Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Michelin primacy 4ite tarvis 225/50 r16 suosituksia?
ite tarvis 225/50 r16 suosituksia?
En ymmärrä tuota pisteytystä. Saako siinä paremmat (pienemmät) pisteet isommasta hinnasta?![]()
Autobildin testistä finaali tulokset. Ei yllätyksiä lukuunottamatta Kumhoa joka premium renkaiden kanssa samalla tasolla sekä Sailun joka pääsi kiinalaisena budjet renkaana top 10. Falken ja Toyo ei myöskään kovin kaukana kärjestä.
Ei kai nyt sentään. Taitaa cost tarkoittaa taloudellisuutta. Eli luultavasti kulumiskestoa suhteessa renkaan hintaan (saksalaisissa testeissa tätä on monesti mitattu) ja ehkä myös vierintävastusta (eli bensankulutusta).En ymmärrä tuota pisteytystä. Saako siinä paremmat (pienemmät) pisteet isommasta hinnasta?
Missä näin sanotaan? On toki varmaan niin, että varsinkaan eturivin rengasfirmat eivät mielellään asetu julkisesti suurasiakkaitaan vastaan.Onko tämä nyt faktaa vai Esson baarin juttuja? Kaikki rengasfirmat suosittelevat poikkeamaan valmistajan suosituksista mahdollisimman vähän.
Tässäkään ei voi sivuuttaa rengaspaineen vaikutusta. Mitä kovempi paine, sitä vähemmän rengas itse joutuu tekemään töitä. Korotettu paine alentaa vierintävastusta ja vähentää renkaan kulumista.Itse sanoisin että mitä kovempi kumi, sitä rullaavampi ja kulumattomampi, mutta seosta muuttamalla pehmeämmäksi pito paranoo ja kuluminen ja bensankulutus huononoo, ja usein myös melua enemmän.
Jep, eli kuinka monta kilometriä saa per euro. Tässä lisää numeroita tuosta Bildin testistä: 2025 Auto Bild Summer Performance Tyre Test - Tyre Reviews And RatingsEi kai nyt sentään. Taitaa cost tarkoittaa taloudellisuutta. Eli luultavasti kulumiskestoa suhteessa renkaan hintaan (saksalaisissa testeissa tätä on monesti mitattu) ja ehkä myös vierintävastusta (eli bensankulutusta).
No suurinpiirtein joka paikassa. Oletko edes googlannut asiaa?Missä näin sanotaan?
Tuossa testissä tuo "20% cost osuus" tarkoittaa lähinnä renkaan mileage ikää elikkä kuinka monta kilometriä renkaalla on saatu.En ymmärrä tuota pisteytystä. Saako siinä paremmat (pienemmät) pisteet isommasta hinnasta?
Röykyissä nimenomaan altistat renkaasi vaurioille. Kuopat tai terävät irtopalat vaurioittavat todennäköisemmin kuin suosituspaineilla ajaessa. Sen lisäksi ne todennäköisesti kuluvat keskeltä. Ja nimenomaan ajomukavuus huononee liian kovilla paineilla. Mutta turvallisuudesta viis, sen kun vaan pumppaat renkaitasi.Se, että korotettu rengaspaine jäykistää rengasta on aivan perusfysiikkaa. Samoin se, että korkeapaineinen rengas pärjää matalapaineista paremmin samoissa röykyissä: Samalla voimalla muodonmuutokset on pienempiä ja samalla pinnanmuodolla korkeapaineinen rengas siirtää joutuisammin työtä pyöräntuennalle kuin matapainerengas.
No tämähän sen todistaa aukottomasti. Siis tuon Esson baari -efektin. Toivottavasti kukaan ei ota vinkeistäsi oppia, muuta kuin opetusmielessä "älä tee näin".Fysiikan ohella tässä on 20+ vuotta kokemusta "ylipaineisilla" renkailla ajamisesta. Rengasrikkoja pintavaurioissa nolla kpl. Ei sinun tietenkään minua tarvitse uskoa - kokeile itse jäykistääkö ylipaine löllöjen korkeaprofiilisten renkaiden ajotuntumaa.
Painehan kasvaa huomattavasti pidemmässä ajossa. Olen huomannut jopa 0.3-0.4 bar kasvua. Jotta optimiolosuhteet säilyvät, pysähdytkö päästämään ilmaa ulos matkan varrella?Röykyissä nimenomaan altistat renkaasi vaurioille. Kuopat tai terävät irtopalat vaurioittavat todennäköisemmin kuin suosituspaineilla ajaessa. Sen lisäksi ne todennäköisesti kuluvat keskeltä. Ja nimenomaan ajomukavuus huononee liian kovilla paineilla. Mutta turvallisuudesta viis, sen kun vaan pumppaat renkaitasi.
No tämähän sen todistaa aukottomasti. Siis tuon Esson baari -efektin. Toivottavasti kukaan ei ota vinkeistäsi oppia, muuta kuin opetusmielessä "älä tee näin".
Mitä haet tällä takaa? Kai ymmärrät sen verran, että autonvalmistaja mitoittaa suosituspaineet jonkun keskiarvon mukaan. En minä niitä määrää. En sen puoleen kyllä kesken reissun edes tarkistele.Painehan kasvaa huomattavasti pidemmässä ajossa. Olen huomannut jopa 0.3-0.4 bar kasvua. Jotta optimiolosuhteet säilyvät, pysähdytkö päästämään ilmaa ulos matkan varrella?
Kuinka paljon korkeampaa painetta tarkoitat verrattuna ovenkarmista löytyvään numeroon?Korkeamman profiilin löllöyttä voi vähentää käyttämällä suosituksia korkeampaa painetta. Routareikäisillä teillä ajaessa korkea ilmatila on omiaan ehkäisemään rengasrikkoja, ja varsinkin kun painetta on reilusti.