Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko ilmennyt vika semmoinen joka on ihan normaali ottaen huomioon auton iän ja ajetut kilometrit?
Kuluttajansuojalain mukaan sulla on vuosi aikaa löytää joku virhe ja löydön jälkeen kaksi kuukautta aikaa ilmoittaa se virhe, jolloin yleensä oletetaan että virhe oli tuotteessa jo myyntihetkellä. Tämän enempää on paha mennä neuvomaan kun en tiedä että mikä siinä autossa on hajonnut.
Vaadi pelin toimittamista ja sano että myyjä on velvollinen toimittamaan peli. Jos ei auta ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Jos ei tuota tulosta, vie kuluttajariitalautakuntaa. Voit myös ehdottaa myyjälle että ostat pelin muualta ja myyjä korvaa hintojen erotuksen.Tilasin Kärkkäiseltä tarjousessa olleita Switch pelejä (-50%). Verkkokaupan mukaan tavaraa oli reilusti varastossa ja ei sen ihmeempiä kampanjaehtoja (esimerkkinä peli jota vielä löytyy myynnistä samalla tarjouksella: Family Trainer Bundle NSW | Karkkainen.com verkkokauppa). Kärkkäinen ilmoitti tänään, että yksi tilattu Mario on loppu ja palauttavat rahat. Eikös tässä voi vaatia että laittavat tulemaan kun varastoon tulee lisää? Nyt koko peli on hävinnyt verkkokaupausta. Noita pelejähän painetaan vielä vuosikausia, joten aidosti loppuneesta tuotteesta ei ole kyse.
E: Nintendo-ketjussa nippu muita kohtalotovereita
Kilpailu- ja kuluttajavirasto sanoi:Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella.
Kiitos. Tässähän on hyvää tavaraa kirjanmerkkeihin tallennettavaksi. Googlella löytyi äkkiseltään vaan höttösiä iltalehtiartikkeleita.@kolkkaaja
Lisään vielä sen verran että yritykselle voit linkata alla olevan sivuston
![]()
Sopimuksen hintatiedot
Hintatiedot ovat olennainen osa sopimusehtoja. Kuluttajalla on oltava oikeus luottaa siihen, että esimerkiksi markkinoinnissa ilmoitettu hinta on oikea ja hän saa ostaa tuotteen mainostettuun hintaan.www.kkv.fi
Ja ottaa sieltä seuraavan lainauksen
Viat pitää kertoa ilmoituksessa, muistaakseni lukee huutokaupan myyjän ohjeissa. Jos kyseisessä mallissa on kaikissa yksilöissä tuollainen "vika", niin kai sen voi tulkita ominaisuudeksi.No miten tuon nyt ottaa, moottori vuotaa öljyä jokapaikasta ja polttaa sitä myös sisäisesti, kaikkea muutakin pitäisi moottorista vaihtaa uuteen, jotta korjaantuisi. Korjaamon arvio 6-7000€ Auton arvo ei tuosta ole edes puoltakaan. Katsoin tuon linkin takaa, niin jos mennään tuon auton osien elinkaaren mukaan, he saavat pestä kätensä koko jutusta.
Viat pitää kertoa ilmoituksessa, muistaakseni lukee huutokaupan myyjän ohjeissa.
Kärkkäisellä on selkeästi sovittu malli näihin rekkuloihin kun noin viiden minutiin viiveellä vastattiin molempiin vaatimuksiin ohjeella mennä kuluttajaneuvontaan jos ei rahat kelpaaVaadi pelin toimittamista ja sano että myyjä on velvollinen toimittamaan peli. Jos ei auta ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Jos ei tuota tulosta, vie kuluttajariitalautakuntaa. Voit myös ehdottaa myyjälle että ostat pelin muualta ja myyjä korvaa hintojen erotuksen.
Onko kokemuksia näytönohajimen takuupalautuksesta verkkokauppaan? Minkälaisella marginaalilla siellä tarjotaan mahdollisesti korvaavaa tuotetta tilalle? Ja jos menee hyvitykseen niin korvaavatko kuitissa lukevan summan, vai meneekö korvaus jonkun tietyn laskukaavan mukaan? eli eivät korvaa täyttä hintaa jos kortilla ikää jo vaikka 1-2v
Ei kai takuuaikana voi mitään käyttöhyöty-vähennyksiä tehdä. Virhevastuun kanssa sitten eri juttu.
Lähtökohtaisesti käyttöhyötyvähennyksiä ei voi tehdä silloinkaan koska kuluttajalla on oikeus tuottokorkoon. Kuluttajariitalautakunta on ratkaisuissaan katsonut, että tuottokorko ja käyttöhyöty vastaa toisiaan:Ei kai takuuaikana voi mitään käyttöhyöty-vähennyksiä tehdä. Virhevastuun kanssa sitten eri juttu.
Tuohan on Verkkokaupan toive, mitä yrittää tyhmiltä nyhtää.Ilmeisesti kyseisiä ehtoja sovelletaan kodinkoneisiin ja telivisioihin jne. tälläisitä pränttiä juuri luin verkkokauppa.comin sivuilta.
Tuohan on Verkkokaupan toive, mitä yrittää tyhmiltä nyhtää.
![]()
LG:n televisio hajosi takuuaikana ja Verkkokauppa.com tarjoutui hyvittämään puolet – outo vyyhti päätyi kuluttajariitalautakuntaan
Kaupan mukaan myyjän takuu ei ole yhtä kattava kuin valmistajan takuu. Kuluttajariitalautakunta päätti toisin.www.is.fi
Kun kauppias ei pysty tarjoamaan korjausta tai korvaavaa tuotetta -> Rahan palautus.
Itsellä sellainen keissi, että ostin elektroniikkaliikkeestä outlet television hyvään hintaan. Se kuitenkin meni rikki kotiinkuljetuksessa huonon uudelleenpaketoinnin seurauksena. Nyt tarjoavat rahoja takaisin tai pientä alennusta samasta tuotteesta joko uutena tai outletista.
Olen siis varmaankin kuluttajansuojan valossa vahvoilla kun eivät ole valmiita vaihtamaan vastavaa outlet tuotetta tilalle... Vai onko käytetyn tavaran kaupassa jotenkin olennaisesti eroa uuden kauppaan?
Otaksun että 100% vastaavaa outlet tavaraa ei ole heillä. Eli ostit yhden uniikin kappaleen tietyllä hinnalla ja kun se kerran on hajonnut sitä ei enää ole. Asia erikseen jos kyseessä olisi ollut esim. uniikki erä (esim. Assebly näytteillä olleita tuotteita 20kpl myydään kunnes erä lopussa) jolloin olisit voinut saada ehkä uuden tuosta 20 erästä jolloin heidän mukaansa tuote olisi ollut "identtinen" käyttönsä puolesta (ihan sama vaikka kyseessä olisi 20 tuolia mistä yhdessä kukaan ei olisi istunut, toiseen joku olisi oksentanut jne)
Tosin se on hieman outoa jos heillä useampiakin samoja tuotteita on tuolla outletissa sitten mutta hinnat eroavat huomattavasti toisistaan? Miksi se ensimmäinen sitten oli niin paljon halvempi kuin muut? Onko kyseessä 100% sama tuote vai esim. eri valmistusvuosi ja versio, eri tuumakoko tms?
Itsellä sellainen keissi, että ostin elektroniikkaliikkeestä outlet television hyvään hintaan. Se kuitenkin meni rikki kotiinkuljetuksessa huonon uudelleenpaketoinnin seurauksena. Nyt tarjoavat rahoja takaisin tai pientä alennusta samasta tuotteesta joko uutena tai outletista.
Ymmärsin että hänellä tuote oli käytetty yksittäis kappale.Minun korvaan kuulostaa ihan selvästi, että tuossa tilanteessa pitäisi tarjota sama tuote tilalle, vaikka ilman Outlet-statusta. Rahat on ja maksettu ja kaupat tehty, joten alennus vastaavasta tuotteesta kuulostaa erittäin typerältä ja vilunkipeliltä. Ainakaan mitään pelisilmää ei ole ollut. "Maksa vielä muutama kymppi lisää niin saat toimivana sen tuotteen, jonka tilasitkin".
Ja rikkonut sen kotiinkuljetuksessa, tai vaihtoehtoisesti kuljetuspalvelu rikkonut sen. (ei tainnut selvitä kuka rikko) .
Jos tässä on nyt siitä kyse kuka on vastuussa kuljetuksesta ja onko hankittava uusi vastaava tilalle, vai korvatta vahinko. Jos asiakas ostanut tuotteen ilman kunnollista pakkausta, niin---
Jos tilaan verkkokaupasta tavaraa, kyllä se saatana saa luvan olla kunnollisesti pakattu, oli outlet tai ei. Mikäli kyseinen pulju ei osaa/pysty pakata tuotetta että se selviää perille, myykööt pelkkänä noutona.Jos tässä on nyt siitä kyse kuka on vastuussa kuljetuksesta ja onko hankittava uusi vastaava tilalle, vai korvatta vahinko. Jos asiakas ostanut tuotteen ilman kunnollista pakkausta, niin---
Jos tilaan verkkokaupasta tavaraa, kyllä se saatana saa luvan olla kunnollisesti pakattu, oli outlet tai ei. Mikäli kyseinen pulju ei osaa/pysty pakata tuotetta että se selviää perille, myykööt pelkkänä noutona.
Outlet nimen alla myydään myös viallisia tuotteita, vastuuta ei silloinkaa voi kiertää, mutta jos vika kerrottu ja hinta vastaa vikaa, niin ostaessa tiedettyä vikaa ei tarvi korjata.
Minun korvaan kuulostaa ihan selvästi, että tuossa tilanteessa pitäisi tarjota sama tuote tilalle, vaikka ilman Outlet-statusta. Rahat on ja maksettu ja kaupat tehty, joten alennus vastaavasta tuotteesta kuulostaa erittäin typerältä ja vilunkipeliltä. Ainakaan mitään pelisilmää ei ole ollut. "Maksa vielä muutama kymppi lisää niin saat toimivana sen tuotteen, jonka tilasitkin".
En tiennyt että jostain verkkokaupasta toimituksella ostettu.Jos tilaan verkkokaupasta tavaraa, kyllä se saatana saa luvan olla kunnollisesti pakattu, oli outlet tai ei. Mikäli kyseinen pulju ei osaa/pysty pakata tuotetta että se selviää perille, myykööt pelkkänä noutona.
Tuo kyllä kumma verkkisen outletin kanssa että eivät viitsi yrittää pakata noita palautus kamppeita yhtään paremmin. Itse jouduin syksyllä juoksemaan kotiin kuittaamaan vahinkoilmoituksen kun verkkisen outletista tilattu uuni oli niin kelvottomasti pakattu että postin ajojärjestelijä luuli jonkun kuskin jo kaataneen sen jossain kun muovit ja styroksit oli parilla teipin pätkällä kiinni.
Joku oli taas saanut minun palauttamani 42'' oled telkkarin palautuslomakkeita myöten. Soitti tämä uusi omistaja minulle että oliko mitä vikaa (palautuslomakkeessa olin listannut vikoja ja laittanut syyksi että joko tv:ssä vikaa tai uudessa hdmi:ssä), jännä vielä että kyseinen omistaja oli ostanut tuotteen ihan normaalisti, eikä minään outlet tuotteena.
Olikohan ostanut "valmiiksi kalibroituna ja päivitettynä"? Ainakin Gigantilla oli joskus 3v sitten LG Oled 55 B7- malleja kalibroituina tarjolla 100e kalliimmalla jopa enemmän kuin avaamattomissa paketeissa olevia. Vaikea uskoa, että niitä kaikkia olisi varalta kalibroitu valmiiksi. Pidän hyvin todennäköisenä, että noita palautettuja myydään ihan järjestelmällisesti uusina, mutta valmiiksi kalibroituina ja päivitettyinä. Näitä yritettiin myös myydä suunnilleen väkisin. Jouduin moneen kertaan sanomaan, että haluan uuden tuotteen.
GDPR kyselyäTuostahan voisi vielä joku ahdistua ku tietoja annetaan toisille !
Noniin, riitalautakunta otti asian käsittelyyn ja Samsung oli tehnyt varsin kattavan vastauksen. Luulisi peruslakimiehen/johtajan liksoilla tulevan halvemmaksi jaella telkkareita ilmaiseksi mutta ehkä eivät halua tästä mitään ennakkotapausta tai muuten vain haluavat vääntää ns loppuun asti. Onneksi valtio hoitaa väännön joten antaa mennä vaan.
Samsungin pitkä vastaus spoilerissa, kapulakielestä huolimatta siinä ei lopulta todeta mitään poikkeavaa, pyritään viittaamaan sopimusehtojen kohtuuttomuuteen ja siihen että sopimusehdot ovatkin voimassa vain kunnes tavara on toimitettu. Ehkä kärkevin lainaus:
"televisioiden tarjoamisen ja myymisen ei voida katsoa olevan kuluttajille niin
merkityksellisiä, etteikö elinkeinonharjoittaja voisi tarjota molemmille sopimusosapuolille
peruutusoikeutta."
Eli Samsung toteaa telkkarin olevan sen verran merkityksetön tuote joten sen kohdalla voidaan varmaan poiketa kuluttajan oikeuksista. En taida jaksaa tuohon mitään satuilla vastinetta, jos yhtään kuluttajariitalautakunnassa on valot päällä niin tuosta pitäisi nähdä noin 5 minuutissa läpi.
Tässä lienee hyvää ainestoa jos joskus tulee Samsungin kanssa riitaa esim. takuuehdoista, voi todeta että kännykkä, telkkari tai muu konserin tuote on sen verran merkityksetön että eiköhän tästä sopimuksesta voida irtautua ihan yksipuolisestikin.
Samsung Electronics Nordic AB ("Samsung") kiittää kuluttajariitalautakuntaa lausuntopyynnöstä
asiassa D/850/32/2022. Ratkaisupyynnön johdosta Samsung haluaa ensin lausua Samsungin yleisistä
ostoehdoista kuluttajille (verkkokaupankäynti) ("Ostoehdot") ja niiden kohtuullisuudesta sekä
jäljempänä Samsung-television hintailmoituksen yhteydessä tapahtuneesta virheestä.
Samsung on toiminut Ostoehtojen mukaisesti
Samsung katsoo toimineensa Ostoehtojensa mukaisesti ja ettei valittajalla ole täten oikeutta vaatia
tilaamansa tuotteen toimittamista.
Nyt käsillä olevassa valituksessa on kyse tilanteesta, jossa valittaja on tilannut Samsungin verkkosivuilla
osoitteessa samsung.com/fi ("Sivusto") Samsung-television. Samsungin Ostoehtoja sovelletaan
kaikkiin kuluttajien kanssa Sivustoilla tehtyihin ostosopimuksiin. Ostoehtoja sovelletaan siten myös
käsillä olevassa tapauksessa. Ostoehtojen mukaan Samsungilla on oikeus perua kuluttajan tekemä
tilaus ennen kuin toimitus on tapahtunut.
Kuten valittaja on todennut, valittaja ei ollut saanut ilmoitusta tilauksen siirtymisestä
toimitusvaiheeseen. Samsung onkin perunut valittajan tekemän tilauksen ennen Samsung-television
toimittamista. Samsung on siten toiminut Ostoehtojensa mukaisesti ja perunut tilauksen ennen
Samsung-television toimittamista valittajalle. Lisäksi Samsung on palauttanut valittajalle valittajan
maksun Ostoehtojensa mukaisesti. Tilaus on siis peruttu, maksu on hyvitetty valittajalle ja täten
valittajalla ei voida katsoa olevan oikeutta vaatia enää tuotteen toimittamista.
Samsungin Ostoehtoja ei voida pitää ankarina ja yllättävinä ehtoina
Samsung kiistää väitteen, että Ostoehtoja olisi pidettävänä ankarina ja yllättävinä ehtoina, jotka olisi
tullut tuoda korostetusti esille.
Ensiksikin Ostoehdoissa Samsungille varattua peruutusoikeutta ennen tuotteen toimittamista
kuluttajalle ei voida pitää kohtuuttomana ehtona. Kuluttajansuojalain (38/1978) 3 luvun 1 pykälän
mukaan elinkeinonharjoittaja ei saa käyttää kulutushyödykettä tarjotessaan sopimusehtoa, jota
kulutushyödykkeen hinta ja muut asiaan vaikuttavat seikat huomioon ottaen on pidettävä kuluttajien
kannalta kohtuuttomana. Hallituksen esityksen 8/1977 mukaan kohtuuttomaksi on katsottava
sopimusehto, jonka mukaan elinkeinonharjoittajalle varataan määräämätön tai erittäin pitkä aika
harkita kuluttajan ostotarjouksen hyväksymistä.1 Käsillä olevassa tapauksessa Samsungin
peruuttamisoikeus on kuitenkin rajattu tiukasti koskemaan vain toimitusta edeltävää aikaa eli siihen
vaiheeseen, kun Samsung vastaanottaa tilauksen. Samsungille ei ole varattu määräämätöntä tai
erittäin pitkää aikaa harkita, hyväksyykö Samsung kuluttajan tekemän ostotarjouksen. Näin ollen
Samsungin oikeutta peruuttaa tilaus edellä mainituin rajoituksin ei voida pitää kohtuuttomana ehtona.
Toiseksi, Ostoehtojen ei voida katsoa suosivan Samsungia tavalla, joka järkyttäisi kuluttajan ja
Samsungin välillä vallitsevaa tasapainoa. Hallituksen esityksen 8/1977 mukaan sopimusehdon
kohtuuttomuutta on arvosteltava sen mukaan, onko se luonteeltaan, tyypiltään, omiaan suosimaan
myyjää siinä määrin, ettei sopimusosapuolten välillä voida enää katsoa vallitsevan kohtuullista
tasapainoa, ja kysymys onkin sopimuksen kokonaisvaikutuksen arvioimisesta.2 Samsungin Ostoehtojen
mukaan molemmille osapuolille on annettu peruutusoikeus: kuluttajalla on oikeus perua kauppa 30
1 HE 8/1977, s. 36.
2 HE 8/1977, s. 34.
päivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on saanut tavaran hallintaansa, kun taas Samsungilla on oikeus
perua kuluttajan tekemä tilaus ennen kuin toimitus on tapahtunut. Tämän lisäksi kuluttajalla on oikeus
perua kauppa, jos tavarantoimitus kestää enemmän kuin 30 päivää Samsungin toimitusvahvistuksesta,
eikä tämä aiheudu kuluttajasta johtuvasta syystä.
Kun Ostoehtoja arvioidaan kokonaisuutena, niiden ei voida katsoa suosivan Samsungia yksipuolisesti.
Kuten aiemmin on todettu, Samsungin peruutusoikeus on rajattu yksiselitteisesti toimitusta
edeltävään aikaan. Kuluttajalle on taas Ostoehdoissa annettu 30 päivän peruuttamisaika, mikä on
pidempi kuin kuluttajansuojalain 6 luvun 14 pykälässä säädetty 14 päivän peruuttamisoikeus. Näin
ollen kuluttajan peruutusoikeus on selvästi laajempi kuin Samsungin, eikä voida katsoa, että
sopimusosapuolten välillä vallitseva tasapainoa olisi järkkynyt ainakaan Samsungin eduksi.
Kolmanneksi ei voida katsoa, että ostotilauksen täyttämisellä olisi kuluttajalle erityinen merkitys.
Direktiivin 93/13/ETY kuluttajasopimusten kohtuuttomista ehdoista annetun liitteen 1 f) -kohdan
mukaan ehto, jonka tarkoituksena tai seurauksena on elinkeinonharjoittajan valtuuttaminen
purkamaan sopimus oman harkintansa mukaan, jos samaa mahdollisuutta ei anneta kuluttajalle, on
pidettävä kohtuuttomana. Direktiivi implementoitiin Suomen kuluttajanlainsäädäntöön hallituksen
esityksellä 218/1994, jonka mukaan kyseisen ehdon sovittelu voi olla paikallaan varsinkin silloin, kun
sopimuksen täyttämisellä on kuluttajalle erityinen merkitys.3 Mikään valittajan esille tuomista seikoista
ei kuitenkaan tuo ilmi, että ostotilauksella on erityistä merkitys valittajalle; näin erityisesti huomioiden
se, että kyse on tuotteen hankkimisesta tietyllä epätavallisen alhaisella ja markkinatasosta poikkeavalla
hinnalla. Lisäksi televisioiden tarjoamisen ja myymisen ei voida katsoa olevan kuluttajille niin
merkityksellisiä, etteikö elinkeinonharjoittaja voisi tarjota molemmille sopimusosapuolille
peruutusoikeutta.
Täten Samsung katsoo, että käsillä olevassa tapauksessa Ostoehtoja ei voida pitää kohtuuttomina,
saati ankarina ja yllättävinä ehtoina. Kuluttajalle on tarjottu lakisääteistä pidempää peruutusoikeutta,
kun taas Samsungin peruuttamisoikeus on rajattu tiukasti koskemaan vain toimitusta edeltävää aikaa.
Näin ollen Ostoehtoja on kokonaisuutena arvioiden pidettävä kuluttajille kohtuullisina.
Mikäli kuitenkin kuluttajariitalautakunta päätyisi arvioimaan Samsungin tarjoamia Ostoehtoja edellä
esitetystä eriävällä tavalla, Samsung lausuu kunnioittavasti seuraavaa.
Kuluttajan olisi tullut ymmärtää kyseessä olevan hintavirhe
Samsung katsoo, ettei Samsung-television alennettua hintaa voida pitää sitovana, sillä valittajan olisi
tullut ymmärtää kyseessä olevan virheellisesti ilmoitettu hinta eli hintavirhe.
Lain varallisuusoikeudellisista oikeustoimista 32 pykälän mukaan, jos jonkun tahdonilmaisu on
erhekirjoituksen tai muun hänen erehdyksensä johdosta saanut toisen sisällyksen, kuin on tarkoitettu,
ei tahdonilmaisu sellaisena sido sen antajaa, jos se, johon tahdonilmaisu on kohdistettu, tiesi tai hänen
oli pitänyt tietää erehdyksestä. Myös Kilpailu- ja kuluttajavirasto on todennut verkkosivuillaan4, ettei
hintavirhe sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi tullut ymmärtää kyseessä olevan
virheellinen tieto.
Käsillä olevassa tapauksessa valittaja on tilannut Samsungin Sivustolta Samsung-television, jonka
alennetuksi hinnaksi oli ilmoitettu 1300 euroa, kun sen normaalihinta on ollut 3500 euroa. Alennus on
ollut siis 2500 euroa, jolloin alennusprosentti on ollut noin 63 %. Kyseistä televisiomallia myytiin
tammikuun alussa 2022 verkkosivuston hinta.fi mukaan keskihintaan 2494,63 euroa. Lisäksi Gigantti
on tarjonnut televisiomallia samanaikaisesti 1999 euron alennettuun hintaan. Samsungin hintavirheen
3 HE 218/1994, s. 11.
4 Sopimuksen hintatiedot – Kilpailu- ja kuluttajavirasto (haettu 24.2.2022)
ollessa noin 48 prosentin alennus keskihinnasta sekä 35 prosenttia alhaisempi kuin Gigantin tarjoama
alennushinta, kuluttajan olisi tullut huomata ja ymmärtää ilmoitetun hinnan olleen virheellinen.
Ilmoitetun hinnan selkeää virheellisyyttä puoltaa myös se, että kyseessä on ollut varsin uusi edellisenä
vuonna julkistettu televisiomalli. Tämän lisäksi Samsungin Ostoehdoissa on nimenomaisesti todettu,
ettei Samsung ota määräaikaisissa kampanjoissa taikka tarjouksissa vastuuta mahdollisista
painovirheistä.
Näin ollen valittajan olisi tullut ymmärtää Samsung-television ilmoitetun hinnan olleen virheellinen.
Kyse on ollut Samsungin tekemästä inhimillisestä virheestä, joka sittemmin korjattiin.
Johtopäätökset
Samsung pitää valitettavana, ettei ostotilausta ole voitu toimittaa valittajalle. Samsung kuitenkin
katsoo toimineensa Ostoehtojen edellyttämällä tavalla. Lisäksi Samsungin peruutusehtoa ei voida
pitää ankarana ja yllättävänä ehtona. Kuluttajalle on tarjottu lakisääteistä pidempää peruutusehtoa, ja
Ostoehtoja onkin pidettävä kokonaisuutena arvioiden vähintään kohtuullisina. Valittajan olisi tullut
lisäksi käsittää, että ilmoitettu hinta oli virheellinen, jolloin ostotilauksen ei voida katsoa sitoneen
Samsungia.
Näin ollen Samsung katsookin, että valittajan esittämät väitteet ovat siten perusteettomia ja
vaatimukset aiheettomia.
Kunnioittavasti
Samsung Electronics Nordic AB
Voisivat vähän panostaa tuolla verkkokauppa.comissa noiden Outlet-tuotteiden postitukseen. Mitään kiistaa ei asiassa toistaiseksi ole, mutta paketin sisältö oli täysin levällään tyhjässä laatikossa ja tuotteessa iso kuljetuksesta johtuneita jälkiä. Lisäksi varmaan osa tuotteista jäänyt matkan varrelle sillä paketti repsotti melkolailla. Tässä kyse siis 600 euron tuotteesta.
Yllättäen takaisin lähtee ja pisteenä i:n päälle takuuseen korjattu outlet-tuote (akku vaihdettu) oli rikki vastaanotettaessa. Onko edellytyksiä vaatia toimivaa vastaavaa tuotetta tilalle?
Tuskin mutta virhevastuuseen vedoten voit tuosta hinnanalennusta saada.Tämmöinen hajosi kaupassa käydessä juuri nyt.. Verkkokaupasta ostettu.
![]()
Samsung C27JG50 27" -pelinäyttö
Koe mukaansatempaava pelikokemus WQHD-tarkkuuden ja 144 Hz virkistystaajuuden siivittämänä. WQHD-tarkkuus tuottaa uskomattoman yksityiskohtaisia ja teräviä kuvia - lisäksi se luo laajemman työtilan, jonka avulla voit nähdä enemmän asiakirjoja ja verkkosivuja näytöllä vähemmän vierittämällä ja...www.verkkokauppa.com
Tai siinä on punainen viiva, joka menee näytön poikki.. Koetan toisella kaapelilla ihan heti.
Takuu: 24kk, umpeutui 28.11.2021 .. Vieläkö on mahdollista sanoa, että "juuri takuuajan umpeutumisen jälkeen"?
Melkein 6kk jälkeen? Ei, mutta voihan sitä yrittää...Takuu: 24kk, umpeutui 28.11.2021 .. Vieläkö on mahdollista sanoa, että "juuri takuuajan umpeutumisen jälkeen"?
Voisivat vähän panostaa tuolla verkkokauppa.comissa noiden Outlet-tuotteiden postitukseen. Mitään kiistaa ei asiassa toistaiseksi ole, mutta paketin sisältö oli täysin levällään tyhjässä laatikossa ja tuotteessa iso kuljetuksesta johtuneita jälkiä. Lisäksi varmaan osa tuotteista jäänyt matkan varrelle sillä paketti repsotti melkolailla. Tässä kyse siis 600 euron tuotteesta.
Yllättäen takaisin lähtee ja pisteenä i:n päälle takuuseen korjattu outlet-tuote (akku vaihdettu) oli rikki vastaanotettaessa. Onko edellytyksiä vaatia toimivaa vastaavaa tuotetta tilalle?
Hienoa että näin on käynyt, hieno asiakaspalvelija taustalla. Omassa takuucasessa asia ei edennyt juuri kkv:n avustuksella kun oli jääräpäinen paikallisjohtaja. Ilmeisemmin erotettiin kun piti alkaa yhteyttä toimitusjohtajan saakka ottamaan, muuten asia ei olisi edennyt. Kkv:n kanssa toki oltas tarkemmin voitu ottaa käsittelyyn mutta alkoi olla 3v ja oisko 56tkm ollut mittarissa, saman hintainen auto.Pakko laittaa esimerkkinä:
Ostin uuden auton 12/2020 (erinomaisella diilillä kun tuolloin oli ostajan markkinat) ja sain 3/2021. Alkuvuodesta sippasi pihaan 9800 km ajettuna (puola). Sitten taas 1000 km päästä (tulppa). Sitten 12000 km ajettuna sammui maantiellä 80 km/h vauhdista (ecu meni). 12600 km meni ecu uudestaan, taas sammui kun kiihdytti 80 km/h:iin 60 km/h rajoituksen jälkeen.
Soitin viime viikolla myyneelle liikkeelle myyjälle nätisti, että nyt alkaa olla epäluotettavaa menoa / valmistajakaan keksi korjuuta ja vaikka tulis kuntoon niin eihän tolla uskalla ajaa/ohittaa/lähteä risteyksessä ja jos lapsetkin kyydissä...
Yllätys yllätys, suhtautui heti tosi ymmärtäväisesti ja sanoi, että otetaan auto takaisin / voit palauttaa tai hinataan korjaamolta heidän piikkiin, olisko jotain mitä haluaisit tilalle / vaihtaa johonkin. Olihan mulla (neliveto)kuume jo ollut muutenkin ja sanoin mallin+varustelun, otti välipuhelun maahantuojalle ja sieltä löytyis tehtaan putkesta mulle "keissiauto" (valkoisena spessuvärinä, väriä ei voinut päättää ja panoraamakattokin väkisin toivomani varustelun päälle mutta kyllä se käy) mikä voitais diilata mulle ja valmistuu tällä viikolla (maahantuoja tilannut ennakkoon ja piti valmistua 12/21 mutta tuotantoviiveitä ja nyt vihdoin tuotannossa) vs. normitoimitus ko. mallille olisi n. 2023 nelivetoisena parhaalla varustelulla.
Sain sitten loppuviikosta tarjouksen, mikä oli uudenkin osalta niin loistava ettei paljon tarvinut miettiä ja sai hieroa silmiä että luinkohan nyt ihan oikein ja missä koira haudattuna (maahantuoja ja liike tulivat molemmat kuulemma vastaan parhaansa mukaan, että saadaan asia pois alta) - toki koeajolla kävin ja osoittautui hyväksi malliksi jne.. Kaiken kaikkiaan viimesen päälle ymmärtäväistä ja hyvää palvelua - pelkäsin jo ettei nää hoidu ilman tappelua ja kkv:tä mutta mitä vielä...
Mitä tästä opimme:
-aina ennen rekkulaa ja riehumista kannattaa ottaa asiallisesti yhteyttä myyjään
-kannattaa ostaa kotimaisesta isosta liikkeestä millä hyvät suhteet maahantuontiin ja homma ei kaadu yhteen keissiin
-asiakaspalvelua ja hyväntahtoisuutta löytyy maailmasta edelleen
-jos 40 k€ auton palautuskin onnistuu reilun vuoden ajon jälkeen niin pitäisi onnistua kyllä halvemmallakin tavaralla
Todella mukavaa, että asia järjestyi! Kertoisitko mikä tuo epäonnen auto oli ja minkä päädyit ottamaan tilallePakko laittaa esimerkkinä:
Ostin uuden auton 12/2020 (erinomaisella diilillä kun tuolloin oli ostajan markkinat) ja sain 3/2021. Alkuvuodesta sippasi pihaan 9800 km ajettuna (puola). Sitten taas 1000 km päästä (tulppa). Sitten 12000 km ajettuna sammui maantiellä 80 km/h vauhdista (ecu meni). 12600 km meni ecu uudestaan, taas sammui kun kiihdytti 80 km/h:iin 60 km/h rajoituksen jälkeen.
Soitin viime viikolla myyneelle liikkeelle myyjälle nätisti, että nyt alkaa olla epäluotettavaa menoa / valmistajakaan keksi korjuuta ja vaikka tulis kuntoon niin eihän tolla uskalla ajaa/ohittaa/lähteä risteyksessä ja jos lapsetkin kyydissä...
Yllätys yllätys, suhtautui heti tosi ymmärtäväisesti ja sanoi, että otetaan auto takaisin / voit palauttaa tai hinataan korjaamolta heidän piikkiin, olisko jotain mitä haluaisit tilalle / vaihtaa johonkin. Olihan mulla (neliveto)kuume jo ollut muutenkin ja sanoin mallin+varustelun, otti välipuhelun maahantuojalle ja sieltä löytyis tehtaan putkesta mulle "keissiauto" (valkoisena spessuvärinä, väriä ei voinut päättää ja panoraamakattokin väkisin toivomani varustelun päälle mutta kyllä se käy) mikä voitais diilata mulle ja valmistuu tällä viikolla (maahantuoja tilannut ennakkoon ja piti valmistua 12/21 mutta tuotantoviiveitä ja nyt vihdoin tuotannossa) vs. normitoimitus ko. mallille olisi n. 2023 nelivetoisena parhaalla varustelulla.
Sain sitten loppuviikosta tarjouksen, mikä oli uudenkin osalta niin loistava ettei paljon tarvinut miettiä ja sai hieroa silmiä että luinkohan nyt ihan oikein ja missä koira haudattuna (maahantuoja ja liike tulivat molemmat kuulemma vastaan parhaansa mukaan, että saadaan asia pois alta) - toki koeajolla kävin ja osoittautui hyväksi malliksi jne.. Kaiken kaikkiaan viimesen päälle ymmärtäväistä ja hyvää palvelua - pelkäsin jo ettei nää hoidu ilman tappelua ja kkv:tä mutta mitä vielä...
Mitä tästä opimme:
-aina ennen rekkulaa ja riehumista kannattaa ottaa asiallisesti yhteyttä myyjään
-kannattaa ostaa kotimaisesta isosta liikkeestä millä hyvät suhteet maahantuontiin ja homma ei kaadu yhteen keissiin
-asiakaspalvelua ja hyväntahtoisuutta löytyy maailmasta edelleen
-jos 40 k€ auton palautuskin onnistuu reilun vuoden ajon jälkeen niin pitäisi onnistua kyllä halvemmallakin tavaralla
Todella mukavaa, että asia järjestyi! Kertoisitko mikä tuo epäonnen auto oli ja minkä päädyit ottamaan tilalle?
Seelvä. Toivottavasti sinulla käy sitten parempi tuuri kuin minulla -22 kia ceed plugarilla, joka palautui kauppaan 2 päivän jäljeen lukuisine vikoineenKia Proceed GT. Tilalle tulee uusi Kia Sportage awd plug-in. Pysyn siis tutussa merkissä, jos vaikka uudenkin valmistuspäivä sattuis maanantaiksiVaimon Xceed kyllä pelannut hyvin, kop kop.
Seelvä. Toivottavasti sinulla käy sitten parempi tuuri kuin minulla -22 kia ceed plugarilla, joka palautui kauppaan 2 päivän jäljeen lukuisine vikoineen