Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Seatilla oli joitain vuosia sitten vastaava koroton ja kuluton kamppis, ja nyt oli tässä alkukeväällä jollain vastaavalla merkillä sama. Jos ei turhan tiukasti ole rajannut merkkiä ja mallia (lähinnä budjetin ja jotkut oleelliset varusteet ehkä), eikä aikataulukaan ole tiukka, voi aika helposti löytää uusiin autoihin matalia korkoja. Ei nyt ehkä ihan täysin 0 %, mutta onhan mm. Autoverkkokaupalla (ja varmaan useammalla muullakin) aika vakiosti muutamalla merkillä joku 0 % korko + kulut, jotka yhteensä kai jää alle pariin prosenttiin. Noissa toki voi olla joitain rajoituksia auton hinnan suhteen, mutta jos nyt vaikka puolen vuoden säteellä etsii itselleen autoa, luulisi että joku ihan fiksu rahoitus osuu kohdalle.

Tollaisen Ibizan kohdalla olisin varmaan itsekin aika herkästi kiskonut ostohousut jalkaan, on nimittäin rahoitustarjouksista huolimattakin siisti ja käytännöllinen auto.
 
Missä menee porukalla raja näiden rahoitusten kanssa?

0 % korko, 0 perustus, 0 kk-kulut eli todellinen vuosikorko 0 %. Kyllä niitä aina tulee ennen vuodenvaihdetta ja alkuvuonna tyyliin maaliskuussa tai milloin milläkin tilikausi päättyy.
 
Pidättekö te noita muka nollakorkoisina, missä 0% mainos mutta alaviitteessä lukee joku 1,99% tms. Ihan hyviä toki, mutta ei nyt nollakorkoisina. Tossa Stockmanninkin autossa joku 2,x ja ford 1,89x joka toki hyvä.
Itselle alle 1% jos on, niin pidän käytännössä halpana.

Vielä ku sais käytettyynkin vastaavia ! :)..
 
Nyt kun rajoista puhutaan, niin missä ihmisillä täällä menee raja jäännöserän kanssa? Nolla euroa viimeinen erä vai joku kymppitonnin jäännöserä, jotta vaan saa kuukausikustannukset pidettyä alhaalla? Ainakin myyjillä on varmaan ihan hauskaa välillä noiden kanssa pelleillä, kun on yleistynyt noi mainokset, joissa uuden Jaguarin saa "vain 350 eurolla kuussa" ja sitten siinä on ensimmäinen ja viimeinen erä yhteenä jo 20 000 euroa. Eipä siinä siis mitään, jos kuvio on ostajalle tiedossa.
 
Nyt kun rajoista puhutaan, niin missä ihmisillä täällä menee raja jäännöserän kanssa? Nolla euroa viimeinen erä vai joku kymppitonnin jäännöserä, jotta vaan saa kuukausikustannukset pidettyä alhaalla? Ainakin myyjillä on varmaan ihan hauskaa välillä noiden kanssa pelleillä, kun on yleistynyt noi mainokset, joissa uuden Jaguarin saa "vain 350 eurolla kuussa" ja sitten siinä on ensimmäinen ja viimeinen erä yhteenä jo 20 000 euroa. Eipä siinä siis mitään, jos kuvio on ostajalle tiedossa.
Tohon Ibizaan otin mahdollisimman suuren jämärin ja maksuajan (koska 0% korko ja kuluton 72kk). Mutta ei siihen saanut kuin 3te. Käsiraha oli 0e.
 
0 euron jämärin olen itse aina pitänyt. Jos ei riitä rahat niin sitten sitä voisin nostaa, mutta ei ole ollut tarvetta vielä.
Sehän ei ole rahan riittämiskysymys pelkästään. Oisin mä voinut ton Ibizan ostaa käteisellä (rahoja pois sijoituksista 20te). Vaan onko mitään järkeä, jos on kuluton rahoitus? (tai muuten riittävän edullinen).
 
Sehän ei ole rahan riittämiskysymys pelkästään. Oisin mä voinut ton Ibizan ostaa käteisellä (rahoja pois sijoituksista 20te). Vaan onko mitään järkeä, jos on kuluton rahoitus? (tai muuten riittävän edullinen).

Näin se minunkin mielestäni kannattaa ajatella. Mielummin ne rahat hyviin sijoituksiin poikimaan kuin autoon kiinni jos kuluttomana saa tai edes alle 1,0% todellisella. Lisäksi jos on aikeissa kuitenkin vaihtaa vaikka 5 -vuoden sopimuksen jälkeen uuteen, kannattaa jämäri suunnitella niin että vaihtohyvitys on enemmän kuin se jämäri. Silloin se kuittaantuu näppärästi siinä pois ja yli menevä hyvitys toimii käsirahana seuraavassa. Tämä toki voi olla vaikea laskea missä kohtaa se optimi säästön kannalta menee mutta kun laskee sen tarpeeksi löysästi niin ei tule ainakaan yllätystä.
 
Pienillä koroilla rahat kannattaa pitää muualla, mutta yli 4% kokonaiskorolla kyllä mielellään maksaa samantien pois.

Korkotarjouksia on tosiaan runsaasti nyt kun raha on halpaa ja autoliikkeet ottavat niistä tappiot omaan piikkiin, jotta saavat myyntiä lisää. Vielä kun joku tarjoiaisi sähköautoihin alhaisia korkoja. Neljä paikkaa tosiaan kysynyt ja kaikissa noin 2% + 12€/kk + 200€. Niissä lienee niin kova kysyntä tarjontaan nähden, ettei tarvi korkoja polkea.
 
Kialla ja Fordilla on uusien autojen koko mallistoon 0 % korko ja nollakulut. Kialla tosin enää pari viikkoa.
 
Oli ihan sopiva tuo Kian tarjous nollakorosta, tosin ei se vissiin kaikilla jälleenmyyjillä ole? Ainakin mulle kävi niin, että kaupat tehtiin lopulta J. Rinta-Joupin kanssa joilta sai aidosti kuluttoman rahoituksen. Deltan tarjouksessa oli ihan tukeva korko ja kun yritti kysellä parempaa tarjousta niin alkoi itku kuinka tästä tulee jo huutia esimieheltä... ja edelleen oli luottokustannuksia monta tonnia.
 
Oli ihan sopiva tuo Kian tarjous nollakorosta, tosin ei se vissiin kaikilla jälleenmyyjillä ole? Ainakin mulle kävi niin, että kaupat tehtiin lopulta J. Rinta-Joupin kanssa joilta sai aidosti kuluttoman rahoituksen. Deltan tarjouksessa oli ihan tukeva korko ja kun yritti kysellä parempaa tarjousta niin alkoi itku kuinka tästä tulee jo huutia esimieheltä... ja edelleen oli luottokustannuksia monta tonnia.

Tuollahan se luki tarjoussivustolla

Rahoitustarjous koskee vain J. Rinta-Jouppi Oy:n varastossa olevia uusia Kia-ajoneuvoja. Ei yhdistettävissä muihin maahantuojan tai J. Rinta-Jouppi Oy:n voimassa oleviin tarjouksiin.
 
Oli ihan sopiva tuo Kian tarjous nollakorosta, tosin ei se vissiin kaikilla jälleenmyyjillä ole? Ainakin mulle kävi niin, että kaupat tehtiin lopulta J. Rinta-Joupin kanssa joilta sai aidosti kuluttoman rahoituksen. Deltan tarjouksessa oli ihan tukeva korko ja kun yritti kysellä parempaa tarjousta niin alkoi itku kuinka tästä tulee jo huutia esimieheltä... ja edelleen oli luottokustannuksia monta tonnia.
Autokeskus ainakin tarjoaa tätä täysin kuluttomana.

 
Täytyy lisätä tänne että jos saat vakuudellisen lainan pankista voi korko olla yllättävänkin hyvä. Itselle tarjottiin kuukausi sitten 5v sopimuksella 23 tuhatta euroa todellisella noin 2% Korolla S-pankista. Voi maksaa pois koska haluaa tai lyhentää ylimääräistä ilman kuluja. Euribor 12kk eli voi toki noustakin mutta aika riskitön kuitenkin.

Antaa myös pelivaraa valintaan kun lainaa ei ole pakko ottaa liikkeestä.
 
Täytyy lisätä tänne että jos saat vakuudellisen lainan pankista voi korko olla yllättävänkin hyvä. Itselle tarjottiin kuukausi sitten 5v sopimuksella 23 tuhatta euroa todellisella noin 2% Korolla S-pankista. Voi maksaa pois koska haluaa tai lyhentää ylimääräistä ilman kuluja. Euribor 12kk eli voi toki noustakin mutta aika riskitön kuitenkin.

Antaa myös pelivaraa valintaan kun lainaa ei ole pakko ottaa liikkeestä.

Jos on jotain aiempaa näyttöä hyvin hoidetuista rahotuksista, niin Santanderilta saa kyllä aika helposti neuvoteltua pelkät kulut tai jonkun nimellisen 0.1% koron. Kulut eli todellinen vuosikorkohan määräytyy ihan sen mukaan miten maksat lainaa takaisin.
 
Jos on jotain aiempaa näyttöä hyvin hoidetuista rahotuksista, niin Santanderilta saa kyllä aika helposti neuvoteltua pelkät kulut tai jonkun nimellisen 0.1% koron. Kulut eli todellinen vuosikorkohan määräytyy ihan sen mukaan miten maksat lainaa takaisin.
Hä?
Todellinen vuosikorko 0.1% ei ole varmasti mahdollista Santanderilta. Pitäähän niidenkin jostain se raha tehdä.
 
Onko arvauksia myyvätkö siis ihan "minkä vaan" Kian (uuden siis) tuolla, vai pitääkö vaan noita katsoa mitkä ns. heti myynnissä?
Itse ymmärtäisin että jo olet tehnyt kaupat uudesta Kiasta 17.4 mennessä, niin tuo on voimassa vaikka auto tulisikin syksyllä.
(Voimassa uusiin tilaus ja kauppasopimuksiin)

FC0375FB-74A5-41A1-9E85-C64874D5824D.jpeg
 
Mitenhän EV 6 Kialta :D. Tai Nissan Leaf.. Oliko jotain hyvää mallia Nissanilla/Kialla/Peugeutilla?
 
Mitenhän EV 6 Kialta :D. Tai Nissan Leaf.. Oliko jotain hyvää mallia Nissanilla/Kialla/Peugeutilla?
Sähköisenä Pökötiltä taitaa löytyä e208 ja 2008. Ev6 ei varmaan Suomessa esittelyautoja lukuunottamatta tulla 2021 näkemään.
 
Tuolta käytetty kärry 0% korolla kuluitta.
Näyttäisi noissa vaihtoautoissa olevan aika monessa niin sanotusti 0% korko ja nollakulut siirretty auton hintaan. Toki varmaan jokunen hyvä diilikin löytyy mutta muutamat mitä katsoin, niin joko hinta on pari tonnia yli kilpailun tai jos hinta on kohdallaan, niin kilsat ei. Ilmaisia lounaita ei edelleenkään ole. Mutta saahan tuosta toki pienillä kuukausikuluilla auton ajoon.
 
Näyttäisi noissa vaihtoautoissa olevan aika monessa niin sanotusti 0% korko ja nollakulut siirretty auton hintaan. Toki varmaan jokunen hyvä diilikin löytyy mutta muutamat mitä katsoin, niin joko hinta on pari tonnia yli kilpailun tai jos hinta on kohdallaan, niin kilsat ei. Ilmaisia lounaita ei edelleenkään ole. Mutta saahan tuosta toki pienillä kuukausikuluilla auton ajoon.

Jep niin kattelin, siksi uusi auto olisi ns. "järkevä".

Tosin, kuten jossakin muussa ketjussa väittelin; niin ostaisin 50 000e auton mielelläni 55 000e:lla, jos saisin siihen 25v maksuajan :)..
Mut pitkästä aikaa kelpo diili minusta.
 
Toisaalta jos muualta löytyy vaihtoauto halvemmalla, voi ne korkeammat kulut kuitenkin lopullisen hinnan nostaa aika paljon korkeammaksi, ellei sitä sitten maksele nopeasti pois. Esimerkiksi nykyään yleisillä 60 kuukauden rahoituksilla autolle kertyy jo enemmän kuin pari tonnia pelkistä koroista ja kuluista.
 
Jos on jotain aiempaa näyttöä hyvin hoidetuista rahotuksista, niin Santanderilta saa kyllä aika helposti neuvoteltua pelkät kulut tai jonkun nimellisen 0.1% koron. Kulut eli todellinen vuosikorkohan määräytyy ihan sen mukaan miten maksat lainaa takaisin.

Miten tämmöisiä voi neuvotella?
 
Toisaalta jos muualta löytyy vaihtoauto halvemmalla, voi ne korkeammat kulut kuitenkin lopullisen hinnan nostaa aika paljon korkeammaksi, ellei sitä sitten maksele nopeasti pois. Esimerkiksi nykyään yleisillä 60 kuukauden rahoituksilla autolle kertyy jo enemmän kuin pari tonnia pelkistä koroista ja kuluista.
Juu, hyvä pointti tuokin. Ja jos Auto-Kehän hinnoista saa jotain tinkattua pois, niin voi olla ihan hyvä diili.
 
Eipä tuolla auto kehällä ollut oikein valikoimaa tarjolla. Paljon Hakunilan Hummereita kaupan, muttei muuta kiinnostavaa.
 
Auto-Kehässä kyllä monesti hyvittävät paljon enempi ku muualla, itse asioinut siellä aika monesti pl. edellinen uusi Bmw ja nyt ostin uuden Kian muualta kun Bmw ei ollut siellä arvostettu merkki selvästikään.
 

Eli ajoa tulee runsaasti nyt hetkellisesti, 5000km kuukaudessa. Ts. polttoaineita menee reilusti, tällä hetkellä 7l/100km *50 ? 350l =eli karkeasti 500e.
Jos saisin kulutuksen 4.5l/100km pintaan, niin kulut tippuisi 2,5l*50*1.6 = 200e.

Onko jollakin matikalla joku leasing auto tässä tilanteessa järkevä (kilometrejä pitää olla paljon/rajattomasti).
 
Halvimmalla pääset kun ostat auton ja myyt pois. Kyllä ne leasingfirmat laskee kilometrisuoritteen mukaan sen jäännösarvon ja 100% varma on että eivät ainakaan takkiin siinä liisaria tarjotessa ota.
 
Onko jollakin matikalla joku leasing auto tässä tilanteessa järkevä (kilometrejä pitää olla paljon/rajattomasti).

Halvat liisarithan perustuu nimenomaan alhaiseen kilometrimäärään jotta autot voidaan myydä ”melkein uusina” pois sen jälkeen jos ne palautetaan. Paljon ajettu on sitten vaan käytetty auto ja sen arvo laskee kilometrien kertyessä kuin lehmän häntä, ja tämä arvonalenema laskutetaan pois asiakkaalta. Tuossa linkkisi tojotassakin siihen mainostettuun vuoteen 259 eurolla/kk sisältyi 10000 km ajoa, joka sulle riittäisi kahdeksi kuukaudeksi...
 
Halvimmalla pääset kun ostat auton ja myyt pois. Kyllä ne leasingfirmat laskee kilometrisuoritteen mukaan sen jäännösarvon ja 100% varma on että eivät ainakaan takkiin siinä liisaria tarjotessa ota.
Harvoin vaan saa 100% rahoitusta pienellä korolla ja niin että kk-erä on samaa luokkaa leasingmaksun kanssa.
 

Eli ajoa tulee runsaasti nyt hetkellisesti, 5000km kuukaudessa. Ts. polttoaineita menee reilusti, tällä hetkellä 7l/100km *50 ? 350l =eli karkeasti 500e.
Jos saisin kulutuksen 4.5l/100km pintaan, niin kulut tippuisi 2,5l*50*1.6 = 200e.

Onko jollakin matikalla joku leasing auto tässä tilanteessa järkevä (kilometrejä pitää olla paljon/rajattomasti).

Tuolla laskelmassahan lukee nuo max kilometrit. Eli tuolla saa ajaa max 10 000km
 
Harvoin vaan saa 100% rahoitusta pienellä korolla ja niin että kk-erä on samaa luokkaa leasingmaksun kanssa.


Rupeaa se liisarinkin kuulausierä nousemaan jos ajaa 700 sijasta 5000 km kuukaudessa. Tuo on jo sellainen määrä ajoa jos vaikka vuodenkin ajan tuollaista veivaa, että auto tulee maksamaan rahaa joka tapauksessa, osti sen omaksi tai liisasi.

Autoliikkeiden tyrkkyliisareissa kilometrejä on yleensä vuodelle käytössä 10-15 tuhatta ja sen jälkeen lisämaksu per kilometri voi olla jopa parikymmentä senttiä.

Toki jos auton vaihto on muutenkin ollut mielessä niin nyt olis hyvä syy tehdä se ja hankkia vähemmän kuluttava tilalle. Yhtään uudempaa auto jos meinaa ostaa tilalle niin sen arvoa varmaan sulaa kuukaudessa enemmän kuin rahaa säästää polttoainekuluissa. Ja toki sitä mieluummin kuluttaa persettä vähän mukavammassa autossa jos joutuu noin paljon siellä asumaan. Itse en vois kuvitellakaan vetäväni 60 tonnia vuodessa jollain yariksella.
 
Laitetaas tänne vaikka tämä kysymykseni.

Tapaus nettiauto. Auton myynti sitä kautta on nykyään todella helppo. Voi tehdä sähköisesti kauppakirjat ja kaikki. Samalla osta ja myyjä kirjautuu omilla tiedoillaa niin kaikki on erittäin luotettava. Mahtavaa että homma kehittyy! Nyt rupesi sitten kiinnostamaan mitä maksaa myyjälle jos myyt auton ja tuota kautta hoidetaan myös maksu omanettixin kautta. Svea hoitaa rahaliikenteen ja kaikki vaikuttaa ihan liian hyvälle/helpolle. Missään ei vaan kerrota mitä tämä myyjälle tulee maksamaan tämä prosessi.. Esim. myyn auton ja ostajan kanssa hoidetaan koko prosessi nettixin kautta. Myös maksu. Vaikka 5200€ Paljoko tähän tulee välityspalkkioa?


6. Maksujen tilittäminen ja palvelumaksu
Kauppahinta tilitetään Myyjälle, kun luovutusilmoitus on tehty kauppakirjaan merkitylle Ostajalle tai kauppakirjaan muutoin merkityllä tavalla. Palvelunvälittäjä voi veloittaa palvelumaksun Myyjälle maksettavasta kauppahinnasta. Mahdollinen voimassa oleva Palvelumaksu näkyy Myyjälle kauppakirjan luomisen yhteydessä.

Paljonko tämä maksaa? Ei lue missään
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Ohan noita todellisia 0-korkoja yhtenään esim. Kia tai Ford. Sinne vaan valkkaamaan sopivaa, hyvä aika tehdä autokauppaa nyt varsinki ei-hybrideistä, joista saa tosi hyvät alet ainaki oman äskettäisen kokemuksen mukaan.
 
Kävin tosiaan testaamassa ja oli omaan mieleen tosi mukava. Olisi lähtenyt heti mukaan, mutta rahoituksen koron suuruuden takia jäin vielä miettimään muita autokauppoja ja autoja.

Kattelen tota vakuudellista pankkilainaa ainakin. Saakohan oikean koron nettihakemuksella esiin vai täytyykö konttorissa käydä juttelemassa

Ei ainakaan OP:ssa tarvinnut käydä, mutta pitää se lainahakemus täyttää tulo-, meno- ja vakuustietoineen. Ja sen hakemuksen käsittely kesti ensin muutaman päivän ennen kuin antoivat tarjouksen ja sitten 3-4 päivää tarjouksen hyväksymisen jälkeen ennen kuin laina oli nostettavissa.
 
Ohan noita todellisia 0-korkoja yhtenään esim. Kia tai Ford. Sinne vaan valkkaamaan sopivaa, hyvä aika tehdä autokauppaa nyt varsinki ei-hybrideistä, joista saa tosi hyvät alet ainaki oman äskettäisen kokemuksen mukaan.
Jep, itse juuri tein kaupan Kia:sta todellisella 0-korolla. Pari liikettä tarjosi myös 0% korko + kulut, mutta pitkässä lainassa kulut nousevat aika suureksi.
 
Rinta Joupilla näyttäisi olevan 0% ja 0 kulut valikoidullr Kialle, Fordilla ja Mitsubishille.
Harmi että siellä ei mitään mielenkiintoista ollut.

 
Rinta Joupilla näyttäisi olevan 0% ja 0 kulut valikoidullr Kialle, Fordilla ja Mitsubishille.
Harmi että siellä ei mitään mielenkiintoista ollut.


Tämä on ollut jo noin vuoden päivät tarjolla, ei ole siis mikään poikkeuksellinen ohi menevä tarjous.

Ainakin Fordien osalta tuntuu että kaikki kaupaksi menemättömät automaatit dumpattu tonne tarjolle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom