Kesärenkaat - yleisketju

Onko nuo nyt sitten eri renkaat ja voiko niitä suositella?
Goodyear-EfficientGrip-Performance-2


Auto Mondeo 2011 EB 2.0. Oikea rengaskoko olisi siihen 215/55-16, mutta 205/60-16 pitäisi myös mahtua. Kolmas vaihtoehto voisi olla 215/60-16.

Edit:
205/55-16 olisi halvin koko.
Malliltaan kaikki linkatut ovat Efficientgrip Performance 2, mutta alkuperäisessä viestissäni kysyjälle tarjosin SUV vaihtoehtoa, kun rengaskoko sitä vaati.
Rengaskoon myötä siis voi tulla muutoksia noihin EU luokituksiin tai subjektiiviseen käyttökokemukseen.

Jos meinaat tuolla edullisemmalla 205 levyisellä renkaalla mennä, niin kannattaa varmistaa oman vanteen leveys, että se varmasti sopii sille.
Tätä taulukkoa voi käyttää apuna, eli +/- 15mm näyttää olevan ideaalien keskiarvosta https://www.tyresizecalculator.com/charts/tire-width-for-a-wheel-rim-size-chart
 
Malliltaan kaikki linkatut ovat Efficientgrip Performance 2, mutta alkuperäisessä viestissäni kysyjälle tarjosin SUV vaihtoehtoa, kun rengaskoko sitä vaati.
Rengaskoon myötä siis voi tulla muutoksia noihin EU luokituksiin tai subjektiiviseen käyttökokemukseen.

Jos meinaat tuolla edullisemmalla 205 levyisellä renkaalla mennä, niin kannattaa varmistaa oman vanteen leveys, että se varmasti sopii sille.
Tätä taulukkoa voi käyttää apuna, eli +/- 15mm näyttää olevan ideaalien keskiarvosta https://www.tyresizecalculator.com/charts/tire-width-for-a-wheel-rim-size-chart
Nyt auton takarenkaat on kuluneemmat ja eturenkaat on vielä hyvät. Eli 2kpl tarvitsisin, mutta se ei näytä olevan ongelma.

205 renkaat vielä menee noille samoille vanteille. 205/55-16 taitaa olla liian pieni 2011 mondeoon. 215/55-16 taas kallis koko. Uudemmassa Mondeossa on muutenkin 205/60-16.

90€/kpl. 205/60-16. Tuolta olen tilannutkin yhdet Hankook kitkat id.3:seen.

Esim Linglong olisi 61€, eli hyvin pieni hintaero.
 
Moi

mistä 2 kpl edullista ja tietty hyvää kumia, 235 55 19, r mersun alle
Joko olet renkaat valinnut? Tuossa olisi hyvät ja vielä kumminkin edulliseen hintaan.

Rengasonline sivujen kautta löytyy halvin asennus.
 
1001renkaat kokemuksia: Tilasin 4 kpl Hankook Ventus prime 3 rengasta 23.4. Tilauksesta ei kuulunut mitään 6 päivään. Sit kyselin seurantanumeroiden perään, jotka oli lopulta väärät. Lopulta sain oikeat, joista totesin, että renkaat on jo paikkakunnalla ja renkaat toimitettiin minulle 3.5. kotiovelle. Tilauksesta toimitukseen kesti siis noin 10 päivää. Renkaat oli paistettu 32/20 ja oli muutenkin hyvässä kunnossa kuljetuksen jäljiltä.
 
1001renkaat kokemuksia: Tilasin 4 kpl Hankook Ventus prime 3 rengasta 23.4. Tilauksesta ei kuulunut mitään 6 päivään. Sit kyselin seurantanumeroiden perään, jotka oli lopulta väärät. Lopulta sain oikeat, joista totesin, että renkaat on jo paikkakunnalla ja renkaat toimitettiin minulle 3.5. kotiovelle. Tilauksesta toimitukseen kesti siis noin 10 päivää. Renkaat oli paistettu 32/20 ja oli muutenkin hyvässä kunnossa kuljetuksen jäljiltä.
Juuri katselin, että tuolta saisi tilattua kohtuuhinnalla yhden renkaan. Muuten en lähtisi yhtä rengasta vaihtamaan, mutta autossa on alla lähes uusi rengassarja, joista yksi pitäisi uusia. Paikallisessa rengasliikkeessä hintaa tulisi töineen reilusti yli 300€.

Koko on hulppea 255/45/20 ja merkki/malli Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico (linkki tuotesivulle).
 
Olikos jollain pääsyä TM:n kesärengastestiin? Vissiin Landsailit pärjänny ihan hyvin?
 
Testin pienin vierinvastus, hyvä märkä- ja kuivajarrutus. Sivuttaispito keskinkertainen ja reagoi hitaasti.
Tommonen löyty Iltalehden jutusta...
  • "Landsailin matala vierintävastus ja hyvä jarrutuspito yllättivät testaajat. Märkäajettavuus miinuksensa."
Mitähän lie sitten tarkoittaa? Vesiliirtoa? Mutka-ajoa märällä?
 
Landsailista sanotaan, että sivuttaispito ei märällä yllä parhaimpien tasolle ja ohjautuu väistöissä hitaasti niin märällä kuin kuivalla. 4 tähteä ja arvosana 8,4 laittaa renkaan ainakin minun listoille, kun seuraavan kerran uusia pitää metsästää.

Testin skaala oli: paras 5 tähteä arvosanalla 9,1 ja huonoin 2 tähteä arvosanalla 7,5
 
Itsellä on olleet nuo Qirin 990 koossa 235/45R18 alla viime kesästä ja ei ole kyllä ollut valittamista. Kyllä noissa omissa ainakin jonkinlainen vannesuojakin on speksien mukaan? Päädyin noihin ihan puhtaasti hinnan takia ja mitä vähäisiä testejä tuolloin löytyi niin ei liian haukutut olleet. Hintaero oli kuitenkin todella huomattava. Muistaakseni sarja näitä maksoi toimitettuna noin 350e eli hieman riippuen kilpailijasta noin puolet mitä merkkivalmistajien renkaat vastaavassa koossa. Rengas365 tilasin nuo. Työt tuohon päälle toki vielä noin 100e kun teetin myös vannetöitä samalla ja talvirenkaan vaihtoa ym.

Edit. Ja katsoin muistiinpanoista, niin uutena renkaissa oli hieman reilu 7mm pintaa. Ajoin viime vuonna loppukesän ja syksyn aikana renkailla noin 5500km ja pintaa oli talvirenkaisiin vaihdettaessa kahdessa renkaassa 6mm ja kahdessa 6,5mm.
 
Viimeksi muokattu:
Michelinin Primacy 3 vaihtui uuteen E Primacy malliin koossa 225/45R17. Saapuivat Autodocilta noin viikossa ja paikallinen liike laittoi vanteille 50 € hintaan. Uutena ovat toki suht hiljaiset ja herkästi tuntuvat rullaavan. Juuri mitään testejä tuosta mallista ei vielä löydy, mutta perus hyvät misukat vaikuttavat olevan.
 
Itsellä on olleet nuo Qirin 990 koossa 235/45R18 alla viime kesästä ja ei ole kyllä ollut valittamista. Kyllä noissa omissa ainakin jonkinlainen vannesuojakin on speksien mukaan? Päädyin noihin ihan puhtaasti hinnan takia ja mitä vähäisiä testejä tuolloin löytyi niin ei liian haukutut olleet. Hintaero oli kuitenkin todella huomattava. Muistaakseni sarja näitä maksoi toimitettuna noin 350e eli hieman riippuen kilpailijasta noin puolet mitä merkkivalmistajien renkaat vastaavassa koossa. Rengas365 tilasin nuo. Työt tuohon päälle toki vielä noin 100e kun teetin myös vannetöitä samalla ja talvirenkaan vaihtoa ym.

Täältä Jyväskylän lähistöltä 420e alle laitettuna (eli vannetyöt ja renkaanvaihto) juuri tuossa samaisessa mainitsemassasi koossa. Ei mitään moitittavaa ensikokemuksella. Katsellaan sitten kuinka pian kuluvat tai paremminkin milloin alkavat pitämään kovempaa ääntä. Toisaalta se rengasmelu riippuu todella paljon itse tiestä.
 
aika huipputulos Landsailin renkaalle TM:n testissä, kaikista pienin vierinvastus. Nämä tulee itselle alle tänä kesänä koossa 205/50R17, tollanen kevyt kompromissi kun on heiveröinen moottori autossa. Vielä jos keksisi jotain kevyempää vannetta Barzettan tinavanteen tilalle edullisesti. Paljon kun ajaa, niin muutaman desin pudotus kulutuksessa merkkaa paljon. Paras olisi tietty vaihtaa 205/55R16 mutta jollain pitää piristää tylsää autoa.
 
Landsail Qirin 990
Onko kellään vertailukohtaa kyseisten renkaiden melusta? Ihan reaali verrokkeja jos joltain löytyy, että onko hiljaisemmat tai meluisemmat kuin jotkut toiset millä olet ajanut. Harkinnassa renkaat koossa 205/50r17 tai sitten 225/45r17 kun nykyisetkin ovat tuota kokoa vaikkakin suositus koko olisi ensin mainittu.
 
Landsail Qirin 990
Onko kellään vertailukohtaa kyseisten renkaiden melusta? Ihan reaali verrokkeja jos joltain löytyy, että onko hiljaisemmat tai meluisemmat kuin jotkut toiset millä olet ajanut. Harkinnassa renkaat koossa 205/50r17 tai sitten 225/45r17 kun nykyisetkin ovat tuota kokoa vaikkakin suositus koko olisi ensin mainittu.
Itsellä 225/50/17 Landsail Qirin 990 renkaat toista kesää alla ja aikaisemmat oli saman kokoiset Continental Ecocontact 5. Hiljaisemmat on mielestäni Landsailit. Toki riippuu varmasti autosta melu, itsellä farmari mk8 Accord, eikä kaiken hiljaisin rengasmelulta ole.
 
Landsail Qirin 990
Onko kellään vertailukohtaa kyseisten renkaiden melusta? Ihan reaali verrokkeja jos joltain löytyy, että onko hiljaisemmat tai meluisemmat kuin jotkut toiset millä olet ajanut. Harkinnassa renkaat koossa 205/50r17 tai sitten 225/45r17 kun nykyisetkin ovat tuota kokoa vaikkakin suositus koko olisi ensin mainittu.
Mistähän liikkeestä nuo Landsailit kannattaisi tilata? Tuolta toimituskulu on 7.44€ per rengas.

62€:
Ohiajomelu 66dB, eli senkin puolesta olisi suht hiljaiset. Ehkä 215-50-17 kokokin olisi yksi vaihtoehto (+2km/h).

Omaan Mondeoonkin silti tosi edulliset nuo renkaat. 55.5€.
 
Ongelmana oli 215/45-17 renkaiden kova ääni varsinki karheilla alustoilla, kumina sekä saumojen tärähtely. 5v vanhat Bridgestone Turanza T002 renkaat vaihtui kapeampaan ja korkeampaan 205/50-17 Goodyear Efficient Grip 2 renkaisiin ja kaikki ongelmat katosivat. Vaikea sanoa paljonko oli vaikutusta tuoreemmalla kumilla, syvemmällä kuviolla, kapeudella ja korkeammalla profiililla, sekä rengas mallin vaihdolla, mutta kokonaisuus toimii.
 
Ongelmana oli 215/45-17 renkaiden kova ääni varsinki karheilla alustoilla, kumina sekä saumojen tärähtely. 5v vanhat Bridgestone Turanza T002 renkaat vaihtui kapeampaan ja korkeampaan 205/50-17 Goodyear Efficient Grip 2 renkaisiin ja kaikki ongelmat katosivat. Vaikea sanoa paljonko oli vaikutusta tuoreemmalla kumilla, syvemmällä kuviolla, kapeudella ja korkeammalla profiililla, sekä rengas mallin vaihdolla, mutta kokonaisuus toimii.
5v vanha rengas on jo elämänsä ehtoo puolella ja varmasti äänekäs kun kulunut jo... Uusi rengas on varsinkin alussa tosi hiljainen
 
Ongelmana oli 215/45-17 renkaiden kova ääni varsinki karheilla alustoilla, kumina sekä saumojen tärähtely. 5v vanhat Bridgestone Turanza T002 renkaat vaihtui kapeampaan ja korkeampaan 205/50-17 Goodyear Efficient Grip 2 renkaisiin ja kaikki ongelmat katosivat. Vaikea sanoa paljonko oli vaikutusta tuoreemmalla kumilla, syvemmällä kuviolla, kapeudella ja korkeammalla profiililla, sekä rengas mallin vaihdolla, mutta kokonaisuus toimii.

niin eihän tuo suhteessa taida olla yhtään sen korkeampi, ehkä vähän. Profiilisuhde on prosenttiluku leveydestä. Itsellä on 205/55R16 vakiokoko ja kesäksi 205/50R17
 
Syynä sähköautojen renkaiden kulumiseen on auton paino. Sähköautot ja myös hybridiautot painavat enemmän kuin polttomoottoriautot.
Täyssähköauton akusto voi painaa helposti jopa 500–600 kiloa.

Onko täällä omakohtaisia kokemuksia, miten paljon nopeammin renkaat kuluvat sähköautossa?
 


Onko täällä omakohtaisia kokemuksia, miten paljon nopeammin renkaat kuluvat sähköautossa?

Tähän vielä että onko kuluneisuuden kasvu mitattu normi vai xl kantavuuden kumeilla? Omassa on ainakin xl kantavuuden kumit alla oletuksena.
 
Tähän vielä että onko kuluneisuuden kasvu mitattu normi vai xl kantavuuden kumeilla? Omassa on ainakin xl kantavuuden kumit alla oletuksena.
Varmastikin mitattu niillä mitkä sinne tehtaalta laitetaan. Erittäin isolla todennäköisyydellä on xl kantavuus, kun ei normeissa tunnu riittävän kantavuus ihan perus bensaankaan nykyautoissa kun kaikki painavat niin perkeleesti.
 
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa Ovation ecovision vi-682 -renkaista? Ilmeisesti valmistaja on australialainen ja ne valmistetaan Kiinassa.
 
Miten pärjäisi esim. Continentalin all season -renkailla? Onko kokemuksia. Pitäisi joka tapauksessa ostaa kitkarenkaat ja uudet kesärenkaat, niin miksei samalla tuollaisia, joita ei tarvitsisi vaihtaa? Onko kuinka paljon noissa kompromisseja jouduttu tekemään?
 
Miten pärjäisi esim. Continentalin all season -renkailla? Onko kokemuksia. Pitäisi joka tapauksessa ostaa kitkarenkaat ja uudet kesärenkaat, niin miksei samalla tuollaisia, joita ei tarvitsisi vaihtaa? Onko kuinka paljon noissa kompromisseja jouduttu tekemään?

Ei pärjää mitenkään. Ne on yhtä kuin kesärenkaat. Mulla oli ensiasennusrenkaina Evoquessa tuollaiset Continentalin all-seasonit, ei niillä mitään tehnyt kun lunta tuli maahan (paitsi tietysti liukui 20km/h nopeuksissa kuin lumilaudalla).
 
Ei pärjää mitenkään. Ne on yhtä kuin kesärenkaat. Mulla oli ensiasennusrenkaina Evoquessa tuollaiset Continentalin all-seasonit, ei niillä mitään tehnyt kun lunta tuli maahan (paitsi tietysti liukui 20km/h nopeuksissa kuin lumilaudalla).

Ok, kiitos tiedosta! Jätän tämän ajatuksen sitten suosiolla hyllylle. Ei ole tuollaisia liiemmin vastaan tullut ja nyt näin jonkun mainoksen, joka herätti mielenkiinnon. Kai niitä käyttäisi se 80% kuskeista, jos hyvin toimisivat...
 
Ajaahan jotkut kitkoillakin kesät talvet. Aivan jäätävät ajaa kesällä.
 
Kyllä niillä All-Seasoneilla pärjää kun ei aja reikä päässä, ts. "minä luotan renkaisiini". Kuinka moni teistä on oikeesti ollu renkaiden takia vaikeuksissa kun nopeudet pitää sopivina ja tiedostaa?
 
Kyllä niillä All-Seasoneilla pärjää kun ei aja reikä päässä, ts. "minä luotan renkaisiini". Kuinka moni teistä on oikeesti ollu renkaiden takia vaikeuksissa kun nopeudet pitää sopivina ja tiedostaa?

No kyllähän nuo all-seasonit on oikeasti ihan paskat liukkaalla kelillä ajaa. Toki, jos esim jarrutusmatkalla ei ole mitään merkitystä, niin kyllähän niillä nyt pääsee eteenpäin. Renkaat on se halvin henkivakuutus varsinkin talvella, niin en alkaisi noilla kikkailemaan.
 
Kyllä niillä All-Seasoneilla pärjää kun ei aja reikä päässä, ts. "minä luotan renkaisiini". Kuinka moni teistä on oikeesti ollu renkaiden takia vaikeuksissa kun nopeudet pitää sopivina ja tiedostaa?
Eh, kyllä ne on ihan kurapaskaa sitten, kun kelit on huonoimmat mahdolliset eli esimerkiksi talvella maantie peilijäässä. Viime talvenakin oli monesti valtatiet etelä - Keski-suomi välillä sellaisessa kunnossa.

Juu tiedostaa voi ja ennakoida minkä kerkiää, niitä ne 50kmh ajelijat varmaan onkin sitten siellä tien tukkona, kun renkaissa ei enää pito riitä.
 
Kyllä niillä All-Seasoneilla pärjää kun ei aja reikä päässä, ts. "minä luotan renkaisiini". Kuinka moni teistä on oikeesti ollu renkaiden takia vaikeuksissa kun nopeudet pitää sopivina ja tiedostaa?

Minä olen ainakin nelivedollakin ollut ongelmissa 10km/h nopeuksissa all-seasoneilla (onneksi iso maavara pelastaa jos vähän menee ohi). Jos se on reikä päässä ajamista, niin meillä vain on eri kriteerit jo sitten kaahailulle.

Eivät ne pidä jäällä sen enempää kuin kesärengas, alamäessä niillä ei voi jarruttaa. Ja jos kesärenkaalla pärjää, niin miksi ostaa all-season merkinnällä huonompi kesärengas?
 
Kyllä niillä All-Seasoneilla pärjää kun ei aja reikä päässä, ts. "minä luotan renkaisiini". Kuinka moni teistä on oikeesti ollu renkaiden takia vaikeuksissa kun nopeudet pitää sopivina ja tiedostaa?

Mikä lasketaan "pärjäämiseksi". Se että tasaisella pääsee liikkeelle ja voi hitaasi ajaa eteenpäin?

Minä en pidä kelvollisena semmoisia renkaita, joilla ei talvella pääse liikkeelle liinnevaloista jos on vähänkään enemmän ylämäkeä ja toisinpäin, jos autoa ei saa pysähtymään alamäessä. Jonkinlainen järkevä jarrutuspito ja ohjattavuuskin pitäisi olla. Nuo all-seasonit on lähinnä verrattavissa kesärenkaisiin. Esimerkiki Nokian Renkaiden kesärenkaissa on tuo teksti, ja niillä ei varmasti pärjää talvella muualla kuin tasaisella suolatulla ajotiellä.
 
Onko kellään kokemusta noista michelinin e-primacyistä? Ei tunnu minkäänlaisia testejä olevan ilmoilla. Kovasti kehutaan etenkin vierintävastusta ja elinikää.
 
Onko kellään kokemusta noista michelinin e-primacyistä? Ei tunnu minkäänlaisia testejä olevan ilmoilla. Kovasti kehutaan etenkin vierintävastusta ja elinikää.
Joku 2000 km takana kyseisillä renkailla ja ei ole ollut pahaa sanottavaa. Kuluneet Primacy 3:t vaihtui noihin ja pientä kulutuksen laskua ehkä havaittavissa ja ovat toki uutena selvästi hiljaisemmat. Siihen perustuen Michelinin lupaukset vierintävastuksesta voivat suunnilleen pitää paikkaansa.

Rolling resistance tests performed on test benches by Applus Idiada, at Michelin’s request, on new tires in June
2020 and on tires milled to 2mm tread depth in August 2020, on size 205/55 R16 91V, comparing MICHEILIN
e.PRIMACY (new: 5.58 kg/t – worn: 5.13 kg/t) to MICHELIN PRIMACY 4 (new: 7.74 kg/t – worn: 6.25 kg/t);
BRIDGESTONE TURANZA T005 (new: 7.17 kg/t – worn: 5.81 kg/t); CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (new: 6.39
kg/t – worn: 5.49kg/t); CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (new: 8.93 kg/t – worn: 6.94 kg/t); DUNLOP
BLURESPONSE (new: 7.97 kg/t – worn: 5.54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (new: 7.01 kg/t – worn: 5.38
kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (new: 6.96 kg/t – worn: 6.30 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 (new: 8.79 kg/t
– worn: 6.97 kg/t). Results may vary depending on driving practices, vehicle and tire pressure.
(2) Carbon neutral at the time of purchase – Michelin has reduced the CO2 emissions from its production plants by 25% since 2010 and is aiming to reach carbon neutrality by 2050. A portion of the carbon credits that Michelin is earning by helping to finance projects designed to absorb or avoid carbon emissions will be used to offset the residual emissions from the production of MICHELIN e.PRIMACY tires (from raw materials extraction to customer delivery). This program is being carried out in partnership with the Livelihoods Carbon Funds, which finance projects to replant trees or install less energy-intensive cookstoves in a number of countries around the world.
 
Joku 2000 km takana kyseisillä renkailla ja ei ole ollut pahaa sanottavaa. Kuluneet Primacy 3:t vaihtui noihin ja pientä kulutuksen laskua ehkä havaittavissa ja ovat toki uutena selvästi hiljaisemmat. Siihen perustuen Michelinin lupaukset vierintävastuksesta voivat suunnilleen pitää paikkaansa.
Arponut jo pidemmän aikaa Goodyear Efficient grip 2:n, Landsail Qirin 990 ja E-Primacyn välillä. Pistin nyt kuitenkin nuo Michelinit tilaukseen paikallisesta liikkeestä kun tarjosivat samoihin hintoihin kuin netin halvimmat. Perjantaina pitäisi saada alle.. Nämä korvaavat vanhat Nokian Black 225/45R17 renkaat, joista en ole ikinä tykännyt.
 
Otimpa sitten noi Goodyear Effi Perf 2 225/45/17 420€ alle laitettuna jne.
Ei ilmeisesti ollut SCT:tia tälle koolle.

Hankookin prime kolmoset kesti alla kaksi kesää. Pintaa jäi 3-4mm, mutta vetelee niin pirusti joka suuntaan.
Nämä ollut nyt alla reilu 2kk ja 8mm pintaa jäljellä vetävällä akselilla. 10tkm ajettu eikä ainakaan vielä ole menneet huonoksi. Ei huminaa, kuminaa tai muutakaan vetelyä.

On kyllä hiljaiset ja vaikka tien pinta muuttuisi, niin ääni ei muutu yhtä radikaalisti. Mikä on hyvä juttu.
 
225-40-18 koossa olen miettinyt renkaiden ostoa, en varmaan jaksa netistä alkaa tilaamaan jos pelkät renkaat vaihdan, joten onko Tampereella päin suosituksia, mitä ostaa. Ainakin Landsail tai Sailun olis asennettuna 390e mitä selasin palveluita ja sitten joku Nereus rengas vielä halvempi, mutta varmaan huonompi myös. Toinen vaihtoehto olisi tilata uudet renkaat ja vanteet ja vaihtaa rengaskokoa samalla 225-45-17 kokoon, jolloin renkaita voisi valita ehkä vapaammin. Koko paketin jos tilaisi netistä niin se olis noin vajaa 900e esim Goodyear renkailla ja vanhat Mersun 18" vanteet vois myydä sitten pois.

Onko ideoita mitä kannattaisi tehdä. En varsinaisesti pidä Kiinan renkaista, mutta nytkin on sellaiset, en nyt kyllä merkkiä muista, GT tais olla mainittuna ja täyskaasullakin Mese (218hv) on nätisti hallinnassa eikä pito irtoa pahasti edes märällä, joten ehkä nämä Kiinan renkaat ovat kehittyneet vuosien varrella. Ehkä tuo Landsail + nykyiset vanteet vois olla se loogisin vaihtoehto.
 
Rengaskontista tilasin Nordexx kesärenkaat koossa 235/45 r18, toimitus seuraavaksi päiväksi kotiin ja paistoleimat 40/20. Kilpailukykyiset hinnat, ostaisin uudestaankin.
 
Huomenna tai ylihuomenna aattelin käydä rengaskaupoilla, kun näköjään katsastuksessa pääsee jo ajokieltoon, jos on alle 1.6mm renkaat ja aika lähellä on. Netistä jos tilaa, niin kestää liian kauan, haluaisin hoitaa asian ennen leimaa.

Joten tälläiset vaihtoehdot olis:
- 225/40-18 Nereus Sailfish NS061, 250e
- 225/45-18 Bridgestone Turanza T005, 500e
- 225/45-18 GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5, 490e

Onko näistä mitään kommentteja, tuo halpis vähän arveluttaa, no on ainankin halpa jos ei muuta. Renkaat olisivat sellaisesta kaupasta, jossa olen käynyt ja hyväksi havainnut.

Tosin kun asiaa aattelin, niin tuossa taitaa olla liian paljon eroa jos on 45 sarjan rengas, joten jäljelle jäisi pelkästään tuo Nereus.
 
No et sinä niitä Barumeita katsonu, kyllä niitä saa melkein mistä tahansa rengasketjusta tilauksena, mut esim rengascenter myy hyllystä.
 
Juu, pitää varmaan laajentaa valikoimaa, kun eipä niitä halvimpia kannata ostaa. Barum, Triangle, Sailun, Landsail näyttäisi olevan tarjolla paikallisesti, joten jotain sen tyyppistä alle.
 
+ Firestone sekä LingLong ja myös Vredestein välillä. Toki melkein mitä tahansa voi välillä saada hyvällä alennuksella napattua.
 
Triangle Sportex 225-40-18 ostin tänään, 360e asennettuna. Hyvin asiallinen, mukava rengas. Hiljainen, ei niin terävä reagoimaan kuin aikaisempi rengas ja auto menee paljon suorempaan kuin aikaisemmin. Ihmeellisen paljon vaikuttaa jos on hiemankin rengas kulunut sivureunasta.

Ei ole tosin sporttinen rengas, vaan sellainen hyvä cruisailurengas, sopii hienosti avoautoiluun. Mukava ja hiljainen ajossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 263
Viestejä
4 501 970
Jäsenet
74 375
Uusin jäsen
wookie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom