Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Tällaisen vielä löysin: Levorannan Autoliike Oy - Autoalan ammattilainen vuodesta 1929 - Kampanjat

Erään uusia Fordeja 0% korot ja 0€ kulut. Koskee vaan varastossa olevia malleja ilmeisesti? Katsoin noiden varastossa olevia Focuksia, 1.5 Ecoboostista on vaan Titanium-malli automaattina, mikä olisi myös ihan OK vaihtoehto. Voihan tuolta kysyä että onko manuaalia tulossa vielä heinäkuussa, kun mainitaan että "Uusien autojen varastovalikoimamme päivittyy jatkuvasti ja autoja on jatkuvasti toimituksessa laivassa ja satamassa."

Ei tossa tosiaan pahasti varmaan metsään mene, vaikka tollaseen tarttuisikin :)
Jos tuohon sattuisi saamaan vielä vaikka 1500€ alennusta?

Tuossa aikaisemmassa tarjouksessa kun olisi 1500€ varuste-etu.
Ford Focus kampanja
 
Tällaisen vielä löysin: Levorannan Autoliike Oy - Autoalan ammattilainen vuodesta 1929 - Kampanjat

Erään uusia Fordeja 0% korot ja 0€ kulut. Koskee vaan varastossa olevia malleja ilmeisesti? Katsoin noiden varastossa olevia Focuksia, 1.5 Ecoboostista on vaan Titanium-malli automaattina, mikä olisi myös ihan OK vaihtoehto. Voihan tuolta kysyä että onko manuaalia tulossa vielä heinäkuussa, kun mainitaan että "Uusien autojen varastovalikoimamme päivittyy jatkuvasti ja autoja on jatkuvasti toimituksessa laivassa ja satamassa."

Ei tossa tosiaan pahasti varmaan metsään mene, vaikka tollaseen tarttuisikin :)

Levorannalta haettiin tosiaan omakin Focus ja saatiin vieläpä niillä varusteilla ja värillä millä haluttiin, suoraan heidän omasta varastosta ettei menny tehdastilaukseksi. Tuo oman varaston toimitusaika on 2 viikkoa, eli ei nyt ihan "heti ajoon" mutta suht nopeasti kuitenkin vrt. joku 4-5kk tehdastilaus.
Meillä siis 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov. Nyt 13tkm mittarissa ja mukavaa on ollu ajella. :cigar2:
Tilatkin on piisannu mainiosti nelihenkiselle perheelle vaikkei farkkua otettukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Lokakuussa umpeutuu all-in-one liisari ja tarttis joko lunastaa tai palauttaa auto. Onko ehdotuksia mistä hakea rahoitusta, siis muualta kuin omasta pankista tai Santanderilta, joka tuon alkuperäisen rahoituksen myönsi? Oma pankki ja vakuudellinen laina taitaa olla aina se halvin, mutta mieluummin olisin panttaamatta kämppää tai osakkeita auton vuoksi.
 
Danskesta saa myös rahoitusta jossa auto on vakuutena. Danskesta kyselin ja siinä kannattaa huomioida että he tekevät vain uusia sopimuksia eivätkä esim. lunasta toiselta rahoitusyhtiöltä...
 
beely.fi firmalla on ihan mielenkiintonen konsepti: käytettyjä autoja kiinteällä kuukausimaksulla, ja voi tehdä vain 12kk sopimuksenkin. Tuolta saisi saksalaisia premium-autoja ihan maltillisella kk-erällä jos korealaiset riisikipot ei houkuttele.

Onko muilla firmoilla mitään vastaavaa?
 
^Katsoin tarjontaa läpi ja totesin, että sama ottaa uusi alle.



G20 320i A Business uutena alkaen -- 499 e/kk BMW EasyLease – Yksityisleasing
F31 316d A business 2017 53tkm ajettu -- 510 e/kk www.beely.fi


Tarjonta tuolla beelyssä nyättäis olevan ihan samaa business vakiovarusteltua kuitenkin :eek:
Toki tuohon uuteen pitää olla 4.5k käsirahaa. Se huomioituna kk-erä on reilun 600€.
 
Jäänyt näistä yksityisleasingeista sellainen mielikuva, että maksat pirusti, eikä räpylään jää mitään. Jos BMW kiinnostaa, niin osta BPS-vaihtoauto 24kk takuulla, ja myy pois tai vaihda 2-3 vuoden päästä.
 
Näinhän se käytännössä on. Eiköhän nyt jo maalaisjärjelläkin ole todettavissa ettei liisariyhtiö ota riskiä että autosta jäisi luu käteen, vaan kyllä kk-erä lasketaan sen verran mojovaksi ettei riskiä ole. Vielä kun käytännössä juurikin Joymäänin ehdottamalla tavalla riskiä ei juurikaan enempää ole omaa autoa ostaessa - en käsitä miksi joku haluaisi tuollaisen liisarin. Ainoana hyötynä koen sen että jos autosta eroon hankkiutuminen on aivan ylitsepääsemätön vaiva, voi siitä preemion maksaa.
 
Ainoana hyötynä koen sen että jos autosta eroon hankkiutuminen on aivan ylitsepääsemätön vaiva, voi siitä preemion maksaa.

Tämä on kyllä ihan todellinen hyöty. Yli 10k autoa on työlästä myydä yksityiselle. Ei ole myöskään mikään nautinto ravailla autokaupoissa ja vääntää kauppoja automyyjien kanssa. Voihan sillä toki hyvin säästää, mutta jos ei niin huvita, tai tarvitse takia takia temppuilla, niin erinomainen vaihtoehto.
 
Eihän ne liisariyhtiöt mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä ole vaan voittoja tavoittelevia yrityksiä. Maksat auton käytöstä ja osa omistamisen riskistä on ulkoistettu. Helppoahan tuo on, mutta sillä helppoudella on myös hinta kuten myös sillä, että ei tarvitse sitoa pääomaa autoon.
 
Tämä on kyllä ihan todellinen hyöty. Yli 10k autoa on työlästä myydä yksityiselle. Ei ole myöskään mikään nautinto ravailla autokaupoissa ja vääntää kauppoja automyyjien kanssa. Voihan sillä toki hyvin säästää, mutta jos ei niin huvita, tai tarvitse takia takia temppuilla, niin erinomainen vaihtoehto.

Niin, paitsi että kun käyt parille isoimmalle ketjulle tarjoamassa autoa, tuloksena on hyvin tod näk pyyntihinta -2500e-3000 = ostohinta, jolloin kaupanteko on kyllä aika yksinkertaista.
 
Niin, paitsi että kun käyt parille isoimmalle ketjulle tarjoamassa autoa, tuloksena on hyvin tod näk pyyntihinta -2500e-3000 = ostohinta, jolloin kaupanteko on kyllä aika yksinkertaista.
Eikä tartte edes tarjota, jos on haluttu malli kyseessä. Myin talvella n. 15 tonnin farkku-Toyotan isolle ketjulle ja myyntihinta oli nettiauton pyynti - 1500€. Itse ottivat yhteyttä ja eivät olleet ainoita.
 
Noi 189e/kk Cliot ja muut oli hyviä kampanjoita, samoin jossain välissä bongasin edullisen Yaris Hybridin. Muuten noi ei erityisen hyviä taida olla.
Nuohan on ihan perinteisiä pätkiä taatulla hyvityshinnalla. Nuo ylläolevat aidompia liisinkejä, jotka sisältää muutakin kuin sen auton.
 
Niin, paitsi että kun käyt parille isoimmalle ketjulle tarjoamassa autoa, tuloksena on hyvin tod näk pyyntihinta -2500e-3000 = ostohinta, jolloin kaupanteko on kyllä aika yksinkertaista.

Juu on helppoa, menee vaan mynttiä. Sama homma kun leasingissä.
 
Tulee kyllä korvista ulos nää asenteelliset yksityisleasing-artikkelit sekä osaltaan myös ihmiset, jotka niihin ovat haksahtaneet. Siinä kun kuuntelet ihan tosissaan sitä "autoilu nyt vaan maksaa näin paljon ja tämä tekee kustannukset näkyviksi" -selitystä leasing-asiakkaan suusta, on vähän pokassa pitelemistä. Joo-o, on se kätevä palvelu jos siitä haluaa maksaa, mutta ihan turha selittää että se halvempaa noin olisi.
 
Ymmärrän itse oikein hyvin jos joku haluaa päästä helpolla eikä nyt haittaa maksaako muutaman kympin enemmän kuussa vapaasta autoilusta kuin siitä, että maksaisi perinteisesti omaa pois.

Vuoden alkaen sopparit ja nopeasti kyllästyvä saa aika usein uuden pelin alle. Onko se rahallisesti halvempaa, niin eipä juuri, mutta osalle hyvä ratkaisu. Yleistymään päin nämä ovat ennemmin kuin vähentymään päin.

Hyvähän se on, että jokaiselle löytyy sopiva tapa ajella tuoreella autolla.
 
Kymppejä minäkin ymmärrän, mutta kun kyykky tuntuu olevan luokkaa vähintään tuhansia lisää vrt siihen että itse ostaisit auton ja myisit liikkeelle joskus tulevaisuudessa. Reippaampi kaveri myy auton vielä yksityisenä (Ainakin kokeilee) ja minimoi kulut sitä kautta.
 
Tässä pitää taas ymmärtää, että kaikkia ei niin kiinnosta tuo homma eikä näe sitä vaivan arvoiseksi.

Kun puhutaan esim. vähän käytetyistä/uusista ns. auto vuodeksi kampanjoista, halvimpien osalta kk-maksut 100-230e, se on jo niin edullista autoilua, että ero omistamisen riemuun on vähäinen. Jos haluaa lisäksi sen kamppeen vaihtaa vuoden välein, niin ainakaan liikkeessä asioimalla oston ja myynnin osalta, se säästäminen omistamisen riemusta on vähän siinä ja siinä.

Eli tuommoista parin sadan kk-maksua vastaan nuo eivät ole kovin pöllömpiä vaivattomuutta etsiville. Joku 400-500e/kk on taas jo sen verran, että sillä hommaa itse sen auton ja huolenpitosopimuksen vaikka jos haluaa.
 
Leasing ei myöskään suojaa arvon alenemiselta. Kaverilla oli leasing Audi ja kun jakoketjuongelmat tuli esille sopparin loppupuoliskolla, niin kk-maksu nousi reippaasti koska arvonalenema oli huomattavasti ennakoitua suurempi ja se oli katettava ennenkuin sopimus tuli päätökseen.
 
^ riippuu täysin liisarisopimuksesta, kuulostaa äkkiseltään vitun typerältä sopimukselta maksajan kantilta. Taattu hyvityshinta pakko olla, ei sille käyttäjälle kuulu mitenkään jos Saksan Ladassa on joku tyyppivika ja niiden kysyntä heikkenee.
 
Siitä uutta pirssiä ilman korkoja ja kuluja.
IMG-20190730-WA0005.jpg
 
Nyt on hyvä diili. Oma kasetti ei kestä manuaalia käyttöautossa, mutta muuten saattaisin jopa harkita tuota Fastbackia.
 
Siitä uutta pirssiä ilman korkoja ja kuluja.
IMG-20190730-WA0005.jpg
liikaa hevosvoimia, eikä ole jenkki

edit. Ohhoh luulin olleeni testaus alueella.
Länsi autossa vielä tänään ainakin ooppelia saa nollakorolla.
 
Viimeksi muokattu:
Jos olisi hatchback niin saattaisi jopa kiinnostaa. Tuo HB malli tuosta 130N:stä on nimittäin pirun siistin näköinen liikesteessä. Tuo fastback ei vaan oikein istu omaan silmään.
 
Autosta en tosiaan mitään tiedä. Oispa muillakin merkeillä tollasia tarjouksia, kun kerran autokuumetta on:sori:
 
Jäänyt näistä yksityisleasingeista sellainen mielikuva, että maksat pirusti, eikä räpylään jää mitään.

Tulee kyllä korvista ulos nää asenteelliset yksityisleasing-artikkelit sekä osaltaan myös ihmiset, jotka niihin ovat haksahtaneet.

Sepä se. Ihmisiltä unohtuu että leasingin pointti on siirtää kalustot taseesta kuluihin, eikä yhtään mikään muu. Ei siitä ole yksityisihmiselle juuri mitään iloa.

Oletteko nyt pojat aivan varmoja että leasing on automaattisesti huono vaihtoehto? Tekniikanmaailman numerossa 03/2017 näitä lukuja on laskettu auki:
Dropbox - IMG_20190729_154206.jpg - Simplify your life

Yhteenvetona tuosta voidaan sanoa että esim. laskelman "Laakkonen fiksu diili" on ollut erittäinkin järkevä vaihtoehto. Lisähinta 3 vuoden pitoajalle jää olemattoman pieneksi käteiskauppaan verrattuna ja riskit jää autokauppiaalle. Tietenkin nämä luvut on aina laskettava auki tapauskohtaisesti, mutta ei sitä leasingia heti voi huonoksi tuomita.

Ps. Minulla ei ole leasing autoa enkä ole autokauppias
 
Oletteko nyt pojat aivan varmoja että leasing on automaattisesti huono vaihtoehto?
...

Yhteenvetona tuosta voidaan sanoa että esim. laskelman "Laakkonen fiksu diili" on ollut erittäinkin järkevä vaihtoehto.

On (oli) osamaksurahoitus takuuhinnalla kun tuota artikkelia kirjoitettu.

Mullakin on kaikki autot olleet rahoitettuja.
 
Niin varmasti vaikuttaa kun se on 20 tonnin auto. Se että iso ja tehokas moottori ja suomen autoverotus tuo 20 tonnia lisää hintaa ei muuta asiaa... et sinä ton parempaa samantehoista autoa tuohon rahaan kuitenkaan saa.

Miten joku aina jaksaakin näitä asioita ihmetellä ääneen.

Miten joku aina jaksaakin vääntää aiheesta vaikka se olisi miten keinotekoista ja haettua?

Kun olen jotain ostamassa, en edes mieti mitään verottomia hintoja, mietin sitä millä eurosummalla se silloinen kampe lähtee mukaani kaupasta. Tuo hinta sisältää 10t autoveroa, en silti puhu 30t autosta, vaan edelleen, 40t autosta. Enkä puhunut mitään tehoista, mainitsin, että auto ei missään nimessä ole hintansa oloinen kun siihen istuu sisälle.
 
Yhteenvetona tuosta voidaan sanoa että esim. laskelman "Laakkonen fiksu diili" on ollut erittäinkin järkevä vaihtoehto. Lisähinta 3 vuoden pitoajalle jää olemattoman pieneksi käteiskauppaan verrattuna ja riskit jää autokauppiaalle. Tietenkin nämä luvut on aina laskettava auki tapauskohtaisesti, mutta ei sitä leasingia heti voi huonoksi tuomita.

Fiksudiili vaikuttaa yllättävän edulliselta tuossa vertailussa, jotenkin epäilen silti että säästäisin suoralla käteiskaupalla ja fiksulla auton pidolla tonneja tuosta TM:n laskemasta.
Käteiskaupalla nyt yleensä saa 5-10% alennusta heti autoa ostaessa ja jos jaksaa itse myydä autonsa pois, on siitä saatava hintakin yleensä parempi kuin liikkeen hyvitys.
 
En tiedä millä tavalla moottorin tehon pitäisi tuntua auton hintaa arvioidessa kun autoon istahtaa? Mitä muita yli 240 hevosvoimaisia autoja saa uutena edullisemmin tai vaikkapa sillä 20 000 eurolla...? Makuja on monia, toiset arvostavat kulkupelissä tehokkuutta, toiset arvokkaan oloisia sisätiloja, toiset sitten jotain ihan muuta.
Ihan mielenkiintoinen tarjous mielestäni, saattaisin harkitakin jos auton vaihto tai hankinta olisi juuri nyt ajankohtainen.

i30 Fastback N - Hyundai
 
Miten joku aina jaksaakin vääntää aiheesta vaikka se olisi miten keinotekoista ja haettua?

Kun olen jotain ostamassa, en edes mieti mitään verottomia hintoja, mietin sitä millä eurosummalla se silloinen kampe lähtee mukaani kaupasta. Tuo hinta sisältää 10t autoveroa, en silti puhu 30t autosta, vaan edelleen, 40t autosta. Enkä puhunut mitään tehoista, mainitsin, että auto ei missään nimessä ole hintansa oloinen kun siihen istuu sisälle.
Hyundai i30 on noin 20 tonnin auto halvimmillaan, joka määrittelee auton peruslaatutason sisällä ja yleisesti muutenkin. Se että tuohon laittaa tehokkaan moottorin ja ison kasan varusteita 25 tonnilla niin se laatutaso on edelleen siellä 20 tonnin luokassa. Jos haluat nähdä sen 45 tonnin laatutason niin voi katsastaa vaikka uuden 5-sarjan Bemarin. Sitä kun halvimmillaan saa tuohon hintaan.
 
Niin no jos et ymmärrä miksi 40 tonnin 300 heppanen auto ei tunnu samalta kuin karvalakki C-mersu 100-heppasella dieselillä niin I rest my case :)

Sinähän et tuosta alunperin puhunut, vaan aloit itkemään, että on 20t auto eikä 40t auto.

Lisäksi, edelleen, jos autossa istuu, siis ei aja, niin kerrotko miten nuo hevosvoimat näkyy siinä istumisen ohella?

100-heppainen dieselpaska nyt liittyi tähän myös miten?

Hyundai i30 on noin 20 tonnin auto halvimmillaan, joka määrittelee auton peruslaatutason sisällä ja yleisesti muutenkin. Se että tuohon laittaa tehokkaan moottorin ja ison kasan varusteita 25 tonnilla niin se laatutaso on edelleen siellä 20 tonnin luokassa. Jos haluat nähdä sen 45 tonnin laatutason niin voi katsastaa vaikka uuden 5-sarjan Bemarin. Sitä kun halvimmillaan saa tuohon hintaan.

Ja se perustason i30 nyt on ihan identtinen muuten tuon nyt kyseessä olevan auton kohdalla? :D

En edelleenkään hakenut mitään tiettyä laatutasoa, totesin vain, että auto on hintavampi kuin miltä se vaikuttaa. Ja kyllä, onhan aiemminkin nähty eri merkeiltä GTI- yms. malleja joiden hinnoittelu on tuplat karvalakkeihin, mutta ero jossain ei-korealaisessa voi olla vähän erilainen.
 
En minä mitään karvalakkimeseä verrannut, totesin edelleen, että 40t koreakinnerin myynti voi olla haastavaa kun se ei oikein minusta vastaa hintalappua. Mutta se ei tarkoita, etteikö joku tuotakin ostaisi. Ehkä tämä tästä jo? :D
 
Ja se perustason i30 nyt on ihan identtinen muuten tuon nyt kyseessä olevan auton kohdalla? :D

Kyllä se perustaltaan on hyvin sama. Totta kai noissa sporttiversioissa jakkarat ja ratti ovat esimerkiksi yleensä vakiosta poikkeavia, mutta nappulat, keskikonsoli, ovien pintamateriaalit ovat yleensä ihan samoja.

Kerro toki myös mikä 40 tonnin auto samassa kokoluokassa ja samoilla tehoilla tarjoaa paremman laatuvaikutelman?
 
Kerro toki myös mikä 40 tonnin auto samassa kokoluokassa ja samoilla tehoilla tarjoaa paremman laatuvaikutelman?

Kuten totesin, ei kiinnosta ne tehot, kyse oli 40t hintaisesta Hyundaista. Tietty puhuttelee jotain kansanosaa, suurinta osaa ei.
 
No sitten käyt katsomassa sitä litraista perusmallia ja mietit onko siinä laatutaso kohdillaan 20 tonnin autoksi.

Täytyy kyllä olla mmst1:n kanssa samaa mieltä, että on kumma kun rautalankakaan ei riitä kertomaan mitä Suomen verotus tekee hiukankin tehokkaammille malleille hinnan suhteen :D
 
No sitten käyt katsomassa sitä litraista perusmallia ja mietit onko siinä laatutaso kohdillaan 20 tonnin autoksi.

Täytyy kyllä olla mmst1:n kanssa samaa mieltä, että on kumma kun rautalankakaan ei riitä kertomaan mitä Suomen verotus tekee hiukankin tehokkaammille malleille hinnan suhteen :D

Se hupi kun voisin ajaa esim Fordin mallistosta Mondeolla 1.5l koneisen Fiesta ST:n hinnalla :D. Tai just nää perus että voisin sanoa ajavani Audi/BMW tms muilla "premium" merkkien autoilla mutta olisivat niitä ihania 120hp hinnat alkaen koneilla jne jne. Hintaskaala samalla mallilla voi olla posketon. Mitähän joku hinnat alkaen Fiesta maksaa? Listahinta tms sanotaan nyt vaikka 13ke, samaan aikaan täysin speksattu ST taitaa olla sen 35ke tms ja silti molemmat ovat vain Fiestoja. Vaikkakin käyttäjäkokemus ja oikeastaan about kaikki on eri näissä kahdessa ääripäässä.

EDIT: Karvalakki Trend Fiesta näköjään yllättävän kova 15.984,68e ja fully specced ST 5ovisena 35.732,60e tosin Fordin tuntien isot alet aina mutta on tuossa aika iso ero kun ST:kin on "vain Fiesta" vaikka eroja on about kaikkialla mihin katsoo ja etenkin siellä minne ei näe. Toisessa autovero 1.624,68e ja toisessa 6.427,60e. Se on aikamoinen ero tuon kokoluokan ja hintaluokan kipossa.

EDIT2: Sama Focuksessa niin Trend 22.288,53e, autovero 2.158,53e ja ST kaikilla muilla paitsi vetokoukulla 54.913,67e josta autoveroa 14.103,67. Siinä sitä skaalaa vasta onkin hinnat alkaen vs kallein.
 
Viimeksi muokattu:
No sitten käyt katsomassa sitä litraista perusmallia ja mietit onko siinä laatutaso kohdillaan 20 tonnin autoksi.

Täytyy kyllä olla mmst1:n kanssa samaa mieltä, että on kumma kun rautalankakaan ei riitä kertomaan mitä Suomen verotus tekee hiukankin tehokkaammille malleille hinnan suhteen :D

Kyllähän herrat itse tarvitsevat rautalankaa. Mistä helvetin kuvitteellisesta verottomista hinnoista te unelmoitte kun kamppeella on hintalappu missä ne verot on mukana? Se 20t:n perusmalli on suhteessa hintansa osalta siihen mitä saa, ei hullumpi. 20t lisää lisätehoista ja pienestä varuste-edusta on asia jonka ostajan pitää ratkaista. Minusta tuo on helppo ratkaisu, jollain toisella ehkä ei.

Pitäisikö sitten kaikkea katsoa, että jaa, tuota 300 euron näytönohjainta saa vaikkapa jenkeistä 160 eurolla, vertaanpa sitä sen hintaisiin? Täysin absurdi ajatusmalli tehdä mitään järkevää vertailua tai suhteutusta mihinkään jos joku katsoo hintalappua ja joku miettii kuvitteellista verotonta hintaa. Käänsi asiaa miten päin hyvänsä, sen hintalapun hinnan joutuu maksamaan.

Ei autovero ole myöskään mitenkään erikoinen tai mystinen konsepti, johan sen aiemmin mainitsin tämän korean kohdalla olevan n. 10t.
 
Viimeksi muokattu:
Sen näytönohjaimen veroprosentti kun ei vaan nouse sitä mukaan kun sen nopeus lisääntyy vaan pysyy vakiona. Se on vähän toinen juttu polttomoottorisen auton kanssa.
 
Ihan hyvä tommonen varallisuusvero on. Näkee työkavereista ja ihan liikenteessäkin kuka ajaa sillä uudella 1.5 ecobuustilla kangaspenkeillä ja kuka sillä st:llä. Vähän ärsyttävästi nuo tehokkaat plugarit tulleet hämmentämään pakkaa mutta onneksi nekin siinä hintaluokassa ettei tarvitse huyndai kuskia löytää piilosta t8e volen ratista :cigar2:
 
Sen näytönohjaimen veroprosentti kun ei vaan nouse sitä mukaan kun sen nopeus lisääntyy vaan pysyy vakiona. Se on vähän toinen juttu polttomoottorisen auton kanssa.

Mutta sillä ei ole mitään merkitystä lopulta, hintalapun hinta määrää miten syvälle kättä joutuu kairaamaan taskuun, oli yhtälö siihen lopputulokseen mikä hyvänsä.

Tässä tapauksessa siis kyse on 40t autosta, koitti sitä selittää moottorilla, verolla tai millä hyvänsä, se pysyy 40t autona. Jokaisella meillä on mielikuva mitä joku tietty hintaluokka tuo minkäkin hyödykkeen kohdalla keskimäärin tarjolle.
 
Mutta sillä ei ole mitään merkitystä lopulta, hintalapun hinta määrää miten syvälle kättä joutuu kairaamaan taskuun, oli yhtälö siihen lopputulokseen mikä hyvänsä.

Tässä tapauksessa siis kyse on 40t autosta, koitti sitä selittää moottorilla, verolla tai millä hyvänsä, se pysyy 40t autona. Jokaisella meillä on mielikuva mitä joku tietty hintaluokka tuo minkäkin hyödykkeen kohdalla keskimäärin tarjolle.
Ei mutta tuo on juuri se hupi tilanteessa. Sulla on se perus 20ke peruskippo, mutta kiitos verotuksen se muuttuukin yhtäkkiä 40ke kipoksi vain koska lisäsit siihen tehokkaamman koneen ja pari varustetta. Ei noita kippoja noilla tehoilla, arvosteluiden mukaan hyvällä ajettavuudella ja hyvillä varusteilla suomesta vain 40ke saa tuosta vaan. Suomessa hot hatch tai muu "nopea" auto on kallis valinta. Itse olen ottanut sen asenteen että autoilu on suomessa pirun kallista muutenkin joten parempi edes nauttia siitä joten olen ostanut nyt uuuuhmm.... neljä viimeisintä autoa uutena ihan vain ettei tarvitse maksaa korjauksia ja kalliita huoltoja koska käytetyissä autoissa, etenkin nopeissa tai muissa erikoismalleissa paljon tapahtuvaa vaihtoon kun isompaa vikaa tulossa tai on alkamassa. Tämä tarkoittaa että joutuu tekemään tiettyjä kompromisseja juurikin ettei ole aina se ns premium merkin kippo jossa kaikki tuntuu priimalta kojelaudasta takakontin kaasujousiin mutta ei kulje mihinkään tai on muuten ihan tylsä. Kärsin halvemmasta sisustasta yms saan itse sen hauskan ajettavuuden ja haluamani tehon niin että saan sen mahtuman omaan budjettiini. Kuten sanottua voisin ostaa sen saman hintaisen kipon joka tuntuu premiumilta alusta loppuun mutta tuohon hintaan se ei kyllä kovin kulkisi tai olisi hauska ajaa. Suomessa vain ei voi verata ns normi autoja ja erikoismalleja keskenään kuten monessa muussa maassa. Verotus vääristää tuota kuvaa niin oudoin tavoin ja tuohon kun lisää hybrid voimalinjat ja muut niin vertailu on varsin veikeää.
 
Verotuksen vääristymän saa helposti sivutettua halutessaan, vertaa vain verollisia myyntihintoja. En tiedä miten saatte yksinkertaisesta asiasta väännettyä monimutkaisempaa, ”20t auto oikeasti mutta koska verot nyyh”. :D

Vertailuja voi tietty tehdä monella tapaa ja eri painotuksilla oli se sitten tehot, päästöt, varusteet jne. Lopulta se hintaan perustuva kompromissi ominaisuuksien osalta ratkaisee suurimmalla osalla hankinnat.
 
Tähän tuli nyt tartuttua. Neekerimallina eli vaan toi 250hv malli. Ja siis toi hatchbäkki.
Taisit viedä tuon viimeisen 250hv HB:n. Itse kun kyselin auton perään niin vain 275 mallia oli vapaana HB:na. Tosin eipä kauppoja olisi varmaan muutenkaan tullut kun hyvityshinnat olivat niin naurettavia ja usealla liikkeellä kahden auton otto vaihdossa oli liian iso kynnys.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom