Tärkeä Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö

Pitääkös tämä donpeksin kirjoittama paikkansa näiden palautteiden osalta? Kysyn sen johdosta, että sain toissa kesän tienoilla eräältä käyttäjältä sekä negatiivisen myynti- että ostajapalautteen tapauksessa, jossa kauppoja hänen kanssaan ei syntynyt.

Olin kauppaamassa viallista prossua 40e pyyntihinnalla, ja käyttäjä tarjosi siitä 30e yksityisviestillä, jonka hyväksyin. Toimituksesta/noudosta ja maksusta keskustellessa kävi ilmi, että hän asuu muualla, ja sanomansa mukaan "Pitää tosin vielä katsella milloin olisin siellä suunnalla käymässä". Odottelin sitten vastausta kysymykseeni milloin hän mahdollisesti voisi tulla komponentin hakemaan. Tästä jäi itselleni sellainen tulkinta, ettei noudolla olisi kovinkaan kiire, tai että pelkästään tämän tuotteen noutaminen minulta ei mahdollisesti saisi käyttäjää saapumaan suunnalleni.

Samaan aikaan toinen käyttäjä lähestyi minua tarjouksella, jossa ilmoitti ostavansa muitakin minulla täällä myynnissä olleita tuotteita ja ilmoitti tulevansa hakemaan ne samana päivänä, jos hyväksyn tarjouksen. Päätin sitten myydä useamman tuotteen kerralla tälle nopeammalle toimijalle, ja ilmoitin siitä ensimmäiselle tarjoajalle. Vaihdettiin yhdet viestit vielä asiasta, jonka jälkeen kauppapalautteissani on nämä em. palautteet.

Menikö tämä nyt oikein? Ymmärrän ensimmäisen tarjoajan mielipahan, mutta jos toimituksesta sopimisen kohdalla asiat alkavat hankaloitua tai pitkittyä, niin koin parhaana ratkaisuna myydä useamman tuotteen kerralla toiselle tarjoajalle, joka oli valmis noutamaan ne välittömästi. Ansaitsenko siis 2 kpl erilaisia negatiivisia kauppapalautteita toiminnastani?
 
Pitääkös tämä donpeksin kirjoittama paikkansa näiden palautteiden osalta? Kysyn sen johdosta, että sain toissa kesän tienoilla eräältä käyttäjältä sekä negatiivisen myynti- että ostajapalautteen tapauksessa, jossa kauppoja hänen kanssaan ei syntynyt.

Olin kauppaamassa viallista prossua 40e pyyntihinnalla, ja käyttäjä tarjosi siitä 30e yksityisviestillä, jonka hyväksyin. Toimituksesta/noudosta ja maksusta keskustellessa kävi ilmi, että hän asuu muualla, ja sanomansa mukaan "Pitää tosin vielä katsella milloin olisin siellä suunnalla käymässä". Odottelin sitten vastausta kysymykseeni milloin hän mahdollisesti voisi tulla komponentin hakemaan. Tästä jäi itselleni sellainen tulkinta, ettei noudolla olisi kovinkaan kiire, tai että pelkästään tämän tuotteen noutaminen minulta ei mahdollisesti saisi käyttäjää saapumaan suunnalleni.

Samaan aikaan toinen käyttäjä lähestyi minua tarjouksella, jossa ilmoitti ostavansa muitakin minulla täällä myynnissä olleita tuotteita ja ilmoitti tulevansa hakemaan ne samana päivänä, jos hyväksyn tarjouksen. Päätin sitten myydä useamman tuotteen kerralla tälle nopeammalle toimijalle, ja ilmoitin siitä ensimmäiselle tarjoajalle. Vaihdettiin yhdet viestit vielä asiasta, jonka jälkeen kauppapalautteissani on nämä em. palautteet.

Menikö tämä nyt oikein? Ymmärrän ensimmäisen tarjoajan mielipahan, mutta jos toimituksesta sopimisen kohdalla asiat alkavat hankaloitua tai pitkittyä, niin koin parhaana ratkaisuna myydä useamman tuotteen kerralla toiselle tarjoajalle, joka oli valmis noutamaan ne välittömästi. Ansaitsenko siis 2 kpl erilaisia negatiivisia kauppapalautteita toiminnastani?
No jos ostaja ei osannu sanoa, milloin olisi tulossa noutaan, nii ei tossa enää tossa vaiheessa ole mitää kauppoja lukkoon lyöty, vaikka alunperin hyväksyitki. Kyl nyt jotain käryä pitäisi olla(ennen tarjouksen tekemistä), vaikka toisella paikkakunnalla asuuki ja valmis noutokauppoihin silti.

e: ja toisekseen ei sulle "ostajapalautetta" kuulu silloin kun olet myyjänä. Ota ylläpitoon yhteyttä ja pyytänevät yv-viesteistä screenshottia. Pelkällä sun sanalla ei taida palautteet (ainakaa myyntipalaute) poistua.
 
Ne yv:t voinee myös raportoida, jolloin yp näkee ne ja ei tarvitse säätää screenshottien kanssa.
 
Ne yv:t voinee myös raportoida, jolloin yp näkee ne ja ei tarvitse säätää screenshottien kanssa.
Ok, ite vaa aatellu, että helpompaa ku on yks (tai kaks) kuva, josta kaikki selkenee, kuin raportoida kaikkia viestejä? Vai riittääkö yhden raportointi? "sählääminenki" subjektiivista, mun mielestä screenshotin ottaminen ja lataaminen on tosi näppärää ja helppoa. Aikaa menee noin "15 sekuntia"
 
Viimeksi muokattu:
No jos ostaja ei osannu sanoa, milloin olisi tulossa noutaan, nii ei tossa enää tossa vaiheessa ole mitää kauppoja lukkoon lyöty, vaikka alunperin hyväksyitki. Kyl nyt jotain käryä pitäisi olla(ennen tarjouksen tekemistä), vaikka toisella paikkakunnalla asuuki ja valmis noutokauppoihin silti.

e: ja toisekseen ei sulle "ostajapalautetta" kuulu silloin kun olet myyjänä. Ota ylläpitoon yhteyttä ja pyytänevät yv-viesteistä screenshottia. Pelkällä sun sanalla ei taida palautteet (ainakaa myyntipalaute) poistua.
Jes, kiitos vinkeistä ja ohjeista, toimin näiden mukaan!
 
Kysyn kun en ketjun selauksella löytänyt vastausta:

onko ok antaa palautetta pelkästään YV:llä käytyihin kauppoihin, eli, että ketjua ei ole ollutkaan kauppapuolella?
 
Miten palautteen antaminen onnistuu? Tuolta ylhäältä nastoitetun linkin "Kauppiaspalaute (2)" -linkin kautta aukeavassa lomakkeessa lukee käyttäjänimen kohdalla harmaalla vain Ylläpito, eikä siihen pääse kirjoittamaan.
 
Miten palautteen antaminen onnistuu? Tuolta ylhäältä nastoitetun linkin "Kauppiaspalaute (2)" -linkin kautta aukeavassa lomakkeessa lukee käyttäjänimen kohdalla harmaalla vain Ylläpito, eikä siihen pääse kirjoittamaan.
Tuo on tosiaan tämän ketjun aloittajan (Ylläpito) kauppiaspalautteet.

Pääset kirjoittamaan haluamallesi käyttäjälle palautetta klikkaamalla joko ketjussa, jossa haluamasi käyttäjä on aloittajana, tuota mainitsemaasi nappia tai sitten klikkaamalla käyttäjän nimimerkkiä -> Kauppiaspalaute

1728655265111.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 310
Viestejä
4 508 898
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom