Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Noin viikko sitten ostin Vehosta uuden 52000€ Mercedes Benz mallin. Silloin etsin parhaimpia rahoituksia tuohon hintaluokkaan. Parhaan tarjouksen sain itse Vehosta ja sen kokonais korko kuluineen oli 2,50% sekä lisäksi -10% työntekijä alennus [emoji16] En ole autoliikkeessä töissä jos sitä joku miettii [emoji16]

Korot vaihteli 4,5-8,0 % välillä pankeilla ja rahoitusyhtiöillä. Kyllä ne parhaat tarjoukset saa lähes aina autoliikkeiltä.
 
Pankkien korot taitaa lähinnä olla kilpailukykyisiä silloin jos on antaa vakuuksia lainan taakse. Vakuudettomat taitaa järestään hävitä liikkeiden kautta saataville rahoituksille...
 
Täällä op:lta 3,5% marginaali + 12kk euribor vakuuksilla(=3,5% kun euribor kyntää miinuksilla) Tuontiauto kyseessä, niin en liikkeistä kysynyt. Eli sanoisin että liikkeestä kyllä edullisimman saa, ainakin jos on joku kampanja päällä. Toki voi joku velho varmasti pienemmäksi marginaalin neuvotella, kyseessä oli vain noin 10000e laina.
 
Autoja taas tuli käytyä kattelemassa ja Deltalla mainostavat vaihtoautoihin 1,79 % + kulut rahoituskorkoa jos maksaa etukäteen 1000 € huolloista. Todellinen vuosikorko 5,39 % eli vähän isompi mitä muualla ilman kampanjoita. :facepalm:
 
Mitä mieltä olette. Onko auton rahoitukseen mitään järkeä käyttää asuntolainan lyhennysvapaata? Asuntolainaa on joku hassu kymppi jäljellä ja sen marginaali on 0,3%. Autolainaa pitäisi ottaa luokkaa 5000€ (=4kk asuntolainan lyhennykset) ja autolainan kulut olisivat 3% marginaali ja olikohan 250€:n järjestelymaksu. Asuntolainan lyhennysvapaa maksaa 100€ ja korkoon tulee joku muutos ettei viitekorko voi enää olla negatiivinen, mutta kustannus siitä on muutama euro per kk.
 
itse sen tuossa laskit. Muuten olis aika selvää, mutta aika tarkkana tuon uuden koron kanssa vaikka tuolla pääomalla about se ja sama. Pankit varmaan aika hanakasti "uudelleenjärjestelee" vahoja negatiivisia lainoja.
 
0,25% ilman kuluja on kyllä kohtuullisen halpaa rahaa :)
Tuolla hinnalla kannattaa jo ostaa lainalla vaikka oliskin varaa maksaa käteisellä ja laittaa omat rahat norskin säästötilille tai sijoittaa johonkin...
 
Autoverkkiksessä on taas todellinen 0%:n korkotarjous. Valitettavasti siellä kun ei vaan ole mitään mielenkiintoista tarjolla.
 
Emäntä tilasi tänään itselleen uuden Fabian, rahoituksena Laakkosen fiksudiili. Yritin vertailla erillaisia yksityisleasing soppareita, mutta tuo Fiskudiili vaikutti ainakin meidän tämän hetkiseen tilanteeseen järkevimmältä. En ainakaan löytänyt toista liikettä joka olisi vastaavaa rahoitusta tarjonnut.

Viime kesänä kun vaihdoin oman autoni oli MetroAutolla rahoitustarjous 0% korkoa + 0€ kuluja, pitihän tuo tilaisuus käyttää tuolloin hyväkseen.
 
Emäntä tilasi tänään itselleen uuden Fabian, rahoituksena Laakkosen fiksudiili. Yritin vertailla erillaisia yksityisleasing soppareita, mutta tuo Fiskudiili vaikutti ainakin meidän tämän hetkiseen tilanteeseen järkevimmältä. En ainakaan löytänyt toista liikettä joka olisi vastaavaa rahoitusta tarjonnut.
Ei täysin vertailukelpoinen, mutta taitaa tulla edullisemmaksi ostaa uusi auto rahoituksella ja lyhentää velkaa niin pienellä erällä, että jäljellä oleva laina kulkee auton arvon kanssa käsi kädessä. Et joudu tekemään mitään rajoittavaa sopimusta ja mahdollisesti saat vielä huolenpitosopimuksen muutamaksi vuodeksi kaupan päälle.
Muutaman vuoden päästä vaihdat uuteen. Suurin vaikeus lienee jos jossain vaiheessa haluaa luopua täysin autosta. Silloin tulee eniten takkiin.
 
Ei täysin vertailukelpoinen, mutta taitaa tulla edullisemmaksi ostaa uusi auto rahoituksella ja lyhentää velkaa niin pienellä erällä, että jäljellä oleva laina kulkee auton arvon kanssa käsi kädessä. Et joudu tekemään mitään rajoittavaa sopimusta ja mahdollisesti saat vielä huolenpitosopimuksen muutamaksi vuodeksi kaupan päälle.
Muutaman vuoden päästä vaihdat uuteen. Suurin vaikeus lienee jos jossain vaiheessa haluaa luopua täysin autosta. Silloin tulee eniten takkiin.

Ehkäpä näin, hankalintahan tuossa vaan on tietää auton tuleva arvo esim. kolmen vuoden päästä. Tuon mukaan pitäisi sitten osata laskea se kuukausierä. Fiksudiilissä tätä ongelmaa ei ole, eikä tarvitse maksaa käsirahaakaan jos ei halua.
 
Liisareissa on se vika, että lähes poikkeuksetta tuhnuimnalla moottorilla ja neekerivarusteilla. Rahoituksella voi sentään valita minkä vaan ja maksaa pois pelkkää arvonalenemaa, mutta sen laskeminen on oma ongelmansa ja riippuu siitä mitä autoliike suostuu antamaan vaihtohinnaksi. Siksi liisarissa on toki oma helppoutensa mutta se on myös kompromissi.
 
Liisareissa on se vika, että lähes poikkeuksetta tuhnuimnalla moottorilla ja neekerivarusteilla. Rahoituksella voi sentään valita minkä vaan ja maksaa pois pelkkää arvonalenemaa, mutta sen laskeminen on oma ongelmansa ja riippuu siitä mitä autoliike suostuu antamaan vaihtohinnaksi. Siksi liisarissa on toki oma helppoutensa mutta se on myös kompromissi.

Muista leasingsopimuksesta en osaa sanoa, mutta ainakin tuohon Fiksudiiliin voi Laakkosen valikoimasta valita semmoisen auton ja siihen varustusteet ja moottorin niinkuin haluaa.
 
Muista leasingsopimuksesta en osaa sanoa, mutta ainakin tuohon Fiksudiiliin voi Laakkosen valikoimasta valita semmoisen auton ja siihen varustusteet ja moottorin niinkuin haluaa.
En varmaan osaa, kun selasin eilen Fiksudiili-sivuja eikä siellä ollut edes kaikkia automerkkejä saatika malleja, valintoihin kuului sopimuksen pituus/km, polttoaine ja vaihteiston tyyppi? Joistain malleista oli jopa kaksi eri moottorivaihtoehtoa tai varustepakettia :confused:
 
En varmaan osaa, kun selasin eilen Fiksudiili-sivuja eikä siellä ollut edes kaikkia automerkkejä saatika malleja, valintoihin kuului sopimuksen pituus/km, polttoaine ja vaihteiston tyyppi? Joistain malleista oli jopa kaksi eri moottorivaihtoehtoa tai varustepakettia :confused:

Välillä näyttävät päivittelevän noita sivuja jolloin siellä hetkellisesti näkyy mitä sattuu. Jossain vaiheessa oli vain yhtä merkkiä tarjolla. Tässä varmuuden vuoksi kuitenkin linkki oikealle sivulle FiksuDiili | Laakkonen Tuolta pystyy valitsemaan sopivan kk erän, merkin, mallin, ajo km, sopimuksen pituuden jne.

Fiksudiili ei ole Leasing.

Näin se myyjä meillekkin kertoi, hieman vaikeata oli itselle ainakin alussa sisäistää mikä on fiksudiilin ja leasing ero.
 
Itsellä on ollut fiksudiili golffi kaksi vuotta. Ostettaessa otin muutaman lisävarusteen, sekä laakkosella oli loppuvuoden tarjoukset(webasto ja huolenpitosopimus 3v) kaupan päälle. Jos auton haluaa fiksudiilillä kannattaa sen osto ajoittaa hyvien tarjouksien tiimoille. Lisävarusteet voi maksaa kerralla tilatessa tai lisätä kk-maksuun.
 
Minkä verran autoliikkeet yleensä pudottavat rahoituksen korkoa tinkaamalla ilman sen suurempia kampanjoita? Entäs kuinka paljon saa pankkien (op) autolainojen korkoja alas ihan vaan kysymällä?

Hakusessa olisi n. 18000€ auto. Käsirahaa 1000-2000€ ja vanhasta autosta vaihdossa n. 2500€. Viiden vuoden maksuajalla.
 
Minkä verran autoliikkeet yleensä pudottavat rahoituksen korkoa tinkaamalla ilman sen suurempia kampanjoita? Entäs kuinka paljon saa pankkien (op) autolainojen korkoja alas ihan vaan kysymällä?

Hakusessa olisi n. 18000€ auto. Käsirahaa 1000-2000€ ja vanhasta autosta vaihdossa n. 2500€. Viiden vuoden maksuajalla.

Mitä ite on nyt tullut kierreltyä niin yleensä kaikki aloittaa jollain 7 % korolla. Voi saada tingattua 5 % tasolle. Todellista korkoa siis eli sisältäen nämä useimmat 0,99% + kulut tarjoukset. Yhdestä liikkeestä on 2,6 % todellinen tarjous ja pankista vakuudellista 3%. Pankin kautta tarjous sikäli paras että antaa vapauden vakuutuksen suhteen.
 
Näköjään muillakin samat kokemukset autoverkkokaupasta. Itse olin kiinnostunut i30N:stä, mutta todettiin ettei minulla siihen ole varaa. Nyt kun tätä muistelee, niin hommahan menee ihan yksi yhteen Pyrresin kokemuksien kanssa. Tämän noheva myyjä toki päätteli suoraan siitä, että olin Fiatilla liikenteessä. Ja koska kulutan vain heidän aikaansa (kauppa oli aika tyhjä...), olisi parempi jos lähtisin pois.

Kerroin toki, että yleensä kun autosta pyydetään tarjousta sellainen annetaan, eikä käsketä asiakkaan lähteä, mutta hei. Niillä liikaa asiakkaita.

Jos menet ns. tuulipuku päällä, niin myyjän käytös on aivan eri, mutta jos menet liikemiestyylisesti, niin saat kummasti palvelua
 
Mitä ite on nyt tullut kierreltyä niin yleensä kaikki aloittaa jollain 7 % korolla. Voi saada tingattua 5 % tasolle. Todellista korkoa siis eli sisältäen nämä useimmat 0,99% + kulut tarjoukset. Yhdestä liikkeestä on 2,6 % todellinen tarjous ja pankista vakuudellista 3%. Pankin kautta tarjous sikäli paras että antaa vapauden vakuutuksen suhteen.

Pankista antoivat vakuudelliselle lainalle tarjouksen 3,9% todellisella vuosikorolla. Katsotaan jos se puhelinneuvottelussa vielä tippuisi. Pitää tietysti autoliikkeestä vielä kysyä vastatarjousta.
 
Minkä verran autoliikkeet yleensä pudottavat rahoituksen korkoa tinkaamalla ilman sen suurempia kampanjoita? Entäs kuinka paljon saa pankkien (op) autolainojen korkoja alas ihan vaan kysymällä?

Hakusessa olisi n. 18000€ auto. Käsirahaa 1000-2000€ ja vanhasta autosta vaihdossa n. 2500€. Viiden vuoden maksuajalla.

Ennen joulua kysyin tarjouksia uuteen autoon (~30ke). Todellinen vuosikorko tippui aikalailla kaikilla ehdokkailla 2,7% tasolle. Sitten alkoi monella ns. välipäivien markkinat ja lopulliseksi koroksi jäi 1,66%.
Tuo riippuu kuitenkin aika paljon autoliikkeestä. Joillakin se todellinen vuosikorko jää lähemmäs neljää prosenttia vaikka olen kertonut mitä muut liikkeet tarjoaa.

Pankista antoivat vakuudelliselle lainalle tarjouksen 3,9% todellisella vuosikorolla. Katsotaan jos se puhelinneuvottelussa vielä tippuisi. Pitää tietysti autoliikkeestä vielä kysyä vastatarjousta.

Autoliikkeistä saa kyllä helposti ja nopeasti tarjouksen.
Ja aika monta kertaa vuodessa on hyviä kampanjoita menossa.
 
Ostamista kannattaa aina lykätä tarjouksien kohdalle, itsellä jo pari kertaa ollut 0% ilman kuluja. En suostuisi maksamaan mitään yli 1,5% todellista vuosikorkoa koska joku kuitenkin tarjoaa sitä nollaa.

Huomioi tietysti sitten myös uuden auton ja välirahan osalta, että ei tule maksaneeksi ’korkoa’ siinä kohtaa useampia tonneja.
 
Minkä verran autoliikkeet yleensä pudottavat rahoituksen korkoa tinkaamalla ilman sen suurempia kampanjoita? Entäs kuinka paljon saa pankkien (op) autolainojen korkoja alas ihan vaan kysymällä?
VW Airportissa tuli alas 4,95% --> 1,95% ennen kuin ehti suuta avata. Uusi 45k€ auto kohteena. Oman kokemuksen mukaan lasipalatseista saa pienemmän koron vs. Kamux/Saka/yms. mestat, joissa pystymetsästä revitty myyjä katsoo koron koneelta ja ei pysty siihen itse vaikuttamaan. Sama kuin vaihtoauton hyvityksen kohdalla.
 
Täytyy samaan hengenvetoon mainita, että ei voi paljon parempaa bang for the buck ratiota autoista löytää. Todella hyvä peli eikä mitään vikaa 10tkm takana. Pienimunaisen tai huonon itsetunnon omaavan kannattaa toki katsella niitä muita merkkejä.

Joku erikoinen homma Daciakuskeilla täytyy olla kun jokainen muistaa aina mainostaa tästä itsetunnosta ja pienestä munasta ostaessaan Dacian...

Itselle Dusteri voisi ehkä ulkonäön puolesta juuri ja juuri mennä, mutta käytännössä kaikki muut ovat niin perkeleen rumia ettei pysty... Ihan sama kun ottaisin kämppään halvimmat mahdolliset kalusteet sillä perusteella että "nämä ainakin on bang for buck". Joo, kyllähän ne kestää ja on varmaan ihan hyviä muutenkin mutta karmeen näkösiä laitteita.
 
Eilen tuli tämmönen video jenkkien (Kanada jenkit, sama paikka) autorahoituksista.
Ostavat siis autoja 0 dollarin käsirahalla ja 7-8 vuoden osareilla.
Tuosakaan videossa ei kokonaiskustannuksista puhuttu yhtään mitään, mutta selvähän se on, että auton arvo ei missään vaiheessa ole suurempi kuin luoton määrä.
Lisäksi yli 5 vuoden autolainat tuntuu todella absurdeilta. Harva ajaa samalla autolla 8 vuotta.
IMHO 10% käsiraha olisi hyvä minimi. Tuo kattaisi sen arvonaleneman mikä syntyy kun auto ajetaan liikkeestä ulos.

Ja tuon videon naisella on vissiin 50 000 Kanadan dollaria autolainaa jostain Hyundaista? Mahtaa tuntua hyvältä, kun auton arvo 15 000.
 
^ Jenkeissä on kyllä nykyään hyvin yleistä liisata auto, huoltojärjestelmä on niin asiakasta kyykyttävä, että kunnolliselle huoltoliisarille on tilausta. Ei sillä, rahoitus on monesti nollakorkoista, lisäksi autojen hinnat ovat huomattavasti edullisempia kuin Suomessa. Ei tuolla ole homma eikä mikään ajella kokoajan kohtuullisen hyvällä autolla.

Hintoja näkee esim. https://cars.usnews.com/cars-trucks/cheapest-lease-deals
 
^ Jenkeissä on kyllä nykyään hyvin yleistä liisata auto, huoltojärjestelmä on niin asiakasta kyykyttävä, että kunnolliselle huoltoliisarille on tilausta. Ei sillä, rahoitus on monesti nollakorkoista, lisäksi autojen hinnat ovat huomattavasti edullisempia kuin Suomessa. Ei tuolla ole homma eikä mikään ajella kokoajan kohtuullisen hyvällä autolla.

Hintoja näkee esim. https://cars.usnews.com/cars-trucks/cheapest-lease-deals

Niinhän se on, mutta tässä ei nyt ymmärtääkseni ollut kyse liisauksesta. Ainakin esimerkin nainen oli vaihtanut auton uudempaan, kun vanha alkoi lahoamaan vain 6kk jälkeen ja korjaukset meni omasta pussista. Ja vanhan auton osarit tuli tietysti mukaan uuteen.

Eikö liisauksen periaate kuitenkin ole, että sopimuksen päättyessä liike lunastaa auton takaisin tai käyttäjä maksaa loppusaldon ja saa auton itselleen.
 
^ Jenkeissä on kyllä nykyään hyvin yleistä liisata auto, huoltojärjestelmä on niin asiakasta kyykyttävä, että kunnolliselle huoltoliisarille on tilausta.
Niinhän se on, mutta tässä ei nyt ymmärtääkseni ollut kyse liisauksesta. Ainakin esimerkin nainen oli vaihtanut auton uudempaan, kun vanha alkoi lahoamaan vain 6kk jälkeen ja korjaukset meni omasta pussista. Ja vanhan auton osarit tuli tietysti mukaan uuteen.
En kyllä ymmärrä miten Jenkkilän huolto olisi mitenkään asiakasta kyykyttävää. Ihan samalla tavalla se toimii kuin Suomessakin. Monin osin vain asiakasta palvellaan monin verroin paremmin. Huoltojen laadussa on toki eroja ihan kuten Suomessakin.

En myöskään ymmärrä miten 6kk vanhan auton takuuhuollosta olisi joutunut itse mitään maksamaan ellei sitten ole itse auton johonkin mällännyt eikä ole ollut vakuutukset kunnossa. Itse huollatin kolmea eri autoa ja takuukorjauksia tein tonnien edestä enkä ikinä itse maksanut penniäkään yhdestäkään takuukorjauksesta. Normaalit huollotkin oli murto-osan suomalaisista hinnoista.
 
Joo, en katsonut videota laisinkaan ja liisauksessa on yleensä taattu loppuhyvityshinta joten asiakkaalle ei jää mitään maksettavaa jos auto kunnossa ja kilometrit kuten sovittu.

Mutta typerän diilin nainen tehnyt jos 50t velkaa vielä jostain korearomusta. Epäilen videota katsomatta, että hänellä on ketjuuntunut useammasta autosta tuo velkapääoma. Tosiaan, uusien autojen kilpailu on niin kovaa, että korot ovat järjestään 0-2% jenkeissä kokoajan.
 
Mitä nyt tota videota vilkaisin (kuten kaikki USA "asiaohjelmat" todella pitkäveteisesti tehty ja asian olisi voinut esittää viidessä minuutissa 25 sijasta), niin ongelma varmaan oli lähinnä se, että täti osti uuden auton, joka meni rikki 3kk käytön jälkeen, ja sen korjaamisen sijasta osti jälleen uuden auton :confused:

Eikös nyt jenkeissäkin autoissa takuu sentään ole, ellei toki ole itse paskonut sitä autoa, mutta varmaan sen korjaaminen olisi siltikin tullut halvemmaksi kuin uuden ostaminen. Hänen omien sanojensa mukaan autosta meni laturi rikki eikä se enää käynnistynyt. Nyt hän siis (ilmeisesti liikkeen kehoituksesta) antoi vanhan rikkinäisen vaihdossa ja jäi siitä vielä 17k velkaa rahoitusyhtiölle, osti uudella lainalla uuden auton ja vanhan auton velka pääomitettiin uuden auton lainaan ja hänellä on nyt yksi auto ja 50k velkaa.

Haiskahtaa vähän asiakkaan tyhmyydeltä :bored:
 
Itse olen siinä käsityksessä, että Jenkeissä asiakkailla on vähä puurot ja vellit sekaisin liisauksen ja autolainan kanssa. Liisatessa kun autolle on määritetty joku loppuarvo, niin niitä ei varmaankaan saa 8 vuoden osareilla.
Liisaus on siis kalliimpi.

Ja videon pointti oli se, että ihmiset ostavat autoja joihin heillä ei ole varaa. Ei 8 vuoden auto-osa Rissa ole mitään järkeä. Ihmiset ottavat pitkiä soppareita, kun se on "vain" 300 kuussa.
Ja se, että auton arvo on aina vähemmän kuin lainapääoma.
Ihan perusjuttuja peruskoulun käyneelle ihmiselle, mutta ei amerikkalaiselle.
 
Miten täällä käyttäjät ovat rahoittaneet ~15-20k€ autonsa? Talouteen pitäisi nyt katsella toista autoa ja miettinyt tuollaista 1-3v vanhaa alle 100tkm ajettua ST-Line Focusta ja pari ollutkin mistä vähän innostunut.
Käsirahaa olisi heittää 6-10k€ ja joitain rahoitustarjouksia ollut 0.9% korot (ilman kuluja), mutta vähän jahkaillut paljon kannattaisi pistää käsirahaa ja kannattaako laina-ajalla kikkailla. Jahkailu johtuu siitä, ettei näin isoista autokaupoista ole itsellä kokemusta.
Niin ja sekin piti kysyä, että minkä verran olette saanneet neuvoteltua hintaa alaspäin tai uusia rengassarjoja mukaan tms?
 
Ite 17k rassin ostin laakkoselta 0.9% korolla, isommalla loppuerällä ja neuvottelin hintaa mutta aika nihkeesti tulivat vastaan. Peräkoukun verran tulivat vastaan. Mutta summa summarum tämäkin rahoitus on jälkikäteen pohjolarahoituksen kanssa sovittu että lainaa voi maksaa isompia eriä kerrallaan pois joka lyhentää lainaa loppupäästä.

E: ja niin tosiaan ottanut max laina-ajan mutta yleensä tullut maksettua loppuerä pois siinä 3-4 vuoden kohalla.
 
Itsellä meni vanha auto väliin ja loppuosa sitten lainana.
Nyrkkisääntöhän on, että jos saat rahalle paremman tuoton kuin mitä lainan korko on, niin kannattaa ostaa auto lainarahalla eikä omalla. Sulla kun on jonkin verran irtonaista rahaa, niin jos tunget ne tiliille/sijoituksiiin/rahastoon joka tuottaa >0,9% koron verojen ja kulujen jälkeen niin kannattaa pitää omat rahat niissä ja ottaa halpaa lainarahaa maksimimäärä.
 
Itsellä meni vanha auto väliin ja loppuosa sitten lainana.
Nyrkkisääntöhän on, että jos saat rahalle paremman tuoton kuin mitä lainan korko on, niin kannattaa ostaa auto lainarahalla eikä omalla. Sulla kun on jonkin verran irtonaista rahaa, niin jos tunget ne tiliille/sijoituksiiin/rahastoon joka tuottaa >0,9% koron verojen ja kulujen jälkeen niin kannattaa pitää omat rahat niissä ja ottaa halpaa lainarahaa maksimimäärä.
Sitten pitää miettiä sille sijoituksille riskitaso. Lähes ainut "täysin riskitön tuotto" tällä hetkellä taitaa olla Bank Norwegian 0,75% korolla, josta menee vielä verot eli todellinen tuotto noin 0,5%.
 
Miten täällä käyttäjät ovat rahoittaneet ~15-20k€ autonsa? Talouteen pitäisi nyt katsella toista autoa ja miettinyt tuollaista 1-3v vanhaa alle 100tkm ajettua ST-Line Focusta ja pari ollutkin mistä vähän innostunut.
Käsirahaa olisi heittää 6-10k€ ja joitain rahoitustarjouksia ollut 0.9% korot (ilman kuluja), mutta vähän jahkaillut paljon kannattaisi pistää käsirahaa ja kannattaako laina-ajalla kikkailla. Jahkailu johtuu siitä, ettei näin isoista autokaupoista ole itsellä kokemusta.
Niin ja sekin piti kysyä, että minkä verran olette saanneet neuvoteltua hintaa alaspäin tai uusia rengassarjoja mukaan tms?

Yleisesti ottaen: jos saat 0,9% koron ja vieläpä kuluitta, niin sehän on autorahoitukseksi todella hyvä diili eikä ainakaan itselläni siinä vaiheessa olisi väliä onko laina-aika esim. 4 vai 5 vuotta vaan säätäisin rahoituksen sen mukaan että kk-erä on itselle sopiva. Tietysti myös isommalla viimeisellä erällä voi tuota kk-erää helposti kikkailla pienemmäksi, jos a) tietää että pystyy sen aikanaan maksamaan kerralla pois tai b) tietää vaihtavansa taas autoa ennen laina-ajan päättymistä.

Aika vähän tuollaisia 1% tai sitä pienempiä rahoitustarjouksia vaihtoautoihin on näkynyt, saati sitten kuluttomia sellaisia. Tai jos on niin kestävät yleensä esim. vain muutamia päiviä liikkeessä x. Siihen kun ynnätään suht tarkat kriteerit autolle / automallille, niin ei oo helppoo löytää "sitä oikeaa". :D Esimerkiksi bongaat kiinnostavan auton --> liike tarjoaa rahoitusta parhaimmillaan 2,9% + kulut.
 
itsellä on 2 viimeistä lainaa (ml. nykyinen ) ollut 0% todellinen vuosikorko, molemmat joulun välipäivinä otettu mutta on noita välillä muutenkin kun esim. uuden liikkeen avajaiset. Jatkossakin ajoitan autonvaihdot tarjousten mukaan kun tulee sopiva vaihdokki oikeaan hintaan vastaan. aikaahan siihen toki voi mennä mitä vaan viikosta vuosiin mutta toimii kun ei ole kiirettä vaihtaa ja vastaavasti mahdollisuus vaihtaa koska vaan

Edit: nykyinen auto on 4v vanha uutena 100k maksanut VAG - paska
 
Viimeksi muokattu:
Voisi luulla, että esim VAG-paskoja joutuu myymään hyvien rahoitustarjousten siivittämänä, kun eivät kaiken järjen mukaan muuten käy kaupaksi? Sinne vaan vänkäämään, jos niillä rojuilla voi kuvitella ajavansa.
 
Tuntuu VAG-paskoilla kauppa rekisteröintitilastojen mukaan käydä aika hyvin. Niin Suomessa kuin Euroopan -tasollakin. Eli tuskinpa on rahoitustarjouksista kiinni. Itsellekin kelpaisi oikein hyvin tuollainen uusikoppainen Passatti vaikka 2.0TDI -mosalla.
 
Kyllä noista dacioista vaan väkisin jää se piensäästäjän fiilis. Jos autoissa kerran jatkuvasti sanomista, alustaan saat vaihtaa palikoita joka vuosi leimalle, niin kyllä ennemmin itse panostaisin sen pari tonnia lisää ja ostaisin jonkun ihan oikean auton.

Trendi tuntuu olevan se että muut eivät oikein merkistä välitä ja omistajat puolustelevat ja selittelevät ko. laitosten hyvyyttä "vääräuskoisille". Ei kunnon laitteiden omistajien tarvitse puolustella valintojaan ja keksiä tarinoita tyyliin "mutta kun"...
 
En ole havainnut, että Dacian omistajat mitenkään joutuu selittelemään autovalintaansa. Lähinnä ne on näitä puhkipiereskeltyjen Audien ostajat, jotka siitä mesoaa miten huono auto Dacia on. Siitähän se yleensä liikkeelle lähtee. Kehtaisin oikeasti väittää, että jos istuttaa sokkona ihmisen Dusteriin tai Qashqaihin, niin ei mitään eroa huomaisi, vaikka jälkimmäistä sitten yllättäen "pidetään hyvänä perheautona". Eiköhän Daciassa ole sama meno, kuin Skodalla oli vielä vuosikymmen sitten.

Muutenkin mitä halvempi auto, sitä vähemmän omistaja siitä ylipäänsä pitää huolta ja ajaa niin pitkään kunnes jokin totaalisesti antaa periksi tai vastaavasti ei vaan kiinnosta pistää kuntoon. Tää ei edes liity siihen automerkkiin, mutta toki korostuu alkuhinnaltaan huokeammissa ajoneuvoissa.
 
Voisi luulla, että esim VAG-paskoja joutuu myymään hyvien rahoitustarjousten siivittämänä, kun eivät kaiken järjen mukaan muuten käy kaupaksi? Sinne vaan vänkäämään, jos niillä rojuilla voi kuvitella ajavansa.
Kyllä ne hyvät rahoitustarjoukset ihan muun merkkisissä paskoissa tuppaa olemaan. Tavismerkeistä VAG ja Toyota melkeinpä ainoat joiden myyntiä ei tarvitse jatkuvasti boostata nollakorkotarjouksin, kuten Fordien, Opelien sun muiden romujen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom