Kesärenkaat - yleisketju

Minkälaista ajoa maantiellä jos pidosta ongelmaa kesärenkailla? Koskaan ei itse ole tarvinnut murehtia kesärenkaiden pidosta ja ajotyyli ikuinen lievä ylinopeus
Ei kai kukaan puhunut pelkästä maantieajosta. Sadekelillä huonoilla renkailla sutii liikkeelle lähdöissä tehottomammallakin autolla.

Kärkkäisellä halpoja kumeja... kaikkia kokoja on
Ling longia, kingforestia ja intertracia. :rofl2:

Greenmax HP010 on kai ihan ok, mutta kahdesta muusta en ole kyllä koskaan kuullutkaan.
 
Ei kai kukaan puhunut pelkästä maantieajosta. Sadekelillä huonoilla renkailla sutii liikkeelle lähdöissä tehottomammallakin autolla.


Ling longia, kingforestia ja intertracia. :rofl2:

Greenmax HP010 on kai ihan ok, mutta kahdesta muusta en ole kyllä koskaan kuullutkaan.

Jos käyttäjien arvosteluja uskoo niin intertrac ihan ok.
 
Eipä näistä oikein osaa sanoa. Sunny ja Wanli oli aikaisemmin käytössä, molemmat aivan karseita renkaita ja aattelin pysyä erossa halpismerkeistä, mutta nykyisessä on GT Radial renkaat, tuli auton mukana ja sekin on joku halpismerkki. Ihan ongelmattomat olleet ja hyvä pito myös sateella. Tuntuu aika arpomiselta tai sitten halpikset on myös kehittyneet vuosien varrella, ehkä pitää muuttaa mielipidettä. Toisaalta sekin on ikävää, jos ne renkaat on auton alla ja huonot, on siinä oma vaivansa aina.

Gt radialia tullut kokeiltua useammassakin autossa, ihan hyviä halpiksia ne. Nykyiseen bemariin nakkasin testiksi gt radial sportactivet, monia muita halpiksia kuten mukamas hyvää linglong greenmaxiakin on ollut alla ja näissä gt radialeissa on aivan helvetisti parempi ohjaustuntuma, märkäpito ja ovat hiljaisemmatkin kuin greenmaxit. Ei tarvinut kiloa painoja laittaa eikä pystyheittoakaan ollut toisin kuin noissa linglong paskoissa.
Ainakin tätä mallia uskallan suositella vähän reippaammankin ajotyylin omaaville, ei sorra rungot alle ja kesken kaarteen tehdyt ohjausliikkeetkin menevät viiveettä perille. Näissä tuntuu hinta/ajo-ominaisuudet olevan erinomaisesti kohdallaan, ei edes edellisiin contisportcontacteihin verrattuna ole juuri huonommat. Contit ehkä hitusen hiljaisemmat ja piirun verran vieläkin jämäkämmät ajaa mutta nämä ehkä ~10% huonommat ja hinnassa paljon sitä suurempi ero.
 
^Uutenahan ei varmaan suuria eroja oo kun vertaat vanhaan kuluneeseen Contiin. Sit kun ajetaan gummit vaikka 3 milliin ja katotaan missä on märkäpitoa ja missä ei, niin laaturenkaat näyttää kyntensä.
 
1001renkaat sivulta koitin renkaita tilata x5seen. Maksoin tyhmänä suoraan tilisiirrolla. Peruivat tilauksen yksipuolisesti, kun ei renkaita muka ollutkaan. Rahat meni, eikä mitään saanu. Joku virallisen oloinen "kuitti" tuli sähköpostiin, että rahat palautuu muutamassa päivässä, mut ei ole näkyny...
 
1001renkaat sivulta koitin renkaita tilata x5seen. Maksoin tyhmänä suoraan tilisiirrolla. Peruivat tilauksen yksipuolisesti, kun ei renkaita muka ollutkaan. Rahat meni, eikä mitään saanu. Joku virallisen oloinen "kuitti" tuli sähköpostiin, että rahat palautuu muutamassa päivässä, mut ei ole näkyny...
ihan oikea sivuhan tuo on. Eiköhän ne rahat sieltä palaudu, mutta niissä rahansiirroissa monilla muillakin firmoilla kestää hetki jos toinenkin.
 
Jos joku kaipaa isompaan autoon hyviä renkaita niin Micheliiniltä löytyy crossclimate suv, noilla voi ajaa "talvella" M+S merkinnän ansioista, en toki suosittele sillä ei ole varmaan parhain pito mutta aikasin keväältä pitkälle syksyyn.




Faijan autoon tuli nimittäin hommattua uudet vanteet (vanhojen 20" tuning vanteiden tilalle) ja niihin tietenki uudet renkaat alkuperäiskokoisena, ajomukavuus ja ennen kaikkea ajo-ominaisuudet parani huomattavasti kun rengaskoko on se mikä pitää 265/65/17, sisälle ei 130km/h vauhdissa kuulu mitään eikä enää vetele urissa, 1500€ jäi hintaa misukoille ja vanteille alle laitettuna, en pidä hintaa pahana kun sinne tuli vielä soviterenkaat, pultit ja rengaspaineanturitkin. :woot:
 

Liitteet

  • IMG_20200328_103209.jpg
    IMG_20200328_103209.jpg
    3 MB · Luettu: 118
Onko kellään Michelin Primacy 4 kokemuksia? Mieluiten suuremmassa koossa 18” ylöspäin. Lähinnä melutaso kiinnostaa.

Alkaa olla ensiasennus Pirelli P7:t ajettu kohta loppuun(alle 3mm) yhden kesän jälkeen ja tarvitsee mennä uudet renkaat shoppaamaan varmaan 10tkm sisään. Pääkriteerinä hiljaisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Primacy 4 ainaki hiljane rengas, toki jos alkukesän urissa jyrryyttää ni ei sillo hiljasta rengasta ookkaan.
 
ihan oikea sivuhan tuo on. Eiköhän ne rahat sieltä palaudu, mutta niissä rahansiirroissa monilla muillakin firmoilla kestää hetki jos toinenkin.

Kolme arkipäivää lukee näköjään siinä sähköpostissa, joka tuli 6.8.2019. Tarkoittikohan kolmea arkivuotta. Noh oma mielipide on, että ihan umpihuijarisivusto
 
Mites tuo 1001renkaat toimii käytännössä? Pystyy tilaamaan renkaat haluamaansa rengasliikkeeseen? Miten noissa rengasliikkeissä suhtaudutaan tohon?
 
Mites tuo 1001renkaat toimii käytännössä? Pystyy tilaamaan renkaat haluamaansa rengasliikkeeseen? Miten noissa rengasliikkeissä suhtaudutaan tohon?
Jos mahdollista, vie jonnekin "nyrkkipajalle" laitettavaksi. Tuppaa nuo jotkut rengasliikkeet rahastaa muualta ostetuista renkaista, rengastyöt hinnalta korkeaksi.
 
1001renkaista olen itse ja muutama tuttu tilannut. Ihan on renkaat tulleet perille ja sivusto on validi.

Laitoin niille asiasta pari sähköpostiakin, joista toiseen ne muistaakseni vastasivat että homma on hoidossa ja rahat palautuu. Suoraan siis valehtelivat ja jonkinlainen asiakirjaväärennös tuo virallisen oloinen rahojenpalautussähköpostikin.

En voi suositella 1001renkaat sivua kellekään ja kannattaa maksaa visalla niin saa rahansa tapeltua paremmin takaisin.

Loppujenlopuksi ostin 255/55/18 kesärenkaat paikallisesta 310€ allelaitettuna, joten en näe mitään järkeä tilata epävarmasta nettifirmasta mitään
 
Laitoin niille asiasta pari sähköpostiakin, joista toiseen ne muistaakseni vastasivat että homma on hoidossa ja rahat palautuu. Suoraan siis valehtelivat ja jonkinlainen asiakirjaväärennös tuo virallisen oloinen rahojenpalautussähköpostikin.

En voi suositella 1001renkaat sivua kellekään ja kannattaa maksaa visalla niin saa rahansa tapeltua paremmin takaisin.

Loppujenlopuksi ostin 255/55/18 kesärenkaat paikallisesta 310€ allelaitettuna, joten en näe mitään järkeä tilata epävarmasta nettifirmasta mitään

Jos kerran tuohon hintaan sait lähipajalta jopa allelaitettuna, niin miksi edes katsoa 1001renkaiden suuntaan?

Kyllä minä uskoisin että rahat palautuu, onko kiirusta nyt koronan takia vai mistä johtuu..
 
Laitoin niille asiasta pari sähköpostiakin, joista toiseen ne muistaakseni vastasivat että homma on hoidossa ja rahat palautuu. Suoraan siis valehtelivat ja jonkinlainen asiakirjaväärennös tuo virallisen oloinen rahojenpalautussähköpostikin.

En voi suositella 1001renkaat sivua kellekään ja kannattaa maksaa visalla niin saa rahansa tapeltua paremmin takaisin.

Loppujenlopuksi ostin 255/55/18 kesärenkaat paikallisesta 310€ allelaitettuna, joten en näe mitään järkeä tilata epävarmasta nettifirmasta mitään

Kyllä mulle tuli rengassarja 1001renkaista ihan kivuttomasti vuosi sitten. Muistaakseni kommunikaatio oli hieman heikohkoa, mutta suht nopsaan sain renkaat.
 
Jos kerran tuohon hintaan sait lähipajalta jopa allelaitettuna, niin miksi edes katsoa 1001renkaiden suuntaan?

Kyllä minä uskoisin että rahat palautuu, onko kiirusta nyt koronan takia vai mistä johtuu..
2 viikkoa on lainmukainen rahojen palautusaika, itse tämän kokenut olen. Näin myös Suomessa. Jos mahdollista, kannattaa maksaa kortilla nettiostokset. Luottokunta palauttaa rahat, jos yritys ei.
 
Gt radialia tullut kokeiltua useammassakin autossa, ihan hyviä halpiksia ne. Nykyiseen bemariin nakkasin testiksi gt radial sportactivet, monia muita halpiksia kuten mukamas hyvää linglong greenmaxiakin on ollut alla ja näissä gt radialeissa on aivan helvetisti parempi ohjaustuntuma, märkäpito ja ovat hiljaisemmatkin kuin greenmaxit. Ei tarvinut kiloa painoja laittaa eikä pystyheittoakaan ollut toisin kuin noissa linglong paskoissa.
Ainakin tätä mallia uskallan suositella vähän reippaammankin ajotyylin omaaville, ei sorra rungot alle ja kesken kaarteen tehdyt ohjausliikkeetkin menevät viiveettä perille. Näissä tuntuu hinta/ajo-ominaisuudet olevan erinomaisesti kohdallaan, ei edes edellisiin contisportcontacteihin verrattuna ole juuri huonommat. Contit ehkä hitusen hiljaisemmat ja piirun verran vieläkin jämäkämmät ajaa mutta nämä ehkä ~10% huonommat ja hinnassa paljon sitä suurempi ero.
Täällä taas aivan päinvastaisia kokemuksia noista renkaista. Itsellä oli edellisessä autossa uudet GT Radial Sport Activet 225/45/17 koossa. Aivan järkyttävän meluisat renkaat ja tuntuivat poimivan jokaisen pienenkin töyssyn tiestä ja paineita laskemalla meni lötköksi. Pito oli myös onneton ja jopa 1.2 TSI Octavia suti yllättävän rajusti noilla renkailla, eikä tarvinnut välttämättä olla märkääkään.

Yhden kesän noilla jaksoin ajella ja ostin sitten Savan halpisrenkaat tilalle ja auto hiljeni tuntuvasti. Oli myös paljon parempi ajotuntuma ja pito. Tuulilasin testissä nuo GT Radialit haukuttiin joskus täysin ja en ihmettele yhtään. Ei kyllä GT Radialin talvirenkaatkaan sen parempia ole. Isä osti joskus auton, jossa oli uudet radialin nastat ja kuulosti aivan kuin pyöränlaakeri vetelisi viimeisiään ja ekassa liikenneympyrässä puski pitkälle. Usean talven ajettu Hakka 7 piti paljon paremmin :hammer:

Nykyiseen autoon edellinen omistaja ehti juuri ostaa Michelin Primacy 4:t ennen auton myyntiä. Eiköhän noilla mukavasti mene useampi kesä, kun ainakin mainospuheiden mukaan kestävä rengas. Miellyttävän hiljaiset ainakin.
 
Täällä taas aivan päinvastaisia kokemuksia noista renkaista. Itsellä oli edellisessä autossa uudet GT Radial Sport Activet 225/45/17 koossa. Aivan järkyttävän meluisat renkaat ja tuntuivat poimivan jokaisen pienenkin töyssyn tiestä ja paineita laskemalla meni lötköksi. Pito oli myös onneton ja jopa 1.2 TSI Octavia suti yllättävän rajusti noilla renkailla, eikä tarvinnut välttämättä olla märkääkään.

Yhden kesän noilla jaksoin ajella ja ostin sitten Savan halpisrenkaat tilalle ja auto hiljeni tuntuvasti. Oli myös paljon parempi ajotuntuma ja pito. Tuulilasin testissä nuo GT Radialit haukuttiin joskus täysin ja en ihmettele yhtään. Ei kyllä GT Radialin talvirenkaatkaan sen parempia ole. Isä osti joskus auton, jossa oli uudet radialin nastat ja kuulosti aivan kuin pyöränlaakeri vetelisi viimeisiään ja ekassa liikenneympyrässä puski pitkälle. Usean talven ajettu Hakka 7 piti paljon paremmin :hammer:

Nykyiseen autoon edellinen omistaja ehti juuri ostaa Michelin Primacy 4:t ennen auton myyntiä. Eiköhän noilla mukavasti mene useampi kesä, kun ainakin mainospuheiden mukaan kestävä rengas. Miellyttävän hiljaiset ainakin.

Tuo pintakovuus nyt on käytännössä jokaisen sporttisemman renkaan ominaisuus, contisportcontact 5 ja goodyearin eagle asymmetric 3 ihan sama "vika" ainakin. Nuo goodyearit ovat varmaan parhaat renkaat mitä on omiin autoihin tullut laitettua.
Jäykempi runko välittää niitä tien poikittaissaumoja ja muita virheitä enemmän läpi, jos tykkää vetelillä hyytelöillä hissuksiin hyllyä niin kannattaa toki ihan toisenlaisia renkaita ostaa. Yli 200hv lukoton takaveto sutii yhtä paljon/vähän näillä sportactiveilla kuin noilla conteillakin, octaviassa(ja monissa muissakin halvoissa etuvetoisissa) on käsittämättömän surkea vetopito ja kuten muutkin lukottomat etuvedot niin alle 100hv tehoilla kuivallakin kelillä kaarteen sisäpuolisen renkaan saa sutimaan helposti. Jäykempirunkoinen rengas saattaa sellaisessa jopa pahentaa sitä ongelmaa vaikka itse rengas olisi pitävämpi.
Se parempi ajotuntumakin on aika suhteellinen käsite, esim. entisen työkaverin mielestä 15" löysillä pullakumeilla oli hyvä ajaa ja omasta mielestä niillä veltoilla renkailla sai tehokkaasti pilattua koko auton. Ohjauksesta katosi se vähäinenkin tarkkuus ja ratin kääntämisen vaikutukset tulivat selkeällä viiveellä.

Gt radialin nastoja on sattunut kahteen autoon ja ne todellakin olivat hirveän äänekkäät eikä pitokaan ollut hyvä. Vaihtuivat erittäin nopeasti toisenmerkkisiin.
 
Noissa kiinarenkaissa tuntuu olevan ihmeellistä kehitystä laidasta laitaan eikä sellaista hyvää kompromissia tahdo vieläkään löytyä niinkuin jostain muista halvemmista "laatumerkeistä". Ennen ainakin Ling Longit oli kovia kuin kivi ja pito ja melu sen mukainen. Sitten taas nykyisin esim. nuo suositut Landsail LS588:t on rungoltaan huomattavan löysät. Pito ja melu on varmaan parempi kuin merkkikumeissa mutta vielä 18" koossakin jo auton kylkeen potkaisemalla huomaa sen huojumisen ja ajossa se esiintyy ohjauksen hitautena, eli ns. viiveellä tulee ohjaus ja hieman sellainen epämääräinen fiilis. Ainakin vanhoihin Continentaleihin verrattuna. Toki uudessa ja vanhassa on aina vissi ero muutenkin mutta en usko että yksikään merkkirengas olisi tuollainen kitkamainen lulla.
Rentoon pappamersumeininkiin kuitenkin omiaan ja eipä tuotakaan välttämättä huomaa, jos ei ole samassa autossa verrannut. Ero on kuitenkin selkeä ja sen tuntee jo kaupunkivauhdeissa.

Kuorma-auton renkaissa havaittavissa samaa tuon kiinalaisten löysyyden suhteen. Tietyt kiinanmerkit on silminnähden löysiä rungoltaan jos vertaa esim. Bridgestoneen ja Contiin, vaikka speksit on täsmälleen samat. En laittaisi kiinalaisia eturenkaita raskaassa kalustossa vieläkään... Ei se hinta tyhjästä näytä muodostuvan, vaikka noissa merkkirenkaissa onkin välillä suorastaan törkeät katteet ominaisuuksiin nähden.
 
Vaihdoin autoa viime kesänä ja mukana tuli melko tuoreet Matador MP47 Hectorra 3:t koossa 205/55 R16. Matador on Continentalin kakkosmerkki ja ainakin viime kesän kokemusten perusteella ihan passelit renkaat eikä pikaisen googletuksen perusteella hintakaan päätä huimaa.
 
Nyt on tarkkaa rengastestiä, kun kylkiin potkimalla todetaan renkaan löysyys.

Se nyt oli vain yksi epämääräinen havainto muiden joukossa johon kuitenkin kiinnitti heti huomiota samoin kuin peilistä tulee tuijotettua vähän väliä vanteen reunaa ja kumin eläminen vanteella on huomattavaa verrattuna vanhoihin kumeihin. Enkä ihmettele yhtään että sen jo näkee noin selkeästi, koska ajettavuudessa on niin iso ero nopeissa liikkeissä ja mutkasta kiihdyttäessä.
 
Vaihdoin autoa viime kesänä ja mukana tuli melko tuoreet Matador MP47 Hectorra 3:t koossa 205/55 R16. Matador on Continentalin kakkosmerkki ja ainakin viime kesän kokemusten perusteella ihan passelit renkaat eikä pikaisen googletuksen perusteella hintakaan päätä huimaa.

Noita samoja oli kierros alla 225/45 R17 koossa, ihan toimiva perusrengas. Vähän löysemmän puoleiset mutta muuten ei oikein pahaa sanottavaa jäänyt mieleen. Hintaan nähden laatu oli vähintäänkin kohdallaan kun uudet tuollaiset sain ~200€ vanteille väännettynä :rofl2:
 
Budjettirengas hakusessa kossa 215/55/16. Ehdotuksia?
Perus perhekurvailua tiedossa, joten racing-ominaisuuksille ei tarvetta :cool:

Itse laitoin Landsail LS388 meseen ja ihan tyytyväinen olen ollut. Mukava, hiljainen, ei uraherkkä ja märkäpitokin hyvä. Vesiliirtokin menettelee vaikkei ihan parhaille pärjää. Sopii hyvin vauhdikkaampaankin ajoon, pidosta ei jää kiinni. Aika pehmeä on kyllä renkaan rakenne ja kumi. Itseä ei pieni pehmeydestä johtuva epämääräisyys häiritse. Jos sitten hakee jämäkkää ja täsmällistä ajettavuutta tai rengasta ratapäiville, niin sitten ei varmaankaa ole oikea valinta. Normiajoon passaa mielestäni hyvin budjettirenkaaksi. Jos sitten hintaero johonkin ns. laaturenkaaseen jää kovin pieneksi, niin ehkä kannattaa kallistua sen puoleen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia Minervasta? Noista edullisen pään gummeista Landsail olisi ykkösvalinta mutta ei löydy joka puljusta, tai jos löytyy niin tilamalla menee viikko-pari tms.
 
Osta landsailit. Semmoiset mulla tälläkin hetkellä on cr-v alla ja en huomaa mitään eroa aikaisemmin olleisiin nokian suv renkaisiin.

No, itsehän en Nokiania laittais kesärenkaaksi alle. Varsinkin jo elämänsä ehtoopuolella nuo ovat kuulemma karmivat. Kun ostin tuon autoni niin siinä oli melko kulununeet Nokianit alla ja koeajolla olin melko varma että nyt perä tai takalaakerit on finito. Sain kuitenkin takuun tuolle joten ostin auton ja samantien rengaskauppaan vaihtamaan renkaat. Sinne jäi metelit. :)
 
Onko täällä maastoautokuskeja?
Ei siis ajeta maastossa, mutta hiekkateitä ja asfalttia
Millaista rengasta suosinu?

Nyt Pajerossa alla Yokohama Geolandar A/T G015 265/60R18
Mietin seuraaviksi esim Geolandar H/T G056 tai Cooper Discoverer ATT
 
No, itsehän en Nokiania laittais kesärenkaaksi alle. Varsinkin jo elämänsä ehtoopuolella nuo ovat kuulemma karmivat. Kun ostin tuon autoni niin siinä oli melko kulununeet Nokianit alla ja koeajolla olin melko varma että nyt perä tai takalaakerit on finito. Sain kuitenkin takuun tuolle joten ostin auton ja samantien rengaskauppaan vaihtamaan renkaat. Sinne jäi metelit. :)
Hyvin samanlaisia kokemukset itsellä Nokian Hakka kesärenkaista. Niissä oli kulumisuran pohjalla sellainen hento "ristikko". Se oli varmaankin se joka aiheutti epämukavuuden lisäksi kovan huminan ajaessa. Tarkkaa mallia en muista, mutta toivottavasti nykyiset hakkapeliitat eivät ole yhtä huonoja vähän ajan kuluttua käytettynä
 
Camskillistä lähti tilaus noista Maxxis Victra Sport 5 renkaista. Saa sitten nähdä, ovatko käytännössä hyvät. 18" koossa tuli posteineen hintaa n. 430 euroa.
 
Onko kokemuksia Minervasta? Noista edullisen pään gummeista Landsail olisi ykkösvalinta mutta ei löydy joka puljusta, tai jos löytyy niin tilamalla menee viikko-pari tms.
Vuosia sitten vanhaan autoon ostin Hakka Bluet ja ne suli alle puolessatoista kesässä, tilalle minervat jotka maksoi kolmasosan ja kolme kesää olisivat alla ja olisi menneet vieläkin helposti, ajo-ominaisuuksissa en edes merkittävää eroa huomannut, omat renkaat oli muistaakseni 225/45/17. Eli ainakin huomattavasti kovemmat renkaat kuin premiumit, mutta autossa tuli renkaat sen verran kaaresta ulos että rengasmelu oli joka tapauksessa melkoinen. Kakkosautoon voisin ihan hyvillä mielin laittaa nytkin minervat jos olisi tarvetta vaihtaa.
 
Tänään tilasin Landsail Sentury Qirin 990 225/50/17. Koekaniiniksihan tässä joutui . Toivottavasti ei suuri pettymys. Contit on nyt 6v jälkeen korput ja huonot ajaa.
Tänään tuli alle Landsail Sentury Qirin 990 225/50/17. Hyvin meni tasapainotus n. 25-35g/rengas. Ihan hiljaisilta vaikuttaa, ajettavuuskin hyvä, aika näyttää tietysti miten on. 7,5mm kulutuspintaa uutena.
 

Liitteet

  • IMG_20200403_121500.jpg
    IMG_20200403_121500.jpg
    2,5 MB · Luettu: 457
  • IMG_20200331_112456.jpg
    IMG_20200331_112456.jpg
    3,2 MB · Luettu: 468
Tänään tuli alle Landsail Sentury Qirin 990 225/50/17. Hyvin meni tasapainotus n. 25-35g/rengas. Ihan hiljaisilta vaikuttaa, ajettavuuskin hyvä, aika näyttää tietysti miten on. 7,5mm kulutuspintaa uutena.
Noissahan on hyvät speksit. Varmaan menee kokeiluun seuraavaksi. Hintakaan ei paha. :thumbsup:
 
On hyvät speksit tarroissa, miten lie käytännössä sitten. Ihan hyviltä kyllä vaikuttaa . Treadwear 520, eli pitäisi kestää kulutuspinnan..

Tuosta on vain hyvä muistaa, että treadwear ei ole mikään standardi. Eli Landsailin 520 ei ole sama kuin esim. Hankookin, Continentalin, Linglongin yms.
 
Tuosta on vain hyvä muistaa, että treadwear ei ole mikään standardi. Eli Landsailin 520 ei ole sama kuin esim. Hankookin, Continentalin, Linglongin yms.

Noissa omissakin LS388:ssa on muistaakseni treadwear 500. Vaikea uskoa, kun kumi on noin pehmeää. Noista on jo yhdenkesän ajoilla selkeesti pintaa lähteny, mutta en osaa vielä oikein verrata edellisiin Kumhoihin. Oletettavaa kuitenkin, että pehmeän kumiseoksen rengas kuluu nopeammin kuin kovemman.
 
Tuosta on vain hyvä muistaa, että treadwear ei ole mikään standardi. Eli Landsailin 520 ei ole sama kuin esim. Hankookin, Continentalin, Linglongin yms.
Ei olekkaan standardi, varsinkaan näissä kiinalaisissa välttämättä. Edellisessä autossa kesti Hankook Ventus Prime3 225/45/17 yhden kesän ja edellisestä syksystä n. 1,5kk n. 22tkm. Jos näillä puolet halvemmilla Landsaileilla edes samaan pääsisi, olisi hintansa haukkunut.
 
Toyota avensis vm 2010 tarvii uudet kesärenkaat. Olisiko tässä hyvä?


Kyseessä siis farmari 1,8l ja nelihenkinen perhe.

Renkaana ihan pätevät, joskin tuppaavat kulumaan aika nopeasti. Samoin laatuvaihtelu on melko suurta, eli varaudu siihen ettei rengas ole välttämättä ihan tasapainossaan.
 
Toyota avensis vm 2010 tarvii uudet kesärenkaat. Olisiko tässä hyvä?


Kyseessä siis farmari 1,8l ja nelihenkinen perhe.
Nuo voisi olla toinen halpis vaihtoehto.
69€ Rengas Landsail 205/55 ZR17 95W XL | LS388 | 1001Renkaat.com
 
Jeps, samoihin päädyin koossa 215/55/17" 94W. Noin 330€ vanteille laitettuna.

Auton omamassa noin 2000kg, eli noille jää kantavuutta 670kg auton massan päälle. Riittänee?

Arvostelut ja kokemukset ainakin tuntuvat olevan positiivissävytteisiä.
Ei varmasti avensiksen omamassa 2000kg ole. Taidat nyt kokonaismassasta puhua eli mitä auto täyteen lastattuna maksimissaan saa olla.
 
Kesärenkaat tarvitsisi vaihtaa, mutta edellinen omistaja ruotsista on jostain löytänyt alle rengaskoon, josta on tarjolla heikosti valikoimaa: 235/45 18". Ilmeisesti rekisteriin on merkitty maahantuonnin yhteydessä ne renkaat, jotka mukana olivat, sillä rekisteriotteessa on mainittu vain kaksi kokoa. Toinen on 17" talvirenkaiden 215/55.

Rengasliikkeiden sivuilla kun valitsee auton mallin, tarjoilevat ne vaihtoehdoiksi 18" kokoja 225/40, 245/40 ja 245/45. Voinko ottaa alle jonkin näistä vaihtoehdoista, vaikkei niitä ole rekisteriotteessa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 390
Viestejä
4 511 137
Jäsenet
74 360
Uusin jäsen
mouserapids

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom