Tärkeä Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Se 1660 on vaikea tulkittava. Itse päätin jättää tässä vaiheessa senkin itselleni, ettei vaan kukaan niin mieltään pahoita. Mutta hitto vie, jos neljän sadan bundlessa tulee muistikitti ja SSD, joista ehkä pyytelisi 60 euroa kustakin, niin onko se trokaamista? Tosiasiassa perustason 2060 Superin käypä arvo markkinoilla olisi jossain 350 euron paikkeilla, vaikka maksavatkin kaupoissa yhä reilusti enemmän. En pitäisi niitä kaupanpäällisiä siis alkujaan ihan ilmaisina, vaikka erilaisten koukeroiden kautta niistä tulikin superedullisia.

Kyllä ainakin nuo pienemmät kaupanpäälliset pitäisi kaiken järjen mukaan saada myydä ihan normaalisti pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
En ihan täysin pidä itse kaikista noista kauppa-alueen säännöistä, koska osa niistä pakottaa myymään asioita alle niiden käyvän markkinahinnan, mikä sitten siirtää kyseisten tuotteiden kaupan muualle.
Samasta jo itse otin aiemmin kantaa, monitulkinnainen ja hankalasti valvottava sääntö. Pidemmän päälle vain foorumin käyttäjien tappio, kun käyttäjät myyvät sitten näitä "kiellettyjä tuotteita" Torissa sun muissa sen sijaan, että joku voisi täällä ostaa iskemättömän tuotteen vaikka -30% hinnalla. Mikäli tilanne on selitetty ja hinta järjellinen niin en ymmärrä miksi joitain asioita ei saisi myydä (kunhan ei ala ammattitrokaamaan täällä). Viimeksi tästä puhuessani ymmärsin kanssa kuitenkin, että bundlen osia saa myydä mutta näistä saatavat tuotot eivät vissiin sitten saa ylittää bundlen hintaa. Eli itse tulkitsisin säännön niin, että tuosta saisi nyt myydä mitä vaan kunhan pyyntien kokonaissumma ei ylitä 399€. Hintavirheitä ja järjestelmäbugeilla aikaansaatuja tuotteitahan kiellettiin myymästä kokonaan mutta ei kait tätä voi sellaiseksi tulkita, kun ei tässä ole sellaisia tiedostetusti käytetty ja kauppahan tuon hyvityksen keksi. Itse sanoisin, että tuon 1660 saisi laittaa siis myyntiin etenkin jos myyntihinta vastaa kuititonta käytettyä ja selittää mistä kortti on peräisin sekä miten tämä voi vaikuttaa esim. takuuseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
818
Tässähän ei mitään ongelmaa jos olisi tullut 2060S +muut oheishilppeet olisi voinut myydä, niinkuin itse ajattelin ettei näyttiksen päivitykselle paljoa hintaa jää kun en muita välttämättä ssd+16gb lisää tarvitisi, nyt kun tulikin yllätyksenä toinen näytönohjain, olisi varmaan pitänyt palauttaa nämä giganttiin lakki kourassa ja tuumata että enhän minä näitä voi vastaanottaa etteivät syytä trokaajaksi.

Ja aikaisempi kommentti poistettiin toisaalla, että onhan tämä ihan eri asia kuin esim. joku Jimm'sin pommitarjous i7 100€ myynti ns. normihintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 117
Samasta jo itse otin aiemmin kantaa, monitulkinnainen ja hankalasti valvottava sääntö. Pidemmän päälle vain foorumin käyttäjien tappio, kun käyttäjät myyvät sitten näitä "kiellettyjä tuotteita" Torissa sun muissa sen sijaan, että joku voisi täällä ostaa iskemättömän tuotteen vaikka -30% hinnalla. Mikäli tilanne on selitetty ja hinta järjellinen niin en ymmärrä miksi joitain asioita ei saisi myydä (kunhan ei ala ammattitrokaamaan täällä). Viimeksi tästä puhuessani ymmärsin kanssa kuitenkin, että bundlen osia saa myydä mutta näistä saatavat tuotot eivät vissiin sitten saa ylittää bundlen hintaa. Eli itse tulkitsisin säännön niin, että tuosta saisi nyt myydä mitä vaan kunhan pyyntien kokonaissumma ei ylitä 399€. Hintavirheitä ja järjestelmäbugeilla aikaansaatuja tuotteitahan kiellettiin myymästä kokonaan mutta ei kait tätä voi sellaiseksi tulkita, kun ei tässä ole sellaisia tiedostetusti käytetty ja kauppahan tuon hyvityksen keksi. Itse sanoisin, että tuon 1660 saisi laittaa siis myyntiin etenkin jos myyntihinta vastaa kuititonta käytettyä ja selittää mistä kortti on peräisin sekä miten tämä voi vaikuttaa esim. takuuseen.
Mielestäni nämä voisi myydä ihan melkein uuden hinnalla (hintapyyntö) , kunhan edelleen siellä lukee, että näytönohjain on tullut mahdollisesti takuuttomana kaupanpäällisenä. Ja en tosiaan itse bundlea ostanut, enkä ole niitä osia täältä ostamassa, jos ei ole erityisen halvalla. Eikä sitä omaa hintaa kannata polkea, koska on virheen takia saanutkin loistavan diilin. Ei se ollut sinun virheesi, kuitenkaan.

Tässä on se, että varsinkin toisen näyttöohjaimen saamisesta kukaan ei tiennyt, niin ei trokarit ole tätä ostaneet ehkä. Ja tuskin suurinosa aikoi ostaa tuon jälleenmyyntiin, vaan halusi bundlen tai pelkän näytönohjaimen + taskurahaa. Sanoisin, että lähes kaikki tämän ostaneet eivät aikoneet trokata tai käyttää hintavirhettä hyödykseen jälleenmyynnissä, niin omasta mielestäni on ihan sääntöjen hengen mukaista myydä noita täällä, vaikka lähes uuden hinnalla. Käsittääkseni sääntöjen alkuperäinen idea on estää foorumille suunnattujen tarjousten väärinkäyttö - ja tässä ei tiedetty tuosta extranäytönohjaimesta tilausta tehdessä.
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
367
Selvä Win-win skenaario kuluttajille. Miten porukka näkee tän jotenkin negatiivisena?

1. Gigantin sekoilusta johtuen bundlen ostaneille rahoille vastinetta joka sentin edestä. :tup:

2. Bundlen ostaneet laittaa komponentit jakoon reilulla hinnalla mitä ei itse tarvi, tai edes ostanut. :tup:

3. Muutkin kuin bundlen ostaneet hyötyy saamalla samat tuotteet uutena halvemmalla. :tup:


Turhaa sitä lähteä muiden herkuista valittamaan kun ainut osapuoli joka ei tästä hyödy on Gigantti.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
En näe mitään ongelmaa myydä kaupan mokan takia saatuja näytönohjaimia eteenpäin jossei kauppa itse niitä huoli takaisin. Jobbailu on minun mielestä enemmän sitä, että varta vasten on hankittu jotain tavaraa halvalla puhtaasti myytäväksi voitolla eteenpäin, tässä tapauksessa tuskin kukaan osasi odottaa saavansa vääränlaista näytönohjainta ostaessaan tuon bundlen.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
340
Minä laitoin SSD:n myyntiin selvästi markkinahintaa halvemmalla ja viestiketju poistettiin. Syy: trokaus.

Miten tämä nyt menee, @Sampsa @Juha Kokkonen @escalibur ?
Hohhoijjaa taas.. minun mielestä koko trokaus sääntö ihan turha, koska ostaja voi päättää ostaako "trokarilta" vai kaupasta kallimmalla. Jos joku myy halvemmalla kuin markkinahinta, niin kyllä sen pitäisi olla sallittua..
 
Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
1
Mitenkäs toimitaan kun tuli ostettua Tori.fi tuollainen Gigantin kaupanpäällisnäyttis Pny 1660 Super. Maksoin kortista 210€ niin onko ok laittaa kortti myyntiin vaikka 190€ hintaan ja otan takkiin muutaman kympin? Vai laitanko kortin suosiolla Lahjoitetaan osastolle?
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
340
Mitenkäs toimitaan kun tuli ostettua Tori.fi tuollainen Gigantin kaupanpäällisnäyttis Pny 1660 Super. Maksoin kortista 210€ niin onko ok laittaa kortti myyntiin vaikka 190€ hintaan ja otan takkiin muutaman kympin? Vai laitanko kortin suosiolla Lahjoitetaan osastolle?
Lahjoituksiin tai muuten rikot sääntöjä
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Minä laitoin SSD:n myyntiin selvästi markkinahintaa halvemmalla ja viestiketju poistettiin. Syy: trokaus.

Miten tämä nyt menee, @Sampsa @Juha Kokkonen @escalibur ?
Joo, nyt tarvitaan kyllä ihan oikea linjanveto. Sampsa erikseen sanoi toisessa ketjussa että kaikki on ihan selvää ja bundle-tuotteet saa myydä. Joku ylläpidossa ei kuitenkaan edelleenkään toimi näin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Onko kyse hintavirhetuotteesta?

Jos kyllä, myyminen on sääntöjen mukaan kielletty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
818
Periaattessa tuo 1660 ei millaan lailla ole hintavirheinen tuote vaan se mikä sieltä olisi ilmeisesti alunperinkin pitänyt olla tulossa paketin mukana, ja nyt kun gigantti päätti että laitetaan tilanneille 2060 superitkin matkaan niin tämä muuttuikin trokaukseksi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
No jos pilkkua lähdetään viilaamaan, niin GTX 1660 Super ja 2x8GB DDR4 ovat ihan oikeasti bundletuotteita. SSD ja RTX2060 Super olivat hintavirhetuotteita. Tällä pohjalla jos mennään, 1660 Superin saa myydä ihan vapaasti haluamallaan hinnalla.

SSD:ni poistaminen myynnistä meni siis ihan sääntöjen mukaan :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 117
Onko kyse hintavirhetuotteesta?

Jos kyllä, myyminen on sääntöjen mukaan kielletty.
TL;DR: Gigantin avokätisten hyvitysten takia porukalla on nyt 399 eurolla :
  • Palit GTX 1660 Super
  • Palit RTX 2060 Super
  • Palit M.2 500GB SSD
  • Palit 2x8GB DDR4 RAM
Ostohetkellä kukaan ei tiennyt näin käyvän ja 399€ oli kohtuuhinta tuosta setistä ilman GTX 1660 Superia, eikä hintavirhe.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
818
No jos pilkkua lähdetään viilaamaan, niin GTX 1660 Super ja 2x8GB DDR4 ovat ihan oikeasti bundletuotteita. SSD ja RTX2060 Super olivat hintavirhetuotteita. Tällä pohjalla jos mennään, 1660 Superin saa myydä ihan vapaasti haluamallaan hinnalla.

SSD:ni poistaminen myynnistä meni siis ihan sääntöjen mukaan :smoke:
Kyllä itseltä poistivat myös tuon 1660 myynnistä. :cigar:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Tiedossa olevien hintavirhetuotteiden myynti on siksi kielletty että niistä myynti-ilmoituksista valitetaan raporteilla, myyntiketjuissa jne ja tämä aiheuttaa täysin turhaa vaivaa ylläpidolle.
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
367
Eihän se hintavirhe ole jos liike tässä tapauksessa gigantti antaa pitää vahingossa lähettämänsä väärät tuotteet.

Eri asia jos foorumin ylläpito ei tälläistä hyväksy jälleenmyytäviksi niin sitten asia on näin :cool:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Eihän se hintavirhe ole jos liike tässä tapauksessa gigantti antaa pitää vahingossa lähettämänsä väärät tuotteet.

Eri asia jos foorumin ylläpito ei tälläistä hyväksy jälleenmyytäviksi niin sitten asia on näin :cool:
Valitusvirsi niiden myynnistä silti on seuraus.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Miksi ne sieltä muuten useamman näytönohjaimen lähetti? Ensin väärän?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
818
Miksi ne sieltä muuten useamman näytönohjaimen lähetti? Ensin väärän?
Eli tilausta tehdessä oli tieto että 2060S ja 500gb ssd ja 16gb 399e, Sitten myöhemmin kävi ilmi että tuotetiedoissa oli virhe gigantin sivuilla ja 1660s olikin paketissa. Gigantista lähettivät setin ja päivä pari myöhemmin tuli txt että lähettävät 2060s perässä, heidän tuotetieto virheen takia tilanneet saa pitää myös tuon 1660s.

Esim. Itse arvelin päivittää juurikin 1660S mallista tuohon 2060S ja päivitys kohtuu hintaan jos myyn nuo itselle tarpeettomat muistit mutta nyt niitäkään ei täällä voi myydä alle ovh. Ja nyt onkin 2 1660 superia, no toisen onneks voi myydä kun aiemmin hankittu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Eli tilausta tehdessä oli tieto että 2060S ja 500gb ssd ja 16gb 399e, Sitten myöhemmin kävi ilmi että tuotetiedoissa oli virhe gigantin sivuilla ja 1660s olikin paketissa. Gigantista lähettivät setin ja päivä pari myöhemmin tuli txt että lähettävät 2060s perässä.
Ja lisätään tähän vielä että me saatiin pitää sekä 1660s että 2060s. Gigantin piikkiin ilmainen näyttis.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Siis hetkinen. Ymmärränkö nyt oikein? Ei-trokattujen, ei-hintavirheisten tuotteiden myynti-ilmoitukset poistetaan palstalta sillä perusteella, että käyttäjät ilmiantavat ne trokattuina/hintavirheellisinä? Eli mob justice päättää faktoista, ei ylläpito? Miettikäähän nyt vähän, mitä tuo mentaliteetti tarkoittaisi palstalle yleisemmin sovellettuna.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 204
Mielenkiintoiseksi tässä myös menee se, että jatkossa kaikki käytetykin PNY kortit, muistit ja SSD:t ovat edelleen mahdollisia "hintavirhetuotteita" eikä niitä silloinkaan saa kaupata täällä normaaliin kauppahintaan. Jos nyt pyytää uudesta kortista 200€ (kaupoissa 260€) niin se on kiellettyä, koska hintavirhe. Mihin se hintavirhe poistuu esimerkiksi 2kk kuukauden päästä käytettynä kun samaa korttia kauppaa uudenveroisena 180€ hinnalla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Mielenkiintoiseksi tässä myös menee se, että jatkossa kaikki käytetykin PNY kortit, muistit ja SSD:t ovat edelleen mahdollisia "hintavirhetuotteita" eikä niitä silloinkaan saa kaupata täällä normaaliin kauppahintaan. Jos nyt pyytää uudesta kortista 200€ (kaupoissa 260€) niin se on kiellettyä, koska hintavirhe. Mihin se hintavirhe poistuu esimerkiksi 2kk kuukauden päästä käytettynä kun samaa korttia kauppaa uudenveroisena 180€ hinnalla?
Vissiin ikuinen kauppakielto Gigantilta kesäkuussa 2020 ostetuille kyseisille PNY tuotteille. Kiva sitten ylläpidonkin muistella, että mikäs tuote saatiin kenties liian halvalla, pyydellä jotain kuitteja todistukseksi ostohinnasta yms. Jos näiden tuotteiden myyminen on kiellettyä niiden aiheuttaman työmäärän (=raportoinnit) vuoksi niin eikö nimenomaan tuo tarkistelu ole työlästä vs. annetaan kaupata vapaasti (käytetyn hinnalla) ja tarvittaessa bannataan ne ammattitrokarien käyttäjäprofiilit. Mikäli näitä tuotteita myydään käytetyn hinnalla niin eiväthän foorumilaiset kuin häviä tästä linjauksesta. Tämä sääntö on toistaiseksi ainoa asia mistä olen ollut eri mieltä foorumin sääntöjen ja ylläpidon osalta mutta ei auta kuin hyväksyä tämä linjaus. Sääntöä kutsutaan myös selkeäksi mutta silti se näyttää aiheuttavan jatkuvaa keskustelua ja erilaisia tulkintoja. (Loppuun disclaimerina, että en ole itse myynyt tai myymässä tällaisia, joten sääntö ei sinänsä vaikuta minuun. Omat kommentit siis sivullisen näkökulmasta.)
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
18
@Sampsa Ei ole. Kuten on selvinnyt ainakin omista ilmoituksistani.

Saisiko näihin nyt ajatuksen mukaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
334
Keskusteluun liittyen tuli mieleen että myin täällä vuonna 2018 Vega 56 näytönohjaimen 450€:lla. Olin tilannut kyseisen näyttiksen Ranskasta 435€:lla. Tästä huolimatta taisi silti olla koko Techin halvin Vega 56. Yleinen hintataso taisi tuolloin olla luokkaa 500-700€. Kyllähän se kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee hintatason. Perussuomalaista kateutta vaan tuollainen ettei saisi tehdä voittoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
818
Keskusteluun liittyen tuli mieleen että myin täällä vuonna 2018 Vega 56 näytönohjaimen 450€:lla. Olin tilannut kyseisen näyttiksen Ranskasta 435€:lla. Tästä huolimatta taisi silti olla koko Techin halvin Vega 56. Yleinen hintataso taisi tuolloin olla luokkaa 500-700€. Kyllähän se kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee hintatason. Perussuomalaista kateutta vaan tuollainen ettei saisi tehdä voittoa.
Kyllä tuosta viikon jäähy olisi paikallaan. :beye:
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
367
YV tarjoukset banniin.

Veikkaan että "YV tarjoukset" on pitkälti tulos siitä että kysytään tuotteesta lisää tietoa / neuvotellaan ja samalla päästään kauppoihin.

Se on oikein olla erimieltä ja joka asiaan löytyy aina monta eri kantaa. Itse en näe siinä ongelmaa että tarjoamastani tuotteestani on jo YV:llä kaupat lyöty lukkoon, tämän jälkeen tosin myyjän olisi hyvä merkitä tuote heti myydyksi ja mainita vaikka ketjuun "myyty yv"
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
399
Veikkaan että "YV tarjoukset" on pitkälti tulos siitä että kysytään tuotteesta lisää tietoa / neuvotellaan ja samalla päästään kauppoihin.

Se on oikein olla erimieltä ja joka asiaan löytyy aina monta eri kantaa. Itse en näe siinä ongelmaa että tarjoamastani tuotteestani on jo YV:llä kaupat lyöty lukkoon, tämän jälkeen tosin myyjän olisi hyvä merkitä tuote heti myydyksi ja mainita vaikka ketjuun "myyty yv"
Ainut joka siinä tulee vastaan on se jos tulee kiistaa siitä kuka tarjosi ensin. Ja juuri tuo että ns. “liian uudet” käyttäjät saavat tällälailla tehtyä kauppoja joka huomattavasti lisää riskiä joutua vähemmän rehdin ostajan huijaamaksi.
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
367
Ainut joka siinä tulee vastaan on se jos tulee kiistaa siitä kuka tarjosi ensin. Ja juuri tuo että ns. “liian uudet” käyttäjät saavat tällälailla tehtyä kauppoja joka huomattavasti lisää riskiä joutua vähemmän rehdin ostajan huijaamaksi.
Myyjän huijjatuksi tuloa en näe ongelmana. Omaa tyhmyyttä enemmän jos tarjouksia myös ketjussa ja vitkaa YV:llä kauppaa jonkun kanssa joka ei sit lopulta tavaraa osta. Eihän siihen viestiin ole edes pakko vastata.

Toisaalta tämä sun toisen pointin voin nähdä ongelmalliseksi. -Tosiostaja muutaman yv viestinvaihdon jälkeen toteaa, että "asia kunnossa otan tuotteen" ja samaan aikaan ketjuun tarjotaan HP.

Tämäkin hyvin epätodennäköistä ellei rajata aluetta vain haluttuihin / hyvin edullisiin tuotteisiin mihin alkaa heti satamaan tarjouksia.

Tuli näköjään pädettyä liikaa täytynee pian lähteä nollaamaan juhannuksen merkeissä :kippis:
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
82
Kun säännöissä on kohta, että tuotetta pitää myydä uutta halvemmalla, niin miten tämä tulkitaan esim muisteissa? Täytyykö juuri saman valmistajan saman värisellä heatspreadereillä olevan setin olla kaupan hyllyllä halvempi, vai riittääkö että vastaavan kokoinen, samoilla ajoituksilla oleva kitti on halvempi?

Eli:
Merkki1 kitti 16gb 3200mhz cl16 musta hp90€
Merkki2 kitti 16gb 3200mhz cl16 harmaa kaupassa 75€
Merkki2 kitti 16gb 3200mhz cl16 musta kaupassa 80€
Merkki1 kitti 16gb 3200mhz cl16 punainen kaupassa 90€
Merkki1 kitti 16gb 3200mhz cl16 musta kaupassa 95€

Ymmärrän hinnoittelun eron jos myytävä kitti on esim RGB valoilla, mutta jos nyt on esimerkkinä vaikka mustilla/valkoisilla/harmailla/punaisella heatspreadereillä varustetut kitit joissa ainut ero on väri (ja mahdollisesti valmistaja).
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
Luomasi viestiketju Myydään PNY XLR8 CS3030 500gb *JKL* poistettiin. Syy: Tarjoustuotteiden trokaus

Jaahas, mikäs peruste tälle? En nyt oikein trokauksena pysty näkemään, että myyn 1/3 bundletuotteesta pois, varsinkin kun se ei ole se lähes 100% bundlen arvosta muodostanut näyttis.

Juu sen 1660 superin möin kyllä pois, kun se oli ylimääräinen tuote, jolle ei ollut käyttöä ja jota en tilannut. Sain siitä rahan lisäksi vaihdossa 1tb ssd:n, joten tämä nyt jäi ylimääräiseksi. Mulla ei kirjaimellisesti riitä liittimet eikä pci-e väylät tämän liittämiseksi kumpaankaan koneeseen :kahvi:

@Asmola @Sampsa
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Luomasi viestiketju Myydään PNY XLR8 CS3030 500gb *JKL* poistettiin. Syy: Tarjoustuotteiden trokaus

Jaahas, mikäs peruste tälle? En nyt oikein trokauksena pysty näkemään, että myyn 1/3 bundletuotteesta pois, varsinkin kun se ei ole se lähes 100% bundlen arvosta muodostanut näyttis.

Juu sen 1660 superin möin kyllä pois, kun se oli ylimääräinen tuote, jolle ei ollut käyttöä ja jota en tilannut. Sain siitä rahan lisäksi vaihdossa 1tb ssd:n, joten tämä nyt jäi ylimääräiseksi. Mulla ei kirjaimellisesti riitä liittimet eikä pci-e väylät tämän liittämiseksi kumpaankaan koneeseen :kahvi:

@Asmola @Sampsa
@Sampsa taisi jo vastata noihin:

Tiedossa olevien hintavirhetuotteiden myynti on siksi kielletty että niistä myynti-ilmoituksista valitetaan raporteilla, myyntiketjuissa jne ja tämä aiheuttaa täysin turhaa vaivaa ylläpidolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
238
Mikä on ohjeistus arvontojen suhteen lahjoitetaan -osastolla? Tämähän mahdollistaisi sen että ei aina tarvisi olla se nopein ketjun löytäjä sekä myös esim. sen että tunnettujen trokareiden arvat eivät voittaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 117
Mikä on ohjeistus arvontojen suhteen lahjoitetaan -osastolla? Tämähän mahdollistaisi sen että ei aina tarvisi olla se nopein ketjun löytäjä sekä myös esim. sen että tunnettujen trokareiden arvat eivät voittaisi.
Onko se oikea arvonta, jos joku saa tyhjän arvan "trokarihistoriansa" takia?
Lisäksi sitten voi voittaa esim. joku, joka haluaa postituksen Perä-Hikiälle ja ei käy noutamassa lähetystä, kun toinen kaveri olisi hakenut sen kotoasi samana päivänä?
Minusta tuntuu, että yliajattelet tätä nyt ja joku paljon trokaava todennäköisesti osaa käyttää risasta laitteesta hyvät osat tai jopa korjata sen. Tai jos se on vähän rikki, koeta laittaa suoraan tuonne:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
238
Onko se oikea arvonta, jos joku saa tyhjän arvan "trokarihistoriansa" takia?
Lisäksi sitten voi voittaa esim. joku, joka haluaa postituksen Perä-Hikiälle ja ei käy noutamassa lähetystä, kun toinen kaveri olisi hakenut sen kotoasi samana päivänä?
Minusta tuntuu, että yliajattelet tätä nyt ja joku paljon trokaava todennäköisesti osaa käyttää risasta laitteesta hyvät osat tai jopa korjata sen. Tai jos se on vähän rikki, koeta laittaa suoraan tuonne:
Totta tuokin mutta näin reilun 20 vuoden kokemuksella Murosta ja täältä näkisin tuon arvonnan jokseenkin toimivana. Jos tässä nyt vaikka lahjoittaisin täysin toimivat 6600K+Z170 emo+16GB ja ensimmäisestä ketjuun vastaajasta 95 prosentin varmuudella tietäisin että se on jo samana iltana torissa myynnissä niin ei tuokaan ihan se paras lopputulema olisi. Useammankin kerran olen saanut muilta käyttäjiltä infoa että lahjoitamani tavara on nyt siellä ja siellä myytävänä. Ei ole tietenkään iso asia mutta parempaankin tarkoitukseen romut voisivat mennä.
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Ei kai tuolla lahjoitetaan puolella ole mitään "pakko lahjoittaa ekalle" sääntöä? Kirjoitat siihen ilmoitukseen vielä että "ei trokareille, lahjoitan ekalle oikealle tarvitsijalle"
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 261
Ei kai tuolla lahjoitetaan puolella ole mitään "pakko lahjoittaa ekalle" sääntöä? Kirjoitat siihen ilmoitukseen vielä että "ei trokareille, lahjoitan ekalle oikealle tarvitsijalle"
Tuokin on vähän veteen piirretty viiva tuo "oikea tarve"

Itse en trokaile tarjoustuotteita, foorumilöytöjä tai muutakaan, mutta jos esim Gigantti myy 400€ GPU + Ram + SSD settiä jossa näyttis yksin on 400€ arvoinen, niin saatan kyllä laittaa omassa koneessa olevan lähes samanlaisen näyttiksen ja muistit myyntiin yhteishintaan 500€ ja laittaa gigantin romut koneeseen. Samalla tavalla jos "lahjoitetaan käyttöön" 6600K setti niin se menisi kyllä käyttöön ehtojen mukaisesti, mutta kakkoskoneen 1600x rytsölä + emo lähtisi kyllä myyntiin, kun en kolmea konetta tarvitse...
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Olisiko jo korkea aika kirjoittaa sääntöihin että tarjoukset myytävästä tavarasta ketjuun eikä YV:llä, aika hanurista lukea noita ilmoituksia kun
puolissa myynti-ilmoituksissa on heti julkaisun / muutaman tarjouksen jälkeen laitettu "Myyty YV:llä" ja jätetty merkkaamatta myydyksi :angry: :angry:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Olisiko jo korkea aika kirjoittaa sääntöihin että tarjoukset myytävästä tavarasta ketjuun eikä YV:llä, aika hanurista lukea noita ilmoituksia kun
puolissa myynti-ilmoituksissa on heti julkaisun / muutaman tarjouksen jälkeen laitettu "Myyty YV:llä" ja jätetty merkkaamatta myydyksi :angry: :angry:
Niin kauan kun tavaraa voi myydä myös muissa kanavissa, olisi täysin turhaa blokata YV-kauppoja ko. syystä, kun ne saattaa joka tapauksessa mennä muualla. Lisäksi säännön vahtiminen on käytännössä mahdotonta siten että siitä olisi hyötyä kenellekään, se tilanne kun sitten kuitenkin selviää vasta kun tavarat on jo myyty ja myyjä sitä ketjuun kommentoi.

Sen sijaan voisi ehkä miettiä, että saisiko noita myydään/myyty-tageja ajastettua jotenkin? Monilla alustoillahan ilmoitukset vanhenee tietyssä ajassa, juuri tuosta samasta syystä että listoille ei sitten jää pitkiksi ajoiksi kummittelemaan tavaraa mikä ei enää oikeasti ole myynnissä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 226
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom