Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Onkohan tämä hyvä tarjous? Volkswagen ID.4 Pro Performance Life 150 kW, akku 77 kWh - Nordea Autoleasing

Jos ottaa 36kk/90000km sopparin, niin tekee 578€/kk eli 0,23€/km. 36kk/45000km 439€/kk. Life varustelu vaan ehkä hieman puutteellinen itselle.
Tuo on myös ihan tuolla 36kk/10tkm vuosi diililläkin melko kova, koska 395€ ei ole paha kuukausihinta. Samalla rahalla saa Autoverkkokaupasta Kona electricin vuoden sopimuksella. Paljon pienempi auto, mutta ei joudu sitoutumaan yhtä pitkäksi aikaa.
 
Tuo on myös ihan tuolla 36kk/10tkm vuosi diililläkin melko kova, koska 395€ ei ole paha kuukausihinta. Samalla rahalla saa Autoverkkokaupasta Kona electricin vuoden sopimuksella. Paljon pienempi auto, mutta ei joudu sitoutumaan yhtä pitkäksi aikaa.

Plus Kona on 15tkm tuolla hintaa.
 
Voiko ton 2000 euron hankintatuen hakea itse tohon 36kk soppariin? En ymmärrä miksi se kuuluu vain 48kk soppariin. Eikö se minimi ole 36kk että sen saa hakea.
Luulisi, että se on jo mukana 36kk sopparissa, koska hintaero 48kk sopimukseen on mitätön. Yleensä 48kk sopimus on halvempi per kuukausi, mutta tässä autossa se on kalliimpi.

Sivuilla tosin lukee näin:

"Tähän sähköautomalliin saat 2000 EUR hankintatuen kun leasingkausi on pidempi kuin 36 kk. NF Fleet hoitaa tuen hakemisen puolestasi. Tuki pienentää jokaisen kuukausieräsi loppusummaa. Ilmoitettu kuukausihinta sisältää hankintatuen vaikutuksen. Tuen haku edellyttää valtakirjan allekirjoittamista NF Fleetille."

Boldatun mukaan olisi hinnassa huomioitu, mutta muun tekstin mukaan ei kuulu 36kk sopimukseen.
 
Luulisi, että se on jo mukana 36kk sopparissa, koska hintaero 48kk sopimukseen on mitätön. Yleensä 48kk sopimus on halvempi per kuukausi, mutta tässä autossa se on kalliimpi.

Sivuilla tosin lukee näin:

"Tähän sähköautomalliin saat 2000 EUR hankintatuen kun leasingkausi on pidempi kuin 36 kk. NF Fleet hoitaa tuen hakemisen puolestasi. Tuki pienentää jokaisen kuukausieräsi loppusummaa. Ilmoitettu kuukausihinta sisältää hankintatuen vaikutuksen. Tuen haku edellyttää valtakirjan allekirjoittamista NF Fleetille."

Boldatun mukaan olisi hinnassa huomioitu, mutta muun tekstin mukaan ei kuulu 36kk sopimukseen.

Pakko tuon hankintatuen on kuulua 36kk soppariin, muuten hinnat eivät täsmää. On kyllä huonosti muotoiltu teksti sivuille.

ID4:n oletetaan selkeästi pitävän hintansa hyvin vähän ajattuna.
 
On siinä rumpujarrut takana. Varmaan osa halpuutusta ja osa käytännöllisyyttä. Ihan tavallisissakin autoissa on takalevyt usein pilalle ruostuneita, saatikka sitten tämmöisessä kipossa joka jarruttaa paljon ihan regenillä.

Niro Pluginissa ruostuu joo etulevytkin pahoin kun ei niitä juuri tarvi... Takalevyt aina aivan todella ruosteessa, niitä ei tarvi muuta ku siihen, että jarruttelee ruosteita pois kovemmin.
 
Jos leasaa auton, niin pitääkö siitä maksaa vielä jotain kuluja/käyttövoimaveroja? Mitä kuluja tohon lisäksi tulee?

Nyt on tuossa Dieseli pihassa
- 7l/100km kulutus
- 780 käyttövoimavero
- 400 vakuutus muistaakseni.

--> ilman ajoa siis 780+400=100e kuukaudessa
+ polttoaineet, lasketaan laskennallisesti 25tuhatta (eli leasing sopparin kilsat) ---> 250*7l/100km ---> 1750 litraa * 1,45--> 2540e ---> : 12/kk ---> 212e/kk.
+ arvon alenema 48kk aikana ---> noin 5500e ---> 3000e ---> 2500e --> :12 ---> n.210e/kk

Yhteensä noin 520e/kk.

Tuossa ID.4 kulut ovat (25tuhatta) ?
- 48kk/613e/kk/25 tuhatta sisältää vakuutuksen
- polttaainekulut 25 000km matkalla ovat ????? (kotilataus 90%) --- Eli 77kwh tyhjäksi noin 60x --> 4620kw/h * 0,15snt ---> 693e/vuosi ---> 12 ---> 58e/kk
- *täytä kohta*

Yhteensä 671e/kk

Menikö laskut teoriassa oikein?

Auton hintaluokka tietysti eri ja voisi varmaan tuolle vanhalle kulujakin laskea huolloista - liekkö kuuluu ID.4:ssa hintaan?
 
Jos leasaa auton, niin pitääkö siitä maksaa vielä jotain kuluja/käyttövoimaveroja? Mitä kuluja tohon lisäksi tulee?

Nyt on tuossa Dieseli pihassa
- 7l/100km kulutus
- 780 käyttövoimavero
- 400 vakuutus muistaakseni.

--> ilman ajoa siis 780+400=100e kuukaudessa
+ polttoaineet, lasketaan laskennallisesti 25tuhatta (eli leasing sopparin kilsat) ---> 250*7l/100km ---> 1750 litraa * 1,45--> 2540e ---> : 12/kk ---> 212e/kk.
+ arvon alenema 48kk aikana ---> noin 5500e ---> 3000e ---> 2500e --> :12 ---> n.210e/kk

Yhteensä noin 520e/kk.

Tuossa ID.4 kulut ovat (25tuhatta) ?
- 48kk/613e/kk/25 tuhatta sisältää vakuutuksen
- polttaainekulut 25 000km matkalla ovat ????? (kotilataus 90%) --- Eli 77kwh tyhjäksi noin 60x --> 4620kw/h * 0,15snt ---> 693e/vuosi ---> 12 ---> 58e/kk
- *täytä kohta*

Yhteensä 671e/kk

Menikö laskut teoriassa oikein?

Auton hintaluokka tietysti eri ja voisi varmaan tuolle vanhalle kulujakin laskea huolloista - liekkö kuuluu ID.4:ssa hintaan?
Jos on ns. yksityisleasing soppareita, niin käyttömaksut/polttoaineen kuuluu itse maksaa.
 
Viittaatko käyttömaksulla siis käyttövoimaveroon ? Joka on sähköautolla joku 105e vai mitä se oli?
Jep. Niin ja käyttövoimavero menee sähikäisissä painon mukaan, kuten diesel autoissakin. Sähikäisessä 1,5 senttiä/päivä/alkava 100 kg. Perusvero muistaakseni 53 ekeä vuosi.
 
Liinennevakuutus kuulunee myös maksaa erikseen tuossa ID.4 tarjouksessa, mukana tuleva täysvakuutus lienee vaan kaskon osuus.
 
Auton hintaluokka tietysti eri ja voisi varmaan tuolle vanhalle kulujakin laskea huolloista - liekkö kuuluu ID.4:ssa hintaan?
Tuolla tarjouksella käytännössä maksat vain auton lataamisen, vuotuiset verot ja pesut itse, kaikki muu kuuluu mukaan, jos valitsen myös sen vakuutuksen pakettiin mukaan. Itse nopeasti katsoin, että ottamalla itse vakuutuksen säästää vuodessa pari satkua ja saa pienemmän omavastuun.

Liinennevakuutus kuulunee myös maksaa erikseen tuossa ID.4 tarjouksessa, mukana tuleva täysvakuutus lienee vaan kaskon osuus.
Ei kannata mutuilla. Liikenne kuuluu myös mukaan totta kai. Sehän on ainoa pakollinen.
 
Ei kannata mutuilla. Liikenne kuuluu myös mukaan totta kai. Sehän on ainoa pakollinen.

Joo kyllä tuohon sopparin vakuutukseen sisältyy kaikki. Mutta yleensä silti kannattaa ottaa vakuutus itse. Edullisempi ja ehdot (kuten omavastuu) sellaiset kuin itse haluaa. Leasing sopimuksissa se huono puoli että kovin isoja kolhuja ei saa olla kun auton palauttaa, niin voi joutua jotain fiksailemaan. Mutta ihan samalla tavalla vaihdokin hyvityshinnassa näkyy heti kolhut jos normaalia kauppaa teet.
 
Menikö laskut teoriassa oikein?

Auton hintaluokka tietysti eri ja voisi varmaan tuolle vanhalle kulujakin laskea huolloista - liekkö kuuluu ID.4:ssa hintaan?
Huollot, pienosat kuten pyyhkijän sulat, renkaiden uusiminen, niiden vaihto(!) ja viat (ei kolaroinnista johtuvat) kuuluu sopimukseen. Mitä sopimukseen kuuluu? - Nordea Autoleasing

Miksi muuten laskit 48kk sopimuksella, 36kk näytti olevan halvempi? 48kk antaa myös hieman tasoitusta omalle autolle kun arvon aleneman osuus hieman isompi 36kk ajalle.

Edit: Jos maustevoin tapauksessa laskee jotain järkeviä summia diesel auton huolloille ja korjauksille + rengaskulut, niin veikkaan että aika tasoihin menee tuon ID.4 sopparin kanssa. Huonolla tuurilla isompi remppa kääntää oman jopa kalliimmaksi. Sopparin aikana kuitenkin ajetaan 100000km. Sit jos itse huoltaa ja ajaa 2000€ autolla, niin oma tulisi halvemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
No niin; lasketaanpa sitten auki tuon "kannattavuus". Lainatkaa tätä viestiä ja korjatkaa virheet.

Nykyauton kustannukset, ilman värikynää suuntaan tai toiseen. Lasketaan 36kk sopimuksen ajalle hinta...
Hinta tällä hetkellä: 4500e ---> myydään ja sijoitettuna 7% tuotolla Nordeaan ---> 36kk jälkeen 5500e ---> eli 1000e*0,7 (verot) = 700e plussaa : 36 -----> 19,4e plussaa
Autovakuutukset kaskolla; 134+188 = 322e/vuosi --------------------> 26,8e/kk
Ajoneuvoverot 783e --> : 12 -------------------------------------------> 65.3e/kk
Polttoainekulut 25 000km --> 7.3l*250*1,45diesel -----> 2647e -----> 220,5e/kk
Arvonalenema 36 ja 75 000km -----> 4500e ---> 2700e ------------> 600e vuosi ja 50e/kk

Huollot - autoja on tapana huoltaa - samoin varmaan tuota ID.4:stakin. Tasapeli

Yhteensä 220,5e+65.3+26.8+50e/kk =362,6e/kk johon lisättävä kustannukseksi myös menetetty tuotto 19,4e/kk --> kokonaiskustannus 382e/kk 36kk aikana.
= 382*36kk = 13 752e, josta vähennettävä vielä myytäessä saatava arvo verrattaessa "ei omaan ID4" eli karkeasti 11 000e kulut 36kk aikana.
----
vs.
ID4
611e/kk:ssa vakuutuksineen
Ajoneuvo ja perusvoima vero noin 180e ---> 15e/kk
Lataukset ---> 60 kertaa täyteen 25 000km aikana ---> 4620kw * 0,15snt = 693e --> 57,8e/kk

--> tulee 611+15+58 = 684e/kk
--> 36kk ---> 24 624e kokonaiskustannus


Onko laskut periaatteessa oikein? Kyseessä tietysti eri luokan autot; toinen on uusi ja toinen 13v vanha... Eli karkeasti 10 000 euron kustannuksella ajelee 3v uudella autolla? Iha ok ja linjassaan?

Vielä verrokiksi vaihtoehto leasingille hatusta heitettynä;
Mercedes E220 -27 000e
Vakuutukset 67e/kk
Polttoainekulut 1812e/12 --> 151e/kk
Ajoneuvoverot 500e/kk = 42e/kk
Arvon alenema 36kk aikana esim. 6000e --> 2000e/vuosi / ---> 168e/kk

Yht. 426e/kk.
 
Viimeksi muokattu:
Huollot - autoja on tapana huoltaa - samoin varmaan tuota ID.4:stakin. Tasapeli
...
Onko laskut periaatteessa oikein? Kyseessä tietysti eri luokan autot; toinen on uusi ja toinen 13v vanha... Eli karkeasti 10 000 euron kustannuksella ajelee 3v uudella autolla? Iha ok ja linjassaan?

En ihan ymmärrä mikset laske oman auton huoltoihin + renkaisiin mitään. Kyllä ne jotain kustantaa ja ne sisältyvät tuohon ID.4:n leasing sopimukseen. Mutta muuten 13v vanha 4500€(?) arvoinen diesel tulee nykyisellään varmaan halvemmaksi kun arvon alenema on niin pieni. Toki uusi vs. 13v vanha...
 
En ihan ymmärrä mikset laske oman auton huoltoihin + renkaisiin mitään. Kyllä ne jotain kustantaa ja ne sisältyvät tuohon ID.4:n leasing sopimukseen. Mutta muuten 13v vanha 4500€(?) arvoinen diesel tulee nykyisellään varmaan halvemmaksi kun arvon alenema on niin pieni. Toki uusi vs. 13v vanha...
Kysyn, että onko laskut oikein.
Tottakai tulee vanha räpsy halvemmaksi, väkisilläkin.

Noh 600e vuosi eli 50e/kk huoltoihin ja renkaisiin.

Eli tulee 684e vs 432e kustannukseksi 36kk aikana ts. 250e/kk maksaa siitä, että on parempi auto eli noin 9100e kolmen vuoden aikana.

Huom. Edelleen kysyn sitä, että onko laskut oikein - en sitä että miksi vertaa vanhaa paskaa uuteen.

(Tietty jos laskee verrokiksi 27 000e mersun, niin voi vielä laskea vaihtoehtoiskustannuksen tuotoksi tuolle summalle 36kk ajalle noin 6000e*70% = 4200e :36 = 116e) eli verrokkina uuden dieselin kustannukset 542e/kk:ssa.. toki auto edelleen on sitten ns. oma...
 
En ihan ymmärrä mikset laske oman auton huoltoihin + renkaisiin mitään. Kyllä ne jotain kustantaa ja ne sisältyvät tuohon ID.4:n leasing sopimukseen. Mutta muuten 13v vanha 4500€(?) arvoinen diesel tulee nykyisellään varmaan halvemmaksi kun arvon alenema on niin pieni. Toki uusi vs. 13v vanha...

Tämä on mielenkiintoinen aihe ja tulee aina vastaan kun lähes kenen tahansa kanssa vertailee autoja ja usein vielä sähköautokeskusteluissa (ei mennä tähän enempää). Mun mielestä jos haluaa uutta autoa, niin ei kannata edes lähteä vertaamaan vanhan autojen kuluihin muuten kuin katsoa mikä on se vaikutus oman kotitalouden rahamenoihin. Jos talous on niin tiukalla, että pitää miettiä riittääkö rahat niin silloin ei kannata edes miettiä uutta autoa, mutta järkevää on aina laskea paljon sitä rahaa kuluu kuukausittain enemmän kun vaihtaa vanhasta uuteen autoon.

Itselläkin on excel, missä on vertailut työpaikkaliisarin, rahoituksen, nykyisen käytetyn välillä. Vanhalla haluaisi ajaa, koska sen on halvempaa, mutta kyllähän tuo uusi kiinnostaisi ja saada sen myötä adap. vakkarin, peruutuskameran ja uusimmat turvallisuusvarusteet jne.

Meni kyllä ohi aiheen, mutta hyvä nosto tuo AndyH postaama nordea liisari. Alkoi itseäkin kiinnostamaan, tosin tarjolla oli vain tuo id4 kulimalli, joka ei sinänsä lämmitä.
 
Leasing sopimuksissa se huono puoli että kovin isoja kolhuja ei saa olla kun auton palauttaa, niin voi joutua jotain fiksailemaan. Mutta ihan samalla tavalla vaihdokin hyvityshinnassa näkyy heti kolhut jos normaalia kauppaa teet.

Olenkin miettinyt miten tarkkoja ovat pienistä parkkipaikkakolhuista kun jotkut käsittelevät omia liisareita kuin vierasta sikaa. Lähinnä vaivaahan noista on jos joutuu korjauttamaan ja auto pois ajosta sen aikaa (tuohon taisi onneksi kuulua sijaisauto vai onko se vain muihin korjauksiin ja huoltoihin).

Näin siirtymäaikana sähköautoihin yksityisliisaus kuulostaa järkevältä kun se vähentää riskiä jos malli on täysin pommi. Volkkareissa ei taida olla kuin parin vuoden takuutkin jos ei ole aikaisemmin omistanut ja arvaan että noiden korjaus on hidasta ja kallista.
 
Niro Pluginissa ruostuu joo etulevytkin pahoin kun ei niitä juuri tarvi... Takalevyt aina aivan todella ruosteessa, niitä ei tarvi muuta ku siihen, että jarruttelee ruosteita pois kovemmin.
Käytä niitä jarruja niin ei ruostu, kerran päivässä tai pari kertaa viikossa vähän kovempi jarrutus.
 
Käytä niitä jarruja niin ei ruostu, kerran päivässä tai pari kertaa viikossa vähän kovempi jarrutus.

Jarruttaa aina ensin sähkömoottorilla, vaikka aika kovaakin jarruttelis. Pitää vetää about satasesta täysjarrutus, että takalevyt kunnolla ottaa.
 
Minun mielestä lasket arvon aleneman, huollot ja muut kulut alakanttiin. Esim lisäämässäsi mesen tapauksessa.

Ok, mutta siis kyse vain summista eikä itse huomioon otettavista laskuista? Tehdään sitten niilläkin.

Nykyauton kustannukset, ilman värikynää suuntaan tai toiseen. Lasketaan 36kk sopimuksen ajalle hinta...
Hinta tällä hetkellä: 4500e ---> myydään ja sijoitettuna 7% tuotolla Nordeaan ---> 36kk jälkeen 5500e ---> eli 1000e*0,7 (verot) = 700e plussaa : 36 -----> 19,4e plussaa ts. kulut siitä että pääoma autossa
Autovakuutukset kaskolla; 134+188 = 322e/vuosi --------------------> 26,8e/kk
Ajoneuvoverot 783e --> : 12 -------------------------------------------> 65.3e/kk
Polttoainekulut 25 000km --> 7.3l*250*1,45diesel -----> 2647e -----> 220,5e/kk
Arvonalenema 36 ja 75 000km -----> 5000e ---> 2400e ------------->3600e/3v --> 1200e/vuosi --> 100e/kk.
Korjaukset - Rengassetti 1260e/36kk-----------------------------------> 420e/vuosi eli 35e/kk
Kallis remontti 1800e/36kk aikana -------------------------------------> 600e/vuosi eli 50e/
Huollot yms. katsurit 420e/vuosi ---------------------------------------> 35e/kk
Webaston hankinta 1260/36kk------------------------------------------> 35e/kk

--> noin 570e/kk josta teoriassa pitää vähentää myyntihinta esim. 2400e/36kk --66e eli noin 500e/kk.

Mutta tähän roikkuvaan "sähköautot kehittyy simona" -aikaväliin varmasti oiva tarjous tuo ID.4 ja saa uudella ajaa. Toki en omaan mersuun nähnyt tuossa ID4:ssa juuri mitään parempaa, paitsi adaptiivisen vakkarin.. Puuttuu kaikki "oikeasti parempi varustelu" millä ajamisesta olisi tullut kivaa (esim. se nopeusrajoitusten tunnistin on kelvoton jos ei saa säädettyä +5km/h ja eipä tuo nyt juuri hiljaisempikaan ollut maantieajossa - eikä automaattista takaluukkua tms..
 
Toi ID4 ois ihan ok diili, vähän on ankeat varusteet. Muuten tulis tuollainen nykyisen bensavehkeen tilalle..
 
Hinta on hyvä, mutta tuo life ei sytytä. Onkohan noita ennakkotilattu ja life ei ole käynyt kaupaksi? Nyt sitten laitetaan tarjoukseen. Lisäksi tuo harmaa perusväri on aika karmea ja paremmasta väristä joutuu vielä maksamaan lisää.
 
Jaa-a. Aika perus paketti sisältää kyllä kaiken tarvittavan mielestäni.
 
Hinta on hyvä, mutta tuo life ei sytytä. Onkohan noita ennakkotilattu ja life ei ole käynyt kaupaksi? Nyt sitten laitetaan tarjoukseen. Lisäksi tuo harmaa perusväri on aika karmea ja paremmasta väristä joutuu vielä maksamaan lisää.
Kävin koeajamassa tämän tänään. Ison auton kanssa lähinnä kaipaisin peruutuskameraa, joka on outo juttu, ettei ole jo pakollinen kaikissa uusissa autoissa. Keyless entry myös olisi ihan kiva, muttei pakollinen. Mulle riittää jo Mii Electricin varusteet niin tällä pärjäisi hyvin.
 
Mitä tarpeellista tosta Lifestä puuttuu? Väri ainakin kelpaa mulle, vähän vaihtelua edes.
Itse toivoisin kessyä ja takapenkin selkänojan parempaa käännettävyyttä + muita perhepaketin juttuja. Nämä on nykyisessä autossa enkä haluaisi luopua millään. Muutenhan varustelu ihan riittävä kuljettimeksi.
 
Itse toivoisin kessyä ja takapenkin selkänojan parempaa käännettävyyttä + muita perhepaketin juttuja. Nämä on nykyisessä autossa enkä haluaisi luopua millään. Muutenhan varustelu ihan riittävä kuljettimeksi.
Mitä puuttuu takapenkkien käännettävyydestä?
 
Itse toivoisin kessyä ja takapenkin selkänojan parempaa käännettävyyttä + muita perhepaketin juttuja. Nämä on nykyisessä autossa enkä haluaisi luopua millään. Muutenhan varustelu ihan riittävä kuljettimeksi.
Tähän sama.. ID4 GTX puolestaan näyttää varsin kilpailukykyiseltä paketilta.
 
Mitä puuttuu takapenkkien käännettävyydestä?
Suksiluukku käytännössä. Eli kun on turvaistuimet molemmin puolin niin pitäs saada myös keskeltä käännettyä alas. Tuo ei Lifessä onnistunut kun kävin katsomassa eikä näytä saavan rahallakaan lisättyä.
 
Pakko tuon hankintatuen on kuulua 36kk soppariin, muuten hinnat eivät täsmää. On kyllä huonosti muotoiltu teksti sivuille.

ID4:n oletetaan selkeästi pitävän hintansa hyvin vähän ajattuna.
Tähän tuli kanssa varmistus. 36kk sopimus pitää sisällään hankintatuen, vaikka sanamuoto sivuilla viittaa toisin.
 
Millainen näkemys ihmisillä uusien autojen tinkausvaraan?

Kyseessä C-segmentin äärimmilleen varustettu malli noin 40k€ hintaluokassa.

"Ensimmäisen" kierroksen tarjous oli noin 3,4% alennus pyynnistä. Mielestäni tuo ei vielä lämmitä mieltä huomioon ottaen että paketista puuttuu esimerkiksi vetokoukku ja talvirenkaat.

Heitin palloa takaisin myyjälle - olikohan virhe? Paljonko uusissa autoissa on varaa tinkiä, pystyykö myyjä edes parempaan?
 
Millainen näkemys ihmisillä uusien autojen tinkausvaraan?

Kyseessä C-segmentin äärimmilleen varustettu malli noin 40k€ hintaluokassa.

"Ensimmäisen" kierroksen tarjous oli noin 3,4% alennus pyynnistä. Mielestäni tuo ei vielä lämmitä mieltä huomioon ottaen että paketista puuttuu esimerkiksi vetokoukku ja talvirenkaat.

Heitin palloa takaisin myyjälle - olikohan virhe? Paljonko uusissa autoissa on varaa tinkiä, pystyykö myyjä edes parempaan?
Jos mahdollista niin mene käymään. Yleensä saa siten parhaimman.
 
Jos mahdollista niin mene käymään. Yleensä saa siten parhaimman.
Olisi valmius lauantaina käydä hakemassa auto pois kunhan hinta olisi miellyttävä(mmällä) tasolla.

Onko mitään hajua paljonko on varaa tulla lisää alaspäin? En odota tietenkään mitään polkuhintaa, mutta jotenkin tämä ensimmäinen tarjous jätti erittäin kylmäksi. Huvikseen ajelu Suomen toiselle laidalle ei ole kiinnostava ajatus.

Varsinkin vielä se, että myyjä väitti että "varastoautot myyty kohta kaikki pois, 2 enää jäljellä" ja liikkeen nettisivut näyttää että samaan kampanjaan niillä myymättä vielä monta kymmentä autoa. Ja kuvista päätellen talven / kevään aikana otetut kuvat, eli tämäkin yksilö jonkin aikaa ollut tarjolla.
 
No sehän riippuu ihan haluttavuudesta. Pitkäpäiväisistä voit saada 20% alea. Normi tilanteessa 5% ale suht ok. Jos kampe on haluttava ja ostajia riittää kuten vaikka Seat Miillä aikanaan, niin ei alea tarvitse antaa ollenkaan vaan käskeä painumaan jonon perille ja katsotaan jos kalustoa on silloin vielä tarjolla.
 
No sehän riippuu ihan haluttavuudesta. Pitkäpäiväisistä voit saada 20% alea. Normi tilanteessa 5% ale suht ok. Jos kampe on haluttava ja ostajia riittää kuten vaikka Seat Miillä aikanaan, niin ei alea tarvitse antaa ollenkaan vaan käskeä painumaan jonon perille ja katsotaan jos kalustoa on silloin vielä tarjolla.
Kyseessä on tällä kertaa ihan ns. tusina-auto, vaikkakin täydellä varustustasolla. Hintatasossa malliin nähden ehkä karvan verran ylikin hinnoiteltu. Eli näiden lähtötietojen valossa en siis näkisi miksi tämä olisi alimmaisin hinta mihin liike pystyy.

Mutta tosiaan.. laitoin asiallisen viestin takaisin, että tällaisella hintatasolla ei olla vielä pääsemässä kauppoihin. Katsotaan miten vastaa ja löytyykö niitäniin kutsuttuja myyntihousuja ukolle jalkaan. :)
 
Muita liikkeitä tutkimaan väh.200km säteellä. Jos jollekin on tonnin ale tiukassa, toiselta voi saada viis alas.
 
työkaverini eli "reilusti vanhempi mieshenkilö" on aina tehnyt autokaupoissa (autot noin 30-40t €) niin että on "painostanut" myyjää yleensä kuukausia jotta on saanut sitten ensin auton hinnan alas, sitten kun myyjä tuskastuu ja toteaa että nyt on alin hinta niin silloin sitten keskustellaan mukaan tulevista varusteista ja saisiko kaupanpäälle esim mattosarjaa taikka roiskeläppiä, lohkolämppäriä,vetokoukkua jne. sitten kun myyjä on taas tuskastunut ja ei halua enään antaa varusteita niin sitten kysellään että olisiko auton tankki täynnä noudettaessa ja olisiko ensimmäinen huolto ilmainen/puoleen hintaan jne.. sitten kun taas myyjän on vaikea pysyä housuissaan niin vielä kerrataan että saisiko vaihtoautosta nyt vielä pikkaisen enemmän.
sitten kun kaupat on sovittu niin renkaat/vanteet tämä tyyppi vaihtaa vielä halvempiin (vähäisemmät urasyvyydet/jotkut halvat tarvike vanteet) :D
myöskin esim pääkaupunkiseudulla/isoissa kaupungeissa saa yleensä tonneja huonommat tarjoukset kuin pikkukaupunkien automyymälöistä eli ajaminen 200-400km kannattaa. keskustelua ko myyjän kanssa voi usein kuitenkin jatkaa sähköpostilla/puhelimitse ja jos kaupat tulevat niin vasta sitten ajaa uudestaan tuo 200-400km :)

näillä periaatteilla olen ollut todistamassa että ko tyyppi on ajanut parivuotta autoa josta saa saman määrän rahaa kuin ostaessaan ko auton :D (tällöin kyse ollut käytetyn auton vaihtaminen uudempaan käytettyyn)
itse en ole jaksanut tehdä tälläistä viivästys taktiikkaa joten välirahat yms ovat olleet tietenkin huonompia...
 
Millainen näkemys ihmisillä uusien autojen tinkausvaraan?

Kyseessä C-segmentin äärimmilleen varustettu malli noin 40k€ hintaluokassa.

"Ensimmäisen" kierroksen tarjous oli noin 3,4% alennus pyynnistä. Mielestäni tuo ei vielä lämmitä mieltä huomioon ottaen että paketista puuttuu esimerkiksi vetokoukku ja talvirenkaat.

Heitin palloa takaisin myyjälle - olikohan virhe? Paljonko uusissa autoissa on varaa tinkiä, pystyykö myyjä edes parempaan?

5% on aika normaali käteisalennus, tehdastilauksista tai tulossa olevista autoista voi saada 7-10% ja pitkään seisseistä tai esittelyautoista voi sitten irrota jopa 10-20%.
Tosin jos kyseessä on muutenkin houkuttelevasti hinnoiteltu tuote, voi olla ettei siinä ole tinkivaraa 5% enempää.
Tai kuten aiemmin mainittiin, jos kyseessä on haluttu malli menee se kaupaksi myös pyyntihinnalla, eikä alennuksille ole tarvetta.
 
näillä periaatteilla olen ollut todistamassa että ko tyyppi on ajanut parivuotta autoa josta saa saman määrän rahaa kuin ostaessaan ko auton :D
Monet halutummat menee toki pyyntihinnalla ja niissä ei juurikaan jäädä renkaanpotkijoita katselemaan. Ehkä työkaverisi jaksaa katsella autot jotka seisoo useamman kuukauden myynnissä. Niistä toki saa alennuksia ihan hyvin :D
 
Muita liikkeitä tutkimaan väh.200km säteellä. Jos jollekin on tonnin ale tiukassa, toiselta voi saada viis alas.
Näin.

Tässä keväällä uutta autoa ostaessa (vanha meni vaihdossa) lopullinen hintaero kalleimman ja halvimman tarjouksen välillä oli noin 4500€. Auton lähtöhinta vähän alle 50k€. Paikallinen myyjä oli se kallein ja vaikeroi jo tuosta parhaasta tarjouksestaan että tästä tulee jo pomolta huutia (juu niin varmaan).
 
Itsellä lähti nyt tuo ID4 liisari ostoon. Tulee kuliväri pohjaväriharmaana ja alumiinivantein. Hinta jäi 415€/kk 36kk ja10tkm/vuosi sopimuksella. Räknäsin numeroita vaikka kuinka ja jos olisi omaksi ostanut niin parhaassakin tapauksessa kuukausikulu olisi ollut satasen enemmän. Myyjä sanoi samaa, että hänellä itsellään sama malli liisarina, mutta satesen kalliimmalla hinnalla. Peltivantein tuo olisi ollut rahalisesti vielä parempi diili, mutta odotusaika olisi ollut 4kk. Nyt auton saa halutessaan 2 viikon päästä ajoon. Auto tuleekin sopivasti juuri alle kesälomille. Oma auto myyntiin sitten seuraavaksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 580
Viestejä
4 509 438
Jäsenet
74 438
Uusin jäsen
andresantos7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom