Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Voe juma, luottotiedot mennyt ja _uusi_ auto pitäisi saada. Mikä vanhassa on vikana?

Itsellä ollut aina luottotiedot kunnossa ja viimeiset 10 vuotta tulojakin ollut ihan kiitettävästi, mutta empä vain ole kokenut että olisi varaa tässä verottajan paratiisissa uutta auto ostaa.
Tai sitten kärvistelet sillä vanhalla ja haaveilet uudesta, mitäpä sitä mukavuudesta ja unelmista kunhan rahaa olisi vain tilillä ja kaikkialla, mihinkään sitä ei tietenkään kannata käyttää.
 
Jostain luin että 10kpl erä noita oli. Töiden jälkeen tänään soittelin ja silloin niitä oli 3 jäljellä. Varasin huomiselle koeajon. Varttia myöhemmin myyjä soitti että yksi olisi enää jäljellä, että tod näk huomenna niitä ei olisi enää. No piti käydä sitten heti koittamassa.

Eilen saatiin meidän Leaf. Sain ajaa sillä 500m, rouva jo melkeen 200km suhaillut, ilmeisesti kiva laite :D:oops:

Huomenna käytävä kokemuksen vuoksi 140km päässä, ettei ole turhan helppoa.
 
Kävin autocentterillä Tampereella viime viikolla, ja käytetyille autoille 0,99% + kulut + käsittelymaksut mainostivat kampanjaa. Ei taida enää olla voimassa. Sitä vaan, että on noita rahoituksia käytettynäkin suht edullisesti. 3,58% todellinen vuosikorko sain www.autoraha.fi 2011 vm autolle tarjouksen. Korko siis 1,9% + kk-maksut + kulut... Harmi kun auton myyjä ei ole halukas myymään autoaan. Yksityisten kanssa on hieman rasittavaa käydä kauppaa, kun yksityiset myyjät harvemmin ovat kovin myyntituulella. Autokaupoista saa tavanomaisesti paljon asiallisempaa ja ripeämpää palvelua.
 
Harmi kun auton myyjä ei ole halukas myymään autoaan. Yksityisten kanssa on hieman rasittavaa käydä kauppaa, kun yksityiset myyjät harvemmin ovat kovin myyntituulella. Autokaupoista saa tavanomaisesti paljon asiallisempaa ja ripeämpää palvelua.

Vaikka tämä ei ketjun aihe olekkaan, niin kyllä yleensä ihminen joka on autonsa saanut nettiin asti myyntiin on sen halukas myymään.
Toki jos homman aloittaa laittelemalla jotain epämääräistä sähköpostia tai soittamalla ja tarjoamalla siitä nettiauton halvimmasta yksilöstä 30% alle pyynnin, niin myyntituulella olo voi olla vähän heikkoa.

Autokaupoista ei voi olla niin varma, välillä tuntuu että pitää mennä kahvihuoneeseen potkaisemaan tuoli myyjän alta pois ja läpsytellä myyjä hereille, ennen kun saa edes puolivillaisia vastauksia.

Toiset autokaupat tai kauppiaat eivät osaa vastata edes puhelimeen tai sähköpostiin, työkaverini on yrittänyt 3 kk ajan vaihtaa GTE Passattia Teslan S:ään tai Audin e-troniin ( hintahaarukassa 60-70 k€ ), mutta kun on kuulemma työn ja tuskan takana saada tietoja autoista tai vaihto- ja rahoitustarjouksia, eikä huvin vuoksi viitsisi ajella Helsingistä Turkuun tai Tampereelle tyhjän perässä.

Toki automyyjiin ( niin yksityisiin kuin liikkeiden edustajiin ) mahtuu monen tasoista vipeltäjää, että kaupanteko voi olla välillä vähintään mielenkiintoista.
 
Vaihtoehto:
Pistää Autovexiin myyntiin ja suoralla rahalla kauppaan.
 
Vaihtoehto:
Pistää Autovexiin myyntiin ja suoralla rahalla kauppaan.
Ei varsinaisesti liity asiaan mutta juuri koitin myydä vexin kautta autoni. Paras tarjous 2014 vuotisesta 4x4 octaviasta oli 5050€

Huutokaupan päätyttyä sitten soittivat liikkeestä ja tarjosivat 11k, kyselin tarjousta vielä joupilta ja kamuxilta, tällä hetkellä mennään summassa 12500€ kun nostavat vuorotellen tarjoustaan, hankaluutena on vain välittää tieto korotuksesta toiselle liikkeelle.
 
Vaihtoehto:
Pistää Autovexiin myyntiin ja suoralla rahalla kauppaan.

Jos viittasit tuohon työkaverini GTE:hen, niin ko. auto oli vexissä, mutta sieltä paras tarjous oli yli 5000 € huonompi, kuin mitä liikkeet ovat tarjonneet vaihtohyvitystä, eikä parhaan tarjouksen antaneella liikkeellä ollut haluja korottaa tarjoustaan kuin satasilla.
 
Harmi kun näitä saa vain noin pienellä ajomäärällä. Olisi kiva joskus nähdä edes tarjous, paljonko kuukausierä olisi 30tkm rajalla.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
todellinen kantama ilmeisesti noin 250km hyvissä olosuhteissa, eli suomen talvessa varmaan 150km on jo suoritus, miten tollasella ehtii ajaa enempää kuin 15 000 km vuoteen... Aika huonosti kirjoitettu noita ehtoja tuolla, miten jäännösarvo lasketaan, tuleeko siihen joku korko vai onko suoraan annetusta hinnasta 249€/kk pois?
 
Ihmettelin kanssa, kun mitään ehtoja tuolle 249,- hinnalle ei ole annettu. Eikös ne pitäisi ihan automaattisesti esittää. Hankintatuenkin osalta tuo epäselvä. Jos ilmoitetusta ostohinnasta saa vielä hankintatuen pois, niin aikasta halvalla lähtee. Ei ole tainnut tuo nihkeästi varusteltu versio käydä kaupaksi, kun allure on vain vähän kalliimpi listahinnassa.
 
todellinen kantama ilmeisesti noin 250km hyvissä olosuhteissa, eli suomen talvessa varmaan 150km on jo suoritus, miten tollasella ehtii ajaa enempää kuin 15 000 km vuoteen... Aika huonosti kirjoitettu noita ehtoja tuolla, miten jäännösarvo lasketaan, tuleeko siihen joku korko vai onko suoraan annetusta hinnasta 249€/kk pois?

Oma veikkaukseni on että kyseessä on osamaksurahoitus takaisinostosopimuksella mikä takaa että lisäkuluja ei tule. Näin oma "yksityisleasing" toimii.

E: Näyttää olevan sama DNB Auto Finance Oy rahoitusyhtiönä joka autoverkkokauppa.fi yhtiöltä liisaamassa autossani on.

E2: Olen 100 % että tuohon hintaan asiakas ei saa hakea hankintatukea vaan myyjä saa valtakirjan hakea sen.
 
hankitatuesta unohdinkin äsken kirjoittaa, pakko olla näin koska jos katsoo nettiautosta, ei tuollaista autoa saa alle 30k€ eli jos tämän hakisi ja laittaisi heti myyntiin, voisi netota, eihän se voi noin mennä?
 
Kyseessä on osamaksusopimus maksusitoumuksella 1 vuoden jälkeen, hankintatuki menee käsirahaksi. Ohessa tarjous, minkä sain tuosta. Suunnitelmissa irtisanoa kämppä ja muuttaa talveksi mökille niin tuolla saisi kohtuuhintaan uuden auton pienillä ajokuluilla.
pösö.jpg
 
^Mites tuossa on hinnoiteltu mahdolliset 15 tuhannen yli menevät kilometrit?
 
Kyseessä on osamaksusopimus maksusitoumuksella 1 vuoden jälkeen, hankintatuki menee käsirahaksi. Ohessa tarjous, minkä sain tuosta. Suunnitelmissa irtisanoa kämppä ja muuttaa talveksi mökille niin tuolla saisi kohtuuhintaan uuden auton pienillä ajokuluilla.
pösö.jpg
miten tästä saa väännettyä auton hinnaksi tuon mainostetun 27990€?
 
Auton hinta - hankintatuki. Varusteet päälle erikseen.
ihmettelin samaa, aika epäselvästi nyt myydään autoa ja kun huomioidaan stockan perusasiakas, se ei taida olla mikään autoinsinööri. Rahoitusalan ihminen voi tietty olla, mutta kyllä nuo pitäisi olla selvemmin esitetty. No nykypäivän ihmisellehän ei mikään muu merkkaa mitää paitsi kk-maksun suuruus. Aivan sama onko vähän liian iso kokonaishinta tai loppujämäri. Eihän tässä venäjänpelossa kannata laskea olevansa täällä jämäreistä huolehtimassa 72kk jälkeen..
 
ihmettelin samaa, aika epäselvästi nyt myydään autoa ja kun huomioidaan stockan perusasiakas, se ei taida olla mikään autoinsinööri. Rahoitusalan ihminen voi tietty olla, mutta kyllä nuo pitäisi olla selvemmin esitetty. No nykypäivän ihmisellehän ei mikään muu merkkaa mitää paitsi kk-maksun suuruus. Aivan sama onko vähän liian iso kokonaishinta tai loppujämäri. Eihän tässä venäjänpelossa kannata laskea olevansa täällä jämäreistä huolehtimassa 72kk jälkeen..
Kuka ylipäätään pitää 72kk autoa jossa vielä olisi senkin jälkeen mahdollisesti lainaa maksettavana siitä 6v autosta johon todennäköisesti on jo kyllästynyt?
 
Kuka ylipäätään pitää 72kk autoa jossa vielä olisi senkin jälkeen mahdollisesti lainaa maksettavana siitä 6v autosta johon todennäköisesti on jo kyllästynyt?
niin ja tuolloin akku on hiipunut niin että jos uutena pääsee optimiolosuhteissa 250km, tuolloin pääsee noin 100km tai jotain. Ja kukaan ei jämäriä enää maksa kun autot ovat jo ihan erilaisia tuolloin. Ei ole hyvä idea ostaa näitä omaksi, väitän näin.
 
Joo kuulemma käteisostajia sorretaan autokaupoissa kun myyjät jäävät ilman provikoita osamaksuista. Ennen sentään cash oli king.
 
Tässä olen vuoden leasingtarjouksia odotellut, niin tähän hullut päivät -tarjoukseen nyt tartuin. Kerran tai kaks 100km ajoja viikkoon, niin tuo sähköpökötti tuli valkattua. Kai toi sitten kotona aina on piuhassa kun ei voimavirtapistoketta ole :D Toimitukset luvattiin akselille touko-heinä. Ja 1 kpl huoltoja tuohon tulee sitten päälle vielä eli palauttaessa vuosihuolto/15k km -huolto asiakkaan piikkiin. Arvioi tämän hinnaksi n. 300€, joten tuosta nyt voi leikitellä hinnan päälle +25€/kk. Ihan hyvä tässä kohtaa vuoden kattella tuommosta, että mitenkä soveltuu itelle ja sitten palauttaa.

edit: Viime kesänä Autokeskuksella oli uusi hybridi-Fiesta 239€/kk, jonka myös otin, mutta peruin sopparin vuoden vaihteessa kun aina siirsivät arvioitua toimitusaikaa kuukausilla eteenpäin. Oliskohan johonkin väliin ollu 199€/kk hybridi-Yaris -diilikin jossain, mutta tähän en ehtinyt reagoimaan.
 
Itsellähän on 72kk rahoitus jonka jälkeen vielä 13k jämäri, auton hinta silti arvokkaampi kuin lainan määrä 72kk jälkeen jos ei mitään odottamatonta tapahdu. Silti tarkotus pitää vain 3-4v. Autona kevythybridi
 
Itsellähän on 72kk rahoitus jonka jälkeen vielä 13k jämäri, auton hinta silti arvokkaampi kuin lainan määrä 72kk jälkeen jos ei mitään odottamatonta tapahdu. Silti tarkotus pitää vain 3-4v. Autona kevythybridi

Itse näkisin että polttiksessa saa olla jo jotain aika erikoista, että kuuden vuoden päästä arvoa olisi noinkin paljon.
 
Kuka ylipäätään pitää 72kk autoa jossa vielä olisi senkin jälkeen mahdollisesti lainaa maksettavana siitä 6v autosta johon todennäköisesti on jo kyllästynyt?

Tavalliset keskituloiset sukankuluttajat, joille auto on vain väline liikkua paikasta A paikkaan B ovat yllättävän laiskoja vaihtamaan autoa.
Jos auto pysyy suunnilleen ehjänä ja auton tarve samanlaisena, ei ole mitenkään epätavallista, että samalla autolla ajetaan 6-10 vuotta.

Ihmiset jotka eivät ole kiinnostuneita autoista, vaihtavat autoaan lähinnä silloin, kun edellisen auton kunto, auton tarpeen muuttuminen tai sosiaalinen paine siihen pakottavat.
Keskituloiset perheelliset ja asuntovelkaiset ihmiset eivät käytä rahaa ensimmäisenä autoon, jos siihen ei ole tarvetta tai kiinnostusta.

Kuitenkin liikennekäytössä on noin 2,7 miljoonaa henkilöautoa ja uusia rekisteröidään se pyöreät 100 000 kappaletta vuodessa, joka on noin 4% autokannasta.
Käytettyjä henkilöautoja myydään noin 650 000 kappaletta vuodessa, joka on noin 24 % autokannasta.

Joo kuulemma käteisostajia sorretaan autokaupoissa kun myyjät jäävät ilman provikoita osamaksuista. Ennen sentään cash oli king.

Nykyisin autobisnes taitaa pyöriä hyvin pitkälle velkavetoisesti ihan valmistaja / maahantuoja tasolta lähtien, jolloin entisen kaltaista tarvetta kaupan pyörittämiseksi autoliikkeen operatiivisella kassalla ei enää ole.

Lisäksi rahoituksien ja muiden lisäpalveluiden myynnillä autotalo saa mukavasti paikattua kilpailun kurittaman automyynnin katteita.
Myyjät toki vetävät tästä myynnistä omat provikkansa ja pyrkivät tarjoamaan sellaisia ratkaisuja, joilla myös heidän tilipussinsa pysyy paksuna.

Näitä rahoituksia ja liisareita tutkaillessa olen tietyllä tavalla tyytyväinen, että oma torahammas tason kalusto on velatonta ja kaiken lisäksi arvon pudotukseltaan positiivistä, eli saisin näistä romuista myydessä enemmän, kuin olen niistä maksanut.
 
Itse näkisin että polttiksessa saa olla jo jotain aika erikoista, että kuuden vuoden päästä arvoa olisi noinkin paljon.
Polttisten hinnat eivät romahda mihinkään nii kauan kun latausinfra on tämä mikä on ja sähköautojen hinnat ovat luokkaa 50k. Kukaan ei uskalla käytettyä yli viisivuotiasta sähkäriä ostaa, tai hullut ehkä. Kyllä ne on jo plugareissa nähty mitä se tarkoittaa jos jostain syystä akuston joutuu vaihtamaan.
 
Tavalliset keskituloiset sukankuluttajat, joille auto on vain väline liikkua paikasta A paikkaan B ovat yllättävän laiskoja vaihtamaan autoa.
Jos auto pysyy suunnilleen ehjänä ja auton tarve samanlaisena, ei ole mitenkään epätavallista, että samalla autolla ajetaan 6-10 vuotta.

Ihmiset jotka eivät ole kiinnostuneita autoista, vaihtavat autoaan lähinnä silloin, kun edellisen auton kunto, auton tarpeen muuttuminen tai sosiaalinen paine siihen pakottavat.
Keskituloiset perheelliset ja asuntovelkaiset ihmiset eivät käytä rahaa ensimmäisenä autoon, jos siihen ei ole tarvetta tai kiinnostusta.

Kuitenkin liikennekäytössä on noin 2,7 miljoonaa henkilöautoa ja uusia rekisteröidään se pyöreät 100 000 kappaletta vuodessa, joka on noin 4% autokannasta.
Käytettyjä henkilöautoja myydään noin 650 000 kappaletta vuodessa, joka on noin 24 % autokannasta.



Nykyisin autobisnes taitaa pyöriä hyvin pitkälle velkavetoisesti ihan valmistaja / maahantuoja tasolta lähtien, jolloin entisen kaltaista tarvetta kaupan pyörittämiseksi autoliikkeen operatiivisella kassalla ei enää ole.

Lisäksi rahoituksien ja muiden lisäpalveluiden myynnillä autotalo saa mukavasti paikattua kilpailun kurittaman automyynnin katteita.
Myyjät toki vetävät tästä myynnistä omat provikkansa ja pyrkivät tarjoamaan sellaisia ratkaisuja, joilla myös heidän tilipussinsa pysyy paksuna.

Näitä rahoituksia ja liisareita tutkaillessa olen tietyllä tavalla tyytyväinen, että oma torahammas tason kalusto on velatonta ja kaiken lisäksi arvon pudotukseltaan positiivistä, eli saisin näistä romuista myydessä enemmän, kuin olen niistä maksanut.
Totta. Itse taidan olla vielä niin nuori että autot kiinnostaa ja vaihto on jo siinä 3v korvilla ajankohtaista, oli sitten auto miten tahansa rahoitettu.

Minuahan ei kiinnosta vaikka myyjä saisi kuinka paljon voittoa siitä kaupasta kunhan kauppa on hyvä myös itselleni. Jos molemmat ovat tyytyväisiä niin eikö autokauppa ole silloin onnistunut? Rahansäästö ei elämässä kuuluisi olla prioriteetti numero 1 ja oikein tehdyllä autorahoituksella ei kovin pahasti mönkään voi mennä, talotkin ostetaan varmaan sataprosenttisesti lainoilla ja niissäkin voi olla riskejä
 
Polttisten hinnat eivät romahda mihinkään nii kauan kun latausinfra on tämä mikä on ja sähköautojen hinnat ovat luokkaa 50k. Kukaan ei uskalla käytettyä yli viisivuotiasta sähkäriä ostaa, tai hullut ehkä. Kyllä ne on jo plugareissa nähty mitä se tarkoittaa jos jostain syystä akuston joutuu vaihtamaan.
Näkisin että kuuden vuoden aikana latausinfra saadaan kyllä Suomessa kuntoon ja silloin kotilataus onnistuu olennaisesti kaikilla, kenellä on nytkin lämpötolppa. Polttisten hintoja ehkä kannattelee isommassa mittakaavassa se, että Keski- ja Etelä-Euroopassa kotilataus on hankalampi järjestää eikä kuluttaja hyödy sähköllä ajamisesta samalla tavalla kuin täällä.

Käytettyjen sähköautojen kysyntä on tietääkseni aika kovaa ja vaikka noissa 5-vuotiaissa saa lähinnä A-segmentin autoja alle 20 tuhannella. Plugaritkin tuntuvat kelpaavan vanhempanakin kun nettiautossa näkyy olevan tällä hetkellä 12 Amperaa kun niitä on yleensä ainakin 40 kpl. Hinnatkin samat kuin kolme vuotta sitten, vaikka autot ovat nyt keskimäärin enemmän ajettuja. Toki toiset mallit ovat varmaan halutumpia kuin toiset enkä ole muuta tarjontaa seuraillut, kun oma kiinnostus on enemmän täyssähköissä.
 
Eiköhän autot ole lähtökohtaisesti ihan erilaisia käyttötarkoitukseltaan, jos ne ostetaan oikeasti sijoituksena.
Liekö pösöllä ollut kysyntää kun ei mitään vastausta tullut. Sopivan edullinen hinta ottaa testiin sähköauto vaikka vuodeksi, sen jälkeen vaihtaa vaikka isommalla akulla varustettuun jos tarvetta tuntuu olevan. Paljon on uutta tulossa ja varmaan kesän aikana jokunen ensiesittelydiili luvassa.
 
Näkisin että kuuden vuoden aikana latausinfra saadaan kyllä Suomessa kuntoon ja silloin kotilataus onnistuu olennaisesti kaikilla, kenellä on nytkin lämpötolppa. Polttisten hintoja ehkä kannattelee isommassa mittakaavassa se, että Keski- ja Etelä-Euroopassa kotilataus on hankalampi järjestää eikä kuluttaja hyödy sähköllä ajamisesta samalla tavalla kuin täällä.

Käytettyjen sähköautojen kysyntä on tietääkseni aika kovaa ja vaikka noissa 5-vuotiaissa saa lähinnä A-segmentin autoja alle 20 tuhannella. Plugaritkin tuntuvat kelpaavan vanhempanakin kun nettiautossa näkyy olevan tällä hetkellä 12 Amperaa kun niitä on yleensä ainakin 40 kpl. Hinnatkin samat kuin kolme vuotta sitten, vaikka autot ovat nyt keskimäärin enemmän ajettuja. Toki toiset mallit ovat varmaan halutumpia kuin toiset enkä ole muuta tarjontaa seuraillut, kun oma kiinnostus on enemmän täyssähköissä.
Se riippuu täysin siitä viitsiikö taloyhtiö sijoittaa latauspaikkoihin. Jos asukkailla ei ole niille tarvetta niin kynnys siihen remonttiin on aika pieni.

Se ei riitä että latauspaikkoja on vaan niiden olisi suotavaa myös toimia. Kuullut niin paljon miten ne bugittavat ja sitten se maksusysteemi niissä on aika erikoinen.
 
Se riippuu täysin siitä viitsiikö taloyhtiö sijoittaa latauspaikkoihin. Jos asukkailla ei ole niille tarvetta niin kynnys siihen remonttiin on aika pieni.

Valmius on pakko tehdä isompien remonttien yhteydessä. Luulen kyllä että asukkaiden puoleltakin on tulossa painetta kun vaikka tämän viimeisimmän Peugeot-diilin myötä voisi saada uuden auton alle samaan rahaan mitä uppoaa vanhaan kippoon, _jos_ kotilataus vaan järjestyisi.

Se ei riitä että latauspaikkoja on vaan niiden olisi suotavaa myös toimia. Kuullut niin paljon miten ne bugittavat ja sitten se maksusysteemi niissä on aika erikoinen.

6 vuotta on tässä yhteydessä ihan _helevetin_ pitkä aika. On ihan mahdollista että jotain käytettävyydeltään huonoa on käytössä vielä kuudenkin vuoden päästä, mutta eiköhän näistä ongelmista ole pääosin päästy tai/ja ihmiset oppineet käyttämään systeemejä.
 
miten tollasen sähköpökötin 15tkm vuosihuolto voi kustantaa 300€, eihän siinä ole oikein mitään huollettavaa, pissapoika, raitisilmasuodatin, kenties jotain muita akuston tuuletuksen suodattimia? Mutta siis miksi niitä pitää ylipäätään huoltaa 15tkm välein? Olisi kiva nähdä joku huoltoseloste, varmaan pitkä lista "tarkastuksia".
 
Valmius on pakko tehdä isompien remonttien yhteydessä. Luulen kyllä että asukkaiden puoleltakin on tulossa painetta kun vaikka tämän viimeisimmän Peugeot-diilin myötä voisi saada uuden auton alle samaan rahaan mitä uppoaa vanhaan kippoon, _jos_ kotilataus vaan järjestyisi.



6 vuotta on tässä yhteydessä ihan _helevetin_ pitkä aika. On ihan mahdollista että jotain käytettävyydeltään huonoa on käytössä vielä kuudenkin vuoden päästä, mutta eiköhän näistä ongelmista ole pääosin päästy tai/ja ihmiset oppineet käyttämään systeemejä.
Niin jos haluaa maksaa kuukausierää autoilusta ja kuinkakohan moni nytkin haluaa? :). Mut anyway pointtini oli se että polttomoottorien hinnat tuskin romahtavat kovin radikaalisti vaikka sähköautot yleistyvätkin
 
miten tollasen sähköpökötin 15tkm vuosihuolto voi kustantaa 300€, eihän siinä ole oikein mitään huollettavaa, pissapoika, raitisilmasuodatin, kenties jotain muita akuston tuuletuksen suodattimia? Mutta siis miksi niitä pitää ylipäätään huoltaa 15tkm välein? Olisi kiva nähdä joku huoltoseloste, varmaan pitkä lista "tarkastuksia".
Nimenomaa, sähköautojen huoltamisesta ei kukaan edes tiedä mitään, johonkin jo kirjoitin että uskallan väittää että huollosta on 96% tarkastuksia eli valohoitoa. Joku raikkari vaihdetaan ja päivitykset ja siinä se.
 
Ensihuolto 12500km on jotain 70-100 euroa. Pieni lähdekriittisyys on paikallaan intternetissä.
Sanoin vaan sen, minkä Metroauton myyntiedustaja puhelimessa arvioi huollon hinnaksi. Tosin totesi samalla, että hän on pääosin Hyundai-myyjä eikä Peugeot niin tuttu ja muutenkin nämä heille aika uutta eli varmaan tietämättömyyttä sitten.
 
Sanoin vaan sen, minkä Metroauton myyntiedustaja puhelimessa arvioi huollon hinnaksi. Tosin totesi samalla, että hän on pääosin Hyundai-myyjä eikä Peugeot niin tuttu ja muutenkin nämä heille aika uutta eli varmaan tietämättömyyttä sitten.

.
 
Viimeksi muokattu:
Liekö pösöllä ollut kysyntää kun ei mitään vastausta tullut. Sopivan edullinen hinta ottaa testiin sähköauto vaikka vuodeksi, sen jälkeen vaihtaa vaikka isommalla akulla varustettuun jos tarvetta tuntuu olevan. Paljon on uutta tulossa ja varmaan kesän aikana jokunen ensiesittelydiili luvassa.

Lomakkeen täyttämisestä meni max. 3min kun automyyjä jo soitti.
 
Mikä huoltoväli tuossa on? Monissa sähkiksissä esimerkiksi 2 vuotta ilman kilometrimäärää.

Jos oikein muistan, niin ensimmäinen huolto 12500km tai yksi vuosi ja sen jälkeen väli on 25000km tai 2 vuotta. Ensimmäisessä taitavat hinnan perusteella tarkistaa lähinnä ettei kokoonpanossa ole jotain jäänyt niin löysälle että olisi heti tippunut pois. Kai se ihan fiksua välillä on käyttää näytillä.
 
Niin jos haluaa maksaa kuukausierää autoilusta ja kuinkakohan moni nytkin haluaa? :). Mut anyway pointtini oli se että polttomoottorien hinnat tuskin romahtavat kovin radikaalisti vaikka sähköautot yleistyvätkin
Kyllähän kysynnän väheneminen väistämättä alentaa polttisten hintoja. Toisaalta tässä nyt on ollut kaikenlaisia käytettyjen hintoja nostaneita ilmiöitä niin kristallipallo on kieltämättä hieman sumea.
En usko että kk-erä on juuri kenellekään mikään ongelma jos se on riittävän pieni ja luottotiedot kunnossa. Polttiskuskin näkökulmasta tuon e-2008:n kk-erä on aika tasan 100€ kun huomioidaan pienemmät käyttövoimakulut.
 
Minuunkin oli myyjä yhteydessä välittömästi kun kyselyn laitoin.

Kysyin että oliko autoja varattu kampanjaan tyyliin 10 koko Suomessa, sanoi että heille oli Peugeotilta tullut viesti että ”toimitamme kaikki mitä saatte myydyksi”. Jos nyt tekee varauksen pääsee jonon keulille ja sähkövehkeen saa arviolta syksyksi. Mutta kuulemma koko kampanjan ajan saa autoja tilata tuohon hintaan, ainoa vaan että toimitus voi sitten venyä. Kuulemma toimittivat aiemmin tällä viikolla juuri viimeisen auton Hullujen päivien syksyn kampanjasta.

Näinkö tässä joutuu sähköauton rattiin :oops:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom