Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Vedätykseltä kuulostaa tuollainen korko näillä markkinoilla. Santanderilta on tarjottu parin prosentin korolla ilman erikois tarjouksia. Aika monesti autoliikkeet tarjoaa nollakorkoa.

Onko antaa vinkkiä mistä näitä parempia rahoituksia kannattaa etsiä? Ja haussa on siis joku pari vuotta käytetty auto, jos se vaikuttaa tarjouksiin. Eli uutta autoa en ole etsimässä.
 
Onko antaa vinkkiä mistä näitä parempia rahoituksia kannattaa etsiä? Ja haussa on siis joku pari vuotta käytetty auto, jos se vaikuttaa tarjouksiin. Eli uutta autoa en ole etsimässä.
Vaikea sanoa muuta kuin että auton myynti-ilmoituksessa yleensä mainitaan nollakorkotarjouksista, joten selaa nettiautoa. Siitä voi siirtyä tarkastelemaan liikkeen muita autoja. Jos mitään ei mainita niin sitten ei ole muuta tarjolla kuin näitä pärstäkertoimella arvottavia rahoituksia.
 
Onko antaa vinkkiä mistä näitä parempia rahoituksia kannattaa etsiä? Ja haussa on siis joku pari vuotta käytetty auto, jos se vaikuttaa tarjouksiin. Eli uutta autoa en ole etsimässä.

Uuteen saa helpommin halvan rahoituksen, kun maahantuoja yleensä maksaa jotain siitä rahoituksesta saadakseen autoja myytyä.
Käytettyjen kaupassa ainut mahdollisuus saada halpa rahoitus on osua silloin paikalle, kun liike siivoa varastojaan/tarvitsee rahaa kassaan/pienentää varaston arvoa, eli kun kauppaa on saatava syntymään ja sitä vauhditetaan halvalla rahoituksella, jota liike mahdollisesti sponsoroi.

Tosin tuollainen hybridi tojota on niin haluttu, että niille löytyy ottajia ihan käteiskaupalla tai kalliimmallakin rahoituksella, ilman että tarvitsee pahemmin tinkiä, joten tähtien pitää olla kohdallaan jotta saa mieleisen auton hyvällä rahoituksella.

Melkein kannattaa kysyä tarjous uudesta ja kokeilla saada siihen halpa rahoitus.
Kuitenkin noissa pari vuotta käytetyissä hybridi tojotissa ei kummoista arvonlaskua ole vielä tapahtunut, kun ovat niin haluttuja, että hintaero uuden ja vähän käytetyn välillä voi jäädä pieneksi.
 
Prosentin ja alle - korkoja on perinteisesti ollut laajemmin black friday:n ympäristössä ja joulun välipäivinä. Eli kannattaa ehkä pari kk odotella jos ei ole kiire
 
edellisellä sivulla :)
(klikkaa alla olevaa viestiä niin saat sen kokonaan auki)

varmaan näitä osaa kuka vaan googletella mutta laitetaampa

hyundailla 0% koroilla ja kuluilla sekä boonuksena kaskoa 39e vuos jne ja 5 vuoden takuu ilman km rajaa !

citroen 5 vuoden takuu 0% korko ja 39e kasko

opel 0% korko ilman kuluja 5v takuuta

nissanilla 0.49% korko ilman kuluja ja metalliväriä kaupanpäälle

kialla 7 vuoden takuu mutta 1% rahoitukset

skoda 125vuotta tarjooksia

volkswagen 70v suomessa tarjouksia

mazda 100vuotta... talvipakettia ilmaiseksi

peugeotti vakuutusta halvalla. maksa vasta 6kk päästä

volvo täyskaskoa 69e , maksa vasta 3kk päästä

tojolla vain winterpakkia kaupanpäälle :(

ford winterpakkia ja metalliväriä

hondalla vähä laskettu hintoja ei juuri muuta

fiat sama juttu. jotain tarjouksia mutta aika olemattomia

bmwllä ei juuri mitään

audilla jotain "asiakasetuja"

mercedes ei mitään näkyvää kampanjaa ?
 
uusi auto uutena liikkeestä
hinta yht noin 30tonttua
maksuaika 60kk nollakorko avausmaksu 50e ja kkmaksu 5e = kuukausi erä 506e todellinen vuosikorko 0,12% takaisinmaksu yht 30360e
arvonalenema 5v päästä noin jos kaavana että ekavuosi -20% ja tulevat vuodet -15% = niin 5 v päästä auton arvo 12 528e mutta velat maksettu.

käytetty auto hinta noin 30 tonttua
ikää noin 5v
arvoaleneman takia alkuperäinen hinta ollut noin 72 tonttua jotta nyt 5v päästä arvo noin 30tonttua. kun velat maksettu ja auto 10v vanha niin arvo 15% alenemalla per vuos 13341e
maksuaika 60kk korko 2% avausmaksu 50e ja kkmaksu 5e = kuukausi erä 532 todellinen vuosikorko 2.6% takaisinmaksu yht 31920e

en nyt puolusta uuden auton hankkimista vs käytetyn auton hankkimista mutta uudessa autossa 5v aikana ei tod näk ole kuin perus huoltoja, ehkä ei tarvitse uusia lainkaan renkaita ja eka katsastuskin tulee vasta juuri ennen luovutusta.
käytetty auto niin voi olla takuu jo ummessa (tai takuu koskee vain ensimmäistä omistajaa) todnäk renkaat joutuu jo uusimaan (pari tonttua kierros jos talvi+kesägummit tms) katsastamaankin joutuu jo parikin kertaa ainakin ja vikoja voi olla jo enemmän kuin uudessa ?
koskaan ei voi tietää myöskään sitä että miten edeltävät omistajat ovat autoaan pitäneet. onko öljyjä vaihdettu esim 6kk välein vai longlifen mukaan 30tkm välein tms

jos tekeekin niin että auto 30tonttua ja viimeinen erä tooosi iso esim 15tonttua niin tällöin kk erä 260e /5vuotta = yht 15600e jo maksettuna mutta jos vaihtaa 5v päästä auton uuteen niin auton arvo on pienempi (uusi auto 12500 / käytettynä ostettu 13300) kuin jäljellä olevan velan määrä. tällöin ko autoa ei voine käyttää järkevästi "käsirahana" seuraavaan tms :)
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
todellinen nollakorko tarkoittaa sitä, että rahoitettava osuus on eurolleen sama kuin auton hinta, ei yhtään yli.
 
uusi auto uutena liikkeestä
hinta yht noin 30tonttua
maksuaika 60kk nollakorko avausmaksu 50e ja kkmaksu 5e = kuukausi erä 506e todellinen vuosikorko 0,12% takaisinmaksu yht 30360e
arvonalenema 5v päästä noin jos kaavana että ekavuosi -20% ja tulevat vuodet -15% = niin 5 v päästä auton arvo 12 528e mutta velat maksettu.

käytetty auto hinta noin 30 tonttua
ikää noin 5v
arvoaleneman takia alkuperäinen hinta ollut noin 72 tonttua jotta nyt 5v päästä arvo noin 30tonttua. kun velat maksettu ja auto 10v vanha niin arvo 15% alenemalla per vuos 13341e
maksuaika 60kk korko 2% avausmaksu 50e ja kkmaksu 5e = kuukausi erä 532 todellinen vuosikorko 2.6% takaisinmaksu yht 31920e

en nyt puolusta uuden auton hankkimista vs käytetyn auton hankkimista mutta uudessa autossa 5v aikana ei tod näk ole kuin perus huoltoja, ehkä ei tarvitse uusia lainkaan renkaita ja eka katsastuskin tulee vasta juuri ennen luovutusta.
käytetty auto niin voi olla takuu jo ummessa (tai takuu koskee vain ensimmäistä omistajaa) todnäk renkaat joutuu jo uusimaan (pari tonttua kierros jos talvi+kesägummit tms) katsastamaankin joutuu jo parikin kertaa ainakin ja vikoja voi olla jo enemmän kuin uudessa ?
koskaan ei voi tietää myöskään sitä että miten edeltävät omistajat ovat autoaan pitäneet. onko öljyjä vaihdettu esim 6kk välein vai longlifen mukaan 30tkm välein tms

Vertaat nyt 30k (esim. Skoda) ja n. 72k (esim. Audi) uutena maksaneita autoja. Mitä jos autoa ostava arvostaa juuri niitä ominaisuuksia joita yli tuplasti uutena maksava auto tarjoaa? Silloin on joko ostettava uusi Audi 72k hintaan tai 5v vanha 30k hintaan ja uusi Skoda jää kauppaan joka tapauksessa.
 
Vertaat nyt 30k (esim. Skoda) ja n. 72k (esim. Audi) uutena maksaneita autoja. Mitä jos autoa ostava arvostaa juuri niitä ominaisuuksia joita yli tuplasti uutena maksava auto tarjoaa? Silloin on joko ostettava uusi Audi 72k hintaan tai 5v vanha 30k hintaan ja uusi Skoda jää kauppaan joka tapauksessa.
kyllä... vaikka vertaisisi skoda 30tonttua ja skoda 72tonttua niin onhan autoissa eroa kuin yöllä ja päivällä.. mutta toisaalta skodassa on aika paljon vakiovarusteena sellaisia juttuja mistä taas joutuu juurikin maksamaan esim audi liikkeessä.
tietenkään lisävarusteiden suora vertailu ei onnistu sillä lisävarusteetkin ovat erilaisia eri autoissa ja merkeissä ja vaikka pysytäänkin vag konsernin sisällä niin skodan lisämaksulliset nahkapenkit tuskin ovat samat kuin jos audiin haluaa myös nahkapenkit tms :)
huomion arvoista on toki sekin että kun ostat sen alunperin 70tontun audin vaikkapa 30tontulla niin siitä on jo takuu ummessa. kun jotain hajoaa niin kaikki menee omasta pussista koska vag... 30tontun uudessa audissa taas on vielä takuuta (2v)

mutta ei tästä nyt sen enempiä kun ollaan kerran topikin mukaan tarjousketjussa eikä keskusteluketjussa :)
 
Viimeksi muokattu:
Onko näkynyt hyviä yksityisleasingsopimuksia lähiaikoina? Kokoluokka Polo/Fiesta/Yaris.

Koukku, automaatti, ilmastointi, vuotuinen ajomäärä väh. 15 000km. Onko järkee vai ei?
 
Onko näkynyt hyviä yksityisleasingsopimuksia lähiaikoina? Kokoluokka Polo/Fiesta/Yaris.

Koukku, automaatti, ilmastointi, vuotuinen ajomäärä väh. 15 000km. Onko järkee vai ei?

Tuo mainittu Citroen tai joku Autoverkkokaupan diili voisi olla ihan ok. Jos odottelee black fridayn niin voi tulla jotain parempaakin tarjousta. Koukku on noissa vähän hankala kun sille ei lasketa juuri jäännösarvoa. Pitkässä sopparissa ei toki niin haittaa, mutta vuoden tai parin diiissä nostaa aika paljon kuukausierää.
 
Leasingistä suosittelisin lukemaan uusimman Tuulilasin, sivu 52. Ottaisin kuvakaappauksena jutun, mutta en viitti valvomon nillitystä © asioista.
 
Leasingistä suosittelisin lukemaan uusimman Tuulilasin, sivu 52. Ottaisin kuvakaappauksena jutun, mutta en viitti valvomon nillitystä © asioista.
Niitä juttuja ei tietenkään saa suoraan kopioida tänne, mutta voit kyllä referoida sitä juttua. Mitä autoja oli vertailussa? Hinnat?
 
Yleisesti koko rahoitustavasta.

Artikkelin kirjoittaja Jussi Hahtela, Nordean entinen päästrategi ja valuuttapuolen maajohtaja, 22v työkokemuksellaan finanssimarkkinoilta vertaa yksityisliisingiä Kummelin sketsiin. Hänen näkökulmastaan leasing on trendi, jota ajetaan ahkeralla mainonnalla läpi yleisölle.

"Autojen kohdalla kuukausieräajattelu on hyvinkin luontevaa. Auto on monesti yksi kotitalouden kalleimmista hankinnoista, ja asuntojen ym. kiinteisteistöistä se poikkeaa siinä, että sen arvo tippuu varmuudella. Ja tähän iskevät mainosmiehet ja -naiset. Ei riskiä auton arvon alenemisesta. Jos joku kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta, ei se yleensä ole totta."

"Leasing asiakas voi voittaa ainoastaan siinä tapauksessa, että auton hinta romahtaa sopimusaikana täysin yllättäen. Suomen kohdalla tällöin puhutaan käytännössä autoveron poistosta tai radikaalista pienenemisestä eli riski on poliittinen. Tosin autojen sähköistyessä ja ylipäänsä vihertyessä autoverojen määrä alkaa uusissa autoissa olla sen verran pieni, ettei "veroriskillä" ole tavallisen perheauton kohdalla merkistystä. Esimerkiksi pari vuotta vanhoissa hybridi Golffeissa on tullin taulukoiden mukaan autoveroa jäljellä noin 1300€. Toisin sanoen, leasing-sopimuksen jälkeen autovero ei näyttele isoa roolia."


Artikkelissaan hän selittää auki, että leasing asiakas maksaa nimenomaan auton arvon alenemisesta ja kaikesta siitä, mistä mainoshenkilön mukaan nimenomaan ei tarvitse välittää; huollot, renkaanvaihdot, säilytykset. Ja kaikessa kermana kakun päällä rahoitusyhtiön rahoituskulu ja kate, hyväntekeväisyyttähän tämäkään bisnes mainonnasta huolimatta ei ole.

Päättäen lopulta artikkelinsa virkkeellä: "Yksityisleasing on varteenotettava vaihtoehto rahoittaa auton hankinta, kunhan muistaa, että siinäkin artisti maksaa kaiken."
 
Viimeksi muokattu:
Yleisesti koko rahoitustavasta.

Artikkelin kirjoittaja Jussi Hahtela, Nordean entinen päästrategi ja valuuttapuolen maajohtaja, 22v työkokemuksellaan finanssimarkkinoilta vertaa yksityisliisingiä Kummelin sketsiin. Hänen näkökulmastaan leasing on trendi, jota ajetaan ahkeralla mainonnalla läpi yleisölle.

"Autojen kohdalla kuukausieräajattelu on hyvinkin luontevaa. Auto on monesti yksi kotitalouden kalleimmista hankinnoista, ja asuntojen ym. kiinteisteistöistä se poikkeaa siinä, että sen arvo tippuu varmuudella. Ja tähän iskevät mainosmiehet ja -naiset. Ei riskiä auton arvon alenemisesta. Jos joku kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta, ei se yleensä ole totta."

"Leasing asiakas voi voittaa ainoastaan siinä tapauksessa, että auton hinta romahtaa sopimusaikana täysin yllättäen. Suomen kohdalla tällöin puhutaan käytännössä autoveron poistosta tai radikaalista pienenemisestä eli riski on poliittinen. Tosin autojen sähköistyessä ja ylipäänsä vihertyessä autoverojen määrä alkaa uusissa autoissa olla sen verran pieni, ettei "veroriskillä" ole tavallisen perheauton kohdalla merkistystä. Esimerkiksi pari vuotta vanhoissa hybridi Golffeissa on tullin taulukoiden mukaan autoveroa jäljellä noin 1300€. Toisin sanoen, leasing-sopimuksen jälkeen autovero ei näyttele isoa roolia."


Artikkelissaan hän selittää auki, että leasing asiakas maksaa nimenomaan auton arvon alenemisesta ja kaikesta siitä, mistä mainoshenkilön mukaan nimenomaan ei tarvitse välittää; huollot, renkaanvaihdot, säilytykset. Ja kaikessa kermana kakun päällä rahoitusyhtiön rahoituskulu ja kate, hyväntekeväisyyttähän tämäkään bisnes mainonnasta huolimatta ei ole.

Päättäen lopulta artikkelinsa virkkeellä: "Yksityisleasing on varteenotettava vaihtoehto rahoittaa auton hankinta, kunhan muistaa, että siinäkin artisti maksaa kaiken."

Noinhan tuo yleensä menee. Jos tarvitsee auton vuodeksi ja 15tkm riittää niin sitten nuo tarjousliisarit ovat ihan hyviä. Esim. uutta Corollaa saanut 300e/kk ja pikkuautoja alta 200e/kk.
 
Noinhan tuo yleensä menee. Jos tarvitsee auton vuodeksi ja 15tkm riittää niin sitten nuo tarjousliisarit ovat ihan hyviä. Esim. uutta Corollaa saanut 300e/kk ja pikkuautoja alta 200e/kk.
sillä muistutuksella että pikkuautoihinkin joutuu itse ottamaan vakuutukset (liikenne+kasko) eli käytännössä autohin +100e/kk lisää (riippuen nyt toki bonuksista ja missäpäin suomea asuu jne vakuutuksiin vaikuttavat seikat)
itsekkin katsellut noita 189e/kk autoja mutta kun päälle laittaa kaskot yms niin ei se enään olekkaan niin halpaa... samalla 189e/kk jo ostaa sen pikkuauton jollain nollakorko sopparilla ja siihenkin päälle toki kaskot yms mutta tällöin ei ole mitään rajoituksia kilometrien määrälle.
 
SYNTTÄRITARJOUS! Hyundai KONA – erä autoja alkaen vain 19.990€!!!
 
Laakkoselta lokakuun ajan Ford -henkilöautoihin rahoitus 0 % korolla, ei muita kuluja!

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Uusi FORD PUMA 1,0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 125hv M6 Titanium 5-ovinen, kokonaishinta 23.829,77 € (sis. toim. kulut), käsiraha 8.829 € €, sopimusaika 72 kk, kuukausierä 208,34 €, luoton määrä yht. 15.000 € (sis. perustamismaksun 0 €). Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 0 € ja käsittelykulun 0 €/kk. Luottokustannukset yht. 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 23.829,77 € ja todellinen vuosikorko 0 %. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Santander Consumer Finance Oy, Risto Rytin tie 33, 00570 Helsinki.

Rahoitustarjous on voimassa Ford hybridi-, bensiini- ja dieselhenkilöautomalleille (ei koske Ford Fiesta Trend Edition, Mustang tai Explorer -malleja) ja ne koskevat yksityisasiakkaiden uusia tilaus- ja kauppasopimuksia 31.10.2020 asti. Rahoitustarjouksen max-rahoitettava osuus on 40.000 € ja tarjous ei ole yhdistettävissä muiden tarjousten kanssa.

 
Auto-Aritalta Corolla Touring sports Active Edition vuodeksi 299 e/kk. Vuoden päästä auton voi palauttaa tai jatkaa sopimusta, käsirahaa ei vaadita. Harkitsen vakavasti tähän tarttumista. Mitä mieltä olette näistä auto vuodeksi diileistä? Mielestäni kohtuu edullinen ja huoleton vaihtoehto, jos uuden auton haluaa.
 
Ihan hyvä systeemi, olen itsekin ajanut vuoden liisarilla kun siihen sai kunnon alekampanjat. Koen siinä ainoaksi ongelmaksi sen että vuosi on lopulta lyhyt aika ja pitää alkaa miettimään seuraavaa autoa melkein heti. Sopparin loppuvaiheessa voi joutua tekemään äkkiliikkeitä että saa järjestettyä seuraavan auton alle ennen edellisen päättymistä. Yleensä autoa vaihtaessa ei ole tiukkaa deadlinea vaan ilmoituksia seurataan pidemmän aikaa valikoiden sopivaa yksilöä. Helpointa tietysti jos ottaa uuden samasta liikkeestä tai jatkaa vanhan sopimusta.
 
Minustakin aika hyvä tarjous, jos 15tkm/vuosi riittää. Jos en muista väärin niin MetroAutolta taisi saada 2-litraista tuohon samaan hintaan, mikä oli toki vielä parempi diili, mutta ainahan se on aika hyvä diili jos saa C-segmentin auton 300 eurolla kuukaudessa.
 
Minustakin aika hyvä tarjous, jos 15tkm/vuosi riittää. Jos en muista väärin niin MetroAutolta taisi saada 2-litraista tuohon samaan hintaan, mikä oli toki vielä parempi diili, mutta ainahan se on aika hyvä diili jos saa C-segmentin auton 300 eurolla kuukaudessa.

Metroauton 2-litraiset taitavat olla vähän ajettuja käytettyä, jos en ihan väärin muista. Nyt sain kilpailevasta liikkeestä tarjouksen normaalille 60kk rahoitukselle 0% korko + kulut. Kokonaiskustannnukset 60kk ajalle on silti tuossa kovemmat kuin Auto-Aritan tarjouksessa. Onko mitään syytä valita normirahoitus, jos 15tkm riittää?
 
Oon ihmettellyt Kamuxilla tarjottottavia korkoja 9,93% todellinen vuosikorko laskurissa. Paikanpäällä sai tingittyä 6,9%
Ajoin pk-seudelta Pirkanmaalle ja siellä oli todellinen vuosikorko 3,13% ja kauppa syntyi.
Kummassakin tapauksessa ei vaihtoautoa, vaan käsiraha+rahoitus.
Sama rahoitusyhtiö OP molemmissa liikkeissä.

Kamuxin myyjä ehdotti kun valitin korkeita tilinhoitopalkkioita seuraavaa:
Myyjä: Laitetaan 1vuosi lyhempi laina-aika niin ei mene tilinhoitopalkkioihin niin paljon.
Minä: Sitten nousee kuukausierä aika paljon.
Myyjä: Pidetään erä samansuuruisena ja laitetaan isompi viimeinen erä.
Minä: Tilanne ei muutu miksikään, maksan edelleen isoja kuluja ja lainan avausmaksu on isompi kuin kilpailijalla. Auton toimitusmaksu on isompi kuin kilpailijalla.

Seuraavan päivänä soitti lupasi 4,9% kokonaiskorolla ja tinki auton hinnasta 1000€

Totesin vaan: et oisit laskenu sen koron eilen ni ois tullu kaupat, mutta myy jollekin niistä useista jotka on katsomassa käynyt. (Yllättäen autoa oli myyjän mukaan käynyt tosi moni katsomassa)
 
Auto-Aritalta Corolla Touring sports Active Edition vuodeksi 299 e/kk. Vuoden päästä auton voi palauttaa tai jatkaa sopimusta, käsirahaa ei vaadita. Harkitsen vakavasti tähän tarttumista. Mitä mieltä olette näistä auto vuodeksi diileistä? Mielestäni kohtuu edullinen ja huoleton vaihtoehto, jos uuden auton haluaa.
Metroauton 2-litraiset taitavat olla vähän ajettuja käytettyä, jos en ihan väärin muista. Nyt sain kilpailevasta liikkeestä tarjouksen normaalille 60kk rahoitukselle 0% korko + kulut. Kokonaiskustannnukset 60kk ajalle on silti tuossa kovemmat kuin Auto-Aritan tarjouksessa. Onko mitään syytä valita normirahoitus, jos 15tkm riittää?

Jos miettii tuota viiden vuoden diiliä, niin se ehkä huononee hieman pidentyessään, koska arvonalenema oletettavasti hidastuu eli tuossa normaalirahoitusvaihtoehdossa osa rahoista voi palautuakin kun autosta luopuu. Itse en myöskään pystyisi ennakoimaan, riittääkö tuo 15tkm/vuosi vielä monen vuoden päästäkin.
 
Metroauton 2-litraiset taitavat olla vähän ajettuja käytettyä, jos en ihan väärin muista. Nyt sain kilpailevasta liikkeestä tarjouksen normaalille 60kk rahoitukselle 0% korko + kulut. Kokonaiskustannnukset 60kk ajalle on silti tuossa kovemmat kuin Auto-Aritan tarjouksessa. Onko mitään syytä valita normirahoitus, jos 15tkm riittää?
Se, että viiden vuoden jälkeen auto jää omaksi ja on vielä arvoltaan noin puolet siitä mitä maksoit? No sitähän nyt ei voi tietää, jos laitetaan verotus täysin uusiksi ja mitä lie. Tai sitten voit käyttää sitä vielä vuoden tai kymmenen vuotta aika paljon halvemmalla.
 
^Noissa rahoituksissa on aika usein isompi viimeinen erä, joka voi olla isompi tai pienempi kuin auton arvo sopimuksen päättyessä. Meidän talouden Corollan kohdalla taisi olla viimeinen erä n. 14ke, kuukausierä n. 300e ja käsiraha oli luokkaa 5ke.
 
Osamaksussa pitäisi laskea kustannukset = arvioitu arvonalenema + korot ja kulut. Kuukausierä itsessään ei kerro onko tarjous halpa vai kallis kun se ei kerro paljonko siitä erästä menee noihin em. kuluihin ja paljonko "säästöön" siihen autoon, vai kertyykö päinvastoin velkaa, jos lyhennys ei kata arvonalenemaa.

Minkä takia erityisen ärsyttävää kun noita kk-eriä mainostetaan tyyliin "Uusi <merkki> <malli> nyt alkaen vain 299€/kk", ja pikkuräntissä sitten että käsiraha 10 000€ ja viimeinen suurempi erä 20 000€. IMO saisi kieltää pelkän kk-erän mainostamisen, ellei sitten käsiraha ole 0€ ja viimeinen erä joko 0€ tai yhtä suuri tai pienempi kuin taattu hyvitys. Eli että se auton saa oikeasti saa käyttöönsä mainitulla summalla ja silloinkin kilometrirajat olla selkeästi esillä takuuhyvityksen osalta. Saahan sen auton myytyä vaikka 0€/kk jos hinta vaan laitetaan käsirahaan ja tai viimeiseen erään.
 
Viimeksi muokattu:
Osui silmään rahoitusmainos Toyota Airport/Itäkeskus 21.11asti. Korko 0,5%, ei muita kuluja.

Aika kohtuu kk-kuluilla saisi alle paljon parjatun Yaris hybridin.
 
Taannoin myytin samaan hintaa "karvalakki" Visiaa. Nyt samoilla euroilla saisi vähän järkevämmin varustellun Acentan. Tässä mainittu rahoitusdiili ei taida olla kummoinen.

1605554309730.png
 
Taannoin myytin samaan hintaa "karvalakki" Visiaa. Nyt samoilla euroilla saisi vähän järkevämmin varustellun Acentan. Tässä mainittu rahoitusdiili ei taida olla kummoinen.

1605554309730.png

Itse asiassa vielä parempi tarjous on Kiojen suhteen, Nyt 4000 € ylihyvitys autostasi vaihdossa ladattavaan hybridiin tai täyssähköautoon!

Sain itse 8 000€ alennuksen 0% korolla kun tilasin e-Niron tällä viikolla. Nyt jos koskaan kannattaa vetää ne ostohousut jalkaan ja harkita noita hybridejä / sähköautoja.

1605599177084.png
 
Eivät anna uudesta yhtään alennusta ja antavat paskan vaihtotarjouksen, johon lisäävät 4000 euroa mukamas ylihyvitystä. Näyttää paperilla hyvältä, ostajalle tulee kiva olo, vaikka taas koijattiin.
 
Sähköautoista ei tarvitse antaa kun kysyntä ylittää tuotannon vielä ainakin vuoden, kaksi.
 
Itse asiassa vielä parempi tarjous on Kiojen suhteen, Nyt 4000 € ylihyvitys autostasi vaihdossa ladattavaan hybridiin tai täyssähköautoon!

Sain itse 8 000€ alennuksen 0% korolla kun tilasin e-Niron tällä viikolla. Nyt jos koskaan kannattaa vetää ne ostohousut jalkaan ja harkita noita hybridejä / sähköautoja.

1605599177084.png

Jokainen pähkäilköön itse mikä kullekkin on paras tarjous. Paljonko maksoit 39kWh Kiastasi? Näilläkin on ilmeisesti nyt parempi saatavuuus kuin aiemmin.
 
Eivät anna uudesta yhtään alennusta ja antavat paskan vaihtotarjouksen, johon lisäävät 4000 euroa mukamas ylihyvitystä. Näyttää paperilla hyvältä, ostajalle tulee kiva olo, vaikka taas koijattiin.

Kokeiles sitten myydä auto Kamux / Saka ja otat sen 4 tonnin ylihyvityksen alennuksena paperilla. Olisin saanut sen järkeiltyä noin päin Deltalta jos olisin sieltä tilannut.. jos taas Kamux / Saka tms. ei tarjoa sitä hintaa mitä tahdot niin ehkä auto ei ole enää sen arvoinen mitä ajattelet.

Jokainen pähkäilköön itse mikä kullekkin on paras tarjous. Paljonko maksoit 39kWh Kiastasi? Näilläkin on ilmeisesti nyt parempi saatavuuus kuin aiemmin.

Ostin sen 64kWh business luxury mallin ja reaalikustannukset olivat 42 028€ lainakulujen sekä talvirenkaiden kanssa. Itse auto alennuksineen oli 44 092€.
 
Kokeiles sitten myydä auto Kamux / Saka ja otat sen 4 tonnin ylihyvityksen alennuksena paperilla. Olisin saanut sen järkeiltyä noin päin Deltalta jos olisin sieltä tilannut.. jos taas Kamux / Saka tms. ei tarjoa sitä hintaa mitä tahdot niin ehkä auto ei ole enää sen arvoinen mitä ajattelet.



Ostin sen 64kWh business luxury mallin ja reaalikustannukset olivat 42 028€ lainakulujen sekä talvirenkaiden kanssa. Itse auto alennuksineen oli 44 092€.


Ei huono tuohon hintaan. Oliko tuossa nykyään 11kW AC-lataus?
 
Ei huono tuohon hintaan. Oliko tuossa nykyään 11kW AC-lataus?

Joo, ainakin tuohon minkä tilasin on se tulossa. Jos jotain vielä mietityttää tuo 2000€ hintaero niin se tulee edellisen auton suhteellisen kovista rahoituskuluista.
 
Metroauto tarjoaa 0% + kulut tarjousta kaikkiin uusiin ja vaihdokkeihin.


Onkohan muita vastaavia välipäivätarjouksia osunut?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 601
Viestejä
4 510 293
Jäsenet
74 441
Uusin jäsen
Antti Hongisto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom