Tämä on hyvä huomio. Pikaisella vilkasulla näyttäisi 21 vm. ja 40k kelatun Skoda Enyaqin 60 hinta pudonneen 20 000€ kolmessa vuodessa. Melkoinen pudotus kieltämättä.
Eikös tuolla hinnaston hinta ollut jotain 44 000€, kauppahinta ja tuki/romutuspalkkiot erikseen.
Nettiautossa halvimmat pyynnit 30 000€ pintaan, ja siitä ylöspäin. Tosin sillä ei väliä mitä aikanaan maksannut, 20 luvulla mahtuu kuplaa , kovia tarjouksia ja hintojen normalisoitumista, tulevastakin on epävarmuutta, mm miten kiinan autojen tullien loppujen lopuksi käy. Uusien sähköautojen hinta kehitys vaikuttaa myös polttiksiin.
Putoaako kaasuverrokin arvo samaa vauhtia hybrideihin nähden vai onko alamäki alkanut?
Ihan hatusta jos mutuilen, jos mielessä käytetty 15 000€ - 20 000€ kaasuauto, tai 18 000 - 25 000€ hybridi, niin kaasuauton haluttavuus vuosien päästä voi olla ihan mitä tahansa, jos valinnaksi tulee helmi (no VAG ne kai kaikki) ja kaasu ajaminen kohtuuhintaista, ja täyttöasemia nykymalliin, nii voi olla haluttu, mutta en usko että niistä silloin enään mitenkään isosti maksetaan. Mutta jos nyt 5v-10v vedät, niin onko sillä niin väliäkään sakko viisataa vai yli kaksitonnia. Jos hybridiin laittaa jo lähdössä viistonnia enemmän, niin sitä ei tarvi miettiä.
Jos +30 000 käytetty sähköautoa mietit, niin eurot edelle mennessä, niin harkitsisin vahvasti kohtuu hintaista kaasuauto, jos sitä mieltymystäkin jo valmiina. Jos et mene hinta edellä, vaan arvosta ja haluat vähän maksaa muustakin, niin kyllä 30 00€ sähkiksessä voi olla vastinetta rahalle. ladattuakin saa joka kylällä, ja jos koti/työ lataus onnistuu, niin jos +30k€ polttelee, niin ehkä se on siten se.