Kesärenkaat - yleisketju


Testejä odotellessa. :D

"Volvo kuitenkin muistuttaa, etteivät Recharge-renkaat ole välttämättä paras vaihtoehto kaikille. Sellaisilla alueilla, missä lumella tai jäällä ajaminen on yleistä, kitka- tai nastarenkaat ovat edelleen turvallisin vaihtoehto. Volvo lupaakin tarjota jatkossakin tuollaisia renkaita lisävarusteena. "
 
Tuli tilattua eilen illasta vanteet autoon kesäksi.
Jouduin tyytymään 20" kokoon, ajan paljon soratietä niin gummit ei kärsi olla ihan ohkaiset.
Nyt sitten vielä gummit kaivella, pitäs löytää hiljaiset ja toisaalta myös kevyesti rullaavat jotta kulutus pysyy kohdillaan.
 
Tuli tilattua eilen illasta vanteet autoon kesäksi.
Jouduin tyytymään 20" kokoon, ajan paljon soratietä niin gummit ei kärsi olla ihan ohkaiset.
Nyt sitten vielä gummit kaivella, pitäs löytää hiljaiset ja toisaalta myös kevyesti rullaavat jotta kulutus pysyy kohdillaan.

Eikö tuohon saa pienempiä vanteita? Olisi mukavampi, hiljaisempi ja kuluttaisi vähemmän jos olisi pienemmät vanteet vähän paksummilla kumeilla.
 
Eikö tuohon saa pienempiä vanteita? Olisi mukavampi, hiljaisempi ja kuluttaisi vähemmän jos olisi pienemmät vanteet vähän paksummilla kumeilla.
19" on pienin mitä menee, jätän noi 19" talveksi. (245/45)
21" on vakio kesä koko niin tuo 20" on sit sellainen välimallin ratkaisu. 245/40 kumet on tarkoitus laita.

19" näyttää tessussa omaan silmään pieneltä, 20" istuu jo paremmin.

Mut totta on et mukavuus ja ulkonäkö ei kulje käsikädessä.
 
19" on pienin mitä menee, jätän noi 19" talveksi. (245/45)
21" on vakio kesä koko niin tuo 20" on sit sellainen välimallin ratkaisu. 245/40 kumet on tarkoitus laita.

19" näyttää tessussa omaan silmään pieneltä, 20" istuu jo paremmin.

Mut totta on et mukavuus ja ulkonäkö ei kulje käsikädessä.

Millasella aikavälillä tarvitset? Micheliniltä pitäisi olla tulossa Pilot Sport EV kumit. Toitottavat hiljaisuutta ja energiatehokkuutta
 
Viimeksi muokattu:
Millasella aikavälillä tarvitset? Micheliniltä pitäisi olla tulossa Pilot Sport EV kumit. Toitottavat hiljaisuutta ja energiatehokkuutta

Pilot Sporteista on nyt myös myynnissä vaimennettu acoustic-versio. Sellaiset kaksi kautta näyttää kesärengassarja kestävän 24 tkm vuosittaisella ajosuoritteella. Talvirenkailla ehkä jopa kolme. :hmm:
 
Pilot Sporteista on nyt myös myynnissä vaimennettu acoustic-versio. Sellaiset kaksi kautta näyttää kesärengassarja kestävän 24 tkm vuosittaisella ajosuoritteella. Talvirenkailla ehkä jopa kolme. :hmm:

Joo nehän on tullut vakiona ainakin Performance kolmosessa, siellä on vaahtomuovia liimattu renkaan sisäpintaan joka vaikeuttaa paikkaamista jos tulee reikä. Nämä Pilot Sport EV:t on toivottavasti seokseltaan ja kuvioltaan suunniteltu alkaen hiljaisemmiksi.
 
Kestoa saa lisää kun katselee All Weather / All Season renkaita.
 
245/45R18 100Y Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 XL J
Tuollaiset tuli tilatta kesäksi alle kun painotin mahdollisimman pientä ajomelua (nuo ovat 69dB). Olisi näköjään melkein satasen säästänyt tuon Autodocin kautta, mutta menee näppärästi rengashotellin kautta.
 
245/45R18 100Y Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 XL J
Tuollaiset tuli tilatta kesäksi alle kun painotin mahdollisimman pientä ajomelua (nuo ovat 69dB).

Eikös noissa arvoissa mainita ohiajo- eikä sisämelu? Mulla on ollut 72dB renkaita jotka oli hiljaisempia sisälle kuin 69dB vastaavat.
 
245/45R18 100Y Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 XL J
Tuollaiset tuli tilatta kesäksi alle kun painotin mahdollisimman pientä ajomelua (nuo ovat 69dB). Olisi näköjään melkein satasen säästänyt tuon Autodocin kautta, mutta menee näppärästi rengashotellin kautta.

Asy5 ainakin todella hiljaiset (Bridgestonen tilalle). Kuten myös Efficient Grip Perf 2:t jotka ostin toiseen autoon (silentyneille Conti Premium Contact 5 tilalle) kun asy5:ia ei saanu siinä koossa.
 
Michelin crossclimatet on ainakin hyvin miellyttävät renkaat, nyt kahdessa autossa ne ja ei mitään pahaa sanottavaa.
 
Aiempia kokemuksia:

Contin Sportcontactit, sulaa alle aika nopeesti mutta muuten jämäkän hyvät.
Kleber Hydraxer, sulaa alle, löysä runko mutta halpa.
Michelin E-saver, hyvä mutta äänekäs kuluneena
Michelin Crossclimate, hyvä 3 vuodenajan rengas, karhealla asfaltilla äänekäs.
Michelin Primacy 3/4, hyvä yleisrengas, kohtuu hintanen
 
Onkos kellään kontion kesärenkaista kokemuksia?
Jonkun kirjoituksen niistä luin ja ihan hyviksi kehuttu, mutta en nuista sen isompia arvosteluja äkkiseltään löytänyt.
Kakkos autoon pitäs uudet kesärenkaat hommata niin mietin uskaltaisko nuita kokeilla.
 
Saako 205/60r16 koossa mitään järkevää asennettuna alle 400 eurolla? Onko toi 60 joku välimallin profiili kun paikoin tuntuu aika heikolta valikoima?
 
Saako 205/60r16 koossa mitään järkevää asennettuna alle 400 eurolla? Onko toi 60 joku välimallin profiili kun paikoin tuntuu aika heikolta valikoima?
205/55R16 näyttää olevan paljon yleisempi ja sitä myötä halvempi, joten joku erityinen syy ettei 55 profiililla voisi renkaita hankkia? -3 taitaa tulla mittarivirheeseen 60>55 muutoksesta.
 
205/55R16 näyttää olevan paljon yleisempi ja sitä myötä halvempi, joten joku erityinen syy ettei 55 profiililla voisi renkaita hankkia? -3 taitaa tulla mittarivirheeseen 60>55 muutoksesta.
Eipä oo mitään syytä, toi oli vaan näköjään vakiokoko Mazda 3:lle ja ensiasennusrenkaat oli tuommoset.
 
Saako 205/60r16 koossa mitään järkevää asennettuna alle 400 eurolla? Onko toi 60 joku välimallin profiili kun paikoin tuntuu aika heikolta valikoima?

Kyllä tuohon saa, vaikka onkin 205/55/16":sta kalliimpi koko, joissan autoissa on siirrytty jostain syystä tuohon 60 profiiliin.

Isäukolle tilasin 2 koppaisen Touranin alle vuosi sitten tirendosta Contin Ecocontact 6:set koossa 205/60/16" hintaan 450 € kotiovelle toimitettuna ( kun löytyy rengaskoneet omasta takaa ), mutta tämähän ei sinua lämmitä, kun asenuskin pitäisi saada mahtumaan alle 400 € hintaan.

Mutta varmaan helpompaa mennä kokoon 205/55/16", kun siinä koossa pitäisi saada ihan merkkirenkaat asennettuna 400 € pintaan.
 
Eipä oo mitään syytä, toi oli vaan näköjään vakiokoko Mazda 3:lle ja ensiasennusrenkaat oli tuommoset.
55 profiililla näyttäisi samoista renkaista säästävän noin 50-100€ haarukassa kierrokselta.
En tiedä missä vaikutat, mutta esim. Lempäälästä näyttäisi saavan (viime kesän poistoja?) esim. Ventus Prime 3 205/55R16 279€, kun vastaavasti 205/60R16 on 369€ (sisältää asennuksen, edit: klikkaa "tarjoukset").
 
Eipä oo mitään syytä, toi oli vaan näköjään vakiokoko Mazda 3:lle ja ensiasennusrenkaat oli tuommoset.

Ootko kysynyt paikallisilta liikkeiltä tarjouksia? Kaveri sai 18” GY Asymmetric5 alle 500€ asennettuna olisikohan autojerryn kautta kysynyt. Omaan laitoin toissa syksynä 205/60r16 Contin kitkat asennettuna muistaakseni 480€.
 
Saako 205/60r16 koossa mitään järkevää asennettuna alle 400 eurolla? Onko toi 60 joku välimallin profiili kun paikoin tuntuu aika heikolta valikoima?
Saa. Varmaankin järkevimmät renkaat, mitä rahalla saa. Edeltävä malli sai TM:n testissä 4/5 tähteä ja 8,4 8,3/10 pistettä.

 
Viimeksi muokattu:
Mikään ei takaa, että rengas on edelleen sama kuin neljä vuotta sitten testissä ollut. Tuohan on nimeenomaan tärkein syy miksi TM ei testaa Vannetukun maahatuomia renkaita. Oliko muillakin lehdillä boikotissa samasta syystä.

En kyllä ymmärrä, että 205/60-16 kumit olisi niin kalliit, että kannattaisi se 50€ säästää ja siirtyä 55-profiiliin. Mittarivirhettä on jo valmiiksi ja kuten todettu virhe kasvaa ja kilometrejä juoksee mittarissa entistä nopeammin. Ja kyllähän se alikokoinen kumi näyttää hölmöltä kun kaaret tyhjät.
 
Mikään ei takaa, että rengas on edelleen sama kuin neljä vuotta sitten testissä ollut. Tuohan on nimeenomaan tärkein syy miksi TM ei testaa Vannetukun maahatuomia renkaita. Oliko muillakin lehdillä boikotissa samasta syystä.

En kyllä ymmärrä, että 205/60-16 kumit olisi niin kalliit, että kannattaisi se 50€ säästää ja siirtyä 55-profiiliin. Mittarivirhettä on jo valmiiksi ja kuten todettu virhe kasvaa ja kilometrejä juoksee mittarissa entistä nopeammin. Ja kyllähän se alikokoinen kumi näyttää hölmöltä kun kaaret tyhjät.
Samoja renkaitahan ne eivät ole, koska näistäkin on tullut uusi malli. Yleensä tuotekehitys parantaa tuotteita, eikä tässäkään ole syytä epäillä päinvastaista.

Eikö tuo Tekniikan maailman testaamattomuus johdu virallisesti siitä, että Vannetukku on käyttänyt markkinoinnissaan renkaistaan turhan ylistäviä ilmauksia testimenestykseen viitaten. Minun nähdäkseni Linglongin tapauksessa kyse on TM:n nokittelusta Vannetukun suuntaan. Kontiorenkaiden kohdalla voi olla muustakin kyse. Joku voisikin kaivaa vaikkapa TV:n tai jonkin muun lehden rengastestin, jossa Linglong olisi mukana, jotta nähtäisiin miten kyseinen rengas pärjää nykyään.
 
Samoja renkaitahan ne eivät ole, koska näistäkin on tullut uusi malli. Yleensä tuotekehitys parantaa tuotteita, eikä tässäkään ole syytä epäillä päinvastaista.

Eikö tuo Tekniikan maailman testaamattomuus johdu virallisesti siitä, että Vannetukku on käyttänyt markkinoinnissaan renkaistaan turhan ylistäviä ilmauksia testimenestykseen viitaten. Minun nähdäkseni Linglongin tapauksessa kyse on TM:n nokittelusta Vannetukun suuntaan. Kontiorenkaiden kohdalla voi olla muustakin kyse. Joku voisikin kaivaa vaikkapa TV:n tai jonkin muun lehden rengastestin, jossa Linglong olisi mukana, jotta nähtäisiin miten kyseinen rengas pärjää nykyään.

Linglong sijalla 14/20. Kehutaan hyvästä jarrutuspidosta märällä, mutta saa miinusta huonosta sivuttain -ja kiihdytyspidosta märällä sekä epätasaisesta suorittamisesta myös kuivalla.
 
Oliko täällä miten Landsail Qirin 990:sta kokemuksia? Mietintä tuon ja Goodyear efficient grip:n välillä. Hintaeroa 150€ koko kierrokselle... aiemmin ollu vain premiummerkkien renkaita.
 
Kannattaako tuolla hintaerolla edes miettiä? Laittaa vaan Goodyearin alle. Jos niillä vaikka sen 30tkm ajaa (tosin noi Efficient Gripit kestää pidempään) niin hintaa tulee 0,5c/km. Pelkkä bensakin on jo 20x tuosta, muut kulut vielä unohtaen. Sen lisäksi taitaa tuossa Efficient Gripissä olla vielä alhaisempi vierintävastus, eli luultavasti säästää tuon hintansakin.
 
Tänne tuli toistamiseen Linglong Green-Maxit koossa 235/45-18. Omassa ei niin dynaamisessa perheajossa ei mitään eroa aikaisempiin kalliimpiin renkaisiin.
 
Oliko täällä miten Landsail Qirin 990:sta kokemuksia? Mietintä tuon ja Goodyear efficient grip:n välillä. Hintaeroa 150€ koko kierrokselle... aiemmin ollu vain premiummerkkien renkaita.

Landsaileja ollut useammat alla. Ei valittamista. Ainoastaan yhdessä oli isommat suv kumit 17'' ja olivat aika "tahmaiset" ja kaarteissa tuntui luistavan alta.

Mutta omasta mielestä hinta/laatu erinomainen. Toki jos paljon ajaa ja kunnon rattimies, niin ehkä sitten parempaa kumia alle.

Esim perheen kakkosautoon tai pieneen kauppakassiin laittaisin ehdottomasti edelleen landsailit.

Ps. Tuosta qirin 990 ei henk. kohtaisia kokemuksia ole
 
Onko kokemuksia Maxxis Premitra HP5 ? Voitti ilmeisesti Tuulilasin tämän vuoden testin.
 
Pohtinut tässä jotain seuraavista kesärenkaista:

Michelin Pilot Sport 4
Michelin Primacy 4
Continental Premium Contact 6

Olisi tulossa normi farkkuautoon 18" koossa. Ajo-ominaisuudet toki tärkeät, mutta rengasmelukin saisi olla maltillinen. Mitä ehdottaisitte noista kolmesta?

Lisäksi onko joku tilannut Saksan Amazonista kesärenkaita, näyttäisi saavan Michelinejä edullisesti.
 
Pohtinut tässä jotain seuraavista kesärenkaista:

Michelin Pilot Sport 4
Michelin Primacy 4
Continental Premium Contact 6

Olisi tulossa normi farkkuautoon 18" koossa. Ajo-ominaisuudet toki tärkeät, mutta rengasmelukin saisi olla maltillinen. Mitä ehdottaisitte noista kolmesta?

Lisäksi onko joku tilannut Saksan Amazonista kesärenkaita, näyttäisi saavan Michelinejä edullisesti.

Oma valintani olisi PremiumContact ihan siitä syystä, että olen nyt viimeiset ~5 vuotta laittanut kaikkiin parempiin autoihini contin kumeja alle ja ollut tyytyväinen.

PilotSport 4 on helkutin hyvä kumi sporttiseen autoon ja ajoon, työkaverin mk7.5 GTi Golffiin pyöräytettiin viime kesänä PilotSport 4 S:ät alle koossa 225/40/18" ja hienostihan tuolla golfilla voi päästellä mutkista.
Kuitenkaan tuo ei ole mukavuudeltaan ja melultaan paras rengas, ajo-ominaisuuksia on painotettu enemmän pehmeyden jä melun kustannuksella.
 
Pohtinut tässä jotain seuraavista kesärenkaista:

Michelin Pilot Sport 4
Michelin Primacy 4
Continental Premium Contact 6

Olisi tulossa normi farkkuautoon 18" koossa. Ajo-ominaisuudet toki tärkeät, mutta rengasmelukin saisi olla maltillinen. Mitä ehdottaisitte noista kolmesta?

Lisäksi onko joku tilannut Saksan Amazonista kesärenkaita, näyttäisi saavan Michelinejä edullisesti.

Kokeilin tuossa äsken, niin ainakaan minun kotiosoitteeseen eivät suostu toimittamaan renkaita (amazon itse).
 
Oliko täällä miten Landsail Qirin 990:sta kokemuksia? Mietintä tuon ja Goodyear efficient grip:n välillä. Hintaeroa 150€ koko kierrokselle... aiemmin ollu vain premiummerkkien renkaita.
Vasta laitoin alle. Noin 400km ajettuna tuntuu hyville ja hiljaisille. Kokona 15" huomaa että meluluokka vaihtelee koon mukaan. Autona vanha V40.
 
Mä tilasin sitten Goodyear Efficient Grip Performance 2:t. Pitäisi olla hiljaiset ja kestävät muiden hyvien ominaisuuksien lisäksi. Niissä on myös vannesuojat, which is nice.
 
Otin kans tälle kesälle nuo goodyearit, Lapin kumi avasi vantaalle myymälän ja siellä kaupittelivat 205/55 R16 hintaan 299 plus allelaitto 35e.
Imo ihan ok hinta suht hyvistä kumeista, en jaksanut edes googlettaa mitä nuo maksaa muualla.

3-2.png
 
Otin kans tälle kesälle nuo goodyearit, Lapin kumi avasi vantaalle myymälän ja siellä kaupittelivat 205/55 R16 hintaan 299 plus allelaitto 35e.
Imo ihan ok hinta suht hyvistä kumeista, en jaksanut edes googlettaa mitä nuo maksaa muualla.

Hyvät kumit hyvään hintaan! Vuosi sitten samankokoinen setti lähti Päijät-kumilta allelaitettuna tasan 400€, jota pidin edullisena. Melko samaa luokkaa kuin halvin ulkomailta tilattu setti asennuksineen.

Yhden kauden jälkeen jäi todella hyvä maku näistä Focuksen alla. Jonkin verran tasaista jurinaa, mutta melu ei ole ikävä ja ajotuntumassa ei huomautettavaa. Pinnassa ei näkynyt juuri kulumaa syksyllä, en kuitenkaan mitannut ostaessa tai vaihtaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Melkoisen hyvä tarjous Goodyearista. Ei kannattane muutenkaan peruskokoja tilata netistä, säästö on aika mitätön.
 
Pohtinut tässä jotain seuraavista kesärenkaista:

Michelin Pilot Sport 4
Michelin Primacy 4
Continental Premium Contact 6

Olisi tulossa normi farkkuautoon 18" koossa. Ajo-ominaisuudet toki tärkeät, mutta rengasmelukin saisi olla maltillinen. Mitä ehdottaisitte noista kolmesta?

Lisäksi onko joku tilannut Saksan Amazonista kesärenkaita, näyttäisi saavan Michelinejä edullisesti.
IMO noita on vähän huono verrata kun eri tarkoitukseen tehtyjä renkaita, pitäisi verrata joko Michelin Primacy 4 vs. Continental EcoContact 6 tai Michelin Michelin Pilot Sport 4 vs. Continental Premium Contact 6. Itseasiassa yksi kestoärsytyksen aiheita itsellä kun esim. kotimaisten testeissä vertaillaan eri kategorioiden renkaita toisiinsa ja sitten haukutaan se taloudellinen sarja siitä, että ei ole sporttisarjaksi suunniteltu.

Mutta jos noista nimenomaisesti valitaan niin kaikki on hyviä renkaita, Primacy 4 on paras jos arvostat polttoainetaloudellisuutta tai sähköautolla rangea. Ei se muutenkaan huono rengas ole, päinvastoin kaikin puolin hyvä, ja itse voisin hyvinkin valita tämän (siis uudestaan, itseasiassa tälläisiä on jo sarja alla), mutta kuitenkin vähän heikompi kuin nuo sporttimallit esim. märkäpidossa. Jos taas mennään ajo-ominaisuudet edellä niin Pilot Sport tai Premium Contact, itse ottaisin tässä tapauksessa misukan, koska todella hyviä henk. koht. kokemuksia kestosta (testien mukaan kyllä kaikki kolme on kestäviä) ja testien mukaan Michelin on hiljaisempi, Conti tuntuu systemaattisesti olevan keskivertoa huonompi tässä. Mutta edeleen varmasti hyviä kaikki, joten vikaan ei mene millään.

Michelinin kestoista sen verran, että pihassa on kaksi autoa, toisessa mittarissa 95 000 ja toisessa 70 000, molemmissa on edeleen Michelin ensiasennusrenkaat kesäkumeina (Energy Saver / Primacy 4), ensimmäisessä pintaa reilu neljä milliä, toisesta en tarkkaan muista mutta muistelen että heikompi pari oli jossain reilu viiden millin hujakoilla ja toinen yöi kuuden. Toki siis noin puolet kilometreistä on talvikumeilla (tarkkaa tietoa ei ole) , mutta silti minusta hyvä suoritus. Varsinkin kun eivät vieläkään vaihtokunnossa ole, Michelinhän on erityisesti mainostanut, että heidän kuminsa säilyttävät pitonsa kuluneenakin, ja minulla on taloudellinen intressi uskoa heitä :vihellys:.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Energy Saver on kyllä umpipaska nakki, tuskin se tuosta sinun 4 mm pinnasta paljoa kuluu enää. Meisseli otsassa ajoin yhden ylimääräisen kesän sinnikkäästi loppuun noilla paskoilla katujyrillä, mutta ei enää kulunut mihinkään. Kuitenkin tuli se vähintään 15 tkm nakeille lisää. Hyvä vai huono asia? Vaihtoon menivät "pintaa jäljellä" tilaneessa, kun auton sisällä olisi tarvinnut peltorit. Tilalle tuli Primacy 4:t, jotka oli selkeästi kaikin puolin paremmat, mutta auton jousituksesta tuli pintakova fiilis. Sietämätön ajettava. Onneksi rengasliike oli reilu ja sain vielä vaihtaa Goodyearit tilalle (ei tosin sitä soundcomfort tms. mallia). Melutasoltaan about sama kuin primacyt, muu käytös paljon miellyttävämpi, varmaan vähän primacyjä löysempi runko. Satkun halvemmat.

e: Contin kesärenkaissa läskemmissä kokoluokissa rengas kumisee ikävähkösti vaikka muuten on hiljainen.
 
Tuo Energy Saver on kyllä umpipaska nakki, tuskin se tuosta sinun 4 mm pinnasta paljoa kuluu enää. Meisseli otsassa ajoin yhden ylimääräisen kesän sinnikkäästi loppuun noilla paskoilla katujyrillä, mutta ei enää kulunut mihinkään. Kuitenkin tuli se vähintään 15 tkm nakeille lisää. Hyvä vai huono asia? Vaihtoon menivät "pintaa jäljellä" tilaneessa, kun auton sisällä olisi tarvinnut peltorit. Tilalle tuli Primacy 4:t, jotka oli selkeästi kaikin puolin paremmat, mutta auton jousituksesta tuli pintakova fiilis. Sietämätön ajettava. Onneksi rengasliike oli reilu ja sain vielä vaihtaa Goodyearit tilalle. Melutasoltaan about sama kuin primacyt, muu käytös paljon miellyttävämpi, varmaan vähän primacyjä löysempi runko. Satkun halvemmat.

Sama kokemus energy saver renkaista. Kesän alussa oli n. 4mm pintaa. 8000km aikana ei paljoa tuosta kulunut, mutta jyrinää kyllä senkin edestä.
Toisaalta säästi vielä siltä kesältä uusien renkaiden oston.
 
Tuo Energy Saver on kyllä umpipaska nakki, tuskin se tuosta sinun 4 mm pinnasta paljoa kuluu enää. Meisseli otsassa ajoin yhden ylimääräisen kesän sinnikkäästi loppuun noilla paskoilla katujyrillä, mutta ei enää kulunut mihinkään. Kuitenkin tuli se vähintään 15 tkm nakeille lisää. Hyvä vai huono asia? Vaihtoon menivät "pintaa jäljellä" tilaneessa, kun auton sisällä olisi tarvinnut peltorit. Tilalle tuli Primacy 4:t, jotka oli selkeästi kaikin puolin paremmat, mutta auton jousituksesta tuli pintakova fiilis. Sietämätön ajettava. Onneksi rengasliike oli reilu ja sain vielä vaihtaa Goodyearit tilalle (ei tosin sitä soundcomfort tms. mallia). Melutasoltaan about sama kuin primacyt, muu käytös paljon miellyttävämpi, varmaan vähän primacyjä löysempi runko. Satkun halvemmat.

e: Contin kesärenkaissa läskemmissä kokoluokissa rengas kumisee ikävähkösti vaikka muuten on hiljainen.
En voi allekirjoittaa omasta kokemuksesta, toki en tiedä puhutaanko edes samasta renkaasta, Energy Saver julkaistiin 2007 ja omani on vm. 2016 auton ensiasennusrengas (paitopäiviä en ole tarkastanut), joten lienee selvää ettei se sama rengas ole koko ajan ollut. En tiedä sitten minkä aikakauden nakeista oma kokemuksesi on. En kyllä huomaa melun poikkeavan mitenkään normaalista, tai että vaihdettaessa talvirenkaista (Contin Viking Contact 7) näihin tai toisinpäin mitään valtaisaa eroa olisi. Voihan se toki olla, että alkaa jyristä kun tuosta vähän kuluu tai sitten ei. Toisaalta vaikka alkaisi, niin hankala siitä olisi mieltään pahoittaa kun on jo nyt hintansa haukkunut.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 724
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom