Kesärenkaat - yleisketju

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
254
Sava Intensa UHP 2 - oli vuosi pari sitten hyvä kompromissi hintaansa nähden (olis pitänyt ostaa...), nyt on hinta noussut ainakin etelänaapurissa ja GY:n tuotekehitys ei taida painottua tähän merkkiin? Mutta kannattaa tsekata.

Kumho PS71 - jäänyt itsellä nettikauppaan pariin kertaan heikon kestoiän johdosta, mutta nyt on alkanut tulla parempia testituloksia tolta osin ja oltaisiin jossain keskikastissa?

Hei, mistä Goodyear edukkaasti? 225/45 & 245/40 17 tuhannen ja yhden yön toimituksella 484€, Rehvid24 499€ ja postikuluja nykyään laskuttava luottopaikka rengas24.com 514€. Muita varteenotettavia?
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 481
Hei, mistä Goodyear edukkaasti? 225/45 & 245/40 17 tuhannen ja yhden yön toimituksella 484€, Rehvid24 499€ ja postikuluja nykyään laskuttava luottopaikka rengas24.com 514€. Muita varteenotettavia?
Tarkoitatko, että kapeat eteen, leveät taakse vai vaihtoehtoja?

Reffillä näyttäis eri mallit kapeana olevan ~105€ kulmalla kappale ja nuo leveät on EV:tä ~160€/kpl.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
88
Tuossahan on eri malli, hs 52 kärjessä adac 2024 rengastestissä;
Tainnut mennä jo monilta osin koot ja mallit sekaisin. Eka hakee 20" ja mennään 17" kautta 16"
Kumho Ecsta PS71 ja niinkuin kaikki muutkin renkaat kestävät eri tavalla eri kokoisina.
Esim. mainittu PS71 kokona 225/45 R18 niin kulutuskesto 38800km. Eli 10tkm enemmän kuin tuossa aikaisemmassa kuvajassa.


Capture.JPG
 

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
254
Tarkoitatko, että kapeat eteen, leveät taakse vai vaihtoehtoja?

Reffillä näyttäis eri mallit kapeana olevan ~105€ kulmalla kappale ja nuo leveät on EV:tä ~160€/kpl.
Urheilupaketin mukainen sekarengastus, suoraan käännettynä. Eli takana leveämmät. Reff.ee menee yli 550€ kuluineen. Rehvid24 tällä hetkellä houkuttelevin.

Edit: Malli siis Eagle F1 Asymmetric 6, toki ei taida takasta muuna saadakkaan GY:ltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 101
Jos Hakka Blue kuluu yhtä nopeasti kuin edelliset versiot niin ei auta vaikka urasyvyyttä olis 10mm.
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
520
Tainnut mennä jo monilta osin koot ja mallit sekaisin. Eka hakee 20" ja mennään 17" kautta 16"
Kumho Ecsta PS71 ja niinkuin kaikki muutkin renkaat kestävät eri tavalla eri kokoisina.
Esim. mainittu PS71 kokona 225/45 R18 niin kulutuskesto 38800km. Eli 10tkm enemmän kuin tuossa aikaisemmassa kuvajassa.


miten te katsotte jotai kestävyys taulukkoa eikö sen renkaan pidä olla turvallinen maks kaksi kesää? nyt en tajua tätä porukkaa täällä?
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
443
GT Radial Sport Active 2
Sava Intensa UHP 2
Kumho PS71

Olettaen että ajettavuus on sitä että auto menee sinne minne käsketään.
Juurikin niin. Ei ole mikään sporttiautokaan kyseessä. Kunhan menee sinne minne kuski käskee, eikä renkaista johtuvaa täristämistä/pompotusta ilmene. Eipä ole moista ilmennytkään pitkään aikaan millään renkaalla (alla ollut eri autoissa mm. Bridgestonea, Nokian, Road-X, Hankookin kesärenkaita.)

GT Radialiinkin vois tutustua, tällä hetkellä Kumhon PS71 ja HS52 sekä Sava Intensa UHP 2 kolmena vart.otettavana vaihtoehtona.

Myös rengasliikkeen tarjonta/hinta pitää kysyä, vaikka rengaskoneetkin on käytettävissä.
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
520
1710954155844.png

haasteita valita, auto ei oo sportti vehje ei mennä mutka teille kummemmin eikä radalle. auton taakse tulevat eli taka akselille
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
520
Asiaton käytös - älä spämmää useita peräkkäisiä viestejä ketjuun, samasta asiasta on ohjeistettu jo aiemmin
1710962251361.png


otin noi nii ei mee varmaa mönkää
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
443


otin noi nii ei mee varmaa mönkää
Mulla hyvät kokemukset noista Hankookin Ventus Prime 3 kumeista ja jossain 16" koossa olivat. Renkaan kestokin oli mielestäni hyvä. Tosin en kerennyt ajaa niillä kun varmaan 20 tkm, mutta silti pintaa oli vielä 6 mm kun auton möin pois. Ja renkaat tulivat auton mukana, oli niillä edellinen omistajakin varmaan yhden kesän jo ajanut niillä.

Mielestäni hiljaisetkin oli ja ajettavuudessa ei moittimista.
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
520
Mulla hyvät kokemukset noista Hankookin Ventus Prime 3 kumeista ja jossain 16" koossa olivat. Renkaan kestokin oli mielestäni hyvä. Tosin en kerennyt ajaa niillä kun varmaan 20 tkm, mutta silti pintaa oli vielä 6 mm kun auton möin pois. Ja renkaat tulivat auton mukana, oli niillä edellinen omistajakin varmaan yhden kesän jo ajanut niillä.

Mielestäni hiljaisetkin oli ja ajettavuudessa ei moittimista.
joo hommaan eteen vielä 205 55 koossa ku saa massia. nyt nokian hakka5 kitkat alla, neki tosi nätit mut löysä runko
 

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
254
Nyt on vielä hyvä ottaa kantaa kun ei tiedä tuloksia, niin vähän riman alitus tuo TM:n testijoukko, jos peräänkuulutetaan vierintävastukseltaan optimoituja renkaita, niin siellä on muutama niitä, sitten Hankookilta ja Nexeniltä UHP-rengas ja Pirelliltä perus-Premium, Firestonelta sama ilman Premiumia sekä sitten joku neverheard Roadhog. Itseäni lainatakseni:

Yleisesti TM:n testiin pääsee jos on joko markkinointiin satsaava huippurengas, halpisrengas jota kotimainen organisaatio myy kovaan hintaan tai sitten joku rupusarjan verrokki jota kukaan ei osta kumminkaan.


Bannin uhalla hankintapäivitys, rehvid24 ei vakuuttanut ostoprosessissa ja esim. toimitusaika pompsahti kesken oston ja tuli vironkielisiä huomauksia. Lopulta toimitusehtojen ja "erikoistilauksen" lisäksi kolmas ruksittava rasti hyväksyttäväksi mille ei ollut mitään tekstiä. Totesin että tämä ei ole vielä sillä tasolla että oltaisiin kolmanneksi halvimmalla tarjouksella saamassa tilausta, joten tänään 1001:selle tilaus click-click-click, äsken tuli seurantakoodi helpommin löytyvälle parille, anskattoo millainen "erikoistilaus" harvinaisempi takapari on. Kolmas Goodyear-setti yhtä moneen kvartaaliin, hyvä vuosi?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 800
Nyt on vielä hyvä ottaa kantaa kun ei tiedä tuloksia, niin vähän riman alitus tuo TM:n testijoukko, jos peräänkuulutetaan vierintävastukseltaan optimoituja renkaita, niin siellä on muutama niitä, sitten Hankookilta ja Nexeniltä UHP-rengas ja Pirelliltä perus-Premium, Firestonelta sama ilman Premiumia sekä sitten joku neverheard Roadhog. Itseäni lainatakseni:

Yleisesti TM:n testiin pääsee jos on joko markkinointiin satsaava huippurengas, halpisrengas jota kotimainen organisaatio myy kovaan hintaan tai sitten joku rupusarjan verrokki jota kukaan ei osta kumminkaan.

Bannin uhalla hankintapäivitys, rehvid24 ei vakuuttanut ostoprosessissa ja esim. toimitusaika pompsahti kesken oston ja tuli vironkielisiä huomauksia. Lopulta toimitusehtojen ja "erikoistilauksen" lisäksi kolmas ruksittava rasti hyväksyttäväksi mille ei ollut mitään tekstiä. Totesin että tämä ei ole vielä sillä tasolla että oltaisiin kolmanneksi halvimmalla tarjouksella saamassa tilausta, joten tänään 1001:selle tilaus click-click-click, äsken tuli seurantakoodi helpommin löytyvälle parille, anskattoo millainen "erikoistilaus" harvinaisempi takapari on. Kolmas Goodyear-setti yhtä moneen kvartaaliin, hyvä vuosi?
1001Renkaillahan on ihan susipaska asiakaspalvelu, mutta jos sen kanssa ei tarvi asioida, niin ihan ok pulju.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 979
Nyt on vielä hyvä ottaa kantaa kun ei tiedä tuloksia, niin vähän riman alitus tuo TM:n testijoukko, jos peräänkuulutetaan vierintävastukseltaan optimoituja renkaita, niin siellä on muutama niitä, sitten Hankookilta ja Nexeniltä UHP-rengas ja Pirelliltä perus-Premium, Firestonelta sama ilman Premiumia sekä sitten joku neverheard Roadhog. Itseäni lainatakseni:

Yleisesti TM:n testiin pääsee jos on joko markkinointiin satsaava huippurengas, halpisrengas jota kotimainen organisaatio myy kovaan hintaan tai sitten joku rupusarjan verrokki jota kukaan ei osta kumminkaan.

Bannin uhalla hankintapäivitys, rehvid24 ei vakuuttanut ostoprosessissa ja esim. toimitusaika pompsahti kesken oston ja tuli vironkielisiä huomauksia. Lopulta toimitusehtojen ja "erikoistilauksen" lisäksi kolmas ruksittava rasti hyväksyttäväksi mille ei ollut mitään tekstiä. Totesin että tämä ei ole vielä sillä tasolla että oltaisiin kolmanneksi halvimmalla tarjouksella saamassa tilausta, joten tänään 1001:selle tilaus click-click-click, äsken tuli seurantakoodi helpommin löytyvälle parille, anskattoo millainen "erikoistilaus" harvinaisempi takapari on. Kolmas Goodyear-setti yhtä moneen kvartaaliin, hyvä vuosi?
Sen sijaan, että pitää viritellä joka kerta näitä aivan naurettavia skenaarioita ja salaliittoteorioita TM:n puolueellisuudesta, niin olisit voinut vaikka mennä kirjastoon lukemaan testiin valittujen renkaiden valintaperusteita:

1711132765604.png
1711132823085.png
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 911
1001Renkaillahan on ihan susipaska asiakaspalvelu, mutta jos sen kanssa ei tarvi asioida, niin ihan ok pulju.
Onko siellä nykyään asiakaspalvelu, sehän on sitten parantanut? Itse en saanut mitään vastausta kun kyselin joskus perään, kuukauden päästä palautui rahat tilille, renkaita ei tullut ikinä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 800
Onko siellä nykyään asiakaspalvelu, sehän on sitten parantanut? Itse en saanut mitään vastausta kun kyselin joskus perään, kuukauden päästä palautui rahat tilille, renkaita ei tullut ikinä.
Mulle tuli kyllä renkaat ajallaan, mutta ne eivät olleet laadullisesti sitä mitä oletin ja siitähän hauska keskustelu syntyi, silloin kuin viitsivät Google kääntäjän avulla vastailla.
 

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
254
Ei Paypal auta, jos joudut reklamoimaan jo maksettuja renkaita runkovian takia.
Paypal auttaa jos ns. kotiläksyt on tehty ja luottokorttiyhtiö sama. Ja vaikka ei auttaisikaan, niin säästö on sen verran että voi ostaa yhden ylimääräisen ja silti jää halvemmaksi. Ainakin tämän topicin perusteella kaikkein heikoimmalla näyttäisi olevan runkovikaisen renkaan kivijalasta ostanut, joka on ostanut myös asennukset ja allelaitot, ja tämän jälkeen ajanut renkaalla.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 800
Paypal auttaa jos ns. kotiläksyt on tehty ja luottokorttiyhtiö sama. Ja vaikka ei auttaisikaan, niin säästö on sen verran että voi ostaa yhden ylimääräisen ja silti jää halvemmaksi. Ainakin tämän topicin perusteella kaikkein heikoimmalla näyttäisi olevan runkovikaisen renkaan kivijalasta ostanut, joka on ostanut myös asennukset ja allelaitot, ja tämän jälkeen ajanut renkaalla.
Miten se Paypal auttaa, jos se maksu on jo suoritettu jokin aika sitten? En susta tiedä, mutta ennemmin väittelen runkovikaisesta renkaasta paikanpäällä suomeksi, kuin jonkun apinan kanssa jossain päin eurooppaa.
 

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
254
Sen sijaan, että pitää viritellä joka kerta näitä aivan naurettavia skenaarioita ja salaliittoteorioita TM:n puolueellisuudesta, niin olisit voinut vaikka mennä kirjastoon lukemaan testiin valittujen renkaiden valintaperusteita:
Skippasin siinä kohdassa kun 10:n renkaan vertailu julistettiin suureksi. Suuri on 50:n renkaan vertailu. Ja mitä nauruun tulee, niin ihan täyttä vitsiähän tuo jo lainaamasi perusteella on, TM on löytänyt 8 rengasta joissa on B-energiamerkintä ja valmistustehdas määrittää tuotekehitysresurssit?

Vai lukeeko lainaamassasi nimenomaan kuten kirjoitin, että ensin valitaan merkit ja nyt on pitänyt tinkiä jopa testikriteereistä jotta on saatu oikeat merkit mukaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 979
Skippasin siinä kohdassa kun 10:n renkaan vertailu julistettiin suureksi. Suuri on 50:n renkaan vertailu. Ja mitä nauruun tulee, niin ihan täyttä vitsiähän tuo jo lainaamasi perusteella on, TM on löytänyt 8 rengasta joissa on B-energiamerkintä ja valmistustehdas määrittää tuotekehitysresurssit?

Vai lukeeko lainaamassasi nimenomaan kuten kirjoitin, että ensin valitaan merkit ja nyt on pitänyt tinkiä jopa testikriteereistä jotta on saatu oikeat merkit mukaan?
Testaaminen maksaa. Mistä luulet, että suomenkielinen aikakausilehti repii resurssit 50 renkaan testaamiseen? Perinteiseen tapaan ei pitäisi testata ollenkaan kun ei kerran pysty testaamaan 50 rengasta kerralla?

Myymällä Nokian renkaiden mainoksia koko lehden täyteen ja valitsemalla sen voittajaksi? Siitä vasta itku syntyy.

Ja eiköhän se ole aika loogista valita testiin renkaita, joita on kohtuullisen hyvin suomalaisista kivijalkaliikkeistä saatavilla.
 

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
254
Miten se Paypal auttaa, jos se maksu on jo suoritettu jokin aika sitten? En susta tiedä, mutta ennemmin väittelen runkovikaisesta renkaasta paikanpäällä suomeksi, kuin jonkun apinan kanssa jossain päin eurooppaa.
180 päivää näyttäisi olevan nykyään aikaraja, jos kivijalassa rajana on kun ajat renkaalla? Helppo valinta. Jos vanha rengas hajoaisi, niin tuskin pystyisin ottamaan juurisyyhyn kantaa vaikka jotain rengastekniikkaa on tullut joskus luettua ja rengaskoneet pysyykin käsissä. Muutamat omalle kohdalle osuneet hajonneet rungot on tainneet johtua käyttäjästä..

Testaaminen maksaa. Mistä luulet, että suomenkielinen aikakausilehti repii resurssit 50 renkaan testaamiseen? Perinteiseen tapaan ei pitäisi testata ollenkaan kun ei kerran pysty testaamaan 50 rengasta kerralla?
...
Ja eiköhän se ole aika loogista valita testiin renkaita, joita on kohtuullisen hyvin suomalaisista kivijalkaliikkeistä saatavilla.
Maksaa joo. Mutta mikä pakottaa mainostamaan 10 renkaan testiä suurena? Jos testi tehdään kuitenkin Espanjassa, niin kannattaisiko yhteistyö vaikka Adacin kanssa? Itseäni kiinnostaisi millaisia tuloksia saadaan kotimaisella asfaltilla, paperiformaatissa maksaisin siitä mieluusti.

Jos testataa kalliita, kalliita halpoja ja paskoja, niin ei se mielestäni oikein palvele kuluttajaaa. Esim. Autoliitto ja Adac ovat eri linjoilla, samoin Ruotsista tulee fiksuja testejä. Esimerkkinä ensimmäinen vastaan tullut kuva viime vuoden Aftonbladetista, joka on kaivanut kuluttajia oikeasti kiinnostavia merkkejä kuten Linglong, Landsail ja Goodride. Tosta Nokialaisen suoriutumisesta vois heittää jonkun provon, mutta olkoot.
 

Liitteet

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 911
En ymmärrä valitusta merkeistä, mutta se itseäkin ihmetyttää, että verrataan ihan eri kategorian renkaita toisiinsa, varsinkin kun ihmiset sitten tuijottaa testejä niin katsovat siitä onko joku merkki hyvä. Eli tyyliin verrataan UHP-rengasta ja eco renkaaseen.

Se on vähän kuin vertaisi Intelin mobiiliprossua Threadripperiin ja toteaisi että Intelit on hitaita ja AMD:t kuluttaa tolkuttomasti sähköä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 800
180 päivää näyttäisi olevan nykyään aikaraja, jos kivijalassa rajana on kun ajat renkaalla? Helppo valinta. Jos vanha rengas hajoaisi, niin tuskin pystyisin ottamaan juurisyyhyn kantaa vaikka jotain rengastekniikkaa on tullut joskus luettua ja rengaskoneet pysyykin käsissä. Muutamat omalle kohdalle osuneet hajonneet rungot on tainneet johtua käyttäjästä..
Toin vain ilmi kokemukseni tästä toimittajasta ja jos tykkää taistella tuulimyllyjä vastaan, niin siitä vaan.
 

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
254
Korjaan itseäni, yksi runkovikainen Goodyear on kivijalasta tarttunut matkaan 15-20 vuotta sitten, reklamoidessa tasapainottivat uudestaan...loppuhuipennukseen...hammastanko hajosi.

En ymmärrä valitusta merkeistä, mutta se itseäkin ihmetyttää...
Lähti vähän laukalle homma, mutta yksi selventävä kuva miksi kuluttaja hyötyy keskihintaisten brändien testauksesta. Adac-testin kärkiviisikko 11-12 renkaan testistä. Kahdella kolmasosalla Michelinin hinnasta saa pito-ominaisuuksiltaan vastaavan Kumhon, jonka kulutuskestävyys oli testin paras.
 

Liitteet

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
@null viitaten aiempaan rengaskeskusteluun. Tuo jarrutusmatkojen ja pidon erot jo pari astetta plussalla voivat olla renkaasta riippuen aivan jäätävät. Olen meinannut mennä käytetyillä ei nyt uusilla mutta runsaasti pintaa omaavilla kitkoilla tolppaan märällä asfaltilla 60kmh 80kmh vauhdeista poistumisrampille hidastaessa kun ajelin normaalisti juuri hankkimaani autoa kotiin. Tuntui muuten ihan normilta perus löysyyttä huomioimatta, mutta tuli märkä pätkä asfalttia ja jarrutus... ai saatana että oli paska fiilis kun tuntui ettei auto meinaa pysähtyä millään ja jakaja ja tolppa vain lähestyy.

Ja kuten aiemmin mainitsin, plussalla olevissa keleissä joissa osa oli talvi ja osa kesärenkailla... juu väsyneenä reagoin hitaasti mutta ei tuo auto tuntunut hidastuvan yhtään vs edellä ollut auto kesärenkailla ja tuloksena elämäni ensimmäinen ja toisiksi viimeinen kolari. Tuo viive auton suunnan muutoksissa, vetopidossa, jarrutuksissa yms on aivan jäätävä. Korostuu etenkin Nokian renkailla. Nokian kumit tuntuvat heräävän vasta kun mennään -5c tms. Sitä ennen ovat näin vähän liioitellen löysää paskaa. Toimivat kunnon talvessa hyvin, mutta lähellä nollaa tai plussalla ovat ihan täyttä paskaa. Jos normi Corolla tuntuu ihan eri autolta kesärenkailla, voit kuvitella eron yhtään sporttisemmissa autoissa.

EDIT: Vastaavasti, kesärengas (etenkin sporttisempi) on ihan täyttä paskaa kylmässä kelissä. Vetopito on minimaalinen ja tuntuu että yhtenä sekunttina pitoa on about normaalisti ja seuraavana pitoa ei ole yhtään. Huomiona, omat kokemukset ovat suurimmilta osin hot hatcheistä ja muista sporttisemmista malleista. On toki ollut useita "normi" malleja, mutta nuo sporttisemmat vielä korostavat eroa valtavasti.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 606
@null viitaten aiempaan rengaskeskusteluun. Tuo jarrutusmatkojen ja pidon erot jo pari astetta plussalla voivat olla renkaasta riippuen aivan jäätävät. Olen meinannut mennä käytetyillä ei nyt uusilla mutta runsaasti pintaa omaavilla kitkoilla tolppaan märällä asfaltilla 60kmh 80kmh vauhdeista poistumisrampille hidastaessa kun ajelin normaalisti juuri hankkimaani autoa kotiin. Tuntui muuten ihan normilta perus löysyyttä huomioimatta, mutta tuli märkä pätkä asfalttia ja jarrutus... ai saatana että oli paska fiilis kun tuntui ettei auto meinaa pysähtyä millään ja jakaja ja tolppa vain lähestyy.

Ja kuten aiemmin mainitsin, plussalla olevissa keleissä joissa osa oli talvi ja osa kesärenkailla... juu väsyneenä reagoin hitaasti mutta ei tuo auto tuntunut hidastuvan yhtään vs edellä ollut auto kesärenkailla ja tuloksena elämäni ensimmäinen ja toisiksi viimeinen kolari. Tuo viive auton suunnan muutoksissa, vetopidossa, jarrutuksissa yms on aivan jäätävä. Korostuu etenkin Nokian renkailla. Nokian kumit tuntuvat heräävän vasta kun mennään -5c tms. Sitä ennen ovat näin vähän liioitellen löysää paskaa. Toimivat kunnon talvessa hyvin, mutta lähellä nollaa tai plussalla ovat ihan täyttä paskaa. Jos normi Corolla tuntuu ihan eri autolta kesärenkailla, voit kuvitella eron yhtään sporttisemmissa autoissa.

EDIT: Vastaavasti, kesärengas (etenkin sporttisempi) on ihan täyttä paskaa kylmässä kelissä. Vetopito on minimaalinen ja tuntuu että yhtenä sekunttina pitoa on about normaalisti ja seuraavana pitoa ei ole yhtään. Huomiona, omat kokemukset ovat suurimmilta osin hot hatcheistä ja muista sporttisemmista malleista. On toki ollut useita "normi" malleja, mutta nuo sporttisemmat vielä korostavat eroa valtavasti.
Äijällä on aika pähee signature, tulin sitä vain sanomaan.. Viestiin meni sekunti mutta siguun minuutti :)

Mitä noihin kesärenkaisiin tulee niin ennakointi ja turvavälit lienee se paras juttu, vaikka foorumin f1-katukuskit laskee niitä hidastuvuuksia ja millisekunteja..
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
Äijällä on aika pähee signature, tulin sitä vain sanomaan.. Viestiin meni sekunti mutta siguun minuutti :)

Mitä noihin kesärenkaisiin tulee niin ennakointi ja turvavälit lienee se paras juttu, vaikka foorumin f1-katukuskit laskee niitä hidastuvuuksia ja millisekunteja..
Sigu on tarkoituksella pitkä, lyhentämään viestejä teknisellä puolella jos/kun tulee ongelmaa mitä en osaa itse ratkoa, tai vastaavasti osaan antaa vastauksen. Helpottaa viestintää kummasti kun ei tarvitse eriksen listata sitä tätä ja tuota. Olen itse joutunut tarkistamaan oman setupin speksejä tuosta sigusta pariin kertaan kun olen miettinyt asiaa xyz :D. Ei kaikkea voi muistaa. Ollut siis jo Muron puolelta.

Ja juuri tuota turvaväliä ja ajankohtaa painotan... Voit ajaa kesänakeilla/talvinakeilla... mutta se pitää olla ns. oikeassa kelissä, oikealla ajotavalla ja oikeassa tilanteessa. Et sä prkl lähde peilijäille kesänakeilla, mutta mikä ongelma on painaa +5c sulalla kelillä jos ei ole kiire tai muuten ei pakollinen ajo.
 

perusmies

Ihan perus
Tukijäsen
Liittynyt
10.06.2022
Viestejä
37
Linglong GreenMax on nyt Kärkkäisellä tarjouksessa. Nappasin sieltä juuri uudet lama-ajan budjettirenkaat omaan ja emännän autoon. Eiköhän noillakin ole ihan riittävän kelvollista ajella.

Ainakin nämä koot tarjouksessa 2.4. asti:
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 481
Kyllä LL ajaa, kuluneina ne alkaa jyrisemään, mutta senkin sietää.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 416
LL olivat vähän kuluineina liukkaat sateella joku vuosi sitten, toiv parantuneet..
Autodoc löytyi Kumhon ps91 235/35/20 ja ps71 275/30/20 reiluun 600€, eiköhän noilla kesän ajele :)
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
521
Qirin 990 EV kiinnostaa, 245/50R20 kokona ja nuo saisi alle viiteensataan kotia. Onkohan tuosta EV-versiosta kokemuksia?
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
520
1001 renkaat käyttää tota nykyää saakeli hidas yliviikko menny saksassa seissy 3päivää onko kokemuksia?

 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
989
Ahaa. @kimmoko mukana kuviossa, hyvä:giggle:
Todellakin. Nimimerkin viestit ovat puhdasta kultaa.

Jos nyt ketjun aiheeseen jotain kommentoisi niin tekisi mieli jo heittää alle uunituoreet GY Efficient Grip performance 2 renkaat, mutta ensiviikolla saattaa tulla vielä lunta ja on ns. pakollista ajoa aamusta niin ei taida uskaltaa. Vaikka 93% todennäköisyydellä kesärenkaat olisi ihan ok. Kevät tulee, aurinko paistaa ja tie on kuiva niin tulee ajettua selvästi reippaammin niin sehän on nastoille melkoista myrkkyä...
 
Viimeksi muokattu:

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 911


miten voi olla näi hidasta toimintaa?
Pääsiäinen? Ei se nyt minusta ole erityisen hidasta jos ei yhdessä tai kahdessa arkipäivässä tullut Saksasta Suomeen.

Turha noita seurantoja on pyhinä kytätä, tuskin juuri missään kuljetuksessa tapahtuu ennen tiistaita mitään, vaikka olisi saman kaupungin sisällä lähetetty paketti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Westlaket nyt olleet alla. Tänä yönä kovassa vesisateessa pärjäsivät todella hyvin ei mitään ongelmaa, sekä kyllä lumi yllätti autoilijan niin jopa lumi/räntä sohjossa toimi erittäin hyvin vaikka siinä ratkaisee ajotaidot, ennakointi jne enkä sitä suosittele. Ainakin ensivaikutelma hemmetin hyvä!
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 481


All weather kesärenkailija kääntää vaan kylkeään ja lähtee rauhallisin mielin aamuliikenteeseen ajallaan. :tup:
 
Viimeksi muokattu:

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
989
All weather kesärenkailija kääntää vaan kylkeään ja lähtee rauhallisin mielin aamuliikenteeseen ajallaan. :tup:
Tavallaan talvirengas + all season (/weather?) kombo on ihan järkevä Suomeen koska eipä täällä kesä erityisen pitkä tai kuuma ole jolloin kesärenkaat ovat parhaimmillaan. Varsinkin syksyllä ajellaan paljon melko kylmissä keleissä ja ymmärtääkseni silloin nuo ympärivuotiset pärjäävät ihan kohtuullisesti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 465
Viestejä
4 200 287
Jäsenet
70 910
Uusin jäsen
Dewlin9000

Hinta.fi

Ylös Bottom