Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Keskitytäänpäs sitten ketjun aiheeseen ja jätetään offtopic vaggilaisten laatuvaikutelmista, Dacian-imagosta yms.

Muistutuksena ketjun tarkoitus: "Lyhyesti ja ytimekkäästi, tänne keskustelu ja vinkit ajankohtaisista tarjouksista autojen hankintaan ja rahoitukseen liittyen."
 
Jos taas jotain aiheeseen liittyvää välillä.

Länsiautolla kampanja Opel Astra Classic -malleista. Tarjolla parilla eri varustetasolla jonkinlaisella alennetulla hinnalla nyt ennen faceliftin saapumista. Mukaan myös veloitukseton talvirengaspaketti sekä rahoitusta normaalia alhaisemmalla korolla.

Astra Classic Comfort 105 - 5-ovinen alk. 21 574 € tai Sports Tourer alk. 22 592 €.
Varusteina Classic Comfort-mallissa mm:

7“ IntelliLink Infotainment sis. Bluetooth ja Apple Carplay / Android Auto
Pysäköintitutka edessä ja takana
Automaatti-ilmastointi
Lämmitettävä nahkaverhoiltu ohjauspyörä
Sisätilan valaistuspaketti
Sadetunnistin ja automaattisesti himmentyvä taustapeili
Kromilistat sivuikkunoissa

Astra Classic Innovation Plus 150 5-ovinen alk. 24 424 € tai Sports Tourer alk. 27 999 €, Automaatti 150-malli alk. 27 000 €.

Innovation Plus -varustelussa Comfort-varusteiden lisäksi mm:

LED Matrix -ajovalot
Sähkötoiminen Handsfree -takaluukku (Sports Tourer)
Keyless Go -järjestelmä
Navigointijärjestelmä 8“ kosketusnäytöllä
Peruutuskamera
Kaistavahti, katvealueen hälytin ja liikennemerkkien tunnistus
Ergonomiset AGR-urheiluistuimet edessä
Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit
Tummennetut takaikkunat
16“ kevytmetallivanteet

Lisäksi tarjolla vielä kuun loppuun asti rahoitus 0% + kulut (249€ + 12€/kk)
*Rahoitusesimerkki 0 %: Astra Classic 5-ov. Comfort 105 kokonaishinta toimituskuluineen 21 574,00 €, korko 0 %, perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk, luottoaika 72 kk, käsiraha 4 000 €, luoton määrä 17 823,00 €, kk-erä 219,37 €, suurempi viimeinen erä 3 100 €, luotto+luottokustannukset yhteensä 18 936,00 €, KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 1,79 %.

LänsiAuto - Rajoitettu erä kattavasti varusteluja Opel Astra Classic -malleja nopeaan toimitukseen!
 
Levorannalla kampanjoita. Aikovalle Fordistille, mutta on oltava nopea:
Koko Ford-henkilöautomallistoon korko 0% ilman kuluja
Levoranta 90 v. erikoistarjous
KOKO FORD-HENKILÖAUTOMALLISTOON
SEKÄ TILATTAVIIN ETTÄ VARASTOSSA OLEVIIN AUTOIHIN
KIINTEÄ RAHOITUS 0 %. EI MUITA KULUJA!


Pirkanmaan ainoa Ford Store – vain 45 min Tampereelta
Vain Ford Storesta saat kaikki Ford-tuotteet ja -palvelut

Tarjous koskee sekä tilattavia että varastossa olevia uusia Ford-henkilöautoja, ei koske Mustangia. Koskee uusia kauppasopimuksia. Ei voida yhdistää muihin tarjouksiin, voidaan yhdistää vakuutustarjouksiin. Rahoitettava määrä max 15 000 €. Rahoituksen kiinteä korko 0 %, käsittelymaksu 0 €/kk, luoton perustamiskulu 0 €. Todellinen vuosikorko 0 %. Maksimi luottoaika 72 kk, jopa ilman käsirahaa. Rahoitusyhtiö: OP Pankki Oyj / Autokaupan rahoituspalvelut, PL 308, 00013 Pohjola, puh. 010 252 5843. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen.

Tarjous on voimassa 31.10.2019 saakka. Kuvan auto erikoisvarustein.

Muihin merkkeihin:
Levorannasta kiinteä korko 0,99 %
Suunnista Levorantaan parhaille autokaupoille! Syksyn seikkailuihin kelpaa lähteä uudella autolla, jonka saat Levoranta-rahoituksella huippuedullisesti. Kun valitset edullisen Levoranta-rahoituksen, voit säästää jopa tuhansia euroja!

Levoranta-rahoituksella

• Kiinteä korko 0,99 %
• Käsiraha alkaen 0 €

Levoranta-rahoituksella teet onnistuneet kaupat. Kiinteä korko vain 0,99% ja luottoa saat jopa 72 kuukaudeksi, jopa ilman käsirahaa!


Helppo ja halpa
Levorannasta saat osamaksurahoituksen nopeasti, ilman jonotusta ja ennen kaikkea edullisesti. Levoranta-rahoituksella saat ajoneuvon omaksesi maksettuasi sovitut kuukausierät loppuun. Rahoituksen vakuudeksi käy useimmissa tapauksissa vaihtoauto ilman lisävakuuksia. Vaihtoauton tulee olla ajokuntoinen ja ollut asiakkaan omistuksessa vähintään kuukauden ajan. Vaihtoauto käy käsirahasta useimmissa tapauksissa.

Klikkaa tästä, etsi mieleisesi vaihtoauto ja tee rahoituslaskelma.

Kiinteä korko 0,99%, käsittelymaksu 12 €/kk, luoton perustamiskulu 249 €. Rahoitettava määrä max 15 000 €. Maksimi luottoaika 72 kk, jopa ilman käsirahaa. Tarjous on voimassa 31.10.2019 saakka. Edellyttää voimassaolevan liikenne- ja kaskovakuutuksen. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen.

Levorannan Autoliike Oy - Autoalan ammattilainen vuodesta 1929 - Kampanjat
 
Seatilta on tulossa houkuttelevan hintainen pieni sähköauto 2020. Tuossa on isompi akku kuin vanhemmassa VW e-up autossa. Myös takuu on 5 vuotta ja akulla 8 vuotta (VW ilmeisesti 2 ja 8).

Saa siis 4000€ alennusta, plus automyyjän (pienehkö) oma alennus. Ihan tarkkaan en tiedä, että paljonko autoja on tilattu, mutta itse menin ansaan ja nyt on tilaus sisällä. Rahoituksesta en huomannut tarkemmin kysyä. Auton varusteet oli ainakin omasta mielestä ihan hyvät.

Seat Mii electric alk. 19 989 €
– valtion hankintatuki 2 000 €*
– SEAT-hankintatuki 2 000 €**
= 15 989 € (sis. toimituskulun 600 €)

Uusi Mii electric | SEAT
Tarjous voimassa 31.12.2019 mennessä tehtyihin tilauksiin.


Kuulemma vaihtoautoista on hyvitetty ihan sopivan paljon, eli ainakin kysyä kannattaa.
 
Minkähänlaiset huollot ja huoltovälit noissa on?
Sähköautoketjussa oli jo tuo asia selvitetty.

"Maahantuojalta saatu vastaus, että huoltoväli on 30tkm tai 2 vuotta Mii:ssä. Huolletaan lähinnä jarruja ja ilmansuodattimia eli ihan kuten täällä jo arvuuteltiin. Tämän valossa Mii:llä on lähes ilmaista ajaa :)"
 
on kyllä hinta kohdallaan, siis ihan perus-pikkuauton hinnalla sähköauto, tuo plus vielä tuo jonkun suko lisäpistokkeen, tarkoittaako sitten normaalista töpselistä latausta jolloin voi tankkailla missä vaan tuttavien latauspistokkeista. Olispa tarve tuollaiselle, mutta kun omat ajot voi olla vähän pitkiä 500-1000km päivässä niin ei onnistu mitenkään ellei vedä diesel agregaattia perässä.
 
Sähköautoketjussa oli jo tuo asia selvitetty.

"Maahantuojalta saatu vastaus, että huoltoväli on 30tkm tai 2 vuotta Mii:ssä. Huolletaan lähinnä jarruja ja ilmansuodattimia eli ihan kuten täällä jo arvuuteltiin. Tämän valossa Mii:llä on lähes ilmaista ajaa :)"

Näinköhän tuohonkaan voi luottaa, kun muissakin merkin autoissa piti olla tuon mittaiset huoltovälit, niin sitten ensimmäisen pitkän välin jälkeen laitettiin joku valohoitohuolto joka toiseksi vuodeksi, että siitä eteen päin on sitten kuitenkin joka vuosi huolto.
 
on kyllä hinta kohdallaan, siis ihan perus-pikkuauton hinnalla sähköauto, tuo plus vielä tuo jonkun suko lisäpistokkeen, tarkoittaako sitten normaalista töpselistä latausta jolloin voi tankkailla missä vaan tuttavien latauspistokkeista. Olispa tarve tuollaiselle, mutta kun omat ajot voi olla vähän pitkiä 500-1000km päivässä niin ei onnistu mitenkään ellei vedä diesel agregaattia perässä.
Kaupanpäälle saa myös normi versioon tuon suko pistokkeen. Voi siis ladata, mutta lataus taitaa olla aika hidas. Jos normi pistoke ei riitä, niin täytyy ostaa joku vähän kalliimpi latauslaite.

Tilaspäislataus: Type 2 - Suko -tilapäislatauslaite 1,8 kW +170€

Sitäkin mietin, että jokuhan voi varastaa sen tilapäislaturin?

Näinköhän tuohonkaan voi luottaa, kun muissakin merkin autoissa piti olla tuon mittaiset huoltovälit, niin sitten ensimmäisen pitkän välin jälkeen laitettiin joku valohoitohuolto joka toiseksi vuodeksi, että siitä eteen päin on sitten kuitenkin joka vuosi huolto.
Pitää kysäistä että onko huollot esim 2 4 6 8 ja 10 vuotta. Jos siis ajaa vain vähän.

edit:
2 vuotta tai 30 tkm.
 
Viimeksi muokattu:
No voihan joku varastaa sen koko autonkin tai vanteet alta? Kyllähän se latauskaapeli nyt varmaankin lukittuu autoon ja siinähän se tilapäislaturikin on kiinni, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Biliallakin näköjään kauppaviikot menossa. Ihan ok tarjouksia. Vähän käytettyihin neliveto Volvoihin näköjään saa 2 vuoden huollot kaupan päälle.

Tarjoukset - Bilia
 
Miten noi rahoitukset nykyään menee? esim. jos on ostamassa 16000€ autoa, josta maksaa itse käteisellä vaikka 1600 (10%) käsirahan ja luotto tarvitaan 14.400€ määrälle. Luotonperustaminen vaikka 200€ ja kuukausittainen luottokulu 8€. Jos näillä leikitään tulevan kuukausilyhennykseksi 230€/72kk ja viimeinen erä 1500€. Korko 3,5%, mutta todellinen vuosikorko 5,5%. Silti kaikkinensa tulee maksamaan 19000€. Mistä tuo n. 4500€ määrä muodostuu jos nuo kaikki näkyvät kulut on laskettu tuohon kuukausilyhennykseen? 71x230+1500 ei riitä? Ei ole läpinäkyviä nämä tarjoukset , kun ei tiedä miten monimutkainen se kaava on takana.

Loppupeleissä maksat korkoa 14000€ lainasta 5000€ =xx%?
 
Viimeksi muokattu:
Miten noi rahoitukset nykyään menee? esim. jos on ostamassa 16000€ autoa, josta maksaa itse käteisellä vaikka 1600 (10%) käsirahan ja luotto tarvitaan 14.400€ määrälle. Luotonperustaminen vaikka 200€ ja kuukausittainen luottokulu 8€. Jos näillä leikitään tulevan kuukausilyhennykseksi 230€/72kk ja viimeinen erä 1500€. Korko 3,5%, mutta todellinen vuosikorko 5,5%. Silti kaikkinensa tulee maksamaan 19000€. Mistä tuo n. 4500€ määrä muodostuu jos nuo kaikki näkyvät kulut on laskettu tuohon kuukausilyhennykseen? 71x230+1500 ei riitä? Ei ole läpinäkyviä nämä tarjoukset , kun ei tiedä miten monimutkainen se kaava on takana.

Loppupeleissä maksat korkoa 14000€ lainasta 5000€ =xx%?
Taitaa ilmoitettavaan lopulliseen hintaan kuulua myös käsiraha, vaikka se jotenkin epäselvästi mainoksissa ja esitteissä todetaankin. Ainakin tarjouksissa ja rahoitussopimuksissa on sitten selkeämmin jokainen summa ja erä numeroituna.
 
Miten noi rahoitukset nykyään menee? esim. jos on ostamassa 16000€ autoa, josta maksaa itse käteisellä vaikka 1600 (10%) käsirahan ja luotto tarvitaan 14.400€ määrälle. Luotonperustaminen vaikka 200€ ja kuukausittainen luottokulu 8€. Jos näillä leikitään tulevan kuukausilyhennykseksi 230€/72kk ja viimeinen erä 1500€. Korko 3,5%, mutta todellinen vuosikorko 5,5%. Silti kaikkinensa tulee maksamaan 19000€. Mistä tuo n. 4500€ määrä muodostuu jos nuo kaikki näkyvät kulut on laskettu tuohon kuukausilyhennykseen? 71x230+1500 ei riitä? Ei ole läpinäkyviä nämä tarjoukset , kun ei tiedä miten monimutkainen se kaava on takana.

Loppupeleissä maksat korkoa 14000€ lainasta 5000€ =xx%?

Ymmärtääkseni vuosittaiset kulut voivat olla korkeintaan 150€, siihen pitäisi kuulua myös tuo luotonperustaminen. Sen vuoksi sitä perustamiskulua ei hirveästi taida enää näkyä ja ne kuukausittaiset kulut ovat 12€/kk = 144€/v.

Se laskukaava taitaapi mennä näin;

upload_2019-12-5_15-58-18.png


Korkolaskuri | Laskurini.fi

upload_2019-12-5_15-57-22.png
 
Aivan se selittääkin, nuo laskurit näyttää välillä eri tavalla riippuen rahoittajasta.
 
Aivan se selittääkin, nuo laskurit näyttää välillä eri tavalla riippuen rahoittajasta.
Joo, ja toisaalta mainoksissa esitetyistä luvuista pitäisi löytyä aina tietyt samat markkinoinnin sääntöjen takia. Käsittääkseni tuo "lopullinen rahoitettu hinta" tms on määritelty kuten "todellinen vuosikorko" ja se nyt vaan pitää ilmoittaa vaikka se helposti käsitetään varsinkin asiayhteydessä väärin.
 
Kilpailu ja kuluttaja sivustolla mainitaan, että "Jatkuvissa luotoissa käytetään esimerkkilauseketta, jossa ilmoitetaan laskennassa käytetty tyypillinen luottomäärä (yleensä 1500 €) ja sitä vastaava todellinen vuosikorko.", mutta onko tuossa nyt joku porsaanreikä vai en vaan tiedä ettei todellista vuosikorkoa tarvitse mainita prosentteina?
upload_2019-12-21_17-17-55.png
Länsiväylä 21.12.2019 sivulla 21 on Autoverkkokaupan ilmoitus pösöstä. Kerrotaan että kk maksu 249€/kk ja korko on 0%.
Pikkupräntissä sitten selviää että auton hinta esim 25 474,71€ ja myöhemmin mainitaan "todellinen luottohinta 28 474,71€". Missään ei mainita todellisen vuosikoron prosenttia? Tossahan on jostain tullut kuitenkin 3k€ kuluja.
 
Kilpailu ja kuluttaja sivustolla mainitaan, että "Jatkuvissa luotoissa käytetään esimerkkilauseketta, jossa ilmoitetaan laskennassa käytetty tyypillinen luottomäärä (yleensä 1500 €) ja sitä vastaava todellinen vuosikorko.", mutta onko tuossa nyt joku porsaanreikä vai en vaan tiedä ettei todellista vuosikorkoa tarvitse mainita prosentteina?
upload_2019-12-21_17-17-55.png
Länsiväylä 21.12.2019 sivulla 21 on Autoverkkokaupan ilmoitus pösöstä. Kerrotaan että kk maksu 249€/kk ja korko on 0%.
Pikkupräntissä sitten selviää että auton hinta esim 25 474,71€ ja myöhemmin mainitaan "todellinen luottohinta 28 474,71€". Missään ei mainita todellisen vuosikoron prosenttia? Tossahan on jostain tullut kuitenkin 3k€ kuluja.
Se todellinen luottohinta 28keur on vain laskettu väärin. 72*249,91 = 17 993,52. Tähän päälle jämä 7 731 saadaan 25 724. Kolmisen sataa siihen on jostain tullut, mutta taitaa muutenkin mainoksen matikka olla hakusessa.
 
Hurjasti taas pyörii noita pienen koron rahoitustarjouksia nettiauton mainoksissa. Yksi asia vaan ei muutu. Saka ja Kamux eivät paljon rahoituksilla hurksastele. Onko kukaan saanut noista tingittyä rahoitusta pienemmäksi? Itselläni ainakin ne kerrat, kun ihan tarjouspyyntöön asti joku auto on kiinnostanut, on menty sillä perus 5,9 % + kulut (vai mitä se nyt oli..), eikä sitä ole saanut ainakaan ihan nätisti kysymällä siitä alenemaan. Todellinen korko huitelee jo lähellä 10 % ja se on ihan järkyttävän paljon nykyaikana.
 
Hurjasti taas pyörii noita pienen koron rahoitustarjouksia nettiauton mainoksissa. Yksi asia vaan ei muutu. Saka ja Kamux eivät paljon rahoituksilla hurksastele. Onko kukaan saanut noista tingittyä rahoitusta pienemmäksi? Itselläni ainakin ne kerrat, kun ihan tarjouspyyntöön asti joku auto on kiinnostanut, on menty sillä perus 5,9 % + kulut (vai mitä se nyt oli..), eikä sitä ole saanut ainakaan ihan nätisti kysymällä siitä alenemaan. Todellinen korko huitelee jo lähellä 10 % ja se on ihan järkyttävän paljon nykyaikana.

Kamuxilta sain 4+kulut kuukausi sitten, ei tullut kauppoja.
 
3,9:iin+kulut ois päässy vaan no thanks. Niiden autoista löytyy aina jotain vikaa sit kun pääsee näkemään. Tällä kertaa oli vm. 2016 E-Mersu ku haulikolla ammuttu ja ruostetta ovenkarmeissa, etulokarien kantin ulkopuolelta asti maalit pois puhaltuneet jne. Suomi-auto 110 tkm ajettu 1.omistajalta, joka nainen. Ilmeisesti oli aina ajanu metrin päässä muista ja ei koskaan pessyt E350d:tänsä. Renkaatkin oli ihan loppu, tuulilasi paskana jne. Myyjän mukaan ei tommoset pienet mitään haittaa... Sanoin että ei tod. kiinnosta enää niin sit se sano "ok, ymmärrän, haet siis täydellistä autoa."
 
  • Tykkää
Reactions: eba
tyypillistä automyyjän sarkasmia, ne on kuullut kaikki kommentit niin monta kertaa, että ovat aivan kuuroja totuuksille. Muistan kerran kun katselin erästä autoa jossa oli kiiltomustat sivupeilit, vitsinä sanoin, että meikkaajalta jäänyt peilit kiillottamatta kun auto muuten oli kiiltävä ja peilit naarmuilla. Veti jotenkin herneet nenään ja siitä kaupankäynnistä ei enää tullut mitään. Oli tällanen autokauppa jossa mahdollisesti rahat puhdistuu kilpaa autojen kanssa.
 
No kai nyt sanoit että ei kun ehjää autoa yritin ettiä?

Samoja kokemuksia noista jobbareista itelläkin. Ylipäätään se asiakaskunta + autojen hankintakanavat (merkkarille kelpaamattomat, saksan/ruotsintuonnit) tekee sen että ei tarvii miettiä miksi ne autot siellä on. Noi tuontiautot varmaan voi kyllä olla ihan hyviäkin.

Tuontiautot ovat paljon parempia, kuin Suomi-autot. Oma Volvo viime syksynä Ruotsista tuotuna maalipinnaltaan ja tuulilasiltaan liki uudenveroinen. Yksi talvi ja 10k kilsaa Suomessa, niin huomaa jo pienta kulumista kiveniskemien muodossa. Muutenkin Ruotsalaiset taitaa myydä kaikki Volvon maanantaikappaleet ja kinetic-varustetasot Suomeen, parempien jäädessä kotimarkkinoille.
 
Joo voi olla. Muutaman kerran käynyt kamuxin saksantuonteja katsomassa ja aika järkyttäviä rytöläjiä ne on olleet. Ehkä Ruotsin kanssa eri homma.

Saksantuonneissa voi kyllä olla kilsoja ruuvailtu. Jossain autolehdessä oli arvio, että 30%:ssa noista olisi kilsoja ruuvaltu. Tuo ruuvailu taitaa olla ihan isoa bisnestä Saksassa.
 
Itsekin vähän offtopikkina otan automyyjiin kantaa. Erään firman myyjä möi e-mersua. Oli kuulemma kesärenkaat aivan loppu ja tuulilasi rikki. Lupasi hyvittää kesärenkaiden hinnan tarjouksessa. Alennusta sain 200€. Kysyin sitten että mistähän saa tuolla 200€ uudet kesärenkaat. Alkoi mussuttamaan jotain että ei luvannut hyvittää koko hintaa ja yms. Sitten kysyin vielä siitä tuulilasista, niin sanoi, että ota lasivakuutus ja pistä sitten siihen lasinkorjaus... Tämän jälkeen sanoin kohteliaasti ei kiitos ja annoin suullisen palautteen hänen toiminnastaan. Ei tykännyt. Mutta olipa erikoinen automyyjä.
 
Kävin joku vuosi sitten paikallisessa merkkiliikkeessä katselemassa yhtä tiettyä autoa. En ny lähde erittelemään mutta sanotaan ny vaikka että kuopion avainvaunu. No kuitenkin tuumasin autoo katellessa että kyljessä oli skraadut ja kesärenkaat sakoilla. Ajan siinä pyörin ja siivooja kysy että miten voisi auttaa kun oikeita myyjiä ei kiinnostanu. No sitten kiireine jamppa tuli autoa "myymään" niin kuulemma skraadut ja sakkorenkaat normaalia kulumista ja ei merkkiäkään vastaantulosta hinnassa. Lähdin tyytyväisenä pois ja seuraavasta liikkeestä ostin sitten auton kun olin oikeasti autoa ostamassa.

Että ei ne merkkarillakaan sen paremmin osaa.
 
Rinta-joupilta sain vaihtotarjouksen 4.80% korolla, mutta todellinen vuosikorko huutelee 11,41% korkeuksissa. Taitaa tarjous jäädä tällä kertaa käyttämättä.
 
Ainahan se menee noin ja sama se on kaikilla muillakin, ihan riippuu siitä haluatko 12 kk laina-ajan ilman loppuerää vai 72 kk laina-ajan 30 % loppuerällä.

Toinen juttu on sit se että 4,8 % korko ei ole tarjous vaan ryöstö. Muualla korot liikkuu 0-3 % välimaastossa...

Samaan aikaan tietyt autot on 0,99% korolla. Pitää yrittää vielä neuvotella.
 
Ainahan se menee noin ja sama se on kaikilla muillakin, ihan riippuu siitä haluatko 12 kk laina-ajan ilman loppuerää vai 72 kk laina-ajan 30 % loppuerällä.

Toinen juttu on sit se että 4,8 % korko ei ole tarjous vaan ryöstö. Muualla korot liikkuu 0-3 % välimaastossa...

Todellinen korko asettuu johonkin 2-3.5 väliin. Korkoprosentti voi olla juu pieni, mutta avauspalkkiot ja muut kulut nostaa koron.
 
Joo noissa korkojutuissa kannattaa ottaa huomioon ne kaikki tekijät.

Lunastettiin vuosi sitten akalle Autoverkkokauppa.comin vuoden ajettu Hyundai i20 omaksi, kun kilometrejä tuli siinä vuodessa hädin tuskin 7000km, ja auto oli mieluinen.

Funtsin hetken että että luvattu 1% korko pysyy kuitenkin maltillisena 2.4% tms kun ottaa maksimi-maksuajan 60kk siltä varalta että tulee muita akuutteja menoja.
Miltään pankilta ei saisi tuollaista lainaa autoa varten. Tässä oli/on rahoittajana Santander.

Toki tuon todellisen koron olisi saanut pienemmäksi kun olisi valinnut lyhyemmän maksuajan, mutta kaikki toki valitsevat maksuajan muuttujiensa mukaan.
 
Osta auto liikkeestä A, ota rahoitus liikkeestä B. Autokauppa saa provisiot luotonantaja B:ltä. Mitä ihme kuluja muka autoliikkeellw tuosta tulee? Päinvastoin saavat provikat
Näissä 0% koroissa taitaa ottaa autokauppa jonkin verran takkiin, eli kate on auton hinnassa. Miksi rahoitusfirmat antaisi tuommoisilla koroilla lainaa?
 
Ei tosin poista sitä, että hyvän rahoitustarjouksen kun saa yhdistettyä kohtuuhintaiseen autoon, niin saattaa tehdä hyvätkin kaupat. Ei kaikissa autoissa ole samanlaiset kateprosentit.
 
Uusissa autoissa tuollainen nollakorko ilman kuluja onkin mahdollinen, kun maahantuoja tulee @mmst1 :n mainitsemalla markkinoinintibudjetilla vastaan ja maksaa rahoituksen kuluja asiakkaan puolesta, jolloin auton myyneelle liikkeelle jää jonkinlainen myyntikate, kun usein nuo 0% korolla myytävät mallit on muutenkin hinnoiteltu melko agressiivisesti maahantuojan toimesta.

Käytetyissä autoissa kukaan ei sitten enää tue liikettä ja asiakkaalle tarjottava 0% korko on joko katettava rahoituksen muilla kuluilla, leivottava sisään auton hintaan tai joissain tapauksissa kärsittävä varaston kiertonopeuden kasvattamisesta ja pääoman vapauttamisesta syntyvänä myyntikatteen laskuna tai jopa kuluna ( esim. välipäivämarkkinat ja muut tempaukset ).
Jostain 3,99% + kulut hintaisista rahoituksista ylöspäin pankeilla on jo varaa maksaa luoton myyneelle autoliikkeelle jotain pientä kertaprovisiota ja ehkä lähettää jouluna kinkkuseteli ahkerasti luottoja myyneelle automyyjälle ( kaveri myy ihan muuta kuin autoja, mutta myy kuitenkin mm. Nordean rahoituksia ja sieltä on kuulemma välillä tullut jouluna 100 € lahjakortti per myyty 100 k€ rahoitusta ).

Premium merkit harvoin tarjoavat halpaa rahoitusta edes uusiin autoihin saati sitten vaihdokkeihin, vaan kaikki tarjoukset ovat alkaen luokkaa 4,99 % + kulut.
Samalla vaihtoautojen hinnat ovat 5-15% kalliimmat ja monesti vaihtoauton hyvitykset ovat huonommat, kuin näillä "jobbareilla" ( Saka, Kamux, Delta ja villit ).
Ehkä tällä strategialla myy vähemmän, mutta kateprosentti pysyy ainakin parempana ja jos kauppa käy sen verran että kassavirta pysyy positiivisenä, niin mikäs siinä on porskuttaessa.
 
En tiedä liekö koronasta johtuvaa vai muuten vaan, mutta Laakkonen ja Autokeskus kumpikin tarjoaa BMW:lle 0,95% korkoa + kulut. Ehkä tää on sitten vaan poikkeus vahvistaa säännön juttuja... Vuosi sitten samaan aikaan oli korko just tuo @Jims mainitsema 4% plus kulut. Pyöräkaupoilla myyvät ainakin Yamahaa nollakorolla, myös käytetyt. Myyjä tarinoi, että Yamaha maksaa rahoituksen kulut. Ehkä totta, ehkä ei? :D
 
Lisänä noihin autotalokohtaisiin 0% tarjouksiin yms. Ainakin briteissä uusien autojen kohdalla kate per auto ei ole aina se ainoa. Esim tiedän että osaa erikoismalleista ei saa kuin tietyn määrän suhteessa myytyihin perusmalleihin per liike. Samoin se kate/myyjän palkka voi muodostua paikoin isostikin myytyjen määrästä saataviin bonuksiin jne.
 
En tiedä liekö koronasta johtuvaa vai muuten vaan, mutta Laakkonen ja Autokeskus kumpikin tarjoaa BMW:lle 0,95% korkoa + kulut. Ehkä tää on sitten vaan poikkeus vahvistaa säännön juttuja... Vuosi sitten samaan aikaan oli korko just tuo @Jims mainitsema 4% plus kulut. Pyöräkaupoilla myyvät ainakin Yamahaa nollakorolla, myös käytetyt. Myyjä tarinoi, että Yamaha maksaa rahoituksen kulut. Ehkä totta, ehkä ei? :D

Laakkosella ja Autokeskuksella on tosi isot jälkimarkkinatkin, kannattaa myydä auto vaikka nollakorolla jos asiakas sattuu tuomaan sen sinne takuukorjuuseen, huoltoon jne. Siinä ku joku isojen poikien Bemarin huolto maksaa 20k€ niin alkaa vähän tulla euroja taloon viivan allekin erikoiskoulutuskuluista ym. huolimatta. Kamuxillahan ja Sakalla tällaista ei ole, niin korot ei paljo kolmosen alle mene.
 
Samalla vaihtoautojen hinnat ovat 5-15% kalliimmat ja monesti vaihtoauton hyvitykset ovat huonommat, kuin näillä "jobbareilla" ( Saka, Kamux, Delta ja villit ).
Ehkä tällä strategialla myy vähemmän, mutta kateprosentti pysyy ainakin parempana ja jos kauppa käy sen verran että kassavirta pysyy positiivisenä, niin mikäs siinä on porskuttaessa.

Taitaa vaihturihyvitykset olla kyllä parempia "lasipalatseilla" kun noilla lähes 0-katteella autokauppaa tekevillä mainitsemillasi ketjuilla joiden ansaintalogiikka keskittyy lähinnä korkeaan korkoon ja vakuutuksiin yms. lisämyyntiin. Ehkä jossain 15-20k autoissa voi olla väittämälläsi tavalla, mutta 2000e katteella olevasta 60 donan autosta ei kauheasti vaihturiin poltella alennusvaroja.

Siihenhän monen autoliikkeenkin toiminta perustuu, että päästään hyvittämään vaihturista enemmän kuin jobikset -> Asiakkailla usein paljon velkaa autoista, niin saa helpommin jäämään kunnon käsirahan kun rahulia haetaan.
 
Lasipalatsista saanut lähes poikkeuksetta pienemmän koron ja paremman hyvityksen, kuin Saka/Kamux/Rintajouppi -akselilta. Volvoa käynyt kyselemässä ja hyvityksessä on yleensä 1000e ero lasipalatsin hyväksi. Korossakin on selvä ero, lasipalatsista 0.9 - 1.9 + kulut ja muualta 2.9-4.9 + kulut.

Eikä niissä autojen hinnoissakaan ole merkittävää eroa, kyllä samoin varusteltu auto tuntuu maksavan suunnilleen saman verran missä tahansa. Joka kerta kun olen vaihtanut autoa, merkkiliikkeestä on tullut paras tarjous joten ovat saaneet pitää minut asiakkaana. Liekö sitten tässä homman juju.

Tämä siis käytetyissä autoissa, uusia en ole ostanut.
 
En tiedä liekö koronasta johtuvaa vai muuten vaan, mutta Laakkonen ja Autokeskus kumpikin tarjoaa BMW:lle 0,95% korkoa + kulut. Ehkä tää on sitten vaan poikkeus vahvistaa säännön juttuja... Vuosi sitten samaan aikaan oli korko just tuo @Jims mainitsema 4% plus kulut. Pyöräkaupoilla myyvät ainakin Yamahaa nollakorolla, myös käytetyt. Myyjä tarinoi, että Yamaha maksaa rahoituksen kulut. Ehkä totta, ehkä ei? :D

Tuo Bemarin korkotarjous vaikuttaa juuri sellaiselta, että maahantuoja sponssaa ja uusia autoja pitää saada liikenteeseen, lainarahahan on nyt halpaa, joten voi olla että maahantuoja on neuvotellut pankin kanssa hyvän diilin.
Yleensä Bemariin on tarjottu sitä 4-5 % korkoa + kulut, eikä sen alle ole helposti menty, tietysti en ole niin pitkälle koskaan neuvotellut, että tilaussopimus olisi allekirjoitusta vailla, silloin saattaa vielä korkokin tippua että saadaan nimet papereihin.

Taitaa vaihturihyvitykset olla kyllä parempia "lasipalatseilla" kun noilla lähes 0-katteella autokauppaa tekevillä mainitsemillasi ketjuilla joiden ansaintalogiikka keskittyy lähinnä korkeaan korkoon ja vakuutuksiin yms. lisämyyntiin. Ehkä jossain 15-20k autoissa voi olla väittämälläsi tavalla, mutta 2000e katteella olevasta 60 donan autosta ei kauheasti vaihturiin poltella alennusvaroja.

Siihenhän monen autoliikkeenkin toiminta perustuu, että päästään hyvittämään vaihturista enemmän kuin jobikset -> Asiakkailla usein paljon velkaa autoista, niin saa helpommin jäämään kunnon käsirahan kun rahulia haetaan.

Sen mitä olen tässä viime vuonna ja alkuvuodesta seurannut kavereiden autonvaihtoa ( kysytty tarjouksia 4-7 vuotta vanhojen 15-25 k€ autojen vaihtamisesta uudempiin 2-4 vuotiaisiin 30-40 k€ autoihin ), niin ainakin sähköpostikyselyillä sopiviin vaihdokkeihin ovat merkkiliikkeet luvanneet 1-3 k€ vähemmän hyvitystä, kuin nuo jobbariliikkeet, tietysti tässäkin homma voi muuttua, jos menee paikan päälle hieromaan kauppoja.

60 k€ auto 2000 € katteella ei kyllä kestä antaa vaihdokista yhtään ylihintaa, jotta koko ketjusta jää jonkinlainen kate, jos uuden myynnistä jää se 2 k€ ja vaihdokista samat 2 k€, niin ei siinä kummasti juhlita jos rahoituksestakaan ei jää mitään käteen.

Jos vaihturista hyvittää reilusti sen vuoksi, että asiakkaalle jää hyvä käsiraha rahoitukseen, niin silloin uudessa autossa pitää olla sen verran katetta, että se kestää vaihturin myymisen pienellä tai jopa negatiivisella katteella.
Joskushan nuo uusien autojen myyjät lupaavat vaihdokista summan X, mutta sitten kauppakirjassa vaihdokin arvo onkin monta tonnia alempi ja uudesta autosta on sitten annettu vastaava määrä alennusta.
Tällä kikalla varaston arvo pysyy pienempänä ja vaihdokista jää näennäisesti enemmän katetta, vaikka sen möisi lähes hyvityshinnalla.

Jostain syystä Saka, Kamux, Rintajouppi ja Delta ainakin maksavat vaihdokeista selkeää ylihintaa ja myyvät ne sitten eteenpäin tonnin-kahden katteella.
Yksi tuttu pienen jobbariliikkeen omistaja on jo pitkään valittanut sitä, kun nuo Sakat ja Kamuxit huutavat näissä autokauppiaille tarkoitetuissa huutokaupoissa ( joissa myydään merkkiliikkeelle kelpaamattomia vaihtoautoja, rahoitusyhtiöille jääneitä autoja, vanhoja leasingin autoja sekä isompien yritysten omistamia autoja ) selvää ylihintaa, jolloin pienen kohtuullisen katteen bisneksen pyörittämiseen tarvitsevan liikkeen ei ole mitään järkeä lähteä kilpailemaan ko. autoista.

Lasipalatsista saanut lähes poikkeuksetta pienemmän koron ja paremman hyvityksen, kuin Saka/Kamux/Rintajouppi -akselilta. Volvoa käynyt kyselemässä ja hyvityksessä on yleensä 1000e ero lasipalatsin hyväksi. Korossakin on selvä ero, lasipalatsista 0.9 - 1.9 + kulut ja muualta 2.9-4.9 + kulut.

Eikä niissä autojen hinnoissakaan ole merkittävää eroa, kyllä samoin varusteltu auto tuntuu maksavan suunnilleen saman verran missä tahansa. Joka kerta kun olen vaihtanut autoa, merkkiliikkeestä on tullut paras tarjous joten ovat saaneet pitää minut asiakkaana. Liekö sitten tässä homman juju.

Tämä siis käytetyissä autoissa, uusia en ole ostanut.

Yleensä merkkiliike kyllä myy "omia" merkkejään hieman kalliimalla, kuin samoja vaihdokkeja myydään muualla, varsinkin jos kyseinen auto on heiltä uutena ostettu ja pääosin samassa liikkeessä huollettu.
Kauppahan kannattaa merkkiliikkeelle, jos uudesta autosta on saanut kohtuullisen katteen, vaihdokkiin on jäänyt jonkinlainen kate ja sekä uuden että vaihdokin ostajan voi olettaa asioivan ainakin jonkin verran kyseisen liikkeen merkkihuollossa.
Sitten jos sen vaihdokin ostajan vaihdossa antamasta sahasta saa vielä jonkinlaisen katteen, niin pienistä puroista syntyy sellainen tulovirta, että pulju pysyy pystyssä ja pyörii.

Merkkiliikkeellehän tyytyväinen ja pitkäikäinen asiakas on hyvä, jos hän asioi säännöllisesti huollossa ja vaihtaa autonsa säännöllisesti uudempaan samassa liikkeessä, tällaisia asiakkaita kun on tarpeeksi, niin tulovirta on kohtalaisen tasainen ja yksittäisestä kaupasta ei tarvitse hakea pikavoittoja.
Tähän merkkiliikkeiden toiminta perustui vuosia, ennen kuin autoja alettiin tuomaan euroopasta ja kaikki tällaiset isommat väliportaan jobbarit tulivat kilpailemaan samoista asiakkaista.
Ennenhän ei ollut kuin merkkiliikkeitä ja sitten pienempiä "häkkijobbareita" jotka möivät halvemman pään autoja, mutta nyt nämä käytettyjen kalliimpien autojen kauppaan erikoistuneet putiikit ovat syöneet merkkiliikkeiden markkinoita.
 
Jostain syystä Saka, Kamux, Rintajouppi ja Delta ainakin maksavat vaihdokeista selkeää ylihintaa ja myyvät ne sitten eteenpäin tonnin-kahden katteella.

Toi on kyllä ihan täyttä potaskaa, Sakalla on kyllä lähtökohtaisesti paskimmasta päästä hyvitykset. Ja Kamux heti hyvin siinä perässä, tosin siellä nyt riiippuu vähän mihin meinais vaihtaakin. Eikä ole tonni-kaksi niiden kate siihen...
 
Toi on kyllä ihan täyttä potaskaa, Sakalla on kyllä lähtökohtaisesti paskimmasta päästä hyvitykset. Ja Kamux heti hyvin siinä perässä, tosin siellä nyt riiippuu vähän mihin meinais vaihtaakin. Eikä ole tonni-kaksi niiden kate siihen...

Tämä on vain se käsitys, minkä olen itse saanut, kun olen kavereiden autokauppoja näiden toimijoiden kanssa seurannut, että pyritään saamaan nopeat kaupat aikaiseksi hyvittämällä vaihdokista ns. käypäinen hinta ja sitten myymään se pienellä katteella taas nopeasti eteenpäin.
Myöskään auton hinnasta harvoin tingitään paria satasta enempää, eikä paljon muutakaan "extraa" tarjota kaupan päälle, vaan autot myydään suunnilleen siinä kunnossa kuin ne tulevat sisään.

Varsinainen tulos tehdään sitten myymällä rahoituksia, vakuutuksia ja muita lisäpalveluita.

Tietysti myyjähän pyrkii maksimoimaan omat provikkansa ja saattaa tarjota vaihdokista vähän, jos kuitenkin asiakas jäisi koukkuun ja myyjä saisi taas seuraavasta kaupasta paremmat katteet ja provikat.
Se mitä vaihdokista tarjotaan riippuu kyllä paljon siitä mitä ollaan vaihtamassa ja mihin.
Jos vaihtaa jonkun 25 k€ helposti kaupattavan hybridi Corollan 40-50 k€ tuonti bemariin, jossa on kohtuullisesti katetta, niin tyhmäähän se on mokata kaupat tarjoamalla Corollasta 15 k€.
 
Merkkiliikkeellehän tyytyväinen ja pitkäikäinen asiakas on hyvä, jos hän asioi säännöllisesti huollossa ja vaihtaa autonsa säännöllisesti uudempaan samassa liikkeessä, tällaisia asiakkaita kun on tarpeeksi, niin tulovirta on kohtalaisen tasainen ja yksittäisestä kaupasta ei tarvitse hakea pikavoittoja.
Tähän merkkiliikkeiden toiminta perustui vuosia, ennen kuin autoja alettiin tuomaan euroopasta ja kaikki tällaiset isommat väliportaan jobbarit tulivat kilpailemaan samoista asiakkaista.
Ennenhän ei ollut kuin merkkiliikkeitä ja sitten pienempiä "häkkijobbareita" jotka möivät halvemman pään autoja, mutta nyt nämä käytettyjen kalliimpien autojen kauppaan erikoistuneet putiikit ovat syöneet merkkiliikkeiden markkinoita.

Onhan se kolmen vuoden välein uuteen vaihtava, huoltosopparin ottava todellinen kultakimpale. Välillä kuullut myyjillä olevan heidän vanhoille jo valmiiksi kiinnostuneita ostajia joille soittaa, miten olisi tulossa tälläinen myyntiin.

Tämä on vain se käsitys, minkä olen itse saanut, kun olen kavereiden autokauppoja näiden toimijoiden kanssa seurannut, että pyritään saamaan nopeat kaupat aikaiseksi hyvittämällä vaihdokista ns. käypäinen hinta ja sitten myymään se pienellä katteella taas nopeasti eteenpäin.
Myöskään auton hinnasta harvoin tingitään paria satasta enempää, eikä paljon muutakaan "extraa" tarjota kaupan päälle, vaan autot myydään suunnilleen siinä kunnossa kuin ne tulevat sisään.

Varsinainen tulos tehdään sitten myymällä rahoituksia, vakuutuksia ja muita lisäpalveluita.

Tietysti myyjähän pyrkii maksimoimaan omat provikkansa ja saattaa tarjota vaihdokista vähän, jos kuitenkin asiakas jäisi koukkuun ja myyjä saisi taas seuraavasta kaupasta paremmat katteet ja provikat.
Se mitä vaihdokista tarjotaan riippuu kyllä paljon siitä mitä ollaan vaihtamassa ja mihin.
Jos vaihtaa jonkun 25 k€ helposti kaupattavan hybridi Corollan 40-50 k€ tuonti bemariin, jossa on kohtuullisesti katetta, niin tyhmäähän se on mokata kaupat tarjoamalla Corollasta 15 k€.

Edellisen vaihdon yhteydessä tuli huomattua, ettei näitä isompia jobbareita kiinnosta edes nähdä sitä vaihdokkia. Omaa autoa tarjotessa myyjä arpoi hinnan nettiauton perusteella ja näytti miten vastaavia myydään 5k pyynnillä, kotona tarkastin ja verrokeissa esiintyi mm. mainintoja moottorivalo palaa mutta ajokuntoinen, ei käynnisty, kone vaihdettu korilla ajettu 3xx tkm...
 
Mietipä nyt, jos hyvittäisivät käypäsen hinnan ja myyvät pienellä katteella nopeasti eteenpäin niin mitenkä he voisivat hyvittää sen käypäsen hinnan taas seuraavastakin vaihturista jos autossa on jo valmliksi pieni kate?
edit: tämä siis tuohon Jimsin postaukseen



Edellisen vaihdon yhteydessä tuli huomattua, ettei näitä isompia jobbareita kiinnosta edes nähdä sitä vaihdokkia. Omaa autoa tarjotessa myyjä arpoi hinnan nettiauton perusteella ja näytti miten vastaavia myydään 5k pyynnillä, kotona tarkastin ja verrokeissa esiintyi mm. mainintoja moottorivalo palaa mutta ajokuntoinen, ei käynnisty, kone vaihdettu korilla ajettu 3xx tkm...

Ei ne elääkseen kauppaa tekevät myyjät ole niin tyhmiä mitä antavat sinun luulla. Totta kai sieltä näytetään halvimmat räiskäleet että saadaan perusteltua matalaksi se vaihtohyvitys. Normi Jorma ei sitä kuitenkaan tajua tarkistaa ja funtsii siinä pöydässä ostokiimassaan että "näin se sitten varmaan tosiaan on".
 
Mietipä nyt, jos hyvittäisivät käypäsen hinnan ja myyvät pienellä katteella nopeasti eteenpäin niin mitenkä he voisivat hyvittää sen käypäsen hinnan taas seuraavastakin vaihturista jos autossa on jo valmliksi pieni kate?
edit: tämä siis tuohon Jimsin postaukseen

Tarkoitin tuolla käypäisellä hinnalla sellaista hyvitystä, jolla kauppa syntyy ja vaihdokista jää vielä jonkinlainen kate.
Eli ei sellaista välillä nähtyä tyyliä, että vaikkapa myyntihinnaltaan 25 k€ autosta tarjotaan vaihtohyvityksenä 15 k€, vaan että 25 k€ myyntihinnalla olevasta autosta tarjotaan vaikka 21 k€ ja se myydään sillä 24-25 k€:llä, jotta varaston kierto pysyy nopeana.

Kassavirta pysyy ihan hyvävänä, kun autot kiertävät nopeasti ja joka kaupasta otetaan kohtuullinen kate.
 
Tarjoaako joku autoliike oikeasti 25k pyyntisestä autosta 15k vaihdossa, ellei puhuta jostain todella raskaasta vaihtoautosta tyyliin Hummer tai uniikista yksilöstä jolla voi pyynnillä vähän "kokeilla"?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom