Kesärenkaat - yleisketju

Kesärenkaat hakusessa koossa 225/45 R17. Euromasterilta ostan, koska on lähellä, joten se rajoittaa valikoimaa.
Tärkeimmät ominaisuudet hiljaisuus ja uraherkkyys. Ekologisuus ei haittaa :)
Kumho Ecsta PS71 EV
Pirelli Powergy
Pirelli Cinturato P7 C2

Ostaisin jälkimmäiset E.M valikoimasta ehdoillasi.
 
Lähinnä katselin nuo ilmoitetut luokitukset läpi kategorioistaan jättäen listasta pois nuo kalliit merkit;

eli vesiliirron vastustus, taloudellisuus & meluarvo.
 
Hesarin kesärengastesti, ei ole maksumuurin takana.

Sateen kastelema tie on kuivaa keliä vaikeampi olosuhde kesärenkaalle. Asia korostuu etenkin Suomen uraisilla teillä, joiden korjausvelka alati kasvaa.

Rengastestiin valittiin tunnettujen premium-valmistajien A-märkäpitoluokan tuotteita, joiden luvataan soveltuvan erityisen hyvin sadekeleille.

Valmistajia ovat Continental, Bridgestone, Michelin, Nokian Tyres, Goodyear ja Pirelli. Rengaskokona on hyvin yleinen 225/45 R17.

 
On se vaan tilaajille.

Kiitos korjauksesta, en huomannut sitä timanttimerkkiä mikä noissa jutuissa on. En ole nyt ihan varma, että mikä täällä on politiikka sen suhteen, miten paljon tuollaisista jutuista saa laittaa sitten näkyville. Tiivistettynä testailivat siis erityisesti märkäajon ominaisuuksia, Continental premium contact 7 voitti. 225/45/17 oli rengaskoko, Espanjassa kävivät radalla testaamassa.
 
Miksi ei samaa mallia kaikki?
Eikö löydy kokoja?
 
Viimeksi muokattu:
qirinia ei saa tossa koossa taakse ja haluun et takana vähä leveempi kummi takaveto toi 205 mitä nyt ympäriinä riittää etee mutta takana sillä ei tee mittää.
 
Adac 2024 kesärengastesti, kokona 215/55 17 mikä on pistänyt pakkaa uusiksi, Kumho ja Debica yllättäneet ja Sailun löytänyt tiensä testiin.




Selkiskös mitään? Löytyisi etelänaapurista houkuttelevaan hintaan ja haastavaan 245/40 17 kokoonkin. Kolmesta sarjasta aikaisempia versiota (2/3) ainoat negatiiviset fiilikset on ohjaustuntumasta.
Itse ja katsellut vähän sillä silmällä Ventus Prime 4:sia koossa 215/60R17 kun ainakin viime vuonna Ventus Prime 4 sai kehuja Teknikens Världin testissä. Autona plugari, niin alhainen vierintävastus on yksi olennaisimpia asioita. Toki hiljaisuus/mukavuus myös, mutta siinä auttaa paljon jo tuo korkea profiili.
 
Onkohan mitään tietoa saatavissa vielä Nordman South kesärenkaasta.
Noita kun saisi paikalliselta kumikoijaamolta samalla hintaa kun tilaa goodyearit 1001renkaalta, niin helppous nyt viehättää.


Mitä rengasta mukailee jne. kuten Nordman talvirenkaissa edellisen generation Hakkapeliittaa.
Yhtäkkiä näyttäisi Hakka Blue sarjalaisen kuviolta.

Yhet nokian Linet on ollut ja kulutuskestävyys oli heikko - silloin vannoin ettei toisia noksun kesäsiä tule.
Ajat muuttuu? :vihellys:
Minä en ole selvästikään ainoa joka kyseisellä ajanjaksolla on asiaa moittinut.
1709989286662.png

Löytyyköhän päivitettyjä treadwear tietoja Nokian kesärenkaista, onko asia parantunut?
 
Onkohan mitään tietoa saatavissa vielä Nordman South kesärenkaasta.
Noita kun saisi paikalliselta kumikoijaamolta samalla hintaa kun tilaa goodyearit 1001renkaalta, niin helppous nyt viehättää.


Mitä rengasta mukailee jne. kuten Nordman talvirenkaissa edellisen generation Hakkapeliittaa.
Yhtäkkiä näyttäisi Hakka Blue sarjalaisen kuviolta.

Yhet nokian Linet on ollut ja kulutuskestävyys oli heikko - silloin vannoin ettei toisia noksun kesäsiä tule.
Ajat muuttuu? :vihellys:
Minä en ole selvästikään ainoa joka kyseisellä ajanjaksolla on asiaa moittinut.
1709989286662.png

Löytyyköhän päivitettyjä treadwear tietoja Nokian kesärenkaista, onko asia parantunut?
En miettisi hetkeäkään. Goodyearit.
 
Löytyyköhän päivitettyjä treadwear tietoja Nokian kesärenkaista, onko asia parantunut?

Adac 2023, ominaisuuksiltaan kilpailukykyinen Nokian Wetproof, arvioitu kestoikä 35 500km, 50:n renkaan vertailujoukko 71 500 - 23 100km. Kotimaan teillä tosta voi ottaa ainakin kolmanneksen pois? Kumin kuluminen eli abraasio samassa testissä 91 mg/km/t (35-126mg/km/t).

Propsit markkinointitiimille kumminkin tosta nimestä.

Edit: GY Effigient Grip Performance 2: 65 700km ja 61mg/km/t. Hinnat Saksassa testikoolle GY 110 ja Noksu 87€.
 
Viimeksi muokattu:
Jos haluat renkaalle kestoa, valitse All Weather. Eli Nokian tapauksessa Seasonproof.
 
Talvirenkaina kyllä, mutta kesärenkaina ihan jees. Rengas on kompromissi, jos hakee kulutuskestävyyttä, se on jostain muusta pois; yleensä pito/äänettömyys.

Michelin Crossclimate 2 on paras kompromissi tuossa sarjassa: hintava, mutta hyvä.

Jenkit ajaa täysin all season/all weather renkailla, poislukien urheilu/performace tyyppiset vehkeet, ne ei ymmärtäis ollenkaan näitä kilometrejä millä täällä kesärenkaat kuluu loppuun.
 
Talvirenkaina kyllä, mutta kesärenkaina ihan jees. Rengas on kompromissi, jos hakee kulutuskestävyyttä, se on jostain muusta pois; yleensä pito/äänettömyys.

Michelin Crossclimate 2 on paras kompromissi tuossa sarjassa: hintava, mutta hyvä.

Jenkit ajaa täysin all season/all weather renkailla, poislukien urheilu/performace tyyppiset vehkeet, ne ei ymmärtäis ollenkaan näitä kilometrejä millä täällä kesärenkaat kuluu loppuun.
En oikein ymmärrä, miksi all season rengas olisi kestävämpi kuin kesärengas. Siinä all seasonissahan pitää olla pehmeämpi kumi sitä talvikeliä varten joten kuluuhan se enemmän kuin kovempi kesärengas.

All seasoneilla voi ajella siellä missä sää sen sallii.
 
Täällä ollaa taas kohta ois rengasta hommattava taakse 225/50 r16 mitäs suosittelette

Landsail LS388 225/50R16 92W Kesärenkaat - Rengas365 tuota olen itse ajatellut ja eteen Landsail Sentury Qirin 990 205/55R16 91V Kesärenkaat - Rengas365
Toi LS388 on ainakin 215/55 r16 koossa rungoltaan aika pehmeätä kumia(kulutuspinta kovempaa), niin voi aiheuttaa yliohjaamista ainakin jos etuset vähemmän pehmeää. Qirinistä ei kokemusta ja toisaalta toi leveempi ja matalampi profiili voi kyllä kompensoida tilannetta. Vaikea sanoa olisko hyvä kombo.
 
En oikein ymmärrä, miksi all season rengas olisi kestävämpi kuin kesärengas. Siinä all seasonissahan pitää olla pehmeämpi kumi sitä talvikeliä varten joten kuluuhan se enemmän kuin kovempi kesärengas.

All seasoneilla voi ajella siellä missä sää sen sallii.

Renkaan kulutuskestävyys riippuu muustakin kuin kumiseoksen pehmeydestä - esim. kulutuspinnan määrä ja kumiseoksen sitkeys ovat oleellisia asioita. Ja urasyvyyttähän talvella tarvitaan. Ulkomaisissa rengastesteissä mitataan välillä renkaasta irtoavan kumin määrää. Erot ovat suuria - yhdestä all-seasonista irtoaa 14 grammaa 1000 kilometrillä, toisesta 23 grammaa (Auto Bild 2022 / Tyre Reviews).

Toinen asia on se, että rengasvalmistajat optimoivat tuotteensa sellaisiksi kuin kuluttajat haluavat. All-seasoneita ostava tuskin on kiinnostunut äärimmäisestä pidosta, hänelle renkaat ovat luultavasti vain renkaat ja kulutus, melu, kestävyys jne. ovat tärkeämpiä asioita, kun ajo on rauhallista ja ennakoivaa. Kesärenkaat laitetaan useammin takaveto-BMW:n tms. auton alle ja lähdetään fiilistelemään Autobahnia talla pohjassa tai mutkateitä pidon rajoilla.
 
Haluaisin vastata kysymykseen kattavasti, mutta sivulauseita enempää mainintoja miksi ja minkä takia AS on kulutuskestävämpi kuin kesärengas en ole löytänyt, joten jää vähän trust me bro tyyliseksi argumentiksi, mutta näin se vaan nyt on. :joy:

Huonoin "laatu"renkaan kesto oli itselläni Contin kesäkumi (sportcontact2) kaudella 2011, ensimmäinen etupari 13tkm, jälkimmäinen 11tkm jolloin myös takapää oli loppu S80 nelikolla. Sen jälkeen olen hyvin nihkeästi Suomen ajo-olosuhteisiin tarjonnut ihmisille näitä ylistettyjä merkkirenkaiden testivoittajia kesäksi; pelkkä niihin menevä raha ja ottaen huomioon myös sen, että suurin hyöty sateella on riittävästä urasyvyydestä. Kumpi täten on parempi, halvemmat (ei halvin!) keskipään budjetit á ~400€/srj joilla ajaa 40.000km vai nyökyttää rengasmainoskestohymy huulilla, että että ehdottomasti sunkin kymmenvuotiaan perheauton alle kannattaa laittaa 800€srj/20.0000km koska testit ja voitot.

Rahaa kuluu enemmän talouksissa joilla sitä ei muutenkaan ole ja renkaat pyritään kaluamaan aivan loppuun, koska ei ole varaa heittää niitä menemään 2mm kohdalla; täten Barumeilla, Firestoneilla tai Linglongeilla on samalla rahalla paremmat renkaat suuremman osan ajosuoritteesta alla.

AS parantaa tilannetta entisestään, antaen pelivaraa kevääseen ja syksyyn ettei sohjo yllätä ja antaa huiman kulutuskestävyyden. Suomen ajonopeuksilla en (itse) koe tarpeelliseksi V tai W luokituksen testivoittajia mitä myydään, eli rengas kestää jatkuvaa ajoa 240 km/h tai 270km/h nopeuksilla pettämättä. Pärjään ja väitän, että suurin osa meistä pärjää samaten arkisemmilla renkailla, joissa on urasyvyyttä ja ominaisuuksia riittävästi keväästä syksyn sateisiin kunhan kuljettaja ei ulosmittaa itse uusienkaan renkaidensa ominaisuuksia. Se, että tavalliset suomalaiset tavallisine autoineen menevät rengasliikkeiden kikkaan ostaen turhan nopeaan kuluvia, turhan suurille nopeuksille kehitettyjä renkaita ei ole mielestäni kenenkään muun kuin rengasliikkeen ja valmistajan etu.

Jenkeissä ei toimi tämä, toki rajaan asiasta pois heidän jääräpäisen pitäytymisen kaikenkelin renkaissa silloin kun olisi syytä olla alla talvirenkaat; yhteiskuntamme ovat erilaiset. All season on pätevä ja kestävä rengas alkukeväästä loppusyksyyn, näin ammattiliikenteen edustajan kokemuksella Suomesta.
 
Huonoin "laatu"renkaan kesto oli itselläni Contin kesäkumi (sportcontact2) kaudella 2011, ensimmäinen etupari 13tkm, jälkimmäinen 11tkm jolloin myös takapää oli loppu S80 nelikolla. Sen jälkeen olen hyvin nihkeästi Suomen ajo-olosuhteisiin tarjonnut ihmisille näitä ylistettyjä merkkirenkaiden testivoittajia kesäksi; pelkkä niihin menevä raha ja ottaen huomioon myös sen, että suurin hyöty sateella on riittävästä urasyvyydestä. Kumpi täten on parempi, halvemmat (ei halvin!) keskipään budjetit á ~400€/srj joilla ajaa 40.000km vai nyökyttää rengasmainoskestohymy huulilla, että että ehdottomasti sunkin kymmenvuotiaan perheauton alle kannattaa laittaa 800€srj/20.0000km koska testit ja voitot.
No eipä nuo Continentalin sport-sarjan renkaat ole näköjään vuosien saatossa sitten parantuneet. Itsellä oli vuonna 2017 uutena ostetussa autossa Contisportcontactit ja olivat noin 25 000 km ajon jälkeen melkein sakkorenkaat, vaikka autona oli vain 120 hp koneella oleva etuvetoinen pikkukippo.
 
No eipä nuo Continentalin sport-sarjan renkaat ole näköjään vuosien saatossa sitten parantuneet. Itsellä oli vuonna 2017 uutena ostetussa autossa Contisportcontactit ja olivat noin 25 000 km ajon jälkeen melkein sakkorenkaat, vaikka autona oli vain 120 hp koneella oleva etuvetoinen pikkukippo.

Ensiasennusrenkaat eivät yleensä ole samoja renkaita kuin rengasliikkeissä myydään, vaikka nimi olisi sama. Noissahan optimoidaan tyypillisesti esim. vierinvastusta auton laskennallisten päästöjen optimoimiseksi.
 
Mulla ainakin teki henkilökohtaisen vendetan merkkiin, että korkeintaan talvirenkaana ja joskus voi kokeilla AS versiota jos hinta kohtaa.

Ei sillä 205/215 erolla ja diisselillä silti kuuhun mennä Kimmoko. ;) Osta samaa kokoa, vaikka sitte 215 molemmat.
 
No eipä nuo Continentalin sport-sarjan renkaat ole näköjään vuosien saatossa sitten parantuneet. Itsellä oli vuonna 2017 uutena ostetussa autossa Contisportcontactit ja olivat noin 25 000 km ajon jälkeen melkein sakkorenkaat, vaikka autona oli vain 120 hp koneella oleva etuvetoinen pikkukippo.
Jo 90-luvulla oli oma kokemus, että continental muuten hyvä, mutta kuluu tosi nopeasti.
 
Selkiskös mitään? Löytyisi etelänaapurista houkuttelevaan hintaan ja haastavaan 245/40 17 kokoonkin. Kolmesta sarjasta aikaisempia versiota (2/3) ainoat negatiiviset fiilikset on ohjaustuntumasta.
Tähän onkin jäänyt vastaamatta... Ei, omalta osaltani ei kyllä ole edennyt oikeastaan mihinkään. Pitäisi mutta nykyisillä toisaalta ajelee kyllä hyvin kesän joten voi jäädä myöhemmälle tai ainakin ajelen kevään karheimmat kelit nykyisillä.
Hinta toki kyllä houkuttelee ja varsin hyvin rullaavana tuo testeissä tuntuu olevan. Mitään halvinta kuraa ei alle kyllä laitetata mutta hieman voi jostain tinkiä jos sillä saa menoveden kulutuksen pysymään maltillisena. Ja eiköhän jokainen edes keskikastin rengas ole alle 50 korkeana riittävän jämäkkä normiajoon.

Tässä siis tosiaan kyse Hankook Ventus Prime 4:stä.
 
Mulla ainakin teki henkilökohtaisen vendetan merkkiin, että korkeintaan talvirenkaana ja joskus voi kokeilla AS versiota jos hinta kohtaa.

Ei sillä 205/215 erolla ja diisselillä silti kuuhun mennä Kimmoko. ;) Osta samaa kokoa, vaikka sitte 215 molemmat.
siis mitä? 205/55 ja sen oikee pari on 225/50 nii mitä hittoo laittelet mua ostelee 215 omituista kokoa? nyt en tajua kyllä tätä porukkaa
 
No en viitsinyt selata niin taaksepäin katsomaan tarkalleen mitä ehdotit, kunhan muistin että aika pieni ero koossa.

Käytännössä merkityksetöntä näperrystä.
 


Siinä nyt pari ehdotusta alkuun.
 
Pitäs ostaa uudet kesärenkaat eteen 225/40/18 92xl on vanhat mikä olis edullinen sekä hyvä rengas? Trianglea ei suosi oikein kukaan.
 
Pitäs ostaa uudet kesärenkaat eteen 225/40/18 92xl on vanhat mikä olis edullinen sekä hyvä rengas? Trianglea ei suosi oikein kukaan.

Landsail Sentury Qirin 990 oli viime vuonna TM:n testissä kohtuullisen hyvä ja halpa. Näkyy löytyvän tuossa koossa esim. rengas365:lta

Uusi testi on muuten tulossa 21.3. ilmestyvässä numerossa, ja TM on testannut yleensä noita halpamerkkejäkin(pl. vannetukun maahantuomat, sikäli kun siellä ei edelleenkään suostuta noudattamaan hyvää markkinointitapaa)
 
Landsail Sentury Qirin 990 oli viime vuonna TM:n testissä kohtuullisen hyvä ja halpa. Näkyy löytyvän tuossa koossa esim. rengas365:lta

Uusi testi on muuten tulossa 21.3. ilmestyvässä numerossa, ja TM on testannut yleensä noita halpamerkkejäkin(pl. vannetukun maahantuomat, sikäli kun siellä ei edelleenkään suostuta noudattamaan hyvää markkinointitapaa)
taidan itekki venaa toho 21.3 ja sitte laittaa tilauksee!!!!!!!!!!!!!
 
Pitäs ostaa uudet kesärenkaat eteen 225/40/18 92xl on vanhat mikä olis edullinen sekä hyvä rengas? Trianglea ei suosi oikein kukaan.
Joku siis laittaa edelleen vain kaksi rengasta kerrallaan...

Mitähän siellä auton alla takana on ja miten vanhaa kumia? Ja entä ne vaihtoon menevät eturenkaat? Laittaisin kuitenkin edes etäisesti saman tyyliset kuin ne käyttöön jäävät vanhat. Helpompi muutenkin porukan jotain ehdottaa jos tietää vanhat ja sen, olivatko omasta mielestäsi ok vai kelvottomat.
 
Uusi testi on muuten tulossa 21.3. ilmestyvässä numerossa, ja TM on testannut yleensä noita halpamerkkejäkin(pl. vannetukun maahantuomat, sikäli kun siellä ei edelleenkään suostuta noudattamaan hyvää markkinointitapaa)

Näyttäs muuttuneen ääni kellossa, viime vuonna on Goodride ollut mukana ja Goodride.fi:n whois näyttäs vievän Vannetukulle. Yleisesti TM:n testiin pääsee jos on joko markkinointiin satsaava huippurengas, halpisrengas jota kotimainen organisaatio myy kovaan hintaan tai sitten joku rupusarjan verrokki jota kukaan ei osta kumminkaan. Näitä viime vuotisia voi kokeilla jakaa noihin:
  • Bridgestone Turanza 6
  • Continental PremiumContact 7
  • Goodride Solmax 1
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
  • Hankook Ventus S1 evo 3
  • Landsail Sentury Qirin 990
  • Michelin Primacy 4+
  • Nokian Hakka Blue 3
  • Pirelli Cinturato P7 C2
  • Winrun R330
Vähemmän kaupallisesti liikkeellä oleva Adac tänä vuonna, paremmuusjärjestyksessä:

Continental PremiumContact 7
Michelin Primacy 4+
Kumho Ecsta HS52
Debica Presto UHP 2
Dunlop Sport Maxx RT2
Bridgestone Turanza 6
Fulda SportControl 2
Hankook Ventus Prime4
Goodyear EfficientGrip Performance 2
Falken Ziex ZE 310 EcoRun
Nexen N´Fera Primus
Goodride Solmax 1
Sailun Atrezzo ZSR2
Semperit Speed-Life 3
Linglong Sport Master
Vredestein Ultrac

Ullatus! Jostain on löytynyt tuo Mariinin peräänkuuluttama keskihintaluokka. Jos olet omalla rahalla ostamassa renkaita, niin aloita säästäminen jättämällä se TM:n testi kauppaan.
 
Joku siis laittaa edelleen vain kaksi rengasta kerrallaan...

Täällä toinen joku, joka uusii viime kesänä loppuun ajetut takaset nyt keväällä uusilla ja eteen jää viime vuonna ostetut, joihin vielä jäi pintaa.

Painava takavetoinen auto syö omilla kilometreillä kesässä renkaat vetävistä.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo kumhot pärjänny tosi hyvin tuulilasin tms vertailussakin ja 300-400e halvemmat kuin kärkikaksikko. Melkein tekis mieli ite ostaa teslaan ne.
 
Näyttäs muuttuneen ääni kellossa, viime vuonna on Goodride ollut mukana ja Goodride.fi:n whois näyttäs vievän Vannetukulle.

En tiedä onko mennyt tm:ltä vahingossa sitten ohi, mutta tuota syytä vannetukun edustamien merkkien pois jättöön on kommentoitu ihan pääkirjoituksessakin asti.

Ehkä siellä on sitten suostuttu ehtoihin, tai sitten ei vaan välitetä niistä(firman historian perusteella tämä on todennäköisempää).

Ja goodride taitaa sellaisenaan olla muuallakin euroopassa myynnissä, eli ei ole suoraan vannetukun oma brändi, kuten Triangle jne on.
Eikös ne trianglet ole käytännössä valmistettu niillä nokian renkailta varastetuilla tiedoilla kiinassa vannetukun toimesta suomen markkinoille?
 
Joku siis laittaa edelleen vain kaksi rengasta kerrallaan...

Mitähän siellä auton alla takana on ja miten vanhaa kumia? Ja entä ne vaihtoon menevät eturenkaat? Laittaisin kuitenkin edes etäisesti saman tyyliset kuin ne käyttöön jäävät vanhat. Helpompi muutenkin porukan jotain ehdottaa jos tietää vanhat ja sen, olivatko omasta mielestäsi ok vai kelvottomat.

miksi läht uusimaan lähes uudet taka renkaat jotka liikkeessä tarkastettu hyviksi? Ja pintaa vielä reilusti jäljellä. Niin miksi heittäisin pois?

auto oli lainassa viime kesällä ja lainaaja ei jaksanu katsella ilmanpaineita ja eturenkaat meni.. Renkaat on hienosti yhden kesän ajetut eli viime kesän itsellä oli jalka poikki ja idioottina lainasin taas autoa..

jos sulla tai muilla on varaa heittää euroja menemään niin antaa mennä vain tai jos vaihdatte varmuudeksi osia autosta vaikka ne vielä toimii täysin hyvin ni antaa mennä.

NANKANG AS-2+ 225/40 ZR18 92Y XL


tuollaiset on takarenkaat.
 
Sinällään ihmettelen kun autoliitto(kin) omassa kilpailussaan tmv Moottori lehdessä tarjoaa pääpalkinnoksi noita Kontioita, eli juuri kuten muistelinkin.
 
Kumho Ecsta PS71 EV
Pirelli Powergy
Pirelli Cinturato P7 C2

Ostaisin jälkimmäiset E.M valikoimasta ehdoillasi.


Tuo Kumho herätti mielenkiintoni ollessaan R20 koossa n. 30% halvempi kuin mikään muu, mutta oli ainakin ADAC 2021 testissä ollut tooodella nopea kulumaan. Alle puolet kärkirenkaista..
Toki jos ei aja paljoa ja haluaa vaihdella usein.

1710138770166.jpeg
 
Hyvää keskustelua, mikä sai itsenikin miettimään vielä tuota omaa jo päätettyä rengasvalintaa. Goodyearin Efficient grip performance oli mielessä, mutta entäs toi Kumhon ES31? Kilometrejä kesää kohti arviolta 5000km, eli jos kestää 25 000km niin se ois 5v mikä on ihan tarpeeksi. Lähinnä säästösyistä nyt mietin vaihtoehtoja., jos halvemmalla saa riittävää niin aina parempi. Autona etuvetoinen Mondeo farkku, 225/55/17 kokona.
 
miksi läht uusimaan lähes uudet taka renkaat jotka liikkeessä tarkastettu hyviksi? Ja pintaa vielä reilusti jäljellä. Niin miksi heittäisin pois?

auto oli lainassa viime kesällä ja lainaaja ei jaksanu katsella ilmanpaineita ja eturenkaat meni.. Renkaat on hienosti yhden kesän ajetut eli viime kesän itsellä oli jalka poikki ja idioottina lainasin taas autoa..

jos sulla tai muilla on varaa heittää euroja menemään niin antaa mennä vain tai jos vaihdatte varmuudeksi osia autosta vaikka ne vielä toimii täysin hyvin ni antaa mennä.

NANKANG AS-2+ 225/40 ZR18 92Y XL


tuollaiset on takarenkaat.

No, ostat tietysti samanlaiset. En menisi sekoittelemaan renkaita.
 
No, ostat tietysti samanlaiset. En menisi sekoittelemaan renkaita.

kai se sitten on pakko ostaa jos löytää samanlaiset. Toki en tiedä onko nämä kuinka hyvät

tosiaa viitsi kalliita renkaita ostaa kun 400tkm rullattu auto ja en tiedä kauan aion enää pitää. Tietysti järkevin kai olisi uusia kaikki mut takana pintaa 6mm ja rengasliike kävi läpi nuo.
 
Ei sillä sinänsä merkitystä ole jos akselilla on samanlaiset renkaat, vaikka olis kahta eri sarjaa autossa. Ristiin ei saa silloin sekoittaa eri merkkejä/malleja.
 
Todella mielenkiintoista luettavaa tuo AllSeason renkaiden testi.
Olen kanssa ollut siinä uskossa, että ne sulaa alle kun niitä käyttää kesällä, mutta samalla ihmetellyt Jenkkien renkaita kun ne vaan kestää.

Luin nimittäin muutaman renkaan asiakasarvosteluita ja siinä nousi esiin että "ihan paskat renkaat kun ei kestänyt kuin 46000mailia" :rofl:

Ja kun noita testejä lukee niin ainakaan uutena noiden AS renkaiden melu ei ole suurempi kuin ns normikesäkumien.

Pisti hieman uusiksi omaa rengastarvetta tulevalle kesälle. Itselle tärkein kriteeri taitaa olla se alhainen melu ja sen jälkeen polttoainekulutus.
Nyt kesärenkaissa 4mm pintaa ja aion ne laittaa vielä alle kun kelit parenee, mutta tuo AS rengastus kyllä houkuttelee tuon keston vuoksi.
Kokona 235/55 R20 mutta taidan katsella 235/60 R20 seuraavaksi
 
Ei sillä sinänsä merkitystä ole jos akselilla on samanlaiset renkaat, vaikka olis kahta eri sarjaa autossa. Ristiin ei saa silloin sekoittaa eri merkkejä/malleja.

eli siis voinko nyt eteen ostaa samaa kokoa vastaavat renkaat? Eikä tarvitse olla samaa merkkiä? Z vissiin meinaa sporttimallia vain?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 375
Viestejä
4 510 570
Jäsenet
74 357
Uusin jäsen
villl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom