• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Miten kateosto käytännössä menee jos myyjä yrittää olla toimittamatta jotain osaa? Jos tilaus on tehty luottokortilla, voiko kateoston hintaerotuksen pyytää luottokorttireklamaationa itselle ja sillä selvä?
 
Viimeksi muokattu:
Kyse on rahanpesusta. Ihan lakiin kirjoitettu. Ostat tuotteen kortilla ja haluat palauttaa tuotteen ja summa käteisellä ei onnistu. Eli rahat palautuu vain sillä tavalla kuin olet sen ostanut.
Missä lainsäädännössä , mistä lähtien. Miten tiukka, ?

Perinteisesti on ollut niin että palautus tehdään sille maksutavalle millä asiakas maksanut, mutta asiakkaan suostumuksella on voinut muullekkin, mutta se ei liittynyt rahanpesuun, vaan siihen että asiakasta ei saanut pakottaa muuhun.
Korttimaksujen palautusten osalla korttiyhtiöiden suositukset aikanaan liittyneet siihen että maksu kortilla, palautus muulla oli yksi korttipetosten tekotapa. Toki tuolla voisi myös kikkailla joillain korteilla ylimääräistä etua.

Kai sitä voi "rahanpesuakin" harrastaa rahan nostamisen sijaan maksaa kortilla ja sitten palauttaa sen ja saa käteistä , niin tekijän tilillä ei näy käteisnostoa. Mutta että totaalikiellettyä, ihan arjessa tulee niitä tilanteita että maksetaan kortilla, ja korttia ei enään ole kun palauttaa, niin meneeköhän sekään läpi että todetaan sori. Jossain lisäedussa , siis jos kauppa tarjoaa ylimääräistä palautusoikeutta ja tuo selkeästi esille että mieti millä maksat. Mutta jos kyse kaupanpurusta , tai hyvityksestä joka johtuu myyjästä. niin ei se palautus voi siihen kaatua että ei ole sitä maksuvälinettä käytössä millä aikanaan maksanut.


Edit:
Vielä se että esim Verkkokauppa.com ei enään edes hyväksy kovin suuria käteisostoja (seteleillä).
 
200€ max kuulemma
Juu ei hyväksy kun vain ton 200 euroa.

1737666508710.png


 
On sitä jo tullut kerran nähtyä verkkiksen myymälässä kuinka joku tyyppi osti ilmeisesti 200 eur lahjakortteja yhden kerrallaan käteisellä, poistui myymälästä ja tuli hetken päästä takaisin kunnes oli ilmeisesti tarvittava summa kasassa lahjakorttien muodossa jotain isompaa ostosta varten. :kahvi:
Ihme säätämistä pitää harrastaa jos on vaikka työtön ja on säästänyt pikku hiljaa rahaa jotakin isompaa ostosta varten mutta mikäs siinä jos käteinen ei kelpaa ja kyllä ne rikolliset varmaan keinot keksii että miten sitä rahaa pesee.
 
On sitä jo tullut kerran nähtyä verkkiksen myymälässä kuinka joku tyyppi osti ilmeisesti 200 eur lahjakortteja yhden kerrallaan käteisellä, poistui myymälästä ja tuli hetken päästä takaisin kunnes oli ilmeisesti tarvittava summa kasassa lahjakorttien muodossa jotain isompaa ostosta varten. :kahvi:
Millaisia ne lahjakortit, mietin vain että jos palauttaa niin heittäytyykö tiskilla hankalaksi ja suostuu palauttaa vain sille lahjakortille mille maksettu. No syvältä sekin jos antaa vai uusia lahjakortteja, ja max 200€ rahana.


Verkkokauppa.com muutoksesta viimekeväänä juttu parissa ketjussa, lainaukset aiheen alusta.

Gigantti, ym palvelu kokemus ketjussa aiheesta
Verkkokauppa rajoittanut käteismaksun suuruutta. Max. 200€ voi maksaa käteisellä.

Ja Arjen maksutapa ketjussa aiheesta
Verkkokauppa.com, Gigantti jne asiakaspalvelus yms ketjusta, kun Verkkokauppa.com luopuu käteisestä (>200€ arvoisten ostosten seteli, kolikko maksut)
Copu paste vastauksia tuolta
 
En ole aiemmin mitään tietokoneen osio joutunut palauttamaan, mutta nyt ilmeisesti sitten pitää. Arvelisin, että vika on joko prossussa tai emolevyssä, mutta enempää testejä en voi tehdä kun kone kaatuilee kokoajan. Koitin myös windowsin asentamista toiselle SSD-levylle, mutta kone kaatuilee asennuksen aikana niin paljon, ettei se mene läpi. Kokonaan siis virta pois koneesta.

Miten siis toimia tässä tilanteessa kun ei tiedä onko vika prossussa vai emolevyssä? Pitääkö lähettää vain emolevy ja toivoa parasta vai pitäisikö soittaa asiakaspalveluun ja kysyä ensin sieltä? Proshop kyseessä.
 
En ole aiemmin mitään tietokoneen osio joutunut palauttamaan, mutta nyt ilmeisesti sitten pitää. Arvelisin, että vika on joko prossussa tai emolevyssä, mutta enempää testejä en voi tehdä kun kone kaatuilee kokoajan. Koitin myös windowsin asentamista toiselle SSD-levylle, mutta kone kaatuilee asennuksen aikana niin paljon, ettei se mene läpi. Kokonaan siis virta pois koneesta.

Miten siis toimia tässä tilanteessa kun ei tiedä onko vika prossussa vai emolevyssä? Pitääkö lähettää vain emolevy ja toivoa parasta vai pitäisikö soittaa asiakaspalveluun ja kysyä ensin sieltä? Proshop kyseessä.
Täähän nyt ei ole oikeastaan vielä kiistatilanne, mutta anyways. Ootko koittanu muisteja siirtää toisiin slotteihin, tai jos kaksi kampaa niin vuorotellen yhdellä kammalla, eri sloteissa testaten? Onhan kaikki virtalähteen piuhat kunnolla kiinni emossa ja näyttiksellä lisävirrat, yms. varmasti kiinni? Jos vanha talo, niin ootko koittanu varmuuden vuoksi ottaa koneelle virtaa toisesta pistorasiasta?

Noi nyt testaisin ensin. Sitten viestiä Proshopin aspaan jos ei ongelmat ratkea ja siitä eteenpäin ohjeiden mukaan. Kirjallisena koska siten saat mahdolliset ohjeet ns. mustaa valkosella, eli eivät voi myöhemmin pyöritellä antamiaan vastauksia samalla tavalla kuin mahdollisia puhelimessa annettuja suullisia neuvoja.
 
Täähän nyt ei ole oikeastaan vielä kiistatilanne, mutta anyways. Ootko koittanu muisteja siirtää toisiin slotteihin, tai jos kaksi kampaa niin vuorotellen yhdellä kammalla, eri sloteissa testaten? Onhan kaikki virtalähteen piuhat kunnolla kiinni emossa ja näyttiksellä lisävirrat, yms. varmasti kiinni? Jos vanha talo, niin ootko koittanu varmuuden vuoksi ottaa koneelle virtaa toisesta pistorasiasta?

Noi nyt testaisin ensin. Sitten viestiä Proshopin aspaan jos ei ongelmat ratkea ja siitä eteenpäin ohjeiden mukaan. Kirjallisena koska siten saat mahdolliset ohjeet ns. mustaa valkosella, eli eivät voi myöhemmin pyöritellä antamiaan vastauksia samalla tavalla kuin mahdollisia puhelimessa annettuja suullisia neuvoja.
Pistin sähköpostia menemään. Listasin miten olen koittanut vikaa selvittää. Lisäksi huomasin, että jusb3:ssa kun on etupaneelin usb-portit kiinni, niin toinen niistä ei toimi, mutta jusb2:ssa toimii. Olettaisin siis, että tuo jusb3 on viallinen. Toivottavasti onnistuu kivuttomasti palautus. Ei ole tällaisia tarvinut juuri aiemmin tehdä. Tästä ketjusta taitaa olla turha kysellä hyvistä kokemuksista aiheen suhteen.
 
Miten suorittimen jäähdyttimen takuun kanssa toimitaan verkkokauppa.com:ssa, kun takuu kolme vuotta ja takuun päättymisen jälkeen hajoaa?

Kone, mistä kyse:

Jäähdyttimessä 240mm:stä kyse, mutta verkkokauppa myy vain 280mm nykyään:

Jäähdytin ongelma:

Kyseinen jäähdytin on tullut verkkokauppa.com toimittamassa pakettikoneessa ja monet käyttäjät raportoivat samanlaisesta ongelmasta. Verkkokaupan reklamaatio on ollut neljä päivää käsittelyssä.

En tiedä, kauanko reklamaatioon vastaaminen kestää.
 
Viimeksi muokattu:
Kuluttajariitalautakunta on usemmassa eri tapauksessa linjannut että tietokone ja sen olennaiset osien kuuluisi kestää 4 vuotta. Odotettavissa että saat puolet jäähyttimen hinnasta palautusta. esimerkki tietokoneneen muuntajaan liityen. Myös muita vastavia löytyi tuolta. kun kyseessä vielä tyyppivika elikkä'tuoteessa selkeä virhe vaatisin 100% tai vähintään50% hinnan alennusta jäähyn osalta ja mahdollisen asennus työn osalta.

 
Verkkokaupassa reklamaatiot käsitellään vain arkisin ja viikonloppuisin ei. Odotusaika keskimäärin kaksi viikkoa. Konetta ei voi viedä huoltoon ja koneelle ei saisi tehdä mitää.
On outoa. Joten odotteluksi tämä menee. Odotettu maanantaista lähtien ja tänään on lauantai, joten pitää odottaa ensi viikkoo ja katsoa, mihin ratkaisuun päätyvät.
 
Voin sanoa että tälläisestä käytöstä ei ole ollut kyse. Tämä on vähän "sana-sanaa" vastaan meininkiä, mutta löytyy myös vanha iphone 6s jossa jopa akku pitää. Koska pidempiaikaisessa säilityksessä 50% about jätän sen hautumaan jos ei ole käyttöä kuukausiin. Jos virtalähde on täysin tyhjä ollut niin menee kyllä laturiin. Poikkeuksia varmasti on kaikilla normaalissa käytössä.


Tietenkin akut kuluu, mutta 30% alle kun laskee latauksessa niin lyö nolliin on kyllä 1v ja 4kk käytöllä sellaista ettei nyt _olettaisi_ tuotteen sellaista tekevän. Eli luulisi, että tuote on pitkäikäisempi kuin tämä.

Katselin myös yleisesti niin esim samsung kyllä antaa 24kk takuun varavirtalähteisiinsä jotka pyörivät samoissa hinnoissa..



Tällainen väliaikatieto että tein kuluttajansuojan sivuilta reklamaatio apuria käyttäen vastineen heille johon listasin omat perusteluni (spoilerissa ylempää lukee myös).

Nyt tuli postin lippulappu jolla tuotteen voi palauttaa.
"Otamme tuotteen takaisin meille tarkastukseen. Löydät palautuslipukkeesi liitettynä tähän viestiin."

Eli johonkin testeihin pitää tuo lähettää, mutta on jännä homma kun jo kuluttajansuojan reklamaatiota käyttäen tulee palautus lippulappu vaikka ensin lyödään "ei onnistu, asia loppuun käsitelty"-seinää. Tosiaan kertoo varmaan osittain siitä että luottavat siihen ettei jaksa vaivaa nähdä 35 euron takia.

En väitä että olisin iso organisaatio joka näihin pystyy vaikuttamaan. Mutta yleisesti vituttaa tälläinen "vilunkipeli" ja luotetaan siihen ettei kuluttaja vaivaa jaksa nähdä. Joo, ei kyseessä ollut 2500€ rtx 5090 -näytönohjain. Mutta mitä jos olisi ollut?
Tähän saagaan tuli onnellinen loppu, 3 viikkoa sitten lähetin sen virtalähteen ruotsiin ja pitkään ei kuulunut mitään. Postin sivuillakin luki "lähetys on matkalla kohdemaahan".
Kysyin heiltä mikä juttu ja missä paketti menee? "Emme tiedä, lähettäjä on vastuussa tästä, eli tässä tapauksessa te" - tyyppisen viestin sain vastauksena. Kysyivät myös uudestaan samoja asioita (esim mikä lähetystunnus) vaikka alkuperäisessä viestissä sen heille kerroin + itsehän minulle tilasivat sen lähetystunnuksen.

Sitten viikkoa myöhemmin tuli ilmoitus että huoltotapaus on käsitelty ja lähetetty uusi tuote. Tänään kävin postista noutamassa.

2025-02-13T182426_IMG_1707.jpg


Voi olla että moni heikkohermoisempi olisi luovuttanut ja ostanut uuden. Itsekkin kyllä mietin kun seurannassa lukee vieläkin että "matkalla kohdemaahan" että johonkin eeteriin on paketti hävinnyt. :asif:

Mutta, loppu hyvin kaikki hyvin... paitsi että trustpilottiin käyn kyllä naputtelemassa arvostelun, ehkä yhden lisätähden saavat siitä että lopulta lähettivät uuden tuotteen. Mutta jää kyllä minulla tekniikkaosien osalta boikottiin. Eipä tarvi sieltä enää mitään tilailla jatkossa.
 
Mitähän maksumuurin takana lukee:


Veikkaan että valituksia tulee Aasian kaupustelijoista, joita HupiHalli hyysää nykyään omalla Marketplacellaan.

 
Juu, voi olla nykyisin vaikea saada korvaavaa tuotetta tai rahoja takaisin jos ei ole tyytyväinen. Eikä se että kuluttajaneuvonta on samaa mieltä välttämättä lämmitä. Moni Suomalainen kun ei tajua että se kotimainen mukava HobbyHall ei enää olekaan mitä se ennen oli...
 
Kyselen täällä vähän jeesiä, sillä täällä tuntuu olevan aika hyvä tietotaito näissä kiistatilanteissa.

Tilanne on seuraava: Olen ostanut Lenovon tietokoneen vuosi sitten tammikuussa ja sille on-site takuulaajennuksen viime vuoden huhtikuussa, juuri ennen ensimmäistä vikailmoitustani Lenovolle. Silloin kone lähti kuitenkin toimimaan ilman huoltoa ja toimi muutaman kuukauden moitteetta.

Ongelmat palasivat jälleen syksyllä ja näytönohjain käytiin vaihtamassa marraskuun lopulla kun osaa oli odotettu useampi viikko. Ongelmat eivät ratkenneet näytönohjaimen vaihdolla ja viestejä palloteltiin edestakaisin kuukausia, kunnes huolto kävi paikan päällä vaihtamassa emolevyn ja prosessorin helmikuun lopussa. Sama ongelma edelleen, kone ei pysty pyörittämään mitään peliä vakaasti vaan jäätyy ennemmin tai myöhemmin.

Nyt Lenovo sanoo, etteivät enää tule korjaamaan tietokonetta ja kysyvät alkuperäistä ostokuittia (Miksi? Ei mitään käsitystä).

Tilanne on kuitenkin se, että minulla on viimeiset viisi kuukautta ollut rikkinäinen tietokone, jolla ei ole käytännössä tehnyt mitään. Onko minulla kuluttajana minkäänlaisia mahdollisuuksia vaatia koneeni korjausta tai mahdollisia hyvityksiä siltä ajalta kun kone on ollut rikki?
 
Kyselen täällä vähän jeesiä, sillä täällä tuntuu olevan aika hyvä tietotaito näissä kiistatilanteissa.

Tilanne on seuraava: Olen ostanut Lenovon tietokoneen vuosi sitten tammikuussa ja sille on-site takuulaajennuksen viime vuoden huhtikuussa, juuri ennen ensimmäistä vikailmoitustani Lenovolle. Silloin kone lähti kuitenkin toimimaan ilman huoltoa ja toimi muutaman kuukauden moitteetta.

Ongelmat palasivat jälleen syksyllä ja näytönohjain käytiin vaihtamassa marraskuun lopulla kun osaa oli odotettu useampi viikko. Ongelmat eivät ratkenneet näytönohjaimen vaihdolla ja viestejä palloteltiin edestakaisin kuukausia, kunnes huolto kävi paikan päällä vaihtamassa emolevyn ja prosessorin helmikuun lopussa. Sama ongelma edelleen, kone ei pysty pyörittämään mitään peliä vakaasti vaan jäätyy ennemmin tai myöhemmin.

Nyt Lenovo sanoo, etteivät enää tule korjaamaan tietokonetta ja kysyvät alkuperäistä ostokuittia (Miksi? Ei mitään käsitystä).

Tilanne on kuitenkin se, että minulla on viimeiset viisi kuukautta ollut rikkinäinen tietokone, jolla ei ole käytännössä tehnyt mitään. Onko minulla kuluttajana minkäänlaisia mahdollisuuksia vaatia koneeni korjausta tai mahdollisia hyvityksiä siltä ajalta kun kone on ollut rikki?
Onhan tuossa erinäisille hyvityksillekin pohjaa olemassa mutta useamman epäonnistuneen korjausyrityksen jälkeen paras ratkaisu (kuluttajan kannalta) on yleensä kaupan purku.
 
Kyselen täällä vähän jeesiä, sillä täällä tuntuu olevan aika hyvä tietotaito näissä kiistatilanteissa.

Tilanne on seuraava: Olen ostanut Lenovon tietokoneen vuosi sitten tammikuussa ja sille on-site takuulaajennuksen viime vuoden huhtikuussa, juuri ennen ensimmäistä vikailmoitustani Lenovolle. Silloin kone lähti kuitenkin toimimaan ilman huoltoa ja toimi muutaman kuukauden moitteetta.

Ongelmat palasivat jälleen syksyllä ja näytönohjain käytiin vaihtamassa marraskuun lopulla kun osaa oli odotettu useampi viikko. Ongelmat eivät ratkenneet näytönohjaimen vaihdolla ja viestejä palloteltiin edestakaisin kuukausia, kunnes huolto kävi paikan päällä vaihtamassa emolevyn ja prosessorin helmikuun lopussa. Sama ongelma edelleen, kone ei pysty pyörittämään mitään peliä vakaasti vaan jäätyy ennemmin tai myöhemmin.

Nyt Lenovo sanoo, etteivät enää tule korjaamaan tietokonetta ja kysyvät alkuperäistä ostokuittia (Miksi? Ei mitään käsitystä).

Tilanne on kuitenkin se, että minulla on viimeiset viisi kuukautta ollut rikkinäinen tietokone, jolla ei ole käytännössä tehnyt mitään. Onko minulla kuluttajana minkäänlaisia mahdollisuuksia vaatia koneeni korjausta tai mahdollisia hyvityksiä siltä ajalta kun kone on ollut rikki?
Virhevastuu on voimassa. Yritys voi korjata tuotteen, lähettää uuden tai jos konetta ei saada kuntoon, kauppa voidaan purkaa ja saat rahallisen korvauksen. Ostokuittia varmaan kyselevät, jotta voivat varmistua kuinka vanhasta tuotteesta kyse. Sinuna ehdottaisin kaupan purkua.
 
Lenovolla toki on takuutiedot jiirissä, sillä lisätakuu on ostettu ja sen yhteydessä heille myös toimitettu alkuperäinen ostokuitti oikean päivämäärän säätämiseksi. Kaupan purkua olen itsekin miettinyt, mutta kyseessä oli kelpo tarjous koneesta, jossa i9 prossu ja 4090 näytönohjain - koneen alkuperäisellä hinnalla saisi osapuilleen vain näytönohjaimen ja prossun hankituksi, joten siihen en haluaisi lähteä.
 
Lenovolla toki on takuutiedot jiirissä, sillä lisätakuu on ostettu ja sen yhteydessä heille myös toimitettu alkuperäinen ostokuitti oikean päivämäärän säätämiseksi. Kaupan purkua olen itsekin miettinyt, mutta kyseessä oli kelpo tarjous koneesta, jossa i9 prossu ja 4090 näytönohjain - koneen alkuperäisellä hinnalla saisi osapuilleen vain näytönohjaimen ja prossun hankituksi, joten siihen en haluaisi lähteä.
Ostitko laitteen Lenovolta, Eu verkkokaupasta, voi jostain muualta.

Tuo toki vähän mutkisvasta tilanne jos hankkinut laitteen edullisesti ja vaikka saisi KOKO kauppasumman takaisin niin sillä ei löydä vastaavaa. Tätä tilannetta ennakoiden kannattaa etsiä kirjoituksia näyttöohjaimista missä pahimaan hintapiikkiin myyjät yritti purkaa kauppoja, korjaamisen sijaan, niistä pitäisi olla jossain ketjussa juttua riitalautakunnan tulkinnoista, tai vähän tukevampikin älähdys tulla. Mutta ne siis ihan Suomi kaupoista.


Sinulla ilmeisesti vielä voimassa joku maksullinen vuoden tai pidempi onsite takuulaajennus, kuluttaja jutuissa takuuaikana myyjän tehtävä osoittaa ettei virhe ole myyjän/tuotteen päässä, vaan kuluttajan.

Virhevastuu on siellä alla kuitenkin turvana , jos se hankkimasi takuu oli vain vuoden ostopäivästä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: uut
Lenovolla toki on takuutiedot jiirissä, sillä lisätakuu on ostettu ja sen yhteydessä heille myös toimitettu alkuperäinen ostokuitti oikean päivämäärän säätämiseksi. Kaupan purkua olen itsekin miettinyt, mutta kyseessä oli kelpo tarjous koneesta, jossa i9 prossu ja 4090 näytönohjain - koneen alkuperäisellä hinnalla saisi osapuilleen vain näytönohjaimen ja prossun hankituksi, joten siihen en haluaisi lähteä.
Eivät välttämättä noita kuitteja missään säilytä ja saattaa olla, että esim. ostohintaa ei ole kirjattu järjestelmiin ylös.

Tilanteessa, jossa kaupan purku ei ole paras vaihtoehto, yrittäisin saada tuotteen vaihdettua vastaavaan tai parempaan. Tämä on usein valmistajallekin edullisempi ratkaisu.
 
Onkohan kenelläkään muuten näkemystä siihen miten kuluttajariitalautakunnalle tehdyt asiat siellä etenevät? Se on siis toki tiedossa että käsittelyn voi odottaa kestävän ainakin puolitoista vuotta, ei siinä mitään.
Oma tapaukseni on laitettu vireille joulukuussa 2023, myyjä on viimeksi reagoinut asiaan maaliskuussa 2024. Tämän jälkeen olen todennut että myyjällä ei selvästi ole kiinnostusta sopia asiaa ja pyytänyt asian siirtämistä eteenpäin sitten ja siten kun se kuluttajariitalautakunnalle sopii.
Kummastuttaa vain että status on edelleen, vuotta myöhemmin, "kirjeenvaihto". Siirtyvätkö nuo seuraavaan pykälään "esittelyjonossa" vasta loppumetreillä, vai kuinka?
 
Onkohan kenelläkään muuten näkemystä siihen miten kuluttajariitalautakunnalle tehdyt asiat siellä etenevät? Se on siis toki tiedossa että käsittelyn voi odottaa kestävän ainakin puolitoista vuotta, ei siinä mitään.
Oma tapaukseni on laitettu vireille joulukuussa 2023, myyjä on viimeksi reagoinut asiaan maaliskuussa 2024. Tämän jälkeen olen todennut että myyjällä ei selvästi ole kiinnostusta sopia asiaa ja pyytänyt asian siirtämistä eteenpäin sitten ja siten kun se kuluttajariitalautakunnalle sopii.
Kummastuttaa vain että status on edelleen, vuotta myöhemmin, "kirjeenvaihto". Siirtyvätkö nuo seuraavaan pykälään "esittelyjonossa" vasta loppumetreillä, vai kuinka?
Kysyin joskus viime kuussa tapauksesta jonka olin laittanut sinne 09/2023. Silloin sanoivat muistaakseni, että käsittelevät sillä hetkellä alkuvuoden 2023 tapauksia ja etenevät ihan järjestyksessä noiden kanssa. Eli tuonkin käsittely tulee ottamaan varmaan useamman kuukauden. Eli aika hitaasti ne siellä etenevät. Soittamalla saa kyseltyä tämän hetken tilannetta, että missä mennään.
 
Kysyin joskus viime kuussa tapauksesta jonka olin laittanut sinne 09/2023. Silloin sanoivat muistaakseni, että käsittelevät sillä hetkellä alkuvuoden 2023 tapauksia ja etenevät ihan järjestyksessä noiden kanssa. Eli tuonkin käsittely tulee ottamaan varmaan useamman kuukauden. Eli aika hitaasti ne siellä etenevät. Soittamalla saa kyseltyä tämän hetken tilannetta, että missä mennään.
Jes, tuo enemisvauhti ei ole mikään ihmetys, en ole olettanut että asiani olisi pitänyt tähän mennessä saada käsiteltyä, mutta olisin olettanut että kirjeenvaihto-statuksesta olisi siirrytty eteenpäin.
 
Ostitko laitteen Lenovolta, Eu verkkokaupasta, voi jostain muualta.

Tuo toki vähän mutkisvasta tilanne jos hankkinut laitteen edullisesti ja vaikka saisi KOKO kauppasumman takaisin niin sillä ei löydä vastaavaa. Tätä tilannetta ennakoiden kannattaa etsiä kirjoituksia näyttöohjaimista missä pahimaan hintapiikkiin myyjät yritti purkaa kauppoja, korjaamisen sijaan, niistä pitäisi olla jossain ketjussa juttua riitalautakunnan tulkinnoista, tai vähän tukevampikin älähdys tulla. Mutta ne siis ihan Suomi kaupoista.


Sinulla ilmeisesti vielä voimassa joku maksullinen vuoden tai pidempi onsite takuulaajennus, kuluttaja jutuissa takuuaikana myyjän tehtävä osoittaa ettei virhe ole myyjän/tuotteen päässä, vaan kuluttajan.

Virhevastuu on siellä alla kuitenkin turvana , jos se hankkimasi takuu oli vain vuoden ostopäivästä.

Laite on ostettu ihan Suomesta ison elektroniikkaketjun kivijalkaliikkeestä. Maksettu lisätakuu on voimassa vielä kolme vuotta, joten minkäänlaista ongelmaa takuuajan umpeutumisesta ei tässä ole.

Kiitos vinkistä, täytyypä etsiä noita keissejä, kyseessä siis tismalleen tuollainen tilanne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 207
Viestejä
4 685 437
Jäsenet
76 738
Uusin jäsen
L.S. Systems

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom