Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
No tuolla kuitenkin heidän omalla rahoituslaskurilla todellinen korko kieppuu 5-6 % tuntumassa
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
712
Monesti autokaupat eivät päivitä korkolaskureitaan kampanjan ajaksi vaan niissä on listahinnat.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Voisko joku vääntää esimerkkiä laskelmistaan jossa valitsi leasing auton omistusauton sijaan. Joku lähtökohta pitää olla esim. 15000e arvoinen auto vaihdossa molemmissa tapauksissa.Samoin joku 6v tarkastelujakso jonka puolivälissä vaihdetaan autoa toisen kerran. Olenko ymmärtänyt oikein että näin pitää laskelmoida yleensäkään että voidaan vertailla kumpi on halvempi 6v jaksolla?. Entäs jos otetaan käytetty auto vielä mukaan vertailuun.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 607
En tiedä kannattaako tuosta väkisin vääntää laskelmia. Kyllähän sen pystyy järjellä ajattelemaan, että jos Leasing firma sen palvelun tarjoaa niin nekin haluaa siitä palvelusta pienen preemion. Leasing on helppo ja turvallinen, mutta pieni preemio pitää maksaa. Itse maksat renkaat, vakuutukset ym. mutta todennäköisesti pääset halvemmalla jos otat itse.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Juuri tuon ison pääoman sitomattomuuden ymmärrän mutta en sitä että se tulisi halvemmaksi (säästää vrt. omaksiostoihin) tietyllä ajanjaksolla kun autoja päivittää. Kai nyt jokainen laskee eikä ihan narussa vedettävä pässi ole. Myyjät kyllä osaa laskelmoida edukseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 217
Voisko joku vääntää esimerkkiä laskelmistaan jossa valitsi leasing auton omistusauton sijaan. Joku lähtökohta pitää olla esim. 15000e arvoinen auto vaihdossa molemmissa tapauksissa.Samoin joku 6v tarkastelujakso jonka puolivälissä vaihdetaan autoa toisen kerran. Olenko ymmärtänyt oikein että näin pitää laskelmoida yleensäkään että voidaan vertailla kumpi on halvempi 6v jaksolla?. Entäs jos otetaan käytetty auto vielä mukaan vertailuun.
Itse laskeskelin karkeasti omassa tapauksessa lukemat näin oman ja liisarin välillä. Autona ID4 77kWh, jonka ovh-hinta noin 48000€.

Liisari: 395€/kk 36kk.

Oma: ovh-hinta noin 48000€ josta karkeasti saa 2000€ alennusta ja 2000€ valtiolta hankintatukea. Tämän lisäksi pitää ostaa vielä toiset renkaat ja vanteet itse (noin 1300€) ja huoltaa auto ainakin kertaalleen (200€). Kokonaiskustannus itselle siis 45500€. Kolmen vuoden kuluttua autolla on arvoa jäljellä arviolta noin 55-65% ovh-hinnasta. Jos laskee tuolla optimistisella 65%:lla niin silloin 3 vuoden jälkeen auton arvo on siis 31200€ josta muodostuu kuukausikulu 397€/kk.

Itse päättelin tuolla että liisarilla mieluusti siirrän riskin arvonpudotuksesta liisarifirmalle eikä itse tarvitse huolehtia siitä, koska "parhaimmassakin" tilanteessa kuukausikulu olisi suurinpiirtein sama liisarilla ja omaksi ostamisella. Toki isoin kysymysmerkki on nimenomaan tuo auton arvo 3 vuoden päästä ja sitä ei varmaan kukaan osaa tarkkaan ennustaa. Nyt ollaan niin oudossa markkinatilanteessa, että tuosta omasta ID4:stä voisi jopa saada puoli vuotta käytettynä enemmän rahaa kuin uutena ostaessa.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Leasingfirmat saa usein autot yksityistä huomattavasti paremmalla hinnalla. Tai ainakin noi erilaiset tarjousautot. Ostavat luokkaa 50-100 autoa, niin onhan siinä vähän neuvotteluvalttia vrt. Yksityisostaja.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Mulla on nyt kolmas yksityisliisari menossa, tai 2 ekaa oli takaisinostolla. No joka tapauksessa tarjouksista metsästetty ja mun mielestä todella järkihintaan kaikki. Yksi kuluttomalla ja korottomalla&käsirahattomalla ostettu autokin on pihassa ja onhan se noista nyt tässä markkinatilanteessa ollut toki paras veto. Siis kun käytettyjen hinnat on nyt taivaissa. Tosin en ole myymässä.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 027
Minulle taas myyjä selitti että tavallisella rahoitus-sopimuksella saat esim 36kk:n jälkeen enemmän vaihdossa kuin sellaisessa jossa on jo takaisinostohinta sovittu. Toki semmosessakin sen auton voi kaiketi myydä minne liikkeeseen vaan. Tosin autoliikkeessä jossa asioin ni oli muutenkin 0,95% korkotarjous uusiin ja esittelyihin niin normi soppariin ei tullut isoja lainakustannuksia eikä ole myöskään kilometrirajoja. Mutta kannattaa kaikki vaihtoehdot käydä läpi ja tosiaan vähän seurata vaikka nettiautosta mitä siitä autosta voisi noin karkeesti saada parin vuoden kuluttua.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Itse laskeskelin karkeasti omassa tapauksessa lukemat näin oman ja liisarin välillä. Autona ID4 77kWh, jonka ovh-hinta noin 48000€.

Liisari: 395€/kk 36kk.

Oma: ovh-hinta noin 48000€ josta karkeasti saa 2000€ alennusta ja 2000€ valtiolta hankintatukea. Tämän lisäksi pitää ostaa vielä toiset renkaat ja vanteet itse (noin 1300€) ja huoltaa auto ainakin kertaalleen (200€). Kokonaiskustannus itselle siis 45500€. Kolmen vuoden kuluttua autolla on arvoa jäljellä arviolta noin 55-65% ovh-hinnasta. Jos laskee tuolla optimistisella 65%:lla niin silloin 3 vuoden jälkeen auton arvo on siis 31200€ josta muodostuu kuukausikulu 397€/kk.

Itse päättelin tuolla että liisarilla mieluusti siirrän riskin arvonpudotuksesta liisarifirmalle eikä itse tarvitse huolehtia siitä, koska "parhaimmassakin" tilanteessa kuukausikulu olisi suurinpiirtein sama liisarilla ja omaksi ostamisella. Toki isoin kysymysmerkki on nimenomaan tuo auton arvo 3 vuoden päästä ja sitä ei varmaan kukaan osaa tarkkaan ennustaa. Nyt ollaan niin oudossa markkinatilanteessa, että tuosta omasta ID4:stä voisi jopa saada puoli vuotta käytettynä enemmän rahaa kuin uutena ostaessa.
Nuo laskelmat sopivat sinun tapauksessa, mutta jätit tärkeän tiedän pois eli sopimuksesi kilometrit ovat vain 10tkm vuodessa, joka on useimmille liian vähän. Isommilla kilsoilla tulee reilusti lisää kuluja.

Sähköautojen arvonalenema on ollut aika maltillista, tuo sinun optimistinen 65 % on aika tarkkaan minimi mitä olen nähnyt. Esim. kolme vuotta vanhoja Hyundai Kona Electric 64kwh style autoja myydään n. 32-35k hinnalla kun uutena maksoivat 47k.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Mulla on ollut 48kk/60tkm ja nyt 36kk/45tkm. Noissa olen pitänyt hyvänä sopparia, jossa kk-maksu jää alle 1% ostohinnasta. Mulla kaikki sopparit olleet n. 0,9% luokkaa. Kaikissa myös ollut aikalailla lisävarusteita, eli ei mitään perusmalleja minimivarustein.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 217
Nuo laskelmat sopivat sinun tapauksessa, mutta jätit tärkeän tiedän pois eli sopimuksesi kilometrit ovat vain 10tkm vuodessa, joka on useimmille liian vähän. Isommilla kilsoilla tulee reilusti lisää kuluja.
Toki liisarin kuukausikulu nousee kun vuosittainen kilometrimäärä on suurempi, mutta ihan vastaavasti sen oman arvo tippuu vaihdossa mitä enemmän siihen on rullannut mittariin ennen myyntiä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 217
Sähköautojen arvonalenema on ollut aika maltillista, tuo sinun optimistinen 65 % on aika tarkkaan minimi mitä olen nähnyt. Esim. kolme vuotta vanhoja Hyundai Kona Electric 64kwh style autoja myydään n. 32-35k hinnalla kun uutena maksoivat 47k.
Kuten jo tuossa aiemmassa viestissä totesin niin nyt eletään outoa markkina-aikaa ja käytetyistä voi saada jopa enemmän kuin uutena on maksanut. Oma Seat Mii Electric on myös nyt pari tonnia arvokkaampi kaksi vuotta vanhana kuin mitä maksoin siitä uutena. Ei kuitenkaan ole mitään järkeä myydä sitä, koska samalla rahalla ei saa mitään yhtä hyvä tilalle.

En kuitenkaan usko, että tämä sama voi jatkua samana vielä seuraavat kolme vuotta. Koko markkina voi myös kääntyä päälaelleen ja uusien parempien sähköautojen tullessa markkinoille vanhojen hinta romahtaa. En halunnut itse ottaa tuota riskiä auton arvon kehityksestä joten tuumasin liisarin olevan myös siksi hyvä valinta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kuten jo tuossa aiemmassa viestissä totesin niin nyt eletään outoa markkina-aikaa ja käytetyistä voi saada jopa enemmän kuin uutena on maksanut. Oma Seat Mii Electric on myös nyt pari tonnia arvokkaampi kaksi vuotta vanhana kuin mitä maksoin siitä uutena. Ei kuitenkaan ole mitään järkeä myydä sitä, koska samalla rahalla ei saa mitään yhtä hyvä tilalle.

En kuitenkaan usko, että tämä sama voi jatkua samana vielä seuraavat kolme vuotta. Koko markkina voi myös kääntyä päälaelleen ja uusien parempien sähköautojen tullessa markkinoille vanhojen hinta romahtaa. En halunnut itse ottaa tuota riskiä auton arvon kehityksestä joten tuumasin liisarin olevan myös siksi hyvä valinta.
Koska niitä myytiin se yksi erä "persnetolla"

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 217
Koska niitä myytiin se yksi erä "persnetolla"

No ei parin tonnin lisäalennus tuota kokonaan selitä. Itse autoista kun sai aika nihkeästi alennusta tuon kamppiksen lisäksi, kun autot myivät muutenkin hyvin. Hankintatuen saa kaikkiin sähkäreihin, jotka maksaa alle 50k€ eli sekään ei oikein sitä selitä. Kyllähän noista samanhintaisista polttiksistakin saa parin tonnia hinnasta veke tarjouksen pyytämällä, mutta ei niiden hintakehitys ole ollut ihan yhtä suotuisa. Markkinoilla ei vaan ole tällä hetkellä oikein tarjontaa uusista sähköautoista järkevällä rangella ja riittävän halvalla hinnalla (<20k€). Nyt kun tuota Miitä ei voi enää tilata ja ei oikein muutakaan ole tarjolla niin hinnat ovat pysyneet hyvänä. Enemmän kysyntää kuin tarjontaa siis.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No ei parin tonnin lisäalennus tuota kokonaan selitä. Itse autoista kun sai aika nihkeästi alennusta tuon kamppiksen lisäksi, kun autot myivät muutenkin hyvin. Hankintatuen saa kaikkiin sähkäreihin, jotka maksaa alle 50k€ eli sekään ei oikein sitä selitä. Kyllähän noista samanhintaisista polttiksistakin saa parin tonnia hinnasta veke tarjouksen pyytämällä, mutta ei niiden hintakehitys ole ollut ihan yhtä suotuisa. Markkinoilla ei vaan ole tällä hetkellä oikein tarjontaa uusista sähköautoista järkevällä rangella ja riittävän halvalla hinnalla (<20k€). Nyt kun tuota Miitä ei voi enää tilata ja ei oikein muutakaan ole tarjolla niin hinnat ovat pysyneet hyvänä. Enemmän kysyntää kuin tarjontaa siis.
Maahantuoja 2k€ ja valtio 2k€, 4k€ uudesta Suomen halvimmasta sähköautosta on paljon ja siihen päälle nykyinen markkinatilanne ja autojen saatavuushaasteet niin käytetyistä maksetaan hyvin.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 027
Halvalla on ku saanut niin ostetaan mitä vaan. Ei voi kyllä ymmärtää miksi tommoseen koppiin on saanut 4k€ tukea
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 820
2 k€ se tuki oli, toiset 2 k€ oli maahantuojan rankka virhearvio. Tosin tais olla tavoitteena vaan myydä 2019 niin paljon kuin suinkin lähtee päästömaksuteknisistä syistä. Veikkaan, että lähes yhtä hyvin olis myynyt sen 2 k€ kalliimmallakin.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 027
Onko tuo hankintatuki kaikkiin täyssähköautoihin sama hinnasta riippumatta? Anteeksi en ole perehtynyt asiaan.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 027
No eipä paljoa motivoi hankkia sähköautoa :D ID4 voisi olla ihan hieno peli mutta jos 48 tonnista saa vaan 2k pois niin terve.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 217
Tätäpä oon pitkään manannu että tuo tuki on lähinnä vitsi ja tulonsiirto eliitille.
Vitsi? Kyllä mun mielestä melkein 56 euroa pienempi kuukausimaksu liisarissa on ihan hyvä tuki. Tuen saa ihan samallalailla niihin halvempiinkin autoihin eli ei se mikään eliitin juttu ole ja se eliitti ihan varmasti maksaa oman osansa takaisin sitten tuloverotuksen yhteydessä.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 027
Kyllä sen tuen pitäisi olla isompi johonkin id4 kokoiseen sähköautoon kuin johonkin seat mii kopperoon. Voisi sähköautojen hankinnat nousta huomattavasti enemmän.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
684
Miksi valtion pitää maksaa sinun autosi?
Koska se on heidän tahtotilansa saada minut pois bensa/dieselvehkeistä, ei omani. Siihen nähden 2k korvaus on vähintä, mitä he voivat tarjota. Voisi kyllä ihan hyvin olla tosiaankin skaalattava summa, eli alle 30k autoon se 2k, 50k autoon 4k, 70k autoon 6k jne, tosin tässä kateellisten yhteiskunnassa hankintatukiraja ei tule ihan helpolla nousemaan ylipäätään yli 50k.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 001
Koska se on heidän tahtotilansa saada minut pois bensa/dieselvehkeistä, ei omani. Siihen nähden 2k korvaus on vähintä, mitä he voivat tarjota. Voisi kyllä ihan hyvin olla tosiaankin skaalattava summa, eli alle 30k autoon se 2k, 50k autoon 4k, 70k autoon 6k jne, tosin tässä kateellisten yhteiskunnassa hankintatukiraja ei tule ihan helpolla nousemaan ylipäätään yli 50k.
Suomi on köyhä maa. Ei ole samanlaista teollisuuden voimaa kuten Saksassa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
985
Onko jollain kokemuksia jo otetun autorahoituksen kilpailuttamisesta? Onko nykyinen rahoittaja lähtenyt laskemaan hintaa tai onko muista yhtiöistä pystynyt saamaan tarjouksia joiden avulla rahoituskuluja on ollut mahdollista laskea?
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
528
Kävinpä rustaamassa nimen elämäni ensimmäiseen uuden auton kauppasopimukseen.
Tarinahan menee seuraavasti:

Olen jonkin aikaa pohtinut perheen kakkosauton vaihtoa, koska se on saastuttava paha paha vanha Diesel-automaatti Ford Mondeo, mikä on tietä nähnyt jo yli 360tkm eikä välttämättä palvele käyttötarkoituksessaan rouvan 5km työmatkalla parhaiten. Mietin jo vuosi sitten omakotitaloon muuttaessa esim edullisen alkupään Nissan Leafin hankkimista, mutta muutokset jäi tekemättä.

Olen myös miettinyt autoveromuutosten & esim Saksan avokätisten hankintatukien vaikutusta sähköautojen hintatasoon tulevina vuosina.

Seuraan joitain sähköautoryhmiä Facebookissa ihan huvin vuoksi sivusilmällä, mutta tänään sattui silmään outo viesti "Autokeskukselta uusi Nissan Leaf 40kWh N-Connecta vuodeksi 399€/kk, josta jää hankintatuen jälkeen maksettavaa 232e/kk, pieneen määrä erään autoja! "

Aloin tutkimaan, että mikä homma tämä on, eikä Autokeskuksen nettisivuilta löytynyt mitään mainintaa.

Otin puhelimen kouraan ja sain myyjän kiinni
"Juu kyllä meillä tällainen kamppis on päällä, eli 12kk jälkeen ostamme auton takaisin niin että rahoitusta tarvitsee maksaa 399€/kk ja itse saat kuluttajana hakea 2000€ hankintatukea, joka sinulle maksetaan Trafista jossain vaiheessa. Ehtona kuitenkin on että auto pitää olla nimissäsi 12kk."

Pyysin laittamaan tarjouksen sähköpostiin ja sieltä se tulikin. 15tkm riittää hyvin, joten pitihän se perhe pyytää työpäivän jälkeen koeajolle.

Koeajettiin, rouva sai valita värin ja 17:45 löin nimen paperiin. Huhti-toukokuussa saapuu siis Leaf, joka jää maksamaan 12 kk ajalta:

Kuukausierät 386,59€/kk + 12€/kk tilinhoitomaksu 12kk ajalta = 4788€

Tilinavausmaksu 299€( en kyllä ole satavarma kuuluuko tämä jo kuukausieriin / rahoitettavaan summaan, kun lukee Rahoitettavosa yhteensä 31947,5€ ja velkaosuus käteishinnasta 31648,5)

Käyttövero 12kk = 178€

Vakuutus 11 kuukaudelta n. 500€ (Ensimmäisen kuukauden vakuutus ilmainen)

Yhteensä 5265€
Hankintatuki -2000€
Yhteensä: 3765€ / 313€/kk

Ei ole kallista tuo uudella autolla ajaminen :hmm:

Sähköt = sen mitä sisään laittaa.


Vertailuna vanhaan Mondeoon, sen pelkkä Liikennevakuutus+Käyttöverot+Katsastus on lähelle 1000€ vuodessa.

Edit: vittu en osaa edes laskee, mutta halpaa siis kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Kävinpä rustaamassa nimen elämäni ensimmäiseen uuden auton kauppasopimukseen.
Tarinahan menee seuraavasti:

Olen jonkin aikaa pohtinut perheen kakkosauton vaihtoa, koska se on saastuttava paha paha vanha Diesel-automaatti Ford Mondeo, mikä on tietä nähnyt jo yli 360tkm eikä välttämättä palvele käyttötarkoituksessaan rouvan 5km työmatkalla parhaiten. Mietin jo vuosi sitten omakotitaloon muuttaessa esim edullisen alkupään Nissan Leafin hankkimista, mutta muutokset jäi tekemättä.

Olen myös miettinyt autoveromuutosten & esim Saksan avokätisten hankintatukien vaikutusta sähköautojen hintatasoon tulevina vuosina.

Seuraan joitain sähköautoryhmiä Facebookissa ihan huvin vuoksi sivusilmällä, mutta tänään sattui silmään outo viesti "Autokeskukselta uusi Nissan Leaf 40kWh N-Connecta vuodeksi 399€/kk, josta jää hankintatuen jälkeen maksettavaa 232e/kk, pieneen määrä erään autoja! "

Aloin tutkimaan, että mikä homma tämä on, eikä Autokeskuksen nettisivuilta löytynyt mitään mainintaa.

Otin puhelimen kouraan ja sain myyjän kiinni
"Juu kyllä meillä tällainen kamppis on päällä, eli 12kk jälkeen ostamme auton takaisin niin että rahoitusta tarvitsee maksaa 399€/kk ja itse saat kuluttajana hakea 2000€ hankintatukea, joka sinulle maksetaan Trafista jossain vaiheessa. Ehtona kuitenkin on että auto pitää olla nimissäsi 12kk."

Pyysin laittamaan tarjouksen sähköpostiin ja sieltä se tulikin. 15tkm riittää hyvin, joten pitihän se perhe pyytää työpäivän jälkeen koeajolle.

Koeajettiin, rouva sai valita värin ja 17:45 löin nimen paperiin. Huhti-toukokuussa saapuu siis Leaf, joka jää maksamaan 12 kk ajalta:

Kuukausierät 386,59€/kk + 12€/kk tilinhoitomaksu 12kk ajalta = 4788€

Tilinavausmaksu 299€( en kyllä ole satavarma kuuluuko tämä jo kuukausieriin / rahoitettavaan summaan, kun lukee Rahoitettavosa yhteensä 31947,5€ ja velkaosuus käteishinnasta 31648,5)

Käyttövero 12kk = 178€

Vakuutus 11 kuukaudelta n. 500€ (Ensimmäisen kuukauden vakuutus ilmainen)

Yhteensä 5265€
Hankintatuki -2000€
Yhteensä: 3765€ / 313€/kk

Ei ole kallista tuo uudella autolla ajaminen :hmm:

Sähköt = sen mitä sisään laittaa.


Vertailuna vanhaan Mondeoon, sen pelkkä Liikennevakuutus+Käyttöverot+Katsastus on lähelle 1000€ vuodessa.

Edit: vittu en osaa edes laskee, mutta halpaa siis kuitenkin.
PP-autolla on vastaava diili Ioniq5:n 91€ kalliimmalla. Nyt tosissaan halutaan käytettyjä sähköautoja vuoden päästä markkinoille.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
528
PP-autolla on vastaava diili Ioniq5:n 91€ kalliimmalla. Nyt tosissaan halutaan käytettyjä sähköautoja vuoden päästä markkinoille.
Jep, omaan käyttöön sitä 30tkm-ajomäärällä (590€/kk) pohdin, muttei se nyt tähän kakkosauto-kategoriaan innostanut.
Mutta PP-autolla on käytetty tuo 2000€ hankintatuki käsirahana, eli kyllä sen kk-kulut on paljon isommat.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: JOL

Laissez-Faire

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
379
Otin puhelimen kouraan ja sain myyjän kiinni
"Juu kyllä meillä tällainen kamppis on päällä, eli 12kk jälkeen ostamme auton takaisin niin että rahoitusta tarvitsee maksaa 399€/kk ja itse saat kuluttajana hakea 2000€ hankintatukea, joka sinulle maksetaan Trafista jossain vaiheessa. Ehtona kuitenkin on että auto pitää olla nimissäsi 12kk."
Miten tässä on ajateltu kiertää hankintatuen pitkäaikaisvuokrauksen minimi 3v?

EDIT: takaisinostosopparilla nähtävästi...
 
Viimeksi muokattu:

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Miten tässä on ajateltu kiertää hankintatuen pitkäaikaisvuokrauksen minimi 3v?

Kannattaa lukea pienet präntit ja hankintatuen ehdot suoraan lähteestä eikä luottaa 100% minkään automyyjän juttuihin.
Eihän tossa mitään vuokrata? Vaan ostetaan omaksi (tosin kiinteällä takaisinostohinnalla). Eihän ostetulle autolle ole mitään minimipitoaikaa ton hankintatuen kanssa.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
528
Juuri näin, hieman porsaanreiältä vaikuttaa mutta tärkeinhän on että käytettyjä tulee markkinoille.
Nyt löytyy tarjous netistäkin:
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 450
Näin se vissiin on, eli takaisinostosoppariin perustuvat liisingit rahoitukset näyttäisivät mahdollistavan tuon 2k tuen alle 3v keiseissäkin. Tämähän on mielenkiintoista, mahtaako tulla romutustuki vol 2 kausti tästä... Täytyy käydä noi tarjoukset läpi aivan uudella silmällä, 2k vuoden maksuista on pirunmoinen alennus.

Ostossakin on kyllä minimiaika mikä pitää pitää nimissä ja se on 1v.

  • Hakija sitoutuu pitämään hankintatuen kohteena olevan auton omistuksessaan tai hallinnassaan liikenneasioiden rekisterissä tai Ahvenanmaan ajoneuvorekisterissä vähintään 1 vuoden ajan auton ensirekisteröinnistä.
Muutin lainaukseen tuon olennaisen "ajatusvirheen". Kuten yllä jo sanottiin niin tuohan on auton osto rahoituksella, mutta halutessa takaisinosto sopimuksen mukaisilla ehdoilla eli ei mitään ihmeellistä vaikuttaisi oleva. Voithan sinä ostaa auton käteisellä ja käyttää vuoden ja sen jälkeen laittaa eteenpäin.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 661
Yteensä 5265€
Hankintatuki -2000€
Yhteensä: 3765€ / 313€/kk
Mulla tuli kuitti trafilta hankintatuen maksamisesta 1v 9kk auton luovutuksen jälkeen.. Tosin meni autoliikkeelle suoraan tuo, mutta kuitenkin..
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
siis tuota hankintatukea saa 12 kk jälkeen odottaa vielä 9kk? auton hankinnasta menee lähes pari vuotta että saat tuon valtavan 2000e tuen :facepalm:
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
453
Millaisenhan takaisinostosopimuksen pystyisi tekemään SEAT miihin? Jos saisi järkevän, niin jäisi aika pieneksi kokonaiskustannukset.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
474
Millaisenhan takaisinostosopimuksen pystyisi tekemään SEAT miihin? Jos saisi järkevän, niin jäisi aika pieneksi kokonaiskustannukset.
Ei minkäänlaista, kun niitä ei enää tehdä. VW e-Up on ilmeisesti vielä myynnissä, mutta hinta on pikkuautoksi kovahko ~24k€ ilman tukia.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Mulla tuli kuitti trafilta hankintatuen maksamisesta 1v 9kk auton luovutuksen jälkeen.. Tosin meni autoliikkeelle suoraan tuo, mutta kuitenkin..
Mikäs tässä muuten on takana? Missä tapauksissa kuluttaja saa hankintatuen ja missä tapauksessa autoliike?
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
siis tuota hankintatukea saa 12 kk jälkeen odottaa vielä 9kk? auton hankinnasta menee lähes pari vuotta että saat tuon valtavan 2000e tuen :facepalm:
Mulla on ollut 21.5.2021 alkaen ollut sähköauto vuokrattavana ja tuo "kuitti" traficomilta tuli pari viikkoa sitten jossa sanottiin että hankintatuki on hyväksytty. Eli vaihtelee ilmeisesti.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Aiemmin autoliike hoiti, 1.1.2022 alkaen hakee kuluttaja itse Trafilta hankintatuen.
No perkele. Laitoin sitten saman tien tilaukseen uuden Konan vanhan yksityisleasingin tilalle autoverkkokaupasta, kilometrit 25tkm. (445*12-2000)/12 ~ 278.3 €/kk jäisi jatkossa maksamaan, koska heidän leasing on osamaksu takaisinostolla.

En ainakaan löytänyt sopimuksista mitään puhetta, että pitää maksaa se 2000 € liikkeelle.

Täytyy vaan pyytää että auton toimitus olisi vasta 21.5 jolloin palautan vanhan.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
684
Veikkaan, että tämä porsaanreikä tukitaan piakkoin umpeen liikkeiden toimesta, koska nythän tuo on suorastaan ryöstö - kannattaa iskeä tilausta sisään asap. Tuo 2k on suoraan pois liikkeeltä, joten eiköhän se leivota hintaan/velvoitetaan maksamaan jälkeenpäin ja muutos tulee viimeistään ensi kuun alkuun mennessä.

Vai ymmärsinkö jotain väärin?
 
Liittynyt
21.11.2019
Viestejä
10
Autoverkkokaupan sivuilta on mainittu seuraavaa:

"Uusivuodeksi-sopimuksen kuukausihinta sisältää sähköauton hankintatuen 2000 €, jonka Autoverkkokauppa hakee asiakkaan valtuutuksella. Uusivuodeksi-tuotteiden osalta asiakkaalla ei ole mahdollisuutta hakea tukea itse."

Uusivuodeksi - Miten homma toimii? | Autoverkkokauppa.fi

Eri asia sitten onko tuo ajan tasalla.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Autoverkkokaupan sivuilta on mainittu seuraavaa:

"Uusivuodeksi-sopimuksen kuukausihinta sisältää sähköauton hankintatuen 2000 €, jonka Autoverkkokauppa hakee asiakkaan valtuutuksella. Uusivuodeksi-tuotteiden osalta asiakkaalla ei ole mahdollisuutta hakea tukea itse."

Uusivuodeksi - Miten homma toimii? | Autoverkkokauppa.fi

Eri asia sitten onko tuo ajan tasalla.
Oho, meni ihan ohi tuollainen. No on tarvetta autolle muutenkin ja tuo 445 € ei ole paha jos ei tule kevääseen mennessä parempaa tarjousta eteen.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Oho, meni ihan ohi tuollainen. No on tarvetta autolle muutenkin ja tuo 445 € ei ole paha jos ei tule kevääseen mennessä parempaa tarjousta eteen.
Se, että löytyy sivuilta ei merkkaa mitään. Tsekkaa sopparit, jotka saat/sait kuitattavaksi. Jos niissä ei ole tota mainintaa, niin sitten saat itse hakea ton 2000€.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 494
Oho, meni ihan ohi tuollainen. No on tarvetta autolle muutenkin ja tuo 445 € ei ole paha jos ei tule kevääseen mennessä parempaa tarjousta eteen.
Tuota.. Itsellä ei ole koskaan ollut tuon hintaista rahoitusta/kk-maksua autosta, tällä hetkellä menee 361e ja tuntuu jo sekin ihan riittävän pahalta. :dead:

Enkä mielestäni ole pienituloinen. Vaan kaikki on tietysti suhteellista, tuollaisella hinnalla olettaisin jo saavani ihan oikean auton enkä mitään pikkukippoa Ranskasta tai Koreasta.

Toisaalta tässä on ehkäpä syy, miksen koskaan ole ostanutkaan uutta autoa. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 292
Viestejä
4 213 705
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Rollo25

Hinta.fi

Ylös Bottom