Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Taisit viedä tuon viimeisen 250hv HB:n. Itse kun kyselin auton perään niin vain 275 mallia oli vapaana HB:na. Tosin eipä kauppoja olisi varmaan muutenkaan tullut kun hyvityshinnat olivat niin naurettavia ja usealla liikkeellä kahden auton otto vaihdossa oli liian iso kynnys.

Ite sain taas parhaan tarjouksen hyundain jälleenmyyjältä Tai en saanu vaan sanoin että nämä ja nämä ehdot ni tehdään kaupat. Oli siis kättelyä vaille ihan eri autosta kaupat mut huomasin tän eilen ja tänää sit hynyst kaupat.
 
Ohan toi hyny ton GTI-luokan kunkku revikoiden perusteella ts. paljon saa (rata-)ajo-ominaisuuksia hintaan nähden.
Seat Leon Cupra on ehkä kokonaisuudessa parempi paketti vaikka onkin muutaman tonnin kalliimpi, +50hv ja kertaluokkaa parempi sisätilojen laatuvaikutelma.
 
Seat Leon Cupra on ehkä kokonaisuudessa parempi paketti vaikka onkin muutaman tonnin kalliimpi, +50hv ja kertaluokkaa parempi sisätilojen laatuvaikutelma.

Seatin laatuvaikutelma vaan on aivan kuraa hyundaihin verrattuna.
 
Vanha malli ja ei oo loppupeleissä kaksinen ajaa (Cupra), laatuvaikutelmassa/materiaaleissa toki pesee Huihain ihan 6-0. Ehkä vertautuis siihe hatchbackki N:ään näin Fastbackia ajamatta?

Fastback on ihan uusi ja täysin eri ajettavuus kuin HB käsittääkseni, ainakin joka paikassa ylistetty verrattomaksi ja hot hatch -luokan uudeksi kuninkaaksi (radalla jne. ajettavuudessa). Onhan se toki Bemarilta lähteneen M-sportista vastanneen tuoretta käsialaa jne...
 
Niim Seatin laatuunhan ei kukaan usko, mutta noin niin kuin ovipahvit ym. listat pieksee kyllä Hyundain ihan heittämällä. Jos se on laatuvaikutelmaa. Hyundaissa aika karseeta ämpärimuovia liikaa. Voi olla , että mun BMW:ssä on samaa koppuramuovia vaan tavaratilan muotokaukalossa jos edes siinäkään. Mutta varmasti Hyundailla tekninen laatu parempi murheettomuudessa ja eipähän oo nykivää dsg:tä (Cuprassa nykii niin perkeleesti jos ajat tasakaasulla vaikka 40 km/h, vatkaa vaiheita eestaas jos pieniki nyppylä). Totaalinen no no sitä kautta Cupralle+dsg:lle. Perään ajoin Audi A3 ja siinä dsg ihan eri hyvä toiminnaltaan (tuskin kestävyydeltään).
 
Viimeksi muokattu:
Paljonko muilla menee nettotuloista auton lyhennykseen kuussa? Itsellä menisi 12-13% jos ottaisin miettimäni auton ja rahoituksen. Jotenkin tuntuu kovin isolta.
 
Artikkeli lienee kuuluu tänne:
Autokauppa kävi vastaiskuun: myyntiä vauhditetaan nollakorolla, kaupan päälle varustepaketteja – mikä keino on tehokkain?

Autokauppa kävi vastaiskuun: myyntiä vauhditetaan nollakorolla, kaupan päälle varustepaketteja – mikä keino on tehokkain?
27.8.2019 05:31
97f4cdfe-1c5e-5535-9ddb-5af22d909aef

”Nollakorko on helposti ymmärrettävä ja konkreettinen etu.”
Moni autoliike on aloittanut voimakkaan markkinointikampanjan, sillä uusien henkilöautojen ensirekisteröintien määrän arvioidaan putoavan 110 000 kappaleeseen viime vuoden reilusta 120 000:sta.

Syitä on useita: esimerkiksi vertailuvuoden 2018 alkuvuoden kauppaa piristi romutuspalkkiokampanja, vaikkakin syksyllä tapahtunut siirtyminen WLTP-päästömittaukseen puolestaan jarrutti kaupan kasvua.

WLTP oli kova pala myös autotehtaille, sillä se aiheutti niille suoranaisia toimitusvaikeuksia, jotka jatkuivat pitkälle tämän vuoden puolelle.

Uusien autojen maahantuontiyritysten yhdistys Autotuojat ja -teollisuus on lisäksi harmitellut ulkomailta tuotujen käytettyjen autojen tulvaa.

Autokaupassa tilanteeseen on nyt herätty: tarjolla on nollakorkoa, jopa todellista sellaista ilman perustamis- ja käsittelykuluja ryyditettynä pitkällä maksuajalla.

Pienellä painettu kannattaa kuitenkin lukea, sillä jotkin nollakorkoa mainostavat kauppiaat lisäävät rahoituksen kulut päälle.

Kaupantekijäisiksi tarjotaan perinteiseen tapaan myös esimerkiksi varustepaketteja, talvirenkaita ja määräaikaisia huoltosopimuksia.

Mutta mikä autokaupan tarjous on tehokkain?

”Varsinkin edullisemmassa autoissa nollakorot vetävät asiakkaita autokaupoille. On selvästi nähtävissä, että asiakkaat osaavat vertailla myös luoton kuluja, mikä ei ollut isommin nähtävissä vielä muutama vuosi takaperin. Nollakorko on helposti ymmärrettävä ja konkreettinen etu”, vastaa Markus Vuolle, Auto-Bon Oy toimitusjohtaja ja DNB Auto Finance Oy:n hallituksen jäsen.

"Näyttää siltä, että harva arvostaa arvoltaan vaikeammin määriteltäviä etuja, esimerkiksi ilmaisia talvirenkaita yhtä korkealle kuin korkotarjousta, vaikka renkaat tai muu kylkiäinen saattaisivat olla arvokkaampiakin.”

Vuolteen mukaan erilaisille kampanjatarjouksille rajana on vain mielikuvitus.

”Yksityisleasingin yleistyminen muuttanee kylkiäisten muotoa ja tarjonnan toteutusta.”
 
Mitenkä nämä jotka ostaa rahoituksella uuden auton kun käteistä ei ole ja joskus parin vuoden päästä tulee se viimeinen erä , autosta riippuen vajaa 10ke. Millä ne sen maksaa ?vai meneekö ne takaisin autoliikkeeseen ja antaa puoli-ilmaiseksi vaihtoon uuteen ja hommaa taas uuden rahoituksen?
 
Noin kai se menee. Keskimäärin se viimeinen erä on varmaan joskus 5 vuoden kohdalla ja usein vaihdetaan pirssiä jo ennen sitä. Itsekin tuli tehtyä hieman riskipitoinen autokauppa kesällä eli pieni käsiraha, 6v maksuaika ja iso viimeinen erä. Paljon mahdollista, että viimeisen erän kohdalla lainasumma ylittää auton arvon.
 
Voihan sitä tehdä uuden sopparin siitä viimeisestä erästä ja maksella sitä toiset viisi vuotta tms jos ei halua autoa vaihtaa.
 
Eipä tuossa mitään pahaa ole, etenkin jos saa rahoitukset edullisella korolla (ja kuluilla). Isommalla viimeisellä erällä taas saa kuukausierään pelivaraa jos haluaa että jää hieman elämiseen ja hurvitteluun rahaa. Sen nyt pitäisi olla itsestään selvää että ottaa huomioon mahdolliset "mitä sitten jos/kun" -skenaariot mikäli autoa pitää siihen saakka että tuo viimeinen erä tulisi maksettavaksi. Veikkaan että valtaosa vaihtaa autoa ennen tuota, useat varmaan sen 2-3v väleinkin.
 
Mitenkä nämä jotka ostaa rahoituksella uuden auton kun käteistä ei ole ja joskus parin vuoden päästä tulee se viimeinen erä , autosta riippuen vajaa 10ke.
Tässä puhutaan aivan kuin tuo iso viimeinen erä olisi joku välttämättömyys?

Autoa voi maksaa myös tasaerin pois, sellaisen rahoituksen minä olen aina autoihin ottanut. Ei tule ainakaan huijattua itseään niin helposti ja on varmempaa, ettei auton arvo alita koskaan jäljellä olevan velan määrää.
 
Tässä puhutaan aivan kuin tuo iso viimeinen erä olisi joku välttämättömyys?

Autoa voi maksaa myös tasaerin pois, sellaisen rahoituksen minä olen aina autoihin ottanut. Ei tule ainakaan huijattua itseään niin helposti ja on varmempaa, ettei auton arvo alita koskaan jäljellä olevan velan määrää.

Noin toimiessa ei ainakaan pääse talous kovin helposti kuralle. Huonona puolena se, että todellinen vuosikorko tuppaa nousemaan kun noissa on yleensä kiinteät aloitus- ja kuukausimaksut. Muistin oman diilini hieman väärin eli maksuaika olikin 60kk eli 5 vuotta. Auton hinta 35ke, rahoitettava ouus 31ke ja viimeinen erä 14ke.
 
Näin, miksi sitä rahaa sitoisi autoon? 3 vuoden kohdalla olisin saanut vaihdossa pari tonnia yli jäljellä olevan lainamäärän vaikka otin aikanaan minimierän. Lunastin auton kuitenkin itselleni, lainan otin Nordeasta vakuullisena kulutusluottona 2 % korolla.
 
Dacia näköjään mainostaa koko mallistoon 60kk rahoitusta 0% korolla ilman kuluja, se on kyllä hyvä diili autosta johon yleensä ei saa kummoisia alennuksia. Ainakin Dusterit vieläpä näyttää pitävän arvonsa paremmin kuin useimmat "premium" autot..
 
Duster on autona niin hyvä, ettei edes Dacia myyjä halua ottaa sitä vaihdossa.

Yksi tuttu päätyi viime vuonna vaihtamaan hänellä uudesta asti olleen 2013 mallisen Dusterin uuteen Dacia Lodgyyn ja Autoverkkokaupan automyyjä ei millään suostunut antamaan Dusterista hyvityshintaa, vaan puhui vain siitä että Duster on hyvä ja haluttu auto, joka on helppo myydä itse.

No, uuden Lodgyn toimituksessa kesti keväästä syksyyn ja Duster oli myynnissä 2018 keväästä 2019 kesäkuuhun, jolloin eläkeläinen pohjoisesta tuli hakemaan sen pois.

Auto oli ensin myynnissä yksityisesti 3 halvimman saman verran ajetun joukossa ( autolla ajettu vajaa 100 tkm ) alle 10 k€ pyynnillä, mutta ei mennyt kaupaksi, jonka jälkeen se oli AutoTeddyllä myynnissä samaan rahaan noin 6 kk ja sen jälkeen vielä tutun vaihtoautoliikkeen rivissä myyntitilissä, mutta ostajia ei näkynyt.
Sitten keväällä nettiautoon yksityisenä laitetun ilmoituksen ja noin 3 kk odottelun jälkeen sille löytyi ostaja varmaankin nettiauton halvimpaan hintaan.

En silti moiti Dusteria, sillekkin on paikkansa ja käyttäjänsä, samoin kuin Lada Nivallakin.
 
No siis nuo ovat enemmän ehkä optimoitu aja loppuun mentaliteetille. Osta uusi kun vanha on romutuskunnossa tai 200k ajettu.
 
^ kuka suostuu ajamaan Dusterilla 10v/200t km? Ei se nyt markkinoiden paskin ajettava ole, mutta vaatii kyllä tietyn asenteen, että tuohon haasteeseen suostuu. Vähän semmoinen 2000 -luvulle sijoitettu 80-90 -lukujen Skoda jolla ajoi lähinnä kommarit.
 
^ kuka suostuu ajamaan Dusterilla 10v/200t km? Ei se nyt markkinoiden paskin ajettava ole, mutta vaatii kyllä tietyn asenteen, että tuohon haasteeseen suostuu. Vähän semmoinen 2000 -luvulle sijoitettu 80-90 -lukujen Skoda jolla ajoi lähinnä kommarit.
Meitä on erilaisia. Toiselle riittää täysin hyvin se halvin mahdollinen kippo jolla päästä paikasta a paikkaan b ja toinen taas haluaa sitä tätä lelua tai tehoa ja kolmannelle kelpaa vain yksi tietty merkki jne jne.
 
Tietysti, ja on hyvä, että on valinnanvaraa. Otin kantaa vain haluun ajaa Dusterilla 10v/200t km ja heittää se sitten joko paaliin tai koittaa myydä 500 eurolla.

Saahan siinä uutena ensivilkaisulla aika paljon euroihin nähden, mutta konkretia iskee heti kun sillä lähtee ajamaan.

Eikä tuo jälleenmyynti käytettynä taida sekään sujua kovin hyvin vaikka eihän noissa euromääräisesti paljon häviäkään arvosta.
 
en ole ajanut uudella mallilla mutta käsittääkseni on ottanut melko harppauksen kohti parempaa, en usko, että siinä on mitään ratkaisevaa ongelmaa etteikö sillä ajelisi. Itse ainakin ostaisin mielelläni jos olisi nyt sellaiseen mahdollisuus.
 
Onko mitään hyvää sivustoa mistä pystyisi katsoo useiden auto liikkeiden nolla korko tarjouksia?
Useat hyvät kauppat olen tehnyt kun liikkeessä on ollut joku tollainen tarjous viikonloppu.
 
Kuopiossa autotalo väänäsellä on vaihtoautoihin 0,9% korko eikä muita kuluja.
Itse kävin hakemassa sieltä auton rahoituksella, jossa korkoja tulee 4 vuoden ajalta vain 90€
 
Meitä on erilaisia. Toiselle riittää täysin hyvin se halvin mahdollinen kippo jolla päästä paikasta a paikkaan b ja toinen taas haluaa sitä tätä lelua tai tehoa ja kolmannelle kelpaa vain yksi tietty merkki jne jne.
Toki. Kaikenlaisille autoille on paikkansa ja voisin jossain tilanteessa jopa harkita ostavani tuollaisen mainitun uuden Lada Nivan, joka ei ole huono auto. Liian vähän vaan on tarvetta, ja samaan aikaan liikaa eli se ei korvaisi oikeaa henkilöautoa.

Siitä huolimatta en ajaisi 200 000 kilometriä Dacialla, kuten en ajaisi Lappiin pizzerian rässityllä tojotan koppimopolla. Johan moisesta joutuisi fyssarille ja tekonivelsairaalaan.
 
Edelleen ihmettelen jengin suhtautumista Dusteriin, ei se teknisesti todelllakaan huono ole ja laatuvaikutelmakin on parantunut sitten ensimmäisen sukupolven.

Suomalainen itsetunto on kyllä jännä juttu.. :think:
 
Laitetta myydään lähinnä köyhille köyhissä maissa. Eiköhän se kerro muidenkin maiden ”itsetunnosta”.
 
Edelleen ihmettelen jengin suhtautumista Dusteriin, ei se teknisesti todelllakaan huono ole ja laatuvaikutelmakin on parantunut sitten ensimmäisen sukupolven.

Suomalainen itsetunto on kyllä jännä juttu.. :think:

Millä tavalla Dacian ostamattomuus on itsetuntojuttu? Kävin aikoinaan nimenomaan Dusteria koeajamassa, en voinut millään perustella sen ostamista kuin hintalapulla.

Nimenomaan Dacian kohdalla on toistunut jo vuosikausia samat mantrat jos ei halua ostaa, heikko itsetunto, pieni muna jne.

Jos saisin samaan rahaan vaikkapa Rav4:n kuin mitä Dusterin, ostaisin Rav4:n, eli hintalappuun voi ihan hyvin tykästyä jos tuotteen kanssa voi muuten elää.

Saas nähdä miten käy Skoda -merkin arvostukselle kun siitä on päätetty tehdä halpismerkki VAG-konsernissa nimenomaan sinne Dacian segmenttiin. Tuloksena ehkä sama kuin 80-luvulla, eihän kukaan ostanut Skodaa ellei ollut köyhä, idiootti ja/tai kommari. :D
 
Dacian ostamattomuus saattaa johtua myös sen jälleenmyynnin ongelmista. Ostat uutena ja kolmen vuoden päästä yrität vaihtaa niin kaikki autoliikkeet ei suostu ottamaan vaihdossa ja yksityisetkin ostajat karttaa kuin ruttoa.
 
Teoriassa kyllä, mutta ei suomalaisten arvostuksessa.
Niin, suomalainenhan arvostaa nimenomaan halpaa, varsinkin autoissa. Ainahan suosikkeina ovat olleet sellaiset halpamerkit kuin Lada, Toyota, Nissan, jne.

Tänä päivänä mukaan on päässyt myös Dacia, Skoda, Kia, Huyndai.
 
Ainahan Skooda on konsernin halpamerkki ollut? (tai siis sen VAG-aikansa)

Teoriassa kyllä, mutta ei suomalaisten arvostuksessa.

Superb halpis? Eihän sitä (merkkiä) ole hetkeäkään viimeisten 10v aikana markkinoitu halpiksena. Se on ollut jo pitkään laadukkaampi kuin saman konsernin Volkswagen halvemmasta hintalapusta huolimatta, mutta ei nyt edelleenkään halpis sanan varsinaisessa merkityksessä.

Nyt uudistuksessa siis ollaan siirtymässä todellisten halpisten joukkoon, materiaalit ja tekniikka tulee olemaan huomattavasti nykyistä vanhempaa ja halvempaa.
 
Nyt uudistuksessa siis ollaan siirtymässä todellisten halpisten joukkoon, materiaalit ja tekniikka tulee olemaan huomattavasti nykyistä vanhempaa ja halvempaa.
Moneskohan kerta, että tälläistä uutisoidaan ja mitään ei ole tapahtunut.

Eikä Skoda edes ole se halvin merkki konsernissa. Esim. kolmikosta Golf, Octavia, Leon niin jo istumalla sisään selviää mikä noista halvimmalla tehty ja mikä kalleimmalla.
 
Superb halpis? Eihän sitä (merkkiä) ole hetkeäkään viimeisten 10v aikana markkinoitu halpiksena. Se on ollut jo pitkään laadukkaampi kuin saman konsernin Volkswagen halvemmasta hintalapusta huolimatta, mutta ei nyt edelleenkään halpis sanan varsinaisessa merkityksessä.

Nyt uudistuksessa siis ollaan siirtymässä todellisten halpisten joukkoon, materiaalit ja tekniikka tulee olemaan huomattavasti nykyistä vanhempaa ja halvempaa.

Skoodahan on tähänkin saakka ollut nimenomaan halpis, se on valmistettu ja suunniteltu halvemmalla kuin kalliimmat konsernisiskonsa ja kantavana ajatuksena on ollut tarjota halvemmalla enemmän tilaa ja varusteita.
 
Superb halpis? Eihän sitä (merkkiä) ole hetkeäkään viimeisten 10v aikana markkinoitu halpiksena. Se on ollut jo pitkään laadukkaampi kuin saman konsernin Volkswagen halvemmasta hintalapusta huolimatta, mutta ei nyt edelleenkään halpis sanan varsinaisessa merkityksessä.

Nyt uudistuksessa siis ollaan siirtymässä todellisten halpisten joukkoon, materiaalit ja tekniikka tulee olemaan huomattavasti nykyistä vanhempaa ja halvempaa.
Tekniikan puolella Skoda on ainakin B- ja C-segmenteissä ollut teknisesti jäljessä konsernin muita malleja, esim. Fabia on edelleen varsin vanhaa korimallia ja Rapid korvattiin aika myöhään Scalalla. Samoin joitakin teknisiä varusteita on tuotu Skodaan myöhemmin kuin konsernin muihin merkkeihin.
 
Moneskohan kerta, että tälläistä uutisoidaan ja mitään ei ole tapahtunut.

Eikä Skoda edes ole se halvin merkki konsernissa. Esim. kolmikosta Golf, Octavia, Leon niin jo istumalla sisään selviää mikä noista halvimmalla tehty ja mikä kalleimmalla.

No tällä kertaa vaikuttavat olevan tosissaan halpikseen siirtymisen osalta. Superbin kohtalo on se mielenkiintoisin mitä VAG sen suhteen tekee.

Golffin vaikutelma ei eroa mitenkään positiivisesti edukseen mainitsemastasi kolmikosta, todennäköisesti ostoksena huonoin ja omaa mahdollisesti huonoimman laadun kolmikosta.
 
No aika tarkkaan keväällä kun hankinta oli ajankohtainen, istuin ja koeajoin kymmeniä eri autoja. Jos pidät Golffista, niin ihan sama, minulle se oli geneerisen VAGin oloinen kaikessa (sisältää hyviä ja vähemmän hyviä asioita).
 
Skoodahan on tähänkin saakka ollut nimenomaan halpis, se on valmistettu ja suunniteltu halvemmalla kuin kalliimmat konsernisiskonsa ja kantavana ajatuksena on ollut tarjota halvemmalla enemmän tilaa ja varusteita.
Sinänsä yllätti että halvin Octavia on 2 tonnia kalliimpi kuin halvin Golf (22 vs 20 tonnia), tosin Golfia taitaa saada vieläkin 3-ovisena?

Audiin verrattunahan Superb on "ihan" halpis, esim. halvin hybridi (uutta A6:sta ei saa kuin MHEVinä?) 39 tonnia vs 48 tonnia. Toki 1.4 vs 2.0 moottorit.
Dieselinä Suberb lienee sen ~15 tonnia halvempi kuin edellinen Audi TDI?

Passattiin verrattuna hintaeroa ei olekkaan enää kuin 3 tonnia 1.5TSI:ssä mutta sama 9 tonnia halvimmassa hybridissä kuin Audilla (Passat tehokkaampi 163 vs 218 hv)...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom