Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Veho ja Saka. Ja Kamux tarjoo 19000 € max.

Ite just nyt 42 tkm ajettua 120xda m-sport bmw:stä (kuin pakasta vedetty, huoltosoppari ja takuu voimassa jne., tuplahuollot tehty, ei naarmuakaan, uutena ostamani ja pidetty kuin sokeella mummolla saareassa) kysellyt vaihtotarjouksia n. 37-45 k€ autoihin (parivuotiaita penareita) niin yli 10 000 € haarukka on hyvitysarvoissa. Ja paskimmat hyvitykset tarjoovat paskimmat rahoituksetkin. 10 k€ enempi tarjoovilla nollakorkoa jne. Selvinny ainaki se, ketkä koittaa kusettaa rahat pois heti ensi kättelyssä.
 
Veho ja Saka. Ja Kamux tarjoo 19000 € max.

Ite just nyt 42 tkm ajettua 120xda m-sport bmw:stä (kuin pakasta vedetty, huoltosoppari ja takuu voimassa jne., tuplahuollot tehty, ei naarmuakaan, uutena ostamani ja pidetty kuin sokeella mummolla saareassa) kysellyt vaihtotarjouksia n. 37-45 k€ autoihin (parivuotiaita penareita) niin yli 10 000 € haarukka on hyvitysarvoissa. Ja paskimmat hyvitykset tarjoovat paskimmat rahoituksetkin. 10 k€ enempi tarjoovilla nollakorkoa jne. Selvinny ainaki se, ketkä koittaa kusettaa rahat pois heti ensi kättelyssä.

Omasta kokemuksesta noi paskat hyvitykset ja korot ei siitä tinkaamalla parane juurikaan. Joskus sain 4,9% -> 2,9% pudotuksen korkoon, mutta silti jäätiin kauas parhaista, pääasiassa hyvityksen määrän takia. Ei kannata niihin tuhlata aikaa.
 
Tarjoaako joku autoliike oikeasti 25k pyyntisestä autosta 15k vaihdossa, ellei puhuta jostain todella raskaasta vaihtoautosta tyyliin Hummer tai uniikista yksilöstä jolla voi pyynnillä vähän "kokeilla"?

Kyllä toisilla liikkeillä ainakin ensimmäinen sähköpostilla kysytty vaihtotarjous ei kaikkein halutuimmasta mallista on tuota luokkaa ja vaihdokista ei tingitä yhtään.
Sitten jos viitsii mennä paikalle tinkaamaan, niin voi saada vähän paremman tarjouksen.
 
En tiedä liekö koronasta johtuvaa vai muuten vaan, mutta Laakkonen ja Autokeskus kumpikin tarjoaa BMW:lle 0,95% korkoa + kulut. Ehkä tää on sitten vaan poikkeus vahvistaa säännön juttuja... Vuosi sitten samaan aikaan oli korko just tuo @Jims mainitsema 4% plus kulut. Pyöräkaupoilla myyvät ainakin Yamahaa nollakorolla, myös käytetyt. Myyjä tarinoi, että Yamaha maksaa rahoituksen kulut. Ehkä totta, ehkä ei? :D

Koronastahan tämä johtuu. Itse tein kaupat Bilian kanssa juurikin 0,9% korolla (toki kulujen kanssa todellinen korko 2%, mikä ei paha sekään). Monessa liikkeessä tuumasivat että pitävät varmasti näitä korkoporkkanoita kesään/kesän yli että saavat asiakkaita kiinnostumaan. Tuohon tuli sitten vielä yli 1000€ bensarahaa kaupan päälle joka myös osa kampanjaa. Tiistaina kaupat ja torstaina oli rahat tilillä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Bemarin korkotarjous vaikuttaa juuri sellaiselta, että maahantuoja sponssaa ja uusia autoja pitää saada liikenteeseen, lainarahahan on nyt halpaa, joten voi olla että maahantuoja on neuvotellut pankin kanssa hyvän diilin.
Yleensä Bemariin on tarjottu sitä 4-5 % korkoa + kulut, eikä sen alle ole helposti menty, tietysti en ole niin pitkälle koskaan neuvotellut, että tilaussopimus olisi allekirjoitusta vailla, silloin saattaa vielä korkokin tippua että saadaan nimet papereihin.

Jaa, mulla tammikuussa lähti tilaukseen just 1.9% korolla, autokeskus ja laakkonen molemmat tarjos tuota jo silloin.
 
Toi on kyllä ihan täyttä potaskaa, Sakalla on kyllä lähtökohtaisesti paskimmasta päästä hyvitykset. Ja Kamux heti hyvin siinä perässä, tosin siellä nyt riiippuu vähän mihin meinais vaihtaakin. Eikä ole tonni-kaksi niiden kate siihen...

Auton hyvityshintaan vaikuttaa paljon muutakin kuin vastaavanlaisen auton pyyntihinnat nettiautossa. Eri liikkeet arvostavat eri tavalla eriautoja joka vaikuttaa hyvitysarvoon, mutta harmillisesti auton kunto ei merkittävästi tunnu vaikuttavan tuohon hintaan. Myös myyjän oma mieltymys/tieto/tietämättömyys vaikuttaa jonkin verran hyvitysarvoon (tietämätön myyjä pääsääntöisesti hyvittää vähän).

SAKA: Itsekin ostin Saka:lta(kin) auton -Hyvitys omastani oli niin huono, että myin sen viereiseen liikkeeseen, josta käppäilin Sakalta ostamaan toisen suoraostona. Sakan käteisalennus kuitenkin oli myös hyvin mitätön, eli pienellä katteella tuntuvat menevän. Lyhyesti sanottuna käsitykseni heidän toimintamallistaan: Hinnat ovat pieniä, käteisalennukset ovat pieniä ja vaihtohyvitykset ovat pieniä.

---Yleistä tutinaa autokaupoista---
Tässä on tullut autokaupoista kokemusta vuosien varrella jopa liikaakin, sillä auto on vaihtunut n.1/2 vuoden välein kauppahintojen oltua välillä 10 000-17 900. Jos vie jonkin kolariauton/muun pommin autoliikkeeseen, niin asian salaamalla voisi päästä voitollekin, mutta tuo olisikin petos.
Ainoa mitä autokaupoista on todella tullut opittua, niin autoliikkeet voittaa aina. Jopa "hyvin" onnistuneessa autokaupassa takkiin tulee n.2-3k€ /vaihto.

Jälkiviisaana kun olisin jättänyt kaikki autonvaihdot jättänyt tekemättä ja ostanut suoraan nykyisen auton, niin se olisi maksettu jo pelkästään vaihtoihin menneillä rahoilla. Itsellä mennyt siis noin 10*2500€=25 000€ pelkästään vaihtotappioina vaihtoautokauppoihin viimeisen 6 vuoden aikana. Tuon rahan olisi voinut sijoittaa fiksumminkin! Verrokkina uusi Skoda Octavia Ambition businessline farmari vm2020 aj.0km. Tinkimätön hinta 24 711€.

Vinkkinä siis (tylsän) järkiauton ostajille, ostakaa samantien se auto jolla ajaisitte 5 vuoden kuluttua. Mahdollisuuksien mukaan uusi/uuden karhea auto liikkeestä pienellä rahoituksella. Ja siitä kannattaa sitten kiinni.
 
Veho ja Saka. Ja Kamux tarjoo 19000 € max.

Ite just nyt 42 tkm ajettua 120xda m-sport bmw:stä (kuin pakasta vedetty, huoltosoppari ja takuu voimassa jne., tuplahuollot tehty, ei naarmuakaan, uutena ostamani ja pidetty kuin sokeella mummolla saareassa) kysellyt vaihtotarjouksia n. 37-45 k€ autoihin (parivuotiaita penareita) niin yli 10 000 € haarukka on hyvitysarvoissa. Ja paskimmat hyvitykset tarjoovat paskimmat rahoituksetkin. 10 k€ enempi tarjoovilla nollakorkoa jne. Selvinny ainaki se, ketkä koittaa kusettaa rahat pois heti ensi kättelyssä.

Miten merkkiliike kohtelee? Luulisi noin tuoreen huoltosopparilla olleen osuvan heidän BPS kriteereihin.

Auton hyvityshintaan vaikuttaa paljon muutakin kuin vastaavanlaisen auton pyyntihinnat nettiautossa. Eri liikkeet arvostavat eri tavalla eriautoja joka vaikuttaa hyvitysarvoon, mutta harmillisesti auton kunto ei merkittävästi tunnu vaikuttavan tuohon hintaan. Myös myyjän oma mieltymys/tieto/tietämättömyys vaikuttaa jonkin verran hyvitysarvoon (tietämätön myyjä pääsääntöisesti hyvittää vähän).

SAKA: Itsekin ostin Saka:lta(kin) auton -Hyvitys omastani oli niin huono, että myin sen viereiseen liikkeeseen, josta käppäilin Sakalta ostamaan toisen suoraostona. Sakan käteisalennus kuitenkin oli myös hyvin mitätön, eli pienellä katteella tuntuvat menevän. Lyhyesti sanottuna käsitykseni heidän toimintamallistaan: Hinnat ovat pieniä, käteisalennukset ovat pieniä ja vaihtohyvitykset ovat pieniä.

---Yleistä tutinaa autokaupoista---
Tässä on tullut autokaupoista kokemusta vuosien varrella jopa liikaakin, sillä auto on vaihtunut n.1/2 vuoden välein kauppahintojen oltua välillä 10 000-17 900. Jos vie jonkin kolariauton/muun pommin autoliikkeeseen, niin asian salaamalla voisi päästä voitollekin, mutta tuo olisikin petos.
Ainoa mitä autokaupoista on todella tullut opittua, niin autoliikkeet voittaa aina. Jopa "hyvin" onnistuneessa autokaupassa takkiin tulee n.2-3k€ /vaihto.

Jälkiviisaana kun olisin jättänyt kaikki autonvaihdot jättänyt tekemättä ja ostanut suoraan nykyisen auton, niin se olisi maksettu jo pelkästään vaihtoihin menneillä rahoilla. Itsellä mennyt siis noin 10*2500€=25 000€ pelkästään vaihtotappioina vaihtoautokauppoihin viimeisen 6 vuoden aikana. Tuon rahan olisi voinut sijoittaa fiksumminkin! Verrokkina uusi Skoda Octavia Ambition businessline farmari vm2020 aj.0km. Tinkimätön hinta 24 711€.

Vinkkinä siis (tylsän) järkiauton ostajille, ostakaa samantien se auto jolla ajaisitte 5 vuoden kuluttua. Mahdollisuuksien mukaan uusi/uuden karhea auto liikkeestä pienellä rahoituksella. Ja siitä kannattaa sitten kiinni.

Ongelmahan on ettei rahat riitä/ei halua ottaa niin paljoa rahoitusta siihen autoon millä 5 vuoden päästä haluaisi ajaa. Eihän sitä tiedä haluaisiko sillä edes viittä vuotta vai iskisikö kuume taas.
 
Viimeksi muokattu:
---Yleistä tutinaa autokaupoista---
Tässä on tullut autokaupoista kokemusta vuosien varrella jopa liikaakin, sillä auto on vaihtunut n.1/2 vuoden välein kauppahintojen oltua välillä 10 000-17 900. Jos vie jonkin kolariauton/muun pommin autoliikkeeseen, niin asian salaamalla voisi päästä voitollekin, mutta tuo olisikin petos.
Ainoa mitä autokaupoista on todella tullut opittua, niin autoliikkeet voittaa aina. Jopa "hyvin" onnistuneessa autokaupassa takkiin tulee n.2-3k€ /vaihto.

Jälkiviisaana kun olisin jättänyt kaikki autonvaihdot jättänyt tekemättä ja ostanut suoraan nykyisen auton, niin se olisi maksettu jo pelkästään vaihtoihin menneillä rahoilla. Itsellä mennyt siis noin 10*2500€=25 000€ pelkästään vaihtotappioina vaihtoautokauppoihin viimeisen 6 vuoden aikana. Tuon rahan olisi voinut sijoittaa fiksumminkin! Verrokkina uusi Skoda Octavia Ambition businessline farmari vm2020 aj.0km. Tinkimätön hinta 24 711€.

Vinkkinä siis (tylsän) järkiauton ostajille, ostakaa samantien se auto jolla ajaisitte 5 vuoden kuluttua. Mahdollisuuksien mukaan uusi/uuden karhea auto liikkeestä pienellä rahoituksella. Ja siitä kannattaa sitten kiinni.
Yksi kaveri on tehnyt samaa. Autot vaihtuu karrikoiden useammin kuin sukat. Itse ajanut 10v samalla autolla. Hankintahinta aikanaan 7500e ja huoltoihin ym. mennyt n. 2000e. Ainoastaan jarruremppa ja jakohihnan vaihto tehty normaalin öljynvaihdon ym. lisäksi. Nyt auto on 19 vuotias. Paras "sijoitus" ikinä. Toisaalta itse en niin välitä, kunhan on luotettava peli alla. Säästyneet rahat on tungettu pörssiin hyvällä menestyksellä. Toki harrastukset kullakin. Nykyisen auton ajan loppuun ja sen jälkeen todennäköisesti jokin 5-9v vanha alle, jolla ajetaan myös kauan.
 
Miten merkkiliike kohtelee? Luulisi noin tuoreen huoltosopparilla olleen osuvan heidän BPS kriteereihin.

Osuu heittämällä juu...

Autokeskus 27500 € vaihdossa n. 40k€ BMW BPS:iin. Laakkonen alle 20k€ vaihdossa 45k€ BMW BPS-autoon mutta 28000€ vaihdossa uuteen Fiesta ST:hen :D Mutta Laakkosen kans ihan mahoton kauppaa tehdäkään, ostin puimurin uutena Autokeskukselta (jossa sain hyvän alen uuden hinnasta + silloisesta takuu voimassaolevasta 4-vuotiaasta 50 tkm ajetusta nelivetobensaturbo-Jukesta 24,5 k€, kun Laakkosella käski listahinta"tarjouksen" kera viedä johonki jobbarille Nissanin... Nissani kuitenki niidenkin edustama merkki oli sillon. Sitten vielä myyjä N. Rodolfi soitteli perään, että miksen ostanu häneltä. Suoran kaupan tarjouskin oli tuhansia kalliimpi ku Autokeskuksen, 17" talvirengassetti maksoi 3000€ jne. sama setti BMW Turbine style vanteilla AK:lta 1200€ mun kuitissa. Olis 56k€ sijasta hinta ollu joku yli 60 k€ pitkästi ja paskat korotkin).

Saka tarjoo 22-23 k€ vaihdossa ihan sama mihi ja Kamux n. 24 k€. Sit tuosta vakiokauppiaalta Karkkilasta 29k€ vaihdossa 37990€ käytettyyn Nissaniin.

Uusiinkin autoihin kyselly tarjouksia, kaikkiin muihin huonommat hyvitysarviot kuin vaihtoautoihin pl. Ford/Pösö/Nissan. Ihan paskat alennukset tällä hetkellä uusiin pl. Laakkoneb FordStore ja Karkkilan Auto-Kehä Nissan-Pösö.
 
Kokemuksia mistä saisi suht matalalla todellisella vuosikorolla 7000€ lainan. Tarkoitus oli säästellä vielä vähän aikaa, mutta vanha auto oireilee jo sen verran että lainaa pitäisi ottaa tuon verran jotta saa sen haluaman auton hankittua.
Reilua 10% on halvimmillaan löytynyt OP ja Big Bank. Mahtaako tuon alle päästä mistään?

Vakuudeton laina pitäisi olla kun vuokralla asun eikä mitään selkeää vakuutettavaa omaisuutta ole.
 
Kokemuksia mistä saisi suht matalalla todellisella vuosikorolla 7000€ lainan. Tarkoitus oli säästellä vielä vähän aikaa, mutta vanha auto oireilee jo sen verran että lainaa pitäisi ottaa tuon verran jotta saa sen haluaman auton hankittua.
Reilua 10% on halvimmillaan löytynyt OP ja Big Bank. Mahtaako tuon alle päästä mistään?

Vakuudeton laina pitäisi olla kun vuokralla asun eikä mitään selkeää vakuutettavaa omaisuutta ole.

Autoliikkeen rahoituksella, koitat katsoa jonkun hyvän tarjouksen. Sama OP:n raha on pankin tiskillä tuossa tilanteessa se 6-7%, ja autoliikkeessä hyvässä tapauksessa 0%. Itse ostin autoliikkeen rahoituksella 0,9% korolla, OP:n yrityspuoli sen myöntää. Tai sitten tosiaan se vakuudellinen laina, jolloin voi päästä joonkin 2,5% tuntumaan, mutta henkilötakauksenhan tuo vaatisi. Ja tuohon vaativat sitten korkosuojan, joka ois mullakin nostanut koron 3,7%:iin.
 
Kokemuksia mistä saisi suht matalalla todellisella vuosikorolla 7000€ lainan. Tarkoitus oli säästellä vielä vähän aikaa, mutta vanha auto oireilee jo sen verran että lainaa pitäisi ottaa tuon verran jotta saa sen haluaman auton hankittua.
Reilua 10% on halvimmillaan löytynyt OP ja Big Bank. Mahtaako tuon alle päästä mistään?

Vakuudeton laina pitäisi olla kun vuokralla asun eikä mitään selkeää vakuutettavaa omaisuutta ole.
Ja jos yksityiseltä haluat ostaa, niin tällaiseen olen törmännyt aiemmin: Rahoituskumppani
Ei omakohtaisia kokemuksia eikä tietoa avausmaksuista ja muista kuluista.
 
Siellä olisi laakkosella erä uusia 518d benareita 39 900e.

Halvalla menee ettei skeidistien kannata ees harkita octaavioitaan.
 
Ei huono tarjous, mutta taitavat olla Business-kulimalleja. Ketuttais ajaa vitossarjan Bemaria ilman sporttipenkkejä.

Erittäin hyvin sanottu. Noinkin pienellä jutulla on hämmästyttävän suuri merkitys ajonautintoa ajatellen. Hyvät penkit ja ratti, niin tuntuu kehnompikin auto hyvältä. Sitten taas, jos noissa on säästetty, niin muuten parempi auto tuntuu huonolta. Imo.
 
Itekin kyllä ottaisin ne sportit, mutta toisaalta ajattelen asian niin että ei ne bemarin lättypenkit ainakaan sen huonommat ole kun ne skodan normipenkit ja jos loppuauto on kivempi, niin miksipäs ei.
 
Itekin kyllä ottaisin ne sportit, mutta toisaalta ajattelen asian niin että ei ne bemarin lättypenkit ainakaan sen huonommat ole kun ne skodan normipenkit ja jos loppuauto on kivempi, niin miksipäs ei.

Totta tuokin, mutta ei ehkä kaikista kivointa ajaa bemarilla ja ajatella, että on tää nyt ainakin skodaa parempi, kun kaikkihan nyt skodaa parempia on.
 
Ei huono tarjous, mutta taitavat olla Business-kulimalleja. Ketuttais ajaa vitossarjan Bemaria ilman sporttipenkkejä.

Se on totta. Muutenkin kuka laittaa autoonsa kangaspenkkejä vuonna 2020? Sikäli tuolla hinnalla ja retrofittaa sitten varusteita kuten vaikka penkit ebaystä
 
Niin kymppitonni sinne tai tänne. Ei tunnu missään.

Nyt tuotannosta poistunut edellisen korimallin RS Octavia nelikkona on tonnin tuota tarjous 518d:tä kalliimpi ja 5-sarja / Octavia ovat aivan eri kokoluokan autoja.
Diesel SuperB:ssä joutuu sitten tyytymään käsivaihteiseen 150 hp Style malliin päästäkseen alle 40 k€, DSG nostaa hintaa jo 2 k€.
Varustelluissa nelikoissa nousu on sitten jo 7-10 k€.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi kyll'


Nyt tuotannosta poistunut edellisen korimallin RS Octavia nelikkona on tonnin tuota tarjous 518d:tä kalliimpi ja 5-sarja / Octavia ovat aivan eri kokoluokan autoja.
Diesel SuperB:ssä joutuu sitten tyytymään käsivaihteiseen 150 hp Style malliin päästäkseen alle 40 k€, DSG nostaa hintaa jo 2 k€.
Varustelluissa nelikoissa nousu on sitten jo 7-10 k€.
518d on nelikko?

Eiköhän ne Octaviat nykyään pääsääntöisesti myydä bensoina etuvetoisina jolloin hintaluokka on 30 ei 40k.
 
Minä. En tykkää nahkajakkaroista ollenkaan ja samalla säästää rahaa. Joku nupukki tai alcantara menettelee mutta ei kumminkaan kiinnosta sen enempää ellei halvalla saa.

Maksaa ne varusteet kaikissa autoissa. Lähinnä kyse on siitä haluaako niitä vai ei ja sitte valkkaa budjettiin sopivan auton.

Hyvät nahat ovat kyllä mukavat, mutta mielummin laadukas kangaspenkki kuin sellainen liukas ja huono "jenkkimallinen" kiiltävä nahkapenkki.
Tiedän yhden uuden 911 Possun, joka tilattiin tässä viime vuonna erikseen ja lisähintaan kangaspenkeillä.

Kyllähän varusteet maksavat kaikissa autoissa ja toisissa ne "perus" varusteetkin löytyvät lisävarustelistalta ja toisissa ei oikein saa enää tilattua mitään extraa, kun on valinnut moottorin, vetotavan ja varustetason.

Kaverillakin on ajossa 48 k€ hintainen kohtuullisilla varusteilla oleva 220d 4Matic A-sarjalainen.

518d on nelikko?

Eiköhän ne Octaviat nykyään pääsääntöisesti myydä bensoina etuvetoisina jolloin hintaluokka on 30 ei 40k.

518d ei ole nelikko, mutta ei ole tuo mainitsemani SupeB:kään.

Lähinnä tuo RS Octavia oli hintaesimerkkinä, kun se on suosittu työsuhdeautoilijoiden keskuudessa( koska tarjoaa tehokkaan nelivedon kohtuullisilla varusteilla ).
Oikea vertailukohta Skodan mallistosta tuolle 5-sarjalle on SuperB.

Voihan sitä vaikka verrata M5:sta Fabiaan ja pitää Bemaria kalliina.

Octavia on kyllä ollut melko suosittu myös 1.6 ja 2.0 TDI:nä.
Tuota tarjous 518d:tä "vastaava" Octavia 2.0 TDI + DSG maksaa sen 33 k€, jolloin eroa jää 7 k€.
 
Voisin kuvitella vaikutuksen olevan päinvastainen kun tehtailta ei tule tavaraakaan normaaliin tahtiin ja luovutukset venyvät, paitsi ehkä jossain bulkkitavarassa mitä on varastoissa normaalistikin paljon. Toki alennukset ei varmaan noissa halvoissa autoissa kummoisia ole.
 
Nettiautossa pudonnut muutaman tuhat autoa muutaman kuukauden aikana. Eli muutama prosentti toki vain mutta silti.
 
Onko kokemuksia auton vaihtamisesta halvempaan liikkeessä? Ostin puolisen vuotta sitten nykyiseltä pyyntihinnaltaan n. 15-16k arvoisen auton (Opel Astra), mutta olen todennut että ajoa on niin vähän että tuokin on ehkä turhan arvokas auto, ja voisin ihan hyvin ajaa 10k halvemmallakin, ilman että tarvitsisi maksaa rahoitusta. Minkälaisia vaihtohyvityksiä halvempaan voisi olla realistista saada?
 
Onko kokemuksia auton vaihtamisesta halvempaan liikkeessä? Ostin puolisen vuotta sitten nykyiseltä pyyntihinnaltaan n. 15-16k arvoisen auton (Opel Astra), mutta olen todennut että ajoa on niin vähän että tuokin on ehkä turhan arvokas auto, ja voisin ihan hyvin ajaa 10k halvemmallakin, ilman että tarvitsisi maksaa rahoitusta. Minkälaisia vaihtohyvityksiä halvempaan voisi olla realistista saada?
Eikö tuo kannata myydä ensin pois ja sitten mennä rahat taskussa autokauppaan? Joko suoraa yksityiselle tai sitten liikkeeseen. Monet autoliikkeet mainostaa ostavansa autoja ja niiden kilpailutukseenkin on ainakin autovex-palvelu. Aina kun on liike mukana, niin häviät tuhansia.
 
Eikö tuo kannata myydä ensin pois ja sitten mennä rahat taskussa autokauppaan? Joko suoraa yksityiselle tai sitten liikkeeseen. Monet autoliikkeet mainostaa ostavansa autoja ja niiden kilpailutukseenkin on ainakin autovex-palvelu. Aina kun on liike mukana, niin häviät tuhansia.
Kokeilin itseasiassa tuota autovexiä mutta tarjouksia tuli vain pari ja ne menivät suoraan haistapaska-kategoriaan, joten kokemus suoraan liikkeeseen tarjoamisesta ei ollut kovin rohkaiseva. Ehkä pitäisi kokeilla pistää nettiautoon (tällöin voisi ilmoitustakin jakaa liikkeisiin tarjottavaksi), ja jos ei kiinnostusta ole niin pitää se vain itsellään.
 
Onko kokemuksia auton vaihtamisesta halvempaan liikkeessä? Ostin puolisen vuotta sitten nykyiseltä pyyntihinnaltaan n. 15-16k arvoisen auton (Opel Astra), mutta olen todennut että ajoa on niin vähän että tuokin on ehkä turhan arvokas auto, ja voisin ihan hyvin ajaa 10k halvemmallakin, ilman että tarvitsisi maksaa rahoitusta. Minkälaisia vaihtohyvityksiä halvempaan voisi olla realistista saada?

Todennäköisesti saat turpaan hinnassa niin rajusti että sillä makselisit sitä rahoitusta kevyesti pitkäänkin.
 
Onko kokemuksia auton vaihtamisesta halvempaan liikkeessä? Ostin puolisen vuotta sitten nykyiseltä pyyntihinnaltaan n. 15-16k arvoisen auton (Opel Astra), mutta olen todennut että ajoa on niin vähän että tuokin on ehkä turhan arvokas auto, ja voisin ihan hyvin ajaa 10k halvemmallakin, ilman että tarvitsisi maksaa rahoitusta. Minkälaisia vaihtohyvityksiä halvempaan voisi olla realistista saada?

Liikkeet ei ota kalliimpaa ja vaihda halvempaan.
 
Viileä tarina. Kumma kun itse kysynyt omaan autoon useita tarjouksia tänä keväänä, vaihto halvempaan. Hyvin on kelvannut.

Ja jos et ole yhtään seurannut uutisointia, niin noista hyvistä 10-20 tonnin vaihtareista on liikkeillä jopa vähän pulaa, joten pitäisi kyllä mennä helpolla vaihtoon.

Mutta uskotaan nyt kun oikeen myyntipäälliköltä sait tämän tiedon :)

Voihan se olla tietenkin eri asia köyhien segmentissä. Eli saattaahan ne vaihtaa tuollaisen Octavian fabiaan.
 
Voihan se olla tietenkin eri asia köyhien segmentissä. Eli saattaahan ne vaihtaa tuollaisen Octavian fabiaan.

Mikä on se ei köyhien segmentti? meinaat että vaikka Laakkosen myyjä ei ota vaikka vuoden vanhaa 530d bemaria vastaan jos asiakas haluaakin ajaa 1-sarjalla?
Taitaa juttusi "myyntipäällikkö" olla itse jurikin näitä penan renga- ja jobbausmestoja, joilla ei ole kassassa euroakaan maksaa suoraan jos joku tuo kalliimman.
 
Mikä on se ei köyhien segmentti? meinaat että vaikka Laakkosen myyjä ei ota vaikka vuoden vanhaa 530d bemaria vastaan jos asiakas haluaakin ajaa 1-sarjalla?
Taitaa juttusi "myyntipäällikkö" olla itse jurikin näitä penan renga- ja jobbausmestoja, joilla ei ole kassassa euroakaan maksaa suoraan jos joku tuo kalliimman.

Valtakunnallinen iso ketju.
 
Noh, suomessa jokainen sinun "ei köyhien segmentin" autotalot eli laakkonen, autokeskus, veho ja audi/porsche/bentleycenter ottavat kyllä ihan ilomielin vastaan kalliimman auton vaihdossa halvempaan. En tiedä mikä tämä sinun premium myyntipäällikkösi on mutta näin nämä isot toimijat toimivat.
 
Noh, suomessa jokainen sinun "ei köyhien segmentin" autotalot eli laakkonen, autokeskus, veho ja audi/porsche/bentleycenter ottavat kyllä ihan ilomielin vastaan kalliimman auton vaihdossa halvempaan. En tiedä mikä tämä sinun premium myyntipäällikkösi on mutta näin nämä isot toimijat toimivat.

Varmaan ymmärrät, että liikkeen on tarkoitus tehdä voittoa. Sisäänotettavan auton on tuotava katetta ja samoin halvempaan siirryttäessä halvemmankin pitää tuottaa. Ne tarjoukset ovat haista vittu tarjouksia pääsääntöisesti. Liikkeet eivät myöskään korona-aikaan ottaneet autoja sisään joiden myyntiaika on pitkä.

Poikkeustila on tuonut lieveilmiön siten, että kaikenlaista viheltäjää on renkaita potkimassa ja pyytämässä korona-alennuksia.

Oletko kaikissa em. Yksiköissä kysynyt asiaa?
 
Tota, jos viet kalliimman auton liikkeeseen vaihdossa ja otat sieltä itselle halvemman, niin liike saa siitä ostamastasi autosta kyllä sen katteen minkä se on sille määritellytkin, jos et sen enempää tingi, ja sillä selvä.

Sen lisäksi liike ostaa sinulta auton omaan varastoonsa vaihdossa. Toki kalliimman auton tapauksessa kassavirta on hetken aikaa negatiivinen, mutta kyllä sekin auto on tarkoitus myydä pois ja jos se sopii liikkeen varastokiertoon niin sitä suuremmalla syyllä.

En tiedä minkä liikkeen "päällikön" kanssa olet jutellut mutta kuulostaa kyllä todella omituisilta jutuilta. Kuulostaa just siltä että juuri tässä kyseisessä liikkeessä on kassa niin tiukilla että kontrollerilta on tullut määräys olla ottamatta kalliimpaa vaihdossa.

Niin voit kuvitella, kun toistakymmentä tekkiläistä ajelee sen perus 40-60k Klarnabemarin vaihtoon vaihtaakseen halvempaan, niin ei mikään ihme, että kiellot laitetaan hetkellisesti päälle. Vai mitä meinasit tehdä, kun sulla on varasto täynnä 40-60k bemareita ja mikään ei tule liikkumaan ennen syksyä ja kaikki urpot tulee vaan kyselemään korona-alennuksia
 
Viimeksi muokattu:
Rinta-Joupillekin luulisi hyvän vaihdokin kelpaavan, kun ovat julkisesti ilmoittaneet laittavansa 15me vaihtoautovaraston kasvatukseen.

Reilu kuukausi sitten kaupittelin 20k autoa liikkeille, ja moni olisi vaihtanut halvempaan. Ihan asiallisia tarjouksia sain, mutta varsinaista huipputarjousta ei tullut. Paras tarjous tuli auton ostosta rahalla ilman vaihtoa halvempaan.
 
Aivan varmasti kelpaa kalliimpi auto vaihdossa halvempaan. Ongelmia voi tuottaa vain se, että Tauno Taungreidaajalla on siitä kalliimmasta pirssistään pätkää rahoitusfirmalle parhaimmillaankin just sen verran mitä siitä autosta saa hyvitystä ja herkästi enemmänkin koska autoja saa ostettua sillä 0% käsiraha + 60 kk osamaksurahoitus + iso loppuerä. Näinollen kalliimpaa autoa halvempaan vaihdettaessa joutuu laittamaan helposti useita tonneja käteistä väliin mitä ei sillä Tauno Taungreidaajalla välttämättä irtoakaan. Ja koska Taunon matikkakyvyt ei ole kummoiset ja ei ymmärrä, että autoliikkeet ei ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia - silloin se autoliikkeen tarjous menee tunteisiin ja tullaan foorumille valittamaan että tarjoukset on "haistapaiska-kategoriassa". Kyllä lähtökohtaisesti automyyjää kannattava kaupanteko kiinnostaa?
 
Se on semmonen Mielikuvitus Oy niminen autokauppa, jossa "myymäläpäällikön" mielestä autokauppa tuottaa parhaiten rahaa, kun jättää kaupat tekemättä.

Vihreässä liikkeessä ainakin oli ostokielto myyjillä, eikä saanut kalliimpaa autoa vaihtaa halvempaa noin 1kk sitten.. :)

Nyt tosin tilanne eri.
 
Ei tuo ihan paskapuhetta ole, että kalliimpi auto ei vaihdossa kelpaisi. Varsin vielä 1kk sitten tilanne oli sellainen, että yksikään autoliike ei varmasti tieten tahtoen halunnut lisätä vaihtoautovarastonsa arvoa, kun ei se käytettyjenkään kauppa luistanut. Nyt tilanne on varmaan monilta osin muuttunut.

Itse tarjosin kolmisen viikkoa sitten Octaviaani (pyynnit vastaavista n. 27k nettiautossa, farkku vielä niin pitäisi olla kysytty käytettynäkin) vaihdossa reilun kymppitonnin autoon Vaihtoplussassa niin myyjä totesi, että mielellään tekisi kauppaa, mutta kalliimpaan vaihtaminen on ylemmältä taholta kielletty tämän tilanteen takia, mutta normaalisti kyllä vaihdetaan ja kun tilanne selkeytyy niin se on taas mahdollista. Varmasti sama homma ollut monessa muussakin autoliikeketjussa.

Autovexiä kokeilin, mutta ei sieltä tullut kuin yksi tarjous. Muka kilpailutus.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös
Se on semmonen Mielikuvitus Oy niminen autokauppa, jossa "myymäläpäällikön" mielestä autokauppa tuottaa parhaiten rahaa, kun jättää kaupat tekemättä.

Kauppa ei ole kauppa jos siitä ei saa mitään. En mua ainakaan kiinnosta tehdä kauppaa jos en saa siitä mitään.

Perseaukiset tällä foorumilla huutelee just tuota, että kauppa kuin kauppa. Myyjän kuukausitulot (100%) riippuu täysin myydyistä autoista. Ei mua ainakaan kiinnostaisi myydä persaukisten klarna-autoja tappiolla, jotka ei liiku varastossa kuukausiin. Kerro mulle millä maksat kuukausittaiset menot jos et saa myytyä mitään?

En vaan ymmärrä näitä ihmisiä, jotka ajattelee "onpa tyhmä myyjä kun jättää kaupat tekemättä". Todellisuus on, että myyjä säästää rahaa kun jättää kaupat tekemättä idioottien kanssa. Yleensä tuo ihmistyyppi tietää ongelmia koko organisaatiolle.

Eli yleisohje myyjän kannalta on, että älä myy ihmiselle jolla ei ole rahaa.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, siksi autokauppiaat määrittää myyntihinnan ja ostohinnan niin, että siitä jää haluttu summa voittoa.
Ei luulisi olevan kovin vaikeaa matikkaa.
Mutta jos et näin selkeää asiaa etymmärrä, niin ole ymmärtämättä sitten. :rolleyes:

Ps. Se ei autokauppiasta kiinnosta onko ostajalla rahaa vai, se on rahoitusyhtiön murhe.

Niin ja sitä ostajat eivät ymmärrä.

Mutta kuten sanoin, niin tällä hetkellä kalliimman vaihtaminen halvempaan on paras toteuttaa myymällä itse suoraan.
 
On niitä vieläkin ellet jo mennyt hosumaan VAG leiriin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom