Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Lisävarusteet ei vaihtoautossa tuota käytännössä mitään arvoa, liikkeestä ostaessa absolut karvalakin ja fully loadedin välillä on pientä eroa merkistä ja mallista riippuen, olettamana verrokeissa suht saman ikäiset/kilometrit.

TL;DR
Kyllä niitä uuteen ostettaessa liimatukat kehuu, mutta ei niistä sitte vaihdossa paskaakaan hyvitetä.

Riippuu aika paljon merkistä ja hintaluokasta. Vilkaise huviksesi vaikka paljonko hintaero on esim kahden vastaavan G30 5-sarjalaisen välillä joista toisessa on varusteina vaikka comfort -penkit, m-sport paketti, H&K audiot, aktiivicruise ja panoraamakatto, kun taas toisessa kankaiset lättypenkit etc etc.
Veikkaan että 5000e ei riitä hintaeroksi puhuttaessa vaikka nyt 4x xxx hintaluokasta.

Jossain markan autoissa ei nyt juuri ole väliä onko siinä jakkarassa punainen tikkaus ja tummennetut lasit vaiko ei.
 
Onhan se toki selvää, että jos varusteilla pystyy klikkaamaan puolet lisää auton hintaan, niin näkyy se eri tavalla kuin autossa, jossa valinnaiset varusteet ovat max. tonnin-pari.
 
Kyllä niille varusteille uudemmissa hintaa saa, mutta voi joutua kysymään useasta paikasta. nim. edellinen fully loaded v90 Volvo merkkiliikkeiden hyvityshinnoissa oli eroa 7ke uuteen tilaukseen.

Tuossa esimerkin tapauksessa olisko varusteista, jossa oli 10% lisähintaa eli 4k varusteista ostaessa. Saisikohan 1-2ke lisää hyvitystä 3v päästä? Riippuu myös kuinka haluttuja varusteet ovat ja nämähän on myös makuasioita. Saksalaiseen premiumiin tuo 4k voi mennä pelkästään erikoisväriin, jota on vaikea saada myydessä mitään. Kun taas penkit, kessy, BLIS tai aktiivivakkari voi olla hyvinkin haluttuja. Joka tapauksessa kyllä ne kalliita on ne varusteet...
 
Riippuu aika paljon merkistä ja hintaluokasta. Vilkaise huviksesi vaikka paljonko hintaero on esim kahden vastaavan G30 5-sarjalaisen välillä joista toisessa on varusteina vaikka comfort -penkit, m-sport paketti, H&K audiot, aktiivicruise ja panoraamakatto, kun taas toisessa kankaiset lättypenkit etc etc.
Veikkaan että 5000e ei riitä hintaeroksi puhuttaessa vaikka nyt 4x xxx hintaluokasta.

Jossain markan autoissa ei nyt juuri ole väliä onko siinä jakkarassa punainen tikkaus ja tummennetut lasit vaiko ei.

M-sportti tuntuu lisävarusteena pitävän yllättävän hyvin arvoaan. G3x varusteluun yllämainutuilla menee helposti vähintään 10 k€. Noissa bemuissa vahvasti korostuu, kun lähes täysin karvalakkeja on yllättävän paljon myynnissä vanhoja liisareita yms. Perus m-sportin ja isosti ladatussa ei enää vastaavaa hintaeroa ole.

Jonkun verran noiden markkinoita seurannut eikä musta namibia-malli kyllä herätä yhtään kiinnostusta vaikka parhaiten budjettiin osuisikin.
 
Liimatukkahan ei hyvittäisi varusteista mitään vaihdossa, jos esimerkiksi viet jonkun 2018 mallisen noin 100 tkm ajetun hinnat mallit alkaen 520d G31:sen ( uushankintahinta 55 k€ ) vaihdossa, niin siitä hyvitetään 20-25 k€, riippuen mihin vaihdat.

Sitten liimatukka tarjoaa saman ikäisestä ja saman verran ajetusta täyteen pakatusta 520d xdrive m-sportista ( uushankintahinta noin 80 k€ ) suunnilleen saman hyvityksen.

Vaihtoautorivissä sen hinnat mallit alkaen version lappuhinta on jossain 30 k€ päällä ja varustellun version lappuhinta on jossain 40-45 k€ välissä.
 
TL;DR
Kyllä niitä uuteen ostettaessa liimatukat kehuu, mutta ei niistä sitte vaihdossa paskaakaan hyvitetä.
Liimatukkahan ei hyvittäisi varusteista mitään vaihdossa, jos esimerkiksi viet jonkun 2018 mallisen noin 100 tkm ajetun hinnat mallit alkaen 520d G31:sen ( uushankintahinta 55 k€ ) vaihdossa, niin siitä hyvitetään 20-25 k€, riippuen mihin vaihdat.

Sitten liimatukka tarjoaa saman ikäisestä ja saman verran ajetusta täyteen pakatusta 520d xdrive m-sportista ( uushankintahinta noin 80 k€ ) suunnilleen saman hyvityksen.
Anteeksi vain offtopicin jatkamisesta, mutta onko liimatukka se joka kohtaa autoliikkeessä sen karjalalippispään finneineen potkimassa renkaita, ihailemassa varusteita ja miettimässä että millähän hitolla sitä saisi lainaa autoon mihin ei ole oikeasti varaa?
 
Anteeksi vain offtopicin jatkamisesta, mutta onko liimatukka se joka kohtaa autoliikkeessä sen karjalalippispään finneineen potkimassa renkaita, ihailemassa varusteita ja miettimässä että millähän hitolla sitä saisi lainaa autoon mihin ei ole oikeasti varaa?

Ei kun liimatukka on se, joka istuu lasikopissaan eikä viitsi edes tulla katsomaan ja kysymään, josko kauppaan asti tullut asiakas haluaisi palvelua.

Oletko autokauppias kun noin kolahti?

Autokauppiaissa on sama vika kuin kiinteistönvälittäjissä, 95% niistä on huonoja tai laiskoja.
 
Ei kun liimatukka on se, joka istuu lasikopissaan eikä viitsi edes tulla katsomaan ja kysymään, josko kauppaan asti tullut asiakas haluaisi palvelua.

Oletko autokauppias kun noin kolahti?

Autokauppiaissa on sama vika kuin kiinteistönvälittäjissä, 95% niistä on huonoja tai laiskoja.
En ole autokauppias. Kolahti vain kun on vielä huonompi ilmaisu kuin tämänkin foorumin sijoitusketjussa yleisesti käytetty "tuulipuku".

Itsehän en ole autokauppiailta käytettyjä autoja pitkiin aikoihin, vaan suoraan yksityiseltä ja käteisellä. Uusia sähköautoja olen kyllä käynyt katselemassa ja tinkaamassa viime kuukausina. Ihan olen kyllä erinomaista palvelua saanut joka liikkeessä, eikä ole "liimatukkia" sattunut eteen.
 
En ole autokauppias. Kolahti vain kun on vielä huonompi ilmaisu kuin tämänkin foorumin sijoitusketjussa yleisesti käytetty "tuulipuku".

Itsehän en ole autokauppiailta käytettyjä autoja pitkiin aikoihin, vaan suoraan yksityiseltä ja käteisellä. Uusia sähköautoja olen kyllä käynyt katselemassa ja tinkaamassa viime kuukausina. Ihan olen kyllä erinomaista palvelua saanut joka liikkeessä, eikä ole "liimatukkia" sattunut eteen.

Kokeile K:lla ja S:llä alkavia suuria käytettyjen autojen diilereitä. Sieltä nykypäivänä parhaiten löytyy näitä liimatukkia.
 
Kokeile K:lla ja S:llä alkavia suuria käytettyjen autojen diilereitä. Sieltä nykypäivänä parhaiten löytyy näitä liimatukkia.
Tuo K-kauppa taitaa perustua nykyään suurimmilta osin nettikauppaan jossa kaupat hierotaan etänä kuvia jne katsoen ja auto toimitetaan pihaan. Itse en kyllä moiseen alkaisi. Toki voisihan sitä veemäisyydessään tilailla auton jostain 600km päästä ja kuskin tultua pihaan ajaa auto nosturille ja perua kaupat kun on jossain tukivarsissa tms. pintaruostetta :P
S:llä alkavasta autokaupasta en edes tiedä.
 
Kyllä tuo liimatukka minusta edelleen on valitettavan validi kuvaus ko. ihmistyypistä, aina se liimatukka ei tosin näy ulospäin vaan on enemmän henkistä sorttia.
 
Kokeile K:lla ja S:llä alkavia suuria käytettyjen autojen diilereitä. Sieltä nykypäivänä parhaiten löytyy näitä liimatukkia.

Terve ihminen ei osta autoa mistään savuavien autojen kaupasta tai savuxista, mitä nämä kaksi mainitsemaasi suurta jobbaria edustavat.

Siellä kauppaa hierovat parikymppiset "liimatukat", joilla on surkea pohjapalkka + naurettava provisio ja tärkein asia tuntuu olevan se, että perseen alle on saatu 50-70 k€ bemmi pienellä kuukausierällä ja 55% jämärillä. :rofl2:

Itseäni kiusatakseni hieroin Savuxin kanssa kauppaa eräästä pienestä koppiautosta perälautanostimella, auto oli Kuopiossa ja olisin ostanut sen näkemättä ja takavalotakuulla ( yritysten välinen kauppa ), mutta kaupat jäivät kiinni 1500 € näkemyserosta.
Auton ollessa Kuopiossa Savux käytti sitä korjaamolla, jossa hierottiin jarruja ja ihmeteltiin toimimatonta perälautaa.

Koska auto ei menny Kuopiossa kaupaksi, jonne se oli ajatettu ostajan nähtäväksi, ajatti Savux sen Järvenpäähän.
Kävin sitten katsomassa ja koeajamassa autoa, jolloin havaitsin perälaudan pumpun vetelevän viimeisiään, 2. vaihteen synkrojen olevan loppu ja ohjauksen klappaavan aivan perkuleesti.
Silloin tarjosin autosta vielä vähemmän, jolloin näkemyseromme oli 4000 € luokkaa, koska Savux pysyi edellisessä hinnassaan.

Tämän jälkeen Savux sai auton myytyä Espoon konttoristaan, mutta auton etänä ostanut asiakas palautti sen, todennäköisesti noiden havaitsemieni vikojen takia.
Auton palauduttua Espooseen oli se huutokaupassa 9300 € ( alv 24% ) lähtöhinnalla muutamaan kertaan, mutta yllättäen siitä ei tullut yhtään tarjousta.

Nyt se on päätynyt Autohuudon tai jonkun muun liikkeiden välisen palvelun kautta Jyväskylään, jossa hintaan on tullut pari tonnia lisää.
 
Kokeile K:lla ja S:llä alkavia suuria käytettyjen autojen diilereitä. Sieltä nykypäivänä parhaiten löytyy näitä liimatukkia.

Johtuu varmaan isolta osin siitä että myyjät näissä ketjuissa on keski-iältään jotain 14-15v.
 
Nopea kysymys:

Onko kukaan myynyt autoaan Rahoituskumppanin kautta? Itseäni hieman hämää, että auton omistussuhde vaihtuu katsastusasemalla mutta rahat tulevat tilille ties koska. Juridisestihan autohan on heidän, vaikken sitä ostajalle luovuttaisikaan.

Koitin etsiä kokemukska ja rahojaan ovat moni joutunut odottelemaan melko pitkäänkin.

Kokenuksia?
 
Kerran sotkeutunut autolle.comiin. Myin auton sitä kautta ja rahoja sai odotella. Sopimuksessa luki, että seuraavana päivänä mutta meni siinä muutama viikko ellei kolmekin. Olisi pitänyt jättää leikki kesken siinä vaiheessa kun kaupat sovittiin että he myyvät ja vien autoa kuvattavaksi niin mitään tietoja ei ollut, että olen tulossa.

Sähköposteihin tai puheluihin ei vastattu niin tein sitten myös reklamaation, että valituksen KKVlle.

Tästä aikaa jokunen vuosi.
 
Kerran sotkeutunut autolle.comiin. Myin auton sitä kautta ja rahoja sai odotella. Sopimuksessa luki, että seuraavana päivänä mutta meni siinä muutama viikko ellei kolmekin. Olisi pitänyt jättää leikki kesken siinä vaiheessa kun kaupat sovittiin että he myyvät ja vien autoa kuvattavaksi niin mitään tietoja ei ollut, että olen tulossa.

Sähköposteihin tai puheluihin ei vastattu niin tein sitten myös reklamaation, että valituksen KKVlle.

Tästä aikaa jokunen vuosi.
Tätä minä haistelin. En missään nimessä rupea rahojani odottelemaan viikkotolkulla, varsinkin kun omaa on myymässä niin ei juuri innosta jumppailla moisten säätöjen kanssa. Kyllähän se on ostajan homma haalia rahansa kokoon.
 
Ajatuksissa olisi hankkia yksi isompi sähköauto korvaamaan kahta autoa kun ajot vähentyneet aika paljon. Onko kokemusta siitä että tarjoaisi vaihtoon kahta autoa yhteen uuteen?
 
Ajatuksissa olisi hankkia yksi isompi sähköauto korvaamaan kahta autoa kun ajot vähentyneet aika paljon. Onko kokemusta siitä että tarjoaisi vaihtoon kahta autoa yhteen uuteen?

Viimeeksi kysyin muistaakseni k-caaralta ja tarjoutuiva käteisostamaan toisen auton. Hinta oli sen verran huono että myin itse.

Ehkä kannattaa kokeilla näitä erilaisia auton ostopalveluita. Kysy vaihtotarjoukset kumpaankin autoon ja vertaa ostotarjouksiin.
 

Onko kellään kokemuksia näistä DeltaDrive vuodeksi sopimuksista? Kovin halvalta näyttää, mitähän yllätyksiä noissa voi oikein tulla? Varmistin asiakaspalvelusta ettei tuon 250e/kk lisäksi tule muita rahoitukseen liittyviä kuluja kuten perustamiskulua. Jäi vaan hieman hämärän peittoon miten tuo auton takaisinmyynti oikein toimii, voikohan siinä helposti tulla tilanne ettei se onnistukaan ja tuleekin yhtäkkiä kallis lasku. Tuolla myös lukee että auton voi myydä 366 päivän kuluttua ja heti sen jälkeen lukee että auto täytyy myydä ennen 366 päivän aikarajaa.. otappa noista selvää.
 

Onko kellään kokemuksia näistä DeltaDrive vuodeksi sopimuksista? Kovin halvalta näyttää, mitähän yllätyksiä noissa voi oikein tulla? Varmistin asiakaspalvelusta ettei tuon 250e/kk lisäksi tule muita rahoitukseen liittyviä kuluja kuten perustamiskulua. Jäi vaan hieman hämärän peittoon miten tuo auton takaisinmyynti oikein toimii, voikohan siinä helposti tulla tilanne ettei se onnistukaan ja tuleekin yhtäkkiä kallis lasku. Tuolla myös lukee että auton voi myydä 366 päivän kuluttua ja heti sen jälkeen lukee että auto täytyy myydä ennen 366 päivän aikarajaa.. otappa noista selvää.

Eiks se tuossa ole aika selvästi mainittu, tarkoittaa sitä että voit pitää autoa korkeintaan 366 päivää.
Voit myydä auton takaisin Delta Autolle 366 päivän kuluttua ennalta sovittuun hintaan ilman ylimääräisiä kustannuksia tai jatkaa auton pitämistä osamaksusopimuksen mukaisella maksuohjelmalla. Delta sitoutuu ostamaan auton takaisin edellyttäen, että auton ajokilometrit eivät ylitä 15.000 km, 366 päivän aikaraja ei ylity ja auto täyttää muilta osin Delta Drive sopimuksessa määritellyt ehdot.

Tämähän ei ole liisari jossa auto liisataan yhtiöltä, vaan takaisinostollinen rahoitus, eli ostat auton rahoituksella ja myyjä sitoutuu ostamaan sen sinulta vuoden vanhana taatulla hinnalla sopimuksen ehtojen täyttyessä. Ehdot lähinnä että kilometrit jää rajan alle ja auto on kunnossa sekä huollettu ohjelman mukaisesti. Rahoituksen kaikki kulut on leivottu sopimukseen sisään.

Tuollahan on se rahoitusesimerkkikin nähtävillä, kyseessä siis tavallinen rahoitussoppari mutta vuoden vanha ja alle 15tkm ajettu auto sitoudutaan ostamaan takaisin jäljellä olevan luoton summalla jolloin sulle ei jää enempää maksettavaa.
Kannattaa huomata, että käsittääkseni yleensä näissä sitten se eka vuosihuolto vaaditaan tehdyksi kun auto palautetaan, eli menee asiakkaan piikkiin...

Rahoitusesimerkki: DeltaDrive Kia Ceed 1,0 T-GDI 100hv LX 5D
Hinta toimituskuluineen 21 864,33 €
Käsiraha 0,00 €
Rahoitettava osuus 22 163,33 €
Aika 72 kk
Viimeinen erä 6 865,00 €
Korko 1,50 %
Perustamiskulu 299,00 €
Käsittelymaksu 15,00 €/kk
Kuukausierä 249,00 €/kk
Kulut yht. 2 694,95 €
Tod. vuosikorko 3,12 %
Luotto ja luottokustannukset yhteensä 24 559,28 €
Rahoitus edellyttää myönteistä luottopäätöstä ja kaskovakuutusta. Luotonantajana esim. LähiTapiola Rahoitus Oy, Tietotie 9, 01530 Vantaa.
 
Eiks se tuossa ole aika selvästi mainittu, tarkoittaa sitä että voit pitää autoa korkeintaan 366 päivää.


Tämähän ei ole liisari jossa auto liisataan yhtiöltä, vaan takaisinostollinen rahoitus, eli ostat auton rahoituksella ja myyjä sitoutuu ostamaan sen sinulta vuoden vanhana taatulla hinnalla sopimuksen ehtojen täyttyessä. Ehdot lähinnä että kilometrit jää rajan alle ja auto on kunnossa sekä huollettu ohjelman mukaisesti. Rahoituksen kaikki kulut on leivottu sopimukseen sisään.

Tuollahan on se rahoitusesimerkkikin nähtävillä, kyseessä siis tavallinen rahoitussoppari mutta vuoden vanha ja alle 15tkm ajettu auto sitoudutaan ostamaan takaisin jäljellä olevan luoton summalla jolloin sulle ei jää enempää maksettavaa.
Kannattaa huomata, että käsittääkseni yleensä näissä sitten se eka vuosihuolto vaaditaan tehdyksi kun auto palautetaan, eli menee asiakkaan piikkiin...
Toihan ei ole mikään halpa sitten. Samaan hintaan 249e/kk sai e2008:n vuodeksi. Pösö on listahinnaltaan liki 40te auto.
 
Toihan ei ole mikään halpa sitten. Samaan hintaan 249e/kk sai e2008:n vuodeksi. Pösö on listahinnaltaan liki 40te auto.

Ei toi vissiin mikään varsinainen tarjous ollut sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se hinta millä ton auton saa kuka vaan ja koska vaan, pösön 249€ kampanja olikin poikkeuksellisen edullinen ja myytiin sen takia loppuun ennen kuin edes virallisesti alkoi hullujen päivien aikaan.

Pösöä toki ei enää saa tolla hinnalla vaikka haluaiskin, ja ne ketkä "sai" sen tulee saamaan omansa joskus tai 2023. Tällä hetkellä esim. e-208:n liisaushinta 2 vuoden sopimuksella ja 30tkm ajomäärällä on alkaen 644 eur/kk.
 
Ei toi vissiin mikään varsinainen tarjous ollut sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se hinta millä ton auton saa kuka vaan ja koska vaan, pösön 249€ kampanja olikin poikkeuksellisen edullinen ja myytiin sen takia loppuun ennen kuin edes virallisesti alkoi hullujen päivien aikaan.

Pösöä toki ei enää saa tolla hinnalla vaikka haluaiskin, ja ne ketkä "sai" sen tulee saamaan omansa joskus tai 2023. Tällä hetkellä esim. e-208:n liisaushinta 2 vuoden sopimuksella ja 30tkm ajomäärällä on alkaen 644 eur/kk.
Ei tollaista Pösökään kukaan tollaisella hinnalla liisaa…

Mulla bemun X3 30e Msport muutamilla lisäkilkkeillä (koukku, Comfort Access, lämpöratti, parking assistant) 36kk/45tkm, 679€/kk. Ja kyseessä yli 70te auto.

Kaikissa näissä liisaus/takaisinostojutuissa kannattaa olla hereillä ja kun jonkun tarjouksen bongaa, niin iskee heti kiinni (e2008:n tilasin ekana mahdollisena päivänä n. Klo 13)
 
Comfort Access, lämpöratti, parking assistant

Ei liity mitenkään, mutta jaksaa naurattaa näissä "premiumeissa" miten perusvarusteet lasketaan "lisäkilkkeeksi". Ymmärtäisin lasikaton tai nelipyöräohjauksen, mutta joku lämpöratti löytyi jo Fiat 500X vuodelta 2015.
 
Ei liity mitenkään, mutta jaksaa naurattaa näissä "premiumeissa" miten perusvarusteet lasketaan "lisäkilkkeeksi". Ymmärtäisin lasikaton tai nelipyöräohjauksen, mutta joku lämpöratti löytyi jo Fiat 500X vuodelta 2015.

No eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, lämpöratti löytyy vakiona mutu-arviona alle 50% autoista ja on varmaan autoja mihin sitä ei saa edes rahalla.

Tesloihinkin tuli vasta viime vuonna ylipäätänsä saataville.
 
Ei liity mitenkään, mutta jaksaa naurattaa näissä "premiumeissa" miten perusvarusteet lasketaan "lisäkilkkeeksi". Ymmärtäisin lasikaton tai nelipyöräohjauksen, mutta joku lämpöratti löytyi jo Fiat 500X vuodelta 2015.

Taitaisit sitten revetä liitoksistasi lukiessasi esimerkiksi Porsche 911:n lisävarustehinnastoa.
Pelkät penkinlämmittimet maksavat tonnin ekstraa.
 
Taitaisit sitten revetä liitoksistasi lukiessasi esimerkiksi Porsche 911:n lisävarustehinnastoa.
Pelkät penkinlämmittimet maksavat tonnin ekstraa.

Porschen ymmärrän, kun kyseessä on jo asemansa ja brändinsä puolesta enemmän sinne ylempään luokkaan menevä status-esine ja keräilykohde jossain mielessä vrt. perus bemmin 3/5 -sarja. Muttei tästä sen enempää. Samaahan harrastaa Audikin.
 
Nopea kysymys:

Onko kukaan myynyt autoaan Rahoituskumppanin kautta? Itseäni hieman hämää, että auton omistussuhde vaihtuu katsastusasemalla mutta rahat tulevat tilille ties koska. Juridisestihan autohan on heidän, vaikken sitä ostajalle luovuttaisikaan.

Koitin etsiä kokemukska ja rahojaan ovat moni joutunut odottelemaan melko pitkäänkin.

Kokenuksia?

Parillakin tutulla huonoja kokemuksia. Toinen sai rahat joskus vajaan parin viikon päästä ja toinen joutui ruinaamaan niitä pitempään. Itsellä ei hermo kestäisi, pitäisi päästä heti ostamaan uutta :D
 
Parillakin tutulla huonoja kokemuksia. Toinen sai rahat joskus vajaan parin viikon päästä ja toinen joutui ruinaamaan niitä pitempään. Itsellä ei hermo kestäisi, pitäisi päästä heti ostamaan uutta :D
Olikos nämä loppuvelallisia autoja vai jo maksettuja, joista kaupat tehtiin?
 
Ihan omia autoja, joissa tehtiin kaupat yksityisten välillä ja tuo rahoituskumppani oli siinä välissä rahoittamassa kauppaa
On kyllä käsittämätöntä toimintaa. Yhteyshenkilöt toki vannovat rahojen siirtyvän hetimiten ja vitkuttelu alkaa. Mitä tuolla edes saavutetaan?

Ilmeisesti rahoja ei ole kukaan jäänyt samamatta. Muuten asiasta olisi varmasti noussit suurempi haloo.
 
On kyllä käsittämätöntä toimintaa. Yhteyshenkilöt toki vannovat rahojen siirtyvän hetimiten ja vitkuttelu alkaa. Mitä tuolla edes saavutetaan?

Ilmeisesti rahoja ei ole kukaan jäänyt samamatta. Muuten asiasta olisi varmasti noussit suurempi haloo.

Toisessa tapauksessa henkilö X soitteli sinne yhteyshenkilölle useamman kerran ja aina tuli "juujuu, laitetaan maksuun ja kohta ovat rahat tililläsi". Mutta ei vaan näkynyt ennenkuin lähes pari viikkoa oli mennyt
 
Toisessa tapauksessa henkilö X soitteli sinne yhteyshenkilölle useamman kerran ja aina tuli "juujuu, laitetaan maksuun ja kohta ovat rahat tililläsi". Mutta ei vaan näkynyt ennenkuin lähes pari viikkoa oli mennyt
Onko tuosta rahoituskumppanista nyt mitään muuta hyötyä kuin mahdollinen rahoitus ajoneuvon ostajalle helpommin sitä kautta, kuin että alkaa pankeista ostaja itse alkaa rahoitusta kyselemään?
Itse tässä mietin kun pitäisi mahdollisesti kauppailla vajaan kymppitonnin autoa pian ja epäilen että harvassa on tuon hintaiselle käteisostajat. Itselle se ja sama saanko kauppahinnan heti myydessä, vaiko esim. 2-3 viikon sisään.
 
Onko tuosta rahoituskumppanista nyt mitään muuta hyötyä kuin mahdollinen rahoitus ajoneuvon ostajalle helpommin sitä kautta, kuin että alkaa pankeista ostaja itse alkaa rahoitusta kyselemään?
Itse tässä mietin kun pitäisi mahdollisesti kauppailla vajaan kymppitonnin autoa pian ja epäilen että harvassa on tuon hintaiselle käteisostajat. Itselle se ja sama saanko kauppahinnan heti myydessä, vaiko esim. 2-3 viikon sisään.
Joudut myös käyttämään auton a-katsastuksessa arvioitavana. Siirtävät siellä autosi rahoituskumppanin nimiin ja tämän jälkeen odottelet rahojasi.
 
Itse möin edellisen auton suoraan Autolle.comille ja asioiden hoito (loppuvelan maksu, Trafiin tiedot, vakuutus) auton luovutuksen jälkeen kesti hieman yli kolme viikkoa. Kahdesti laitoin viestiä auton ostajalle että mikä kestää.
 
Onko tuosta rahoituskumppanista nyt mitään muuta hyötyä kuin mahdollinen rahoitus ajoneuvon ostajalle helpommin sitä kautta, kuin että alkaa pankeista ostaja itse alkaa rahoitusta kyselemään?
Itse tässä mietin kun pitäisi mahdollisesti kauppailla vajaan kymppitonnin autoa pian ja epäilen että harvassa on tuon hintaiselle käteisostajat. Itselle se ja sama saanko kauppahinnan heti myydessä, vaiko esim. 2-3 viikon sisään.

Kyllä alle kympin autoille käteisostajiakin löytyy yli 30 k€ autot rupeavat olemaan haasteellisempia. Omista yksityisille myynnissä kauppasopimukseen kirjattu luovutus, kun maksettu kokonaisuudessaan. Toki jos paljon on löysää rahaa niin tekee miten haluaa.
 
Tuo rahoituskumppani on siis myyntitili vai mennäänkö sinne valmiin ostajan kanssa ?

E: Tai siis voinhan tuon itsekkin googlettaa..
Pelkkä rahoitus

KSL:n mukainen todellinen vuosikorko esimerkkilaskelmalle: 4,75 %., 20ke autolle 5v maksuajalla.

-> taustalla taitaa olla Lainaa ajoneuvoasi vastaan | Autorahoitus | SAV-Rahoitus ja autollecom leipoo omat maksunsa vielä väliin.
Eiköhän se ostaja siinä yleensä mukana ole. Itse tosin laittaisin kauppakirjaan ehdon, että auto vaihtaa omistajaa vasta kun maksu näkyy tilillä. Juridisestihan se auto on tosin heti sen rahoitusyhtiön. Ongelmatilanteissa sitä on siis kusessa.
 
Itse möin edellisen auton suoraan Autolle.comille ja asioiden hoito (loppuvelan maksu, Trafiin tiedot, vakuutus) auton luovutuksen jälkeen kesti hieman yli kolme viikkoa. Kahdesti laitoin viestiä auton ostajalle että mikä kestää.
Autolle.comin sopparissa luki ainakin omalla kohdalla että rahat saa auton myynnin jälkeen. Ei ne toki sitä noudattaneet.
 
Joo se on eri asia jos laittaa auton myyntiin sitä kautta. Itse möin auton suoraan heille. Tässä tapauksessa sopparissa luki että 1-3 viikkoa kestää. Pieni korjaus aiempaan viestiini eli möin auton heille 21.4. ja loppuvelka maksettiin pois heidän toimestaan 23.5.
 
On se nyt jokusen vuoden toiminut, jotain voittoakin tehnyt niin tuskin nyt on yhden kikkareen takia vetämässä konkkaan.
Liikevoitto 0,2-0,8%:ia ja omavaraisuusaste viimeisimmän tiedon mukaan 14% (Heikko). Noilla luvuilla ei tartte paljon ongelmia tulla niin kusessa ollaan. Käyttänevät tuota vähän pidempää 3 viikon maksuaikaa yhtenä rahoituskeinona toiminnalleen, mutta tämä toki puhdasta arvailua.

Näyttää vähän sellaiselle liiketoimintamallille, joka toimii hyvin niin kauan kuin varastoon ostetut autot käy kaupaksi ja korot pysyy alhaalla. Sitten jos korot lähtee nousemaan, niin tuo on kyllä potentiaalinen ruumis. Toiminta kun näyttää perustuvan hyvin paljolti halpaan velkaan.

Jos talous alkaisi yskimään enemmän, niin jättäisin kyllä väliin, mutta uskaltaisin ainakin tällä hetkellä vielä tuota käyttää, mutta on tuossa olemassa riski, että rahat jää saamatta. En tiedä miten tuollaisessa konkurssitilanteessa käytännössä kävisi. Siirtyyköhän sen auton omistajuus myyjälle takaisin, vai menisikö jotkut muut firman velkojat edelle, jolloin autonkin omistajuus menisi? Riski on kuitenkin autoa myyvälle kohtalaisen pieni siksi, että se 3 viikon maksuaika on aika lyhyt, ja toisekseen firman idea näyttää ihan fiksulle ja kasvavalle, joten todennäköisesti se saisi uutta rahaa jostain, jos huonosti kävisi.
 
Liikevoitto 0,2-0,8%:ia ja omavaraisuusaste viimeisimmän tiedon mukaan 14% (Heikko). Noilla luvuilla ei tartte paljon ongelmia tulla niin kusessa ollaan. Käyttänevät tuota vähän pidempää 3 viikon maksuaikaa yhtenä rahoituskeinona toiminnalleen, mutta tämä toki puhdasta arvailua.

Näyttää vähän sellaiselle liiketoimintamallille, joka toimii hyvin niin kauan kuin varastoon ostetut autot käy kaupaksi ja korot pysyy alhaalla. Sitten jos korot lähtee nousemaan, niin tuo on kyllä potentiaalinen ruumis. Toiminta kun näyttää perustuvan hyvin paljolti halpaan velkaan.

Jos talous alkaisi yskimään enemmän, niin jättäisin kyllä väliin, mutta uskaltaisin ainakin tällä hetkellä vielä tuota käyttää, mutta on tuossa olemassa riski, että rahat jää saamatta. En tiedä miten tuollaisessa konkurssitilanteessa käytännössä kävisi. Siirtyyköhän sen auton omistajuus myyjälle takaisin, vai menisikö jotkut muut firman velkojat edelle, jolloin autonkin omistajuus menisi? Riski on kuitenkin autoa myyvälle kohtalaisen pieni siksi, että se 3 viikon maksuaika on aika lyhyt, ja toisekseen firman idea näyttää ihan fiksulle ja kasvavalle, joten todennäköisesti se saisi uutta rahaa jostain, jos huonosti kävisi.
Onhan tuo kyseenalaista toimintaa eikä siitä ainakaa itselleni kovin luottavainen olo jää. Asiaa helpottaisi jos papereita siellä a-katsastuksessa tehdessä jäisi varmenne heidän haltuunsa ja se vapautettaisiin maksun saapuessa.
 
Katselin nettiautosta käytettyjä 20k hintaluokan autoja ja autoliikkeiden ilmoituksissa todellinen vuosikorko lähentelee jo 10%. Tyhjästä ei kannata maksaa ylimääräistä, rahoitustarjouksia odotellessa.
 
Katselin nettiautosta käytettyjä 20k hintaluokan autoja ja autoliikkeiden ilmoituksissa todellinen vuosikorko lähentelee jo 10%. Tyhjästä ei kannata maksaa ylimääräistä, rahoitustarjouksia odotellessa.
Korot nousee nyt niin nopeasti, että hetki voi mennä noihin 0,99% tarjouksiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 656
Viestejä
4 512 159
Jäsenet
74 447
Uusin jäsen
Atnu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom