Jep. Eikä tosiaan siitä naapurin autosta huomaa, onko DPF paikallaan vai ei. Koska ei katsastajakaan sitä huomaa, kun vaan päästötesti menee läpi.No ei mutta nyt vertailtiin jo jäteöljyn kaatamiseen maahan ja autolle vahinkoa tekemiseen. Todennäköisesti sanojalta itseltäkin löytyy isompi mörkö kaapista jos vähän pengotaan enempi. Ja sen ei tarvi olla edes sen lomareissu lentäen luokkaa. Joku asia mistä media ei ole juuri toitottanut yhtä paljoa.
2000 mallin HDi 110 hv ei sekään juurikaan haise kylmänä, vaikka DPF puuttuukin noin vanhasta. Ilmeisesti se suoraruiskutus toimii aika optimaalisesti jo noin vanhassa ekan sarjan moottorissa. Samoinhan bensan katalysaattorikin vaatii ensiksi lämpöä ja katalysaattori ei siis toimi heti käynnistyksen jälkeen kylmällä ilmalla.
Niitä pienhiukkasia onkin sitten jo haastavampi mitata Jäteöljyä ei kannata vaan maahan kaataa, kun voi pohjavesi pilaantua ja siitä voi tulla pirun iso lasku maksettavaksi. Maan vaihdot ja muut kaivaukset ja se että juomavesi on pilalla tosi isolta alueelta.