• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Mikäs raadilla olisi ajatus seuraavaan:
Asiakas tilaa murskekuorman tontille
Asiakas ja kuorman kuljettaja katsovat yhdessä kippauspaikan (nurmikko)
Kuljettaja ei tajua erikseen mainita auton painoa kuorman kanssa, luottaen kokemukseensa ajattelee maan kantavan vielä jäisenä ja yrittää toimittaa tavaran haluttuun paikkaan
Murske menee perille haluttuun paikkaan, mutta auto ei tulekkaan omin voimin enää takaisin, vaan hinausauton avustamana ja nurmikkoon jää raiteet autosta

a) nuoleeko molemmat omat haavansa, eli hinausauton kulu toimittajalle ja pihankorjaus asiakkaalle
vai
b) onko mielestänne tavarantoimittaja (yritys) myös velvollinen korjaamaan pihaa aiheutuneista vaurioista nurmikolle, vaikka kippauspaikka on yhdessä katsottu?
 
No kyllähän tuo omalla peräsjärjellä ajateltuna on hyvin selkeä a. Kun se paikka on asiakkaan kanssa katsottu, niin tässähän on se vastuu enemmän tilaajalla että mihin sen kuorman haluaa, ja hänen pitäisi olla paremmin perillä oman maan kunnosta, siitäkin huolimatta, että kuljettaja on todennäköisesti parempi sitä arvioimaan.
 
Mikäs raadilla olisi ajatus seuraavaan:
Asiakas tilaa murskekuorman tontille
Asiakas ja kuorman kuljettaja katsovat yhdessä kippauspaikan (nurmikko)
Kuljettaja ei tajua erikseen mainita auton painoa kuorman kanssa, luottaen kokemukseensa ajattelee maan kantavan vielä jäisenä ja yrittää toimittaa tavaran haluttuun paikkaan
Murske menee perille haluttuun paikkaan, mutta auto ei tulekkaan omin voimin enää takaisin, vaan hinausauton avustamana ja nurmikkoon jää raiteet autosta

a) nuoleeko molemmat omat haavansa, eli hinausauton kulu toimittajalle ja pihankorjaus asiakkaalle
vai
b) onko mielestänne tavarantoimittaja (yritys) myös velvollinen korjaamaan pihaa aiheutuneista vaurioista nurmikolle, vaikka kippauspaikka on yhdessä katsottu?

Siinä voi olla jo tonttiliittymäkin kovilla jos nuppikuormaa pyörittelee saatikka jos nurmikolle ajaa. Ainahan kaikesta voi valittaa mut :facepalm:.
 
Itse itselleni vastaten, muistin @jukkis2000 viestin ja edellisellähän sivulla se oli, että sanoman vaihde löytyy numerosta 091221. Soitin sinne ja sanoivat ruudun aspan olevan auki, mutta yhdistettyään tuli että suljettuhan se on :I Ja koitin lomakkeellakin ottaa yhteyttä, mutta ei anna lähettää. Tulee vain punainen kolmio ilman tekstiä?

Vähän ärsyttävähän tämä, piti kokeilla muutenkin alennuskoodilla, muttei tuossa tilatessa anna mitään mahdollisuutta laittaa edes. Ei ole kuin peruuta ja tilaa heti nappulat, ja tilausnappulaa painamalla tilaus menee vain läpi :i

Itse itselleni vastaten jälleen, sain lauantaina laitettua yhteydenottolomakkeen kautta viestiä, ja sunnuntaina tuli nollavastaus "Urheilu-lisäpaketin hinta on 8€/kk ja se lisätään aina jo voimassa olevan tilaushinnan päälle, esim. jos sinulla on Ruutu+-tilaus hintaan 9,99€ hintaan, niin Ruutu+ Urheilu yhteishinta on tällöin 17,99€/kk", joten laitoin uutta viestiä muun muuassa siitä, ettei ole ruutu+ tilausta, vain elisan viikon jakso eikä tilaushetkellä kerrottu muist maksuista kuin tuo 8€ ja laitoin hyvityspyyntöä.

Tänään tuli vastaus, että Ruutu+ urheilu tilaus peruttu ja tuo 8 € palautettu.
 
Ei ole oikeastaan koskaan tarvinnut käyttää takuuta mihinkään. Nyt kuitenkin tuli tarve yhden NUC tietokoneen kanssa. Alle KK vanhana siis aloitti kaikenlaisen kaatuilun viittanee integroituun näytönohjaimeen. Laitoin tästä Dustiniin viestiä ja vastaus oli, että "ota valmistajaan yhteyttä takuuhuoltoa varten". Onko tämä ihan normaali käytäntö nykyään? Luulisi tuotettan myyvän tahon ottaa hoitaakseen.
 
Ei ole oikeastaan koskaan tarvinnut käyttää takuuta mihinkään. Nyt kuitenkin tuli tarve yhden NUC tietokoneen kanssa. Alle KK vanhana siis aloitti kaikenlaisen kaatuilun viittanee integroituun näytönohjaimeen. Laitoin tästä Dustiniin viestiä ja vastaus oli, että "ota valmistajaan yhteyttä takuuhuoltoa varten". Onko tämä ihan normaali käytäntö nykyään? Luulisi tuotettan myyvän tahon ottaa hoitaakseen.
Takuun voi antaa tavaran myyjä, valmistaja tai maahantuoja. Myyjä vastaa aiemman myyntiportaan, kuten valmistajan tai maahantuojan, antamasta takuusta aivan samoin kuin omastaankin. Myyjä voi irtautua aiemman myyntiportaan antamasta takuusta vain ilmoittamalla siitä ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa. Jos myyjä ei ole tätä tehnyt, ostaja voi valita, mille myyntiportaalle hän vaatimuksensa kohdistaa.

Takuuajan pituus vaihtelee tuotteen mukaan. Takuuaika ilmoitetaan kunkin tuotteen tuotetiedoissa. Takuuasia käsitellään eri tavoin riippuen tuotteen lajista. Tietyissä tapauksissa takuuasian hoitaa tuotteen valmistaja tai sen valtuuttama huoltoliike. Toisissa tilanteissa takuuasian käsittelee Dustin Home itse. Jos asiakas on epävarma siitä, kuinka kyseisen tuotteen takuuasiat hoidetaan, Dustin Home antaa mielellään lisätietoja ennen tuotteen ostamista.

Valmistajan antaman takuun ohella Dustin Home ei anna muuta takuuta tuotteesta.
Mielestäni Dustin ei ole ilmoittanut asiasta ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa (ellei nyt tuotesivulla sitten lue takuutietojen yhteydessä että he eivät vastaa takuusta).

Tällöin Dustinin pitäisi hoitaa takuuasia. Todennäköisesti saat sen helpommin hoidettua olemalla suoraan yhteydessä valmistajaan.

EDIT: Ja lisätään nyt vielä sen verran, että Dustin on aina vastuussa tuotteen virhevastuusta.
 
Viimeksi muokattu:
DPJ Workspace ja Herman Miller Aeron 2021

Aeron -työtuolista napsahti rungon osa poikki normaalikäytössä ja 3.3 DPJ laittoi maahantuojalle asista viestiä. Asia vietiin edelleen Herman Millerille, 6.4 eli yli kuukausi reklamaatiosta kyselin mikä tilanne ja 8.4 viesti, että Herman Miller ei hyväksy sitä reklamaationa koska "tuoli on ostettu vuonna 2021, joten repeämän on täytynyt tapahtua kotona käytössä ja he eivät katso tätä valmistusvirheeksi." "Heidän mukaansa tuotteelle on täytynyt tapahtua joku ulkoinen voima, jotta se on mennyt rikki, kuten tuoli on kiilautunut tai se on kaatunut" ja yrittivät MYYDÄ minulle varaosaa. :D

En tätä tietenkään hyväksynyt, ja "Herman Miller made an exception in your case..." Tänään, 22.4, tuli vihdoin toimitusaikatieto varaosasta, jonka arvioitu toimituspäivämäärä on 19.5???? Melkein 3kk reklamaatiosta. Kysyin, että kuka tämän asentaa ja sanoivat, että minä itse. Meneekö tämä tosiaan näin, että yli 2000e toimistuotuolissa joudut vielä itse asentamaan uudet osat? Korvausta toki voi pyytää ajasta, jolloin tuote ei ole ollut käytettävissä.
 
DPJ Workspace ja Herman Miller Aeron 2021

Aeron -työtuolista napsahti rungon osa poikki normaalikäytössä ja 3.3 DPJ laittoi maahantuojalle asista viestiä. Asia vietiin edelleen Herman Millerille, 6.4 eli yli kuukausi reklamaatiosta kyselin mikä tilanne ja 8.4 viesti, että Herman Miller ei hyväksy sitä reklamaationa koska "tuoli on ostettu vuonna 2021, joten repeämän on täytynyt tapahtua kotona käytössä ja he eivät katso tätä valmistusvirheeksi." "Heidän mukaansa tuotteelle on täytynyt tapahtua joku ulkoinen voima, jotta se on mennyt rikki, kuten tuoli on kiilautunut tai se on kaatunut" ja yrittivät MYYDÄ minulle varaosaa. :D

En tätä tietenkään hyväksynyt, ja "Herman Miller made an exception in your case..." Tänään, 22.4, tuli vihdoin toimitusaikatieto varaosasta, jonka arvioitu toimituspäivämäärä on 19.5???? Melkein 3kk reklamaatiosta. Kysyin, että kuka tämän asentaa ja sanoivat, että minä itse. Meneekö tämä tosiaan näin, että yli 2000e toimistuotuolissa joudut vielä itse asentamaan uudet osat? Korvausta toki voi pyytää ajasta, jolloin tuote ei ole ollut käytettävissä.
Ensinnäkään sinun ei tarvitse olla yhtään kiinnostunut siitä, mitä mieltä valmistaja tuotteen virheestä on. Sinä olet ostanut tuotteen DPJ Workspacelta, jolloin he myös ovat ensisijaisesti virhevastuussa. Myyjä myös vastaa valmistajan antamasta takuusta. Se on myyjän ja valmistajan välinen asia sumplia, kumpi heistä maksaa ja mitä.

Jos myyjä yrittää luikerrella vastuustaan käyttäen tekosyynä valmistajan väitettä itseaiheutetusta viasta niin se on sitten heidän vastuullaan osoittaa konkreettisesti miten tuotetta on käytetty väärin. Ympäripyöreä selitys ulkoisesta voimasta ei riitä.

Virheen korjaaminen täytyy myös tapahtua sinulle kuluitta ja kohtuullisessa ajassa. Yleisesti kohtuullisena aikana pidetään neljää viikkoa, jolloin jälkimmäisen kohdalla mennään jo pahasti metsään. Kun on mennyt jo kahdeksatta viikkoa, niin yli neljän viikon lisäodotus on jo aika kohtuutonta. Mielestäni tuolin vaihto virheettömään tai kaupan purku tulisi jo kyseeseen.

Paremmat toimistotuolit voivat olla aika monimutkaisia ja hienomekaanisia laitteita, eikä myyjä voi olettaa, että kuluttajalla olisi työkaluja tai ymmärrystä osien itsenäiseen vaihtamiseen. Myös vastuukysymykset voivat olla ongelmallisia, jos osaa vaihtaessa rikot jotain. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oikaisu ei saa aiheuttaa merkittävää haittaa kuluttajalle, joita em. asiat mielestäni ovat. Ja lähtökohtaisestikin lain mukaan myyjä on vastuussa virheen oikaisusta, ja sen osan vaihtaminen kuuluu siihen vastuuseen.

Ilmoittaisin myyjälle, että et hyväksy heidän tarjoamaansa ratkaisua, ja että he voivat tulla vaihtamaan osan kotiisi tai järjestää noudon tuolille korjausta varten. Tai sitten ota kilpailu- ja kuluttajaviraston asiamieheen yhteyttä netin kautta ja lähde ajaan kaupan purkua tai tuotteen vaihtoa virheettömään.
 
Ensinnäkään sinun ei tarvitse olla yhtään kiinnostunut siitä, mitä mieltä valmistaja tuotteen virheestä on. Sinä olet ostanut tuotteen DPJ Workspacelta, jolloin he myös ovat ensisijaisesti virhevastuussa. Myyjä myös vastaa valmistajan antamasta takuusta. Se on myyjän ja valmistajan välinen asia sumplia, kumpi heistä maksaa ja mitä.

Jos myyjä yrittää luikerrella vastuustaan käyttäen tekosyynä valmistajan väitettä itseaiheutetusta viasta niin se on sitten heidän vastuullaan osoittaa konkreettisesti miten tuotetta on käytetty väärin. Ympäripyöreä selitys ulkoisesta voimasta ei riitä.

Virheen korjaaminen täytyy myös tapahtua sinulle kuluitta ja kohtuullisessa ajassa. Yleisesti kohtuullisena aikana pidetään neljää viikkoa, jolloin jälkimmäisen kohdalla mennään jo pahasti metsään. Kun on mennyt jo kahdeksatta viikkoa, niin yli neljän viikon lisäodotus on jo aika kohtuutonta. Mielestäni tuolin vaihto virheettömään tai kaupan purku tulisi jo kyseeseen.

Paremmat toimistotuolit voivat olla aika monimutkaisia ja hienomekaanisia laitteita, eikä myyjä voi olettaa, että kuluttajalla olisi työkaluja tai ymmärrystä osien itsenäiseen vaihtamiseen. Myös vastuukysymykset voivat olla ongelmallisia, jos osaa vaihtaessa rikot jotain. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oikaisu ei saa aiheuttaa merkittävää haittaa kuluttajalle, joita em. asiat mielestäni ovat. Ja lähtökohtaisestikin lain mukaan myyjä on vastuussa virheen oikaisusta, ja sen osan vaihtaminen kuuluu siihen vastuuseen.

Ilmoittaisin myyjälle, että et hyväksy heidän tarjoamaansa ratkaisua, ja että he voivat tulla vaihtamaan osan kotiisi tai järjestää noudon tuolille korjausta varten. Tai sitten ota kilpailu- ja kuluttajaviraston asiamieheen yhteyttä netin kautta ja lähde ajaan kaupan purkua tai tuotteen vaihtoa virheettömään.

Kiitos vastauksesta. Tarkoitus on ottaa kilpailu- ja kuluttajavirastoon yhteyttä, mutta yli vuoden käsittelyajat kyllä hieman syövät intoa kieltäytyä korjauksesta ja odotella ratkaisua...
 
Kiitos vastauksesta. Tarkoitus on ottaa kilpailu- ja kuluttajavirastoon yhteyttä, mutta yli vuoden käsittelyajat kyllä hieman syövät intoa kieltäytyä korjauksesta ja odotella ratkaisua...
Kuluttaja-asiamieheen voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja vastauksen voi saada jo seuraavalle arkipäivälle. Kuluttajariitalautakunta erikseen.
 
DPJ Workspace ja Herman Miller Aeron 2021

Aeron -työtuolista napsahti rungon osa poikki normaalikäytössä ja 3.3 DPJ laittoi maahantuojalle asista viestiä. Asia vietiin edelleen Herman Millerille, 6.4 eli yli kuukausi reklamaatiosta kyselin mikä tilanne ja 8.4 viesti, että Herman Miller ei hyväksy sitä reklamaationa koska "tuoli on ostettu vuonna 2021, joten repeämän on täytynyt tapahtua kotona käytössä ja he eivät katso tätä valmistusvirheeksi." "Heidän mukaansa tuotteelle on täytynyt tapahtua joku ulkoinen voima, jotta se on mennyt rikki, kuten tuoli on kiilautunut tai se on kaatunut" ja yrittivät MYYDÄ minulle varaosaa. :D

En tätä tietenkään hyväksynyt, ja "Herman Miller made an exception in your case..." Tänään, 22.4, tuli vihdoin toimitusaikatieto varaosasta, jonka arvioitu toimituspäivämäärä on 19.5???? Melkein 3kk reklamaatiosta. Kysyin, että kuka tämän asentaa ja sanoivat, että minä itse. Meneekö tämä tosiaan näin, että yli 2000e toimistuotuolissa joudut vielä itse asentamaan uudet osat? Korvausta toki voi pyytää ajasta, jolloin tuote ei ole ollut käytettävissä.
Kannattaa tiedostaa, että parin tonnin toimistotuolit eivät ole sen kestävämpiä kuin kymmenen kertaa halvemmat. Käytännössä maksat vain mainosmiesten luomasta mielikuvasta ja siitä kumpuamasta henkisestä hyvänolosta. Joten ruuvimeisseli käteen ja pääset taas nauttimaan premium istumisesta.
 
Kannattaa tiedostaa, että parin tonnin toimistotuolit eivät ole sen kestävämpiä kuin kymmenen kertaa halvemmat. Käytännössä maksat vain mainosmiesten luomasta mielikuvasta ja siitä kumpuamasta henkisestä hyvänolosta. Joten ruuvimeisseli käteen ja pääset taas nauttimaan premium istumisesta.
Menee jo ohi aiheen, mutta ole hyvä ja linkkaa Herman Millerin Aeronia ominaisuuksiltaan ja laadultaan vastaava tuoli alta 200€? Ostan heti. Puoleen hintaan uudesta Aeronista varmaan saa jo kunnostetun vastaavan jakkaran.
 
Kuluttaja-asiamieheen voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja vastauksen voi saada jo seuraavalle arkipäivälle. Kuluttajariitalautakunta erikseen.

Tarkennetaan sen verran, että toki voi olla yhteydessä, mutta ei hän matalalla kynnyksellä sinuakaan tulisi auttamaan, kyseessä kuitenkin KKV:n kuluttaja puolen ylijohtaja.

Kuluttajaneuvonnasta riittävää voi nopeasti saadakin, mutta riittääkö se vastapuolelle. Mahdollisesti tai ei.

Edit: voit myös samaan syssyyn listata tuon hermannin ominaisuudet, mitä ei löydy jostain muusta :)
Täysin tuntematon minulle.
 
Tarkennetaan sen verran, että toki voi olla yhteydessä, mutta ei hän matalalla kynnyksellä sinuakaan tulisi auttamaan, kyseessä kuitenkin KKV:n kuluttaja puolen ylijohtaja.

Kuluttajaneuvonnasta riittävää voi nopeasti saadakin, mutta riittääkö se vastapuolelle. Mahdollisesti tai ei.

Edit: voit myös samaan syssyyn listata tuon hermannin ominaisuudet, mitä ei löydy jostain muusta :)
Täysin tuntematon minulle.
Kuluttajaoikeusneuvojastahan olikin kyse. :kahvi:

Löytyy toki ominaisuuksia ja laatua muistakin tuoleista, mutta ei aiemmin mainitussa alle parinsadan hintaluokassa.
 
Kuluttajaoikeusneuvojastahan olikin kyse. :kahvi:

Löytyy toki ominaisuuksia ja laatua muistakin tuoleista, mutta ei aiemmin mainitussa alle parinsadan hintaluokassa.

Joo, ei mitään hajua, mutta osasin googlata, niin löytyi jees ”-25% alennus” :D

Kokeilin löytää toimisto-/pelituoli ketjua, mutta en äkkiseltään löytänyt. Kertokaa ketju, niin tämän offtopicin saa siirrettyä.

IMG_1441.jpeg
 
Edit: voit myös samaan syssyyn listata tuon hermannin ominaisuudet, mitä ei löydy jostain muusta :)
Täysin tuntematon minulle.

Varmaan tärkeimmät on se 12 vuoden takuu (mikä ei tunnu kovin hyvin toimivan) ja se että toimitetaan 100% koottuna ja valmiina käyttöön:
Hintakin vain 2599,99€ Suomen Verkkokauppa.comista:

Tässä Herman Miller Aeron -työtuolissa on kiillotettu alumiininen jalusta ja verkkomateriaalin sekä tuolin kehyksen värinä on intensiivinen, syvän musta Onyx -värisävy. Tämän Aeron -työtuolin materiaalina on käytetty ocean-bound -kierrätysmuovia ja työtuoli sisältää ocean-bound -kierrätysmuovia noin 1,13 kg, joka vastaa suunnilleen 114:ää muovipulloa. Ocean-bound -kierrätymateriaalia on käytetty selkänojan kehyksessä sekä koneiston suojakannessa.

Bill Stumpfin ja Don Chadwickin Herman Millerille vuonna 1994 suunnittelema Aeron-työtuoli on noussut klassikkotyötuolin maineeseen. Herman Miller Aeron Remastered -työtuoli on maailmanlaajuisesti tunnetun Aeron Classic-klassikkotuolin nykyaikaistettu versio, jonka Herman Miller yhdessä suunnittelija Don Chadwickin kanssa päivittivät vuonna 2016 nykypäivän tarpeisiin sopivaksi. Verkkokudosmateriaaliin on kudottu kahdeksan tukipisteen vyöhykkeet, jolloin tuoli on joustava ja hengittävä. Tuolin koneisto on uusittu ja mitoitusta muutettu sopivammaksi 2000-luvun ihmisen mittoihin. Kolme eri kokoa takaavat tuolin soveltuvuuden eri kokoisille käyttäjille – tuolin istuin- ja selkäosan leveys- ja syvyysmitat kasvavat A-koosta C-kokoon.

Säädettävä ja ergonominen Herman Miller Aeron-työtuoli sopii erinomaisesti tuoliksi toimistoon, kotitoimistoon ja toimii myös pelituolina.



Aeron-työtuolin perusominaisuudet:

  • Toimitetaan käyttövalmiina
  • High height -istuinkorkeudensäätö
  • Keinu keinunrajoittimella ja etukallistuksella
  • Täyssäätyvät käsinojat
  • Kovan lattian pyörät soveltuvat esimerkiksi parketille – eivät jätä jälkiä
Tekniset tiedot:

  • ALP syvyyssäätyvä selkätuki (Dual PostureFit)
  • Koko: B, B-koko sopii suurimmalle osalle käyttäjistä
  • Ekologisuus: tuotteen valmistuksessa käytetty 1,13 kg ocean-bound -kierrätysmuovia. Ocean-bound -kierrätysmateriaalia on käytetty Aeron -työtuolin selkänojan kehyksessä sekä koneiston suojakannessa
  • Ergonomisuus: Monipuolisten säätöjen avulla yksilöllinen ergonomia saavutettavissa jopa 99% käyttäjistä
  • Istuin korkeus: 406 – 541 mm
  • Istuin syvyys: kiinteä
  • Jalustan väri: kiillotettu alumiini
  • Käyttäjän maksimipaino: 159 kg
  • Käsinojan pehmusteen väri: musta nahka
  • Käsinojien toiminnallisuus: täyssäätyvät käsinojat
  • Maailman kestävin työtuoli: 12 vuoden takuu, sisältäen mm. kaasujousen, jalustan, käsinojat ja Pellicle verkkomateriaalin
  • Rungon väri: musta/kiillotettu alumiini
  • Verkkomateriaalin väri: musta
  • Verkkomateriaali: Pellicle – 56% Elastomeric ja 44% Polyester
  • Verkkomateriaalin kulutuksen kestävyys: 200 000 Wyzenbeek (30 000 double rubs heavy duty usage)

Se oikea ketju on:
 
Ostin Proshopista Smartmi Rainforest -ilmankostuttimen, jonka pumppu lopetti toimintansa parin kuukauden käytön jälkeen. Laitetta on puhdistettu ohjekirjan mukaisesti laittamalla sitruunahappoa ja vettä vesisäiliöön ja ajamalla laitteen sovelluksesta puhdistusohjelmaa. Lähetin koneen reilu kuukausi sitten takuuhuoltoon, mutta nyt sain vastauksena takuuhuollon hylkypäätöksen oheisin saatesanoin:

Teknikon viesti:
Tavarantoimittaja on arvioinut, että tämä vika johtui ulkoisesta vaikutuksesta eli laitteen epäasianmukaisesta huollosta. Kertynyt kontaminaatio johti laitteen keskeisten osien vikaantumiseen. Epäilemme, että vika johtui siitä, että liitintä ei ollut ruuvattu tarpeeksi tiukasti kiinni, jolloin liittimeen pääsi kosteutta/nestettä, mikä johti hapettumiseen ja liittimen vaurioitumiseen. Koska on omalla vastuullasi varmistaa, että kaikki liitokset on koottu oikein ja kiristetty riittävästi, takuu raukeaa. Voimme tarjoutua lähettämään tuotteen takaisin sinulle, palautuskustannukset ovat sinun vastuullasi. Tai voimme hävittää sen. Kerro meille, miten haluat meidän käsittelevän tapaustasi valitsemalla jokin alla olevista vaihtoehdoista. Jos sinulla on kysyttävää edellä mainitusta, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Vaihtoehtoina joko laitteen omakustanteinen palautus tai romutus huollossa.
Itsehän en ole mitään liittimiä availlut, joten tämä ei mene läpi itsellä. Ajatttelin vastata seuraavalla tavalla:

Hei,

En ymmärrä hylkäyksen perustetta. Laitteessa ei ole mitään ruuvattava liitosta, johon olisin koskenut, sillä käyttö ja puhdistus eivät edellytä mihinkään liitoksiin koskemista. Olen puhdistanut laitetta sen ohjekirjan ohjeistamana oman puhdistustoiminnon avulla laittamalla laimeaa vesi-sitruunahappoliuosta laitteen vesisäiliöön ja ajamalla puhdistusohjelman laitteen sovelluksen kautta. Tämän jälkeen olen vielä puhdistanut laitteen vesisäiliön puhtaan veden ja tiskiharjan avulla. En ole missään vaiheessa avannut mitään laitteen liittimiä osana huoltotoimia, joten mikäli liittimissä on ollut jokin virhe, tämä on ollut laitteessani jo toimituksen yhteydessä.

Odotan, että laite huolletaan osana laitteen takuuta. Olen valmis eskaloimaan asian tarvittaessa kuluttajaviranomaisille.

Kiitos.

Ystävällisin terveisin,
XXXX

Mielipiteitä?
 
Ostin Proshopista Smartmi Rainforest -ilmankostuttimen, jonka pumppu lopetti toimintansa parin kuukauden käytön jälkeen. Laitetta on puhdistettu ohjekirjan mukaisesti laittamalla sitruunahappoa ja vettä vesisäiliöön ja ajamalla laitteen sovelluksesta puhdistusohjelmaa. Lähetin koneen reilu kuukausi sitten takuuhuoltoon, mutta nyt sain vastauksena takuuhuollon hylkypäätöksen oheisin saatesanoin:


Vaihtoehtoina joko laitteen omakustanteinen palautus tai romutus huollossa.
Itsehän en ole mitään liittimiä availlut, joten tämä ei mene läpi itsellä. Ajatttelin vastata seuraavalla tavalla:



Mielipiteitä?

Joku pumpun sähköliittimen(?) tarkastaminen ja kiristäminen ei todellakaan kuulu käyttäjälle ellei ohjeet sitä edellytä. Ohjeissa nimenomaan kielletään purkamasta laitetta omatoimisesti eikä piilevää vikaa tuossa kojeessa luultavasti huomaa ennen kuin savu nousee tai laite vaimenee lopullisesti.

Smartmi Humidifier Rainforest User Manual sanoi:
Älä pura tuotetta itse, ellei huolto edellytä sen purkamista.Korjaustiedot saat Smartmin asiakaspalveluun.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 471
Viestejä
4 743 230
Jäsenet
77 339
Uusin jäsen
eltsu37

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom