Niin kauan kun tavaraa voi myydä myös muissa kanavissa, olisi täysin turhaa blokata YV-kauppoja ko. syystä, kun ne saattaa joka tapauksessa mennä muualla. Lisäksi säännön vahtiminen on käytännössä mahdotonta siten että siitä olisi hyötyä kenellekään, se tilanne kun sitten kuitenkin selviää vasta kun tavarat on jo myyty ja myyjä sitä ketjuun kommentoi.
Sen sijaan voisi ehkä miettiä, että saisiko noita myydään/myyty-tageja ajastettua jotenkin? Monilla alustoillahan ilmoitukset vanhenee tietyssä ajassa, juuri tuosta samasta syystä että listoille ei sitten jää pitkiksi ajoiksi kummittelemaan tavaraa mikä ei enää oikeasti ole myynnissä.
Minusta olisi hyvä jos esim. 60 päivän hiljaisuus ketjussa johtaisi vaikka punaiseen "Suljettu"-tagiin ja jos myyjä innostuu vaikka 6kk jälkeen taas myymään tuotetta, on helppo copypastettaa uusi ketju samalla pohjalla.
Minä en näe ongelmaa YV-kaupoissa. Itse yleensä teen tarjouksen usein YV:llä koska jos löydän sopivan tuotteen hyvään hintaan, en suoranaisesti näe tarvetta nostaa ketjua tikun nokkaan ja rohkaista muita tarjoamaan enempää. Puhun nyt vain omasta puolestani mutta minä mielummin ostan tuotteeni halvalla ainoana tarjoana kuin voitan julkisia tarjouskilpailuja ja maksan ylimääräistä. Kyllä muilla on ollut mahdollisuus tarjota koska ketjun julkaisuvaiheessa se on ensimmäisenä listalla, ja myyjä saa nostella sitä kolmen päivän välein, ja voi vaikka tarjouksen saatuaan nostaa ketjua ja sanoa että on vastaanottanut tarjouksen. Ainoa tarjous joka myyjän on "pakko" hyväksyä on jos hintapyyntöön vastataan, mikä jokatapauksessa on maksimi mitä hän tulee tuotteesta saamaan.
Ne joita ärsyttää nuo myytyjen tuotteiden vihreät "Myydään"-laput niin nehän ei liity mitenkään YV-kauppoihin vaan siihen että myyjä jätti tagin vaihtamatta. Kyllä näitä "Myydään"-kylttejä löytyy myös ketjuissa joissa on kaupat tehty ihan julkisesti. Lisäksi ketjussa käydyt viestit ja edes hyväksytyt tarjoukset eivät tarkoita että kauppa olisi toteutunut vaan joskus homma peruuntuu ja tuote löytyy vielä.