Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Joo, niistähän saa boonusta.

En ole tutkinut sen tarkemmin mutta kun tuossa tulee perheeseen kolmas kortillinen niin ajot todennäköisesti lisii. Kun kukaan tuskin tulee vahtimaan että ajetaanko sillä autolla juuri se 10tkm/vuosi vai 30tkm/3v.
 
Sitä kyllä itse ainakin pohtii että jos ajaa todella vähän niin onko uusi auto kuitenkaan millään lailla worth kun ei siellä autossa vietä aikaa paljoa
 
Sitä kyllä itse ainakin pohtii että jos ajaa todella vähän niin onko uusi auto kuitenkaan millään lailla worth kun ei siellä autossa vietä aikaa paljoa

Kakkosauto eikä paikkaa missä ropata niin itse katsoin helpommaksi vaihtoehdoksi. Vanhoissa kuitenkin tulee katsastukset ja satunnaiset lisähuollot ja lähes aina joutuu itse värkkäämään jotain jos ei halua satasia kantaa korjaamoille.

Muutenkin tämä oli lähinnä testi että miten homma sujuu, hinta jäi kuitenkin aika maltilliseksi, alle 250e/kk huoltoineen päivineen. Veron ja vakuutuksen toki joutuu itse kustantamaan koska ei nämä mitään oikeita liisareita ole.
 
Useimmille täysin riittämätön määrä, mutta niille joille riittää on varteenotettava vaihtoehto.

Tilastojen valossa en välttämättä menis sanomaan että useimmille riittämätön kilometrimäärä...

Vapaus valita auto -sivustolta otettua
Keskimäärin henkilöautolla ajetaan Suomessa noin 14 000 kilometriä vuodessa.

Dieselautoilla ajetaan noin 40 prosenttia ja bensiiniautoilla 58 prosenttia kilometreistä, vaikka dieselautojen osuus henkilöautokannasta on hieman alle 30 prosenttia. Dieselautoille matkaa kertyi keskimäärin hieman yli 20 00 kilometriä vuodessa, kun taas bensiiniautoille kertyy tyypillisimmin noin 11 000 kilometriä.

Eli 58% henkilöautojen ajosuoritteesta ajetaan autoilla joiden mittariin kerryy keskimäärin 11000 km vuodessa.
 
Täsmennetään nyt näin, että useimmille leasing autoa harkitseville riittämätön määrä. Ne jotka ajaa n. tuhat kilometriä kuukaudessa on useimmiten niitä Toyota Corolla, Nissan Almera tyyppejä tai muulla vastaavalla tonnin ritsalla ajavia.

Tosiasiassa jos kilometrejä tulee noin vähän niin miksi ylipäätään maksaa autoilusta yhtään enempää kuin on pakko, joten se tonnin ritsa on varmasti fiksumpi vaihtoehto kuin maksaa satasia kuussa leasingista.

Minä pohdin asian näin että pistetäänkö se juuri korttia ajava/saanut sen tonnin ritsan rattiin, vai laitetaanko alle uusi auto uusimmilla turvajärjestelmillä ja kolariturvallisuudella. Ja edelleen ne tonnin ritsat hajoaa keskimäärin useammin kuin uusi auto ja jos ei ole paikkaa missä itse tehdä niin korjaamolle joutuu viemään ja maksamaan.

Sitten jos olisi mahdollisuus korjata itse niin saattaisin kallistua käytetyn halvemman puolelle.
 
Saattaa ne tonnin ritsat olla hyviäkin kun kaikki kuluva on 2x jo vaihdettu. Itse ajattelen myös näin että ajomukavuus lisääntyy huomattavasti mitä uudempi auto, tosin hyviä varusteita on ollut jo monta vuotta autoissa niin halvallakin voi saada mukavan auton. Mitä enemmän viettää aikaa autossa, sitä viihtyvämpi sen haluaa olevan. Ja jos miettii kuukausieriä ni kannattaa miettiä kumpi sopii itselle paremmin, sijoittaa pääomaa kiinni autoon vai lyhentää sitä kuukausittain ja välillä vaihtaa uuteen. Uudessa autossa on helpompi katsoa mitä se autoilu maksaa kokonaisuudessaan.
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa mutta minimoin riskin. :smile:

Sanoisin että LED-valoja, CarPlayta, peruutustutkia sun muita ei löydy kovin monesta käytetystä pikkuautosta. Toki kaivamalla varmaan onnistuu mutta sitten tullaan siihen että tuleeko sellainen rahoituksella yhtään sen halvemmaksi kuin uusi leasing. Ehkä jonkinlaisen jäännösarvon osalta mutta muutoin voi olla tiukassa.
 
Minä pohdin asian näin että pistetäänkö se juuri korttia ajava/saanut sen tonnin ritsan rattiin, vai laitetaanko alle uusi auto uusimmilla turvajärjestelmillä ja kolariturvallisuudella. Ja edelleen ne tonnin ritsat hajoaa keskimäärin useammin kuin uusi auto ja jos ei ole paikkaa missä itse tehdä niin korjaamolle joutuu viemään ja maksamaan.

Sitten jos olisi mahdollisuus korjata itse niin saattaisin kallistua käytetyn halvemman puolelle.

Ritsan ratissa oppii paremmin fysiikan lakien vaikutuksen ajamiseen mutta uudemman auton turvajärjestelmillä ajaminen luultavasti kokonaisuudessa turvallisempaa. Etenkin ensimmäisenä talvena kyllä suosisin sitä turvallisempaa uutta vaihtoehtoa teknistä ajamista ehtii paremmin oppia kun on enemmän metrejä taulussa, vaikka en liian kokenut olekkaan niin ensiliukkailla tuli hieman ikävä vanhaa "analogisempaa" takavetoa minkä ratissa oli hauskempaa vs nykyinen nelikko. Mitään järkeähän tässä leikkimisessä parkkiksilla ja tyhjillä teillä ei ole mutta omasta mielestäni hyvä vähän totutella liukkaaseen taas näin talven tullen.
 
Ritsan ratissa oppii paremmin fysiikan lakien vaikutuksen ajamiseen mutta uudemman auton turvajärjestelmillä ajaminen luultavasti kokonaisuudessa turvallisempaa. Etenkin ensimmäisenä talvena kyllä suosisin sitä turvallisempaa uutta vaihtoehtoa teknistä ajamista ehtii paremmin oppia kun on enemmän metrejä taulussa, vaikka en liian kokenut olekkaan niin ensiliukkailla tuli hieman ikävä vanhaa "analogisempaa" takavetoa minkä ratissa oli hauskempaa vs nykyinen nelikko. Mitään järkeähän tässä leikkimisessä parkkiksilla ja tyhjillä teillä ei ole mutta omasta mielestäni hyvä vähän totutella liukkaaseen taas näin talven tullen.

Juurikin näin että tuohon ensi harjoitteluun tuo uusi auto ja hankkikoon sitten itse sellaisen kuin haluaa. Meillä tarvittiin muutenkin kakkosautoa ja mukavuudenhalu ajoi vanhojen rytöjen ohi pakasta vedettyyn peliin. Ja homma on tähän mennessä toiminut ihan mainiosti eikä vikoja ole tuolla massiivisella parin sadan kilometrin matkalla ilmennyt.

Kyllähän sitä perinteisesti rattimiehet opettelee ajamaan perusautoilla, mutta hento tyttölapsi varmaan arvostaa enemmän tuota (joskin kehui kyllä jonkun takapotkubemarin itselleen aikanaan hankkivan). Siinäpähän harjoittelee sitten sillä. :D
 
Täsmennetään nyt näin, että useimmille leasing autoa harkitseville riittämätön määrä. Ne jotka ajaa n. tuhat kilometriä kuukaudessa on useimmiten niitä Toyota Corolla, Nissan Almera tyyppejä tai muulla vastaavalla tonnin ritsalla ajavia.

Tosiasiassa jos kilometrejä tulee noin vähän niin miksi ylipäätään maksaa autoilusta yhtään enempää kuin on pakko, joten se tonnin ritsa on varmasti fiksumpi vaihtoehto kuin maksaa satasia kuussa leasingista.
No onpa taas jutut. Meillä tulee autolle kilometrejä sellainen 10-12tkm vuodessa. Iso osa kilometreistä pitkiä yli 200km siirtymiä. Juuri tein liisarisopimuksen ovh ~70ke autosta. En todellakaan ala kuljettamaan perhettä Lappiin pari kertaa talvessa jollain tonnin ritsalla :facepalm:

Näillä pienillä kilometreillä saa välillä tosi hyviä liisaritarjouksia kun jaksaa vähän metsästää.
 
Niinpä. Etenkin kun tuossa Passatissa on siitä DSG:stä se isompien moottorien kylkeen tarkoitettu märkä versio, joka ei ole ollut ongelmallinen kuten pienempi kuiva pikkuveljensä.

Ei sillä, onhan noissa niitä mekatroniikkapaketin hajoamisia ollut, mutta ei se mikään DSG-ongelma ole eikä kovin yleinen.
Meillä työpaikalla 17 volkkaria mihin korjattu DSG:tä alle 3v iässä, löytyy myös parisenkymmentä volvoa mihin ei ole tehty mitään :tup:

Että kyllä ne aika isolla prosentilla vieläkin porsii
 
No onpa taas jutut. Meillä tulee autolle kilometrejä sellainen 10-12tkm vuodessa. Iso osa kilometreistä pitkiä yli 200km siirtymiä. Juuri tein liisarisopimuksen ovh ~70ke autosta. En todellakaan ala kuljettamaan perhettä Lappiin pari kertaa talvessa jollain tonnin ritsalla :facepalm:

Näillä pienillä kilometreillä saa välillä tosi hyviä liisaritarjouksia kun jaksaa vähän metsästää.

Mielenkiinnosta että minkä kokoiseksi asettuu leasinghinta tuollaiselle autolle? Nyt kun sähköautoissa hinnat ovat nousseet siinä määrin, että edes jollain tapaa itselle sopiva auto maksaa kovinkin sen 60ke->, niin leasing voisi olla ihan toimiva vaihtoehto..
 
Mielenkiinnosta että minkä kokoiseksi asettuu leasinghinta tuollaiselle autolle? Nyt kun sähköautoissa hinnat ovat nousseet siinä määrin, että edes jollain tapaa itselle sopiva auto maksaa kovinkin sen 60ke->, niin leasing voisi olla ihan toimiva vaihtoehto..
585e/kk 30tkm/36kk sopparilla sisältäen huolenpito eli kaikki huollot. Auto on DS 7 Crossback e-tense 4x4 plugari parhaalla varustelutasolla. Tässäkin vissiin keissinä, että maahantuojalla oli läjä autoja maassa, joista pitää päästä eroon ennen vuoden loppua niin dumppaavat niitä nyt mielestäni aika hyvään hintaan.
 
585e/kk 30tkm/36kk sopparilla sisältäen huolenpito eli kaikki huollot. Auto on DS 7 Crossback e-tense 4x4 plugari parhaalla varustelutasolla. Tässäkin vissiin keissinä, että maahantuojalla oli läjä autoja maassa, joista pitää päästä eroon ennen vuoden loppua niin dumppaavat niitä nyt mielestäni aika hyvään hintaan.

Ei minustakaan kovin paha kun ajattelee että rahoituksellakin tuohon lukuun päästäkseen pitää latoa tiskiin aika hyvä määrä (n. 40ke 5v maksuajalla) käsiraha. Ja sen jälkeen saa huolehtia että onko sen auton arvo sen viiden vuoden jälkeen edes tuota 40ke jolla saisi uuden. :hmm:
 
Meillä työpaikalla 17 volkkaria mihin korjattu DSG:tä alle 3v iässä, löytyy myös parisenkymmentä volvoa mihin ei ole tehty mitään :tup:

Että kyllä ne aika isolla prosentilla vieläkin porsii
Tarkotatko 17 korjattua DSG:tä vai jotain yksittäistapausta noista 17:sta?

Meiltä löytyy töistä vajaa kymmenen VAG -kojetta DSG:llä iältään 0 - 8v 1 - 350 tkm ja itse DSG:hen ei ole tehty missään mitään. On vielä useampi noita kuivia DSGitä, toki diisselillä. Sen sijaan löytyy toistakymmentä Fordia mihin on laitettu uusi kytkin <4V, mutta ne onkin pakettiautoja ja otanta luokkaa sata autoa. Ja tutulta löytyy Volvo XC90, mihin on tehty enemmän ko meidän huonoimpaan kymmeneen autoon yhteensä. Silti en näin pienillä otannoilla toteaisi, kuin että Fordin kytkin on vähän naftisti mitoitettu kuormien siirtelyyn.

Joka tapauksessa uusien autojen kohdalla olisin DSG:n kanssa luottavaisin mielin, mikä lienee tämän ketjun selailijan tyypillisin auton ikä.
 
Tosiasiassa jos kilometrejä tulee noin vähän niin miksi ylipäätään maksaa autoilusta yhtään enempää kuin on pakko, joten se tonnin ritsa on varmasti fiksumpi vaihtoehto kuin maksaa satasia kuussa leasingista.
Kuka nyt haluaisi jonkun tonnin pommin pihaan kun uusiakin autoja saa halvimmillaan alle 200€/kk ja lähes uusia autoja vähän yli 100€/kk hinnalla.
 
No onpa taas jutut. Meillä tulee autolle kilometrejä sellainen 10-12tkm vuodessa. Iso osa kilometreistä pitkiä yli 200km siirtymiä. Juuri tein liisarisopimuksen ovh ~70ke autosta. En todellakaan ala kuljettamaan perhettä Lappiin pari kertaa talvessa jollain tonnin ritsalla :facepalm:

Näillä pienillä kilometreillä saa välillä tosi hyviä liisaritarjouksia kun jaksaa vähän metsästää.
Meillä sama juttu. Koronan aikana tulee vähän kilsoja mittariin ja silti pitää olla 2 autoa mukavuussyistä. Toinen pieni purkki taajamapyöritykseen ja toinen isompi sitten liisarina perheen yhteisiin pidempiin matkoihin. ID4 395€/kk hinnalla oli minusta ihan passeli hinta tälle, että saa ajaa uudella autolla.
 
Just oli kans BMW X5 plugari siinä black friday tarjouksessa, sama hintaluokka n. 80 k€ auto taisi olla, ja hinta muistaakseni 599 €/kk samoilla kilsoilla.
Se oli kyllä X3. Ja Bemarilla nuo lähtöhinnat on karvalakeista, joissa ei ole yhtään mitään varusteita. Kaikki lisävarusteet mitä asiakas haluaa lasketaan hintaan päälle siten että jäännösarvo on iisausajan lopussa 0 euroa. Eli otat listahinnaltaan 3600e varusteita -> kk-maksu nousee 100e.
 
Se oli kyllä X3. Ja Bemarilla nuo lähtöhinnat on karvalakeista, joissa ei ole yhtään mitään varusteita. Kaikki lisävarusteet mitä asiakas haluaa lasketaan hintaan päälle siten että jäännösarvo on iisausajan lopussa 0 euroa. Eli otat listahinnaltaan 3600e varusteita -> kk-maksu nousee 100e.
Tuota samaa katsoin silloin Bemari-tarjouksessa. Alkaen hinta oli kiinnostava, mutta sitten jos halusi jonkun tietyn lisävarusteen mukaan niin pahimmillaan tuli joku satanen lisää hintaa kun piti ottaa joku pakollinen paketti.
 
Joo, nuo varusteet nostaa kk-hintaa melkoisen nopeasti, parin sadan tuulilasin lämmitin lisättiin nykyiseen, kk-hinta taisi nousta mallia 14e/kk. :dead:

Ei sillä, nykyisin menee suunnilleen tuon verran kahteen autoon joten ei tarvitse hetkeen suunnitella tuon hintaisia liisareita.
 
Niin taiskin olla. No mutta enivei, ei kannata ruksia varusteita vaan ottaa varustetasoja niin ei nouse kuukausierä niin paljon kun varustetaso huomioidaan jäännösarvossa.
Joo, mutta Bemarilla ei ole varustetasoja vaan paketteja ja ne paketit menee (ainakin lähes) täysin leasinghintaan.
 
Joo, mutta Bemarilla ei ole varustetasoja vaan paketteja ja ne paketit menee (ainakin lähes) täysin leasinghintaan.

Jep, niin näytti konfiguraattorin perusteella olevan joskin joitakin varusteita tuonnekin saisi ruksia jos haluaisi täysin mieluisat varusteet - esim. laservalot ja HUD pitää ottaa lisähintaan.
 
Meillä työpaikalla 17 volkkaria mihin korjattu DSG:tä alle 3v iässä, löytyy myös parisenkymmentä volvoa mihin ei ole tehty mitään :tup:

Että kyllä ne aika isolla prosentilla vieläkin porsii
Mitä vuosimalleja? Olen ollut käsityksessä, että vm. 2015 eteenpäin kaikki ok ja sitä ennen en ostaisi..
 
Mitä vuosimalleja? Olen ollut käsityksessä, että vm. 2015 eteenpäin kaikki ok ja sitä ennen en ostaisi..
En tiedä mekatroniikan osalta onko parantunut yhtään. Tiedän kuitenkin itse noita lahonneen 2015 jälkeenkin. Niistä kuluu kytkin ja vauhtipyörä, jotka molemmat menee vaihtoon ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa eli viimeistään 100-200tkm välillä. Ennemmin jos ajaa paljon taajama-ajoa.
 
ID4 395€/kk hinnalla oli minusta ihan passeli hinta tälle, että saa ajaa uudella autolla.

Missä noin hyvä tarjous oli ja paljonko siihen kuului kilometreja?

Taitaa olla trendi nykyään että uusia autoja ei osteta omaksi vaan liisataan tai ollaan jatkuvasti kiinni jossain osamaksusopparissa.
 
Missä noin hyvä tarjous oli ja paljonko siihen kuului kilometreja?

Ei ole tietoa juuri tuosta tilanteesta, mutta olisi positiivinen yllätys, jos kilometrit olisivat yli 40 000. Neljänkymmenentuhannen kilometriraja tulee aika äkkiä vastaan vaikkapa jos katsotaan 5 vuoden auton omistamista. Vuodessa voisi ajaa vain 8 000 km. Joillekin se riittää, mutta keskimäärin ajamme noin 18 000 km vuodessa, jolloin raja pamahtaisi jo noin kahden vuoden kohdalla! :(

Tästä voikin vetää johtopäätöksen, että leasing ei kannata koskaan, ellet voi jotenkin vähentää näitä kuluja esimerkiksi yrityksesi verotuksessa. Auto kannattaa aina hankkia käteisellä ja jos likvidi ei siihen riitä, tulee katsoa edullisempia autoja. Tällä menetelmällä moni ei pääse ikinä uuden auton rattiin. Väittäisin, että jopa suurin osa.
 
Missä noin hyvä tarjous oli ja paljonko siihen kuului kilometreja?
Ei ole tietoa juuri tuosta tilanteesta, mutta olisi positiivinen yllätys, jos kilometrit olisivat yli 40 000.

Tää oli keväällä tarjouksessa Nordean liisauspalvelussa, kts aiemmat viestit niin sieltä näkee isommillakin kilometreillä laskettuja hintoja.
 
Ei ole tietoa juuri tuosta tilanteesta, mutta olisi positiivinen yllätys, jos kilometrit olisivat yli 40 000. Neljänkymmenentuhannen kilometriraja tulee aika äkkiä vastaan vaikkapa jos katsotaan 5 vuoden auton omistamista. Vuodessa voisi ajaa vain 8 000 km. Joillekin se riittää, mutta keskimäärin ajamme noin 18 000 km vuodessa, jolloin raja pamahtaisi jo noin kahden vuoden kohdalla! :(

Tästä voikin vetää johtopäätöksen, että leasing ei kannata koskaan, ellet voi jotenkin vähentää näitä kuluja esimerkiksi yrityksesi verotuksessa. Auto kannattaa aina hankkia käteisellä ja jos likvidi ei siihen riitä, tulee katsoa edullisempia autoja. Tällä menetelmällä moni ei pääse ikinä uuden auton rattiin. Väittäisin, että jopa suurin osa.
Itse otin V60 Volvon 388€/kk ihan normi rahoitussopparilla, jossa ei kilometrirajoja. Pitkä sopimusaika tosin (72kk), mutta todellinen korko 1,69% mikä ei tuo isoja lainakustannuksia. Tietenkään en pidä sitä tuota 72kk vaan ajattelin n. 3v pitää ja pistää kiertoon niin ei pitäisi tulla jakohihna huoltoja eikä rengaskustannuksia. Ovh n. 48600€ ja autoliike oli alentanut hintaa 44900€ asti. ja vaihtoautosta käsirahaa 7200€.
 
Viimeksi muokattu:
Jotain voi laskeskella vaikka siitä, että Kamuxin bruttokate pyörii n. 11% kieppeillä, eli keskimääräisessä 40ke autossa katetta olisi vajaa 4000 euroa. Ja näillä Kamuxin ja Sakan tyyppisillä toimijoilla on markkinoiden pienimmät katteet. Perinteisillä liikkeillä taitaa yhä olla vähän suuremmat.
Sen lisäksi että kiinteät kulut tulee tuon jälkeen, tulee myös ne auton jälkikulut mikäli jotain sattuu. Alla olikin muutoin aika hyvin kommentoitu että SAKA ja KAMUX eivät käytännössä tee leipäänsä sillä auton myymisellä vaan ihan muilla tuotteilla.

Noh jos lisätään tähän nyt että vaikka volvo v60, volvon toiseksi myydyin malli xc40 jälkeen Suomessa. Luulisi menevän kaupaksi nopeesti. Koitan tässä vähän selvittää mikä volvon tai muun premium merkkisen auton arvonalenema on. Lähtökohtaisesti mitä kalliimpi auto niin isompi arvonalenema mutta pitääkö tuokaan logiikka ihan paikkansa kaikkien merkkien kohdalla.

Aika helppo keino arvioida arvonalenemaa on käyttää verottajan laskemaa noin 9% / vuosi (Tai noin 0.8% /KK) kaavaa tavallisilla henkilöautoilla. Uuden hinta tipuu autosta riippuen 10-25% ensimmäisenä vuonna. 10% ollen noin 10-25k uuden ovh:n hintaisten tavallisten autojen arvonalenema ja 25% kalliimpien erikoisempien noin 100k hintaluokan autojen.

Mä myin just 2kk vanhan SEAT Leon plugarini autovexin kautta liikkeeseen, ajokilsoja ehti tulla reilu 4200. Noin neljä tonnia pieneni hinta verrattuna kauppakirjassa olevaan uuden hintaan.

Mut kyllä sinne tuli niitä Palsanmäki tarjouksiakin, ensimmäinen oli puolet uuden hinnasta. Että jos joku kiireessä, kokemattomuuttaan tai elämäntilanteen pakottamana joutuu myymään "väärälle" taholle niin kyllä viedään.

Onko autoliikkeellä tai auton ostajalla ylipäätään mielestäsi joku velvollisuus maksaa X% sinun mielestäsi käypäsestä hinnasta? Totta kai jos olisin itse autoa ostamassa, koittaisin saada sen mahdollisimman halvalla. Ei kai siinä ole mitään ihmeellistä tai poikkeuksellista?
Siinähän ei häviä mitään jos tarjoaa alakanttiin. Jos vaikka 1000kpl tarjouksesta yksi sattuu myymäänkin vaikka 10k halvemmalla auton, niin silloinhan toiminta on ihan kannattavaa.


Yhtä epäluotettavaa yhdistelmää on tuskin ikinä tehty, kuin TSI DSG. Mielestäni on ihan paikallaan varoitella aiheesta vaikka seuraavat 20 vuotta vaikkei sillä näytä olevan merkin myyntiin mitään vaikutusta.

Taitaa olla aika menneen talven lumia. Nämä hajoamiset pitäisi suhteuttaa myyntimääriin eikä käsitellä mutuna. Totta kai automallista X hajoaa enemmän laatikoita jos sitä on myyty vaikka 50 -kertainen määrä vertailukohtaansa nähden.

Meillä työpaikalla 17 volkkaria mihin korjattu DSG:tä alle 3v iässä, löytyy myös parisenkymmentä volvoa mihin ei ole tehty mitään :tup:

Että kyllä ne aika isolla prosentilla vieläkin porsii

Montako niitä volkkareita on yhteensä? Ei kerro mitään jos esim firmalla on 1000kpl autoja joista on 980kpl Volkkareita ja sitten loput 20kpl on Volvoja. Luonnollisesti silloin DSG:tä hajoaa enemmän kun Volvon vastaavia.
 
Tuo on hämmentävä asia kun alkaa miettimään kauanko autovalmistajat on niitä tuotteitaan räpeltäneet. Luulisi että 100vuoden kokemuksella saisi aikaan moottorin ja vaihteiston joka kestää.
Taustalla toki paljon tasapainoilua päästöjen/kulutuksen ja mahdollisimman suuren katteen välillä.
Jotenkin luulisi kysyntää olisi oikeasti kestävälle autolla pienellä hinta preemiollakin.

Joo en tuollaista autoa omalla rahalla uskaltaisi ottaa ilman omistusajan kestävää takuuta. Firman liisareinahan noi menee hyvin ja sitten riskillä seuraavalle omistajalle.
 
Tässä nyt ole mitään mutua, vähänkään asiaan perehtyneenä tietää tarkalleen mitkä vaihteistot ja moottorimallit ongelmista kärsivät. Ei sillä valmistus tai myyntimäärällä ole mitään tekemistä sen kanssa, että tuotteessa on merkittäviä suunnitteluvirheitä, jotka aiheuttavat ennenaikaisen vikaantumisen.

Ok, Fordin Powershiftissä ei esim ole samoissa määrin mitään ongelmia? Pelkästään DSG on mielestäsi tätä tyyppiä edustavista vaihteistoista ainoa ongelmallinen kun sitä kerran on korostettava? Sitä paitsi eikös DSG ole alun perin Borg-Warnerin kehittämä versio - joten onko niin että VW onkin hyvä tekemään vaihdelaatikoita kun heidän omissa vaihteistoissaan ei ole samoissa määrin ongelmia - ainoastaan ulkpuolisen alihankkijan laatikoissa...

Ota huomioon että nyt ei voida verrata Tuplakytkinlaatikoita perinteisiin mehumaijoihin sillä ne eivät ole tekniikaltaan vertailukelpoisia.

Mulle on sinänsä merkityksetöntä mikä laatikko on vikaherkempi kuin toinen, mutta alkaa jo hiukan ärsyttää kun vuodesta 2003 on ollut sama laulu. Joo dsg ja tsi on ihan paskoja! Kummasti ne vain keikkuu siellä myyntitilastojen yläpäässä vuodesta toiseen. Ihan en usko sitäkään että pelkkä liisari / fleettikanta niitä kannattelee maailmanlaajuisesti.



Näin asiasta kukkaruukkuun, onkohan tuota EGF, DPF, Päästö, Paino ja Kulutusoptimointia vaahtoavat ihmiset koskaan miettineet olisiko kokonaisuutena järkevämpää (myös päästöjen näkökulmasta) kuitenkin vaatia kestävämpiä tuotteita ja pidempää elinkaarta. Nykyiset päästöjen pienentämiseen tähtäävät teknologiat päin vastoin lyhentävät ajoneuvojen elinkaarta koska niiden korjaaminen iäkkäämpänä on täysin kannattamatonta.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä mekatroniikan osalta onko parantunut yhtään. Tiedän kuitenkin itse noita lahonneen 2015 jälkeenkin. Niistä kuluu kytkin ja vauhtipyörä, jotka molemmat menee vaihtoon ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa eli viimeistään 100-200tkm välillä. Ennemmin jos ajaa paljon taajama-ajoa.

Eikös nämä kytkin ja vauhtipyörän kuluminen kaksoiskytkinlaatikossa ollut hyvinkin käyttäjälähtöinen ongelma. Käytetään kuin perinteistä automaattia ja ihmetellään miten kytkimet kuluu kun ei ole momentinmuunninta välissä.
 
@taski Elämässä ei välttämättä aina tarvitse olla täysi mulkku ja rahastaa mahdollisesti toisen kokemattomuudella tai hädällä, joku voi näistä syistä tarttuakin äkkiä ensimmäiseen tarjottuun "koukkuun" kun ne annetaan haistapaskan markkinavoivottelujen kera: "Kun on valitettavasti nyt näin keväällä/kesällä/syksyllä/talvella kauhean huono ajankohta tällaiselle sedanille/farmarille/coupelle/tila-autolle ja kun se on vieläpä musta/harmaa/sininen/punainen/vihreäkin..." ja huokailut sekä maiskutukset *tsk tsk* *khhh* päälle.

On eri asia tehdä hyvää voitollista kauppaa ja saada siitä katetta yritykselle kuin olla ihmisenä täysi kyrpä. Mutta kun merkkijonoina Intternetsissä asioita hoidetaan niin tällä kertaa ei se Palsanmäkeläinen tarjous olisi toiminut kun vastapuolella ei ollutkaan noviisi, vaikka olisi ollut se ainoa tarjous.

Mutta onnhyvä, että on tullut tällaisia palveluita kuin Autovex ettei kokemattomia viedä enää kuin litran mittaa.
 
Mutta onnhyvä, että on tullut tällaisia palveluita kuin Autovex ettei kokemattomia viedä enää kuin litran mittaa.
En ymmärrä yhtään mitä selität, miten se tekee ihmisestä täyden kyrvän että yrittää ostaa auton edullisesti :D Itse ainakin tinkaan mahdollisimman paljon vaikka myyjänä olisi jalaton syöpäsairas kääpiömummo. Ei minua kiinnosta mitkään nyyhkytarinat siinä taustalla että alkaisin maksaa yhtään enempää kuin tarve on.

Näissä autovex yms. palveluissa on sekin puoli (Hyvä / Huono riippuen siitä keneltä kysytään) että pienemmät toimijat alkavat pikkuhiljaa mennä nurin kun siellä huudetaan kilpaa käytännössä markkinahintaan autot myyjien kesken. Katteelle ei juurikaan jää enää sijaa ja pelkästään oheistuotteilla toimivat isot ketjut maksavat autoista parhaan hinnan -> Muille ei juurikaan jää tilaa.
 
En ymmärrä yhtään mitä selität, miten se tekee ihmisestä täyden kyrvän että yrittää ostaa auton edullisesti :D Itse ainakin tinkaan mahdollisimman paljon vaikka myyjänä olisi jalaton syöpäsairas kääpiömummo. Ei minua kiinnosta mitkään nyyhkytarinat siinä taustalla että alkaisin maksaa yhtään enempää kuin tarve on.

Näissä autovex yms. palveluissa on sekin puoli (Hyvä / Huono riippuen siitä keneltä kysytään) että pienemmät toimijat alkavat pikkuhiljaa mennä nurin kun siellä huudetaan kilpaa käytännössä markkinahintaan autot myyjien kesken. Katteelle ei juurikaan jää enää sijaa ja pelkästään oheistuotteilla toimivat isot ketjut maksavat autoista parhaan hinnan -> Muille ei juurikaan jää tilaa.
Internet pitäisi räjäyttää?
 
Ok, aihe vaihtui sujuvasti näköjään 2.0TFSI öljynkulutukseen vaikka alkuun oli puhe tsi+dsg combosta.

Edit: mentiinkin vielä kauemmaksi siitä mistä aluksi keskusteltiin, kyseessä olikin 2.0TDI eikä TFSI. Vag 2.0Tdi on ihan ok mylly ja öljynkulutusongelmat koskeneet lähinnä noita 2.0TFSI myllyjä. Miksi ihmeessä myyjä suolaa omat kauppansa tuolla tapaa? Halusi hyvitystä pienemmäksi ja menit lankaan?
 
Kysymys Delta Drivesta: millä logiikalla kuukausimaksun suuruus kasvaa jos sopimusaika kasvaa? Eikö tuon pitäisi mennä päinvastoin?
 
asiaan perehtymättä sen tarkemmin, kyseessä ei ole rahoitus vaan leasing jossa joku muu kuin ostaja ottaa vastuun arvon-alenemasta. Isommat kilsat -> pidempi aika -> Korkeampi kk-maksu koska arvonalenema lähtee tietyssä pisteessä laukalle
 

Yaris hybrid vuodeksi 199€/kk. Toimitukset alkaen kesäkuusta 2022.
Onko tämä oikeasti hyvä tarjous vai mielummin rahoituksella uusi vastaava? Kenellä tällaista "auto vuodeksi" sopparia voi suositella?
Tulee vuodessa ehkä juuri 10 tkm ajeltua, vähän jopa alle. Toki uudella autolla tulisi ajeltua enemmän.
 
Onko tämä oikeasti hyvä tarjous vai mielummin rahoituksella uusi vastaava? Kenellä tällaista "auto vuodeksi" sopparia voi suositella?
Tulee vuodessa ehkä juuri 10 tkm ajeltua, vähän jopa alle. Toki uudella autolla tulisi ajeltua enemmän.

No siis hyviä tarjouksia nämä on sellaiselle joka tarvitsee/haluaa uuden auton kiinteällä kk-maksulla vuodeksi.
Sinänsähän tuo on ihan tavallinen rahoitustarjous, mutta sinä sitoudut palauttamaan auton ja myyjä myyjä sitoutuu ostamaan sen taatulla hyvityssummalla takaisin vuoden jälkeen. Soppari voi myös jatkaa jos haluaakin pitää auton.

Jos lasket mitä tuon auton hinta olisi suoralla 60kk maksuajalla niin se tekisi ilman korkoa ja kulujakin noin 343 eur/kk, eli ei tuo 199 eur/kk kauhean huono diili ole uudella autolla ajamisesta.

Uusi Yaris 1.5 Hybrid Active 12 kk ja 199 €/kk

Esimerkkilaskelma: Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active 20.565,80 € sis. toimituskulut. Perustamiskulu 180€, rahoitettava osuus yht. 20.565,80 €, rahoitusaika 60 kk, Korko 1,5 %, kk-erä 199,32 €/kk sis. käsittelymaksu 9 €/erä, MetroAuton sitova ostotarjous 12 kk jälkeen. Todellinen vuosikorko 2,45 %. Luotto + luottokustannukset yht. 22.469,19 €. Edellyttää luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Rahoitusyhtiö Toyota Finance Finland Oy, Korpivaarantie 1, 01450 Vantaa. Tarjous on voimassa toistaiseksi. Tarjous ei ole yhdistettävissä muihin kampanjoihin/ tarjouksiin. Koskee uusia asiakastilauksia.
 
Autokeskuksella vaihtoautoihin 0,9% + kulut. (Sekä esim uudet Fordit 0% ilman kuluja)


Itse ostaa täräytin sähkö-leafin tuolta, oman arvion mukaan suht edukas ko vuosimallin yksilö, joten "matala korko ei ole siirretty hintaan". Todellinen korko tosin 3% tienoilla johtuen hintaluokasta ja 0-käsirahasta, mutta kyllä tuo pesee Kamux/saka-osaston korot.
 
En tiedä onko omaa ajatusta, mutta onko jotenkin erityisen huonosti rahoitustarjouksia markkinoilla kun vertaa edellisiin vuosiin? Mm en yhtään 0% vaihtoauto tarjousta ole bongannu. Oiskohan sirupula ja uusien huono saatavuus lisännyt vaihtoautojen kysyntää niin paljon että liikkeillä ei ole tarvetta agressiivisille kampanjoille…
 
Autotalo Järvi näyttää tarjoavan poikkeuksellisesti sekä uusiin että vaihtoautoihin 0% pätkän ilman kuluja, eli todellinen nolla. En tiedä onko sitten leivottu autojen hintaan tuo, mutta hyvä tarjous kuitenkin, piti ihan kahlata valikoima läpi sopivan auton toivossa.
 
En tiedä onko omaa ajatusta, mutta onko jotenkin erityisen huonosti rahoitustarjouksia markkinoilla kun vertaa edellisiin vuosiin? Mm en yhtään 0% vaihtoauto tarjousta ole bongannu. Oiskohan sirupula ja uusien huono saatavuus lisännyt vaihtoautojen kysyntää niin paljon että liikkeillä ei ole tarvetta agressiivisille kampanjoille…
Tuossa yksi 0% tarjous myös vaihtoautoille
Edit: hidas
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom