Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Tuota.. Itsellä ei ole koskaan ollut tuon hintaista rahoitusta/kk-maksua autosta, tällä hetkellä menee 361e ja tuntuu jo sekin ihan riittävän pahalta. :dead:

Enkä mielestäni ole pienituloinen. Vaan kaikki on tietysti suhteellista, tuollaisella hinnalla olettaisin jo saavani ihan oikean auton enkä mitään pikkukippoa Ranskasta tai Koreasta.

Toisaalta tässä on ehkäpä syy, miksen koskaan ole ostanutkaan uutta autoa. :D

Onhan se paljon rahaa, mutta säästän n. 200 €/kk polttoainekuluissa. Joten tuota hintaa voi verrata n. 250€/kk bensa-auto yksityisleasingiin.

E: Lisäksi jos haluaa ns. oikean sähköauton noilla kilsoilla niin rahaa pitää laittaa sen 600-800 €/kk.
 
Onhan se paljon rahaa, mutta säästän n. 200 €/kk polttoainekuluissa. Joten tuota hintaa voi verrata n. 250€/kk bensa-auto yksityisleasingiin.

E: Lisäksi jos haluaa ns. oikean sähköauton noilla kilsoilla niin rahaa pitää laittaa sen 600-800 €/kk.

Eli sähkis ei tule itselle kyseeseen vielä hetkeen koska elämä on liian lyhyt olla ajelematta oikeilla autoilla.

Kakkosautoksi voisi tosin tuollaisen kipon ottaa, siis sikäli mikäli sellaista vielä jatkossa tarvitaan, tälläkin hetkellä on aika kallis lelu tuo kakkosautoliisari.
 
Aika rohkea väitös, että Kona on ”pieni sähkökippo”, eikä ”oikea sähköauto”.

Ei se toki mikään x7 bemari ole, mutta ihan perusauton kokoinen, ei mikään seat mii.
 
Aika rohkea väitös, että Kona on ”pieni sähkökippo”, eikä ”oikea sähköauto”.

Ei se toki mikään x7 bemari ole, mutta ihan perusauton kokoinen, ei mikään seat mii.

Jep. Menee meillä viiden hengen perheessä ihan ok, vaikka viime auto oli Skoda Superb. Se oli vaan niin romu että ei jaksa enää autoja joita pitää huoltaa. Tietty kunhan lapset tuosta vielä kasvaa niin alkaa takapenkkitila loppumaan.
 
Aika rohkea väitös, että Kona on ”pieni sähkökippo”.

Ei se toki mikään x7 bemari ole, mutta ihan perusauton kokoinen, ei mikään seat mii.

Seison korjattuna, läheshän tuo on c-merssun kokoinen joka ei kyllä sekään kovin iso auto ole.

Sen sijaan kiposta en taida muuttaa mielipidettä, omaan silmään tuo ei näytä mitenkään erityisen kauniilta.
 
Jep. Menee meillä viiden hengen perheessä ihan ok, vaikka viime auto oli Skoda Superb. Se oli vaan niin romu että ei jaksa enää autoja joita pitää huoltaa. Tietty kunhan lapset tuosta vielä kasvaa niin alkaa takapenkkitila loppumaan.

374l kontti on lähinnä VW Golf -kokoa. Mutta hyvä jos sillä pärjää.
 
Seison korjattuna, läheshän tuo on c-merssun kokoinen joka ei kyllä sekään kovin iso auto ole.
No ei ole. Melkein puoli metriä lyhyempi kuin c-mersu ja kontti 330l vs. 455l.

Ei se nyt ihan mikään Mii ole, mutta aika pieni kuitenkin. Mielestäni olit siis alunperin oikeammassa :)

Kai tässä Kona electric oli kyseessä?
 
No ei ole. Melkein puoli metriä lyhyempi kuin c-mersu ja kontti 330l vs. 455l.

Ei se nyt ihan mikään Mii ole, mutta aika pieni kuitenkin. Mielestäni olit siis alunperin oikeammassa :)

Kai tässä Kona electric oli kyseessä?

Melkein on suhteellista. Katsoin että samalla metriluvulla sentään taisi olla. :D
 
Tässä nyt ole mitään mutua, vähänkään asiaan perehtyneenä tietää tarkalleen mitkä vaihteistot ja moottorimallit ongelmista kärsivät. Ei sillä valmistus tai myyntimäärällä ole mitään tekemistä sen kanssa, että tuotteessa on merkittäviä suunnitteluvirheitä, jotka aiheuttavat ennenaikaisen vikaantumisen.

No sepä tässä onkin että niitä perehtyneitä on paljon, mutta sitten käytännössä kuitenkaan samoja määriä ei korjaamoiden läpi kulje kuin pitäisi näiden juttujen perusteella.
 
Jostain luin että 10kpl erä noita oli. Töiden jälkeen tänään soittelin ja silloin niitä oli 3 jäljellä. Varasin huomiselle koeajon. Varttia myöhemmin myyjä soitti että yksi olisi enää jäljellä, että tod näk huomenna niitä ei olisi enää. No piti käydä sitten heti koittamassa.
 
Seurannut näitä yhtään, mutta oliko tämä Leaf -tarjous varteenotettava, jos siis tuo 15k riittää. Ja hyvinhän tuollainen riittää, jos kakkosautoksi meinaa...
 
Seurannut näitä yhtään, mutta oliko tämä Leaf -tarjous varteenotettava, jos siis tuo 15k riittää. Ja hyvinhän tuollainen riittää, jos kakkosautoksi meinaa...

Ne meni jo ne Leafit ja tarjous poistettu sivuilta kuten tuosta yltä voi lukea...
 
En mä sitä kysynyt vaan tuosta hintatasosta / tarjouksesta ylipäänsä. Osaa sitten jatkossa kyttäillä sen mukaan näitä...

Vuodeksi todella hyvä diili. Jos pitempään pitää niin ei ole suhteessa enää niin hyvä kun se hankintatuen etu ns. jakautuu pidemmälle ajalle.
 
- osamaksurahoitteinen ”liisari” 299,- / kk
- esim. tyypillinen rahoituskorko käytetylle autolle 4,5 %

Jos ostaa vähintään 26 000 € käytetyn auton niin arvonaleneminen + korkokulut tekevät kalliimmaksi itse omistetun auton. Lisäksi tulee riski korjauskuluista.

Jääkö jotain huomioimatta?
 
- osamaksurahoitteinen ”liisari” 299,- / kk
- esim. tyypillinen rahoituskorko käytetylle autolle 4,5 %

Jos ostaa vähintään 26 000 € käytetyn auton niin arvonaleneminen + korkokulut tekevät kalliimmaksi itse omistetun auton. Lisäksi tulee riski korjauskuluista.

Jääkö jotain huomioimatta?

Näin itsekin tuli järkeiltyä koska itse huoltaminen on ihan yhtä hankalaa kun ei ole paikkaa missä tehdä, ei edes taloyhtiön parkkia.

Se vaan että laittamalla 26ke saa kovin erilaisen käytetyn auton kuin 299e/kk -liisarilla. :whistling:

e. Selvennetään sen verran että 26ke saa >5v vanhan auton jolla on ajettu n. 100tkm. Tälle voi sitten ostaa vielä vuoden lisätakuun jos mietityttää. Tällä tavalla ei tule suurempia ongelmia - joku yksilö toki saattaa viihtyä pajalla vähän toista enemmän mutta eipähän ainakaan mene omasta pussista.

Tuolla 299e/kk saa liisarina jonkun pienen kaupunkiauton, toki sieltä paremmasta päästä eli pienet sähköt, VW Polo jne. Tarjoukset erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Näin itsekin tuli järkeiltyä koska itse huoltaminen on ihan yhtä hankalaa kun ei ole paikkaa missä tehdä, ei edes taloyhtiön parkkia.

Se vaan että laittamalla 26ke saa kovin erilaisen käytetyn auton kuin 299e/kk -liisarilla. :whistling:
26k€ saat esim. vähän ajetun uudehkon Corollan tai Octavian. 299,- / kk saat uuden Corollan alle. Tietysti 26k€ saa kaikenlaista maan ja taivaan alta, mutta esim. joku mersu tuossa hintaluokassa on 6-7 vuotta vanha ja +100 000 km ajettu.
 
26k€ saat esim. vähän ajetun uudehkon Corollan tai Octavian. 299,- / kk saat uuden Corollan alle. Tietysti 26k€ saa kaikenlaista maan ja taivaan alta, mutta esim. joku mersu tuossa hintaluokassa on 6-7 vuotta vanha ja +100 000 km ajettu.

Niinkö? No sitten varmaan sain oman halvalla. :D
 
26k€ saat esim. vähän ajetun uudehkon Corollan tai Octavian. 299,- / kk saat uuden Corollan alle. Tietysti 26k€ saa kaikenlaista maan ja taivaan alta, mutta esim. joku mersu tuossa hintaluokassa on 6-7 vuotta vanha ja +100 000 km ajettu.

Ja näissä letkautuksissa muistetaan aina sujuvasti ohittaa se että arvon alenema "paremman väen autoissa" on perinteisesti tietyssä kohtaa lähes pysähtynyt ja melko perusvarusteisissakin versioissa tarpeeksi vanhana muuttunut nousujohteiseksi. Kuitenkin tavan proletaariautoissa se arvo putoaa kyllä aivan nolliin kunnes vehje on paalikamaa.

Osansa tekee varmasti sekin että uutena kalliimmista autoista monesti pidetään myös käytettynä aika hyvin huolta kun niitä yleensä ostaa autoista vähän ehkä keskivertoa enemmän tajuavat.
 
Ja näissä letkautuksissa muistetaan aina sujuvasti ohittaa se että arvon alenema "paremman väen autoissa" on perinteisesti tietyssä kohtaa lähes pysähtynyt ja melko perusvarusteisissakin versioissa tarpeeksi vanhana muuttunut nousujohteiseksi. Kuitenkin tavan proletaariautoissa se arvo putoaa kyllä aivan nolliin kunnes vehje on paalikamaa.

Osansa tekee varmasti sekin että uutena kalliimmista autoista monesti pidetään myös käytettynä aika hyvin huolta kun niitä yleensä ostaa autoista vähän ehkä keskivertoa enemmän tajuavat.
Voisitko todistaa väitteesi vaikka nettiauto-lähteillä. Omien "tutkimusteni" mukaan autossa kuin autossa putoaa esim. viiden vuoden aikana ja 15 000 km ajomäärällä per vuosi, arvo n. 50 %.

Jos sulla siis on toisenlaista infoa niin olisi kiva nähdä. Tietysti euromääräinen pudotus tippuu mitä käytetympää kohti mennään mutta prosentit on aikalailla tuossa.
 
En tiedä kuinka uusiin viitattiin, mutta kyllä itsekin olen sitä mieltä että arvonalenema hidastuu merkittävästi tiettyjen speksien jälkeen.
Esim. 220 000 ajettu V90 tai vaikkapa E-mersu, niin ei kyllä enää auton arvo enää tuon jälkeen "erityisen jyrkästi" laske. Toki siis on laskenut valtavasti tuossa 0-220 000km välillä, mutta sen jälkeen lasku on jo sellaista "järkevää".
Jokuhan pitää tuollaista 220 000km ajettua vanhana romuna, mutta kyllä itse mielellään ajan/ajaisin mieluummin 220 000km rullatulla V90/E-Mersu/BMW-5 sarja -autolla, kuin jollakin 30 000 ajetulla Ford Focuksella.
-
Meillä kyttäily menossa kakkosauton tilalle, eli pitäisi löytää jokin kohtuullinen farkkuauto.. Mieluusti hyvällä rahoituksella. Budjetti aika avoin, mutta salaisissa haaveissa 4-10k väliin. E-mersuista on hyviä kokemuksia, niin saattaa toki olla että ei parempaakaan keksi tuossa hintaluokassa..
 
Voisitko todistaa väitteesi vaikka nettiauto-lähteillä. Omien "tutkimusteni" mukaan autossa kuin autossa putoaa esim. viiden vuoden aikana ja 15 000 km ajomäärällä per vuosi, arvo n. 50 %.

Jos sulla siis on toisenlaista infoa niin olisi kiva nähdä. Tietysti euromääräinen pudotus tippuu mitä käytetympää kohti mennään mutta prosentit on aikalailla tuossa.

Ei ole pudonnut lähivuosina. Kärjistetty esimerkki mutta itse myin uutena ostamani auton 7kk käytön jälkeen 800€ voitolla autoliikkeelle... Nyt on käytetyt autot hinnoissaan ja kannattaa myydä. Ostajan kannattaa ostaa lähinnä uutta.
 
Jokuhan pitää tuollaista 220 000km ajettua vanhana romuna, mutta kyllä itse mielellään ajan/ajaisin mieluummin 220 000km rullatulla V90/E-Mersu/BMW-5 sarja -autolla, kuin jollakin 30 000 ajetulla Ford Focuksella.
Kuten varmasti kaikki. 220tkm ajettu auto on kuitenkin merkistä riippumatta aivan täysi arvoitus, jos ei tiedä tarkalleen koko edellistä historiaa. 30tkm focuksella uskaltaisin ajaa täysin huoletta vielä triplasti lisää, sen sijaan noilla 220tkm vekottimella voi 5k remppa odotella jo aamulla. Toki jos on remppamiehiä itse, niin pennosia voi säästää merkittävästi ja valinta on näin helpompi perustella - ei ole kuitenkaan relevantti vertailu, suurin osa ei osaa korjata mitään.

Mutta valintoja toki. Jos ei ole varaa ostaa edes alta 100tkm premiumia, niin en ostaisi sitten ollenkaan. Tulee vielä pahana hetkenä ylläpitoreaaliteetit vastaan.
 
Huihai tarjoaa 1% uuteen ioniq femmaan.

 
Koeajettiin, rouva sai valita värin ja 17:45 löin nimen paperiin. Huhti-toukokuussa saapuu siis Leaf, joka jää maksamaan 12 kk ajalta:
Nyt tuli tietoa että auto on valmistunut ja se saadaan maaliskuun taitteessa ajoon. Sepäs aikastui nopeasti.
 
Huihai tarjoaa 1% uuteen ioniq femmaan.
Webbisivuilla tietoa ei näy, onko tämä 1% nyt todellinen vuosikorko? Mikä on maksimi laina-aika? Jos laina on mallia "1% + kulut" todellinen vuosikorko pitkällä laina-ajalla voi olla vaikka 3% mikä ei taas ole lainkaan kilpailukykyinen.
 
Koko Hyundai-mallistoon 1 % korko ilman muita kuluja
• Rahoitusesimerkki IONIQ 5 -mallista:
• Auton hinta 49 319,40 €
• Käsiraha 8 165,40 €
• Rahoitettava osuus 41 154,00 € (perustamiskulu 0 €)
• Sopimusaika 72 kk
• Käsittelymaksut 0 €
• Korko 1 %
• Kuukausierä 395 €
• Viimeinen suurempi erä 14 795,82 €
• Todellinen vuosikorko 1 %
• Luottokustannukset 1 685,74 €
• Luotto ja luottokustannukset yhteensä 51 005,14 €
• Maksimi luoton määrä 60 000 €
• Rahoituksen tarjoaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Edellyttää myönteisen luottopäätöksen sekä rahoitus- ja kaskovakuutuksen. Edut voimassa määräerään autoja 28.2.2022 saakka, ei yhdistettävissä muihin tarjouksiin.
 
Mahtaakohan huyndain tarjous olla koko vuoden kestävää sorttia, kun sama kampanja on jatkunut jo viime vuodelta. Aina vaan pukkaavat viimeistä voimassaolopäivää eteenpäin.
 
Voisitko todistaa väitteesi vaikka nettiauto-lähteillä. Omien "tutkimusteni" mukaan autossa kuin autossa putoaa esim. viiden vuoden aikana ja 15 000 km ajomäärällä per vuosi, arvo n. 50 %.

Jos sulla siis on toisenlaista infoa niin olisi kiva nähdä. Tietysti euromääräinen pudotus tippuu mitä käytetympää kohti mennään mutta prosentit on aikalailla tuossa.

No hae vaikka huviksesi mitä tahansa vaikka yli 2,2 litraisia 3-sarjan bensabemareita vuosilta 2000-2003?
 
Niin että 2000-2003 autoilla ei enää tipu arvo? No ei varmasti kun noiden kuuluisi olla paalattuna jo.

Jossain pisteessä kaikki autot ( jos pysyvät ajokuntoisina ) saavuttavat pisteen, jossa niiden arvo ei enää tipu, kun käyttöarvo on suurempi kuin romumetallin / romutuspalkkion / autoliikkeen takuuhyvityksen arvo.

Kutoskoneisten E46 bemmien arvo on jo nousussa, kun noita harrastetaan, eikä niiden todellakaan kuulu olla paalissa, paalaaminen koskee kaiken maailman kiioja, corollia ja rapeaksi päästettyja ranskiksia.
Toki osalle ihmisistä tuollaisen 15-20 vanhan auton pitäminen on ainut mahdollisuus liikkua.
 
En vaan tiedä miten on relevanttia kun vertaillaan autorahoituksia ja liisareita niin alkaa puhumaan mistään käyttöarvo-autoista. Käyttöarvo-autoja kun ei pysty liisarilla edes ottamaan.
 
En vaan tiedä miten on relevanttia kun vertaillaan autorahoituksia ja liisareita niin alkaa puhumaan mistään käyttöarvo-autoista. Käyttöarvo-autoja kun ei pysty liisarilla edes ottamaan.

Alunperin tämä ketju on koskenut pelkästään auto- ja rahoitustarjouksia, joku toi sitten liisarit ja niiden paremmuuden/mielekkyyden mukaan keskusteluun ja siitä on erinäisen vänkäämisen kautta on päädytty käyttöarvo-autoihin.

Toki yllättävän paljon porukka ostaa "käyttöarvo" luokkaan kuuluvia autoja rahoituksella ja näihin ei edes halpaa 1-2% korolla olevaa rahaa saa.
 
Autoverkkokauppa nostanut esim. Kona Electricin uusivuodeksi kuukausimaksua. Ilmeisesti hankintatuen jääminen asiakkaalle on nyt leivottu hintoihin.
Autoverkkokaupan ehtoja tulkatessani päädyn siihen, että haluvat korkeamman kk - hinnan lisäksi tuon tuen itselleen? "Uusivuodeksi-sopimuksen kuukausihinta sisältää sähköauton hankintatuen 2000 €, jonka Autoverkkokauppa hakee asiakkaan valtuutuksella. Uusivuodeksi-tuotteiden osalta asiakkaalla ei ole mahdollisuutta hakea tukea itse."
 
Jos tarkkoja ollaan niin 0% + kulut: luotonperustaminen 289€, käsittelymaksu 14€/kk.

Eihän tuo 1,51% toteudu kuin tietyillä summilla ja laina-ajoilla..
 
Vaihtoautojen osalta tuollaiset tarjoukset ovat harvinaista herkkua, valitettavasti. Korkotarjoukset kun ovat yleensä vain uusiin autoihin. Kiitos vinkistä, vaikkei itselleni olekaan ajankohtainen.
 
Pistetään perään PP-auton tarjoukset

Hyundi i30 ihan järkevillä varusteilla 23900€, korko 1% ilman kuluja linkki
Sama korkotarjous näytti olevan monessa muussakin hyntykässä.

Vaihtoautoihin 1% + kulut (249€ + 12€/kk) sekä 1000 euron ässäboonuskirjaus

Näytti olevan muitakin tarjouksia mutta tuossa pari esimerkkiä.
 
Onko mitään mahdollisuuksia saada uutta autorahoitusta samasta yrityksestä joka on myöntänyt lainan ja jos ei ole luottotietoja enää?
 
Siis mitä yrität nyt tehdä ? Auton rahoitusaika 60kk mennyt umpeen ja nyt pitäis maksaa se 50% jämäri jostai sinulle aivan liian kalliista autosta, joten otat siihen lisää lainaa 19,9% korolla ?
Ajatuksena oli hommata uusi auto ja vanha antaa vaihdossa. Rahoitusyhtiö ei vaihdu, vaan pitäisi uusi soppari tehdä, mutta luottotietoja ei enää ole ja pohdin että miten mahtaa käydä?
 
Ajatuksena oli hommata uusi auto ja vanha antaa vaihdossa. Rahoitusyhtiö ei vaihdu, vaan pitäisi uusi soppari tehdä, mutta luottotietoja ei enää ole ja pohdin että miten mahtaa käydä?
Ellei ole rahoitusyhtiönä SAV niin väitän ettei tule rahoitus onnistumaan.
 
Ajatuksena oli hommata uusi auto ja vanha antaa vaihdossa. Rahoitusyhtiö ei vaihdu, vaan pitäisi uusi soppari tehdä, mutta luottotietoja ei enää ole ja pohdin että miten mahtaa käydä?
Voe juma, luottotiedot mennyt ja _uusi_ auto pitäisi saada. Mikä vanhassa on vikana?

Itsellä ollut aina luottotiedot kunnossa ja viimeiset 10 vuotta tulojakin ollut ihan kiitettävästi, mutta empä vain ole kokenut että olisi varaa tässä verottajan paratiisissa uutta auto ostaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom