Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Autoverkkokauppa.fi mainosti tänään Pösö 508:ja 10k€ erikoiseduin. No se etu oli yli 10 k€ pienempi hyvitys ku muualla :D Vähän on näennäistä mainontaa. Myyjä vänkäs vielä puhelimessa, että väliraha ratkaisee ja sulle on tarjottu nyt 5000€ extra hyvitystä kampanjan nimissä. Sit jos kuulemma tehtaalta pitää tilata, niin hyvitys ihan eri (vielä 5000€ huonompi). Toinen Pösö-liike ns. oikea autokauppa tarjoaa 10 k€ isomman hyvityksen nyksästä + hyvät alet sen päälle. Aika iso ero saako 19 vai 30 k€ vaihtoautosta kun sama auto kuitenkin mitä vaihdossa tarjosin.
 
Mitä väliä sillä on onko Hyvitys 100e vai 40000e jos väliraha on sama?
 
Ei mitään, mutta jos toinen mainostaa 10000 €:n etua ja on 13 000 € isompi väliraha, niin onhan se toisen mainos harhaanjohtava. Toki saahan sitä pyytää... Ihan sama mikä näennäinen etu olis olevinaan niin väliraha ratkaisee. Ei vaan pysty ymmärtään tommosta Iltalehdessäkin olevaa mainosbanneria jossa puhutaan kympin edusta mutta oikeasti ei ole mitään etua ja saat kautta historian paskimman tarjouksen.

Huvikseenhan noi ei mainostele, eli joku siihen vipuun siis menee, jos ei omaa yhtään matikkapäätä tai kykyä kieltäytyä todellisuudessa susipaskasta tarjouksesta.
 
Ei mitään, mutta jos toinen mainostaa 10000 €:n etua ja on 13 000 € isompi väliraha, niin onhan se toisen mainos harhaanjohtava. Toki saahan sitä pyytää... Ihan sama mikä näennäinen etu olis olevinaan niin väliraha ratkaisee. Ei vaan pysty ymmärtään tommosta Iltalehdessäkin olevaa mainosbanneria jossa puhutaan kympin edusta mutta oikeasti ei ole mitään etua ja saat kautta historian paskimman tarjouksen.

Huvikseenhan noi ei mainostele, eli joku siihen vipuun siis menee, jos ei omaa yhtään matikkapäätä tai kykyä kieltäytyä todellisuudessa susipaskasta tarjouksesta.

Mikset myy sitten vanhaa suoraan pois ja kuittaa ne kympin edut ilman vaihtoautoa? Sekin mahdollisuus siellä näyttää olevan Autoverkkokauppa.fi — Kampanjat -
 
Mikset myy sitten vanhaa suoraan pois ja kuittaa ne kympin edut ilman vaihtoautoa? Sekin mahdollisuus siellä näyttää olevan Autoverkkokauppa.fi — Kampanjat -
Äkkiseltään katsottuna tuo farkku-pösö on 1,5 k€ kalliimpi kuin listahinta :cigarbeye: Mitä paikallisen liikkeen kanssa olen käynyt keskusteluja, niin aikalailla hyvin noissa on vielä tinkivaraa... Todellinen etu siis "tarjouksessa" käytännössä ihan 0 normaaliin tilanteeseen nähden.
 
Autoverkkokauppa.fi mainosti tänään Pösö 508:ja 10k€ erikoiseduin. No se etu oli yli 10 k€ pienempi hyvitys ku muualla :D Vähän on näennäistä mainontaa. Myyjä vänkäs vielä puhelimessa, että väliraha ratkaisee ja sulle on tarjottu nyt 5000€ extra hyvitystä kampanjan nimissä. Sit jos kuulemma tehtaalta pitää tilata, niin hyvitys ihan eri (vielä 5000€ huonompi). Toinen Pösö-liike ns. oikea autokauppa tarjoaa 10 k€ isomman hyvityksen nyksästä + hyvät alet sen päälle. Aika iso ero saako 19 vai 30 k€ vaihtoautosta kun sama auto kuitenkin mitä vaihdossa tarjosin.
Vähän samoja kokemuksia, yksi liike tarjosi 30% muita vähemmän. Tuli lähinnä mieleen, että jos isot dieselit liikkuu huonosti tällä hetkellä, niin liikkeellä on varasto täynnä sellaisia eikä lisää haluta.
 
Mulla olisi toisessa autossa pari tonnia rahoitusta Santanderin puolesta ja nyt tekisi mieli myydä auto pois. Mitkä on vaihtoehdot kun ei ole raha nytten maksaa loppua pois kerralla? Rahoituskumppani, välitysmyyntinä liikkeeseen vai onko kokemuksia käteisellä myymisestä?
 
Kyllähän tuo suoraan yksityiselle myynti onnistuu:

Eri asia sitten on, kuinka moni ostaja kokee olevansa valmis tuohon. Käytännössähän tuossa on aina pieni riski, että "näppärä" myyjä säätää hillot itselle ja jättää velan hoitamatta. Tällöin Santander pitää auton ja "myyjä" rahat. Tällaisten kanssa tuskin tulee rahojaan näkemään koskaan, jos ja kun perintärekisteri on kilsan pitkä jo ennestään.

11 k€ auto on kallein minkä olen myynyt suoraan yksityiselle. Muutaman tonnin vehje on helppo myydä, mutta sen jälkeen alkaa tuska ja myyntiaika kasvaa.
 
Mikset myy sitten vanhaa suoraan pois ja kuittaa ne kympin edut ilman vaihtoautoa? [/URL]

Ihan paska listahintapulju.

Muutaman tonnin vehje on helppo myydä, mutta sen jälkeen alkaa tuska ja myyntiaika kasvaa.

3500 € Micran myin joskus Nettiautossa niin tuntui olevan sellanen hintaluokka, että kaiken maailman huvikseen soittelijoita/Micran kehujia/omistajia toiselta puolelta maata oli ihan ennätysmäärä. Ku ei oo se tonnin ritsa, mikä tullaan hakemaan jos leima kunnossa. 14 000 € E-Mersusta ei ollu kukaan kiinnostunu vaikka oli Suomen halvimpia, vähiten ajetuimpia ja 100 % varmuudella hienoin ja uusittu kottikärrykaupalla osia eli vimpan päälle tip top entinen lääkefirman edustusauto sellasilla varusteilla, joita ei oo moni ees tienny olevan olemassa. Meni se kaupaks silti (13500€), kun löytyi se yksi ja ainoa kandidaatti, joka halus ensin kattoo sitä monta kertaa ja sit piti käydä eri paikkakunnalla näyttämässä sen vaimolle ja sitä rataa...

Sit ku aattelee nyt omaa 1-puimuria jossa liikkeides hyvitysarvo 19-30 k€ niin on se vaan ihan *elvetin vaikee myydä nettiautossa yksityiselle edes lähellekään haitarin yläpäätä, kun persaukisilla ei riitä rahat edes alakanttisiin (ja rahamiehet ostaa uuden). Helpompi antaa liikkeeseen jos tulee sopivaa ehokkia kohilleen ja jokin muu kuin näennäinen kamppis. Samalla kun vakioliikkeessä on paras hyvitys ja luottomyyjä, jonka kans asioinu jo 18 vuotta. Saa suoraan kunnon alet hyvän hyvityksen lisäks. Ei oo paljo järkee sotkee yksityisiä sekaan...
 
Niin ja sitten taas toisin päin ajateltuna itsellekin muutaman kerran käynyt niin, että miksi ihmeessä olisin maksanut yksityiselle saman hinnan kuin liikkeestä ostamalla koska yksityiseltä ostaessa nyt ei ainakaan ole minkäänlaista virhevastuuta tmv.

Tuntuu siltä että moni kitisee että oma laite ei mene kaupaksi, mutta sitten hinnoitellaan se oma ja paras sen suomen kalleimman liikkeessä olevan "vastaavan" mukaan. Jos autossa on joku takapenkin lämmitys tai istuintuuletus, ei se välttämättä voi olla silti 5 donaa kalliimpi kun seuraava lähes tulkoon samanlainen mutta ilman näitä KO. varusteita.
 
^vaikka laittasit 5 tonnia halvemmalla niin silti 99,99% Nettiauton tsekkaajista ei oo varaa yli muutaman tonnin autoihin, varsinkaan sellasiin joissa voi tulla ylläpitokulujakin. Ne ostaa sen hybridi-Corollan/Huihai/Kia tms. kuitenki rahotuksella, vaikka sais puoleen rahaan Auton, jossa ei tarvi huutaa hantille keskustellakseen.

Ei yksityiseltä voi ostaa oikein kun ns. erikoisempia ja keräilykohteita tai sitten pitää olla joku tuttu, jonka tiedät pitäneen autoa vitriinissä :D Mutta ei voi syyttää, toiset myyjäthän ja autoliikkeetkin Nettiauton on pilannut.
 
Yllättävän monella yksityisellä ei ole sitä 10-15k tilillä odottamassa, ellei olla tekemässä kauppaa erikoisemmasta kalustosta. Mutta jotain perusautoa, jonka hinta olis vaikka 12k, niin sitä saa kyllä myydä pitkään jos ei ole rahoitusta tarjota auton mukana. Erikoisempi kalusto erikseen, tosin minusta tuntuu että niidenkin kauppa hintaluokassa 10-20k on enimmäkseen vaihtoa autosta toiseen.
 
^vaikka laittasit 5 tonnia halvemmalla niin silti 99,99% Nettiauton tsekkaajista ei oo varaa yli muutaman tonnin autoihin, varsinkaan sellasiin joissa voi tulla ylläpitokulujakin. Ne ostaa sen hybridi-Corollan/Huihai/Kia tms. kuitenki rahotuksella, vaikka sais puoleen rahaan Auton, jossa ei tarvi huutaa hantille keskustellakseen.

Ei yksityiseltä voi ostaa oikein kun ns. erikoisempia ja keräilykohteita tai sitten pitää olla joku tuttu, jonka tiedät pitäneen autoa vitriinissä :D Mutta ei voi syyttää, toiset myyjäthän ja autoliikkeetkin Nettiauton on pilannut.
Jos laitat 20 donan auton 5 tonnia pienemmällä pyynnillä nettiautoon, niin kyllä joku jobbari sen hakee pois. Ei tarvitse huolta kantaa. Ellet nyt myy jotain ihan ukkosenihme ssangyoundiagaie tai Daciaa tms.
 
Liikkeen virhevastuusta nyt varmaan muutenkin on ihmisillä virheellisiä käsityksiä. Käsittääkseni jostain 250tkm ajetusta autosta(joita nuo 10k€ yleensä ovat) liikkeellä ei suuria vastuita ole kun auto katsotaan jo ns. eliniän ylittäneeksi, mikäli eivät suoraan kuseta myyntivaiheessa tai jätä kertomatta jotain mitä tietävät. Helppo rahoitus tuossa lienee se suurin tekijä tosiaan.
 
Kiinnostaisi hakea uudehko Audi Saksasta. Miten noissa yleisesti varustelutaso eroaa suomalaisista eli mitä pitäis osata kaivata/pitää jälkikäteen itse laittaa?

Onko lohkolämmittimiä, akkumatteja, bensalämmittimiä?
 
Istuinlämmittimet jos löytyy niin on aika todennäköisesti "talvipaketti," riippuu mistäpäin Saksaa hakee. Pa-lämmittimiä voi olla vakiona niissä, mutta mitään lohko/älylaturi/sisähaara juttuja ei, ne on näitä pohjoisen juttuja.

Valinnanvaraa on niin runsaasti, että kannattaa maksimoida.
 
Fiksumpaa ja monesti edullisempaa hakea Ruotsista, todennäköisempää että on nuo talvipaketitkin mukana
 
Heikolta näyttää Ruotsin tarjonta ainakin oman haun kohdalla. Haussa A6 Competition (ja mieluusti lasikatto + Sepang tai Nogaro Blue).

Ilman väri- ja kattovaatimustakin hintataso näytti olevan Saksaa kalliimpi.

Autoverohan noista määräytyy samalla tavalla, eikö?
 
Saksasta itse kyllä Audin hakisin. Ei ole liotettu pohjoisen oloissa ja muutenkin saksalainen on lähes poikkeuksetta tarkempi auton pitäjä. Moni laskee suhteettoman suuren bonuksen ruotsista tuotavissa autoissa talvipyörille joita ei yleensä sakemanneista saa, mutta lopulta kuinka paljon arvoa kannattaa laskea joillekin loppuun ajetuille liuhuille ja dezentin tarvikevanteille...
 
Saksasta itse kyllä Audin hakisin. Ei ole liotettu pohjoisen oloissa ja muutenkin saksalainen on lähes poikkeuksetta tarkempi auton pitäjä. Moni laskee suhteettoman suuren bonuksen ruotsista tuotavissa autoissa talvipyörille joita ei yleensä sakemanneista saa, mutta lopulta kuinka paljon arvoa kannattaa laskea joillekin loppuun ajetuille liuhuille ja dezentin tarvikevanteille...
On ne myös kovia ruuvaamaan mittareita... :p
Stetson-harrison menetelmällä arvioisin että siellä se on paljon yleisempää kuin ruotsissa.
 
saksassahan se mittareiden ruuvaaminen on suht yleistä, uusimmassa moottori lehdessäkin oli just tuosta mittareiden ruuvaamisesta juttua, siinä oli että kolmasosa ruuvattuja ruotsissakin 10%. Saksan luvut voi äkkiä olla suuremmatkin, Saksasta jos auton ostaa niin pitää pyytää todistus että mittarilukema on tarkastettu ja pitää paikkansa.
Itse en henk.kohtaisesti saksasta ostaisi muuten kuin liikkeestä ja takuulla olevan, esim mersun junge star tai vastaava
 
Niin kauan kun joku vehje on ihmisen tekemä, on sitä mahdollista jotekin vääristellä (ts. ruuvata mittaria). Oli ostomaa ihan mikä tahansa, jotenkin huvittaa se ainainen jauhaminen että sitä ei muualla tehtäisi kun Saksassa. Mitäs jos tuot hollannista tai belgiasta auton, ihan eri laite vai?
 
Niin kauan kun joku vehje on ihmisen tekemä, on sitä mahdollista jotekin vääristellä (ts. ruuvata mittaria). Oli ostomaa ihan mikä tahansa, jotenkin huvittaa se ainainen jauhaminen että sitä ei muualla tehtäisi kun Saksassa. Mitäs jos tuot hollannista tai belgiasta auton, ihan eri laite vai?

Esimerkiksi Belgiassa mittarin ruuvaminen on Car-Pass järjestelmän takia hyvin hanakalaa. FAQ Car-Pass
 
Aikaa olla aika ajanut ohi noista carpasseista sun muista kun yleensä autojen sähköisistä huoltohistorioista yms. pääsee yhtä hyvin perille hommista. Jos sähköinen huoltohistoria on olematon niin silloin varmaan muutenkin jo hälyytyskellot alkaa soida.

Eri juttu toki jos tuot jotain 20v vanhaa vehjettä, mutta sen ikäisissä taitaa jo muutenkin kunto merkata enemmän kuin ne kilometrit.
 
Onko minkälaisia kokoemuksia uuden auton tinkaamisesta tältä vuodelta, saadaanko listan varusteet nykyään vielä kaupan päälle?

Toinen kyssäri, onko joku kerennyt jo käyttämään Rahoituskumppani rahoitus palvelua? Pitäisi oma auto kaupata pois ja kun hintaa on sen verran ettei jokaisella välttämättä ole taskun pohjalla niin tuommoinen palveluhan helpottaisi asiaa. Itse myymällä säästäisi sen pari tonnia mitä liikkeen kanssa naamaan ottaisi.
 
Onko minkälaisia kokoemuksia uuden auton tinkaamisesta tältä vuodelta, saadaanko listan varusteet nykyään vielä kaupan päälle?

Toinen kyssäri, onko joku kerennyt jo käyttämään Rahoituskumppani rahoitus palvelua? Pitäisi oma auto kaupata pois ja kun hintaa on sen verran ettei jokaisella välttämättä ole taskun pohjalla niin tuommoinen palveluhan helpottaisi asiaa. Itse myymällä säästäisi sen pari tonnia mitä liikkeen kanssa naamaan ottaisi.
on kokemuksia.. ostin uuden auton vielä just ennen koronaa eli helmikuussa ja neuvottelin myyjän kanssa autosta noin 3kk.
mielestäni tein hyvät kaupat sillä tavaratilan mattoa ja kangasmatto sarjaa yms tilpehööriä tuli kaupan päälle. myös tankin sain täyteen ja talvirenkaat/sisätila lämppäri/lohko lämppäri 0eur. (tästä tosin oli myös kampanjakin)
tuolloin sain vielä 7vuoden takuun autollekkin ja vakiona autossa oli jo led valot kauttaaltaan (myös siis pitkät/lyhyet ajovalot), 18" kesä talvi renkaat yms. myös auton eka huolto oli maksuton.
ainoita ruksaamia lisävarusteita joista piti maksaa oli paremmat reisituetut penkit (+1500e).
vaihdokki autosta (~300e ritsa) sain tonnin hyvityksen ja auto tietenkin vielä jatkoi elämäänsä eli on myyty vielä eteenpäinkin vaikka ajattelin että paaliin se jo menee :D

kamppiksessa oli myös 0% rahoitus jota olen siis jos 6kk maksellut.
takuutakin olen jo joutunut käyttämään ja 0euroa on mennyt korjauksiin (no pikkuvikoja lähinnä, kerran tuli rengaspaine mittareiden joku häikkä ja ovenkahvan peitelevy murtui)
itselläni oli ennen santanderin kautta rahoitus ja siinäkin oli joku 1.5% korko pitkällä maksuajalla joka oli kyllä hyvä. nyt op-pankissa autorahoitus 0% korolla. (en nyt muista mikä oli todellinen vuosikorko prosentti sillä se on usein tärkeämpi kuin itse lainan korko)

melkeen kyllä väitän että nyt kun automyyjät ja liikkeet ovat ahdingossa niin nyt varmastikkin saa kyllä tinkaamalla enemmän varusteita kaupanpäälle kuin mitä ennen. myös vaihtoautosta saanee nyt reilusti paremman tarjouksen ja tekevät kaupat varmaan nyt ihan väkisinkin vaikka nolla katteella että myyjät saavat edes jotakin myytyä (saavat myös varastoa eteenpäin)..

itse kyllä suosisin vanhan auton antamista vaihdossa autoliikkeelle koska tästä on pari etua
joskus vaihtohyvitys voi olla jopa parempi kuin myyntihinta netissä
autoliike ei valita autosta jälkikäteen... toisinkuin yksityiselle myyty auto saattaa aiheuttaa puhelinsoittoja siitä ja tuosta ja tästä vielä useita kuukausia myöhemminkin
vaihtoauto on usein myös käsiraha.. tällöin et tarvitse erillistä käsirahaa uuteen autoon tms tai vaihtoauton arvon verran voit saada myös hyvitystä jolloin uuden auton hankintahinta pienenee huomattavasti jolloin lainan määrä pienenee ja kk erät pienenevät = tällöin voi saada myös paremmat ehdot esim koroille tms
helppous . autoliike hoitaa kaiken paperityön. itse vaan noutaa uuden auton sovittuna päivänä ja jättää tilalle vanhan. valmis :D

edit virheen korjauksia ja kirotus häröjä veke
 
Viimeksi muokattu:
itse kyllä suosisin vanhan auton antamista vaihdossa autoliikkeelle koska tästä on pari etua
joskus vaihtohyvitys voi olla jopa parempi kuin myyntihinta netissä
autoliike ei valita autosta jälkikäteen... toisinkuin yksityiselle myyty auto saattaa aiheuttaa puhelinsoittoja siitä ja tuosta ja tästä vielä useita kuukausia myöhemminkin
vaihtoauto on usein myös käsiraha.. tällöin et tarvitse erillistä käsirahaa uuteen autoon tms tai vaihtoauton arvon verran voit saada myös hyvitystä jolloin uuden auton hankintahinta pienenee huomattavasti jolloin lainan määrä pienenee ja kk erät pienenevät = tällöin voi saada myös paremmat ehdot esim koroille tms
helppous . autoliike hoitaa kaiken paperityön. itse vaan noutaa uuden auton sovittuna päivänä ja jättää tilalle vanhan. valmis :D

edit virheen korjauksia ja kirotus häröjä veke

Yleensä tuo pitää paikkaansa, mutta valitettavasti tässäkin on muutamia muuttujia.

Vaihtohyvitys voi olla paperilla euromääräisesti hyvä, mutta on myös mahdollista että saat ostettavasta autosta reilusti alennusta ilman vaihdokkia ja vanhasta enemmän rahaa myymällä sen itse.

Nykyisin autoliikkeet valitettavasti valittavat vaihdokeista, varsinkin jos kyseessä on sellainen auto joka jää liikkeen omaan riviin myytäväksi.
Kaverit kun ovat vaihtaneet autoja viime aikoina liikkeessä, niin yhdelle soiteltiin perään poistetusta takalasinpyyhkimestä ( tilalla liimattu lasitulppa ) ja pyydettiin tuomaan pyyhin liikkeeseen ( 3 vuotias VAG vaihdossa uuteen VAG:iin ).
Toiselle kaverille soitettiin liikkeestä pari viikkoa kauppojen jälkeen, että hänen vaihdossa antamassaan Opelissa oli kuskin ovessa ruostetta, jota myyjä ei kaupoista sovittaessa ollut huomannut, kun auto oli ollut likainen ja vaati kaverilta 400 € alennusta hyvityshinnasta ( ei suostunut maksamaan ja hommasta ei ole sen jälkeen kuulunut ).

Yksi tuttu vaihtoi häkkitarhassa vanhan kolmos Mazdan pykälää uudempaan Mazda 6:seen ja kauppa tehtiin "siinä kunnossa, kun se on" ilman valitusoikeutta, koska kumpikaan autoista ei ollut priimakunnossa, silti tämä jobbari soitteli parin kuukauden kuluttua, kun oli autoa myymässä ja kyseli kesärenkaiden, kangasmattojen sekä huoltokirjan perään.

Jos vanhan auton myy ensin ja sitten menee rahojen kanssa ostamaan uutta, niin voi heti hieroa kaupat, kun on saanut kinuttua sopivan alennuksen ja sitten viilata maksut kohdilleen haluamallaan käsirahalla ja rahoituksella.
Tosin tämä vaatii sen että on hetken autottomana tai että omistaa useampia autoja.

Kovin paljoa paperityötä auton myyminen tai ostaminen ei vaadi, lähinnä kauppakirjojen laadinta ja Trafin varmenteet, toki jos rahoituksien kanssa täytyy säätää, niin menee vähän hankalammaksi.
Tosin ei se auton luovutus mene aina liikkeilläkään nappiin ja luovutukseen voi mennä syystä X useampi päivä tai jopa kuukausia, jos kyse on uudesta autosta ja vaikkapa sen varustelusta.

Kerran oli yksi isosta merkkiliikkeestä ostamani vaihtoauto ajokiellossa edellisen omistajan maksamattomien verojen takia ja eivät meinanneet luovuttaa sitä minulle, kun sitä menin lauantaina hakemaan, vaan meinasivat että minun pitää odottaa ainakin seuraavan viikon keskiviikkoon, jotta heidän kassanhoitajansa ehtii maksaa verot ja ajokielto poistuu.
Ongelma ratkesi, kun ilmoitin maksavani itse tuon rästissä olleen reilut 17 € ja että heidän ei tarvitse maksaa sitä takaisin minulle.

Jos kaikki menee mallikkaasti, niin pääseehän tuossa liikkeessä vaihtamalla helpolla, tosiaan vanha sisään, nimet papereihin ja uudella kotia.

Viimeiset 10 vuotta olen myynyt omat katiskani itse ja hakenut uudempia katiskoja saksalaisesta merkkiliikkeestä tai ostanut tutuilta sellaisia autoja joiden historian tiedän, tietty on sitä muutama halvempi yllätyskin tullut ostettua.
 
Parin vuoden välein vaihdellut autoa, mutta eipä ole kyllä ikinä kukaan soitellut perään. Vaihdokit on kyllä menneet yleensä pääosin isompiin autoliikkeisiin.
 
Yleensä tuo pitää paikkaansa, mutta valitettavasti tässäkin on muutamia muuttujia.
Vaihtohyvitys voi olla paperilla euromääräisesti hyvä, mutta on myös mahdollista että saat ostettavasta autosta reilusti alennusta ilman vaihdokkia ja vanhasta enemmän rahaa myymällä sen itse.
jep.. tuo on mahdollista.
kokemuksia myös toisinpäinkin: kaverini osti helsingistä käytettynä wv passat 1.6 tdi farkun ja vuosi myöhemmin kun vaihtoi kalliimpaan uuteen autoon tamperelaisessa liikkeessä niin vaihtohyvitys oli tismalleen sama kuin sen ostohinta aiemmin :D
(tässä varmasti vaikutti se että kyseisellä autoliikkeellä oli käytettyjen autojen varastot kuulemma loppu ja se että heillä oli valmistajalta kamppis päällä myydä myös uutta autoa 0% korolla yms)

tällä hetkellä vaihtoautoja tuodaan jo ulkomailta kun oman maan vaihdokit ovat loppuneet ?

Nykyisin autoliikkeet valitettavasti valittavat vaihdokeista, varsinkin jos kyseessä on sellainen auto joka jää liikkeen omaan riviin myytäväksi.
Kaverit kun ovat vaihtaneet autoja viime aikoina liikkeessä, niin yhdelle soiteltiin perään poistetusta takalasinpyyhkimestä ( tilalla liimattu lasitulppa ) ja pyydettiin tuomaan pyyhin liikkeeseen ( 3 vuotias VAG vaihdossa uuteen VAG:iin ).
Toiselle kaverille soitettiin liikkeestä pari viikkoa kauppojen jälkeen, että hänen vaihdossa antamassaan Opelissa oli kuskin ovessa ruostetta, jota myyjä ei kaupoista sovittaessa ollut huomannut, kun auto oli ollut likainen ja vaati kaverilta 400 € alennusta hyvityshinnasta ( ei suostunut maksamaan ja hommasta ei ole sen jälkeen kuulunut ).
valituksista en osaa sanoa mitään. itselleni eikä kenellekkään ketä tunnen ole autoliikkeet valittaneet mitään... toki kaikki liikkeet ovat etelässä olevia isompia liikkeitä. ei siis mitään automyyntiä utsjoella tms :)

Jos vanhan auton myy ensin ja sitten menee rahojen kanssa ostamaan uutta, niin voi heti hieroa kaupat, kun on saanut kinuttua sopivan alennuksen ja sitten viilata maksut kohdilleen haluamallaan käsirahalla ja rahoituksella.
Tosin tämä vaatii sen että on hetken autottomana tai että omistaa useampia autoja.
omassa tapauksessani myyjä olisi myynyt auton samalla hinnalla vaikka olisin hakenut auton käteisellä tai ilman vaihtoautoa.
kokeiltiin kepillä jäätä ja myös 66v anopille vastaus oli sama...
tilanne voi olla jopa niin hullunkurinen että autoliikkeelle voi olla jopa kannattavampaa myydä autot rahoituksella kuin käteisellä (koska autorahoitus sopimukset) ja vaihtoauton kanssa kuin ilman...

Kovin paljoa paperityötä auton myyminen tai ostaminen ei vaadi, lähinnä kauppakirjojen laadinta ja Trafin varmenteet, toki jos rahoituksien kanssa täytyy säätää, niin menee vähän hankalammaksi.
jep.. lähinnä juurikin se että jos on x määrä vielä rahoitettavaa yms niin se menee aina vähän hankalammin jos rahoitusyhtiö vastustaa esim myyntiä yksityiselle.

Tosin ei se auton luovutus mene aina liikkeilläkään nappiin ja luovutukseen voi mennä syystä X useampi päivä tai jopa kuukausia, jos kyse on uudesta autosta ja vaikkapa sen varustelusta.
jep.. kaverillani meni 7kk aikaa kunnes liike sai toimitettua auton (ko malli niin suosittu ettei tehdas pystynyt toimittamaan)
nyt samalla kaverilla on sähkö seatti tilattuna ja siinäkin on niin pitkät tilausjonot että ens kesänä saa vasta sähköseatin :D (se kuuluisa 15000e sähköauto jossa valtio tuki ostoa myös)

Jos kaikki menee mallikkaasti, niin pääseehän tuossa liikkeessä vaihtamalla helpolla, tosiaan vanha sisään, nimet papereihin ja uudella kotia.
jep :)
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kellään kokemuksia Saksasta tuotavan "sisäänajetun" kärryn rahoittamisesta? Millaisilla ehdoilla rahoituksia olette saaneet? Vaikea uskoa että kukaan nykyään ottaa autolainoja jollain ~5% korolla, kun Suomessa liikkeiden kautta voi saada jopa nollokorolla. Jotain tuollaista kuitenkin näkyy välitysfirmojen nettisivuilla.
 
Parin vuoden välein vaihdellut autoa, mutta eipä ole kyllä ikinä kukaan soitellut perään. Vaihdokit on kyllä menneet yleensä pääosin isompiin autoliikkeisiin.

Enemmän tuo perään soittelu on pienempien jobbarien ja jobbausliikkeiden kuninkaiden Kamuxin ja Saka:n hommia.
Tietty jos vaihdokki on liikkeeseen vietäessä myyntikunnossa ja historia selvä, niin eipä sitä tarvitse perään soitella.

jep.. tuo on mahdollista.
kokemuksia myös toisinpäinkin: kaverini osti helsingistä käytettynä wv passat 1.6 tdi farkun ja vuosi myöhemmin kun vaihtoi kalliimpaan uuteen autoon tamperelaisessa liikkeessä niin vaihtohyvitys oli tismalleen sama kuin sen ostohinta aiemmin :D
(tässä varmasti vaikutti se että kyseisellä autoliikkeellä oli käytettyjen autojen varastot kuulemma loppu ja se että heillä oli valmistajalta kamppis päällä myydä myös uutta autoa 0% korolla yms)

tällä hetkellä vaihtoautoja tuodaan jo ulkomailta kun oman maan vaihdokit ovat loppuneet ?


valituksista en osaa sanoa mitään. itselleni eikä kenellekkään ketä tunnen ole autoliikkeet valittaneet mitään... toki kaikki liikkeet ovat etelässä olevia isompia liikkeitä. ei siis mitään automyyntiä utsjoella tms :)


omassa tapauksessani myyjä olisi myynyt auton samalla hinnalla vaikka olisin hakenut auton käteisellä tai ilman vaihtoautoa.
kokeiltiin kepillä jäätä ja myös 66v anopille vastaus oli sama...
tilanne voi olla jopa niin hullunkurinen että autoliikkeelle voi olla jopa kannattavampaa myydä autot rahoituksella kuin käteisellä (koska autorahoitus sopimukset) ja vaihtoauton kanssa kuin ilman...


jep.. lähinnä juurikin se että jos on x määrä vielä rahoitettavaa yms niin se menee aina vähän hankalammin jos rahoitusyhtiö vastustaa esim myyntiä yksityiselle.


jep.. kaverillani meni 7kk aikaa kunnes liike sai toimitettua auton (ko malli niin suosittu ettei tehdas pystynyt toimittamaan)
nyt samalla kaverilla on sähkö seatti tilattuna ja siinäkin on niin pitkät tilausjonot että ens kesänä saa vasta sähköseatin :D (se kuuluisa 15000e sähköauto jossa valtio tuki ostoa myös)


jep :)

Joo, joskus on kannattavampaa antaa vaihdokki liikkeeseen, kuin myydä se itse.
Puuttuvasta takalasinpyyhkimestä soitteli kaverille perään pääkaupunkiseudulla toimiva virallinen Seat kauppias, toiselle kaverille vaihdokki Opelin kuskin oven ruosteista taas yksi pääkaupunkiseudun Kamuxeista.
Tuon kaverini uuden Seatin toimituksessa kesti yli puoli vuotta ja kamppiksessakin oli ehtona, että on rekisteröitävä 2019 puolella, mutta rekisteröitiinkin vasta tämän vuoden helmikuussa, kun ensin ei autoa tullut tehtaalta ja sitten se seisoi yli kuukauden Nurmijärvellä SE Mäkisellä odottamassa varustelua.

Rahoituksen myyminen on lähes aina autoliikkeelle kannattavaa, saavat kuitenkin rahat kassaan lähes heti ja sen lisäksi jonkinlaisen bonuksen myymistään luotoista.
Lisäksi tarjoamalla luottoa on helpompi myydä asiakkaalle kalliimpi ja paremmalla katteella oleva auto, kuin käteisellä.
Ja kyllähän myyjäkin yleensä saa rahoitusyhtiöltä ainakin kerran vuodessa jonkun joulukinkun tai sämpyläkupongin, jos on ahkerasti myynyt rahoituksia.
 
Onko tähän ketjuun koska viimeksi postattu otsikon mukaisia autoalan tarjouksia? Ilmoitelkaa sitten kun niin käy niin voi laittaa taas ketjua seurantaan maili-ilmoituksilla...
 
varmaan näitä osaa kuka vaan googletella mutta laitetaampa

hyundailla 0% koroilla ja kuluilla sekä boonuksena kaskoa 39e vuos jne ja 5 vuoden takuu ilman km rajaa !

citroen 5 vuoden takuu 0% korko ja 39e kasko

opel 0% korko ilman kuluja 5v takuuta

nissanilla 0.49% korko ilman kuluja ja metalliväriä kaupanpäälle

kialla 7 vuoden takuu mutta 1% rahoitukset

skoda 125vuotta tarjooksia

volkswagen 70v suomessa tarjouksia

mazda 100vuotta... talvipakettia ilmaiseksi

peugeotti vakuutusta halvalla. maksa vasta 6kk päästä

volvo täyskaskoa 69e , maksa vasta 3kk päästä

tojolla vain winterpakkia kaupanpäälle :(

ford winterpakkia ja metalliväriä

hondalla vähä laskettu hintoja ei juuri muuta

fiat sama juttu. jotain tarjouksia mutta aika olemattomia

bmwllä ei juuri mitään

audilla jotain "asiakasetuja"

mercedes ei mitään näkyvää kampanjaa ?
 
Viimeksi muokattu:
Rinta-Joupilla taas nollakorko/nollakulut varastossa oleviin Ford, Kia, Mitsubishi autoihin: 0lematon rahoitustarjous

Oli jo ainakin elokuun voimassa ja nyt muuttunut "vain syyskuun ajan". Saa nähdä kuinka kauan on lopulta voimassa. Fordilla ollut nollakorkoa jo varmaan pari vuotta, ei tosin kaikkiin malleihin koko aikaa.
 
Huomasin jo heinäkuun lopulla nuo Hyundai-tarjoukset. Taisi olla ensin elokuun alkuun voimassa, sitten elokuun, nyt näköjään jatkettu. Tosin tuota -30% huolenpitosopimuksesta ei tainnut olla aiemmin.
 
Rinta-Joupilla taas nollakorko/nollakulut varastossa oleviin Ford, Kia, Mitsubishi autoihin: 0lematon rahoitustarjous

Oli jo ainakin elokuun voimassa ja nyt muuttunut "vain syyskuun ajan". Saa nähdä kuinka kauan on lopulta voimassa. Fordilla ollut nollakorkoa jo varmaan pari vuotta, ei tosin kaikkiin malleihin koko aikaa.

Ollut jo jostain huhti-toukokuusta asti tuo nollakorkotarjous.
 
odottelen mielenkiinnolla kun 29.9 julkaistaan lisätietoja uudesta Dacia Loganista, EU:n päästösäädösten takia niiden olisi kai pakko saada jotain kevyt hybridiä jotta malliston päästöt tarpeeksi pienet. Kiinnostaisi kyllä jos tuo farkku saadaan tälle vuosituhannelle varustelun puolesta ja hinta jossain reilussa 15k€, vaikka ei uudet autot kiinnosta pääomakulujen takia niin tuollainen 0% rahoituksella kyllä vielä on perusteltavissa hyvänä hankintana.

 
Autosalpassa mielenkiintoiset Volvo-sopparit. Hyvä taattu hyvityshinta noissa malleissa näin äkkiseltään katsottuna:

 
Autosalpassa mielenkiintoiset Volvo-sopparit. Hyvä taattu hyvityshinta noissa malleissa näin äkkiseltään katsottuna:

Hyvityshintojen hyvyyteen en ota kantaa, mutta näitä katsellessa kyllä aina hetkeksi ostokiima hiipuu.. Noissa hyvissä diileissäkin siis vaatimattomalla 45 tkm:n ajosuoritteella kolmen vuoden aikana on arvonalenema 20k€. Eli pelkkää arvonalenemaa parhaassa tapauksessa. 44snt/km.

Taidan jatkaa 5 vuotiaalla neljännesmiljoona rullatulla Volvolla vielä pari vuotta :)
 
Hyvityshintojen hyvyyteen en ota kantaa, mutta näitä katsellessa kyllä aina hetkeksi ostokiima hiipuu.. Noissa hyvissä diileissäkin siis vaatimattomalla 45 tkm:n ajosuoritteella kolmen vuoden aikana on arvonalenema 20k€. Eli pelkkää arvonalenemaa parhaassa tapauksessa. 44snt/km.

Taidan jatkaa 5 vuotiaalla neljännesmiljoona rullatulla Volvolla vielä pari vuotta :)

Joo, ei tuo 45tkm sovi tietenkään kaikille. Mitä tuohon hyvityshintaan, niin useimmissa malleissa arvonalenema kolmen vuoden jälkeen 40-50% riippuen kilsoista.
 
Iltaa, ensikertaa olisi tarkoitus ottaa auto rahoituksella. Hybridi Aurista ajatellut ja liikkeestä tiedustelin rahoitusta ja vastaukseksi antoivat "korkotarjous 3,9% Santander consumer rahoitus"

Onko tämä tarjous kilpailukykyinen?
 
Vedätykseltä kuulostaa tuollainen korko näillä markkinoilla. Santanderilta on tarjottu parin prosentin korolla ilman erikois tarjouksia. Aika monesti autoliikkeet tarjoaa nollakorkoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 200
Viestejä
4 489 369
Jäsenet
74 168
Uusin jäsen
bopson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom