Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sitä kyllä itse ainakin pohtii että jos ajaa todella vähän niin onko uusi auto kuitenkaan millään lailla worth kun ei siellä autossa vietä aikaa paljoa
Useimmille täysin riittämätön määrä, mutta niille joille riittää on varteenotettava vaihtoehto.
Keskimäärin henkilöautolla ajetaan Suomessa noin 14 000 kilometriä vuodessa.
…
Dieselautoilla ajetaan noin 40 prosenttia ja bensiiniautoilla 58 prosenttia kilometreistä, vaikka dieselautojen osuus henkilöautokannasta on hieman alle 30 prosenttia. Dieselautoille matkaa kertyi keskimäärin hieman yli 20 00 kilometriä vuodessa, kun taas bensiiniautoille kertyy tyypillisimmin noin 11 000 kilometriä.
Täsmennetään nyt näin, että useimmille leasing autoa harkitseville riittämätön määrä. Ne jotka ajaa n. tuhat kilometriä kuukaudessa on useimmiten niitä Toyota Corolla, Nissan Almera tyyppejä tai muulla vastaavalla tonnin ritsalla ajavia.
Tosiasiassa jos kilometrejä tulee noin vähän niin miksi ylipäätään maksaa autoilusta yhtään enempää kuin on pakko, joten se tonnin ritsa on varmasti fiksumpi vaihtoehto kuin maksaa satasia kuussa leasingista.
Minä pohdin asian näin että pistetäänkö se juuri korttia ajava/saanut sen tonnin ritsan rattiin, vai laitetaanko alle uusi auto uusimmilla turvajärjestelmillä ja kolariturvallisuudella. Ja edelleen ne tonnin ritsat hajoaa keskimäärin useammin kuin uusi auto ja jos ei ole paikkaa missä itse tehdä niin korjaamolle joutuu viemään ja maksamaan.
Sitten jos olisi mahdollisuus korjata itse niin saattaisin kallistua käytetyn halvemman puolelle.
Ritsan ratissa oppii paremmin fysiikan lakien vaikutuksen ajamiseen mutta uudemman auton turvajärjestelmillä ajaminen luultavasti kokonaisuudessa turvallisempaa. Etenkin ensimmäisenä talvena kyllä suosisin sitä turvallisempaa uutta vaihtoehtoa teknistä ajamista ehtii paremmin oppia kun on enemmän metrejä taulussa, vaikka en liian kokenut olekkaan niin ensiliukkailla tuli hieman ikävä vanhaa "analogisempaa" takavetoa minkä ratissa oli hauskempaa vs nykyinen nelikko. Mitään järkeähän tässä leikkimisessä parkkiksilla ja tyhjillä teillä ei ole mutta omasta mielestäni hyvä vähän totutella liukkaaseen taas näin talven tullen.
No onpa taas jutut. Meillä tulee autolle kilometrejä sellainen 10-12tkm vuodessa. Iso osa kilometreistä pitkiä yli 200km siirtymiä. Juuri tein liisarisopimuksen ovh ~70ke autosta. En todellakaan ala kuljettamaan perhettä Lappiin pari kertaa talvessa jollain tonnin ritsallaTäsmennetään nyt näin, että useimmille leasing autoa harkitseville riittämätön määrä. Ne jotka ajaa n. tuhat kilometriä kuukaudessa on useimmiten niitä Toyota Corolla, Nissan Almera tyyppejä tai muulla vastaavalla tonnin ritsalla ajavia.
Tosiasiassa jos kilometrejä tulee noin vähän niin miksi ylipäätään maksaa autoilusta yhtään enempää kuin on pakko, joten se tonnin ritsa on varmasti fiksumpi vaihtoehto kuin maksaa satasia kuussa leasingista.
Meillä työpaikalla 17 volkkaria mihin korjattu DSG:tä alle 3v iässä, löytyy myös parisenkymmentä volvoa mihin ei ole tehty mitäänNiinpä. Etenkin kun tuossa Passatissa on siitä DSG:stä se isompien moottorien kylkeen tarkoitettu märkä versio, joka ei ole ollut ongelmallinen kuten pienempi kuiva pikkuveljensä.
Ei sillä, onhan noissa niitä mekatroniikkapaketin hajoamisia ollut, mutta ei se mikään DSG-ongelma ole eikä kovin yleinen.
No onpa taas jutut. Meillä tulee autolle kilometrejä sellainen 10-12tkm vuodessa. Iso osa kilometreistä pitkiä yli 200km siirtymiä. Juuri tein liisarisopimuksen ovh ~70ke autosta. En todellakaan ala kuljettamaan perhettä Lappiin pari kertaa talvessa jollain tonnin ritsalla
Näillä pienillä kilometreillä saa välillä tosi hyviä liisaritarjouksia kun jaksaa vähän metsästää.
585e/kk 30tkm/36kk sopparilla sisältäen huolenpito eli kaikki huollot. Auto on DS 7 Crossback e-tense 4x4 plugari parhaalla varustelutasolla. Tässäkin vissiin keissinä, että maahantuojalla oli läjä autoja maassa, joista pitää päästä eroon ennen vuoden loppua niin dumppaavat niitä nyt mielestäni aika hyvään hintaan.Mielenkiinnosta että minkä kokoiseksi asettuu leasinghinta tuollaiselle autolle? Nyt kun sähköautoissa hinnat ovat nousseet siinä määrin, että edes jollain tapaa itselle sopiva auto maksaa kovinkin sen 60ke->, niin leasing voisi olla ihan toimiva vaihtoehto..
585e/kk 30tkm/36kk sopparilla sisältäen huolenpito eli kaikki huollot. Auto on DS 7 Crossback e-tense 4x4 plugari parhaalla varustelutasolla. Tässäkin vissiin keissinä, että maahantuojalla oli läjä autoja maassa, joista pitää päästä eroon ennen vuoden loppua niin dumppaavat niitä nyt mielestäni aika hyvään hintaan.
Tarkotatko 17 korjattua DSG:tä vai jotain yksittäistapausta noista 17:sta?Meillä työpaikalla 17 volkkaria mihin korjattu DSG:tä alle 3v iässä, löytyy myös parisenkymmentä volvoa mihin ei ole tehty mitään
Että kyllä ne aika isolla prosentilla vieläkin porsii
Kuka nyt haluaisi jonkun tonnin pommin pihaan kun uusiakin autoja saa halvimmillaan alle 200€/kk ja lähes uusia autoja vähän yli 100€/kk hinnalla.Tosiasiassa jos kilometrejä tulee noin vähän niin miksi ylipäätään maksaa autoilusta yhtään enempää kuin on pakko, joten se tonnin ritsa on varmasti fiksumpi vaihtoehto kuin maksaa satasia kuussa leasingista.
Meillä sama juttu. Koronan aikana tulee vähän kilsoja mittariin ja silti pitää olla 2 autoa mukavuussyistä. Toinen pieni purkki taajamapyöritykseen ja toinen isompi sitten liisarina perheen yhteisiin pidempiin matkoihin. ID4 395€/kk hinnalla oli minusta ihan passeli hinta tälle, että saa ajaa uudella autolla.No onpa taas jutut. Meillä tulee autolle kilometrejä sellainen 10-12tkm vuodessa. Iso osa kilometreistä pitkiä yli 200km siirtymiä. Juuri tein liisarisopimuksen ovh ~70ke autosta. En todellakaan ala kuljettamaan perhettä Lappiin pari kertaa talvessa jollain tonnin ritsalla
Näillä pienillä kilometreillä saa välillä tosi hyviä liisaritarjouksia kun jaksaa vähän metsästää.
Se oli kyllä X3. Ja Bemarilla nuo lähtöhinnat on karvalakeista, joissa ei ole yhtään mitään varusteita. Kaikki lisävarusteet mitä asiakas haluaa lasketaan hintaan päälle siten että jäännösarvo on iisausajan lopussa 0 euroa. Eli otat listahinnaltaan 3600e varusteita -> kk-maksu nousee 100e.Just oli kans BMW X5 plugari siinä black friday tarjouksessa, sama hintaluokka n. 80 k€ auto taisi olla, ja hinta muistaakseni 599 €/kk samoilla kilsoilla.
Tuota samaa katsoin silloin Bemari-tarjouksessa. Alkaen hinta oli kiinnostava, mutta sitten jos halusi jonkun tietyn lisävarusteen mukaan niin pahimmillaan tuli joku satanen lisää hintaa kun piti ottaa joku pakollinen paketti.Se oli kyllä X3. Ja Bemarilla nuo lähtöhinnat on karvalakeista, joissa ei ole yhtään mitään varusteita. Kaikki lisävarusteet mitä asiakas haluaa lasketaan hintaan päälle siten että jäännösarvo on iisausajan lopussa 0 euroa. Eli otat listahinnaltaan 3600e varusteita -> kk-maksu nousee 100e.
Joo, mutta Bemarilla ei ole varustetasoja vaan paketteja ja ne paketit menee (ainakin lähes) täysin leasinghintaan.Niin taiskin olla. No mutta enivei, ei kannata ruksia varusteita vaan ottaa varustetasoja niin ei nouse kuukausierä niin paljon kun varustetaso huomioidaan jäännösarvossa.
Joo, mutta Bemarilla ei ole varustetasoja vaan paketteja ja ne paketit menee (ainakin lähes) täysin leasinghintaan.
Mitä vuosimalleja? Olen ollut käsityksessä, että vm. 2015 eteenpäin kaikki ok ja sitä ennen en ostaisi..Meillä työpaikalla 17 volkkaria mihin korjattu DSG:tä alle 3v iässä, löytyy myös parisenkymmentä volvoa mihin ei ole tehty mitään
Että kyllä ne aika isolla prosentilla vieläkin porsii
En tiedä mekatroniikan osalta onko parantunut yhtään. Tiedän kuitenkin itse noita lahonneen 2015 jälkeenkin. Niistä kuluu kytkin ja vauhtipyörä, jotka molemmat menee vaihtoon ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa eli viimeistään 100-200tkm välillä. Ennemmin jos ajaa paljon taajama-ajoa.Mitä vuosimalleja? Olen ollut käsityksessä, että vm. 2015 eteenpäin kaikki ok ja sitä ennen en ostaisi..
ID4 395€/kk hinnalla oli minusta ihan passeli hinta tälle, että saa ajaa uudella autolla.
Missä noin hyvä tarjous oli ja paljonko siihen kuului kilometreja?
Missä noin hyvä tarjous oli ja paljonko siihen kuului kilometreja?
Ei ole tietoa juuri tuosta tilanteesta, mutta olisi positiivinen yllätys, jos kilometrit olisivat yli 40 000.
Itse otin V60 Volvon 388€/kk ihan normi rahoitussopparilla, jossa ei kilometrirajoja. Pitkä sopimusaika tosin (72kk), mutta todellinen korko 1,69% mikä ei tuo isoja lainakustannuksia. Tietenkään en pidä sitä tuota 72kk vaan ajattelin n. 3v pitää ja pistää kiertoon niin ei pitäisi tulla jakohihna huoltoja eikä rengaskustannuksia. Ovh n. 48600€ ja autoliike oli alentanut hintaa 44900€ asti. ja vaihtoautosta käsirahaa 7200€.Ei ole tietoa juuri tuosta tilanteesta, mutta olisi positiivinen yllätys, jos kilometrit olisivat yli 40 000. Neljänkymmenentuhannen kilometriraja tulee aika äkkiä vastaan vaikkapa jos katsotaan 5 vuoden auton omistamista. Vuodessa voisi ajaa vain 8 000 km. Joillekin se riittää, mutta keskimäärin ajamme noin 18 000 km vuodessa, jolloin raja pamahtaisi jo noin kahden vuoden kohdalla!
Tästä voikin vetää johtopäätöksen, että leasing ei kannata koskaan, ellet voi jotenkin vähentää näitä kuluja esimerkiksi yrityksesi verotuksessa. Auto kannattaa aina hankkia käteisellä ja jos likvidi ei siihen riitä, tulee katsoa edullisempia autoja. Tällä menetelmällä moni ei pääse ikinä uuden auton rattiin. Väittäisin, että jopa suurin osa.
Sen lisäksi että kiinteät kulut tulee tuon jälkeen, tulee myös ne auton jälkikulut mikäli jotain sattuu. Alla olikin muutoin aika hyvin kommentoitu että SAKA ja KAMUX eivät käytännössä tee leipäänsä sillä auton myymisellä vaan ihan muilla tuotteilla.Jotain voi laskeskella vaikka siitä, että Kamuxin bruttokate pyörii n. 11% kieppeillä, eli keskimääräisessä 40ke autossa katetta olisi vajaa 4000 euroa. Ja näillä Kamuxin ja Sakan tyyppisillä toimijoilla on markkinoiden pienimmät katteet. Perinteisillä liikkeillä taitaa yhä olla vähän suuremmat.
Noh jos lisätään tähän nyt että vaikka volvo v60, volvon toiseksi myydyin malli xc40 jälkeen Suomessa. Luulisi menevän kaupaksi nopeesti. Koitan tässä vähän selvittää mikä volvon tai muun premium merkkisen auton arvonalenema on. Lähtökohtaisesti mitä kalliimpi auto niin isompi arvonalenema mutta pitääkö tuokaan logiikka ihan paikkansa kaikkien merkkien kohdalla.
Mä myin just 2kk vanhan SEAT Leon plugarini autovexin kautta liikkeeseen, ajokilsoja ehti tulla reilu 4200. Noin neljä tonnia pieneni hinta verrattuna kauppakirjassa olevaan uuden hintaan.
Mut kyllä sinne tuli niitä Palsanmäki tarjouksiakin, ensimmäinen oli puolet uuden hinnasta. Että jos joku kiireessä, kokemattomuuttaan tai elämäntilanteen pakottamana joutuu myymään "väärälle" taholle niin kyllä viedään.
Yhtä epäluotettavaa yhdistelmää on tuskin ikinä tehty, kuin TSI DSG. Mielestäni on ihan paikallaan varoitella aiheesta vaikka seuraavat 20 vuotta vaikkei sillä näytä olevan merkin myyntiin mitään vaikutusta.
Meillä työpaikalla 17 volkkaria mihin korjattu DSG:tä alle 3v iässä, löytyy myös parisenkymmentä volvoa mihin ei ole tehty mitään
Että kyllä ne aika isolla prosentilla vieläkin porsii
Tuo on hämmentävä asia kun alkaa miettimään kauanko autovalmistajat on niitä tuotteitaan räpeltäneet. Luulisi että 100vuoden kokemuksella saisi aikaan moottorin ja vaihteiston joka kestää.
Taustalla toki paljon tasapainoilua päästöjen/kulutuksen ja mahdollisimman suuren katteen välillä.
Jotenkin luulisi kysyntää olisi oikeasti kestävälle autolla pienellä hinta preemiollakin.
Tässä nyt ole mitään mutua, vähänkään asiaan perehtyneenä tietää tarkalleen mitkä vaihteistot ja moottorimallit ongelmista kärsivät. Ei sillä valmistus tai myyntimäärällä ole mitään tekemistä sen kanssa, että tuotteessa on merkittäviä suunnitteluvirheitä, jotka aiheuttavat ennenaikaisen vikaantumisen.
En tiedä mekatroniikan osalta onko parantunut yhtään. Tiedän kuitenkin itse noita lahonneen 2015 jälkeenkin. Niistä kuluu kytkin ja vauhtipyörä, jotka molemmat menee vaihtoon ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa eli viimeistään 100-200tkm välillä. Ennemmin jos ajaa paljon taajama-ajoa.
En ymmärrä yhtään mitä selität, miten se tekee ihmisestä täyden kyrvän että yrittää ostaa auton edullisestiMutta onnhyvä, että on tullut tällaisia palveluita kuin Autovex ettei kokemattomia viedä enää kuin litran mittaa.
Internet pitäisi räjäyttää?En ymmärrä yhtään mitä selität, miten se tekee ihmisestä täyden kyrvän että yrittää ostaa auton edullisestiItse ainakin tinkaan mahdollisimman paljon vaikka myyjänä olisi jalaton syöpäsairas kääpiömummo. Ei minua kiinnosta mitkään nyyhkytarinat siinä taustalla että alkaisin maksaa yhtään enempää kuin tarve on.
Näissä autovex yms. palveluissa on sekin puoli (Hyvä / Huono riippuen siitä keneltä kysytään) että pienemmät toimijat alkavat pikkuhiljaa mennä nurin kun siellä huudetaan kilpaa käytännössä markkinahintaan autot myyjien kesken. Katteelle ei juurikaan jää enää sijaa ja pelkästään oheistuotteilla toimivat isot ketjut maksavat autoista parhaan hinnan -> Muille ei juurikaan jää tilaa.
Ok, aihe vaihtui sujuvasti näköjään 2.0TFSI öljynkulutukseen vaikka alkuun oli puhe tsi+dsg combosta.
Onko tämä oikeasti hyvä tarjous vai mielummin rahoituksella uusi vastaava? Kenellä tällaista "auto vuodeksi" sopparia voi suositella?Toyota Yaris Hybrid vuodeksi 239 €/kk - Toyota Airport ja Toyota Itäkeskus
Hyvin varusteltu uusi Yaris-malli. Autossa mukana talvi -sekä kesärenkaat.www.toyotaairport.fi
Yaris hybrid vuodeksi 199€/kk. Toimitukset alkaen kesäkuusta 2022.
Onko tämä oikeasti hyvä tarjous vai mielummin rahoituksella uusi vastaava? Kenellä tällaista "auto vuodeksi" sopparia voi suositella?
Tulee vuodessa ehkä juuri 10 tkm ajeltua, vähän jopa alle. Toki uudella autolla tulisi ajeltua enemmän.
Uusi Yaris 1.5 Hybrid Active 12 kk ja 199 €/kk
Esimerkkilaskelma: Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active 20.565,80 € sis. toimituskulut. Perustamiskulu 180€, rahoitettava osuus yht. 20.565,80 €, rahoitusaika 60 kk, Korko 1,5 %, kk-erä 199,32 €/kk sis. käsittelymaksu 9 €/erä, MetroAuton sitova ostotarjous 12 kk jälkeen. Todellinen vuosikorko 2,45 %. Luotto + luottokustannukset yht. 22.469,19 €. Edellyttää luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Rahoitusyhtiö Toyota Finance Finland Oy, Korpivaarantie 1, 01450 Vantaa. Tarjous on voimassa toistaiseksi. Tarjous ei ole yhdistettävissä muihin kampanjoihin/ tarjouksiin. Koskee uusia asiakastilauksia.
Tuossa yksi 0% tarjous myös vaihtoautoilleEn tiedä onko omaa ajatusta, mutta onko jotenkin erityisen huonosti rahoitustarjouksia markkinoilla kun vertaa edellisiin vuosiin? Mm en yhtään 0% vaihtoauto tarjousta ole bongannu. Oiskohan sirupula ja uusien huono saatavuus lisännyt vaihtoautojen kysyntää niin paljon että liikkeillä ei ole tarvetta agressiivisille kampanjoille…