Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Niin 0% korko+käsittelykulu siis vaan... Ja paskaa tarjousta tuon kera sai, eli ei mitään oikeaa tarjousta, näennäistä vaan (Tucson 230hp neliveto Premium + kaikilla lisäpaketeilla niin tarjous=listahintaluettelo ja siihe nollakorko. Itse asiassa jotkut varusteet oli jopa enempi ku Tucson hinnastossa), ihmekään kun Huihai myynti laskenut 29% tänä vuonna eli Suomen suurin tippuja. Kia sen sijaan todella loistava tarjous kunnon alennuksineen ja taitaa olla maanantaina kaupoille meno. Korkokin 1 % ja talvirengassetti 290 € joten sekään ei haitaksi. Ne haluu myydä.
 
Niin 0% korko+käsittelykulu siis vaan... Ja paskaa tarjousta tuon kera sai, eli ei mitään oikeaa tarjousta, näennäistä vaan (Tucson 230hp neliveto Premium + kaikilla lisäpaketeilla niin tarjous=listahintaluettelo ja siihe nollakorko. Itse asiassa jotkut varusteet oli jopa enempi ku Tucson hinnastossa), ihmekään kun Huihai myynti laskenut 29% tänä vuonna eli Suomen suurin tippuja. Kia sen sijaan todella loistava tarjous kunnon alennuksineen ja taitaa olla maanantaina kaupoille meno. Korkokin 1 % ja talvirengassetti 290 € joten sekään ei haitaksi. Ne haluu myydä.

Sehän riippuu ihan siitä maksuajasta, 0% korko ja 0% kulut on hyvä tarjous jos tarttet 60kk, jos maksat nopeammin niin kuluilla ei ole niin merkitystä.

Osta sitten Kia, sehän on Hyundain tytärmerkki.
 
Ei Hyundailla kulut ole nolla, korko vaan. Parempi tarjous autokaupassa on vaikka se, että saat loistavan hyvityksen vaihdokista + sen lisäksi vielä ison alen uuden auton hinnasta + lisävarusteita halvalla. 6000 € edestä näitä vs. Hyundai listahintaluettelo verrattuna niin ei oo vaikee valita merkkiä nyt kun korkokin on se 1 %. Ja samaa paskaahan nuo merkit on, minäkin kohta bemarista siirryn tökkimään siihen leiriin :D Ihan vaan vinkkinä, että Autokeskuksella Kia-myynnissä on nyt kaupanteko mielessä... Ja palvelualttiuttakin + reipasta asennetta löytyi kysymättäkin, tarjousta päiviteltiin s-postilla reaaliajassa ja soitettiin vielä läpikäydäkseen, että varmasti on mieluinen ja varusteet toivomani.
 
Deltalta kysyin tarjousta uudesta Kiasta. Innokkuus nolla, kaksi kertaa pyysin tarkennusta tarjoukseen koska tarjosivat väärää mallia. Liian hankalaa tehdä tarjous pyytämästäni mallista, sitä ei koskaan tullut. Yhteydenotot vain sähköpostilla, ei kuulunut soittoa perään.

Tarjouksen huipensi se että koska Deltalla oli kampanja 4k€ "ylihyvityksestä* (joka oli "unohtunut" tarjouksesta pois) ei talvirengasetua ollut saatavilla vaan talvirenkaat olisivat maksaneet lähes 2k€.

Auton listahinta oli 45k€ eli ei ihan halvin kinneri..

Ei todellakaan jatkoon.
 
Joo vaikeeta on monessa paikkaa. Kyselin mäkin myös Kiaakin monesta paikasta, niin keskimäärin ei osanneet tarjota pyyntöni mukaan ja jossain se 290 € kamppistalvirenkaatkin maksoi 1700 € ku ei oo heillä varastossa jne.. Merkki ku merkki, niin myyntihaluiset pitää etsiä itse ja tuntipalkoille pääsee äkkiä ku vaikka saman postin heittää moneen paikkaan. Tosin Huihailla nyt ei onnistunu myynti missään ts. maahantuojalla varmaan paskat marginaalit tai menee nyt uus Tucsoni kaupaksi listahinnoillakin ku häkä.
 
Ei Hyundailla kulut ole nolla, korko vaan. Parempi tarjous autokaupassa on vaikka se, että saat loistavan hyvityksen vaihdokista + sen lisäksi vielä ison alen uuden auton hinnasta + lisävarusteita halvalla. 6000 € edestä näitä vs. Hyundai listahintaluettelo verrattuna niin ei oo vaikee valita merkkiä nyt kun korkokin on se 1 %. Ja samaa paskaahan nuo merkit on, minäkin kohta bemarista siirryn tökkimään siihen leiriin :D Ihan vaan vinkkinä, että Autokeskuksella Kia-myynnissä on nyt kaupanteko mielessä... Ja palvelualttiuttakin + reipasta asennetta löytyi kysymättäkin, tarjousta päiviteltiin s-postilla reaaliajassa ja soitettiin vielä läpikäydäkseen, että varmasti on mieluinen ja varusteet toivomani.
Kyllä nuo japsit & Korealaiset voittaa saksalaiset laadussa, varusteissa yms ei ehkä.

Keikkuuhan nuo saksalaiset hinaus&vikatilastojen kärjessä + toimiessaankin perushuollot maksaa älyttömästi enemmän + vaihdetaan paljon enemmän osia(onko se laatua jos puoli mottia vaihdetaan?). Vasta kattelin että joissain bmw malleissa meni about 10000€ huoltoihin 5v aikana ja japsiin riitti 3000€ (m5 vs type-r). Itse en tiedä ketään jolla olisi itämainen jättänyt tielle, mutta saksalaisia omistaville tuo on melkein arkea.

Eli parempaan päivität laadussa, elä huoli. Toi on vaan tota saksafanien urbaania legendaa että muut hajoaa ja jättää tielle, vaikka oikeasti asia on päinvastoin :D itelläkään ei ole edes 500€ romut ikinä jättäneet tielle ja huolloksi riittää öljyt 2-3v välein + jarrut 3-4v välein eikä käytännössä mitään muuta huoltoa. Bmw&audi leipoisi kiinni jos ei lisää öljyä :D
 
Kyllä nuo japsit & Korealaiset voittaa saksalaiset laadussa, varusteissa yms ei ehkä.

Keikkuuhan nuo saksalaiset hinaus&vikatilastojen kärjessä + toimiessaankin perushuollot maksaa älyttömästi enemmän + vaihdetaan paljon enemmän osia(onko se laatua jos puoli mottia vaihdetaan?). Vasta kattelin että joissain bmw malleissa meni about 10000€ huoltoihin 5v aikana ja japsiin riitti 3000€ (m5 vs type-r). Itse en tiedä ketään jolla olisi itämainen jättänyt tielle, mutta saksalaisia omistaville tuo on melkein arkea.

Eli parempaan päivität laadussa, elä huoli. Toi on vaan tota saksafanien urbaania legendaa että muut hajoaa ja jättää tielle, vaikka oikeasti asia on päinvastoin :D itelläkään ei ole edes 500€ romut ikinä jättäneet tielle ja huolloksi riittää öljyt 2-3v välein + jarrut 3-4v välein eikä käytännössä mitään muuta huoltoa. Bmw&audi leipoisi kiinni jos ei lisää öljyä :D
Sekoitatko nyt "laadun" ja "mekaanisen kestävyyden" keskenään - vai tarkoitatko oikeasti että "japseissa & korealaisissa" on parempi äänieristys, paremmat valmistusmateriaalit (varsinkin sisätiloissa), parempi viimeistely, jne?

Esim. uusi UAZ on varmasti liikenteessä 20 vuotta pidempään kuin vastaavana päivänä linjalta rullannut BMW, mutta en silti sanoisi sitä "laadukkaammaksi" autoksi. :D
 
Kyllä nuo japsit & Korealaiset voittaa saksalaiset laadussa, varusteissa yms ei ehkä.

Keikkuuhan nuo saksalaiset hinaus&vikatilastojen kärjessä + toimiessaankin perushuollot maksaa älyttömästi enemmän + vaihdetaan paljon enemmän osia(onko se laatua jos puoli mottia vaihdetaan?). Vasta kattelin että joissain bmw malleissa meni about 10000€ huoltoihin 5v aikana ja japsiin riitti 3000€ (m5 vs type-r). Itse en tiedä ketään jolla olisi itämainen jättänyt tielle, mutta saksalaisia omistaville tuo on melkein arkea.

Eli parempaan päivität laadussa, elä huoli. Toi on vaan tota saksafanien urbaania legendaa että muut hajoaa ja jättää tielle, vaikka oikeasti asia on päinvastoin :D itelläkään ei ole edes 500€ romut ikinä jättäneet tielle ja huolloksi riittää öljyt 2-3v välein + jarrut 3-4v välein eikä käytännössä mitään muuta huoltoa. Bmw&audi leipoisi kiinni jos ei lisää öljyä :D

Taas näitä Veijon Esson baarissa kuultuja juttuja, Hohhoijaa taas mitä skeidaa tällä foorumilla.....

Hinaustilastot johtunee siitä, että Mersu ja bemarimiehillä hinaus kuuluu tieturvaan.

Japskikinnereillä ajavat hinauttelee sitten toisella Toyotalla naapurin kaken Kiaa tukivarsista, koska säästö.

Ja sä vertaat siis type-r vs M5 :facepalm:
 
Metroauto tarjoaa 0% + kulut tarjousta kaikkiin uusiin ja vaihdokkeihin.

Tähän olisi voinut mainita että todellinen vuosikorko on 1,17%. Ihan naurettavia nuo 0% + kulut mainokset, kulujen kanssa todellinen vuosikorko voi olla vaikka 10%. Itse sain uuteen Volvoon 2,4% todellisen vuosikoron ilman mitään alennuksia.
 
Tähän olisi voinut mainita että todellinen vuosikorko on 1,17%. Ihan naurettavia nuo 0% + kulut mainokset, kulujen kanssa todellinen vuosikorko voi olla vaikka 10%. Itse sain uuteen Volvoon 2,4% todellisen vuosikoron ilman mitään alennuksia.

Tää on jo käyty tässäkin ketjussa moneen kertaan läpi, että ”0% + kulut” ja linkki perään on ihan hyväksyttävä tapa ilmoittaa tarjous, lisäpisteitä saa jos laittaa suoraan ne kulut näkyviin (tässä tapauksessa 250 + 12€/kk), mutta kaikkien on joka tapauksessa laskettava se todellinen korko omalle kohdalle tuosta tarjouksesta jos se kiinnostaa. Tuo 1,17% toteutuu vain esimerkin spekseillä, jos on eri lainamäärät tai -ajat niin se on jotain muuta, eikä tuo 1,17 anna siksi juurikaan lisäarvoa tarjouksen tietoihin.

Jos jaksaa ja viitsii niin sen koko esimerkkilaskelman voi tuupata lainaukseksi niin siitä näkee kaikki tarvittavat tiedot ja esimerkin todellisen koronkin, tämä olis kaikille hyödyllisin tapa mutta kuten sanottu, pelkät linkkivinkitkin tiivistelmän kanssa hyväksytään.
 
Kyllä nuo japsit & Korealaiset voittaa saksalaiset laadussa, varusteissa yms ei ehkä.

Keikkuuhan nuo saksalaiset hinaus&vikatilastojen kärjessä + toimiessaankin perushuollot maksaa älyttömästi enemmän + vaihdetaan paljon enemmän osia(onko se laatua jos puoli mottia vaihdetaan?). Vasta kattelin että joissain bmw malleissa meni about 10000€ huoltoihin 5v aikana ja japsiin riitti 3000€ (m5 vs type-r). Itse en tiedä ketään jolla olisi itämainen jättänyt tielle, mutta saksalaisia omistaville tuo on melkein arkea.

Eli parempaan päivität laadussa, elä huoli. Toi on vaan tota saksafanien urbaania legendaa että muut hajoaa ja jättää tielle, vaikka oikeasti asia on päinvastoin :D itelläkään ei ole edes 500€ romut ikinä jättäneet tielle ja huolloksi riittää öljyt 2-3v välein + jarrut 3-4v välein eikä käytännössä mitään muuta huoltoa. Bmw&audi leipoisi kiinni jos ei lisää öljyä :D

Niin. Tän nyksän ostanut uutena v. 2016 ja voi jeesus(anteeksi) jos ei olisi tullut otettua BMW Turvaa eli takuun laajennusta 2->5v... Olis saanut aika rahamies olla ja toi jotain reilun tonnin hintainen Turva on kyllä haukkunut ittensä takaisin varmaan 20x kun tänä vuonnakin sen piikkiin on mennyt 7 k€ korjuuta. Sen takia nyt oikeastaan voisin ottaa korealaisen, jos niissä sattuis tällä hetkellä laatu olemaan huipussaan. Ainahan se aaltoilee kaikilla merkeillä (esim. Mersu huippua 1995 asti, ihan paskaa 1995-2007, huippua 2008-2015, nyt ihan paskaa taas), mutta korealaiset on ainakin paljon nostaneet viime aikoina kaikin puolin.
 
Tästä hyvä huomata tämä

Skoda Scala ainakin tuli maksamaan vähän yli 20k ja silti sai todellisen vuosikoron 0% + kaupan päälle talvirenkaat aluvanteilla, lämpöpaketti (sisätilalämppäri + lohkolämppäri) ja useampi tonni vielä listahinnasta pois. Maailman paras ostos :drool:
 
Skoda Scala ainakin tuli maksamaan vähän yli 20k ja silti sai todellisen vuosikoron 0% + kaupan päälle talvirenkaat aluvanteilla, lämpöpaketti (sisätilalämppäri + lohkolämppäri) ja useampi tonni vielä listahinnasta pois. Maailman paras ostos :drool:
Tuon tarjouksen avulla, joka on voimassa ylihuomisesta alkaen?
 
Kymppiplus mainostaa rahoitusta 0,79%+kulut. Lokakuussa ostin auton ni ruotsituonteja, mutta paremmilla varusteilla kun esim. Kamuxin ja silloinkin oli halvempi korko (1,49%)

Kamuxilla oli samoilla varusteilla 1500-2000€ kalliimpi ja alle 3,9%+kulut ei korko laskenu. Silti jakso junnumyyjä jankata et meillä on Suomen halvimmat autot. Soitti vielä 2kertaa perään ensin korko 5,9%->4,9% ja sit 4,9%-> 3,9%, silloin olin tulossa jo Lempäälästä ostamalla autolla himaan.
 
Sekoitatko nyt "laadun" ja "mekaanisen kestävyyden" keskenään - vai tarkoitatko oikeasti että "japseissa & korealaisissa" on parempi äänieristys, paremmat valmistusmateriaalit (varsinkin sisätiloissa), parempi viimeistely, jne?

Esim. uusi UAZ on varmasti liikenteessä 20 vuotta pidempään kuin vastaavana päivänä linjalta rullannut BMW, mutta en silti sanoisi sitä "laadukkaammaksi" autoksi. :D

Laatu ja laatuvaikutelma on eri asioita.
 
Laatu ja laatuvaikutelma on eri asioita.
Wikipedia kertoo seuraavaa:
"Laatu tarkoittaa kaikkia niitä hyödykkeen (tuotteen tai palvelun) ominaisuuksia, joilla on merkitystä asiakkaan tarpeen tyydyttämisessä. Fyysisen tuotteen laatu tarkoittaa sen kykyä suoriutua sille tarkoitetuista tehtävistä koko oletetun käyttöikänsä ajan. Tuotelaadun osatekijöitä ovat tuotteen kestävyys, luotettavuus, käytön tarkkuus, käytön helppous, huolto- ja korjausmahdollisuudet sekä mahdolliset muut tuotekohtaiset tekijät."

Jollekin auton laadun määritelmä voi olla penkkeihin käytetyn Alppien rinteillä kasvaneen lehmän nahkan tuoksu ja sormituntuma, toiselle se että voi istua ämpärimuovista tehdyssä Toyotan ohjaamossa miljoona kilometria ilman mekaanisia ongelmia. Eli laatu ei ole yksikäsitteisesti määritelty vaan tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.

Jos jollakulla ei ole varaa huollattaa premium-merkkistä autoa niin silloin se varmaan kannattaa jättää kauppaan.
 
Vaihdoin Kian 1% + kulut koron vielä eilen Autokeskuksen 0% + kuluton ja kaupat tehtiin siis. Kyllä nyt on halpaa, ja sen lisäksi vielä superhyvitys...

Nyt näkyy olevan tosiostajalle hyvät markkinat, kun varmaan haluuvat nostaa tän vuoden kokonaismyyntiä vielä keinolla millä hyvänsä. Voi johtua toki siitä, että Kia ekaa vuotta Autokeskuksella ja paineita näyttää. Muualta tarjoukset oli järjestään pirusti huonompia.
 
Vaihdoin Kian 1% + kulut koron vielä eilen Autokeskuksen 0% + kuluton ja kaupat tehtiin siis. Kyllä nyt on halpaa, ja sen lisäksi vielä superhyvitys...

Nyt näkyy olevan tosiostajalle hyvät markkinat, kun varmaan haluuvat nostaa tän vuoden kokonaismyyntiä vielä keinolla millä hyvänsä. Voi johtua toki siitä, että Kia ekaa vuotta Autokeskuksella ja paineita näyttää. Muualta tarjoukset oli järjestään pirusti huonompia.
Nyt täytyy kyllä kysyä, miten järkeilit kaupan noin niinkuin kokonaistaloudellisesti? 1% korolla ilman muita kuluja 20000€ laina esim. 6-vuoden ajalle, niin kokonaiskulut on rapiat 600€. Auton vaihdossa tulee geneerisesti takkiin 2000-4000€ tuossa 20-40k hintaluokassa. Saitko siis aikaan kaupan, jossa koet taloudellisesti voittaneesi vai oliko puolivoittoa uusi auto?

Ihan siis vertailumielessä kiinnostaa millaisia kauppoja tarjoavat.
 
1 % muuttuu aika paljon isommaksi jos kulut on se Kian 12 €/kk + perustamismaksu 249 €. Äkkiä on todellinen vuosikorko yli 3 %. Tai no ei nyt joku tonneroinen paljoo ole, mutta rahaa sekin. Nyt extrabonusta

-hyvät tilat ja varusteet

-todellinen korko 0 % (inflaation myötä auto tulee siis vielä entistä edukkaammaksi)

-ihan jees ale kaupan kohteesta vs. muut

-erityisen korkea hyvitys vaihdokista

-kokonaistaloudellisesti tulee nyt ns. halvempi uusi auto kuin mitä ennen ostellut -> arvo ei laske heti 10 k€ kun ajaa ulos liikkeestä (mun nyksässä jo pelkkä arvon alenema 0,50 €/km vaikka sainkin siitä nyt tuhansia enempi ku mitä muut tarjosivat)

-7 vuoden takuu

-halvat huollot

Eli järkivalintaa ja samalla turvallisuuden tunnettakin ja fiilistä myös uudesta kulkineesta. Pakko ei olis ollut toki vaihtaa.
 
Opel tarjoaa pari ihan sinne päin diiliä. Sähköauto kiinnostaisi näin hyvällä rahoituksella..

2Rahoitusesimerkki: Corsa-e Comfort 136 A (hinta 33 711,64 € - 2 000 € täyssähköauton hankintatuki + 600 € toimituskulut) kokonaishinta 32 311,64 €, korko 0 %, perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk, luottoaika 72 kk, käsiraha 3 000 €, luoton määrä 29 560,64 €, kk-erä 298,77 €, suurempi viim. erä 9 200 €, luotto+luottokustannukset yht. 30 673,64 €, todellinen vuosikorko 0,96 %.



3Rahoitusesimerkki: Opel Grandland X Innovation Plus 225 PHEV FWD A8 kokonaishinta 40 590,06 €, (sis. toimituskulut 600 €), korko 0 %, perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk, luottoaika 72 kk, käsiraha 8 500 €, luoton määrä 32 339,06 €, kk-erä 399,17 €, suurempi viimeinen erä 4 850 €, luotto+luottokustannukset yhteensä 33 452,06 €, todellinen vuosikorko 1,00 %. Edellyttää luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Rahoitusyhtiö: Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00020 NORDEA. Rahoitustarjous koskee vain uusia tilaus- ja kauppasopimuksia ja on voimassa 28.2.2021 saakka.

 
En muista olenko aiemmin maininnut, mutta meillä piti vaimolle löytää jokin kauppakassi/lyhyt-työmatka-auto. Otettiin tuollainen autoverkkokaupan Hyundai i20 auto vuodeksi ~200e/kk.

Vuosi kului ja todettiin että hyvä auto jonka soisi pitää niin sitten lunastettiin se santanderin 0.8% + kulut omaksi. Lähinnä siis että yksi vaihtoehto tuollainenkin, tyytyväisiä ollaan oltu.
 
Opel tarjoaa pari ihan sinne päin diiliä. Sähköauto kiinnostaisi näin hyvällä rahoituksella..

2Rahoitusesimerkki: Corsa-e Comfort 136 A (hinta 33 711,64 € - 2 000 € täyssähköauton hankintatuki + 600 € toimituskulut) kokonaishinta 32 311,64 €, korko 0 %, perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk, luottoaika 72 kk, käsiraha 3 000 €, luoton määrä 29 560,64 €, kk-erä 298,77 €, suurempi viim. erä 9 200 €, luotto+luottokustannukset yht. 30 673,64 €, todellinen vuosikorko 0,96 %.

3Rahoitusesimerkki: Opel Grandland X Innovation Plus 225 PHEV FWD A8 kokonaishinta 40 590,06 €, (sis. toimituskulut 600 €), korko 0 %, perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk, luottoaika 72 kk, käsiraha 8 500 €, luoton määrä 32 339,06 €, kk-erä 399,17 €, suurempi viimeinen erä 4 850 €, luotto+luottokustannukset yhteensä 33 452,06 €, todellinen vuosikorko 1,00 %. Edellyttää luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Rahoitusyhtiö: Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00020 NORDEA. Rahoitustarjous koskee vain uusia tilaus- ja kauppasopimuksia ja on voimassa 28.2.2021 saakka.

Paljonko tulisi kilsoja ja montako vuotta suunnittelet pitäväsi? Autoverkkokaupan e-2008 voisi myös olla yksi vaihtoehto. Luulen että arvonalenema on aika kova ainakin 1-3 vuoden pitoajalla eli liisaus voisi sikäli olla hyvä.
 
Eikö toi e-2008 ole halvimmillaankin juuri ja juuri 40 000 euroa? Aikamoinen loikka Corsasta.
 
Noista sähköautoista itse ottaisin korealaisen. Pidempi kokemus, toimivat loistavasti ja kulutus selkeästi pienempi vrt eurooppalaisiin. Ioniq tai e-niro noista parhaimmat. Kona on hyvä mutta omaan silmään ruma keula.
 
Eikö toi e-2008 ole halvimmillaankin juuri ja juuri 40 000 euroa? Aikamoinen loikka Corsasta.

Uusi vuodeksi 395e/kk. Edellyttää toki että 15tkm riittää. Corsaa saa kuitenkin Saksasta reilulla parilla kympillä ja verot ovat pienet kun tuollaisen tuo maahan käytettynä.

Noista sähköautoista itse ottaisin korealaisen. Pidempi kokemus, toimivat loistavasti ja kulutus selkeästi pienempi vrt eurooppalaisiin. Ioniq tai e-niro noista parhaimmat. Kona on hyvä mutta omaan silmään ruma keula.

Nuo ovat varmasti hyviä, kunhan tiedostaa pieniakkuisten versioiden (tai Ioniqin tapauksessa isompiakkuisen) latausominaisuudet.
 
Latausnopeudet taisi olla aika matalat noissa korealaisissa ja niissä tahtoo olla ongelmia 12v akkujen kanssa (ainakin jos on foorumeita uskominen kun jengi niistä valittaa kohtuullisen paljon). Matka kun loppuu siihen kun se vanhan liiton pikkuakku luovuttaa.
 
varmaan näitä osaa kuka vaan googletella mutta laitetaampa taas kootusti tarjouksia tälle päivämäärälle
tiedot koottu ko webbisivuista. tiedoissa voi olla virheitä :)
jälleenmyyjillä voi olla paremmat tarjoukset kuin itse automerkeillä.

juuri missään ei ole autofirmojen omia nollakorot/kulut kampanjoita. aika hiljaista on nyt markkinoilla sen suhteen :(
useassa paikassa romutuspalkkio mainoksia 1000-2500e , tarkista koskeeko se juuri sinun haluamaasi mallia

hyundai
5 vuoden takuu ilman km rajaa !
rahoituksella käsiraha 0e korko 0% (todellinen vuosikorko 0.9%)
i30 wagoniin romutuspalkkio tuplana (3000e)
tämän vuoden uutuus malleja uudistunut tucson , ioniq 5 sekä tulossa uusi bayon

citroen
winter comfort pakettia nyt vain 499e
tämän vuoden uutuuksia ë-c4 ja uudistunut c4

opel
opel astraan 3000e etu, opel vivaroon 6000e etu
tämän vuoden uutuuksia opel crossland, päivittynyt mokka sekä uusi sähkö mokka

nissan
tämän vuoden uutuuksia nissan ariya, päivittynt juke ,quashai
nissaneissa takaisinkutsukampanja turvatyynyissä

kia
phev / ev mallistoon 4000e "edut"
uutuuksia e-niro,ev6

skoda
SIMPLY CLEVER -VIIKKO 22.-27.3.
talvirenkaat sekä kolmen vuoden huollot uudelle autollesi kiinteään etuhintaan 590 €

volkswagen
kauppaviikot 8-21.3 (talvipaketti 399e hinnalla[talvirenkaat plus webasto asennettuna], tonnilla varusteita kaupanpäälle , 3 vuoden takuu yms)
uusia autoja id.4 id.3 uudistunut golf variant, uudistunut caddy

mazda
täyskasko vuodeksi -25%
uudistunut mx-30

peugeot
uusi sähkö e-2008 , 3008, uusi 208, 508
rahoitus 1% + kulut
autovakuutus (kysy myyjältä tarjous)

volvo
uudistunut mallisto, recharge s90/v90/xc40/xc60 kaikki mallit hybridi/täyssähköä
Navigation Pro -paketti + Volvo Talvirengaspaketti V90/S90/V90 Cross Country-malleihin yhteensä vain 990 €. Etusi on jopa 2.600€
Täyskasko Volvo XC40 Recharge -autoille 49 €/kk
jne


toyota
tojolla vain perus tarjouksia (talvirenkaat kaupanpäälle yms)

ford
ford puma 0%korot+kulut + 5v takuu/100tkm
fiesta 5v takuu/100tkm
uutuuksia ford mustang mach-e, ford kuga hybrid awd

hondalla talvirenkaat kaupanpäälle
2020 varastomalleista rahoitustarjous jälleenmyyjien kautta
takaisinkutsukampanja turvatyynyistä

fiat talvirenkaat kaupan päälle.
rahoituskorko 0.9%+kulut
mallistoon tulee tutut mallit nyt hybrideinä

bmwllä talvirenkaat erikoishinnoin
rahoituksen alussa 3kk maksutonta lyhennysvapaata
malliston tutut mallit muuttuvat hybrideiksi

audilla jotain "asiakasetuja"
uusi audi e-tron gt sekä rs e-tron gt
g-tron autohin vuoden biokaasut 0e
autoihin lisävarustepaketteja halvoilla hinnoilla.

mercedes
uusi c- sarja uusi eqa muu mallisto muuttuu hybridiksi
 
Viimeksi muokattu:
1615896668893.png


 

Liitteet

  • 1615896670525.png
    1615896670525.png
    1,4 MB · Luettu: 6
Missä menee porukalla raja näiden rahoitusten kanssa?

Olen tuossa katsellut vähän sieltä täältä näitä todellisia vuosikorkoja. Uusissa ne on todella matalat tai jopa nollaa mutta käytetyissä se haitari on ihan kaikkea 2,5-5 välillä. Tuo kuulostaa paljon tai kun mennään jo 3% yli mutta onko se oikeasti paljon?
 
Missä menee porukalla raja näiden rahoitusten kanssa?

Olen tuossa katsellut vähän sieltä täältä näitä todellisia vuosikorkoja. Uusissa ne on todella matalat tai jopa nollaa mutta käytetyissä se haitari on ihan kaikkea 2,5-5 välillä. Tuo kuulostaa paljon tai kun mennään jo 3% yli mutta onko se oikeasti paljon?
Noissa käytetyissä se todellinen vuosikorko voi olla lopulta vaikka 7. Mikäs siinä, jos on tarkoitus nopeasti/saman tien maksaa pois, mutta näiden useamman vuoden rahoitusten kanssa itse ainakin olen aika allerginen useamman prosentin koroille. Nykyään tosin on aika usein noita matalia korkoja uusissa autoissa ja välillä vaihtoautoissakin.
 
Noissa käytetyissä se todellinen vuosikorko voi olla lopulta vaikka 7. Mikäs siinä, jos on tarkoitus nopeasti/saman tien maksaa pois, mutta näiden useamman vuoden rahoitusten kanssa itse ainakin olen aika allerginen useamman prosentin koroille. Nykyään tosin on aika usein noita matalia korkoja uusissa autoissa ja välillä vaihtoautoissakin.
Olen aina kysynyt todellista vuosikorkoa vähän riippuen hinnasta ja muusta niin tarjoavat 3% mutta yleensä vakiona on 4-5%. Se vaan tuntuu kovalta mutta onko missään laskuria miten voisi vertailla arvioita? Uusissa se voi olla nolla tai jotain alle 2%. Jopa 1.4%.

Myös näissä kuluissa on suuria heittoja. Ne voi olla jopa 15€/kk mutta alimmillaan alle 10€ tai 7€.
 
Olen aina kysynyt todellista vuosikorkoa vähän riippuen hinnasta ja muusta niin tarjoavat 3% mutta yleensä vakiona on 4-5%. Se vaan tuntuu kovalta mutta onko missään laskuria miten voisi vertailla arvioita? Uusissa se voi olla nolla tai jotain alle 2%. Jopa 1.4%.

Myös näissä kuluissa on suuria heittoja. Ne voi olla jopa 15€/kk mutta alimmillaan alle 10€ tai 7€.
Nordealla ainakin näppärä laskuri millä näitä eri tapauksia voi laskea kuluineen.


Kulut tuntuvat olevan se suurin tekijä käytetyissä, jatkuvasti korkotarjouksia niilläkin mutta kulut juuri tasoa 299€ + 15€/kk mikä saattaa nostaa todellista vuosikorkoa useamman yksikön.
 
Nordealla ainakin näppärä laskuri millä näitä eri tapauksia voi laskea kuluineen.


Kulut tuntuvat olevan se suurin tekijä käytetyissä, jatkuvasti korkotarjouksia niilläkin mutta kulut juuri tasoa 299€ + 15€/kk mikä saattaa nostaa todellista vuosikorkoa useamman yksikön.
Olenkin tainnut tuota jossain välissä käyttääkin. Kyllä se korko aika paljon sitä nostaa. On siinä iso ero jos todellinen korko on 1,5 vaan 3.

Edit. Myös viimeisen erän suurus vaikuttaa myös.
 
Uusiin autoihin olen muutaman rahoitustarjouksen viime aikoina kysynyt. Aika vakio tuntuu olevan n. 2% korko, 200€ avausmaksu ja 12€/kk käsittely. Tuosta tulee sitten todelliseksi vuosikoroksi 3,5% - 6,5% riippuen lainamäärästä ja kuukausista.

Ei taida olla mitään tarjoukshintoja, mutta tuollaisia tuntuu monella olevan.
 
Uusiin autoihin olen muutaman rahoitustarjouksen viime aikoina kysynyt. Aika vakio tuntuu olevan n. 2% korko, 200€ avausmaksu ja 12€/kk käsittely. Tuosta tulee sitten todelliseksi vuosikoroksi 3,5% - 6,5% riippuen lainamäärästä ja kuukausista.

Ei taida olla mitään tarjoukshintoja, mutta tuollaisia tuntuu monella olevan.
Aika kovia on kyllä. Uusiin kyllä saanut todellisen koron tinkaamalla aina jonnekin alle 2%. Sähköautoja kysellyt. Ehkä antavat parempaa kun pitää saada myyntiä.
 
Aika kovia on kyllä. Uusiin kyllä saanut todellisen koron tinkaamalla aina jonnekin alle 2%. Sähköautoja kysellyt. Ehkä antavat parempaa kun pitää saada myyntiä.

Näissä on ollut viimeinen erä 0€ mitä olen kysellyt. Sehän tuota todellista korkoa nostaa kunnolla, varmaan 1,5 prosenttiyksikköä. Samoin lyhyt maksuaika nostaa.

Minkälaisen koron olet saanut ja onko käsittelymaksuja tai avausmaksua poistettu?
 
Näissä on ollut viimeinen erä 0€ mitä olen kysellyt. Sehän tuota todellista korkoa nostaa kunnolla, varmaan 1,5 prosenttiyksikköä. Samoin lyhyt maksuaika nostaa.

Minkälaisen koron olet saanut ja onko käsittelymaksuja tai avausmaksua poistettu?
Käsittelymaksut ovat olleet 10-14€/kk ja avausmaksu 199-299€. Aika 60kk.

Todellinen korko näissä ollut päälle 3% ja isompi viimeinen erä.

Nordean laskurilla kun laskee niin ei siinä tunnu paljoa tuo viimeinen erä muuttavan todellista korkoa. Joissakin kombinaatioissa se jopa tippuu kun pistää isompaa viimeistä erää. Toisissa kombinaatioissa taas nousee.
 
Käsittelymaksut ovat olleet 10-14€/kk ja avausmaksu 199-299€. Aika 60kk.

Todellinen korko näissä ollut päälle 3% ja isompi viimeinen erä.

Nordean laskurilla kun laskee niin ei siinä tunnu paljoa tuo viimeinen erä muuttavan todellista korkoa. Joissakin kombinaatioissa se jopa tippuu kun pistää isompaa viimeistä erää. Toisissa kombinaatioissa taas nousee.

Joo, eivät taida helpolla kiinteitä maksuja poistaa. Omalla lyhyellä kokemuksella aika samat perushinnat luotolle saa joka paikasta ja todellinen vuosikorko riippuu pitkälti siitä minkälaisilla summilla missäkin vaiheessa maksaa ja kuinka nopeasti.
 
Joo, eivät taida helpolla kiinteitä maksuja poistaa. Omalla lyhyellä kokemuksella aika samat perushinnat luotolle saa joka paikasta ja todellinen vuosikorko riippuu pitkälti siitä minkälaisilla summilla missäkin vaiheessa maksaa ja kuinka nopeasti.
Tuossa kun vertailee niin halvempi käytetty ja uusi niin luottohinta on about sama kun käytetyssä hiukan kovemmat korot. Uudella voi jopa säästää muutaman satkun. Uusi on kumminkin aina uusi.
 
Joulukuun lopulla oli ihan varaa valita, jos halusi käytettyä autoa ostaa nolla korolla(+kulut). Sokkona kyllä joutui auton ostamaan, kun tuntuivat kiinnostavat yksilöt tekevän kauppansa melko nopeaan.
Omassa näyttää olevan todellinen vuosikorko 0,85%. Perustamiskulut olivat 200e, ja kuukausittainen käsittelykulu 9e.
 
Tarjouksia on jatkuvasti ja usein ne ovat vaikeammin myytävissä malleissa. Käytetyissä myös ihan eri tavalla tarjouksia uusiin verrattuna.

Eipä ole uusiin sähköautoihin näkynyt nollakorko- tai edes lähelle olevia tarjouksia.
 
Tarjouksia on jatkuvasti ja usein ne ovat vaikeammin myytävissä malleissa. Käytetyissä myös ihan eri tavalla tarjouksia uusiin verrattuna.

Eipä ole uusiin sähköautoihin näkynyt nollakorko- tai edes lähelle olevia tarjouksia.
Kyllä mä ostin viime vuonna uuden auton täysin kuluttomalla ja korottomalla rahoituksella. Ja 15% alennuksella listahinnasta. Eli kyllä noita välillä on ihan järkeviinkiin autoihin. Kyseessä Ibiza FR 1.0 TSI DSG.
 
Kyllä mä ostin viime vuonna uuden auton täysin kuluttomalla ja korottomalla rahoituksella. Ja 15% alennuksella listahinnasta. Eli kyllä noita välillä on ihan järkeviinkiin autoihin. Kyseessä Ibiza FR 1.0 TSI DSG.

Oho, pitikö tingata hinta vai oliko kamppis? Itsellä etsinnässä kanssa joku auto ja jos saisi halvalla rahoituksella, niin se olisi erinomaista...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom