- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 20 056
Takuuta ei tarvi tarjota, mutta jos tuo Tekniikkaosat kauppa on suunnattu kuluttajille ja mainostaa takuuta jossa ei ole mitään lisäarvoa kuluttajalle niin tuoksahtaa pahalta.Käsittääkseni kaupoilla ei ole mitään velvollisuutta erikseen ilmoitella virhevastuusta/virheolettamasta ja niiden kestoista. Tällä saavat monet asiakkaat jättämään vaatimukset tekemättä koska eivät osaa/tiedä vedota virhevastuuseen vaan menevät vain kaupan antaman vapaaehtoisen takuun keston perusteella.
Aiemmin takuun piti nimenomaan olla lisäarvo, jotain etua, pykälät on vähän muuttuneet joten en uskalla väittää nyky tilannetta, mutta tuoksahtaa se joka tapauksessa. Ja kannusta alkuperäistä kysyjää viemään asian loppuunasti.
Hänellä taisi olla kyse akusta, akut toki kuluu ja ne voi tuhota nopeasti, jos laitteessa ei ole "logeja" niin voi toki olla haastavaa todistaa käyttö, jos vuoden sisään havaitsi vian niin pientä viivyttelyä jos nyt reklamoi, siis siltä kantilta että myyjän pitäisi takuuaikana osoittaa että virhe muualla.
Yleisen käsityksen mukaan li-ion pohjaisten akku systeemien pitäisi kestää satoja syklejä tietty kapasiteetti säilyttäen (en nyt väitä oliko se 70% vai mitä), virtapankkeja markkinoidaan mAh todennäköisesti 3,6v nimellisjännitteellä vaikka antavat minimissään ulos 5V .
Alkuperäinen viesti
Mikähän juttu muuten, kun tilasin tekniikkaosilta power bankin syyskuussa 2023, joka nyt tekee sitä että alle 40% laskee silmissä iphonen latauksessa prosentit 20 000 mah:in virtalähteessä.
Mitä rupesin ihmettelemään on se että ostoehdoissa sanotaan näin: "Tarjoamme 12 kuukauden takuun koko valikoimallemme.". Hyvä juttu, mutta eikös EU-alueella kun myydään niin EU:ssa pitää _vähintään_ 24kk takuu antaa tuotteille?
Laitoin reklamaation tuotteesta ja maintisin tuosta EU:n 2 vuoden takuusta. Eivät ole vielä vastanneet, mutta olenko jotain väärin ymmärtänyt?
Tuli mieleen , miten tuon alle 40% havaitset ja pitääkö se paikkansa?