Tärkeä Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Moderointi kyllä toimii. Sain itse huomautuksen viikko jälkeenpäin, kun tuotteet oli jo myyty. Olin erehtynyt laittamaan infon ketjuun siitä, että yv:llä tullut tarjous peruuntui. Ja toisesta puuttui, että myynnissä muualla
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
.
Ja olet oikeassa, jos ei tykkää myydä täällä voi lähteä painelemaan. Minä kuitenkin mielummin herätän asiasta keskustelua ja yritän saada epäkohtaan muutosta, kun lähden ovet paukkuen pois ja sanon että on se paska foorumi.
Noilla sun tekstiseinilläsi tuskin siinä onnistut, kun tommosta lähes täysin päätöntä monologia jaksa kukaan lukea. Kokeile tiivistää sama pariin kolmeen lauseeseen
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586

Selventääkö tämä ketju pointtiani? Kyseessä siis on ketju jossa ylläpito on käynyt, mutta ensimmänen posti on edelleen "Tarjoan 50 posteineen. Oli Gigantin tarjouksessa 59€". @Sampsa :n postit tuolla ovat kyllä asiallisia ja uusista säännöistä ja toimintaoheista on mainintaan, mutta minusta kaivo on jo myrkytetty tässä vaiheessa kun nämä tarjouksiksi maskeeratut postit pääsevät seulan läpi, ja toivoisin siihen muutosta.
Jahas, noniin. Nyt ymmärrän. Miksiköhän tuollaisia viestejä ei ole tuolta siivottu pois, ja miksi noista ei ole jaeltu huomautuksia tai varoituksia? @Sampsa

Noita kaikenlaisia alehinnoista vihjailuja on kyllä tulkittu hinnasta valittamiseksi (ja miksipä ei olisi, ei se samassa viestissä oleva tarjous niitä muuksi muuta). Miksi ei tässä tapauksessa?
Hinnasta valittaminen voi tapahtua monella eri tavalla ja tapauksessa. Jos kyseessä on tiedossa oleva tarjoustuotteen myynti ostohintaa korkeammalla hinnalla, ylläpidolle on täysin ok jos perustelee tarjouksensa, kuten @Jamo66 teki tuossa ketjussa.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Kaiken kaikkiaan täällä toimii hyvin asiat. Käytetyn tavaran saiteista ehdottomasti turvallisin ostopaikka kun postituksesta kyse. Siitä hyvästä kannattaa hieman joustaa omista periaatteista, kun palvelun joustavuutta arvioi.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Noilla sun tekstiseinilläsi tuskin siinä onnistut, kun tommosta lähes täysin päätöntä monologia jaksa kukaan lukea. Kokeile tiivistää sama pariin kolmeen lauseeseen
En nyt viitsi lähteä ylläpitäjän provoon mukaan, vaan viittaan seuraavaan postiin jossa se on mielestäni aika hyvin jo muutamaan lauseeseen tiivistetty jos ensimmäinen posti oli liian pitkä. Kirjoitin aluksi pitkän, syvällisemmän version koska minusta on suotavaa että jos sääntöihin haluaa muutosta, asialle on perusteita ja esimerkkejä on enemmän kuin yksi. Siksi esimerkit sekä käytetystä että uudesta tuotteesta, ja pitkä selitys siitä että markkinat elävät ja hintatasossa on aina luonnollista vaihtelua.

Tuo että tarjoustaan saa perustella(ainakin myyntiketjuissa), on huono lähtökohta siksi että perusteluja on sekä hyviä että hyvin huonoja. Jollekin "sinä maksoit tuotteesta X eli et ansaitse enempää kuin X" on hyvä peruste, vaikkei sillä ole mitään tekemistä tuotteen tämänhetkisen arvon kanssa eikä siten palvele mitään muuta tarkoitusta kuin myyjän lokaamista. Jos tarjousten perustelusäännön lisäksi on olemassa sääntö hinnasta valittamiselle, on väistämätöntä että näiden kahden asian välille tulee häilyvä, veteen piirretty viiva.

Jos hinnasta valittamisen piilottaa tarjouksen ja/tai "perusteluiden" joukkoon, sitä saa tämänhetkisien sääntöjen tai ainakin niiden tulkinnan mukaan tehdä. Sitähän tuo juuri on - "Gigantista sai 60€:lla" on kaunis tapa sanoa "Kenenkään ei pitäisi tarjota yli 60€". Tämähän ei ole millään lailla totta.


Tämän mukaan halvin hinta tuotteelle toimitettuna on 95€ CDONissa, eli tuo 80€ mitä ketjussa pyydetään on selvästi halvempi. En tässä pyri puolustelemaan trokaamista, minun ongelmani on siinä että ihmisiä ja heidän tuotteitaan saa lynkata myynti-ilmoituksissaan mielivaltaisesti kunhan sitä vähän piilottaa perustelujen viitan alle. Minusta jopa trokaus on vähempi paha kuin sosiaalisen oikeuden tuomioistuin, joka johtaa vain siihen että tuo tuote myydään Torissa ja se IO-Techiläinen joka tuon olisi ostanut, joutuu pulittamaan 15€ extraa.

Kehotan vielä lukemaan tuon seinän vaikka siinä pari minuuttia menisikin, tai edes se Logitech Brio-osa. Siinä on aika hyvä oikean elämän esimerkki siitä miten kahden ihmisen potentiaalinen hyöty muuttuu myrkylliseksi kyttäämiseksi, valehteluksi tuotteen alkuperästä tai suoranaisesti muualle ajamiseksi. Jos tekstin sisältö ei vakuuta niin ei vakuuta, mutta kyllä minä sinulta ylläpitäjänä kuitenkin odotin parempaa kuin ylimielistä "tldr, ei kiinnosta"-vastausta. Minä olen nyt sanottavani sanonut tästä asiasta, ja tosiaan jos perustelut eivät vakuuta ja/tai kiinnosta niin olkoon niin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
[/QUOTE]
Hinnasta valittaminen voi tapahtua monella eri tavalla ja tapauksessa. Jos kyseessä on tiedossa oleva tarjoustuotteen myynti ostohintaa korkeammalla hinnalla, ylläpidolle on täysin ok jos perustelee tarjouksensa, kuten @Jamo66 teki tuossa ketjussa.
Viesti on kieltämättä hyvin ristiriitainen. Hinnasta saa valittaa kunhan sen osaa muotoilla perusteluksi
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Noilla sun tekstiseinilläsi tuskin siinä onnistut, kun tommosta lähes täysin päätöntä monologia jaksa kukaan lukea. Kokeile tiivistää sama pariin kolmeen lauseeseen
Tässä nyt lähinnä näkyy, ettei kyse ole asiakaspalvelu ammattilaisista, vaan perinteisestä suomalaisesta harrastajapalvelusta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Viesti on kieltämättä hyvin ristiriitainen. Hinnasta saa valittaa kunhan sen osaa muotoilla perusteluksi
Kuvittelisi, että terveellä maalaisjärjellä onnistuu melko pitkälle tuotteen myyminen, tarjoaminen ja ostaminen ilman että jokaista asiaa pitää kirjata erikseen sääntönä ylös tai ilman sitä ei kyetä toimimaan. Ehkä oletan liikoja, mutta kokeillaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Kuvittelisi, että terveellä maalaisjärjellä onnistuu melko pitkälle tuotteen myyminen, tarjoaminen ja ostaminen ilman että jokaista asiaa pitää kirjata erikseen sääntönä ylös tai ilman sitä ei kyetä toimimaan. Ehkä oletan liikoja, mutta kokeillaan.
Niin, sitä luulisi. Mutta sitten kuitenkin on menty tekemään sääntöjä, mitä kuitenkin tulkitaan muulla tapaa kuin mitä siellä säännöissä itseasiassa lukee. Se tässä nyt se ongelmallisin osa omasta mielestäni on.

Ja henkilökohtaisesti olen edelleen sitä mieltä, että ylläpito luonnollisesti asettaa ne säännöt mitä tarpeelliseksi katsoo. Mutta jos sitten moderointikäytäntö on eri kuin mitä siellä säännöissä oikeasti lukee, niin se aiheuttaa tarpeetonta työtä ylläpidolle, sekä turhaa napinaa foorumilla ja varmasti monella menee ihan koko viikkokin pilalle kun homma menee vähän miten sattuu.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Niin, sitä luulisi. Mutta sitten kuitenkin on menty tekemään sääntöjä, mitä kuitenkin tulkitaan muulla tapaa kuin mitä siellä säännöissä itseasiassa lukee. Se tässä nyt se ongelmallisin osa omasta mielestäni on.
Mitä sääntöjä? Hinnasta valittaminen tarjoustuotteen kohdalla? Mielestäni @Jamo66 tarjosi tuotteesta hinnan ja perusteli tarjouksensa asiallisesti, hinnasta valittaminen olisi ollut pelkästään että olisi valittanut ilman tarjousta.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Passaako kysyä miksi siitä ketjusta ei ole poistettu myyntiin kuulumattomia viestejä? Itse erehdyin vastaamaan yhdessä ketjussa kysymykseen, niin se poistettiin nopeasti myyntiin liittymättömänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Mitä sääntöjä? Hinnasta valittaminen tarjoustuotteen kohdalla? Mielestäni @Jamo66 tarjosi tuotteesta hinnan ja perusteli tarjouksensa asiallisesti, hinnasta valittaminen olisi ollut pelkästään että olisi valittanut ilman tarjousta.
Tulee menemään aika jännäksi toi hintapoliisimeininki jos tarjouksen kanssa hinnoista saa sitten kumminkin valittaa. :cautious:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 107
Tulee menemään aika jännäksi toi hintapoliisimeininki jos tarjouksen kanssa hinnoista saa sitten kumminkin valittaa. :cautious:
Kunhan ne tarjoukset on järkeviä tarjouksia, eikä tyyliin 30€ RTX 2080 Ti:stä ja samalla kerrotaan nahkatakkimiehen uutuuksista. Nyt Jamo66 oli ostamassa tuota SSD:tä oikeasti, eikä huomauttelemassa hinnoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Kunhan ne tarjoukset on järkeviä tarjouksia, eikä tyyliin 30€ RTX 2080 Ti:stä ja samalla kerrotaan nahkatakkimiehen uutuuksista. Nyt Jamo66 oli ostamassa tuota SSD:tä oikeasti, eikä huomauttelemassa hinnoista.
Niin no, järjettömien tarjousten tekoahan ei ole kielletty, ja niitä kyllä täällä satelee (yleensä yksärinä) aika paljon. Tämä yhdistettynä nyt tähän uuteen linjaukseen hinnoista valittamisen osalta ei ole suunta mihin toivoisin että mennään.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Mitä sääntöjä? Hinnasta valittaminen tarjoustuotteen kohdalla? Mielestäni @Jamo66 tarjosi tuotteesta hinnan ja perusteli tarjouksensa asiallisesti, hinnasta valittaminen olisi ollut pelkästään että olisi valittanut ilman tarjousta.
Onko kyseisessä ketjussa tarjouksen jälkeinen keskustelu hinnasta valittamista vai ei?
 

juupeliskuupelis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
598
Valintojen maailma. Joskus voi vaan jättää ostamatta jos hinta ei miellytä. Ei aina ole pakko suutaan avata. Kun yksi avautuu hinnasta, niin kohta on koko ketju täynnä inisijöitä. Koko foorumi tuntuu olevan inisijöitä täynnä. Ei näin paljon kyttäämistä ole muilla kauppapaikoilla. Noh, nörtit kun pääsee vauhtiin. :geek:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Passaako kysyä miksi siitä ketjusta ei ole poistettu myyntiin kuulumattomia viestejä? Itse erehdyin vastaamaan yhdessä ketjussa kysymykseen, niin se poistettiin nopeasti myyntiin liittymättömänä.
Onko kyseisessä ketjussa tarjouksen jälkeinen keskustelu hinnasta valittamista vai ei?
Sääntömuutos on tuore, joten selkeyden vuoksi kyseiset viestit on jätetty luettavaksi, sen sijaan että poistettaisiin ja ketju raportoitaisiin uudestaan ja uudestaan.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Valintojen maailma. Joskus voi vaan jättää ostamatta jos hinta ei miellytä. Ei aina ole pakko suutaan avata.
Harmi, että pelottavan monikin ei tunnu näin yksinkertaista asiaa tajuavan vaan sen suurempia miettimättä mennään rellestämään pelkän offtopicin muodossa toisten myyntiketjuihin jauhaen puuta heinää.. :whistling:
 

AngryOrangE

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
2 967
eikös selkeesti ylihinnoteltuihin ja troguhintapyyntöihi vois jotain oikeuksia myös ostavan puolelle antaa maholliseksi ,usein myös käy niin että myyvä myyjä ei välttämättä ole perillä hintatasoista ,mun mielestä tähän reagointi edistää myös myynnin toteutumista ,.ja sanotaa niin että oon aikalailla Hardcore kauppamies sen suuremmin voittoa hakeva, vanhassa murossa hommat o ollu retuperällä jo pitkään mutta esim pcraudassa kyllä homma pelittää huolimatta että siellä on vinkuosasto mutta johtuu iha puhtaast siitä että valtaosa ihmisistä on tietoisia hintatasosta
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
eikös selkeesti ylihinnoteltuihin ja troguhintapyyntöihi vois jotain oikeuksia myös ostavan puolelle antaa maholliseksi ,usein myös käy niin että myyvä myyjä ei välttämättä ole perillä hintatasoista ,mun mielestä tähän reagointi edistää myös myynnin toteutumista ,.ja sanotaa niin että oon aikalailla Hardcore kauppamies sen suuremmin voittoa hakeva, vanhassa murossa hommat o ollu retuperällä jo pitkään mutta esim pcraudassa kyllä homma pelittää huolimatta että siellä on vinkuosasto mutta johtuu iha puhtaast siitä että valtaosa ihmisistä on tietoisia hintatasosta
Eiköhän tämä nykyinen sääntö ole ihan tarpeeksi oikeasti överihintaisiin tuotteisiin, kuten Sampsakin tässä lainauksessa sanoo, kysynnän ja tarjonnan laki hoitaa homman, jos tuote on epäinhimillisen ylihintainen ei kukaan sitä osta ja myyjä myy sen joko muualla tai alentaa itse hintaa aiheutumatta sen suurempaa tappelua ketjussa jossa on vedettynä maat ja taivaat "syiksi" miksi hinnan pitäisi olla 50% alempi HP:sta.. :smoke:
Jatkossa ainoa hintaa koskeva sääntö on se, että myytävän tuotteen hinta on alhaisempi kuin uuden tuotteen hinta myyntihetkellä ja hinnan voi tarkistaa esim. Hinta.fi.

Jätä tarjoamatta/ostamatta, niin kysynnän ja tarjonnan laki hoitaa homman. Hinnasta valittaminen on edelleen kielletty.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Sääntömuutos on tuore, joten selkeyden vuoksi kyseiset viestit on jätetty luettavaksi, sen sijaan että poistettaisiin ja ketju raportoitaisiin uudestaan ja uudestaan.
Ok. Aika hyvin kyseinen myyjä vedetään lokaan siinä. Mutta jos se ok ylläpidolle, niin mikäpäs siinä. Omaa herkkyyttä...
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Ette ala niiden "liian vähän" tarjoajien kanssa väittelemään, vastaatte "ei kiitos" ja jos ininä jatkuu niin raportoitte. Yksinkertaista, eikö
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Tälläisillä saiteilla ongelmat johtuu tietysti aina käyttäjistä. Mutta koska käyttäjiä ei voi sulkea pois, niin on ongelmien alkulähde etsittävä yleensä muualta. On kolme syytä miksi homma tökkii...yleensä. Tai joku noista...
1. Sääntöjen sekavuus. Sääntöjä on liikaa tai niitä ei ole ollenkaan.
2. Ei ole aikaa moderoida. Se johtuu useasti yllä olevasta.
3. Moderoinnin epätasaisuus. Ylläpito ei ole käynyt riittävän hyvin moderoijien kanssa käytäntöjä läpi. Se taasen johtuu useasti siitä, ettei sääntöjen yhdenmukaisuus ole ylläpidollekkaan täysin selvillä.

Numero kolme tuntuu olevan täällä yleinen syy napinaan. Mutta toistan itseäni ja sanon, että pääsääntöisesti homma täällä pelittää erittäin hyvin. Ongelmia aiheuttaa suomalainen kateus, josta tuskin päästään koskaan irti.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Ongelmana toki on myös se, että moderaattoritkin ovat ihmisiä ja tekevät tilanteisiin omat tulkintansa ja päätökset. Ei löydy sellaista jannua jolla ei menis joskus vituiksi.

Toinen on sitten se, ettei hyviä moderaattoreita kasva puissa ja niitä vähiä jotka löytyy ei välttämättä moderointi kiinnosta. Se ei ole ihan joka jampan hommaa kun vaikka kuinka hyvin hommasi hoitaisit, joku valittaa aina.

Kauppa-alueelle voisi olla hyvä jos siellä olisi ihan oma ja hyvä moderaattori jolla kestäisi kuuppakin sitä hommaa. Sitä en tiedä, mistä sellanen sinne löytyisi.
 

juupeliskuupelis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
598
Toinen on sitten se, ettei hyviä moderaattoreita kasva puissa ja niitä vähiä jotka löytyy ei välttämättä moderointi kiinnosta. Se ei ole ihan joka jampan hommaa kun vaikka kuinka hyvin hommasi hoitaisit, joku valittaa aina.
Tää on kyllä totta. Ne jotka olisivat parhaita modeja on usein niitä joita ei homma kiinnosta ja toisaalta usein moden natsoja haluavat eivät oikeasti siihen sopisi.

Itse en sopisi modeksi. Olen liian kuumakalle siihen hommaan. :hammer:
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Tuote pitää myydä myyntihetken uutta halvemmalla (Ks. Kokkosen viesti #576) ei suinkaan halvemmalla kuin mitä olet itse siitä joskus kampanjan tms. aikaan maksanut.
Minulla on edelleen todella pahoja ongelmia luetun ymmärtämisen suhteen, joten voisitko kertoa minulle, mihin hintaan saisin myydä täällä Asus 3080 TUF kortin? Halvin hinta sille uutena on Gigantissa 739 euroa. Arvioitu toimitus on toki vasta tammikuu 2021, mutta se on tietenkin täysin epärelevanttia, koska ei näitä mistään muualtakaan saa hyllytavarana. Mutta joku voisi siitä huolimatta olla valmis luopumaan omastaan vaikka 800 eurolla ja vielä useampi voisi olla halukas sen ostamaan.

Tämä nyt on vain yksi hyvä esimerkki siitä, että nämä hintakatot ja monimutkaiset säännöt vain haittaavat ihmisten elämää. Aivan kuten @Trollercoaster tuolla aikaisemmin todella hyvin perusteli - sääli jos siinä oli jollekkin liikaa lukemista.

Pisteet ylläpidolle foorumista, aina kaikkia ei tietenkään voi millään miellyttää ja todella hienosti täällä minusta tuo kauppa-alue kuitenkin kokonaisuutena toimii. Mutta edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että antakaa mielummin markkinoiden hoitaa se maksimihinta ja unohtakaa tämä hintasääntely. Ei se toiminut Neuvostoliitossa, vaikka heillä sentään oli lähes 70 vuotta aikaa hioa systeemiä, joten miksi haaveilla täällä sen perään enää vuonna 2020.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Minulla on edelleen todella pahoja ongelmia luetun ymmärtämisen suhteen, joten voisitko kertoa minulle, mihin hintaan saisin myydä täällä Asus 3080 TUF kortin? Halvin hinta sille uutena on Gigantissa 739 euroa. Arvioitu toimitus on toki vasta tammikuu 2021, mutta se on tietenkin täysin epärelevanttia, koska ei näitä mistään muualtakaan saa hyllytavarana. Mutta joku voisi siitä huolimatta olla valmis luopumaan omastaan vaikka 800 eurolla ja vielä useampi voisi olla halukas sen ostamaan.

Tämä nyt on vain yksi hyvä esimerkki siitä, että nämä hintakatot ja monimutkaiset säännöt vain haittaavat ihmisten elämää. Aivan kuten @Trollercoaster tuolla aikaisemmin todella hyvin perusteli - sääli jos siinä oli jollekkin liikaa lukemista.

Pisteet ylläpidolle foorumista, aina kaikkia ei tietenkään voi millään miellyttää ja todella hienosti täällä minusta tuo kauppa-alue kuitenkin kokonaisuutena toimii. Mutta edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että antakaa mielummin markkinoiden hoitaa se maksimihinta ja unohtakaa tämä hintasääntely. Ei se toiminut Neuvostoliitossa, vaikka heillä sentään oli lähes 70 vuotta aikaa hioa systeemiä, joten miksi haaveilla täällä sen perään enää vuonna 2020.
Miksi sä tätä minulta kyselet? Selvitä itse se uuden hinta sitten myyntihetkellä. Sitä paitsi ei missään sanota edes että halvimman uuden hinta. Sehän se nyt vasta olisikin kun pitäisi jokainen alekamppiksen hinta mätsätä.
 
Viimeksi muokattu:

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Minulla on edelleen todella pahoja ongelmia luetun ymmärtämisen suhteen, joten voisitko kertoa minulle, mihin hintaan saisin myydä täällä Asus 3080 TUF kortin? Halvin hinta sille uutena on Gigantissa 739 euroa. Arvioitu toimitus on toki vasta tammikuu 2021, mutta se on tietenkin täysin epärelevanttia, koska ei näitä mistään muualtakaan saa hyllytavarana. Mutta joku voisi siitä huolimatta olla valmis luopumaan omastaan vaikka 800 eurolla ja vielä useampi voisi olla halukas sen ostamaan.

Tämä nyt on vain yksi hyvä esimerkki siitä, että nämä hintakatot ja monimutkaiset säännöt vain haittaavat ihmisten elämää. Aivan kuten @Trollercoaster tuolla aikaisemmin todella hyvin perusteli - sääli jos siinä oli jollekkin liikaa lukemista.

Pisteet ylläpidolle foorumista, aina kaikkia ei tietenkään voi millään miellyttää ja todella hienosti täällä minusta tuo kauppa-alue kuitenkin kokonaisuutena toimii. Mutta edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että antakaa mielummin markkinoiden hoitaa se maksimihinta ja unohtakaa tämä hintasääntely. Ei se toiminut Neuvostoliitossa, vaikka heillä sentään oli lähes 70 vuotta aikaa hioa systeemiä, joten miksi haaveilla täällä sen perään enää vuonna 2020.
Sääntö sanoo että joudut myymään 740€:lla tai korkeammalla. Tämä taas menee hankalaksi siinä mielessä että noita kortteja ei oikeasti saa tuolla 739€:llä ainakaan tämän vuoden puolella ja tuon tuotteen arvo on selvästi tuota korkeampi, ja luultavasti jouduit maksamaan siitä enemmän. Eli joutunet myymään Torissa.

Kun Natsi-Saksassa haluttiin poiketa hintalistoista jotka vääristivät markkinoita eikä myyjä saanut riittävää korvausta tuotteesta, myyjä lisäsi kylkiäiseksi esimerkiksi oman koiransa jonka hinta oli se puuttuva summa, eikä "suostunut" myymään pelkkää tuotetta ilman kylkiäistä. Ostaja oivalsi mistä tässä oli kysymys, osti sekä tuotteen ja koiran, ja päästi sitten pihassa sen takaisin omistajansa luokse. Tällä tavoin kierrettiin tuota hintalistaa jossa esimerkiksi sika maksoi tietyn summan, vaikka niiden myyminen olisi ollut myyjälle kannattamatonta. En tiedä miten täällä reagoitaisiin jos myisit kylkiäisenä vaikka omalla nimikirjoituksella varustettua paperia, ja vastuuvapauslausekkeena en kehota sinua tekemään näin vaan kannattaa kysyä ylläpidolta ennen kuin lähtee kokeilemaan. Tässä kuitenkin juuri näkyy se että tuotteen arvo on aina subjektiivinen eikä absoluuttinen.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898

Tässä hyvä esimerkki mihin on keskittyminen mennyt saitilla :( olisi paha jos saisi voittoa. Ehkä maailman pahinta
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 846

Tässä hyvä esimerkki mihin on keskittyminen mennyt saitilla :( olisi paha jos saisi voittoa. Ehkä maailman pahinta
Siellä on sitä varten se raportointi nappula olemassa ettei jokaista viestiä tarvitse alkaa erikseen tänne sääntökeskusteluun laittamaan.
- Hinnasta valittaminen on kielletty (raportoi sääntöjen vastaisesta hinnoittelusta ylläpidolle)
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Siellä on sitä varten se raportointi nappula olemassa ettei jokaista viestiä tarvitse alkaa erikseen tänne sääntökeskusteluun laittamaan.
Sen kun raportoit. Jos sinä olet se joka päättää mitä tänne kannattaa/saa/voi laittaa, niin kerrohan toki säännöt mitkä koskevat tänne laitettavia juttuja. Vai kysynko sinulta ensi kerralla luvan?
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
971

Tässä hyvä esimerkki mihin on keskittyminen mennyt saitilla :( olisi paha jos saisi voittoa. Ehkä maailman pahinta
Ihan pikku näpäytys takaisin, kun tuli mun myyntiketjua samalailla sotkemaan.
En ole ostamassa, eikä kiinnosta vittujakaan mikään ser-paska.
Eikä kiinnosta sen enempää tekeekö voittoa vai ei.
Edit:

Kas kas modet poisti..
Toiset saa siis vittuilla myyntiketjuissa ja toiset ei.. :cigar:
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Ihan pikku näpäytys takaisin, kun tuli mun myyntiketjua samalailla sotkemaan.
En ole ostamassa, eikä kiinnosta vittujakaan mikään ser-paska.
Eikä kiinnosta sen enempää tekeekö voittoa vai ei.
Kosto on tärkeämpää, kuin saitin pitäminen järkevänä :thumbsup: unohtuu välillä, että täällä kehitys on osalla vielä kesken...
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
971
Kosto on tärkeämpää, kuin saitin pitäminen järkevänä :thumbsup:
Niin kauan, kun mode-linja on "Toiset saa tehdä ja toiset ei".
Kuten huomaatte siellä saa viestit olla.
 
Viimeksi muokattu:

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 846
Sen kun raportoit. Jos sinä olet se joka päättää mitä tänne kannattaa/saa/voi laittaa, niin kerrohan toki säännöt mitkä koskevat tänne laitettavia juttuja. Vai kysynko sinulta ensi kerralla luvan?
En kuulu ylläpitoon, enkä päätä säännöistä. Ihan oli sellainen yleinen vinkki, jos näihin sääntörikkomuksiin tai siltä vaikuttaviin viesteihin törmää, niin raportoimalla ne eteenpäin tulevat ajallaan hoidetuksi. Lupa hakemus hylätty.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
En kuulu ylläpitoon, enkä päätä säännöistä. Ihan oli sellainen yleinen vinkki, jos näihin sääntörikkomuksiin tai siltä vaikuttaviin viesteihin törmää, niin raportoimalla ne eteenpäin tulevat ajallaan hoidetuksi. Lupa hakemus hylätty.
Hienoa, että kuitenkin päätit hieman neuvoa, mitä kannattaa laittaa ketjuun, kun en sitä vielä(kään) tiedä :thumbsup:
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 846
Hienoa, että kuitenkin päätit hieman neuvoa, mitä kannattaa laittaa ketjuun, kun en sitä vielä(kään) tiedä :thumbsup:
Jos haluaa saada ylläpidon tekemään asialle jotain sillälailla nopeammalla aikataululla, niin raportointi on nopein keino se hoitaa, kun silloin menee koko ylläpidon näkyville ja saavat hoidettua kuka onkin paikalla kulloinkin. Täällä sen verran paljon tuota keskustelua kuitenkin on, etteivät kerkiä jokaiseen ottamaan kantaa. En valitettavasti voi auttaa, jos ei tämän keskustelun otsikosta selviä mitä tänne voi laittaa. :thumbsup:
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Jos haluaa saada ylläpidon tekemään asialle jotain sillälailla nopeammalla aikataululla, niin raportointi on nopein keino se hoitaa, kun silloin menee koko ylläpidon näkyville ja saavat hoidettua kuka onkin paikalla kulloinkin. Täällä sen verran paljon tuota keskustelua kuitenkin on, etteivät kerkiä jokaiseen ottamaan kantaa. En valitettavasti voi auttaa, jos ei tämän keskustelun otsikosta selviä mitä tänne voi laittaa. :thumbsup:
Hieno, että kuitenkin näin tärkeään asiaan aikaasi ja viisauttasi käytit, ja koetit ohjata oikeaan suuntaan keskustelua
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 398
Lopettakaas sitten se lapsellinen kinastelu.
Ihan pikku näpäytys takaisin, kun tuli mun myyntiketjua samalailla sotkemaan.
En ole ostamassa, eikä kiinnosta vittujakaan mikään ser-paska.
Eikä kiinnosta sen enempää tekeekö voittoa vai ei.
Edit:

Kas kas modet poisti..
Toiset saa siis vittuilla myyntiketjuissa ja toiset ei.. :cigar:
Ei ole käyttäjien tehtävä näpäytellä - hinnasta valittaminen on myös säännöissä kielletty eikä toisten myyntiketjuihin ole tarkoitus mennä kirjoittamaan muutakaan turhaa. Jos epäilee sääntöjen vastaista ilmoitusta, siinä tapauksessa raporttia ylläpidolle.
Niin kauan, kun mode-linja on "Toiset saa tehdä ja toiset ei".
Kuten huomaatte siellä saa viestit olla.
Ei ole mitään mainitsemaasi linjaa - moderointitarve tulkitaan sääntöjen puitteissa aina tapauskohtaisesti ja asioita on hoitamassa eri moderaattoreita. Itse näkisin että nuo turhat viestit eivät anna mitään arvoa tuolle ketjulle ja ne olisi pitänyt poistaa - en tiedä onko unohtunut asiaa hoitaneelta modelta, ei siinä sen kummempaa.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 512
Onhan tuo vähän kyseenalaista ostaa tarjoustuote, varsinkin jos/kun siinä on vielä lukenut ehdoissa että vain 1kpl per asiakas ja ei jälleenmyyntiin, ja laittaa sitten hetikohta tänne myyntiin avaamattomassa paketissa. Pelkkä hinnasta valittaminen on toki turhaa, mutta en näkisi pahana että näissä todella räikeissä ja selvissä tapauksissa heittäisi siihen oman ostotarjouksensa perään muillekin tiedoksi että jos ostatte tämän summaa x korkeammalla hinnalla niin tuette trokaria.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Onhan tuo vähän kyseenalaista ostaa tarjoustuote, varsinkin jos/kun siinä on vielä lukenut ehdoissa että vain 1kpl per asiakas ja ei jälleenmyyntiin, ja laittaa sitten hetikohta tänne myyntiin avaamattomassa paketissa. Pelkkä hinnasta valittaminen on toki turhaa, mutta en näkisi pahana että näissä todella räikeissä ja selvissä tapauksissa heittäisi siihen oman ostotarjouksensa perään muillekin tiedoksi että jos ostatte tämän summaa x korkeammalla hinnalla niin tuette trokaria.
En ole huomannut saitilla trokaamista vielä yhtään kertaa. On ollut yksittäisiä tuotteita ja suurimaksi osaksi nekin olleet rajatapauksia. Ongelma on vielä siinäkin, että joku toinen tulkitsee trokaamiseksi sen minkä joku toinen ei. Olisiko kuitenkin järkevintä raportoida ylläpidolle, joka päättää onko tuotteen myynti sääntöjen sallimissa rajoissa vai ei. Olen nähnyt monta myyntiketjua "pilattuna" ja vain siksi, että on tehty omapäinen tulkinta hinnasta ja naamioitu hinnasta valittaminen "perusteluksi" tms. Kun hinnasta maukuminen naamioidaan perusteluksi, niin se on ihan samallaista vittuilua, kuin suorakin. On vain koettettu olla tyylikkääpi. Ja tällä hetkellähän hinnasta vittuilu on joka tapauksessa sallittua , jos sen osaa muotoilla perusteluksi. Tässä on vain se epäkohta, että se osuu harmittavan useasti väärään kohteeseen. siksi olisi järkevintä antaa ylläpidon hoitaa työnsä, sen sijaan että alkaa olemaan viisaampi kuin muut.
 

juupeliskuupelis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
598
Juu, ei oikein yksi yksittäinen tuote täytä trokarin tunnusmerkkiä. Sitten jos samalla myyjällä on useastikin tarjoustuotteita heti myynnissä, niin voi ruveta itkemään asiasta.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Jatkossa ainoa hintaa koskeva sääntö on se, että myytävän tuotteen hinta on alhaisempi kuin uuden tuotteen hinta myyntihetkellä.
Todetaan nyt heti alkuun, että itse olen sitä mieltä, että antakaa markkinoiden määrätä hinta. Mutta ei puututa siihen tässä kohtaa sen enempää.

Myyntiosiossa myydään Jimmsistä ostettua 3080 korttia 900 eurolla. Jimms on hinta.fi palvelun mukaan ainoa kauppa, joka tätä kyseistä korttia myy ja heillä hinta on 869 euroa. Sääntöjen mukaan tuon pitäisi olla maksimihinta, mitä siitä saa pyytää.

Raportoin testimielessä asiasta ylläpidolle. Vastaus on, että homma ok, koska korttien saatavuus on tällä hetkellä niin heikko. (Mistä tuon viestin mahtaa löytää jälkikäteen, en nopealla etsimisellä enää löytänyt tuota ylläpidon vastausta?).

@Sampsa @Juha Kokkonen

Mikä tämä teidän linja nyt oikein on? Saako tuotteita siis sittenkin myydä täällä korkeammalla hinnalla, mitä tuote maksaa uutena kaupassa? Jos saa, pitäisikö se sitten mainita myös säännöissä, koska tällä hetkellä - suora lainaus - ainoa hintaa koskeva sääntö yksiselitteisesti kieltää tuotteen myynnin korkeammalla hinnalla, mitä uusi tuote maksaa kaupassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 275
Viestejä
4 196 260
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom