Takaisinosto on mahdollista 12kk kohdalla. Jos pidät autoa pidempään niin sehän on sama kuin auton osto rahoituksella.Voikohan auton palauttaa 2v päästä ilman lisämaksuja jos ajettu 30tkm ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Takaisinosto on mahdollista 12kk kohdalla. Jos pidät autoa pidempään niin sehän on sama kuin auton osto rahoituksella.Voikohan auton palauttaa 2v päästä ilman lisämaksuja jos ajettu 30tkm ?
K-auto leasingista minulle sanottiin että sähköauton hankitatukea ei saa hyödynnettyä alle 36kk jaksoon. En tiedä onko heidän vai valtion ehto.
Eli e-2008 tapauksessa olisi vuosi.Valtion. Tosin se koskee vain "oikeita" leasing-sopimuksia, joissa auto vuokrataan pidemmäksi aikaa. Monet yksityisleaing-sopimuksethan ovat oikeasti osamaksukauppoja taatulla takaisinostohinnalla. Sähköautoissa niihin on yleensä leivottu hankintatuki käsirahaksi.
Totta. Itse taidan olla vielä niin nuori että autot kiinnostaa ja vaihto on jo siinä 3v korvilla ajankohtaista, oli sitten auto miten tahansa rahoitettu.
Minuahan ei kiinnosta vaikka myyjä saisi kuinka paljon voittoa siitä kaupasta kunhan kauppa on hyvä myös itselleni. Jos molemmat ovat tyytyväisiä niin eikö autokauppa ole silloin onnistunut? Rahansäästö ei elämässä kuuluisi olla prioriteetti numero 1 ja oikein tehdyllä autorahoituksella ei kovin pahasti mönkään voi mennä, talotkin ostetaan varmaan sataprosenttisesti lainoilla ja niissäkin voi olla riskejä
Ensihuolto 12500km on jotain 70-100 euroa. Pieni lähdekriittisyys on paikallaan intternetissä.
Kyllä se siinä kohtaa on kun aika usein kk erä nousee ihan helvetisti jos haluaa vähänkään ajaa. Minusta joku 250-300€/kk ja saa ajaa 10-15tkm vuodessa on aika huono diili.Kyllähän kysynnän väheneminen väistämättä alentaa polttisten hintoja. Toisaalta tässä nyt on ollut kaikenlaisia käytettyjen hintoja nostaneita ilmiöitä niin kristallipallo on kieltämättä hieman sumea.
En usko että kk-erä on juuri kenellekään mikään ongelma jos se on riittävän pieni ja luottotiedot kunnossa. Polttiskuskin näkökulmasta tuon e-2008:n kk-erä on aika tasan 100€ kun huomioidaan pienemmät käyttövoimakulut.
Onhan tämä joo, mutta toi kuitenkin riippuu siitä paljonko Suomen maahantuojalla on autoja kuukausittain "varattuna" tuotannosta. Jos on joku 30kpl, niin äkkiäkös noi slotit täyttyy...Olin itse yhteydessä Järvenpään Mäkelän autoon ja siellä osattiin kertoa, että autoja on mennyt hurjasti. Kertoi, että nyt myydään vuoden 2022 loppua tällä hetkellä ja todennäköisesti nyt, jos on mietintä vasta menossa niin auton toimitus menee vuoden 2023 puolelle.
Hurjaa touhua.
Nopea arvio.Kyllä se siinä kohtaa on kun aika usein kk erä nousee ihan helvetisti jos haluaa vähänkään ajaa. Minusta joku 250-300€/kk ja saa ajaa 10-15tkm vuodessa on aika huono diili.
Miksi varusteet toimitusaikaan vaikuttaisivat? Tuotantoslotti kun varmistuu, niin siinä tehdään sitten se auto, oli varusteet mitä vain.Tänä aamuna tehty peugeot-kaupat ja toimitusaika syyskuun 22 loppu. En uskaltanut lisätä varusteita, menis varmaan ens vuodelle
Kyllä se siinä kohtaa on kun aika usein kk erä nousee ihan helvetisti jos haluaa vähänkään ajaa. Minusta joku 250-300€/kk ja saa ajaa 10-15tkm vuodessa on aika huono diili.
No riippuu toki myös auton hinnasta, Mulla on pihassa plugari 36kk/45tkm diilillä ja maksaa 679e/kkUudelle polttisautolle joo, uudelle sähköautolle ei todellakaan.
En tiedä, myyjä arveli että saattaa siirtää, mutta hyvä jos näin. Voi vielä lisätä tarvittaessa enen kuin lähtee tilausMiksi varusteet toimitusaikaan vaikuttaisivat? Tuotantoslotti kun varmistuu, niin siinä tehdään sitten se auto, oli varusteet mitä vain.
Tähän perusmalliin nyt ei montaa varustetta ole edes mahdollista valita.En tiedä, myyjä arveli että saattaa siirtää, mutta hyvä jos näin. Voi vielä lisätä tarvittaessa enen kuin lähtee tilaus
No riippuu toki myös auton hinnasta, Mulla on pihassa plugari 36kk/45tkm diilillä ja maksaa 679e/kk
Miksi varusteet toimitusaikaan vaikuttaisivat? Tuotantoslotti kun varmistuu, niin siinä tehdään sitten se auto, oli varusteet mitä vain.
10 on tosiaan aika vähän, mutta tuolla pösöllä saa ajaa 15tkm. Muutenkin tuo on ominaisuuksiltaan sellainen että ei täytä välttämättä kovin monella ykkösauton kriteerejä, joten pidän kilometrimäärää aika sopivana. Normaalisti 30k€:n kakkosautot ovat luullakseni ylimmän tulodesiilin juttu, mutta tämä on nähdäkseni mahdollinen useimmille työssäkäyville ja hyvä diili verrattuna vaikka autoverkkokaupan tarjontaan.Kyllä se siinä kohtaa on kun aika usein kk erä nousee ihan helvetisti jos haluaa vähänkään ajaa. Minusta joku 250-300€/kk ja saa ajaa 10-15tkm vuodessa on aika huono diili.
Minulla 48k ovh hintanen volvo joka on 388€/kk ja 324€ kerran vuoteen huolto, isompi huolto kai joka toinen vuosi ja se n. 500€. Ei se välttämättä halpaa ole jos huollot sisållyttää kuukausierään, esim tuo volvo sopimus on todella kallis. Volvosopimusta siis kauppasivat mulle 52€/kk ja tuo yhen vuoden "lisätakuun". Sanoin vaan että ei kiitos. Toki noita diilejä missä on joku kilometriraja ja kiinteä kuukausierä on välillä ihan hyviäkin. Mutta omaani olen tyytyväinen ja se riittää ehkä täällä tekkifoorumilla ollaan kauhuissaan kun valitsin polttomoottoriauton plugarin/sähkärin sijaan, mutta minkäs teet kun latausinfra täällä on aivan onneton. Ei muutenkaa nappaa kyllä pelata niiden kaapeleiden kanssa juurikaanNo riippuu toki myös auton hinnasta, Mulla on pihassa plugari 36kk/45tkm diilillä ja maksaa 679e/kk
Kuulostaa hyvin passelilta tuohon tarpeeseen. Muutenkin toisen auton sähköisyys helposti muuttaa ykkös- ja kakkosautojen rooleja.Meillä tuo tulisi kyllä ykkösautoksi koska 90% ajosta on kotoa mökille ja mökiltä töihin. Ne matkat on noin 50km suuntaansa. Loput, eli parit pitkät reissut ja peräkärryn vedot, voi sitten paikata nykyisellä bensarutkulla jossa on myös se vetokoukku.
Ton hullut päivät pösön sai myös ostaa hintaan 27 990e, rapsakka kymppi pois hinnasta.
Toimitus marraskuussa kaiketi aikaisintaan.
Pistin tilaukseen vaikka autosta ei ole mitään käsitystä.
Samoin itse tilasin eilen. Silloin myyjä puhui 6kk jonosta, mutta varmaan eri myyjillä on uudempaakin tietoa jo.Ton hullut päivät pösön sai myös ostaa hintaan 27 990e, rapsakka kymppi pois hinnasta.
Toimitus marraskuussa kaiketi aikaisintaan.
Pistin tilaukseen vaikka autosta ei ole mitään käsitystä.
Itse tykkäsin tuosta pikkuratista, kun pari kertaa olen koeajolenkit ajellut. Jotenkin vaan näppärän kokoinen. Toki mittaristoa sitten katsotaan ratin yläpuolelta, mutta ainakin itse näin hyvin mittaristonkin.sijaisautona ollut. ihan pätevä perusauto "nykytasolla" eli vaikka on active-varustelulla niin onhan siinä vakiovarustetta enemmän kun perustason bemarissa. pikkuratti varmaan jakaa mielipiteitä mutta ihan kiva loppupeleissä.
Tiedätkö minkälainen peruutusoikeus sopparissa on tilausvaiheessa, ennen luovutusta?Eilen tilasin tuon e-2008 ja tänään kävin sopimuksen allekirjoittamassa. Toimitusaika on arvion mukaan elo/syyskuu ja autoja on myyty kahden päivän aikana kolme numeroinen määrä, vaikka kampanja alkaa vasta ensi viikolla.
En kyllä edes kysynyt, eikä tuossa sopimuksessakaan sitä ainakaan selvästi mainita.Tiedätkö minkälainen peruutusoikeus sopparissa on tilausvaiheessa, ennen luovutusta?
Mulla lukee että 10%, eli noin 2800€ sopimussakkoa (vahingonkorvausta). Teksti on niin pientä, että juuri ja juuri näkyy.En kyllä edes kysynyt, eikä tuossa sopimuksessakaan sitä ainakaan selvästi mainita.
Onkohan näissä paljon vaihtelua. Tähän keissiin liittymättömänä tilasin pari viikkoa sitten sähköauton ja mitään sopimussakkoja ei ollut kun asiasta kysyin. Myyjä totesi vain, että myy sitten jollekin muulle.Mulla lukee että 10%, eli noin 2800€ sopimussakkoa (vahingonkorvausta). Teksti on niin pientä, että juuri ja juuri näkyy.
Taitaa olla ihan yleisissä ehdoissa säädetty 10% 4200 € asti ja 3% tuon jälkeen tmv. https://www.google.com/url?sa=t&sou...8QFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw2DdXl5mXYDndZAL4hneAZIOnkohan näissä paljon vaihtelua. Tähän keissiin liittymättömänä tilasin pari viikkoa sitten sähköauton ja mitään sopimussakkoja ei ollut kun asiasta kysyin. Myyjä totesi vain, että myy sitten jollekin muulle.
Itse en kaupannut, kun nykyinen auto maksoi vaan 800€. Mutta myyjä mainitsi sellaista, että koska hinta on halpa, niin vaihdokin täytyisi hinnoitella nettohinnalla.Onko kukaan tarjonnut tässä diilisssä omaa entistä autoa myytäväksi liikkeelle? Vähän vaikea lähteä myymään omaa, kun ei tiedä milloin saa uuden alle.
edit: e-2008
Meille myyjä tarjosi että voivat ostaa tuon vanhan auton pois kun tuo uusi tulee ja hyvityävät sen hinnan tuon uuden hinnasta.Onko kukaan tarjonnut tässä diilisssä omaa entistä autoa myytäväksi liikkeelle? Vähän vaikea lähteä myymään omaa, kun ei tiedä milloin saa uuden alle.
edit: e-2008
Meillä myyjä tuumasi, että koska Citroen on niin halpa, pitäisi myös vaihtoauton olla todella halvaksi hinnoiteltu. Ja sanoi suoraan, että kannattaa itse hävittää se pois.Mutta myyjä mainitsi sellaista, että koska hinta on halpa, niin vaihdokin täytyisi hinnoitella nettohinnalla.
Meille myyjä tarjosi että voivat ostaa tuon vanhan auton pois kun tuo uusi tulee ja hyvityävät sen hinnan tuon uuden hinnasta.
Tottakai on eroja. Bisnestähän kaikki tekevät.Minulle myyjä kertoi, että koska uuden auton luovutus menee todennäköisesti pitkälle niin eivät suostu antamaan nyt sitovaa tarjousta vaihtoautosta ja vaihtoautoa ei huomioida enää luovutuksen aikaan sopimukseen. Vaihtoauto arvotetaan ja ostetaan liikkeen toimesta pois, kun uusi on saapunut, jolla voi sitten halutessaan vähentää uuden auton lainaa.
Ilmeisesti näissäkin eroavaisuuksia liikkeiden kesken.
Outo vastaus. Usein vahtoautopuoli on täysin erikseen ja vaihtarit hinnoitellaan täysin irrallaan ostettavasta uudesta autosta. Näin mulla on ollut usean auton kanssa ainakin.Meillä myyjä tuumasi, että koska Citroen on niin halpa, pitäisi myös vaihtoauton olla todella halvaksi hinnoiteltu. Ja sanoi suoraan, että kannattaa itse hävittää se pois.
Myöskin auton rekisteröinti oli pakko saada tämän kuun puolelle. Ilmeisesti pitää maahantuojan saada jotkut tilastot näyttämään paremmalle kun vissiin eka kvartaali loppuu tms.
Tuossa olin lapsia nukuttamassa, kun oli tullut myyjältä viesti että tuotanto onkin jo joulukuuta, eli onnistuu. Eli n. 250e/kk leafin jälkeen ajellaan vuosi 250e/kk pösöllä. Tai siis rouva ajaa
2800€ (10%).Taisi olla aika isot sakot oliko se n.4000€?