Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pitääkös tämä donpeksin kirjoittama paikkansa näiden palautteiden osalta? Kysyn sen johdosta, että sain toissa kesän tienoilla eräältä käyttäjältä sekä negatiivisen myynti- että ostajapalautteen tapauksessa, jossa kauppoja hänen kanssaan ei syntynyt.
No jos ostaja ei osannu sanoa, milloin olisi tulossa noutaan, nii ei tossa enää tossa vaiheessa ole mitää kauppoja lukkoon lyöty, vaikka alunperin hyväksyitki. Kyl nyt jotain käryä pitäisi olla(ennen tarjouksen tekemistä), vaikka toisella paikkakunnalla asuuki ja valmis noutokauppoihin silti.Pitääkös tämä donpeksin kirjoittama paikkansa näiden palautteiden osalta? Kysyn sen johdosta, että sain toissa kesän tienoilla eräältä käyttäjältä sekä negatiivisen myynti- että ostajapalautteen tapauksessa, jossa kauppoja hänen kanssaan ei syntynyt.
Olin kauppaamassa viallista prossua 40e pyyntihinnalla, ja käyttäjä tarjosi siitä 30e yksityisviestillä, jonka hyväksyin. Toimituksesta/noudosta ja maksusta keskustellessa kävi ilmi, että hän asuu muualla, ja sanomansa mukaan "Pitää tosin vielä katsella milloin olisin siellä suunnalla käymässä". Odottelin sitten vastausta kysymykseeni milloin hän mahdollisesti voisi tulla komponentin hakemaan. Tästä jäi itselleni sellainen tulkinta, ettei noudolla olisi kovinkaan kiire, tai että pelkästään tämän tuotteen noutaminen minulta ei mahdollisesti saisi käyttäjää saapumaan suunnalleni.
Samaan aikaan toinen käyttäjä lähestyi minua tarjouksella, jossa ilmoitti ostavansa muitakin minulla täällä myynnissä olleita tuotteita ja ilmoitti tulevansa hakemaan ne samana päivänä, jos hyväksyn tarjouksen. Päätin sitten myydä useamman tuotteen kerralla tälle nopeammalle toimijalle, ja ilmoitin siitä ensimmäiselle tarjoajalle. Vaihdettiin yhdet viestit vielä asiasta, jonka jälkeen kauppapalautteissani on nämä em. palautteet.
Menikö tämä nyt oikein? Ymmärrän ensimmäisen tarjoajan mielipahan, mutta jos toimituksesta sopimisen kohdalla asiat alkavat hankaloitua tai pitkittyä, niin koin parhaana ratkaisuna myydä useamman tuotteen kerralla toiselle tarjoajalle, joka oli valmis noutamaan ne välittömästi. Ansaitsenko siis 2 kpl erilaisia negatiivisia kauppapalautteita toiminnastani?
Ok, ite vaa aatellu, että helpompaa ku on yks (tai kaks) kuva, josta kaikki selkenee, kuin raportoida kaikkia viestejä? Vai riittääkö yhden raportointi? "sählääminenki" subjektiivista, mun mielestä screenshotin ottaminen ja lataaminen on tosi näppärää ja helppoa. Aikaa menee noin "15 sekuntia"Ne yv:t voinee myös raportoida, jolloin yp näkee ne ja ei tarvitse säätää screenshottien kanssa.
Jes, kiitos vinkeistä ja ohjeista, toimin näiden mukaan!No jos ostaja ei osannu sanoa, milloin olisi tulossa noutaan, nii ei tossa enää tossa vaiheessa ole mitää kauppoja lukkoon lyöty, vaikka alunperin hyväksyitki. Kyl nyt jotain käryä pitäisi olla(ennen tarjouksen tekemistä), vaikka toisella paikkakunnalla asuuki ja valmis noutokauppoihin silti.
e: ja toisekseen ei sulle "ostajapalautetta" kuulu silloin kun olet myyjänä. Ota ylläpitoon yhteyttä ja pyytänevät yv-viesteistä screenshottia. Pelkällä sun sanalla ei taida palautteet (ainakaa myyntipalaute) poistua.
Kyllä.Kysyn kun en ketjun selauksella löytänyt vastausta:
onko ok antaa palautetta pelkästään YV:llä käytyihin kauppoihin, eli, että ketjua ei ole ollutkaan kauppapuolella?
Tuo on tosiaan tämän ketjun aloittajan (Ylläpito) kauppiaspalautteet.Miten palautteen antaminen onnistuu? Tuolta ylhäältä nastoitetun linkin "Kauppiaspalaute (2)" -linkin kautta aukeavassa lomakkeessa lukee käyttäjänimen kohdalla harmaalla vain Ylläpito, eikä siihen pääse kirjoittamaan.
Itse ainakin aina lisään sen, moni ei vain taida joko tietää tästä hyvästä tavasta tai ei vain jaksa laittaa sitä.Onko tuo linkki myyntiketjuun edelleen hyvä tapa lisätä palautteeseen, suurin osa palautteista kun näkyy yleensä olevan ilman..
https://bbs.io-tech.fi/threads/kauppiaspalaute-ohjeet-ja-kaytanto.4709/
muotoon bbs.io-tech.fi/threads/4709
niin säästää merkkejäHyvä vinkki!...niin säästää merkkejä
Jos palautetta ei näy, niin laittaa ko. henkilölle viestiä et "hei, muista laittaa palautetta" tms. Ei maksa mitään, eikä se ole mitään kerjäämistä.Itse lähtisin hieman matalammalta ja toivoisin että edes tulisi se kauppiaspalaute. Tämä siis siltä pohjalta että monesti itse laitan vielä (lue lähes 100% aina laitan) kauppojen jälkeen jotain viestiä luokkaa "tuote tuli perille" tai "seurannan mukaan sait tuotteen" + "laitoin positiivisen kauppiaspalautteen".
En sitten tiedä mitä pitäisi sanoa tai tehdä mutta en vain viitsi "kerjätä" joten oman kokemuksen mukaan reippaasti päälle 50% ei vaan ikinä saa jätettyä sitä palautetta. Minusta tuon pitäisi olla ns. itsestään selvä vinkki jos mainitsen että tuote on perillä tms. ja että jätin positiivisen palautteen.. ehkä se ei vaan riitä?
Samaa mieltä. Tuskin useimmatkaan meistä alkavat järsimään kaikkia kauppoja, mitä joku on tehnyt.Itse lähtisin hieman matalammalta ja toivoisin että edes tulisi se kauppiaspalaute. Tämä siis siltä pohjalta että monesti itse laitan vielä (lue lähes 100% aina laitan) kauppojen jälkeen jotain viestiä luokkaa "tuote tuli perille" tai "seurannan mukaan sait tuotteen" + "laitoin positiivisen kauppiaspalautteen".
En sitten tiedä mitä pitäisi sanoa tai tehdä mutta en vain viitsi "kerjätä" joten oman kokemuksen mukaan reippaasti päälle 50% ei vaan ikinä saa jätettyä sitä palautetta. Minusta tuon pitäisi olla ns. itsestään selvä vinkki jos mainitsen että tuote on perillä tms. ja että jätin positiivisen palautteen.. ehkä se ei vaan riitä?
Toisaalla jo ehdotin kumpa voisi myös nähdä ne palautteet joka henkilö X itse tehnyt kaupoista, ei vaan ne mitä hän itse saanut muilta...Itse lähtisin hieman matalammalta ja toivoisin että edes tulisi se kauppiaspalaute. Tämä siis siltä pohjalta että monesti itse laitan vielä (lue lähes 100% aina laitan) kauppojen jälkeen jotain viestiä luokkaa "tuote tuli perille" tai "seurannan mukaan sait tuotteen" + "laitoin positiivisen kauppiaspalautteen".
En sitten tiedä mitä pitäisi sanoa tai tehdä mutta en vain viitsi "kerjätä" joten oman kokemuksen mukaan reippaasti päälle 50% ei vaan ikinä saa jätettyä sitä palautetta. Minusta tuon pitäisi olla ns. itsestään selvä vinkki jos mainitsen että tuote on perillä tms. ja että jätin positiivisen palautteen.. ehkä se ei vaan riitä?