• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Mikäs raadilla olisi ajatus seuraavaan:
Asiakas tilaa murskekuorman tontille
Asiakas ja kuorman kuljettaja katsovat yhdessä kippauspaikan (nurmikko)
Kuljettaja ei tajua erikseen mainita auton painoa kuorman kanssa, luottaen kokemukseensa ajattelee maan kantavan vielä jäisenä ja yrittää toimittaa tavaran haluttuun paikkaan
Murske menee perille haluttuun paikkaan, mutta auto ei tulekkaan omin voimin enää takaisin, vaan hinausauton avustamana ja nurmikkoon jää raiteet autosta

a) nuoleeko molemmat omat haavansa, eli hinausauton kulu toimittajalle ja pihankorjaus asiakkaalle
vai
b) onko mielestänne tavarantoimittaja (yritys) myös velvollinen korjaamaan pihaa aiheutuneista vaurioista nurmikolle, vaikka kippauspaikka on yhdessä katsottu?
 
No kyllähän tuo omalla peräsjärjellä ajateltuna on hyvin selkeä a. Kun se paikka on asiakkaan kanssa katsottu, niin tässähän on se vastuu enemmän tilaajalla että mihin sen kuorman haluaa, ja hänen pitäisi olla paremmin perillä oman maan kunnosta, siitäkin huolimatta, että kuljettaja on todennäköisesti parempi sitä arvioimaan.
 
Mikäs raadilla olisi ajatus seuraavaan:
Asiakas tilaa murskekuorman tontille
Asiakas ja kuorman kuljettaja katsovat yhdessä kippauspaikan (nurmikko)
Kuljettaja ei tajua erikseen mainita auton painoa kuorman kanssa, luottaen kokemukseensa ajattelee maan kantavan vielä jäisenä ja yrittää toimittaa tavaran haluttuun paikkaan
Murske menee perille haluttuun paikkaan, mutta auto ei tulekkaan omin voimin enää takaisin, vaan hinausauton avustamana ja nurmikkoon jää raiteet autosta

a) nuoleeko molemmat omat haavansa, eli hinausauton kulu toimittajalle ja pihankorjaus asiakkaalle
vai
b) onko mielestänne tavarantoimittaja (yritys) myös velvollinen korjaamaan pihaa aiheutuneista vaurioista nurmikolle, vaikka kippauspaikka on yhdessä katsottu?

Siinä voi olla jo tonttiliittymäkin kovilla jos nuppikuormaa pyörittelee saatikka jos nurmikolle ajaa. Ainahan kaikesta voi valittaa mut :facepalm:.
 
Itse itselleni vastaten, muistin @jukkis2000 viestin ja edellisellähän sivulla se oli, että sanoman vaihde löytyy numerosta 091221. Soitin sinne ja sanoivat ruudun aspan olevan auki, mutta yhdistettyään tuli että suljettuhan se on :I Ja koitin lomakkeellakin ottaa yhteyttä, mutta ei anna lähettää. Tulee vain punainen kolmio ilman tekstiä?

Vähän ärsyttävähän tämä, piti kokeilla muutenkin alennuskoodilla, muttei tuossa tilatessa anna mitään mahdollisuutta laittaa edes. Ei ole kuin peruuta ja tilaa heti nappulat, ja tilausnappulaa painamalla tilaus menee vain läpi :i

Itse itselleni vastaten jälleen, sain lauantaina laitettua yhteydenottolomakkeen kautta viestiä, ja sunnuntaina tuli nollavastaus "Urheilu-lisäpaketin hinta on 8€/kk ja se lisätään aina jo voimassa olevan tilaushinnan päälle, esim. jos sinulla on Ruutu+-tilaus hintaan 9,99€ hintaan, niin Ruutu+ Urheilu yhteishinta on tällöin 17,99€/kk", joten laitoin uutta viestiä muun muuassa siitä, ettei ole ruutu+ tilausta, vain elisan viikon jakso eikä tilaushetkellä kerrottu muist maksuista kuin tuo 8€ ja laitoin hyvityspyyntöä.

Tänään tuli vastaus, että Ruutu+ urheilu tilaus peruttu ja tuo 8 € palautettu.
 
Ei ole oikeastaan koskaan tarvinnut käyttää takuuta mihinkään. Nyt kuitenkin tuli tarve yhden NUC tietokoneen kanssa. Alle KK vanhana siis aloitti kaikenlaisen kaatuilun viittanee integroituun näytönohjaimeen. Laitoin tästä Dustiniin viestiä ja vastaus oli, että "ota valmistajaan yhteyttä takuuhuoltoa varten". Onko tämä ihan normaali käytäntö nykyään? Luulisi tuotettan myyvän tahon ottaa hoitaakseen.
 
Ei ole oikeastaan koskaan tarvinnut käyttää takuuta mihinkään. Nyt kuitenkin tuli tarve yhden NUC tietokoneen kanssa. Alle KK vanhana siis aloitti kaikenlaisen kaatuilun viittanee integroituun näytönohjaimeen. Laitoin tästä Dustiniin viestiä ja vastaus oli, että "ota valmistajaan yhteyttä takuuhuoltoa varten". Onko tämä ihan normaali käytäntö nykyään? Luulisi tuotettan myyvän tahon ottaa hoitaakseen.
Takuun voi antaa tavaran myyjä, valmistaja tai maahantuoja. Myyjä vastaa aiemman myyntiportaan, kuten valmistajan tai maahantuojan, antamasta takuusta aivan samoin kuin omastaankin. Myyjä voi irtautua aiemman myyntiportaan antamasta takuusta vain ilmoittamalla siitä ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa. Jos myyjä ei ole tätä tehnyt, ostaja voi valita, mille myyntiportaalle hän vaatimuksensa kohdistaa.

Takuuajan pituus vaihtelee tuotteen mukaan. Takuuaika ilmoitetaan kunkin tuotteen tuotetiedoissa. Takuuasia käsitellään eri tavoin riippuen tuotteen lajista. Tietyissä tapauksissa takuuasian hoitaa tuotteen valmistaja tai sen valtuuttama huoltoliike. Toisissa tilanteissa takuuasian käsittelee Dustin Home itse. Jos asiakas on epävarma siitä, kuinka kyseisen tuotteen takuuasiat hoidetaan, Dustin Home antaa mielellään lisätietoja ennen tuotteen ostamista.

Valmistajan antaman takuun ohella Dustin Home ei anna muuta takuuta tuotteesta.
Mielestäni Dustin ei ole ilmoittanut asiasta ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa (ellei nyt tuotesivulla sitten lue takuutietojen yhteydessä että he eivät vastaa takuusta).

Tällöin Dustinin pitäisi hoitaa takuuasia. Todennäköisesti saat sen helpommin hoidettua olemalla suoraan yhteydessä valmistajaan.

EDIT: Ja lisätään nyt vielä sen verran, että Dustin on aina vastuussa tuotteen virhevastuusta.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
274 679
Viestejä
4 729 667
Jäsenet
77 232
Uusin jäsen
ArmandoJUIPT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom