta ei niitä ihan koko aikaa ja kaikille autoille ole tarjolla. Noissa tosiaan usein lainamäärät ja -ajat rajattu aika alas, esim. lainaa voidaan myöntää maks, 15k€ /36kk tai jotain sellaista. Kyllä 0,9% ilman kulujakin on jo ihan hyvä tarjous jos mieleisen auton löytää sellaista tarjoavasta firmasta.
 
Rahoitustarjous-autoja metsästäessä kannattaa myös vähän tarkastella itse auton hintaa; onko lyöty pari tonnia "korkoa" itse auton hintaan lisää kun rahoitus lähtee niin halvalla. Liekkö vaikuttaa myös mahdolliseen tinkimiseen, riippunee ihan myyjästäkin.
 
Rahoitustarjous-autoja metsästäessä kannattaa myös vähän tarkastella itse auton hintaa; onko lyöty pari tonnia "korkoa" itse auton hintaan lisää kun rahoitus lähtee niin halvalla. Liekkö vaikuttaa myös mahdolliseen tinkimiseen, riippunee ihan myyjästäkin.

Itselle tuttu myyjä sanoi suoraan että omassa tapauksessani ei kannattanut tarttua korkotarjoukseen vaan ottaa etu alennuksena (piti maksimoida vaihdokin arvo). Seuraavassa autossa taas se kannatti ottaa kun oli kuulema merkin järkkäämä eikä liikkeen oma.
 
Rahoitustarjous-autoja metsästäessä kannattaa myös vähän tarkastella itse auton hintaa; onko lyöty pari tonnia "korkoa" itse auton hintaan lisää kun rahoitus lähtee niin halvalla. Liekkö vaikuttaa myös mahdolliseen tinkimiseen, riippunee ihan myyjästäkin.

No omassa autossa tuntui olevan muutaman tonnin yleistä hintatasoa alempana ja nyt puhutaan n. kymppitonnin paikkeilla olevasta autosta eikä mistä 50K autosta. Tähän lisättynä 0.90% todellinen vuosikorko oli ihan älytön. Yhtä varustetasoa ylempänä oleva sama auto 15K vähemmän ajettuna oli hintaa enemmän 4000 + korosta 3000 lisää.
 
Autoverkkokaupalla on vaan ilmeisesti nykyään pakko ottaa heidän vakuutus jollain SmartDrive-isoveli-ajotapaseurannalla, ainakin mitä sivuja katselen. Ainakin itseltä karsii aika rankasti ostohaluja noihin (tai siis karsisi jos ei tökkäisi jo kilometrirajoihin).

Mielenkiintoisesti tuosta vakuutuksesta ei tunnu löytyvän perustietoja vakuutustasosta (kuulooko lasivakuutus, kuuluuko sijaisauto jne.) mistään, ainoastaan tuon seurannan yksityiskohdista kerrotaan.
 
Autokauppaa pitäs tehdä, väliraha 11K. Svea rahoitus olis ainakin tarjolla.

Onko mitään järkeä hakea puolelle tuosta summasta rahoitusta, minkälaiset kulut on yleensä noissa? En ole ikinä autoa rahoituksella ostanut, niin en tiedä noista mitään.

Lähinnä voisi jakaa tuota auton oston kustannusta esim 12k:kk ajaksi tuolla 5,5k summalla versus se, että maksan suoraan tuon 11k kertamaksulla. Molemmat onnistuu, mutta onko rahoitus nyt oikeasti niin halpaa mitä sanotaan?
 
Juu, käytettyä autoa katselen. Onko tuolla maksuajalla kovin paljoa merkitystä, itse olen aina kuvitellut että nopeampi maksutahti on parempi, eli 1v mutta onkohan se oikeasti näin.
 
Juu, käytettyä autoa katselen. Onko tuolla maksuajalla kovin paljoa merkitystä, itse olen aina kuvitellut että nopeampi maksutahti on parempi, eli 1v mutta onkohan se oikeasti näin.
Jos lainalle ei ole mitään tarvetta, ei sitä ole koskaan järkevää ottaa, aivan kuten mitään muutakaan tarpeetonta ei kannata ostaa vain "kun oli halpaa". Jos taas tarvi eikä muualta halvemmalla saa niin sitten voi kannattaa. Täällä tasaisin väliajoin nouseva velkavivulla sijoittaminen on sitten minusta auton hankinnasta erillinen kysymys, mutta senkin kannalta lyhyessä lainassa pienellä pääomalla tuskin on järkeä kun todellinen vuosikorko nousee helposti yli keskimääräisen markkinatuoton, riskipreemioista puhumattakaan.

Tottakai mitä lyhyempi laina (ja pienempi velkasumma) niin sitä vähemmän korkoa ja rahoituksen kuukausimaksuja kertyy, eli euroissa mitaten mitä nopeampi maksutahti sen edullisempaa (absoluuttisesti).

Todellinen vuosikorko (suhteellinen) taas on tyypillisesti sitä korkeampi, mitä lyhyempi laina-aika ja mitä pienempi velkasumma, kun tuo suhteutetaan velkaan ja laina-aikaan.
 
Testasin OP:n sivuilta tuollaista "Osamaksu" autolainaa jonka esittelyssä on "Tyypillinen korko 2-7%" ja jossa ostettava auto toimii rahoituksen vakuutena.

Alustavaan laskelmaan ja myös luottopäätökseen (luonnollisesti ei sido vielä tuossa vaiheessa mihinkään) antoi koroksi 1,95%, kulujen myötä todellinen vuosikorko 3,75%. Eihän tuokaan halpa ole, mutta edullisempi mitä autoliikkeiden tarjoamat rahoitukset ellei ole noita tyyliin 0-1% korkotarjouksia.

Tuli ainakin itselleni pienenä yllätyksenä, kun oletin että pankin korot olisi jotain alkaen 5-6% korolla vähintään - ainakin ilman muita vakuuksia.
 
Testasin OP:n sivuilta tuollaista "Osamaksu" autolainaa jonka esittelyssä on "Tyypillinen korko 2-7%" ja jossa ostettava auto toimii rahoituksen vakuutena.

Alustavaan laskelmaan ja myös luottopäätökseen (luonnollisesti ei sido vielä tuossa vaiheessa mihinkään) antoi koroksi 1,95%, kulujen myötä todellinen vuosikorko 3,75%. Eihän tuokaan halpa ole, mutta edullisempi mitä autoliikkeiden tarjoamat rahoitukset ellei ole noita tyyliin 0-1% korkotarjouksia.

Tuli ainakin itselleni pienenä yllätyksenä, kun oletin että pankin korot olisi jotain alkaen 5-6% korolla vähintään - ainakin ilman muita vakuuksia.
Itse olen aina kyllä saanut reaalikulut ilmankin tarjouksia alle 3% autokaupasta. Joo tarjoavat aluksi ties mitä mutta tinkii vaan nii saa yleensä sen 0-2% koron joka on sen max 3% reaali yleensä. Tämä siis uusissa toki. Voi olla käytetyissä hiukan heikompi tilanne.
 
Bilialla on nyt kuukauden loppuun 0,99% + kulut. Tuli hyödynnettyä ja todelliseksi vuosikoroksi tuli noin 2,5%. Rahoituslaitoksena OP.
 
Itse olen aina kyllä saanut reaalikulut ilmankin tarjouksia alle 3% autokaupasta. Joo tarjoavat aluksi ties mitä mutta tinkii vaan nii saa yleensä sen 0-2% koron joka on sen max 3% reaali yleensä. Tämä siis uusissa toki. Voi olla käytetyissä hiukan heikompi tilanne.

Joo käytettyjen autojen rahoituksists olen ainakin itse täällä puhunut. Uusiin varasti saa ainakin melkein merkille kuin merkille pienen koron - näin vois ainakin olettaa. Suht monet merkit noita vähän väliä mainostaakin 0-0,99% tyylisillä koroilla, tosin varsin usein vain johonkin tiettyyn malliin. Esim nyt Käyttöauto mainosti Focusta 0% korolla, mutta se oli tietenkin karvalakki versio ja vain manuaalivaihteilla.
 
Tervetuloa tutustumaan täysin uuteen FordStore Autokeskus Konalaan ja upeaan Ford-mallistoon!

LAUANTAINA 15.6. KELLO 10-16
Ristipellontie 5

Avajaisviikon edut (10.-15.6.):
  • Koko Ford-henkilöautomallistoon rahoituskorko 0 %, ei muita kuluja*
  • Erään Ford-hyötyajoneuvoja rahoituskorko 0 %, ei muita kuluja*
  • Kaikkiin henkilöautoihin 5v./100 000km takuu
  • Erä 5-ovisia Ford Focus -malleja 24.990 € – etusi jopa 3.000 €
  • Huollon 50 € alennus myymälässä varattuihin Ford-määräaikaishuoltoihin**
  • Osallistu arvontaan myymälässä ja voita 500 € matkalahjakortti
  • Koko avajaisviikon lapsille jäätelöä ja ilmapalloja (rajoitettu erä)
  • Lauantaina 15.6. kakkutarjoilu 1000 ensimmäiselle
  • Esillä laaja Ford-mallisto – nyt myös Ford Mustang
  • Lauantaina näytteillä myös upea Ford GT -superauto
 
Jos ei ole kamppista päällä niin vakuudettomana saa alkaen 3,9 korolla, autokaupan laina usein pienissä liikkeissä 4 ja esim vedossa törmäsin oliko 5,9 vai 6,9 prossaan... ei jatkoon.
 
Jos ei ole kamppista päällä niin vakuudettomana saa alkaen 3,9 korolla, autokaupan laina usein pienissä liikkeissä 4 ja esim vedossa törmäsin oliko 5,9 vai 6,9 prossaan... ei jatkoon.

Ainakin isommat liikkeet usein tarjoaa ihan suoriltaan 2,9% joka on sama mitä ainakin itse testaamalla saisin ihan suoraan omalta pankilta (OP) ilman vakuuuksia . Pienet liikkeet voikin olla asia erikseen. Usein kuitenkin nettisivuilla lukee juurikin joku 6,9% mutta sitten kun kysyy asiasta niin saa tuon 2,9%.
 
Uusia Fordeja useammassakin autoliikkeessä pienellä tai jopa 0-korolla (lisäksi kampanjasta riippuen ei muita kuluja tai joku käsittelymaksu/kk). Kannattaako tuollaiseen tarttua? Itse olen nyt jo pitkään katsonut uutta autoa, ei välttämättä täysin uutta mutta ei mitään loppuunajettuakaan.

Tässä yksi esimerkki, korko 0 mutta käsittelymaksut 12€/kk: Ford Focus kampanja

Tarviikohan tuohon olla käsirahaa jotta voi saada tuon luoton? Nykyisestä autostani saa hädin tuskin tonnin...
 
^ onhan niissä esimerkkilaskelmat ihan pakollisena aina matkassa. Käsirahaa kannattaa kyllä olla ainakin minimit, koska sitten se viimeinen erä on kohtuuttoman suuri ja joskus se voi olla suurempi kuin auton todellinen arvo (jos ei ole mukana taattua hyvityshintaa). Sen minimikk-erän kun tuplaa, niin harvoin jää sinne loppuun enää mitään suurempaa erää.
 
^ onhan niissä esimerkkilaskelmat ihan pakollisena aina matkassa. Käsirahaa kannattaa kyllä olla ainakin minimit, koska sitten se viimeinen erä on kohtuuttoman suuri ja joskus se voi olla suurempi kuin auton todellinen arvo (jos ei ole mukana taattua hyvityshintaa). Sen minimikk-erän kun tuplaa, niin harvoin jää sinne loppuun enää mitään suurempaa erää.
Tuon viimeisen suuremman erän tarkoitus on saada kuukausierä pienemmäksi sillä oletuksella, että luottoajan lopussa myyn auton eteenpäin ja saan siitä tuon viimeisen erän kokoisen jälleenmyyntiarvon? Mutta se ei kuitenkaan sido myymään autoa eteenpäin? Eli jos maksaisin luottoa pois kuussa vaikkapa juuri tuplat siitä mikä minimierä on, olisin luottoajan lopussa about maksanut luoton pois kokonaan, vaikka en myisi autoa silloin pois?
 
Jep, juuri noin, tosin, se taattu hyvityshinta ei ole mukana suurimmassa osassa rahoituksia, yleensä se tulee mukaan näissä yksityisleasingia vastaavissa rahoitusmalleissa, joissa moni ei jatka vanhalla autolla vaan ottaa uuden sopimuksen eri autosta (all-in-one, diili jne). Liian alhainen kk-erä etenkin käytetyissä ja osin uusissakin tuo automyyjille tilanteita missä vaihto ei onnistu koska vaihdossa tarjottava auto ei ole edes loppuerän/jäljellä olevan velan arvoinen, sitten sen pitäisi myös kattaa sen uudemman auton käsiraha.

Esim. lainaa jäljellä 12t euroa, auton arvo vaihtoautona noin 10t euroa, käsiraha uuteen vähintään 5t euroa -> asiakkaan pitäisi kaivaa kuvetta noin 7t euron osalta ennen kuin kauppa onnistuisi.

0%-korkoista lainaa ei kannata lyhentää muuten yhtään enempää kuin tuon mahdollisen viimeisen suuremman erän osalta pois tai ainakin saada sitä pienemmäksi sinä laina-aikana ettei sitten tunnu liian pahalta kun sen aika koittaa.
 
Uusia Fordeja useammassakin autoliikkeessä pienellä tai jopa 0-korolla (lisäksi kampanjasta riippuen ei muita kuluja tai joku käsittelymaksu/kk). Kannattaako tuollaiseen tarttua? Itse olen nyt jo pitkään katsonut uutta autoa, ei välttämättä täysin uutta mutta ei mitään loppuunajettuakaan.

Tässä yksi esimerkki, korko 0 mutta käsittelymaksut 12€/kk: Ford Focus kampanja

Tarviikohan tuohon olla käsirahaa jotta voi saada tuon luoton? Nykyisestä autostani saa hädin tuskin tonnin...
"Käsiraha 5 500 €", "tod. vuosikorko 1,40 %". Uusi Ford Focus on ainakin ihan hyvä auto. Nyt jos tilaa uuden, niin siitä on jo uuden mallin tyyppiviat korjattu.
 
Joo, pitää noihin tutustua tarkemmin. Kesäloma tulossa parin viikon päästä niin ehtii tutkia :)
 
Eipä se 0% kovin huono diili voi olla. Todella harvassa on ne tapaukset että kulut olisi nolla, eli todellinen vuosikorko on kuitenkin yleensä reilun prosentin verran. Tuossa linkin tarjouksessa on tosin karvalakki Focus manuaalivaihteilla, mutta mikäpäs siinä jos jollekin kelpaa niin kannattaa hyödyntää.
 
Eipä se 0% kovin huono diili voi olla. Todella harvassa on ne tapaukset että kulut olisi nolla, eli todellinen vuosikorko on kuitenkin yleensä reilun prosentin verran. Tuossa linkin tarjouksessa on tosin karvalakki Focus manuaalivaihteilla, mutta mikäpäs siinä jos jollekin kelpaa niin kannattaa hyödyntää.
Ford Fiestassa näyttäisi olevan 0% korko ja 0% kulut. Mutta se onkin vähän tuota Focusta pienempi auto.

Ford Credit -esimerkkilaskelma / Ford Fiesta 1.1 70 hv Trend 3-ovinen M5. Auton hinta toimituskuluineen yhteensä 15.984,67 €. Käsiraha 1.250 €, luoton perustamiskulu 0 €, luoton määrä 14.734,67 €. Laina-aika 61 kk, viimeinen suurempi erä 5.795 €, korko 0 %, käsittelymaksu 0 €/kk, kk-erä 149 €. Luottokustannus 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 14.734,67 €, tod. vuosikorko 0 %. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Luoton myöntäjä Ford Credit, Äyritie 24, 01510 VANTAA. Ei yhdistettävissä muihin etuihin ja kampanjoihin. Edut koskevat uusia tilaussopimuksia 31.7.2019 asti. Hinnat 22.2.2019 hinnaston mukaan.
 
Tällaisen vielä löysin: Levorannan Autoliike Oy - Autoalan ammattilainen vuodesta 1929 - Kampanjat

Erään uusia Fordeja 0% korot ja 0€ kulut. Koskee vaan varastossa olevia malleja ilmeisesti? Katsoin noiden varastossa olevia Focuksia, 1.5 Ecoboostista on vaan Titanium-malli automaattina, mikä olisi myös ihan OK vaihtoehto. Voihan tuolta kysyä että onko manuaalia tulossa vielä heinäkuussa, kun mainitaan että "Uusien autojen varastovalikoimamme päivittyy jatkuvasti ja autoja on jatkuvasti toimituksessa laivassa ja satamassa."

Ei tossa tosiaan pahasti varmaan metsään mene, vaikka tollaseen tarttuisikin :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom