- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 396
Joko sulla tai kyseisellä lahtelaisfirmalla menee useampaankin kertaan sekaisin asiakaspalautus ja takuupalautus.
Asiakaspalautuksesta ehtojen mukaisesti voinevat hyvittää vain tuon 80%
Takuupalautuksena asiakkaan on saatava lähtökohtaisesti toimiva tuote tilalle veloituiksetta.
Eli tässä tapauksessa tuo vinkuva Gigabyten emo toimivaan sellaiseen tai jos myyjällä on yhtään pelisilmää niin erotuksen maksamalla sun tilalle haluama emo.
Lisäksi liikkeen omassa ketjussahan useaan kertaan tullut selväksi, että siellä on välillä jäätävä viive noiden spostien käsittelyssä. Siellä olisi selkeä peiliinkatsomisen paikka kun kerta eivät ehtineet reagoida tilauksen muokkaamiseen vaan paketti lähti alkuperäisen tilauksen mukaisesti.
Sposti on noin yleensäkin "perseestä" kun ei lähettäjä tiedä onko sitä kukaan lukenut ja miten siihen on reagoitu ellei vastausta lähetetä. Tavallinen puhelu hakkaa tuossa suhteessa sata nolla.
Joo, puhelulla olisi pitänyt ottaa yhteyttä, mutta säpö on suht ok toiminu muokkaamiseen tähän mennessä. Eikä siinä mitään, ymmärrän sen että on kasaus voinut alkaakin jo tai ei vain huomattu - ei siinä mitään.
Enempi ihmetystä aiheutti tää asiakaspalautus - takuupalautus härdelli. Kysyin säpöstä asiakaspalautuksesta ja lähettivät saman tekstin copypastena mitä sivulta löytyy nyt, mutta 80% hyvitys on mainittu takuupalautus-kappaleen puolessavälissä. Nythän se lukee sivuilla tuotepalautuksessa. Toisessa säpössä oli ohjeet palautukseen, ja siinä ei myöskään muuta mainintaa paitsi turhista takuista 39€. Joten päätöksen palautukseen tein sen tiedon pohjalta, mitä silloin annettiin.
Kyselin siitä ja vastausta ei saanut oikein muuta kuin kopipastena räätälöidyt konepaketit ja tietokoneen kasauspalveluista hyvitetään vain 80%. Ja sitä, että kone todettiin toimivan normaalisti ihmetyttää myös, en tiedä sitten onko teknikon kuulossa korkean äänen taajuuksissa ongelmia vai ympäristössä hälinää. Ja sitä, että ensin kommentoidaan, että toimii normaalisti ja emolevy voidaan kyllä vaihtaa, pian siitä todetaan että emolevyssä ei mitään vikaa, voidaan lähettää takaisin kunhan maksaa hyvityksen takaisin.
Kyselin myös selvennystä miten tuo 20% ennakkopidätys koostuu, ja vastauksena koneen kasaaminen, purkaminen ja komponenttien eteenpäin myynti ilman myyntipakkausta.
Koneen kasaus on kylläkin maksettu etukäteen. Eli koneen purku ja osien myynti muodostavat sen, mutta toki tiedä sitten missä myyvät, heidän outletissa tuotteet ovat kuitenkin keskimäärin 20€ hinnasta pois, voi olla siis johkin muualle. Huvittavaa vähän se, jos sattumoisi onnistuu kasauttaan 5k€ ja palauttelisi, niin tonni pois.
Halusin kyllä selvittää puhelulla tätä asiaa ja tarkennella ja koittaa päästä johkin sopuun (esim emo vaihto tmv tarkennella meidän viestittelyä), mutta sieltä päästä kieltäydyttiin ja todettiin vain että lue sähköposti (joka ei oikeastaan vastannut kuin tuohon pidätyksen muodostumiseen). Huvitti ku vastasin, että joo täs luen ja haluisi puhelimes viel tarkennel (eri henkilö hoitaa näitä asioita) ni hetke hiljasuus, kuulen sieltä hiljaa nimeni ja pian kysytään oonko puhelimessa vielä ja vastattiin että joo lue sähköposti ja siihen voi vastata vastasin kyllä kattavammin tarkennellen, saa nähdä miten menee.
Viimeksi muokattu: