Siinähän se @MrAatu :lta jo tuli. Lisää tarvittaessa löytyy sivutolkulla kuuklesta. Ei siis ollut mutuilua vaan ihan terveellistä realismia autoalalla työskentelevältä...Jotain lähdettä näille väitteille vai mutuiletko ihan lämpimiksesi?
Ei kuule ole tippaakaan huono omatunto, eikä täten tarvi keksimällä keksiä mitään tarinoita sen helpottamiseksi. Omassa autossa tosin on vielä pönttö paikoillaan, mutta se lähtee heti kun/jos sieltä tulee yksikin poikittainen bitti, eikä se sittenkään omaatuntoa soimaa...Ei yllätä, että DPF-poistelijoilla on "hyviä" argumentteja omalle toiminnalleen. Loppupelissä kuitenkin kyse ihmisen omasta kusipäisyydestä, jolle pitää itselleen kehittää joku hyvä tekosyy ettei omatunto soimaisi. Sorry vaan, mutta ketään muita te ette noilla tekosyillänne huijaa.
Typerin argumentti tulikin jo (muut pienhiukkaspäästöt jarruista ja tiestä). Silläkö se ilmanlaatu sitten paranee, että lisätään hiukkasia kun niitä kerran siellä on jo valmiiksi?
Koskee siis toki myös uusia bensa-autoja, joissa hiukkasloukku on.
Nimenomaan oikeassa maailmassa elävä realisti ymmärtää, että koko aiheesta nillittäminen on täysin turhaa erityisesti meidän lakeuksilla ja kun huomioidaan kaikki muut liikenteen haitat. Pakoputkesta tupsahtelevat pienpartikkelit nyt vaan on se yks hiekanjyvä saharassa.
Tuo yksinomaan polttoaineesta muodostuvien päästöjen tuijottaminen/rajoittaminen/kieltäminen on just sitä pilvenhattaralla istuvien vihreiden kusipäätouhua, kun mistään ei mitään ymmärretä, mutta silti on pakko jatkuvasti keksiä jotain "yhteiskunnan eduksi"...
Koko saatanan dpf touhukin on varmasti saanut alkunsa siitä, kun joku paikallinen "Touko" on erehdytty päästämään liian korkealle EU-pallille päättämään asioista joihin ymmärrys ei riitä...tai ehkä juuri siksi se intressi onkin niissä pakoputkissa...
Viimeksi muokattu: