Mitkä renkaat kärjessä? En saanut kuvasta näkyviin muuta kuin pienen kaistan yläosasta.
edit. Jo näkyy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitkä renkaat kärjessä? En saanut kuvasta näkyviin muuta kuin pienen kaistan yläosasta.
Otimpa sitten noi Goodyear Effi Perf 2 225/45/17 420€ alle laitettuna jne.
Ei ilmeisesti ollut SCT:tia tälle koolle.
Hankookin prime kolmoset kesti alla kaksi kesää. Pintaa jäi 3-4mm, mutta vetelee niin pirusti joka suuntaan.
Taidan jättää tällä kierroksella väliin nuo nettikaupat. Mitä nyt Trustpilotista luin, niin toimituksien seurannassa ja tiedoista milloin pitää olla paikalla, kun tavara on jo tulossa ovelle, niin siinä on ollut jonkin verran ongelmia. Käyn usein mökillä ja jos ei ole tarkkaa tietoa tavaran saapumisesta, niin otan renkaat mieluummin paikkakunnan rengasliikkeestä. Maksetaan sitten enemmän.85€ Bridgestone, 92€ Pirelli molemmat on kyllä varmasti jo premium. Eli kyllä niitä renkaita saa ihan kohtuu rahalla, jos on valmis tilaamaan. Toki se voi vähän jännittää, jos ei ennen ole tilannut. Itse olen tietotekniikka, autonosia, renkaita jne. jo niin pitkään tilannut ympäri palloa, että ei jännitä.
Taidan jättää tällä kierroksella väliin nuo nettikaupat. Mitä nyt Trustpilotista luin, niin toimituksien seurannassa ja tiedoista milloin pitää olla paikalla, kun tavara on jo tulossa ovelle, niin siinä on ollut jonkin verran ongelmia. Käyn usein mökillä ja jos ei ole tarkkaa tietoa tavaran saapumisesta, niin otan renkaat mieluummin paikkakunnan rengasliikkeestä. Maksetaan sitten enemmän.
Mutta itse asiaan. 215/60 R16 koossa Michelin Primacy 4 tai Goodyear Efficient Grip Performance, näistä jompi kumpi olisi tulossa. Michelin 660€ ja Goodyear 595€.
Ja näistä hiljaisempi ja ajoltaan mukavampi on?
Taidan jättää tällä kierroksella väliin nuo nettikaupat. Mitä nyt Trustpilotista luin, niin toimituksien seurannassa ja tiedoista milloin pitää olla paikalla, kun tavara on jo tulossa ovelle, niin siinä on ollut jonkin verran ongelmia. Käyn usein mökillä ja jos ei ole tarkkaa tietoa tavaran saapumisesta, niin otan renkaat mieluummin paikkakunnan rengasliikkeestä. Maksetaan sitten enemmän.
Mutta itse asiaan. 215/60 R16 koossa Michelin Primacy 4 tai Goodyear Efficient Grip Performance, näistä jompi kumpi olisi tulossa. Michelin 660€ ja Goodyear 595€.
Ja näistä hiljaisempi ja ajoltaan mukavampi on?
Rengas riippuu myös autosta, sysipaskoja metelialttiiita, veteleviä ja uraherkkiä tuskin otat pakasta vedettyyn E/S-sarjan mersuun.
Johonkin skoda fobiaan jossa melu ja suuntavakaus ei ole mitenkään lähtökohtaisesti lähellekkaan samaa voi se olla hyväkin vaihtoehto jos vain turvallisuus eli muut ominaisuudet kohdillaan.
Tietysti vaikeus siinä että milloin kompromissi lämiskän-ominaisuuksien -välillä menee liian pitkälle on aina olemassa, parempaan autoon harvoin otetaan huonoja renkaita vaikka niitäkin on nähty että hankitaan auto ja sitten säästetään kaikessa.
Kyllä ja sekin kannattaa muistaa, että nämä suomen tiet on jotain muuta kuin mitä esim. Keski-Euroopan sileät ja tasaiset asfalttibaanat.Monet premium renkaat on melko uraherkkiä. Mitä sporttisempaan ajoon rengas on suunniteltu, niin keskimäärin sen uraherkempi. Rengaskoko toki vaikuttaa todella paljon uraherkkyyteen. Monet halpisrenkaat ei ole yhtäuraherkkiä, niissä ei tosin ole yhtä tarkka ohjaustuntuma, jarrutusmatka on pidempi jne. Esim. Goodyear eagle f1 on kohtuu uraherkkä, vaikka onkin premium rengas ja muut ominaisuudet on hyvät.
Kyllä ja sekin kannattaa muistaa, että nämä suomen tiet on jotain muuta kuin mitä esim. Keski-Euroopan sileät ja tasaiset asfalttibaanat.
Toinen mikä nyt ei suoraa renkaisiin liity niin väittäisin että suureen osaa suomalasista autoista ei ole kulmia säädetty kuin tehtaalla (säätävätkö sielläkään).
Auto olisi hyvä käyttää suuntauksessa heti uutena, niin olisi varmasti kulmat kunnossa, tehtaalla kasaavat paketin jigissä ja sen pitäisi olla arvoissa, mutta erheethän ovat aina mahdollisia.
Käytettyyn olisi sitten hyvä uusia niveliä silloin tällöin jo ennen kuin katsastusmies sanoo että nyt on pakko ja nivel remontin jälkeen pitäisi suunnata.
Kyllä uusien autojen kulmat taidetaan ihan tarkastaa tehtaalla ns. End of Line testeissä.
Kyllä uusien autojen kulmat taidetaan ihan tarkastaa tehtaalla ns. End of Line testeissä.
Saatan olla hyvinkin väärässä ja tässä on varmasti valmistajakohtaisia eroja, mutta aikoinaan kun kävin Uudessakaupungissa katsomassa Mersun A:n kasausta, niin valmiit autot kuskattiin lopputarkastuksen, sadekopin ja koeajoradan kautta odottamaan rahtausta.
Samoin kun olen katsonut jotain tuotantovideoita, joissa näytetään myös auton viimeistely, niin ei niissä kaikissa ole kulmien suuntausta näytetty.
Matkalla tehtaalta asiakkaalle voi tietysti tapahtua kaikennäköistä. Harvinaista varmaan, mutta...
Saa paikattua, 5min ja olet itse paikannutOnko tosiaan niin ettei renkaan sivussa mutta selvästi kulutuspinnassa olevaa ruuvia saa paikattua kun on liian reunassa?
Onko vinkkejä? Liikkeessä alkoivat myymään uutta sarjaa, mutta pintaa on vielä jäljellä 4+ mm.Saa paikattua, 5min ja olet itse paikannut
Motonetista ostat paikkaussarjan ja katsot videon netistäOnko vinkkejä? Liikkeessä alkoivat myymään uutta sarjaa, mutta pintaa on vielä jäljellä 4+ mm.
Kiitti. Mutta tuolla sanotaan että jos renkaan olassa on vaurio, niin ei saa korjata.Motonetista ostat paikkaussarjan ja katsot videon netistä
Itse paikkasin samasta kohtaa ja hyvin se rengas kesti loppuun asti.Onko tosiaan niin ettei renkaan sivussa mutta selvästi kulutuspinnassa olevaa ruuvia saa paikattua kun on liian reunassa?
Onko tosiaan niin ettei renkaan sivussa mutta selvästi kulutuspinnassa olevaa ruuvia saa paikattua kun on liian reunassa?
30e tais maksaa ku alkutalvesta paikkautin renkaan liikkeessä, laittoivat semmosen kamelinpaskaa paremman tattipaikan.^ Joka käytännössä tarkoittaa liikkeessä käyntiä. Paljonko lie maksaa, mutta todennäköisesti aika paljon enemmän kuin kamelinpaska.
Onko tuo kamelinpaska mitenkä toimivaa, kun tuntuu, että siitä ollaan montaa mieltä? Mulla joskus sellainen laitettiin liikkeessä ja kyllä
se kesti niin kauan kuin rengas muutenkin.
Eco renkaissa on tehty kompromisseja muiden ominaisuuksien kustannuksella. Ne säästävät polttoainetta ja kestävät pidempään, mutta pidoltaan, käsittelyltään, mukavuudeltaan ym häviävät Premiumeille.Kenelläkään kokemusta Continentalin EcoContact ja Premium Contact eroista?
Reunojen paikkauksesta oli sen verran varoituksia ohjevideoissa, että hain tilalle käytetyn samanlaisen renkaan Rengaskirppis liikkeestä. Sieltä sai yksittäisen suunnilleen yhtä kuluneen renkaan alle vielä ihan kannattavalla hinnalla.30e tais maksaa ku alkutalvesta paikkautin renkaan liikkeessä, laittoivat semmosen kamelinpaskaa paremman tattipaikan.
Kamelinpaskaakin olen joskus käyttänyt hyvällä menestyksellä, kaverilla kerran ilmeisesti oli jotenkin tuhoutunut renkaan rakenne naulan takia ja jonkin aikaa paikkauksen jälkeen koko rengas repeytyi ajossa palasiksi tuhoten lokarin ja muoviosaa siinä samassa.
Toisinpäin muotoiltuna siis premiumeissa on tehty kompromisseja muiden ominaisuuksien kustannuksella. Ne ovat pidoltaan ja käsiteltävyydeltään paremmat, mutta vierinvastukseltaan ja kulutuskestoltaan häviävät ecoille.Eco renkaissa on tehty kompromisseja muiden ominaisuuksien kustannuksella. Ne säästävät polttoainetta ja kestävät pidempään, mutta pidoltaan, käsittelyltään, mukavuudeltaan ym häviävät Premiumeille.
Tämä testi oli postattu pari sivua takaperin, jossa nuo Qirinit ovat mukanaSaakeli edellisessä A7:ssa erinomaisesti toimineita Landsail LS588 UHP renkaita ei näyttäisi olevan sopivassa koossa enää saatavilla. Onko jengillä kokemusta Landsail Qirin 990 -renkaasta?
Ah, skimmasin ohi. Kiitos tästä.Tämä testi oli postattu pari sivua takaperin, jossa nuo Qirinit ovat mukana
2021 ViBilagare Summer Tyre Test - Tyre reviews and ratings
For 2021, the testing experts at ViBilagare have tested eight of the latest 225/45 R17 tyres, with a surprising result!The Maxxis Premitra HP5 aced the tyre test to finish in first spot overall, ...www.tyrereviews.com
Kaikki renkaat on uutena hiljaisetTäytyypä hieman varovasti kehaista GY EfficientGrip Performance 2:a. On nimittäin hiljaiset renkaat. Civic pomppasi rengasmelun suhteen premium-luokkaan.
Kaikki renkaat on uutena hiljaiset
Oman kokemukseni mukaan näin ei ole. Ehkä nämä kotimaiset tiet vaikuttaa havaintoon.Kaikki renkaat on uutena hiljaiset
Edellisessä autossa michelin crossclimatet ja meni kuin sukkasillaan, jos rengas on vain järki kokoinen niin uutena ne pääsääntöisesti aina todella hiljainen kunnes ekan kesän jälkeen alkaa metelöimään...Mut siis noi GoodYearit ovat olleet kaikissa lukemissani rengasvertailuissa koko vertailun hiljaisimmat.
Edellisessä autossa michelin crossclimatet ja meni kuin sukkasillaan, jos rengas on vain järki kokoinen niin uutena ne pääsääntöisesti aina todella hiljainen kunnes ekan kesän jälkeen alkaa metelöimään...
Renkaiden pintakuviointi yleensä tuppaa muuttumaan kulumisen seurauksena, samaten erilaiset kumiseokset kovettuvat vähän eri tahtia. Joskus päästään sopivalla kombolla suoraastaaan infernaaliseen tulokseen kuten Michelin Energy Saver käytettynä (vaikka uutena saattoi olla suhteessa parempi). Siinä olet oikeassa, että uusissakin tietysti on eroja, kumiseokset, runko ja kuviointi kaikki vaikuttavat lopputulokseen. Autokin toki myös, hyvin äänieristetyssä kaikki voi tuntua "samalta".Uusissakin renkaissa on eroa melutasossa. Sama ero niissä on varmaan myös käytettynä.
Joopajoo. On niissä joka tapauksessa eroja, vai miten selität erilaiset ohiajomelun luokitukset eri renkaissa?Kaikki renkaat on uutena hiljaiset
Onhan niissä eroja, mutta porukka täällä puhuu aina kuinka hiljaiset ne uudet renkaat on niin uudet renkaat on aina hiljaisemmat kun monta vuotta vanhat ja kuluneet.Joopajoo. On niissä joka tapauksessa eroja, vai miten selität erilaiset ohiajomelun luokitukset eri renkaissa?