Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Isännöinnin ongelmahan on se että ne ovat yleensä ihan pihalla tekniikasta - vaikka koko helvetin lakisääteinen isännöintihän on hyvin pitkälti perusteltu nimenomaan teknisellä vaativuudella. Isännöinnistä on tullut samanlaista lakisääteistä rahastamista, kuin kaikki erinäköiset kortit joita monissa työtehtävissä edellytetään, vaikka korttien myöntät eivät yleisesti ottaen ymmärrä kouluttamaansa asiaa kuin parhaimmillaankin vain teoriassa.Hankkii vaan AMG:n tms mökäpelin ja kun sen lyö joka aamu viideltä tulille mennäkseen kuudeksi töihin niin saattaa tahtotilaa sähkön lataamiseen löytyä…
Eipä silti, itselläkin vääntöä As Oy:ssä kun isännöinti vaatii supersukon asennusta, vaikka tuota ei vaadittu 6kk ja 18kk sitten muutostyön teettäneiltä.
Kyseessä 8A lataus ja edes SESKO ei tuota edellytä.
En ole saanut isännöinniltä mitään vastausta tähän mielivaltaisuuteen kun käyttävät kuitenkin samaa 4v sitten tehtyä sähköselvitystä sekä minuun että edeltäjiin.
Kyse ei ole parista kympistä vaan periaatteesta ka As Oy laista yhdenvertaiseen kohteluun.
No 2027 meillä uusitaan lämpötolpat lataaviksi niin helpommalla pääsee kun odottaa sinne saakka niin ei tarvitse tehdä erillisratkaisuja.
Kyllä ja siksi sitä ei tarvita meidän 8A latauksella.Eikös tuo supersuko ole tarkoitettu jatkuvaan 16A käyttöön? 8A latauksella ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Hienoa tämä As Oy -elämä täällä Sääntö-Suomessa, varsinkin silloin kun säännöt ovat mielivaltaisia.
Nythän meidän isännöintifirma: Retta sai tuomion yhtenä kartelliyhtiöistä…Isännöinnin ongelmahan on se että ne ovat yleensä ihan pihalla tekniikasta - vaikka koko helvetin lakisääteinen isännöintihän on hyvin pitkälti perusteltu nimenomaan teknisellä vaativuudella. Isännöinnistä on tullut samanlaista lakisääteistä rahastamista, kuin kaikki erinäköiset kortit joita monissa työtehtävissä edellytetään, vaikka korttien myöntät eivät yleisesti ottaen ymmärrä kouluttamaansa asiaa kuin parhaimmillaankin vain teoriassa.
Suurin osa sähkäreistä ei ole kiihtyvyydeltään oikeastaan sen kummempia kuin polttiksetkaan, mutta tokihan se sähköinen voimalinja on paljon lineaarisempi, joka tavallaan myös tuntuu nopeammalta.Eiköhän monella sähkiksen hankinnassa merkkaa sähköautojen suorituskyky muita aspekteja enemmän. Tuskin olisivat niin suosittuja jos tehot ja kiihtyvyydet ei olisi niin isoja. Vaan mihin sitä 4 s kiihtyvyyttä tarvitsee?
Miksei sinne jo olemassaolevalle parkkipaikalle voi sähköautoilija omalla kustannuksellaan laittaa latausasemaa? Siis ilmeisestikin teillä on jokin useammankin auton parkkipaikka, jos kerran useammalla autolla nykyisiä sulakkeita palaa. Ei sitä vanhaa lämmitystolppaa mikään pakota muuttamaan latausasemaksi, voi siihen laittaa kokonaan uudenkin aseman.No tilanpuute on ongelma. Kolmen talon taloyhtiön pihaan mahtuu käytännössä yksi latauspaikka. Kuka sen sitten saa käyttöönsä? Yhdenvertaisuusperiaate kun velvoittaa, että kaikilla osakkailla on mahdollisuus siihen latauspaikkaan.
Parkkipaikan sähköt on niin antiikkiset, että tarvisi vetää kaikki uusiksi sähkökaappeja ja -kaapeleita myöten. Sulakkeet paukkuu nyt jo, jos useampi auto on lämmityksessä samaan aikaan.
Miksei sinne jo olemassaolevalle parkkipaikalle voi sähköautoilija omalla kustannuksellaan laittaa latausasemaa? Siis ilmeisestikin teillä on jokin useammankin auton parkkipaikka, jos kerran useammalla autolla nykyisiä sulakkeita palaa. Ei sitä vanhaa lämmitystolppaa mikään pakota muuttamaan latausasemaksi, voi siihen laittaa kokonaan uudenkin aseman.
Paukkuuko sulakkeet myös asunnoissa tiehään tahtiin, eli onko sähköliittymä liian pieni nykyajan vaatimuksiin? Mikäli edellämainittujen kanssa ei ole ongelmaa, niin luulisi liittymän kestävän myös Suko-latauksen aiheuttaman rasituksen, varsinkin kun lataus tapahtunee pääosin yöllä, eli aikana jolloin muu kulutus on vähäisempää (paitsi jos sähkölämmitys). Tietysti jos parkkipaikan johdot on aikoinaan vedetty ohuimmalla mahdollisella johdolla, niin niiden kanssa saattaa tulla ongelma jos lataavia autoja on ennemmän kuin yksi kerrallaan.Sähköliittymä ja -pääkeskus uusiksi, kaivuri paikalle kaivamaan kaapelit parkkipaikalle latureita varten. Enpä tiedä moniko taloyhtiö tuollaiseen lähtisi, vaikka yksittäinen sähköautoilija maksaisi viulut. Vastuunjakokysymykset on sen verran mielenkiintoisia. Tätä yksittäistä tapausta nyt on turha vääntää; tämä ikääntyvien taloyhtiöiden sähköinfra on ihan valtakunnallinen ongelma.
Tietysti jokainen taloyhtiö lähtisi tuohon, mutta todennäköisesti yksinkertaisin toteutus olisi vetää asunnon oman mittarin jälkeen vaan oma vetonsa parkkikselle.Sähköliittymä ja -pääkeskus uusiksi, kaivuri paikalle kaivamaan kaapelit parkkipaikalle latureita varten. Enpä tiedä moniko taloyhtiö tuollaiseen lähtisi, vaikka yksittäinen sähköautoilija maksaisi viulut. Vastuunjakokysymykset on sen verran mielenkiintoisia. Tätä yksittäistä tapausta nyt on turha vääntää; tämä ikääntyvien taloyhtiöiden sähköinfra on ihan valtakunnallinen ongelma.
Taloyhtiö autolatauksesta on oma ketju, mutta jos täällä pohditaan sitä käyttövoima juttua, niin rivareissa Suomessa tyypillisesti lämmitystolpat, joka vuokrapaikka, tai oma paikka, jos ne kestää sisätila ja lohkolämppärin, niin tänäpäivänä menee paljon helpommin läpi se lataus mahdollisuus, vs muutamavuosi sitten. Enemmänkin kyse siitä että miten se toteutetaan, onko sille kysyntää.Meidän taloyhtiössä ollaan aika varovaisia juurikin vastuunjakokysymysten kanssa. Mutta joo, tässä on parikin eri firmaa käynyt kartoittamassa ja todettu on, että kapasiteettia tarvittaisiin lisää, jos aiotaan autoja ladata. Sähkölämmityksellähän nämä asunnot on tosiaan. Ja kaapelit on pientä narua eikä ole putkitettu; kerran ne päässyt näkemäänkin kun parkkikselle piti toisesta syystä kaivaa monttu.
Mutta tästä tosiaan tarkoitus muuttaa ensi kuussa pois niin sitten on oma tupa, oma lupa elikkäs mahdollisesti se laturi sitten kun raaskii taas autoa vaihtaa.
Joo, tää lähti vähän laukalle, alkuperäinen pointti oli osoittaa fellow techiläiselle vertaistukea.Taloyhtiö autolatauksesta on oma ketju, mutta jos täällä pohditaan sitä käyttövoima juttua, niin rivareissa Suomessa tyypillisesti lämmitystolpat, joka vuokrapaikka, tai oma paikka, jos ne kestää sisätila ja lohkolämppärin, niin tänäpäivänä menee paljon helpommin läpi se lataus mahdollisuus, vs muutamavuosi sitten. Enemmänkin kyse siitä että miten se toteutetaan, onko sille kysyntää.
Ketjuun liittyen, jos 8A latauksen saa kohtuu rahaan, niin se on isolle osalla sähköauto käyttöä se kynnys juttu, jos pohtii, polttis vai sähkis. sillä siis moneen tarpeeseen saa sen tärkeimmän, tankki täynnä melkein joka aamu, julkisia lataustarpeita harvoin. Se ei välttämättä riitä niille satoja kilometrejä työkseen päivässä ajaville joilla ei työnaikana latausmahdollisuutta.
Varmasti on rivareita joissa ei ole lämitystolppia tai sitä 8A ei sieltä kohtuu kustannuksin saa, mikä puute sitten syö sen yhden sähkiksen vahvuuden, ja ei helpota heille jotka tarvitsevat 10kW kolmevaihe latausta, joille se aito kynnyskysymys, niin ynnäävät kannattaako siihen kuinka paljon investoida. Tässä vielä se että jos yhtiö ei purkua odottava niin jossain vaiheessa yhtiölle se tarve tulee, niin ajaako vielä muutaman kauden polttiksella sähkiksen sijaan.
Moni pärjännyt ihan julkisilla ja työpaikka latauksilla, osalla se on hankinnan pysäyttäjä.