Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Liittynyt
08.07.2019
Viestejä
68
K-auto leasingista minulle sanottiin että sähköauton hankitatukea ei saa hyödynnettyä alle 36kk jaksoon. En tiedä onko heidän vai valtion ehto.
 
Liittynyt
13.07.2021
Viestejä
137
K-auto leasingista minulle sanottiin että sähköauton hankitatukea ei saa hyödynnettyä alle 36kk jaksoon. En tiedä onko heidän vai valtion ehto.
Valtion. Tosin se koskee vain "oikeita" leasing-sopimuksia, joissa auto vuokrataan pidemmäksi aikaa. Monet yksityisleaing-sopimuksethan ovat oikeasti osamaksukauppoja taatulla takaisinostohinnalla. Sähköautoissa niihin on yleensä leivottu hankintatuki käsirahaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Valtion. Tosin se koskee vain "oikeita" leasing-sopimuksia, joissa auto vuokrataan pidemmäksi aikaa. Monet yksityisleaing-sopimuksethan ovat oikeasti osamaksukauppoja taatulla takaisinostohinnalla. Sähköautoissa niihin on yleensä leivottu hankintatuki käsirahaksi.
Eli e-2008 tapauksessa olisi vuosi.

Myös jos ostaa auton omaksi, niin autoa täytyy pitää vähintään vuosi omistuksessa. Jos myy auton aiemmin, niin tuo 2000€ voidaan periä takaisin. Vain yhden hankintatuen saa per vuosi. Eli jos tarvitsee ostaa kaksi uutta autoa, niin täytyy laittaa tietysti eri henkilön nimiin autot.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Totta. Itse taidan olla vielä niin nuori että autot kiinnostaa ja vaihto on jo siinä 3v korvilla ajankohtaista, oli sitten auto miten tahansa rahoitettu.

Minuahan ei kiinnosta vaikka myyjä saisi kuinka paljon voittoa siitä kaupasta kunhan kauppa on hyvä myös itselleni. Jos molemmat ovat tyytyväisiä niin eikö autokauppa ole silloin onnistunut? Rahansäästö ei elämässä kuuluisi olla prioriteetti numero 1 ja oikein tehdyllä autorahoituksella ei kovin pahasti mönkään voi mennä, talotkin ostetaan varmaan sataprosenttisesti lainoilla ja niissäkin voi olla riskejä
Näissä on monta tapaa taaplata, itse olen rehellisenä pienyrittäjänä sen verran juutalainen, että yritän kyllä niistää myyjän kohtuuttomat katteet pois tai jätän kaupat tekemättä.

Toki itsellänikin pyörii autoruletti jatkuvasti ja pihassa seisoo vaikka mitä kalustoa, mutta niissä vehkeissä on jonkinlainen ( välillä itsellenikin :rofl2: ) sumea ansaintalogiikka taustalla ja ruletti pyörii 100% omalla rahalla.

Rahan säästämisen ei tule olla ihmisen ykkösprioriteetti, mutta se että rahaa on ja sitä jakaa ulos paljon hitaammin kuin sitä tulee sisään rauhoittaa kuitenkin mieltä ja tekee elämästä yleisesti helpompaa.
Autorahoituksessa on paljonkin järkeä, jos autoon varatut rahat panee tuottamaan tai jos hankittavan auton avulla pystyy tienaamaan tai pudottamaan autoilun kokonaiskustannuksia.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
Ensihuolto 12500km on jotain 70-100 euroa. Pieni lähdekriittisyys on paikallaan intternetissä.
Mii Electric / E-up! molemmissa oli 2v kohdalla ja hinta vähän liki 300€ kilsoista riippumatta. Näin kokemusasiantuntijana. Joten lähdekriittisyys omalla kohdallani löytyy. Valohoitoa tuo kaikki, mutta takuu pysyy.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 027
Kyllähän kysynnän väheneminen väistämättä alentaa polttisten hintoja. Toisaalta tässä nyt on ollut kaikenlaisia käytettyjen hintoja nostaneita ilmiöitä niin kristallipallo on kieltämättä hieman sumea.
En usko että kk-erä on juuri kenellekään mikään ongelma jos se on riittävän pieni ja luottotiedot kunnossa. Polttiskuskin näkökulmasta tuon e-2008:n kk-erä on aika tasan 100€ kun huomioidaan pienemmät käyttövoimakulut.
Kyllä se siinä kohtaa on kun aika usein kk erä nousee ihan helvetisti jos haluaa vähänkään ajaa. Minusta joku 250-300€/kk ja saa ajaa 10-15tkm vuodessa on aika huono diili.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
152
Olin itse yhteydessä Järvenpään Mäkelän autoon ja siellä osattiin kertoa, että autoja on mennyt hurjasti. Kertoi, että nyt myydään vuoden 2022 loppua tällä hetkellä ja todennäköisesti nyt, jos on mietintä vasta menossa niin auton toimitus menee vuoden 2023 puolelle.

Hurjaa touhua.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Olin itse yhteydessä Järvenpään Mäkelän autoon ja siellä osattiin kertoa, että autoja on mennyt hurjasti. Kertoi, että nyt myydään vuoden 2022 loppua tällä hetkellä ja todennäköisesti nyt, jos on mietintä vasta menossa niin auton toimitus menee vuoden 2023 puolelle.

Hurjaa touhua.
Onhan tämä joo, mutta toi kuitenkin riippuu siitä paljonko Suomen maahantuojalla on autoja kuukausittain "varattuna" tuotannosta. Jos on joku 30kpl, niin äkkiäkös noi slotit täyttyy...
Itse tilasin eilen tossa klo 13 maissa ja silloin myyjä oli sitä mieltä, että 3-4kk olisi toimitusaika. Saapa nähdä, mulla ei ole mikään kiire.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
77
Omassa sopparissa lukee arvioituna toimitusaikana 5.8. Eilen viiden maita laitoin yhteydenottopyynnön ja melkein heti perään tuli soitto liikkeestä.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
146
Tänä aamuna tehty peugeot-kaupat ja toimitusaika syyskuun 22 loppu. En uskaltanut lisätä varusteita, menis varmaan ens vuodelle
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Kyllä se siinä kohtaa on kun aika usein kk erä nousee ihan helvetisti jos haluaa vähänkään ajaa. Minusta joku 250-300€/kk ja saa ajaa 10-15tkm vuodessa on aika huono diili.
Nopea arvio.
Auto 249e/kk
Vakuutus 60e/kk (Nopealla tsekkauksella sain itselle hinnaksi n. 700/vuosi tällaiselle)
Huolto 10e/kk (Tämä taitaa olla vain luokkaa 5e, mutta laitetaan nyt kuitenkin 10e)
Sähköt 0.15e/kWh (Tämä esim. mulla 0.12e vielä seuraavat 13kk)
Kulutusarvio 25kWh/100km
15tkm/12kk

Tolla tulee kilometrikustannukseksi 0.30e kaikkineen. Onhan toi nyt tosi halpaa uudelle sähköautolle.

Jos toi 0,20e/ylikilsat pitää paikkansa, niin sehän lisää 1000e vuosikustannusta, ja sähkönkulutus päälle, niin 20tkm vuoteen tulee sitten 0.28e/km, eli halvemmaksi kuin 15tkm...
25tkm, tulee sit kai joku lisähuolto, mutta ihan samoissa se kustannus/km menee noillakin kilsoilla. Halpaa on kyllä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Tänä aamuna tehty peugeot-kaupat ja toimitusaika syyskuun 22 loppu. En uskaltanut lisätä varusteita, menis varmaan ens vuodelle
Miksi varusteet toimitusaikaan vaikuttaisivat? Tuotantoslotti kun varmistuu, niin siinä tehdään sitten se auto, oli varusteet mitä vain.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Kyllä se siinä kohtaa on kun aika usein kk erä nousee ihan helvetisti jos haluaa vähänkään ajaa. Minusta joku 250-300€/kk ja saa ajaa 10-15tkm vuodessa on aika huono diili.
Uudelle polttisautolle joo, uudelle sähköautolle ei todellakaan.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
146
Miksi varusteet toimitusaikaan vaikuttaisivat? Tuotantoslotti kun varmistuu, niin siinä tehdään sitten se auto, oli varusteet mitä vain.
En tiedä, myyjä arveli että saattaa siirtää, mutta hyvä jos näin. Voi vielä lisätä tarvittaessa enen kuin lähtee tilaus
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
En tiedä, myyjä arveli että saattaa siirtää, mutta hyvä jos näin. Voi vielä lisätä tarvittaessa enen kuin lähtee tilaus
Tähän perusmalliin nyt ei montaa varustetta ole edes mahdollista valita.
-Väri
-Peruutuskamera
-Kattokaiteet
-Lämmitettävä tuulilasi
-LED sumarit
-Navi

Tossa kai koko tehdaslisävarustelista.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 184
Kyllä se siinä kohtaa on kun aika usein kk erä nousee ihan helvetisti jos haluaa vähänkään ajaa. Minusta joku 250-300€/kk ja saa ajaa 10-15tkm vuodessa on aika huono diili.
10 on tosiaan aika vähän, mutta tuolla pösöllä saa ajaa 15tkm. Muutenkin tuo on ominaisuuksiltaan sellainen että ei täytä välttämättä kovin monella ykkösauton kriteerejä, joten pidän kilometrimäärää aika sopivana. Normaalisti 30k€:n kakkosautot ovat luullakseni ylimmän tulodesiilin juttu, mutta tämä on nähdäkseni mahdollinen useimmille työssäkäyville ja hyvä diili verrattuna vaikka autoverkkokaupan tarjontaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Meillä tuo tulisi kyllä ykkösautoksi koska 90% ajosta on kotoa mökille ja mökiltä töihin. Ne matkat on noin 50km suuntaansa. Loput, eli parit pitkät reissut ja peräkärryn vedot, voi sitten paikata nykyisellä bensarutkulla jossa on myös se vetokoukku.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 027
No riippuu toki myös auton hinnasta, Mulla on pihassa plugari 36kk/45tkm diilillä ja maksaa 679e/kk :)
Minulla 48k ovh hintanen volvo joka on 388€/kk ja 324€ kerran vuoteen huolto, isompi huolto kai joka toinen vuosi ja se n. 500€. Ei se välttämättä halpaa ole jos huollot sisållyttää kuukausierään, esim tuo volvo sopimus on todella kallis. Volvosopimusta siis kauppasivat mulle 52€/kk ja tuo yhen vuoden "lisätakuun". Sanoin vaan että ei kiitos. Toki noita diilejä missä on joku kilometriraja ja kiinteä kuukausierä on välillä ihan hyviäkin. Mutta omaani olen tyytyväinen ja se riittää :) ehkä täällä tekkifoorumilla ollaan kauhuissaan kun valitsin polttomoottoriauton plugarin/sähkärin sijaan, mutta minkäs teet kun latausinfra täällä on aivan onneton. Ei muutenkaa nappaa kyllä pelata niiden kaapeleiden kanssa juurikaan
 
Viimeksi muokattu:

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 184
Meillä tuo tulisi kyllä ykkösautoksi koska 90% ajosta on kotoa mökille ja mökiltä töihin. Ne matkat on noin 50km suuntaansa. Loput, eli parit pitkät reissut ja peräkärryn vedot, voi sitten paikata nykyisellä bensarutkulla jossa on myös se vetokoukku.
Kuulostaa hyvin passelilta tuohon tarpeeseen. Muutenkin toisen auton sähköisyys helposti muuttaa ykkös- ja kakkosautojen rooleja.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 662
Ton hullut päivät pösön sai myös ostaa hintaan 27 990e, rapsakka kymppi pois hinnasta.

Toimitus marraskuussa kaiketi aikaisintaan.

Pistin tilaukseen vaikka autosta ei ole mitään käsitystä.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Ton hullut päivät pösön sai myös ostaa hintaan 27 990e, rapsakka kymppi pois hinnasta.

Toimitus marraskuussa kaiketi aikaisintaan.

Pistin tilaukseen vaikka autosta ei ole mitään käsitystä.
sijaisautona ollut. ihan pätevä perusauto "nykytasolla" eli vaikka on active-varustelulla niin onhan siinä vakiovarustetta enemmän kun perustason bemarissa. pikkuratti varmaan jakaa mielipiteitä mutta ihan kiva loppupeleissä.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Ton hullut päivät pösön sai myös ostaa hintaan 27 990e, rapsakka kymppi pois hinnasta.

Toimitus marraskuussa kaiketi aikaisintaan.

Pistin tilaukseen vaikka autosta ei ole mitään käsitystä.
Samoin itse tilasin eilen. Silloin myyjä puhui 6kk jonosta, mutta varmaan eri myyjillä on uudempaakin tietoa jo.

Edit:
15tkm ajolla Pösö laskisi arvoa ilmeisesti 3000€, jos ostaa kk maksulla.

sijaisautona ollut. ihan pätevä perusauto "nykytasolla" eli vaikka on active-varustelulla niin onhan siinä vakiovarustetta enemmän kun perustason bemarissa. pikkuratti varmaan jakaa mielipiteitä mutta ihan kiva loppupeleissä.
Itse tykkäsin tuosta pikkuratista, kun pari kertaa olen koeajolenkit ajellut. Jotenkin vaan näppärän kokoinen. Toki mittaristoa sitten katsotaan ratin yläpuolelta, mutta ainakin itse näin hyvin mittaristonkin.

Tänään tuli koeajettua myös Hyundai Ioniq 5. Oikein mukava peli, mutta itselle varmaan turhankin kookas. Lisäksi taitaisi saada kaksi e-2008 autoa yhden Hyundain hinnalla. Eikä Pösö ole mikään huono sekään, vaikka hinnasta voisi muuta päätellä.

Edit:
Pösössä on mukavat korkeaprofiiliset renkaat, eli renkasäänet ei ole mielestäni kovin suuret.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Eilen tilasin tuon e-2008 ja tänään kävin sopimuksen allekirjoittamassa. Toimitusaika on arvion mukaan elo/syyskuu ja autoja on myyty kahden päivän aikana kolme numeroinen määrä, vaikka kampanja alkaa vasta ensi viikolla.
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
253
Eilen tilasin tuon e-2008 ja tänään kävin sopimuksen allekirjoittamassa. Toimitusaika on arvion mukaan elo/syyskuu ja autoja on myyty kahden päivän aikana kolme numeroinen määrä, vaikka kampanja alkaa vasta ensi viikolla.
Tiedätkö minkälainen peruutusoikeus sopparissa on tilausvaiheessa, ennen luovutusta?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Mulla lukee että 10%, eli noin 2800€ sopimussakkoa (vahingonkorvausta). Teksti on niin pientä, että juuri ja juuri näkyy.
Onkohan näissä paljon vaihtelua. Tähän keissiin liittymättömänä tilasin pari viikkoa sitten sähköauton ja mitään sopimussakkoja ei ollut kun asiasta kysyin. Myyjä totesi vain, että myy sitten jollekin muulle.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
146
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
445
Itse kun kävin joku aika sitten paikalliselta myyjältä hakemassa tarjouksen Kian EV6:sta, niin sanoi että jos jostain syystä peruisitkin tilauksen niin ei haittaa - kaikki menee mitä tulee. Kyseessä oli siis awd gt-line, ja ainut lisävaruste vetokoukku.

Ja ettei ihan offiksi mene, niin ainakin Rinta-Joupilla on uusiin Kioihin 0,49% korko + korko rahoitus, Hyundaissa sitten 1% korko ilman kuluja. Tarjoukset voimassa tämän kuun loppuun.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
528
Kyselin aamupäivällä e-2008'sta josko auton saisi tilattua luovutus 18.2.23 johtuen reilu kk sitten tulleen leafin poistumisesta kyseisenä päivänä. Vastauksena tuli että auto pitää rekisteröidä 2022 eli ei onnistu.

Tuossa olin lapsia nukuttamassa, kun oli tullut myyjältä viesti että tuotanto onkin jo joulukuuta, eli onnistuu. Eli n. 250e/kk leafin jälkeen ajellaan vuosi 250e/kk pösöllä. Tai siis rouva ajaa
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
267
Kävin itsekkin Pösöä katselemassa iltapäivästä ja myyjä meinasi, että joskus joulukuussa tulisi. Olivat siihen mennessä myyneet noin 70kpl noita eilisen ja tämän päivän aikana pelkästään oulun Pörhöllä. Range on kyllä vähän pienehkö ehkä varsinkin talvipakkasia ajatellen kun ihan ykkösautoksi ajattelin. Pitää miettiä yön yli, että tilaanko vai en.
 
Liittynyt
12.04.2019
Viestejä
35
Onko kukaan tarjonnut tässä diilisssä omaa entistä autoa myytäväksi liikkeelle? Vähän vaikea lähteä myymään omaa, kun ei tiedä milloin saa uuden alle.

edit: e-2008
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Onko kukaan tarjonnut tässä diilisssä omaa entistä autoa myytäväksi liikkeelle? Vähän vaikea lähteä myymään omaa, kun ei tiedä milloin saa uuden alle.

edit: e-2008
Itse en kaupannut, kun nykyinen auto maksoi vaan 800€. Mutta myyjä mainitsi sellaista, että koska hinta on halpa, niin vaihdokin täytyisi hinnoitella nettohinnalla.

Nykyinen on Audi A6 2.5tdi A farkku, jossa vetokoukku. Melkoinen hyppäys siis joskus 6kk päästä, kun e-2008 tulee. En ehkä malta myydä Audia myöhemminkään, kun suht hyvä auto (hintaisekseen), vaan antaa esim lainaan jonnekin.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
324
Onko kukaan tarjonnut tässä diilisssä omaa entistä autoa myytäväksi liikkeelle? Vähän vaikea lähteä myymään omaa, kun ei tiedä milloin saa uuden alle.

edit: e-2008
Meille myyjä tarjosi että voivat ostaa tuon vanhan auton pois kun tuo uusi tulee ja hyvityävät sen hinnan tuon uuden hinnasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
860
Mutta myyjä mainitsi sellaista, että koska hinta on halpa, niin vaihdokin täytyisi hinnoitella nettohinnalla.
Meillä myyjä tuumasi, että koska Citroen on niin halpa, pitäisi myös vaihtoauton olla todella halvaksi hinnoiteltu. Ja sanoi suoraan, että kannattaa itse hävittää se pois.
Myöskin auton rekisteröinti oli pakko saada tämän kuun puolelle. Ilmeisesti pitää maahantuojan saada jotkut tilastot näyttämään paremmalle kun vissiin eka kvartaali loppuu tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
152
Meille myyjä tarjosi että voivat ostaa tuon vanhan auton pois kun tuo uusi tulee ja hyvityävät sen hinnan tuon uuden hinnasta.
Minulle myyjä kertoi, että koska uuden auton luovutus menee todennäköisesti pitkälle niin eivät suostu antamaan nyt sitovaa tarjousta vaihtoautosta ja vaihtoautoa ei huomioida enää luovutuksen aikaan sopimukseen. Vaihtoauto arvotetaan ja ostetaan liikkeen toimesta pois, kun uusi on saapunut, jolla voi sitten halutessaan vähentää uuden auton lainaa.

Ilmeisesti näissäkin eroavaisuuksia liikkeiden kesken.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Minulle myyjä kertoi, että koska uuden auton luovutus menee todennäköisesti pitkälle niin eivät suostu antamaan nyt sitovaa tarjousta vaihtoautosta ja vaihtoautoa ei huomioida enää luovutuksen aikaan sopimukseen. Vaihtoauto arvotetaan ja ostetaan liikkeen toimesta pois, kun uusi on saapunut, jolla voi sitten halutessaan vähentää uuden auton lainaa.

Ilmeisesti näissäkin eroavaisuuksia liikkeiden kesken.
Tottakai on eroja. Bisnestähän kaikki tekevät.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Meillä myyjä tuumasi, että koska Citroen on niin halpa, pitäisi myös vaihtoauton olla todella halvaksi hinnoiteltu. Ja sanoi suoraan, että kannattaa itse hävittää se pois.
Myöskin auton rekisteröinti oli pakko saada tämän kuun puolelle. Ilmeisesti pitää maahantuojan saada jotkut tilastot näyttämään paremmalle kun vissiin eka kvartaali loppuu tms.
Outo vastaus. Usein vahtoautopuoli on täysin erikseen ja vaihtarit hinnoitellaan täysin irrallaan ostettavasta uudesta autosta. Näin mulla on ollut usean auton kanssa ainakin.
Olen pyytänyt tarjouksen, mutta joka kerta olen päätynyt sitten uuden auton luovutushetkellä myymään vanhan muualle paremman hinnan takia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
327
Tuossa olin lapsia nukuttamassa, kun oli tullut myyjältä viesti että tuotanto onkin jo joulukuuta, eli onnistuu. Eli n. 250e/kk leafin jälkeen ajellaan vuosi 250e/kk pösöllä. Tai siis rouva ajaa
Tuohon Leafin liittyen.. Oliko tämä näitä vajaan 400e/kk autoja, joihin tarkoitus hakea hankintatuki. Itselle vastaava auto vasta tulossa ja hieman miettinyt miten toi menee teknisesti. Hankintatuessa vaatimus pitää auto nimissä vähintään 1-vuosi ja Leafin lunastus mahdollista tasan vuoden kohdalla. Eli voiko olla että tulisi hylkäys hankintatukeen jos auto on hallinnassa 365päivää vai onko takaisinlunastus 366 päivää, jolloin ei olisi tätä ongelmaa?
 
Liittynyt
19.10.2018
Viestejä
153
Nyt se Tampereen Metro-Auton myyjä soitti. Kuulemma aivan järjetön kysyntä ollut ja uskalsi arvailla hieman pessimistisesti tammikuulle toimitusta. Siis melkein vuoden päähän. Sanoi, että noin vartissa oli mennyt valmistajalta se ensimmäinen valmistusblokki täyteen joissa toimitus siis loppukesästä.
Ajatuksena tuolla oli saadakin väkeä testaamaan sähköautoa pienellä panostuksella ja sitoutumisella.

Pisti mulle tarjouksen sähköpostiin ja soittelee ensiviikolla tehdäänkö kauppoja.

Täytyy vähän funtsia kyllä odotteleeko tuonne asti vai ostaako jonkun kalliimman pihatielle. Ainakin luottamusta diilin järkevyyteen nostaa, kun kampanja ei varsinaisesti ole alkanut ja noita on jo tämä vuosi myyty loppuun.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Aamu kympilt tilasin tänään ja toimitus ehkä joulukuun loppu riipuen maailman menosta. Noo murehditaa sitä sitten lähempänä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Taisi olla aika isot sakot oliko se n.4000€?
2800€ (10%).

Mulle kerrottiin torstaina 6kk jonosta ja että perjantaina avasivat tilauskirjat. Saa nähdä sitten myöhemmin miten menee :) Mun sopimukseen ei ole laitettu mitään arviota toimituksesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 441
Viestejä
4 218 655
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom