Varsinkin, kun nämä on niin subjetiivisia kokemuksia "oli tuulettimet äänekkäitä", "kopasta kuului coil whine", ja sitten ei suostuttu äänekkään osan vaihtoon, vaan rahat täysmääräisesti takaisin.
Tässä ensimmäisessä paketissa oli myös väärä kotelo (tai oikea, sivuilla oli kuvat ja tiedot ja otsikko eri kuin tuotekoodissa, jota ei tullut huomattua) ja tuulettimet kävivät jatkuvasti täysillä ja säätöjenkään jälkeen ei saanut miellyttävälle tasolle (siis edes sellaiselle, että kuulokkeet päällä kuulisi vain hieman-keskiverrosti). Nämä eivät nyt kuulu tähän, joten antaa niiden olla. Tämä oli esimerkki siitä, että sain 100% hyvityksen, kun annettujen palautusehtojen ja tietojen mukaan mentiin. Tarjosivat silloin vaihtoehtoa että katsovat konetta tai hyvitys.
Ihmisillä tuntuu muutenkin menevän hieman ohi nämä seikat, jätän tämän varmaankin viimeiseksi viestiksi tältä osalta. Tässä lyhyesti:
Nyt kun tein palautuksen, tein ne palautusehtojen perusteella mitä annettiin. 80% takaisinmaksusta ei lukenut muualla kuin takuupalautuksessa. Koneen tyhjentämisestä oli veloitus siinä tuotepalautuksessa. Miksi firman tarvitsisi vaihtaa tuon tekstin paikkaa, jos se olisi sallittua pitää siinä? Tai miksi sitä tarvitsee pitää ollenkaan, kerta laki on mitä on? Vaihtoivat kuitenkin tekstin paikan myöhemmin, ja hyvä näin.
En tiedä kirjoitinko epäselvästi vai onko ihmisiltä mennyt ohi vai mainitsinko lainkaan, tekstiä tullut sen verta paljon eikä ole jaksanut oikolukea.
Alkuviestittelyissä, kun kyselin palautusoikeudesta ja selitin mielestäni viallisesta emosta (jos kuulisitte emolevyä, tietäisitte sen olevan erittäin korkeaa ääntä [tällä viallisella emolevyllä ei ole nyt muutenkaan tässä kohtaan niinkään merkitystä muuten]) ja silloin sain vain ohjeet palautuksesta ja takuusta. Näitä räätälöityjä tuotteita voidaan palauttaa, mikäli ei aiheuta huomattavia tappioita. Huomattava tappio on suhteellinen käsite, ja en ota siihen kantaa. Käsittääkseni kaupat voivat hyväksyä näitä muutenkin, kuten aikaisemminkin ovat.
Mielestäni hieman harhaanjohtavaa, jonka takia halusin kyseenalaistaa tämän. Voi toki olla, että aivoni eivät toimi täysin ja enemmistölle nuo ovat itsestäänselvyyksiä.
Kun palautus oli hyväksytty ja maksettu tuo 80%, kyselin asiasta. Silloin vasta tarjottiin emolevyn vaihtoa - ja halusin tarkennuksia heidän aikaisemmille viesteilleen, ei oikein saanut vastausta muuta kuin 20% muodostumiseen ja voidaan normaalisti toimivaksi todettu kone lähettää takaisin, kun maksat 80% takaisin (eli ei enää emolevyn vaihtoakaan, koska toimii jonkinlaisen määritelmän mukaan normaalisti, en siihenkään ota enää kantaa). Puhelimessa sanoin, että olisin halunnut keskustella vastaavan henkilön kanssa ja saada sopu, esimerkiksi emo jne suhteen - tähän kieltäydyttiin ja pyydettiin vain lukemaan sähköposti ja toisen kerran kysyttyä, hetken hiljaisuuden jälkeen, todetaan että lue sähköposti ja sinne voi vastata. Vastasin eikä ole vastattu takaisin.
Sellainen kysymys heräsi myös, että jos olisin suoraan sanonut siihen, että emolevyn voi vaihtaa - olisinko joutunut maksamaan virheellisesti lähetetyn emolevyn, koska todettu normaaliksi? Tai alun perinkin olisin lähettänyt, olisivatko sillä periaatteella voineet pyytää virheellisestä takuupyynnöstä valuutat?
Tällä hetkellä konepaketti kuitenkin itselle turha, kun tuli uudet komponentit jo tilailtua - tuli tilattua ennen hyvityspäätöstä, kun en ollut lakia lukenut ja menin vain heidän antamien ehtojen mukana. Toisaalta, uudet komponentitkin voisin vielä palauttaa. On vain tehty hankalaksi saada tieto, voidaanko emo nyt vaihtaa erilaiseen vastaavaan vai samanlaiseen - samanlaista tuskin suostuisin ottamaan, kun kyseinen erä vissiin kehnoja ollut (foorumin perusteella, samoihin aikoihin samasta paikasta tilattu).
Toisin sanoen, jos olisi sopan alussa lukenut oikealla rivillä tuo 80%, olisin kysynyt takuun kautta uutta emolevyä. Mutta heidän antamien ehtojen perusteella koko palautus kuulosti paremmalta - miksi en valitsisi tätä, kun on mahdollisuus?
Mikä päätös tuleekin KKV:lta, niin itselle ainakin käy - en henkilökohtaisesti ota tilannetta ja 20% valuutasta sinne tänne, ei itselle nyt maailmanloppu ole, etenkin kun sirkusarvoa löytyy kummaltakin osapuolelta. Jos he näkevät firman tekevän kyseenalaisesti - sitten niin on.
Mielestäni kuitenkin pitäisi toimia sen mukaan mitä annetaan ja sovitaan, sekä pyrkiä sopuun.
E: Btw vilkasi tekstiä nopeesti pintapuolisesti lähetyksen jälkeen ja kappalejaot vähän epäloogisesti, mutten jaksa vaihdella joten pahottelut! Koittakaa saada selvyyttä jos jaksaa lukeakaan!