Kesärenkaat - yleisketju

Naapurilla olis antaa ilmaseksi

225/40-18 92Y Linglong Sport Master

Tuollaiset kun luopunut autostaan niin kestääkö miten?
 
Ihan näin sivusta, mitä sillä on merkitystä miten ne kestää jos saat ne ilmaiseksi ja on suhtkoht kuviolla (ei siis ns sakkorenkaat)

ovat siis täysin uudet eli ei ole alla ollut, puuttuu siis tuo XL merkintä noista, ja kun kokemuksia on laidasta laitaan ettei saa tasapainoon jne siksi kysyn.
 
Nyt kesärenkaissa 4mm pintaa ja aion ne laittaa vielä alle kun kelit parenee, mutta tuo AS rengastus kyllä houkuttelee tuon keston vuoksi.
Kokona 235/55 R20 mutta taidan katsella 235/60 R20 seuraavaksi
Rengas Michelin 235/55 R20 102V 3PMSF | CrossClimate 2 | 1001Renkaat.com (Ei löydy 60profiililla)
Omana kokonaan saat kesärenkaat edullisemmin;
 
Viimeksi muokattu:
Täällä toinen joku, joka uusii viime kesänä loppuun ajetut takaset nyt keväällä uusilla ja eteen jää viime vuonna ostetut, joihin vielä jäi pintaa.

Painava takavetoinen auto syö omilla kilometreillä kesässä renkaat vetävistä.
Tuossa kohdassa on ihan ymmärrettävää, ettei koko settiä uusi kerralla. Alla on kuitenkin varsin tuoretta kumia kun vaihtotahti on noin tiheä. Ja harvapa vaihtaa ainakaan montaa kertaa kesässä takaa eteen ja edestä taakse.

miksi läht uusimaan lähes uudet taka renkaat jotka liikkeessä tarkastettu hyviksi? Ja pintaa vielä reilusti jäljellä. Niin miksi heittäisin pois?

auto oli lainassa viime kesällä ja lainaaja ei jaksanu katsella ilmanpaineita ja eturenkaat meni.. Renkaat on hienosti yhden kesän ajetut eli viime kesän itsellä oli jalka poikki ja idioottina lainasin taas autoa..

jos sulla tai muilla on varaa heittää euroja menemään niin antaa mennä vain tai jos vaihdatte varmuudeksi osia autosta vaikka ne vielä toimii täysin hyvin ni antaa mennä.

NANKANG AS-2+ 225/40 ZR18 92Y XL


tuollaiset on takarenkaat.
Kun kysytään mahdollisimman halpaa ja vain kahta rengasta ensimmäinen ajatus ei ole paineilla, aurauskulmilla tms tuhottu toinen pari toisen ollessa liki uusi. Ei koko settiä luonnollisesti tuon kaltaisessa tapauksessa ole tarpeen vaihtaa.

Ja @null perusteli jo sen, miksi kysyn alla olevaa. Sen lisäksi sillä on "hieman" merkitystä, mitä nopeusluokkaa halutaan. Y-luokkaa harva lähtee ehdottamaan jos erikseen ei sellaista kysytä.

No, ostat tietysti samanlaiset. En menisi sekoittelemaan renkaita.
Tämähän se mieluusti. Ei toki ole ylitsepääsemätön jos edessä ja takana on eri rengasta mutta kuten tuolla olikin jo sanottu, samalla akselilla ainakin samaa.

Naapurilla olis antaa ilmaseksi

225/40-18 92Y Linglong Sport Master

Tuollaiset kun luopunut autostaan niin kestääkö miten?
Eihän tuossa ole kuin paikalleen laiton vaiva. Sen näkee sitten, saako tasapainoon vai ei jne. Muutoinkin on aika turha lukea sen enempää kokemuksia tai testejä jos haluaa edulliset. Sitähän tuo on kun ilmainen. Toisaalta ei myöskään huonoin rengas ole.

Siihen on vaikeampi ottaa kantaa, onko merkitystä kun ei ole XL. Jos kyse on jostain alle parin tonnin painoisesta normi autosta johon on ilman sen suurempaa syytä laitettu Y:tä alle niin enpä näkisi mitään ongelmaa. Tätähän ei mainittu mutta kilometreistä päätellen ihan arkiajossa oleva peli, ei mikään vain kesäaikaan ajettava urheilumalli jossa oikeasti tarvitaan tuollainen nopeusluokka.
Mutta katso tuon renkaan kantavuus ja vertaa omaan autoosi. Sillähän se selviää.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa kohdassa on ihan ymmärrettävää, ettei koko settiä uusi kerralla. Alla on kuitenkin varsin tuoretta kumia kun vaihtotahti on noin tiheä. Ja harvapa vaihtaa ainakaan montaa kertaa kesässä takaa eteen ja edestä taakse.


Kun kysytään mahdollisimman halpaa ja vain kahta rengasta ensimmäinen ajatus ei ole paineilla, aurauskulmilla tms tuhottu toinen pari toisen ollessa liki uusi. Ei koko settiä luonnollisesti tuon kaltaisessa tapauksessa ole tarpeen vaihtaa.

Ja @null perusteli jo sen, miksi kysyn alla olevaa. Sen lisäksi sillä on "hieman" merkitystä, mitä nopeusluokkaa halutaan. Y-luokkaa harva lähtee ehdottamaan jos erikseen ei sellaista kysytä.


Tämähän se mieluusti. Ei toki ole ylitsepääsemätön jos edessä ja takana on eri rengasta mutta kuten tuolla olikin jo sanottu, samalla akselilla ainakin samaa.


Eihän tuossa ole kuin paikalleen laiton vaiva. Sen näkee sitten, saako tasapainoon vai ei jne. Muutoinkin on aika turha lukea sen enempää kokemuksia tai testejä jos haluaa edulliset. Sitähän tuo on kun ilmainen. Toisaalta ei myöskään huonoin rengas ole.

Siihen on vaikeampi ottaa kantaa, onko merkitystä kun ei ole XL. Jos kyse on jostain alle parin tonnin painoisesta normi autosta johon on ilman sen suurempaa syytä laitettu Y:tä alle niin enpä näkisi mitään ongelmaa. Tätähän ei mainittu mutta kilometreistä päätellen ihan arkiajossa oleva peli, ei mikään vain kesäaikaan ajettava urheilumalli jossa oikeasti tarvitaan tuollainen nopeusluokka.
Mutta katso tuon renkaan kantavuus ja vertaa omaan autoosi. Sillähän se selviää.

S60 2001 on auto. Aurauskulmat kaikki tehty. Arkiajossa on auto tosiaan eikä kilsoja juuri paljoa tule. Talvirenkaat on kalliit ja hyvät niillä menee vielä pitkään. Hirveästi en nykyään renkaista ymmärrä.

tässä vaan etelessä ilmat lämpenee niin en viitsi noita talvirenkaita mennä pilaamaan ja ajaa ehottoman pitkään niillä.

1-2 kesää varmaan tuo auto vielä on ja siirtyy sitten uudempaan niin ei viitsi pistää 800€ joka sarjaan kuitenkaan ja kun takarenkaat on hyvät niin viitsi niitä kellariin tunkea tai kiertoonkaan pistää.

Toki saa suositella mitkä olisi suht hyvät tuohon koslaan. Tosiaan kun työmatka lähinnä taittaa tuolla.
 
Sailun, Linglong, Landsail, Barum, Firestone... Mistä itselleen parhaimman tarjouksen asennuksineen saa.
 
Linglong pingpong. Ja uudet Nankangin as-2 maksaa mitä? 80e per rengas? Vaikka skeidaa nekin on, kun kumi vähän vanhenee. Mut niin se vaikuttaa noilla aasian halppiskumeilla olevan, kestää kesän tai kaksi ja sitten kovettuu seos. Mut jos kuluu kaudessa, niin sittenhän se ei ole ongelma.
Milläs paistoleimalla ne naapurin pingpongit oli?
 
Linglong pingpong. Ja uudet Nankangin as-2 maksaa mitä? 80e per rengas? Vaikka skeidaa nekin on, kun kumi vähän vanhenee. Mut niin se vaikuttaa noilla aasian halppiskumeilla olevan, kestää kesän tai kaksi ja sitten kovettuu seos. Mut jos kuluu kaudessa, niin sittenhän se ei ole ongelma.
Milläs paistoleimalla ne naapurin pingpongit oli?

oliskohan 22 vuoden tuotos kaipa nyt on reissun päällä hän ni en pääse tarkastaa.

tosiaan 2026 olis tarkotus vaihtaa autoa ni en hirveitä jaksaisi tässä satsata toki harva sitä ymmärtää. Juuri makselen vanhan yrityksen velkojakin pois niin ei kaikkeen rahkeet vaan riitä.
 


All seasonit testissä ja testattuna myös kulutuskestoa; parhaalla 50tkm, heikoimmallakin 33tkm.

EU alueen renkaat ovat erilaatuiset US renkaisiin verrattuna, kulutuskesto pienempi, mutta silti kesärenkaita edellä.
 

Siin on halvat, pyöreät ja mustat.
Westlake/Coodride renkaat ostin viime kesänä. Ihan toimivat, eli pyöreät ilmeisesti ainakin oli.

68€, eli 5€ vain noussut hinta vuoden takaisesta.

Ei vaan ole tuota autoa enää ja uudessa autossa onkin merkkirenkaat kesäksi.
 
Westlake ZuperEco Z-107 225/40 ZR18 92W XL

tollaset nyt iskin tilaukseen kai ne yhden tai kaksi kesää kestää. Nykyää valikoimaa kyllä ihan liikaa. Seuraavaan autoon kyllä sit ostan suoraan kunnon renkaat.

toki nokialaiset taitaa olla vielä huonimpia kun nämä budjetit kun emänän autossa kesti yhden kesän tuollaiset nokialaiset ja tasapainotukset yms tehty, ja vissiin rungossakin vikaa yhdessä kun liike niitä tutki.
 
Westlake ZuperEco Z-107 225/40 ZR18 92W XL

tollaset nyt iskin tilaukseen kai ne yhden tai kaksi kesää kestää. Nykyää valikoimaa kyllä ihan liikaa. Seuraavaan autoon kyllä sit ostan suoraan kunnon renkaat.

toki nokialaiset taitaa olla vielä huonimpia kun nämä budjetit kun emänän autossa kesti yhden kesän tuollaiset nokialaiset ja tasapainotukset yms tehty, ja vissiin rungossakin vikaa yhdessä kun liike niitä tutki.
Huomio renkaiden hinnan, niin pitäisi ne olla ok.

59€

99€
 
Viikko ja n. 1000km nyt takana näillä Conteilla, mielenkiintoiset kumit kyllä.
Ekat 20km piti hieman enemmän ääntä, sen jälkeen hiljentyneet aika paljonkin. Erittäin hyvä pito, sekä kuivalla että märällä.
Audi suosittelee paineiksi 2,2bar eteen ja 2,1bar taakse kevyellä kuormalla, 2,3bar molempiin isommalla kuormalla.
Aikaisemmilla Pirelleillä tuon huomasi, jos oli yli 2,3bar renkaissa niin äänet oli tosi karut.
Continental suosittelee näihin 2,8bar kuulemma, ja tuntuu toimivalta renkaissa kyllä.
Ainoa miinuspuoli tässä kohtaa mitä on tullut vastaan on se että renkaan sivuvalli voisi olla ehkä jämäkämpi, hieman tuntuu elävän tehon-/suunnanmuutoksen kanssa.
Ei paljoa, mutta kuitenkin.

Suositeltava rengas kyllä, mutta ehkä SportContact tai Michelinin PS5 olisi toiminut omalla kohdalla vielä paremmin?
Noh, en valita, hinta-/laatusuhde on enemmän kuin hyvin :)

Kokona siis 245/45R18 100Y, paistoleima 17/23.
Unohtui kommentoida syksyllä, mutta ajokaudesta jäi käteen seuraavaa:
- Puhkeavat helposti, 2 rengasrikkoa joista molemmat tietyömaalta kerätyistä pikkukivistä.
Vianorin kommenttien mukaan ei ilmeisesti yllätä Continentalin kanssa.
- Liian pehmeät sivut tuohon omaan autoon, olisi pitänyt valita Sport Contact tai Misukan PS5.

Ei hirveen positiivinen kuva ole nyt näistä. Vähän rengasmeluakin alkanut kilsojen mukaan ilmenemään. Ei jatkoon.
 
Huomio renkaiden hinnan, niin pitäisi ne olla ok.

59€

99€

No kai noilla työmatkat ajelee?
 
Westlake...
No kai noilla työmatkat ajelee?

Riippuu työmatkasta, mutta niitä halvimpia mihin kannattaa rahojaan laittaa. Taisin noilla viime kevään hinnoilla harkita rospuuttokäyttöön, mutta löytyi sitten setti omista nurkista.

Adac 2023:
 
Westlake...


Riippuu työmatkasta, mutta niitä halvimpia mihin kannattaa rahojaan laittaa. Taisin noilla viime kevään hinnoilla harkita rospuuttokäyttöön, mutta löytyi sitten setti omista nurkista.

Adac 2023:

no jos noilla ei pääse 30km per suunta ja pientä nurkissa ajoa ja joskus 200km matkoja niin aika ihme. Halvinmasta päästä varmaan mut autonkin arvo naurettava. Tässä kun tällä autolla ei paljoa mennä ja joskus emäntä kyydissä. Sateellakin ne ajotaidot varmasti vaikuttaa kun mitkään renkaat. Ei ainakaan neliveto bmw joka 2016 malli niin uudet contit kauheesti auttanu kun keli oli huono.
 
luotan sun sanaasi kun kokemusta on. Kun paaliin menee varmaan tää auto ellei varaosiks vuoden päästä niin viitsi satsailla enempää.

On tullut jo selväksi ettei autosi ole kovinkaan arvokas. Itse olen parit käytetyt renkaat ostanut kun on vain tyyliin yhdelle kaudella tarvinnut. Jos myy parin tonnin autoa niin mukaan pitää löytyä kaksi rengassarjaa, mutta kunnolla ei ole suurempaa väliä. 600€ uudet merkkirenkaat ei nosta autosta saatavaa rahamäärää oikeastaan yhtään. Ostaja saattaa hiljaa mielessään arvostaa... tai sitten ei.
 
On tullut jo selväksi ettei autosi ole kovinkaan arvokas. Itse olen parit käytetyt renkaat ostanut kun on vain tyyliin yhdelle kaudella tarvinnut. Jos myy parin tonnin autoa niin mukaan pitää löytyä kaksi rengassarjaa, mutta kunnolla ei ole suurempaa väliä. 600€ uudet merkkirenkaat ei nosta autosta saatavaa rahamäärää oikeastaan yhtään. Ostaja saattaa hiljaa mielessään arvostaa... tai sitten ei.

tämäpä se :) Toki saa nähdä kauan toimitus 1001 renkailla kestää kun ensin sovittiin et tulis ennen 18.3 ku lähden viikoks reissuu mut nyt vaihtelee asia sitten.

mihinköhän noi veis laitettavaksi kun tutulla paikalla olis 25€ kahden renkaan laitto järvenpäässä mut hiton moinen jono
 
Itse ja katsellut vähän sillä silmällä Ventus Prime 4:sia koossa 215/60R17 kun ainakin viime vuonna Ventus Prime 4 sai kehuja Teknikens Världin testissä. Autona plugari, niin alhainen vierintävastus on yksi olennaisimpia asioita. Toki hiljaisuus/mukavuus myös, mutta siinä auttaa paljon jo tuo korkea profiili.
Itselle tuli viime syksynä alle nuo Hankookit juuri tuon kokoisena ja kerkesin niillä pari tuhatta kilometriä ajaa ennen talvirenkaiden vaihtoa. Renkaita varastoon nostaessa huomioin pienehkön oloisen urasyvyyden ja tarkemmin mittaillessa se oli luokkaa 6,4mm. Pikaisella googlauksella löytyy muutama rengastestien ohessa oleva kommentti pienestä urasyvyydestä jo uutena(6,5mm), tämä on lienee yksi Hankookin konsteista saada rengasta hijaisemmaksi.
 
1710433946605.png


tuleeko abista taikka vakkarista herjaa tollasella erolla?
 
Oli kyllä ensimäinen ja viimeinen tilaus tuolta 1001renkailta, aspa ei vastaa mihinkään kysymykseen, ja lupasivat että toimitus 18.3 mennessä ja nyt sanovat että tulee kun tulee voi voi.. no kaipa nuo menee pihakeinuiksi kun on viikon reissussa eikä pääse ottamaan niitä vastaan. Todella ankea aspa kyllä
 
Oli kyllä ensimäinen ja viimeinen tilaus tuolta 1001renkailta, aspa ei vastaa mihinkään kysymykseen, ja lupasivat että toimitus 18.3 mennessä ja nyt sanovat että tulee kun tulee voi voi.. no kaipa nuo menee pihakeinuiksi kun on viikon reissussa eikä pääse ottamaan niitä vastaan. Todella ankea aspa kyllä

Ja jos tulee vialliset renkaat, niin se on vaan "voi voi".
 
Aina ihmetyttää miksi ihmiset tilaavat ulkomailta kireellä aikataululla ja kun homma jostain syystä venyykin niin ollaan pulassa. Jos renkaat (koskee myös kaikkea muutakin tavaraa) pitää saada tiettynä hetkenä niin kannattaa suosia paikallisia palveluja.
 
Päädyin sitten lopulta Kumhon ES31:iin, osin kustannussyistä. Kilometrejä vuodessa tulee sen verran vähän että varmasti riittävät sen 3-4 vuotta. Alennusten kanssa 350€ sis. vannetyöt ja allelaitto, ei voi valittaa. 225/55/17 kokona.
 
Mitäs kumia suositellaan kun tärkeysjärjestys on
  1. Ostohinta
  2. Kulutus
Edellisestä sarjasta alkaa olemaan yksi sakoilla jo.

Kokona 205 tai 215/45r16
 
Kulutuksen merkitystys rengasvalinnassa ei ole kovinkaan merkittävää polttikselle, ajotyyli, rengaspaineet ja ajonopeus merkitsee enemmän.

215 45 R16 Bravuris 5 XL FR Hintavampi

Edullinen
 
Atrezzo kuluu ihan silmissä, uudempi ZSR2 versio pitäisi olla parempi.

Mitäs kumia suositellaan kun tärkeysjärjestys on
  1. Ostohinta
  2. Kulutus

 
Jonkin aikaa tässä pohdittu minkä sarjan sitä ostaisi koossa 235/45R17 ensi kesäksi.

Budjetti ilman rengastöitä n. 350 eur, eli puhutaan halvimmista kiinalaisista ja Kumhosta, 400 eurolla saattaisi saada jo Hankookiakin mutta "suunniteltu" budjetti venyy sitten jo hieman yli.

Renkaalta arvostan hyvää ajettavuutta ja hiljaisuutta sekä kulutuskestoa.

Kumho alkoi nyt kiinnostaa kohtuullisten hintojensa (ainakin nettikauppoissa) ansiosta, onko kokemuksia Kumhon HS52 tai PS71 malleista?

Lisäksi Landail / Sentury Qirin 990 kiinnostaisi, mutta onkohan silti huonompi valinta kuin Kumhon renkaat? Muistaakseni uusimmassa Tuulilasin testissähän tämä jäikin häntäpäähän vaikka aikaisempaa testi"menestystä" onkin ja paljon hyviä kokemuksia netissä tästä renkaasta.
 
Lisäksi Landail / Sentury Qirin 990 kiinnostaisi, mutta onkohan silti huonompi kuin Kumhot?

Kevään 2021 TM:n rengastestissä tämä sai 4 tähteä ja arvosanan 8,4.

Kehuja tuli erityisen alhaisesta vierinvastuksesta ja jarrutuspidosta märällä, mutta ajettavuus jättää toivomisen varaa.
Hintataso on tosin niin edullinen, että pienet puutteet on hyväksyttäviä.

Samassa testissä oli myös Kumho Ecsta HS71, joka jäi arvosanaan 7,8. Kumho on yleensä ollut noissa muistaakseni korkeintaan keskikastissa, mutta toisaalta ei juurikaan surkeita suorituksiakaan. Eli not great, not terrible niinsanotusti.

Melkein itse tekisin valinnan Hankook vs. Landsail välillä, jos landsailin tuotteen laatu on pysynyt samana mitä testeissä(kiinarenkaassa on aina se riski, että kerralla tehdään vahingossa hyvä ja sitten aletaan huonontamaan(halventamaan) sitä).
 
...Kumho alkoi nyt kiinnostaa kohtuullisten hintojensa (ainakin nettikauppoissa) ansiosta, onko kokemuksia Kumhon HS52 tai PS71 malleista?

Lisäksi Landail / Sentury Qirin 990 kiinnostaisi, mutta onkohan silti huonompi valinta kuin Kumhon renkaat? Muistaakseni uusimmassa Tuulilasin testissähän tämä jäikin häntäpäähän vaikka aikaisempaa testi"menestystä" onkin ja paljon hyviä kokemuksia netissä tästä renkaasta.
Jotainhan tuossa on voinut muuttua (halpuutettu), kun testimenestyjä oli Landsail ja nyt niitä myydään Sentury nimellä. Sentury on valmistaja ja Landsail yksi sen rengasmerkeistä. Itsekin noita katsellin, mutta unohdan ne nyt.

Viime kesäksi ostin vaimon autoon tuollaiset Kumhon HS52 kokona 225/45-17 ja tykkäsin, että voisin laittaa omaankin autoon.
 
Pärjäs Suomenkin testeissä tosi hyvin. Mut tää on se syy miksi itse epäilen ostoa..

IMG_6196.jpeg
Tuossa samassa testissä kulutuskärkipäässä oleva Sava Intensa UHP 2 olisi oma valintani mieluummin, menee aikalailla budjettiinkin esim.
 
Tuossa samassa testissä kulutuskärkipäässä oleva Sava Intensa UHP 2 olisi oma valintani mieluummin, menee aikalailla budjettiinkin esim.
Ei taida tuotakaan saada 235/35/20 koossa. Tuntuu rajaavan aika rajusti vaihtoehtoja.
 
Tuo on 45, etsin 35 profiililla.

e: 245 35 R20 Bravuris 5 XL FR Pistä leveyttä lisää napsu.


Kulutus nousee ihan turhaan. Samalla rahalla saa oikealla leveydellä kumhot tai hankookit.
 
Tuossa samassa testissä kulutuskärkipäässä oleva Sava Intensa UHP 2 olisi oma valintani mieluummin, menee aikalailla budjettiinkin esim.
Mielenkiintoinen vaihtoehto ja kilometrejäkin näyttäisi kestävän. Täytyy perehtyä tähänkin tarkemmin.
 
TM:n uusi rengastesti on ulkona ja jos skipataan tulokset ja sen sijaan kiinnitetään huomiota tähän huonoon trendiin eli urasyvyyteen
Screenshot_20240320-074237.png


1,8mm ero urien syvyydessä suurimman ja pienimmän välillä... Huhhuh.
 
TM:n uusi rengastesti on ulkona ja jos skipataan tulokset ja sen sijaan kiinnitetään huomiota tähän huonoon trendiin eli urasyvyyteen
Screenshot_20240320-074237.png


1,8mm ero urien syvyydessä suurimman ja pienimmän välillä... Huhhuh.
En nyt näe mitä renkaita testissä on ollut. Onko nuo 6mm syvyydellä olevat eco renkaita?
 
6,2 mm on kyllä jo vähän. Eihän tuossa ole kun 2 mm niin ollaan monessa lähteessä suositellussa minimiurasyvyydessä joka on 4 mm.
 
Pienempi kulutus. Ei kuluttajalle mukava muutos, mutta toisaalta Michelin kestää pyöriä silti, vaikka lähtökohta on heikentynyt.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 356
Viestejä
4 510 247
Jäsenet
74 356
Uusin jäsen
bossteme

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom