Tärkeä Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö

Säästän kaikkien aikaa ja laitan tähän.

Jospa ottaisit puhelinnumeroni pois, kiitos? Saako tehdä rikosilmon?

Ja tossa helpompilukunen keskustelu, jos napostelee.
 

Liitteet

  • screenshot1.jpg
    screenshot1.jpg
    100,8 KB · Luettu: 274
  • screenshot2.jpg
    screenshot2.jpg
    98 KB · Luettu: 265
  • screenshot3.jpg
    screenshot3.jpg
    84,6 KB · Luettu: 201
Ensinnäkin tuotteen kunto huononi keskustelun edetessä. Paketti oli revitty ja jesarilla jotenkin säädetty? Sketchy, mutta ok.
Sitten jos postissa hajoaa SUN pakkaama paketti niin se onkin sitten mun vika ja palautat vaan osan rahoista?
Siitä huolimatta hyväksyin ehdot ja maksoin tuotteen sovitun mukaisesti jonka jälkeen peruit kaupat. Olin jo ehtinyt tilaamaan varaosat kuulokkeiden kunnostukseen, oma moka kyllä.
 
No eipä tossa muuta, ku et keppijeesus vittuuntu toisen käytökseen ja peru kaupat. Palaute ei nyt ihan kuvaa mitä tapahtu, mut negatiivinen on ansaittu.
 
No eipä tossa muuta, ku et keppijeesus vittuuntu toisen käytökseen ja peru kaupat. Palaute ei nyt ihan kuvaa mitä tapahtu, mut negatiivinen on ansaittu.

Muokkaan palautetta. Oli alunperin neutraali, mutta kyllä se negatiivisena pysyy
Edit: ei voikkaan muokata enää(?), mielestäni kuvaa kyllä siinä mielessä että sotua lukuunottamatta toisella on ~kaikki henkilötiedot mikä huolestuttaa kyllä
 
Tägään vaan ylläpidon puolelta käyttäjän @Rantakemisti. Nyt näyttäisi olevan koko juttu keskustelussa, siitä voinee tehdä johtopäätökset.
 
Ensinnäkin tuotteen kunto huononi keskustelun edetessä. Paketti oli revitty ja jesarilla jotenkin säädetty? Sketchy, mutta ok.
Sitten jos postissa hajoaa SUN pakkaama paketti niin se onkin sitten mun vika ja palautat vaan osan rahoista?
Siitä huolimatta hyväksyin ehdot ja maksoin tuotteen sovitun mukaisesti jonka jälkeen peruit kaupat. Olin jo ehtinyt tilaamaan varaosat kuulokkeiden kunnostukseen, oma moka kyllä.

Tän takia en haluaisi käydä näitä keskusteluja, kun joku kärjistää turhasti.

Selitin kyllä, että tuotteessa näkyikin enemmän jälkiä (mitä laitoin kuvia ja sanoin sinulle). Laatikko oli gigantin vanha joka löyty, ja jesari kyllä pitää noissa laatikoissa. Noi sun kommentit "3/4 osaa kannesta irki" tuntu jotenkin hölmöiltä, kun mikään laatikko ei ole umpinainen ja tietynlaiset isommat vain yhdestä reunasta irki.

Kommenttis "joulukuun lotto" kuulosti omaan korvaan turhan napakalta, joten siks tarjouduin osan hyvittää hyvyyttäni, koska ei kiinnostanu ottaa tappiota ja itelle oli tossa vaiheessa sama lahjottaa se, kun löytykin naarmu ja keltaumaa. Varaosistas ei voinu tietää ja jostain syystä epäilen, että parissa tunnissa olisit käynyt hakemassa jostain itsenäisyyspäivänä, mutta sillä ei nyt merkitystä.

Mielestäni olin avoin ja tarjouduin hakemaan toista laatikkoa, mutta toi sun " kyllä hämärimmät kaupat mitä oon koskaan tehnyt tällä palstalla " kuulosti vaan niin tarpeettomalta kommentilta ja lisättynä aikasempaan saa sellasen fiiliksen, että joka tapauksessa sulta tulee turhaa sontaa saatuas paketin, niin aattelin helpoimmaks molempien kantilta että ei tee niille mitään. Valitettavasti vaan maksoit samaan aikaan, kun laitoit ton kommentin.

Mutta en missään tapauksessa perunu vasta kun sai tiedot ja palaute suht kärjistävä. Ei mua niinkään olis kiinnostanu, jos neutraali ja kaupat peruuntuivat, mutta värikynällä väsätty palaute on musta ainaki turhaa ja antaa väärää kuvaa.

Muokkaan palautetta. Oli alunperin neutraali, mutta kyllä se negatiivisena pysyy
Edit: ei voikkaan muokata enää(?), mielestäni kuvaa kyllä siinä mielessä että sotua lukuunottamatta toisella on ~kaikki henkilötiedot mikä huolestuttaa kyllä

Enkä ymmärrä täysin tätäkään? Perustelen mielestäni ihan hyvin sulle minkä takia tuli peruttua ja laitoit muutenki tietos mulle jo ennen kuin sait varmistuksen, että löydän edes sopivan laatikon.. Koitiks tässä vaiheessa jo jotenki baittaa tai jotain? Sitä kun yhdistelee usempia asioita, alkaa tulemaan epäluuloisemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Haluaisin muuttaa tai poistaa fr0zen antamani positiivisen palautteen muuttuneen tilanteen vuoksi. (vaihtuu negatiiviseksi)
 
Miten pitäisi toimia huusin hintapyynnön ja myyjä ignoraa
Vissii käyttäjä tarkoittanut vaihtoa, mut ei oo ymmärtänyt tai osannut laittaa etuliitettä oikein? Ainaki otsikosta päätellen. Maalaisjärjellähän tästä selviäis eikä tarvis ruveta kiusaan. Mut jos ihan tahdot sääntöjen mukaan mennä, nii joo toki sulle pitäis myydä. En vain usko, että näin on tarkoitettu.

Tästä siis vissiin kyse:

e: no uudetaan ku katoin, niin olihan se myyjä antanut ymmärtää, että myytävissä olisi ja tosiaan vaihto-alue on iha oma juttu. Anna vielä aikaa, jos ohi myy/vaihtaa, nii sit palautetta ja leuka rintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä nykyään on käytäntö noissa kauppiaspalautteissa, kun ostaja ei pysty antamaan mulle palautetta vaikka hänen 14pvä karenssi on mennyt?
 
Jotain merkkejä siinä palautteessa on jotka antavat virheen, kokeile ilman mitään erikoismerkkejä.

Kokeiltu nyt useammalla koneella ja selaimella. Kirjainten lisäksi palautetekstissä pilkkuja, pisteitä, numeroita ja väliviiva, ei muita merkkejä:

"Myynti-ilmoitus laitettu 5.2. Tarjosin hintapyynnön noudolla 6.2. Viesteihin vastailu oli hitaanpuoleista ja kun vastasi, niin kertoi myyneensä tuotteen jo toisaalla. Ei mennyt ihan putkeen tällä kertaa."
 
Kokeiltu nyt useammalla koneella ja selaimella. Kirjainten lisäksi palautetekstissä pilkkuja, pisteitä, numeroita ja väliviiva, ei muita merkkejä:

"Myynti-ilmoitus laitettu 5.2. Tarjosin hintapyynnön noudolla 6.2. Viesteihin vastailu oli hitaanpuoleista ja kun vastasi, niin kertoi myyneensä tuotteen jo toisaalla. Ei mennyt ihan putkeen tällä kertaa."

Olikos tuossa joku merkkiraja? Taitaa olla liian pitkä palautteeksi.
 
Eipä toi varmaan selviä ellei ylläpito tutki lisäosan/palvelimen lokeja tai joku keksi miten toi toistetaan. Joku bitti kenollaan käyttäjällä, oikeuksissa ongelmia, käyttäjän kohde bannattu tai jotain muuta erikoista jne.. saahan näitä arvailla, ku ei tiedetä kuin käyttäjä joka antaa palautetta ja "palvelinvirhe".
 
Kokeiltu nyt useammalla koneella ja selaimella. Kirjainten lisäksi palautetekstissä pilkkuja, pisteitä, numeroita ja väliviiva, ei muita merkkejä:

"Myynti-ilmoitus laitettu 5.2. Tarjosin hintapyynnön noudolla 6.2. Viesteihin vastailu oli hitaanpuoleista ja kun vastasi, niin kertoi myyneensä tuotteen jo toisaalla. Ei mennyt ihan putkeen tällä kertaa."

Lyhennät vain tuota, esim. "Huijari. Myi myöhäisemmälle, en saanut tuotetta".
Koska tämän paikan sääntöjen mukaan kyseessä on huijaus (et saanut mitä olit valmis maksamaan otaksuen että olit ensimmäinen joka tarjouksen teki). Tietysti et nyt kerro mitä siinä ilmoituksessa luki (esim. "myynnissä myös muualla, ensisijaisesti noudolla, näyttämällä rinnat ostotapahtumassa automaattisesti jonon ohitse" ja muita parhaita)

Tietysti voi olla että hän oikeasti myi tuotteen nopeammin kuin sinä ehdit tehdä ostoilmoituksen, mutta siitä tietysti olisi hyvä heti kirjoittaa myynti-ilmoituksessa "myyty" eikä jättää ilmoitusta roikkumaan.
 
Lyhennät vain tuota, esim. "Huijari. Myi myöhäisemmälle, en saanut tuotetta".
Koska tämän paikan sääntöjen mukaan kyseessä on huijaus (et saanut mitä olit valmis maksamaan otaksuen että olit ensimmäinen joka tarjouksen teki). Tietysti et nyt kerro mitä siinä ilmoituksessa luki (esim. "myynnissä myös muualla, ensisijaisesti noudolla, näyttämällä rinnat ostotapahtumassa automaattisesti jonon ohitse" ja muita parhaita)

Tietysti voi olla että hän oikeasti myi tuotteen nopeammin kuin sinä ehdit tehdä ostoilmoituksen, mutta siitä tietysti olisi hyvä heti kirjoittaa myynti-ilmoituksessa "myyty" eikä jättää ilmoitusta roikkumaan.

Todistetusti olin ihan ensimmäinen joka tarjosi hintapyynnön noudolla. Oli kuulemma unohtanut viestini ja myynyt tämän jälkeen tuotteen jollekin toiselle toisessa kauppapaikassa.
 
Todistetusti olin ihan ensimmäinen joka tarjosi hintapyynnön noudolla. Oli kuulemma unohtanut viestini ja myynyt tämän jälkeen tuotteen jollekin toiselle toisessa kauppapaikassa.

On tuo tietysti vähintään neutraali kauppakokemus sitten. Negatiivinen olisi varmaan ollut jos olisi vienyt rahat ja vasta sitten todennut että ehti myydä toisaalle ja muutaman viikon päästä palauttanut ne (eli selkeä pikavippi tms). Hyvä että kuitenkin heti myönsi virheensä mistä pisteet. Virheitä voi sattua kenelle tahansa.
 
On tuo tietysti vähintään neutraali kauppakokemus sitten. Negatiivinen olisi varmaan ollut jos olisi vienyt rahat ja vasta sitten todennut että ehti myydä toisaalle ja muutaman viikon päästä palauttanut ne (eli selkeä pikavippi tms). Hyvä että kuitenkin heti myönsi virheensä mistä pisteet. Virheitä voi sattua kenelle tahansa.
Tosin tässä välissä oli viestien vaihtoa noutoajankohdasta jne, kunnes yhteydenpito loppui. Sitten ilmoitti myyneensä muualle.

Lyhensin selitettä ja nyt onnistui tuo kauppiaspalautteen lähetys. Kyllä se negatiivisen puolelle meni.
 
Tosin tässä välissä oli viestien vaihtoa noutoajankohdasta jne, kunnes yhteydenpito loppui. Sitten ilmoitti myyneensä muualle.

Sitten jos ollaan jo sopimassa noudosta ja muutenkin asiasta puhuttu on negatiivinen ihan paikallaan juu. Tuskin "rehellinen erehdys" eli ei olisi huomannut viestiä tai ehtinyt siihen reagoida tai "unohtanut" että kaupat oli jo sovittu mutta ajankohta vielä auki vaan valitsi vaan isomman tarjouksen.

Kun täällä kuitenkaan ei saa kuin yksityishenkilönä tehdä kauppaa omista käyttötavaroistaan mikä tarkoittaa kutakuinkin muutamaa kauppaa vuodessa (näin itse tulkitsisin) ilman mitään voiton tavoittelua ei tuollainen "unohdus" menisi ainakaan itselleni lävitse.
 
Heippa. Näpyttelin puhelimella asiakaspalautteen, luin että merkkejä saa olla 200, palautetta kirjoittessa oletin että herjaa jos liian pitkä. No sehän oli liian pitkä kun sen lähetettyäni näkyy vain osa. Tosin se on 191 merkkiä sis. välilyönnit mikä näkyy? En puhelimella tai tietokoneella (mozilla firefox) ainakaan pääse sitä muokkaamaan.
Kyseisen palautteen voisi poistaa kun katkeaa koko palaute kesken ja antaa osittain väärän kuvan. Palaute annettu minulta henkilölle @nicolasbane

Voitteko lisätä siihen todellisen 200 merkin rajan, mitä enemmän emme voi kirjoittaa siihen ettei palautteet mene vahingossa katki olipa hyvä tai huono?
- Kiitos :kahvi:
 
Heippa. Näpyttelin puhelimella asiakaspalautteen, luin että merkkejä saa olla 200, palautetta kirjoittessa oletin että herjaa jos liian pitkä. No sehän oli liian pitkä kun sen lähetettyäni näkyy vain osa. Tosin se on 191 merkkiä sis. välilyönnit mikä näkyy? En puhelimella tai tietokoneella (mozilla firefox) ainakaan pääse sitä muokkaamaan.
Kyseisen palautteen voisi poistaa kun katkeaa koko palaute kesken ja antaa osittain väärän kuvan. Palaute annettu minulta henkilölle @nicolasbane

Voitteko lisätä siihen todellisen 200 merkin rajan, mitä enemmän emme voi kirjoittaa siihen ettei palautteet mene vahingossa katki olipa hyvä tai huono?
- Kiitos :kahvi:
Kävin poistamassa palautteen, joten voit käydä jättämässä lyhyemmän.

@Juha Kokkonen osaa varmaan paremmni sanoa, että onnistuuko palautekentän merkkirajoittaminen. Teoriassa maxlength attribuutin lisääminen ei ole iso homma, mutta tuo taitaa olla XenForon plugin jonka puukottaminen ei ehkä ole niin helppoa tai kannattavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: BTA
Kävin poistamassa palautteen, joten voit käydä jättämässä lyhyemmän.

@Juha Kokkonen osaa varmaan paremmni sanoa, että onnistuuko palautekentän merkkirajoittaminen. Teoriassa maxlength attribuutin lisääminen ei ole iso homma, mutta tuo taitaa olla XenForon plugin jonka puukottaminen ei ehkä ole niin helppoa tai kannattavaa.
@Sampsa näiden teknisiä toteutuksia on hoitanut, joten osannee vastata tarkemmin. Valmis plugari tosiaan kyseessä, itse muistelen että tästä olisi joskus ollut puhetta, eikä pystyisi helpolla muokkaamaan.
 
Onko mahdollista soveltaa ei toteutuneiuden kauppojen osalta sääntöä, mikäli esim. kaupakäynnissä toinen osapuoli on osoittanut erityisen hyvää kaupanhieromis tapaa? Koska kyllähän tämäkin vaikuttaa siihen kauppakumppanin luotettavuuteen ja tasoon?
 
Samaa mieltä, eli juuei, Nyt on haettu jotain niin tulkinnanvaraista, että se mielestäni rikkoo koko arvostelun.
(Nyyh, ainoa oma ostokauppa ei tuonut minkäänlaista arvostelua. Huolimatta siitä, että kauppakumppani oli kaikin puolin kiitettävä. Ei ilmeisesti halunnut arvostella tai "oli kiire".)
Useampien arvostelutapojen etc. lisääminen vain tekisi arvosteluista sekavia ja jossain määrin harhaanjohtaviakin.
Nykyisellään arvostelut ovat oikein hyviä.
 
Olen huomannut ettei myyjät kovin helpolla laita osto palautetta. Minä se vaan ostajana pysyn nollilla vaikka itse olen palautteen antanut. Ei innosta myymään mitään
 
Olen huomannut ettei myyjät kovin helpolla laita osto palautetta. Minä se vaan ostajana pysyn nollilla vaikka itse olen palautteen antanut. Ei innosta myymään mitään

Palautteen antaminen on vain hyvää tapaa, ei pakollista.
Nyt olet ikävästi vain asioinut huonotapaisten ihmisten kanssa, jotka on laiskoja antamaan palautetta. Älä kuitenkaan luovuta, kyllä niitä sieltä kohta tulee.

Voi myös kohteliaasti koettaa huomauttaa, että "voisitko antaa palautetta?". Ei niillä kyllä paljoa tee, jos ei myy itse tavaraa. Ostajan palautteista huolimatta on se hintapyynnöllä myytävä kenelle vaan.
 
Kyselin ensin toisaalla liittyen kauppiaspalautteen muokkaamiseen liittyen, mutta täällähän olikin ihan oma lankansa.

Tuossa edellä linkkaamassani keskustelussa käyttäjä mainitsi (22.3.2024), että annettuja kauppiaspalautteita olisi mahdollista muokata tunnin ajan palautteen antamisen jälkeen. Onko näin edelleen ja jos kyllä niin mistä annetun kauppiaspalautteen muokkaamisen pitäisi tarkemmin ottaen onnistua? Lisäsin ~30 minuuttia sitten kauppiaspalautteen (eli jos tuo tunti vain pitää paikkansa niin pitäisi olla muokattavissa), mutta missään ei näy sellaista kohtaa, mistä pääsisi muokkaamaan.

ps. jätin positiivisen palautteen käyttäjälle Locheed ja lisäsin mukaan URL:in myynti-ilmoitukseen, mitä haluaisin nyt vielä hieman tarkentaa. Mistään sen vakavammasta ei tässä kohtaa puhuta :) Jos annettua palautettua ei ole käyttäjän enää mahdollista itse muokata niin voiko ylläpito poistaa annetun palautteen niin laittaisin sen jälkeen uuden?
 
Kyselin ensin toisaalla liittyen kauppiaspalautteen muokkaamiseen liittyen, mutta täällähän olikin ihan oma lankansa.

Tuossa edellä linkkaamassani keskustelussa käyttäjä mainitsi (22.3.2024), että annettuja kauppiaspalautteita olisi mahdollista muokata tunnin ajan palautteen antamisen jälkeen. Onko näin edelleen ja jos kyllä niin mistä annetun kauppiaspalautteen muokkaamisen pitäisi tarkemmin ottaen onnistua? Lisäsin ~30 minuuttia sitten kauppiaspalautteen (eli jos tuo tunti vain pitää paikkansa niin pitäisi olla muokattavissa), mutta missään ei näy sellaista kohtaa, mistä pääsisi muokkaamaan.

ps. jätin positiivisen palautteen käyttäjälle Locheed ja lisäsin mukaan URL:in myynti-ilmoitukseen, mitä haluaisin nyt vielä hieman tarkentaa. Mistään sen vakavammasta ei tässä kohtaa puhuta :) Jos annettua palautettua ei ole käyttäjän enää mahdollista itse muokata niin voiko ylläpito poistaa annetun palautteen niin laittaisin sen jälkeen uuden?
raportoi vaikka tämä oma viestisi ja kerro miksi raportoit. Menee ylläpidolle tehtävälistalle ja poistavat palautteen, kun ehtivät.

e: aiemminkin mainittu vinkki koskien linkkejä myynti-ilmoituksiin, ne voi lyhentää näin (merkkimäärä palautteissa rajoitettu):
alkuperäinen: h ttps://bbs.io-tech.fi/threads/ryzen-7-5800x-asus-crosshair-vii-hero-corsair-dominator-platinum-32gb-ddr4.546568/
lyhennetty: h ttps://bbs.io-tech.fi/threads/4.546568/
vielä lyhyempi: bbs.io-tech.fi/threads/4.546568/
pelkkä-id: id:4.546568
 
Viimeksi muokattu:
Mihin ilmoitan kauppiaspalautteen väärinkäytöstä? Palautteen antajalle annettu myös mahdollisuus nyt korjata virheensä. Toivon tästä seurauksia palautteen antajalle. Enhän minäkään voi antaa negatiivista palautetta jos myyjän vastaus ei miellytä.

1) kauppoja tosiaankin ei tehty koska en postita. Tulkintani mukaan jo tämä on palautejärjestelmän väärinkäyttöä kun ei ole kauppoja tehty. EDIT: jahas, nyt käyttäjä muokkailee kirjallista ilmaisuaan foorumilla. Harhaanjohtava negatiivinen palaute kuitenkin vielä läsnä.

2) jos mennään interfoorumilaisuuteen, niin ainakin toiminta on vähintäänkin eräällä Mac-koneisiiin keskittyneellä kotimaisella metallityyppisellä hedelmäfoorumilla katsottu muidenkin käyttäjien puolesta ammattimaiseksi ostajakandidaatin toimesta. Kiinnostuneet voivat em foorumilla hakea ostajakandidaatista kirjoitetut viestit. Olipa miten oli, taisi väite ammattimaisesta myynnistä osua arkaan paikkaan reaktiosta päätellen.
 
Viimeksi muokattu:
Mihin ilmoitan kauppiaspalautteen väärinkäytöstä? Palautteen antajalle annettu myös mahdollisuus nyt korjata virheensä. Toivon tästä seurauksia palautteen antajalle. Enhän minäkään voi antaa negatiivista palautetta jos myyjän vastaus ei miellytä.

1) kauppoja tosiaankin ei tehty koska en postita. Tulkintani mukaan jo tämä on palautejärjestelmän väärinkäyttöä kun ei ole kauppoja tehty. EDIT: jahas, nyt käyttäjä muokkailee kirjallista ilmaisuaan foorumilla. Harhaanjohtava negatiivinen palaute kuitenkin vielä läsnä.

2) jos mennään interfoorumilaisuuteen, niin ainakin toiminta on vähintäänkin eräällä Mac-koneisiiin keskittyneellä kotimaisella metallityyppisellä hedelmäfoorumilla katsottu muidenkin käyttäjien puolesta ammattimaiseksi ostajakandidaatin toimesta. Kiinnostuneet voivat em foorumilla hakea ostajakandidaatista kirjoitetut viestit. Olipa miten oli, taisi väite ammattimaisesta myynnistä osua arkaan paikkaan reaktiosta päätellen.
@Juha Kokkonen @Rantakemisti

Ei kauppoja, ei palautetta.
 
Oon tässä puol tuntia yrittäny availla myyty/myydään-sivuja mut en oo yhestäkään löytäny palautetta, sehän näkyy siinä myyjäviestin yläpuolella ja ''viestejä'' alapuolella ''kauppiaspalautteet''? Eikö näin, vai enkö ole vaan löytäny vielä jotain kellä on palautetta? Edit: tein käyttäjän äsken johtuuko siitä?
Edit. Kiitos vastauksesta!
 
Viimeksi muokattu:
Oon tässä puol tuntia yrittäny availla myyty/myydään-sivuja mut en oo yhestäkään löytäny palautetta, sehän näkyy siinä myyjäviestin yläpuolella ja ''viestejä'' alapuolella ''kauppiaspalautteet''? Eikö näin, vai enkö ole vaan löytäny vielä jotain kellä on palautetta? Edit: tein käyttäjän äsken johtuuko siitä?
Tuoreella tunnuksella ei kai karenssi-aikana (30pvä) pääse palautteisiin, joten varmaan tästä johtuen ei sinulla näy: Ostamalla 8€ Verified-vahvistuksella käyttöoikeus kauppa-alueelle + yksityisviestit käyttöön

Karenssin jälkeen pitäisi sitten näkyä ketjun otsikon alla nappi vaikka olisikin 0 palautetta:
1722859019364.png


tai vaihtoehtoisesti viemällä hiiren käyttäjän nimen päälle tulee info-laatikko, jossa myös kauppiaspalautteisiin nappi:
1722859065349.png
 
Thmz onnistuneet kaupat mutta tuli laitettua väärälle puolelle positiivinen palaute :vihellys: minä siis ostaja enkä myyjä ja palaute positiivinen. voisko modet käydä vähän editoimassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 195
Viestejä
4 451 944
Jäsenet
73 672
Uusin jäsen
CommonMark

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom