Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko noin? Olen kuvitellut että nämä allseasonit olisi sen verran pehmeitä että kuluu nopeammin.Jos kestoa kaipaat niin Michelin Crossclimate 2. Lisänä tunteettomuus aikaiselle sohjolle ja mahdollisille takatalville talvikauden molemmissa päissä.
Mikäs on tällä hetkellä hyvä valinta jos urasyvyyden pysyvyyttä haluaa painottaa? Goodyeareja vähän katsellut mutta vielä olisi aikaa päättää talven yli.
Pirellin jokakelinrenkaat tuli ensiasennuksena ja niillä on nyt köpötelty joku 50-60 tkm. Pintaa on, mutta kyllähän tuota jo kaipais vähän parempaa vesiliirron sietoa pikkuhiljaa. Etenkin eturenkaat alkaa olla kuluneet.
Ja onkos kellään kokemusta voiko eri levyisellä vanteella ollutta rengasta vaihtaa toisen levyiselle? Autossani on edessä kapeammat vanteet kuin takana, joten kausivaihdoissa ei voi tasata kulumista. Ajattelin että kun tuo rengastyö nyt ei kauheasti täällä maksa, niin vaihtaisi sitten kumit vaan päittäin vanteiden kanssa kun sen aika tulee. Saman levyiset kumit kuitenkin pitäisi mennä kun vanteissa on eroa 1”.
Tää nyt riippuu kyllä ihan ajotyylistä. Nuorena sällinä sain 100-heppaisella dieselillä suditeltua eturenkaat sakoille yhden kauden aikana ja nyt taas sähköautolla menisi varmaan 70 tkm samoilla renkailla jos olisi voinut kierrättää vetävältä akselilta mukana roikkuvalle renkaita.
16 eri kesärenkaan testi paljasti – kestävyydessä hurjat erot
Kulutuskestävimmillä renkailla pääsee jopa kymmeniä tuhansia kilometrejä muita pidemmälle.www.is.fi
Tossa on kulutuskestävyydestä juttua. Nokialaiset tuolta puuttuu, mutta ne kestää äärettömän vähän ja maksaa aivan liikaa
Jenkit ajaa lähes pelkästään ja siellä ne onkin ne 'normaalit' renkaat, kesärenkaita ei ole kuin suorituskykyisissä automalleissa; siellä ei ymmärretä renkaan kestoa alle 30tkm joka täällä maksellaan mukisematta, että päästään ajelemaan uraisia asfaltteja lujaa 80-100km alueilla uskotellen, että hyvä tulee.Onko noin? Olen kuvitellut että...
Mikäs on tällä hetkellä hyvä valinta jos urasyvyyden pysyvyyttä haluaa painottaa? Goodyeareja vähän katsellut mutta vielä olisi aikaa päättää talven yli.
Pirellin jokakelinrenkaat tuli ensiasennuksena ja niillä on nyt köpötelty joku 50-60 tkm. Pintaa on, mutta kyllähän tuota jo kaipais vähän parempaa vesiliirron sietoa pikkuhiljaa. Etenkin eturenkaat alkaa olla kuluneet.
Jos kestoa kaipaat niin Michelin Crossclimate 2. Lisänä tunteettomuus aikaiselle sohjolle ja mahdollisille takatalville talvikauden molemmissa päissä.
Aika ylläri toi Kumho. Pitäs vaan saada 235-55-19 ja tuossa vissiin loppuu 205 leveyteen 19” koossa. Onkohan esim. toi Ecsta PS71 yhtään samaa sarjaa tuon HS52 kanssa?
Antaa arvioitsijoiden arvioida, CC2 on lajilegenda syystä.
Leading on from the grand success of the first generation CrossClimate and the second generation’s success in the north American market, the CrossClimate 2 is now heading to stores in Europe. However, compared to the American product, the European product will be slightly different. Using slightly different materials, this variation will have a 10% lower rolling resistance when compared to the predecessor and uses an advanced Cool Running Sidewall technology to help increase fuel efficiency or electric vehicle battery range.
Ei ehkä samaa sarjaa, mutta Kumhon kesärenkaat on ollut ominaisuuksiltaan hyviä viime vuosina.Aika ylläri toi Kumho. Pitäs vaan saada 235-55-19 ja tuossa vissiin loppuu 205 leveyteen 19” koossa. Onkohan esim. toi Ecsta PS71 yhtään samaa sarjaa tuon HS52 kanssa?
Aika monessa autossa Suomessa kumi on vaihtokunnossa vanhuuttaan ennen kuin 30tkm tulee täyteen. Keskimäärin riittävä kesto on 40-50tkm.Jenkit ajaa lähes pelkästään ja siellä ne onkin ne 'normaalit' renkaat, kesärenkaita ei ole kuin suorituskykyisissä automalleissa; siellä ei ymmärretä renkaan kestoa alle 30tkm joka täällä maksellaan mukisematta, että päästään ajelemaan uraisia asfaltteja lujaa 80-100km alueilla uskotellen, että hyvä tulee.
Kulmat ja paineet kunnossa misuilla menee satku poikki sarjalla.
16 eri kesärenkaan testi paljasti – kestävyydessä hurjat erot
Kulutuskestävimmillä renkailla pääsee jopa kymmeniä tuhansia kilometrejä muita pidemmälle.www.is.fi
Tossa on kulutuskestävyydestä juttua. Nokialaiset tuolta puuttuu, mutta ne kestää äärettömän vähän ja maksaa aivan liikaa
Linkkiä avaamatta noissa on aina ollut Misukat kärjessä. Niiden kestävyys on omaa luokkaanssa jos ei mennä ihan äärimmäisiin performance malleihin joissa on pieni treadwear. Itsellä yleensä kyllä vaihtunut auto ennen renkaita kun kilometreja tulee aina vaan vähemmän.16 eri kesärenkaan testi paljasti – kestävyydessä hurjat erot
Kulutuskestävimmillä renkailla pääsee jopa kymmeniä tuhansia kilometrejä muita pidemmälle.www.is.fi
Tossa on kulutuskestävyydestä juttua. Nokialaiset tuolta puuttuu, mutta ne kestää äärettömän vähän ja maksaa aivan liikaa
Tuosta puuttuu tieto, paljonko oli pintaa ennen testiä ja paljonko testin päättyessä..............
Ei kyllä ainakaan noilla Pirellin jokakelin näkemyksillä tee hevon kukkua noin 20 tkm jälkeen, oli aika lailla sama kun olisi kesärenkailla suditellut. Tämä kokemus ei siis ole tältä päivältä toki.
En jaksa uskoa, että asiat on misukalla sen paremmin, vaan kuluneina nuokin kelvannee enää kesätassuiksi.
Joku 4 mm on vielä. Mutta tosiaan kyllähän noi vähän loskassa toimii, että ei sentään siinä liu’u kuin kesärengas. Mutta jos lunta on maassa asti, niin aivan yksi lysti kummat olisi alla kun kuvio/lamellit ei vaan pure.Paljonko urasyvyyttä jäljellä? Talvella pitää olla ainakin 3 mm ja suositeltavaa olisi 4-5-6 mm riippuen siitä, keneltä kysyy.
Jenkeissä on testattu ja all-seasoneidenkin toiminta heikkenee urasyvyyden pienentyessä, vaikka ne all-seasonin lamellit ei muutenkaan jousta läheskään yhtä paljon kuin pohjoismaisissa talvirenkaissa.
Make Sure Your Tires Have Enough Tread for a Snowy Winter - Consumer Reports
Make sure your tires have enough tread for a snowy winter. All-season tires begin losing traction in wet and wintry weather long before they appear worn out.www.consumerreports.org
noniin... kesäkausi loppui ja talvirenkulat alle... kiinalaisilla kapseneilla tuli ajettua tasan 10 700 km ja tällä hetkellä ollaan noin 4mm urasyvyydessä.itselläni nyt sitten kuluivat loppuun michelin pilot sport 5:set kahdessa kesässä.
ajokilometrejä laskin että tuli noin 46 tkm (mulla tulee kilometrejä muutenkin ~33tkm vuodessa)
kokona 225-40-r18
niiden tilalle sit ihan mielenkiinnosta kiinalaiset halpikset eli kapsen k3000 papide, 399e kierros asennettuna alle (autoreifen roihuvuoressa helsingissä.)
näiden kanssa on jo ajettu noin 8tkm ja toistaiseksi olleet kesäkelissä ihan yhtä hyvät kuin misukatkin. (äänellisesti, äärikäytökset ja bensan kulutuksellisesti)
ainoa poikkeus on siinä että joko rengasliike oli vähän huolimaton tai sitten kiinalaisissa on vaihtelua renkaan koostumuksessa mutta näissä pikkaisen rupee ratti ravistamaan 130kmh nopeuksissa... meinaan vielä ennen syksyä viedä nuo uudestaan tasapainotettavaksi jos vaikka auttaisi.. kerron sitten myöhemmin lisää kun kilometrejä tulee alle että miten nuo kestävät yms.
En saa ihan kiinni mikä logiikka tässä on taustalla, mutta eikös se Chill-tila Perffistäkin yhtälailla löydy? Ja kuten sanoin, kyllä sen kumin saa aina halutessaan teholla sulamaan.Sulla on LR. Perffi syö takarenkaita yrittämättäkin.
Kuukkeli kertoo tällaista:Onko tuo Michelinin Primacy 4 sama kuin Primacy 4+? Jossain arvosteluissa puhutaan plussasta, mutta ei Michelinin nettisivuillakaan ole listattuna kuin tuo 4. Tosin siellä on näköjään uutuutena myös 5, niin ehkä pitää laittaa sellaiset alle sitten