• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Jos oikeasti on 2 vuotta kulunut voi hyvinkin olla että kyseistä virtalähdettä ei vain enää tehdä / maahantuoja ei sitä ole saanut käsiinsä. Asia erikseen jos Verkkokauppa sitä säännöllisesti myy mutta sitä ei sinulle ole tullut.
EVGA:n virtalähteet toki ovat erittäin hyviä (itsellä 750W G2 ja 850W G3 mallit) mutta en silti niitä odottaisi kahta vuotta.

Näyttää olevan poistunut myynnistä heiltä: EVGA Supernova G5 1000 W Gold -ATX-virtalähde
OTaksun että hinta EI ollut 237,99€ kun sen tilasit?
1000W G6 heillä olisi 245,99€ hintaan myynnissä: EVGA SuperNOVA 1000 G6 -ATX-virtalähde, 1000 W 245,99

Hintaseurannasta vielä löytyy jos tuo täytyisi saada, Dustin Home:sta 237,87€ toimitettuna:

Varmaan kun hinta on noussut tuosta 183€ eivät tahdo myydä sillä hintaa vaan odottavat kärsivällisesti että voivat rehellisesti sanoa ettei sitä enää saa (tai hinnat laskevat jolloin voivat tarjota jotain muuta tilalle samaan hintaan)
 
Suosittelen kiertämään tämän palvelun kaukaa, ihan luokatonta toimintaa.

Käsittääkseni näillä, toisin kuin postilla ja matkahuollolla, ei paketit ohjaudu toisaalle jos automaatti on täynnä. Eli se odottelee reissussa niin kauan että valitusta lokerikosta boksi vapautuu lähetykselle. Kahdella muulla edellämainitilla ainakin täällä omilla nurkilla jos valittu automaatti on täynnä, niin ne käy tiputtamassa paketintuohon yhteen lähikauppaan jolla on postin ja matkiksen tiski myymälässä niin paketin saa kuitenkin saman päivänä.

Budbeellä otin itsekin yhden paketin männä viikolla ja kolme päivää venyi toimitus kun ei ollut lokerikossa tilaa… totesin etten ainakaan nyt joulukiireissä tilaa sillä enempää.
 
Mitä veikkaatte taipuuko Telia ilman KKV:n apua mihinkään?

Tilailin Airpods Pro:t(2. gen) joulukalenteritarjouksesta. Mystisesti ilman syytä peruivat tilauksen. Kyselin asian perään ja vastaukseksi sain, että eivät voi myydä tarjoushinnalla eikä mitään perusteluita asiaan. Uudestaan kyselyä asiasta ja maininta, että pitää myydä samaan hintaan tai kyseessä sopimusrikkomus. Yhtä tyhjän kanssa, samaa vastusta vaan tulee, että tilaa uudelleen jne. Laitoin vielä reklamaation palvelupyyntöjen kautta. Saas nähdä mitä vastaavat. Kiva kun tonne saa laitettua kunnolla edes tuota reklamaatiota kun pitää kääntää kuva muotoon, että saa edes tiedoston lähetettyä.
 
Kokeilin ensimmäistä kertaa Budbee toimitusmuota, kun sellainen noutopiste on Tokmannin verkkokaupassa valittavissa. Tilattu 25 marraskuuta ja paketti on edelleen matkalla lokeroon. Miten tämä voi edes olla mahdollista. Toinen tilaus ja sama toimitustapa toimitus kesti lähes 2 viikkoa.





Suosittelen kiertämään tämän palvelun kaukaa, ihan luokatonta toimintaa.
Itse tilasin black Friday tarjouksesta Elisan kautta camo cualsense ohjaimen ja kotiinkuljetuksen kanssa.
Toimitus tapahtui juuri sovittuun aikaan eli klo 16:00 ja sovellukseen tuli jopa tieto että kuriiri on noin 5 minuutin päästä perillä.
Että ainakin tuo kotiinkuljetus toimi hyvin.
Huomenna sovittu sama homma toisen Elisan laitteen kanssa. Voin laittaa siitäkin tietoa klo 16:00 jälkeen.
Toivottavasti menee yhtä hyvin sekin.
 
Tilaus tehty 27.11.2020.
Muutaman viikon odottelun jälkeen Verkkokauppa ilmoitti nyt, että eivät saa toimitettua tilattua poweria EVGA Supernova G5 1000 W Gold ja ehdottivat tilalle EVGA SuperNOVA 1000 G6.
Miten tämä kyseisen firman kanssa toimii?
Pitääkö mun maksaa se erotus tuohon korvaavaan tuotteeseen vai osaako ne muuttaa hinnan jos vain laitan tuon G6:n tilaukseen?
Just tappelin 14 kuukautta verkkiksen kanssa mikseristä. Tästä opin, että ens kerralla kyseisen puljun kanssa rekkula sisään, jos tulee kiertelyä (todennäköisesti tulee), niin kysyy suoraan, että kuluttajariitalautakunta vai neuvotellaanko. Odotetaan sieltä se kiertelyvastaus ja laitetaan lautakuntaan valitus, niin saa neuvotteluyhteyden auki.

Kyllä sieltä pitäisi korvaava tuote saada, mutta melko varmasti sanoisin, että pitää viedä asia lautakunnan palveluun asti, ennen kuin mitään tapahtuu. Toki jos et ennen ole vaatinut tuotetta, niin voi - aiempaan täällä käytyyn keskusteluun viitaten - olla hankalaa sitäkään kautta.
 
Just tappelin 14 kuukautta verkkiksen kanssa mikseristä. Tästä opin, että ens kerralla kyseisen puljun kanssa rekkula sisään, jos tulee kiertelyä (todennäköisesti tulee), niin kysyy suoraan, että kuluttajariitalautakunta vai neuvotellaanko. Odotetaan sieltä se kiertelyvastaus ja laitetaan lautakuntaan valitus, niin saa neuvotteluyhteyden auki.

Kyllä sieltä pitäisi korvaava tuote saada, mutta melko varmasti sanoisin, että pitää viedä asia lautakunnan palveluun asti, ennen kuin mitään tapahtuu. Toki jos et ennen ole vaatinut tuotetta, niin voi - aiempaan täällä käytyyn keskusteluun viitaten - olla hankalaa sitäkään kautta.
Asia on laitettu KKV:lle vireille.
Todisteeksi laitoin kuitit tilauksesta ja kahdesta myöhemmästä laskusta joissa summa oli väärin ennen tilauksen peruuntumista.
Katsotaan mitä tapahtuu.
 
Mitä veikkaatte taipuuko Telia ilman KKV:n apua mihinkään?

Tilailin Airpods Pro:t(2. gen) joulukalenteritarjouksesta. Mystisesti ilman syytä peruivat tilauksen. Kyselin asian perään ja vastaukseksi sain, että eivät voi myydä tarjoushinnalla eikä mitään perusteluita asiaan. Uudestaan kyselyä asiasta ja maininta, että pitää myydä samaan hintaan tai kyseessä sopimusrikkomus. Yhtä tyhjän kanssa, samaa vastusta vaan tulee, että tilaa uudelleen jne. Laitoin vielä reklamaation palvelupyyntöjen kautta. Saas nähdä mitä vastaavat. Kiva kun tonne saa laitettua kunnolla edes tuota reklamaatiota kun pitää kääntää kuva muotoon, että saa edes tiedoston lähetettyä.
Ei taivu ilman KKV. nimim. "liittymä-asioista toista kuukautta Telian kanssa tapellut ennen KKV yhteydenottoa"
 
Ei taivu ilman KKV. nimim. "liittymä-asioista toista kuukautta Telian kanssa tapellut ennen KKV yhteydenottoa"

Telia on erittäin yhteistyökyvytön, tunnen lähipiiristä tapauksia ja lopulta tuli niin iso katkeruus etteivät mitään liittymää tai tuotetta halua heiltä edes ostaa. Todella epäreilua asennetta asiakaspalvelijoilla asiakkaita kohtaan. Itsellä on käynyt ignooramisen kohtaaminen, lopulta en vain jaksanut edes ja annoin asian olla. Olen kyllä liittymäasiat pitänyt Telialla, mutta kilpailutan ihan huvikseen melkein jatkuvaan sitä ja odotan win-back-tarjousta ja välillä sitten siirryn dna:lle tai jollekkin hetkeksi ja sitten otan telialta jonku liittymän uudestaan ja toistan samaa. Lahjakortit ovat hyvä etu saada.
 
Ei taivu ilman KKV. nimim. "liittymä-asioista toista kuukautta Telian kanssa tapellut ennen KKV yhteydenottoa"
Niinpä vähän uumoilinkin. Ei oo ensimmäinen kerta kun Telia tekee näin. Oisko ollut puhelin tjms. kun tilasin osamaksulla. Luottotietojen tarkastuksessa oli joku häiriö vaikka asiat 100% kunnossa eikä muualla onelmia. Ei minkäänlaista halua keskustella asiasta vaan silloinkin käsivät vain tilaamaan uudellee. Tilasin sitten muualta ilman ongelmia. Ärsyttää kyllä tuo homma.

Telia on erittäin yhteistyökyvytön, tunnen lähipiiristä tapauksia ja lopulta tuli niin iso katkeruus etteivät mitään liittymää tai tuotetta halua heiltä edes ostaa. Todella epäreilua asennetta asiakaspalvelijoilla asiakkaita kohtaan. Itsellä on käynyt ignooramisen kohtaaminen, lopulta en vain jaksanut edes ja annoin asian olla. Olen kyllä liittymäasiat pitänyt Telialla, mutta kilpailutan ihan huvikseen melkein jatkuvaan sitä ja odotan win-back-tarjousta ja välillä sitten siirryn dna:lle tai jollekkin hetkeksi ja sitten otan telialta jonku liittymän uudestaan ja toistan samaa. Lahjakortit ovat hyvä etu saada.
Todella yhteistyökyvytöntä on tosiaan kyllä ja semmonen ivallinen asenne vaikka itse on hyvin ystävällinen ja esittää asiat ja perutelut oikein. Harmi vaan kun taloyhtiössä Telian kaapeli-TV ja netti niin pakottaa pysymään Telian asiakkaana.

Täytyy varmaan ihan periaatteesta viedä tuo KKV:n kautta. Harmittaa vaan kun tommoseen ihan selvään asiaan joutuu käyttään sieltä turhaan resursseja.
 
Mikä sellainen joulukalenteritarjous on jota ei saakkaan kyseisellä hinnalla? :D Kiinnostaa ns. "speksit" tässä keississä...
 
Mikä sellainen joulukalenteritarjous on jota ei saakkaan kyseisellä hinnalla? :D Kiinnostaa ns. "speksit" tässä keississä...

Tommonen tarjous ja ei oo kyllä mikään virhehinta kun moni on tuotteen saanut ongelmitta tuolla hinnalla

 

Liitteet

  • Sieppaa.PNG
    Sieppaa.PNG
    41,9 KB · Luettu: 246
Mites ku ei meinaa millään saada Frey Bedseiltä heidän lupaamaa lakanaa (n.90e). Kannattaako mitä kautta kinastella lisää? Ei auta reklamaatiot eikä mitkään.
 
Tommonen tarjous ja ei oo kyllä mikään virhehinta kun moni on tuotteen saanut ongelmitta tuolla hinnalla

Maksoitko osarilla vai kortilla?
 
Maksoitko osarilla vai kortilla?
Osarilla, eli en siis käytännössä maksanut vielä mitään. 1000€ euro mulle on siellä myönnetty sitä limiittiä, kun maksoin juuri vanhat pois. Vaikuttaakohan tuo luottohomma asiaan?

Telia Financen sivulla näkyy että ensin on tehty varaus ja sitten tullut peruutus. Tilaus on siis mennyt läpi, ei herjannut mitään tilausvaiheessa ja tilausserannastakin tuli linkki tekstiviestillä. En tiedä oikein missä vaiheessa tuo peruutus todellisuudessa tuli. Telia Financen sivuilla näkyy kellonajat väärin mutta 30min eroa on varauksen ja peruutuksen välillä.
 
Osarilla, eli en siis käytännössä maksanut vielä mitään. 1000€ euro mulle on siellä myönnetty sitä limiittiä, kun maksoin juuri vanhat pois. Vaikuttaakohan tuo luottohomma asiaan?

Telia Financen sivulla näkyy että ensin on tehty varaus ja sitten tullut peruutus. Tilaus on siis mennyt läpi, ei herjannut mitään tilausvaiheessa ja tilausserannastakin tuli linkki tekstiviestillä. En tiedä oikein missä vaiheessa tuo peruutus todellisuudessa tuli. Telia Financen sivuilla näkyy kellonajat väärin mutta 30min eroa on varauksen ja peruutuksen välillä.
Riippuu siitä miksi peruttu, jos luottokauppalla ostosta tehty, mutta luottohylätty, vs tehty sitovatarjous kuluttajalle ja se myöhemmin peruttu.

Maalikkona, jos verkkokaupasta tilaan tuotteen ja valitse kaupan markkinoiman rahoitustavan (joka vaatii hyväksynnän), jos siitä tulee hylsy, niin sitten laskua/toistamaksutapaa.

Tekstistäsi saa käsityksen että myyjä on perunnut, varmista kummasta on kyse, niin säästäät sen pallottelun vaivan kuka/mikä perunut.


Operaattorien tarjoamat luotot ovat kyllä perinteisesti hyvin höveleitä, mutta hiedän agoritmit ei ole julkisia, joten hylsyä sieltäkin voi tulla.
 
Jos olen tehnty tilauksen verkkokaupasta X, toimitustapana nouto myymälästä ja maksu noudettaessa mutta tuotetta ei ole parin viikon sisällä alkanut kuulua niin mitkä minun oikeudet on, jos mitkään? Koska mitään ei ole kuulunut niin luulen että tarjoustuotteen erä on ehtinyt loppua ennen kuin minun tuote on lähtenyt myymälässä/varastolla keräilyyn. Tästä en kuitenkaan ole saanut mitään infoa, eikä yhteen tilauksen tilaan liittyvään kyselyynkään ole mitään vastattu. Tilausvahvistuksen olen saanut mutta tosiaan penniäkään en ole vielä maksanut.

Voinko ruveta kovistelemaan että missä minun tuote vai onko tuollainen myymälänouto ilman maksua tässä tapauksessa vain ns. varaus jonka ohi maksetut tilaukset menee?

E: vastasivat nyt viestiin, tilaus kuulemma matkalla. Jäädään odottelemaan...
 
Viimeksi muokattu:
Asia on laitettu KKV:lle vireille.
Todisteeksi laitoin kuitit tilauksesta ja kahdesta myöhemmästä laskusta joissa summa oli väärin ennen tilauksen peruuntumista.
Katsotaan mitä tapahtuu.
KKV:ltä ei ole viestiä tullut, mutta verkkokaupalta tuli.
Virtalähteestä ovat tehneet uuden tilauksen jossa hinta on nyt oikein ja maksuaikaakin on jopa 5 päivää.
Tosin SSD aseman ovat hukanneet. Outoa sikäli, että se oli varattuna tilaukseen ja sitä ei kuitenkaan ole tuotetietojen mukaan myyty 28.10.2021 jälkeen.
" tämä tilaus oli ehtinyt peruuntua, tein sen teille uudestaan korjatulla hinnalla. Ikävä kyllä kovalevy on poistunut valikoimasta, joten jouduimme poistamaan sen tilaukselta. "
 
KKV:ltä ei ole viestiä tullut, mutta verkkokaupalta tuli.
Virtalähteestä ovat tehneet uuden tilauksen jossa hinta on nyt oikein ja maksuaikaakin on jopa 5 päivää.
Tosin SSD aseman ovat hukanneet. Outoa sikäli, että se oli varattuna tilaukseen ja sitä ei kuitenkaan ole tuotetietojen mukaan myyty 28.10.2021 jälkeen.
" tämä tilaus oli ehtinyt peruuntua, tein sen teille uudestaan korjatulla hinnalla. Ikävä kyllä kovalevy on poistunut valikoimasta, joten jouduimme poistamaan sen tilaukselta. "
Homma on nyt hoidettu.
Kadonnut 1tb 860 EVO oli annettu seuraavalle odottajalle ja sain 1tb 870 EVO:n tilalle.
Taitaa vielä saada paketin ennen joulua kotiutettua. :)
 
Reilu pari vuotta sitten ostettu vanhemmille joululahjaksi pölynimuri Gigantista. Takuu 2 vuotta eli se on juuri mennyt umpeen.

Tuli tuossa nyt joulun alla ilmi, että imuri alkanut pätkiä ihan normaalissa käytössä. Antaa imuroida hetken aikaa ja sitten virta menee pois päältä. Ilmeisesti moottorissa tai sähkönsyötössä yms vikaa. Peruskonstit eli suodattimien puhdistus/pussin vaihto kokeiltu vian korjaamiseksi, ei apua.

Imurin(Electrolux Pure D9) ovh jotain 300 € luokkaa, ostettu tarjouksesta puoleen hintaan. Eli kyseessä hieman perusluokkaa parempi imuri, jonka voisi olettaa kestävän ehkä hieman kauemmin.

Mitä Gigantissa sanotaan, jos käyn viemässä imurin huoltoon ja vetoan virhevastuuseen? Onko toivoakaan, että ottautuisivat asiaan?
 
Reilu pari vuotta sitten ostettu vanhemmille joululahjaksi pölynimuri Gigantista. Takuu 2 vuotta eli se on juuri mennyt umpeen.


Mitä Gigantissa sanotaan, jos käyn viemässä imurin huoltoon ja vetoan virhevastuuseen? Onko toivoakaan, että ottautuisivat asiaan?
Mulla vastaava tilanne paitsi pöytämallinen pesukone kyseessä. Ilmoitin giganttiin että laite meni rikki oletan että sen pitäisi kestää kauemmin eli vetosin kuluttajansuojan virhevastuuseen. Vaatimukseni ei mennyt ihan sukkana läpi, mutta pienen viestittelyn jälkeen ehdottivat että korvaavat osan laitteen huoltokuluista mikäli saavat huollolta vikakuvauksen josta selviää että vika ei ole käyttäjän aiheuttama.
En ole ihan tyytyväinen korvaukseen (1/4) osa alkuperäisestä ostohinnasta, mutta on tuo edes jotain. Huollon hinnasta ei ole vielä tietoa. Arvelen että korvaus olisi suurinpiirtein puolet huoltohinnasta.
 
Reilu pari vuotta sitten ostettu vanhemmille joululahjaksi pölynimuri Gigantista. Takuu 2 vuotta eli se on juuri mennyt umpeen.

Tuli tuossa nyt joulun alla ilmi, että imuri alkanut pätkiä ihan normaalissa käytössä. Antaa imuroida hetken aikaa ja sitten virta menee pois päältä. Ilmeisesti moottorissa tai sähkönsyötössä yms vikaa. Peruskonstit eli suodattimien puhdistus/pussin vaihto kokeiltu vian korjaamiseksi, ei apua.

Imurin(Electrolux Pure D9) ovh jotain 300 € luokkaa, ostettu tarjouksesta puoleen hintaan. Eli kyseessä hieman perusluokkaa parempi imuri, jonka voisi olettaa kestävän ehkä hieman kauemmin.

Mitä Gigantissa sanotaan, jos käyn viemässä imurin huoltoon ja vetoan virhevastuuseen? Onko toivoakaan, että ottautuisivat asiaan?
Kyllä se pitäisi mennä ihan virhevastuun piiriin jos ei gigantissa niin ota suoraan yhteyttä Electroluxiin ja vetoa virhevastuuseen.
 
Pitäisihän sen mennä ihan takuuseenkin jos ongelma on takuuaikana todettu, vaikka olisikin vasta hitunen takuun päättymisen jälkeen myyjään yhteydessä.
 
Tilasin fillarin suomalaisesta verkkokaupasta hintaan 2399e. Tilausvahvistus kilahti postiin ja seuraavana arkipäivänä sain viestin myyjäliikkeeltä, että hinnassa on ollut virhe (oikea hinta 4499e) ja peruuttivat tilaukseni. Reklamoin asiasta ja pyysin toimittamaan tuotteen tilauksen mukaisesti. Seuraavassa viestissä olikin jo asia viety myyjäliikkeen toimesta suoraan kuluttajariitalautakuntaan (mukamas). Vilpittömästi en tiennyt hintavirheestä tilausta tehdessäni, vaan ymmärsin että edellisen vuoden mallia myydään hyvään hintaan. Hintavirhe tässä tapauksessa on 46%, eli ei puhuta mistään överihalvasta hinnasta. Mielestäni olisin tässä keississä aika vahvoilla, jos viittaa noihin aikaisempiin päätöksiin.
 
Tilasin fillarin suomalaisesta verkkokaupasta hintaan 2399e. Tilausvahvistus kilahti postiin ja seuraavana arkipäivänä sain viestin myyjäliikkeeltä, että hinnassa on ollut virhe (oikea hinta 4499e) ja peruuttivat tilaukseni. Reklamoin asiasta ja pyysin toimittamaan tuotteen tilauksen mukaisesti. Seuraavassa viestissä olikin jo asia viety myyjäliikkeen toimesta suoraan kuluttajariitalautakuntaan (mukamas). Vilpittömästi en tiennyt hintavirheestä tilausta tehdessäni, vaan ymmärsin että edellisen vuoden mallia myydään hyvään hintaan. Hintavirhe tässä tapauksessa on 46%, eli ei puhuta mistään överihalvasta hinnasta. Mielestäni olisin tässä keississä aika vahvoilla, jos viittaa noihin aikaisempiin päätöksiin.
Kyllähän tuo antamiesi tietojen perusteella pitäisi eduksesi kääntyä.

Eli ei muuta kun pyöräilyn iloa heti 2025 kesällä.
 
Tilasin fillarin suomalaisesta verkkokaupasta hintaan 2399e. Tilausvahvistus kilahti postiin ja seuraavana arkipäivänä sain viestin myyjäliikkeeltä, että hinnassa on ollut virhe (oikea hinta 4499e) ja peruuttivat tilaukseni. Reklamoin asiasta ja pyysin toimittamaan tuotteen tilauksen mukaisesti. Seuraavassa viestissä olikin jo asia viety myyjäliikkeen toimesta suoraan kuluttajariitalautakuntaan (mukamas). Vilpittömästi en tiennyt hintavirheestä tilausta tehdessäni, vaan ymmärsin että edellisen vuoden mallia myydään hyvään hintaan. Hintavirhe tässä tapauksessa on 46%, eli ei puhuta mistään överihalvasta hinnasta. Mielestäni olisin tässä keississä aika vahvoilla, jos viittaa noihin aikaisempiin päätöksiin.
Jos et jo saanut asiatunnusta lautakuntaan, niin kanttaa se pyytää ensimmäisenä, niin tiedät, että on vireillä. Saattaa myös näkyä jo verkkopalvelussa,jos ovat sen oikeasti sinne vieneet.
 
Ei ole mitenkään poikkeuksellisen suuri alennus. Kyllähän pyöriä usein myydään isoilla alennuksilla sesonkien päätteeksi. Tulet voittamaan jutun, kun perustelet hyvin ja liität vastaavista kampanjoista tietoja. Täällä oli hiljattain jotain XXL:n pyöriä tarjousketjussa. Kannattaa laittaa myyjälle jo nyt viestiä, että olet valmis viemään asian tuomioistumeen jos eivät täytä velvoitettaan.

Erikoinen veto kyllä myyjän toimesta lähteä viemään asiaa kuluttajariitalautakuntaan, yleensä vastuu on asiakkaalla.
Haiskahti vähän, että yritti vaan saada minua perääntymään heittämällä tuollaisen kortin pöytään. Varmaan luuli, että en ole ottanut asioista selvää. Ja samassa viestissä vihjasi minun tietäneen asiasta: "Tiedän että näitä ammatikseen skannaillaan tällaisten virheiden toivossa, mutta
onneksi maassa on kuitenkin laki joka suojaa sekä myyjää että ostajaa."
 
Jos et jo saanut asiatunnusta lautakuntaan, niin kanttaa se pyytää ensimmäisenä, niin tiedät, että on vireillä. Saattaa myös näkyä jo verkkopalvelussa,jos ovat sen oikeasti sinne vieneet.
Tein tästä joka tapauksessa oman ilmoituksen kuluttajaneuvontaan ennen ilmoitusta kuluttajariitalautakuntaan (Kuluttajariitalautakunnan ohjeistuksen mukaisessa järjestyksessä siis edetään: Reklamaatio -> Kuluttajaneuvonta -> Kuluttajariitalautakunta). En usko, että ovat ottaneet myyjän ilmoitusta suoraan vastaan kuluttajariitalautakuntaan. Tai sitten siellä on kohta kaksi ilmoitusta :)
 
Seuraavassa viestissä olikin jo asia viety myyjäliikkeen toimesta suoraan kuluttajariitalautakuntaan (mukamas).


Onko tämä edes mahdollista? Kuvittelin että se käsittelee vain kuluttajan valituksia. Pyydä lisätietoja ja sitä mistä pääset katsomaan valituksen. Jos asioit puhelimessa äänitä keskustelu.

Näin maalikkona arvaisin että valheellinen väite kuluttajariitakuntaan viemisestä on petoksen yritys. Esitetään valhe jonka tavoitteena on saada kuluttaja jättämään valitus tekemättä ja yritetään aiheuttaa kuluttajalle vahinkoa.

36 luku (24.8.1990/769)
Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä

1 § (24.8.1990/769)
Petos

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa dataa syöttämällä, muuttamalla, tuhoamalla tai poistamalla taikka tietojärjestelmän toimintaan muuten puuttumalla saa aikaan tietojenkäsittelyn lopputuloksen vääristymisen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa. (13.6.2003/514)

Yritys on rangaistava.

 
Yllättävän kusipäinen asenne vastapuolella. Ruokkisi minua entistä enemmän viemään asian maaliin saakka. Tässä hyvä verrokki kuluttajariitalautakunnalle ★ Kaikki hyvät tarjoukset ★

White-hiilikuituinen maastopyörä, XXL, 799 €

Tuote: White XC 290 Ultimate GX 1x12 usx 22
Tarjoushinta: 799 €
Normaalihinta: 2199 €
Kauppa: XXL
Voimassa: 25.12.2022 asti
Linkki: https://www.xxl.fi/white-xc-290-ult...maastopyora-punainen/p/1181595_1_style?page=1

katso liitettä 1027567
Löysinkin jo pikaisella googlettelulla useamman kaupan, jossa yli 46% hinnanmuutos. Laitoin 4kpl esimerkkejä jälkikäteen liitteenä tuohon minun ilmoitukseen kuluttajaneuvontaan. Hyvä juttu, että tuohonkin ilmoitukseen voi jälkikäteen vielä lisätä selvityksiä ja muita liitteitä. Minähän naama punaisena täytin lomakkeen sen tarkemmin miettämättä. Toki liitin mukaan heti tilausvahvistuksen, reklamaatiolomakkeen ja kirjeenvaihdon myyjäliikkeen kanssa. Ja tosiaan aika kusipäinen asenne tässä kohtaa, kun asiaa ei ole vielä edes riitautettu. Noh, nyt ainakin riitautetaan.
 
Onko tämä edes mahdollista? Kuvittelin että se käsittelee vain kuluttajan valituksia. Pyydä lisätietoja ja sitä mistä pääset katsomaan valituksen. Jos asioit puhelimessa äänitä keskustelu.

Näin maalikkona arvaisin että valheellinen väite kuluttajariitakuntaan viemisestä on petos. Esitetään valhe jonka tavoitteena on saada kuluttaja jättämään valitus tekemättä ja yritetään aiheuttaa kuluttajalle vahinkoa.

36 luku (24.8.1990/769)
Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä

1 § (24.8.1990/769)
Petos

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa dataa syöttämällä, muuttamalla, tuhoamalla tai poistamalla taikka tietojärjestelmän toimintaan muuten puuttumalla saa aikaan tietojenkäsittelyn lopputuloksen vääristymisen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa. (13.6.2003/514)

Yritys on rangaistava.

Erittäin hyvä huomio! Kuluttajaneuvonnan lomakkeessa on mukana tuo "uhkaus" ja viittasinkin tähän sekä "ammatikseen skannaillaan"-virkkeeseen, jossa selkeästi syyttää minua aiheettomasti. Luulisi kuluttajaneuvonnan jo tuohon tartuttavan, jos on lainkin mukaan kyseenalaista.
 
Onko tämä edes mahdollista? Kuvittelin että se käsittelee vain kuluttajan valituksia. Pyydä lisätietoja ja sitä mistä pääset katsomaan valituksen. Jos asioit puhelimessa äänitä keskustelu.


Tietenkin on. Ei ne sielle kaupassakaan aina todellakaan näiden asioiden asiantuntijoita ole.
Asiakas saattaa vaatia vaikka kuun taivaalta ja yritys voi sitten olla yhteydessä, jolloin saavat puolueettoman näkökulman asiaan ja asiakkaan rauhoitettua.

Tässä tapauksessa toki en jaksa uskoa että pystyisivät vetoamaan hintavirheeseen ja olenkin itse täysin kuluttajan puolella.


E: en osaakaaan lukea.
 
Viimeksi muokattu:
Tietenkin on. Ei ne sielle kaupassakaan aina todellakaan näiden asioiden asiantuntijoita ole.
Asiakas saattaa vaatia vaikka kuun taivaalta ja yritys voi sitten olla yhteydessä, jolloin saavat puolueettoman näkökulman asiaan ja asiakkaan rauhoitettua.

Tässä tapauksessa toki en jaksa uskoa että pystyisivät vetoamaan hintavirheeseen ja olenkin itse täysin kuluttajan puolella.

Tuo on neuvon kysymistä KKV:ltä eikä asian viemistä KKV:n käsittelyyn. Alkuperäisestä viestistä sai kuvan että yritys väitti vieneensä asian KKV:n käsittelyyn. Tämän käsittääkseni pystyy vain kuluttaja tekemään. Pitäisi lukea kaupan vastaus että voisi olla varma mitä siellä oikein väitetään.

Sinänsä epäilen että kauppa ei ole edes kysynyt neuvoa KKV:ltä. Tästä on niin selvät ennakkotapaukset että en usko että KKV neuvoisi muuta kuin tavaran toimittamista.
 
Tuo on neuvon kysymistä KKV:ltä eikä asian viemistä KKV:n käsittelyyn. Alkuperäisestä viestistä sai kuvan että yritys väitti vieneensä asian KKV:n käsittelyyn. Tämän käsittääkseni pystyy vain kuluttaja tekemään. Pitäisi lukea kaupan vastaus että voisi olla varma mitä siellä oikein väitetään.

Sinänsä epäilen että kauppa ei ole edes kysynyt neuvoa KKV:ltä. Tästä on niin selvät ennakkotapaukset että en usko että KKV neuvoisi muuta kuin tavaran toimittamista.

Hetkonen totta. Luin huolimattomasti.
No tuohan nyt on aivan paskapuhetta :D
 
Tuo on neuvon kysymistä KKV:ltä eikä asian viemistä KKV:n käsittelyyn. Alkuperäisestä viestistä sai kuvan että yritys väitti vieneensä asian KKV:n käsittelyyn. Tämän käsittääkseni pystyy vain kuluttaja tekemään. Pitäisi lukea kaupan vastaus että voisi olla varma mitä siellä oikein väitetään.

Sinänsä epäilen että kauppa ei ole edes kysynyt neuvoa KKV:ltä. Tästä on niin selvät ennakkotapaukset että en usko että KKV neuvoisi muuta kuin tavaran toimittamista.
Mietin itsekin, että kauppa on saattanut olla yhteydessä neuvontaan (jos edes sinne), mutta ei varmasti ole asiaa kyllä vienyt riitalautakuntaan asti. Laitetaan tähän nyt suora lainaus viestin kohdasta, jossa tähän viitataan:

"Hei xxxx

Kiitos viestistäsi.

Koska ole jo asian kuluttajariitalautakuntaan vienyt niin odotamme yheydenottoa
ja mahdollista suositusta sieltä."

Odottaa siis luultavasti vaan KKV:n neuvoja asiassa/puhui lämpimiä.
 
Ainakin Sanoma oyj:llä oli tapana vastata lakonisesti, että hoida vaan kkv:n kautta ja me sitten noudatamme heidän suosituksiaan. Varmasti silläkin saivat sen laiskimman desiilin jättämään leikin kesken. Todennäköisesti vielä useammankin. Jos ei ole kkv:n kanssa asioinut, niin tuskin edes tietää kuinka suoraviivaiseksi ja helpoksi prosessi on (kuluttajalle) tehty.
 
On kyllä aivan naurettavaa, että kuluttajariitalautakunnan heippalapun saamisessa menee tosiaan vuosia. Pitäisi ehdottomasti olla joku pikakaista olemassa vaikka alle 1000€ hyvitysvaateille. Pikakaistalla ei sitten kutsuttaisi kokoon mitään käräjäoikeustason konklaavia vaan ratkaisut suoraan yhden käsittelijän päätöksellä. Tuolla varmasti makaa ties kuinka paljon aivan selviä tapauksia, joiden käsittelyaika pitäisi olla sellainen 10min siitä kun molemmilta osapuolilta saatu selvitys.

Kuluttajansuojaa saisi vaikka heikentää mutta samalla pitäisi tuoda oikeat rangaistukset perseileville firmoille. Aika monella firmalla käytössä tuo hoida KKV:n kautta asenne. Ja miksi ei olisi, varmasti kustannustehokkain vaihtoehto kun ei tuo vuosien odottelu ja verrattain hankala prosessi jaksa pikkuasioissa kiinnostaa. Saattaisi alkaa isoja firmojakin kiinnostaa jos vaikka vuoden sisään yli 10 keissiä, joissa firma ollut "väärässä", johtaisi johonkin promilletason sakkoon liikevaihdosta.
 
Kuluttajaneuvonnan vahvistusviestissä mainitaan, että yhteydenottoon vastataan viiden työpäivän sisällä, joten odottelen ainakin mitä sieltä sanotaan ennen kuin alan mouhoamaan sen enempää. Voisin kuvitella, että selvässä tapauksessa ovat myös yhteydessä myyjäliikkeeseen ja antavat suosituksen, jotta ei turhaan asia etenisi lautakuntaan. Mutta saa nähdä miten etenee.
Pakittelemaan tai johonkin kädenojennukseen en kyllä lähde kerta alettiin passiivisaggressiivisesti vittuilemaan eikä vastattu asiallisesti.
 
Tai sitten vaikka 50e maksu kuluttajariitalautakuntaan, jos päätös ei ole valittajalle otollinen, niin loppuisi kaikenmaailman hupivalittelut, jotka tukkivat kuluttajariitalautakuntaa.
 
On kyllä aivan naurettavaa, että kuluttajariitalautakunnan heippalapun saamisessa menee tosiaan vuosia. Pitäisi ehdottomasti olla joku pikakaista olemassa vaikka alle 1000€ hyvitysvaateille. Pikakaistalla ei sitten kutsuttaisi kokoon mitään käräjäoikeustason konklaavia vaan ratkaisut suoraan yhden käsittelijän päätöksellä. Tuolla varmasti makaa ties kuinka paljon aivan selviä tapauksia, joiden käsittelyaika pitäisi olla sellainen 10min siitä kun molemmilta osapuolilta saatu selvitys.

Kuluttajansuojaa saisi vaikka heikentää mutta samalla pitäisi tuoda oikeat rangaistukset perseileville firmoille. Aika monella firmalla käytössä tuo hoida KKV:n kautta asenne. Ja miksi ei olisi, varmasti kustannustehokkain vaihtoehto kun ei tuo vuosien odottelu ja verrattain hankala prosessi jaksa pikkuasioissa kiinnostaa. Saattaisi alkaa isoja firmojakin kiinnostaa jos vaikka vuoden sisään yli 10 keissiä, joissa firma ollut "väärässä", johtaisi johonkin promilletason sakkoon liikevaihdosta.
Kuluttajariitalautakunnalla on mahdollisuus ratkaista asiat ns. yksinkertaisessa menettelyssä:

Laki kuluttajariitalautakunnasta sanoi:
Puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja jaoston puheenjohtajaksi määrätty jäsen voivat kukin esittelystä ratkaista yksin asian, jos ratkaisija ja esittelijä ovat päätöksestä yksimieliset ja:
1) lautakunnan ratkaisukäytäntö samankaltaisissa asioissa on vakiintunut; taikka
2) sama riitakysymys on ratkaistu täysistunnon tai jaoston aiemmalla päätöksellä.

Esittelijän tehtävään määrätty lautakunnan virkamies voi yksin ratkaista asian, joka on:
1) ilmeisen perusteeton;
2) merkitykseltään vähäinen; tai
3) tosiseikoiltaan selvä ja oikeudellisesti yksinkertainen.

Toki puheenjohtajien ja varapuheenjohtajien tapauksessa vaaditaan kelpoisuus tuomarinvirkaan, ja myös esittelijät ovat lainoppineita. Asioiden käsittelyn nopeutta rajoittaa em. vaatimusten lisäksi lautakunnan jäsenten sivutoimisuus.

Itse olen saanut kahteen tapaukseen päätökset 2 kk ja 9 kk kuluessa ratkaisupyynnön jättämisestä.
 
On kyllä aivan naurettavaa, että kuluttajariitalautakunnan heippalapun saamisessa menee tosiaan vuosia. Pitäisi ehdottomasti olla joku pikakaista olemassa vaikka alle 1000€ hyvitysvaateille. Pikakaistalla ei sitten kutsuttaisi kokoon mitään käräjäoikeustason konklaavia vaan ratkaisut suoraan yhden käsittelijän päätöksellä. Tuolla varmasti makaa ties kuinka paljon aivan selviä tapauksia, joiden käsittelyaika pitäisi olla sellainen 10min siitä kun molemmilta osapuolilta saatu selvitys.

Kuluttajansuojaa saisi vaikka heikentää mutta samalla pitäisi tuoda oikeat rangaistukset perseileville firmoille. Aika monella firmalla käytössä tuo hoida KKV:n kautta asenne. Ja miksi ei olisi, varmasti kustannustehokkain vaihtoehto kun ei tuo vuosien odottelu ja verrattain hankala prosessi jaksa pikkuasioissa kiinnostaa. Saattaisi alkaa isoja firmojakin kiinnostaa jos vaikka vuoden sisään yli 10 keissiä, joissa firma ollut "väärässä", johtaisi johonkin promilletason sakkoon liikevaihdosta.
Mietinkin tässä, että jos asia venyisi lautakunnassa vaikka 1-2v, niin fillarimalli on luultavasti EOL. Siinähän sitten mietittäisiin vastaavalla specsillä olevaa tuotetta.
 
Tilasin Gigantista uudet kuulokkeet tarjouksesta, mutta sen sijaan että olisin saanut normaalin tuotteen lähettivät "uudenveroisen" ilman alkuperäistä pakkausta. Onko kenellekkään käynyt samoin ja kannattaako tästä nyt lähteä hakemaan jotain hyvitystä vai viedä koko paketti takaisin? On vaan loppunut jo varastosta niin uusia ei saa tilalle...
 
Tilasin Gigantista uudet kuulokkeet tarjouksesta, mutta sen sijaan että olisin saanut normaalin tuotteen lähettivät "uudenveroisen" ilman alkuperäistä pakkausta. Onko kenellekkään käynyt samoin ja kannattaako tästä nyt lähteä hakemaan jotain hyvitystä vai viedä koko paketti takaisin? On vaan loppunut jo varastosta niin uusia ei saa tilalle...
Eikähän ne anna jonkin hyvityksen jos pyydät
 
Tilasin tuotteen vähän pienemmän yrityksen kaupassa ja tuote on nyt postiin viety ja on tulossa. Nyt heillä alkoi heti alennusmyynti jossa sama tuote on 30e halvemmalla. Onko kokemuksia että antavatko yritykset yleensä tuon hintaerotuksen rahana tai vastaavana takaisin? Periaatteessa voisin palauttaakkin vain koko tuotteen ja sitten ostaa uudestaan.
 
Fillarikeissi jatkuu kuluttajaneuvonnan yhteydenotolla: "Lähtökohta on, että hinta virhe sitoo myyjää, mutta tuotteissa, joissa ei ole yleensä suurta hintavaihtelua ostajalle pitäisi herätä epäilys hinnan oikeellisuudesta, jos hinta on poikkeuksellisen edullinen."

- Mielestäni pyörissä hintavaihtelua voi olla todellakin paljon, eikä 47% hintaero ole mitenkään poikkeuksellinen

"Kerrotko hieman tarkemmin oliko pyörä alennuksessa ja kerrottiinko tuotetiedoissa esim. suuresta alennusprosentista tai oliko normaalihinta mainittu tuotetiedoissa ja se vedetty yli? Onko samaa pyörä ostettavissa muilta yrityksiltä, mikä hinta ko. pyörällä on näissä yrityksissä ollut?"

- Myyjä oli listannut ale- ja normaalihintaiset pyörät kaikki saman osion alle. Alepyöriin ei ollu merkitty alennusprosenttia eikä alkuperäistä hintaa. Oletin siis tietenkin tämän pyörän olevan hyvässä tarjouksessa ostaessani sen. Jälkikäteen (eli reklamaationi jälkeen) myyjä on lisännyt tuotteisiin aleprosentit ja alkuperäisen hinnan yliviivattuna.

Onko todellakin minun vastuulla nyt alkaa etsimään vastaavaa pyörää muualta ja sen hintatietoja, jolloin hinta on tietenkin vastaavalla tasolla kuin myyjän jälkikäteen korjaama?? Sain sellaisen kuvan tuosta yhteydenotosta, että myyjän puolella tunnutaan tässä vahvasti olevan... :mad:
 
Siis sivuilla hinta ei ollut merkattuna edes "alennushinnaksi"? Eikös tuo nyt jo vähän poista asiakkaan vastuun epäillä hintavirhettä jos kerran mitään merkintää alennuksesta tai oikeasta hinnasta ei ole. Ja eikös vuoden vaihteessa tullut jo lakikin mikä käskee iomoittamaan 30pv halvimman hinnan jos kyseessä on alennus?

Vai ymmärsinkö nyt itse väärin?
 
Siis sivuilla hinta ei ollut merkattuna edes "alennushinnaksi"? Eikös tuo nyt jo vähän poista asiakkaan vastuun epäillä hintavirhettä jos kerran mitään merkintää alennuksesta tai oikeasta hinnasta ei ole. Ja eikös vuoden vaihteessa tullut jo lakikin mikä käskee iomoittamaan 30pv halvimman hinnan jos kyseessä on alennus?

Vai ymmärsinkö nyt itse väärin?
Ei ollut merkattu alennushinnaksi, vaan hinta ilmoitettu ihan normaalina. Joissakin malleissa oli myyntikuvauksessa teksti "talvitarjous", mutta näissäkään tuotteissa ei siis ollut hintaa merkattu mitenkään alennettuna hintana, vaan samanlailla kuin kaikissa osion tuotteissa. Kun tätä tapausta yritän objektiivisesti (täysin oma lehmä ojassa :geek:) tarkastella, niin enemmän kyllä löydän minun kantaani puoltavia seikkoja. Joo, varmasti olisin voinut googletella ja etsiä hintatietoja kotimaasta ja ulkomaisista verkkokaupoista ja ties mistä. Mutta eihän se näin voi mennä, että kuluttaja olisi aina velvollinen tutkimaan tietyn tuotteen hinnoittelua muissa kaupoissa ja tehdä ostopäätöksen sen perusteella, että olisikohan tämä hinta nyt virheellinen, hyvä alennus vai ns. normaali hinta.

Ja tämän hintavirhe tapauksen johdosta myyjä on siis korjannut muutenkin verkkokaupan ilmoitustapaansa ja merkannut aletuotteiden hinnat jälkikäteen uuden lain mukaisesti. Minulla on onneksi kuvakaappaus olemassa ajalta ennen kuin tämä päivitys on tehty.
 
Kai tuossa riittää että löytää edes yhden jälleenmyyjän joka Suomessa tuota myy ja katsoo sen hinnan. Varmaan ns normaalihinta siis. Ja kyllä pyöriä myydään sesongin ulkopuolella hyvilläkin alennuksilla. Oli viime viikolla XXL:ssä White läski 999e (norm 1499e). Eli -33%. Tämä vain esimerkkinä.

Kerro pyöräliikkeen nimi niin osaa kiertää jatkossa kaukaa :D
 
Kai tuossa riittää että löytää edes yhden jälleenmyyjän joka Suomessa tuota myy ja katsoo sen hinnan. Varmaan ns normaalihinta siis. Ja kyllä pyöriä myydään sesongin ulkopuolella hyvilläkin alennuksilla. Oli viime viikolla XXL:ssä White läski 999e (norm 1499e). Eli -33%. Tämä vain esimerkkinä.

Kerro pyöräliikkeen nimi niin osaa kiertää jatkossa kaukaa :D
En vaan ymmärrä tuota kuluttajaneuvonnan pointtia: " Onko samaa pyörä ostettavissa muilta yrityksiltä, mikä hinta ko. pyörällä on näissä yrityksissä ollut?"

Öö, on varmaan ostettavissa joo tuolla "kalliilla" hinnalla, koska hintavirheet ovat tuskin kovin yleisiä. "Mikä hinta pyörällä on näissä yrityksissä ollut?" No mistä minä tiedän yritysten hinnoitteluhistoriasta.
Ihan kuin ei olisi lukenut minun ilmoituslomaketta ollenkaan, vaan otsikkotasolla vaan vilkaissut. Laitoin vielä mukaan liitteitä ison nipun.

En nyt vielä nimeä liikettä. Katsotaan sitten, kun olen mahdollisesti tehnyt ilmoituksen kuluttajariitalautakuntaan.
 
En vaan ymmärrä tuota kuluttajaneuvonnan pointtia: " Onko samaa pyörä ostettavissa muilta yrityksiltä, mikä hinta ko. pyörällä on näissä yrityksissä ollut?"

Monesti, varsinkin kalliimmissa tavaroissa, ihmiset (en sano että kaikki mutta suuri osa) tekevät vertailua ja tietävät suunnilleen mitä ovat ostamassa. Esim. auto, asunto, pyörä (moottorilla tai ilman) jopa tietokone. Sitten jotkut halvemmat voivat enempi olla ns. heräteostoksia missä ei todellakaan tule mieleen vertailla ja katsella mihin hintaan kaupat ympäri Suomea tai eurooppaa myyvät tuotetta.

Eli se pointti oli varmaan siinä että jos jo pidempään on etsinyt tietyn merkin tiettyä tuotetta pystyy päättelemään selkeän hintavirheen (100 000€ auto on nyt 10 000€) vaikka hinta olisikin sen verran korkea (10 000€) ettei sellaista heräteostoksena hanki (kas, sipsejä 2 yhden hinnalla, eli maksan vaan 5€ 600grammasta... pistänpä tilaten).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 289
Viestejä
4 486 425
Jäsenet
74 133
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom