• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Päivitystä asiaan. Viikko meni vastauksen saamiseen. Piti laittaa monta s-postia ennenkuin asiakaspalvelu vastasi. Ei maininnut sanallakaan kuvia, ei antanut myöskään esimiehen tietoja yms. Käski vain olla yhteydessä kuluttaja asiamieheen. Loistavaa palvelua... No, nyt mennään sitten kkv:n kautta eteenpäin.
Onkos tossujen suhteen mitään uutta?
 
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin
Minulta lähteneet:

Stadium outletissa kyllä hirveää vääntöä nuo palautukset, tässä oma keissi Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Ongelmia selitettiin mm. sillä että liikkeeseen oli palkattu 2 viikon aikana 5 uutta työntekijää joista kukaan ei osannut hoitaa palautuksia ynnä muita selityksiä. Kerroin että tämähän ei ole varsinaisesti asiakkaan ongelma vaan että hyvitys on saatava. Lopulta homma meni siihen että kassatyöntekijä alkoi suoranaisesti vittuilemaan että minun pitäisi olla onnellinen että kengistä korvattaisiin yhtään mitään kun ovat lähes vuoden vanhat (Halti antaa tuotteille 12kk materiaali- ja valmistusvirhetakuun joka ei ollut vielä täynnä), kieltäytyi myös korvaamasta matkakuluja liikkeessä koska "ei kuulu meidän tapoihin". Noh, lähdin sitten liikkeestä kotiin ja soitin aspaan ja kerroin tilanteen ja hyvittivät täyden hinnan kengistä ja päälle 25e matkakuluja. Eipä tarvi tuossa liikkeessä enää asioida kun palvelu on tuota luokkaa ja suoranaisesti lainvastaista kun tarjotaan hyvitystä ainoastaan lahjakorttina, vaaditaan asiakkaalta kuitin olemassaoloa sekä kieltäydytään korvaamasta matkakuluja.
 
Samaa se Samsung tännekin selitti:

"Tilausta tehdessäsi olet hyväksynyt ehdot ja näin ollen tilanteessa ei ole epäselvää. "

Olisi nyt vaikka haistatellut, olisi edes jotain tyyliä asiakaspalvelussa.

Itsellä ei vielä vastausta kun laitoin että lakia ei voi ohittaa sopimusehdoilla, jos ei oikene niin sitten KKV kautta lisää vauhtia.
 
Itsellä ei vielä vastausta kun laitoin että lakia ei voi ohittaa sopimusehdoilla, jos ei oikene niin sitten KKV kautta lisää vauhtia.

Aah, mulle tuli vastaus siihen kun viittasin kuluttajansuojalakiin ja kysyin ettei kai nyt turhaan tässä tarvi KKV:ltä kysellä:

"Valitettavasti sopimusehtomme ovat sellaiset, että tässä tapauksessa tilauksen peruutus kuuluu niihin. "

Eli saman kopioivat uudestaan.
 
Mielenkiinnolla odotan että miten töllökauppojen kanssa tulee käymään, kun ainakin yksi on saanut 85" sampan, hintaan 1300€
Nyt jo kaksi on laittanut kuvan että tv olisi tullut.

edit. Samaa 20% alennusta tarjoavat ja sanovat että heidän ehtonsa sanovat selkeästi että heillä on oikeus perua kauppa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt jo kaksi on laittanut kuvan että tv olisi tullut.

edit. Samaa 20% alennusta tarjoavat ja sanovat että heidän ehtonsa sanovat selkeästi että heillä on oikeus perua kauppa.
Toivottavasti kaikki asianosaiset pyytävät pikimmiten KKV:n ratkaisuehdotusta tuosta diilistä. Sen verran vastenmielistä luettavaa nuo Samsungin vastaukset. Myykää vaikka pienellä pikavoitolla telkkari pois jos ei ole tarvetta ;)
 
Onkos tossujen suhteen mitään uutta?
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!

Laittelen noille ruotsin pomoillekin kyselyä, ei mitään vastausta. Olen edelleen yrittänyt kysyä monta kertaa as.palvelusta suomenpään "ylemmäntason" s-postia, mutta vastaus on aina " en valitettavasti voi auttaa sinua enemmän".
Ja kun sain nuo väärät kengät takaisin, huomasin että se kenkä, jota olin kokeillut oli näissä takaisin tulleissa "vääntyneen oloinen keskeltä" kaiken lisäksi. Kai noista jonkun lintulaudan voi rakentaa, vaikka taitavat olla liian kirkkaat siihen tarkoitukseen, ehkä tieviitaksi....
Näin huonoa as.palvelua en ole ikinä saanut ja toivottavasti en tule saamaankaan.
 
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!

Mites Iltapäivälehdet? Luulisi heitä kiinnostavan, kun ei ole ihan perusreklamaatio.
 
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!

Laittelen noille ruotsin pomoillekin kyselyä, ei mitään vastausta. Olen edelleen yrittänyt kysyä monta kertaa as.palvelusta suomenpään "ylemmäntason" s-postia, mutta vastaus on aina " en valitettavasti voi auttaa sinua enemmän".
Ja kun sain nuo väärät kengät takaisin, huomasin että se kenkä, jota olin kokeillut oli näissä takaisin tulleissa "vääntyneen oloinen keskeltä" kaiken lisäksi. Kai noista jonkun lintulaudan voi rakentaa, vaikka taitavat olla liian kirkkaat siihen tarkoitukseen, ehkä tieviitaksi....
Näin huonoa as.palvelua en ole ikinä saanut ja toivottavasti en tule saamaankaan.

Ok. Kokeiles vinkata esim. iltapäivälehdille. Luulisi kiinnostavan näin erikoinen tapaus.
 
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!
Voisiko olla että kuluttajaneuvojan on vaikea ottaa asiaan kantaa koska tuossa ei ole suoranaisesti virhe tuotteessa tai palvelussa vaan kyse on petoksesta jonka selvittäminen kuuluu poliisin toimivaltaan.
Kuluttajaneuvojan kannalta katsottuna; mikäli olisit käyttänyt tuotetta liikkeen osoittamalla tavalla palautus olisi aiheeton.
 
Petos vaatii tahallisuutta. Eiköhän kyse ole huolimattomuudesta, tuossa lenkkariasiassa.
 
Valitettavasti osalle tilaajista TV ehti lähteä, ennenkuin tilaus ehdittiin perua, sillä hintavirhettä ei huomattu heti.

Tilanteen selvitys on yhä auki ylemmältä taholta, mutta olemme saaneet tiedon että TV:n virheellisellä hinnalla 1300e saaneet tilaajat eivät saa pitää kyseistä tuotetta tällä hinnalla.

Lisätiedoista en valitettavasti voi sanoa enempää.
 
Valitettavasti osalle tilaajista TV ehti lähteä, ennenkuin tilaus ehdittiin perua, sillä hintavirhettä ei huomattu heti.

Tilanteen selvitys on yhä auki ylemmältä taholta, mutta olemme saaneet tiedon että TV:n virheellisellä hinnalla 1300e saaneet tilaajat eivät saa pitää kyseistä tuotetta tällä hinnalla.

Lisätiedoista en valitettavasti voi sanoa enempää.
Olisi varmaan historiallinen keissi, jos nuo tvt haetaan takaisin. Uskon kun näen :lol:
 
Olisi varmaan historiallinen keissi, jos nuo tvt haetaan takaisin. Uskon kun näen :lol:
Aikoinaan Cdon sai peruutettua lähetyksiään, jotka eivät olleet kerenneet asiakkaalle asti. Voihan nuo yrittää samaa. Jos nyt kuuluisin tilanneisiin jatkaisin kuitenkin kuluttajaneuvonnan kanssa.
 
Apua!

Lyhyesti:

* Laitoin takuuseen Proshopilta ostamani GIGABYTE GeForce GTX 1650 Low Profile OC GDDR6-näytönohjaimen. Toisesta tuulettimesta laakeri mennyt ja piti selkeää ääntä.
* Menee muutama viikko ja Proshop ilmoittaa että kortti on saapunut heille, sitten menee jokin aika ja Proshopilta tulee ilmoitus että kortti siirtyy ulkopuoliselle huoltoyhtiölle korjattavaksi.
* Menee n. kk ja nyt tuli viesti, osa viestistä:
"
Hyvitämme reklamoidun tuotteen sinulle.

Joissain tapauksissa tuotteita ei voi vaihtaa, koska ne eivät ole enää valikoimissamme tai niiden valmistus on lopetettu ja tästä syystä hyvitämme tuotteen.

Olemme pahoillamme, että olet vastaanottanut viallisen tuotteen ja toivomme, että löydät jonkin toisen tuotteen, joka vastaa tarpeitasi.

Hyvityksen maksu
Hyvitys maksetaan automaattisesti samalle maksutavalle, mitä olet käyttänyt maksaessasi tilauksesi. Jos tämä ei ole mahdollista, kirjanpitomme ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse pyytäen pankkitietojasi.

Jos hyvitys on maksamatta ja kirjanpitomme ei ole ottanut sinuun yhteyttä 6 työpäivän kuluttua, voit ottaa yhteyttä meihin
"

Ja tämän perään tuli viesti että olet sanut hyvityslaskun, ja maksaat alkuperäisen ostohinnan takaisin (178,47€), eli maksu on jo ilmeisesti tulossa.

---

Ongelma tässä on nyt se, että halusin korjatun tuotteen tai sitten vastaavan tilalle. Minulla on oikeasti tarvista tälle kortille, eli raha ei nyt ole se mitä haluan. Voiko he ensin ilmoittaa että tuote korjataan, ja sitten yhtäkkiä ilmoitus että ei voi korjata, maksu palautetaan. Voiko ne tehdä näin, ei mitään yhteydenottoa asiasta vaan yllämainitut sähköpostit.

Mitä tässä pitäisi tehdä nyt? Mielestäni minun olisi pitänyt tällaisessa tapauksessa vähintään saada korvaava tuote tilalle, vai olenko väärässä? Nyt jos saan tuon 178.47€ takaisin niin sillä ei kyllä korvaavaa tuotetta osteta nykymarkkinoilla. No Proshopilla on ilmeisesti jo rahat tulossa, nopeata toimintaa sen suhteen.... Ja minun huoltoon lähettämäni kortti nyt varmaan on sitten missähän käytössä? Siinä oli vaan tuuletin rikki, joten laitoin huoltoon siinä uskossa että saan sen kyllä takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tässä pitäisi tehdä nyt? Mielestäni minun olisi pitänyt tällaisessa tapauksessa vähintään saada korvaava tuote tilalle, vai olenko väärässä? Nyt jos saan tuon 178.47€ takaisin niin sillä ei kyllä korvaavaa tuotetta osteta nykymarkkinoilla. No Proshopilla on ilmeisesti jo rahat tulossa, nopeata toimintaa sen suhteen.... Ja minun huoltoon lähettämäni kortti nyt varmaan on sitten missähän käytössä? Siinä oli vaan tuuletin rikki, joten laitoin huoltoon siinä uskossa että saan sen kyllä takaisin.

Korvaava tuote olisi ollut lähinnä tehdashuollettu kortti tms. Mutta nämäkin pitäisi aina pystyä kohtuullisessa ajassa huoltamaan yms. ja tuossa oli jo 6vk vierähtänyt? Varmaan ihan asiallinen päätös palauttaa rahat.
 
Apua!

Lyhyesti:

* Laitoin takuuseen Proshopilta ostamani GIGABYTE GeForce GTX 1650 Low Profile OC GDDR6-näytönohjaimen. Toisesta tuulettimesta laakeri mennyt ja piti selkeää ääntä.
* Menee muutama viikko ja Proshop ilmoittaa että kortti on saapunut heille, sitten menee jokin aika ja Proshopilta tulee ilmoitus että kortti siirtyy ulkopuoliselle huoltoyhtiölle korjattavaksi.
* Menee n. kk ja nyt tuli viesti, osa viestistä:
"
Hyvitämme reklamoidun tuotteen sinulle.

Joissain tapauksissa tuotteita ei voi vaihtaa, koska ne eivät ole enää valikoimissamme tai niiden valmistus on lopetettu ja tästä syystä hyvitämme tuotteen.

Olemme pahoillamme, että olet vastaanottanut viallisen tuotteen ja toivomme, että löydät jonkin toisen tuotteen, joka vastaa tarpeitasi.

Hyvityksen maksu
Hyvitys maksetaan automaattisesti samalle maksutavalle, mitä olet käyttänyt maksaessasi tilauksesi. Jos tämä ei ole mahdollista, kirjanpitomme ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse pyytäen pankkitietojasi.

Jos hyvitys on maksamatta ja kirjanpitomme ei ole ottanut sinuun yhteyttä 6 työpäivän kuluttua, voit ottaa yhteyttä meihin
"

Ja tämän perään tuli viesti että olet sanut hyvityslaskun, ja maksaat alkuperäisen ostohinnan takaisin (178,47€), eli maksu on jo ilmeisesti tulossa.

---

Ongelma tässä on nyt se, että halusin korjatun tuotteen tai sitten vastaavan tilalle. Minulla on oikeasti tarvista tälle kortille, eli raha ei nyt ole se mitä haluan. Voiko he ensin ilmoittaa että tuote korjataan, ja sitten yhtäkkiä ilmoitus että ei voi korjata, maksu palautetaan. Voiko ne tehdä näin, ei mitään yhteydenottoa asiasta vaan yllämainitut sähköpostit.

Mitä tässä pitäisi tehdä nyt? Mielestäni minun olisi pitänyt tällaisessa tapauksessa vähintään saada korvaava tuote tilalle, vai olenko väärässä? Nyt jos saan tuon 178.47€ takaisin niin sillä ei kyllä korvaavaa tuotetta osteta nykymarkkinoilla. No Proshopilla on ilmeisesti jo rahat tulossa, nopeata toimintaa sen suhteen.... Ja minun huoltoon lähettämäni kortti nyt varmaan on sitten missähän käytössä? Siinä oli vaan tuuletin rikki, joten laitoin huoltoon siinä uskossa että saan sen kyllä takaisin.
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:
Kuluttajansuojalaki 38/1978 sanoi:
luku 5, 18 §:
Ostajalla on oikeus valintansa mukaan vaatia, että myyjä joko korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä ostajan vaatimalla tavalla tai lainkaan, jos siihen on este, jota hän ei voi voittaa, tai jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia.
Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:
  • täsmälleen samaa tuotetta ei ole saatavilla -> ei pysty toimittamaan korvaavaa tuotetta -> este, jota ei voi ohittaa TAI
  • vastaava malli olisi saatavilla, mutta nykymarkkinoilla sen hinta on tuplat -> aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia.
Jos virhettä ei voida oikaista jää vaihtoehdoiksi hinnanalennus tai kaupan purku (myyjä käytännössä päättää kumpi).
 
Valitettavasti osalle tilaajista TV ehti lähteä, ennenkuin tilaus ehdittiin perua, sillä hintavirhettä ei huomattu heti.

Tilanteen selvitys on yhä auki ylemmältä taholta, mutta olemme saaneet tiedon että TV:n virheellisellä hinnalla 1300e saaneet tilaajat eivät saa pitää kyseistä tuotetta tällä hinnalla.

Lisätiedoista en valitettavasti voi sanoa enempää.

Itse laitoin nyt virallisen rekkulan KKV lomakkeella ja sitten 2 viikon päästä neuvonnan kautta lisää vauhtia jos ei "ylempi taho" ymmärrä säästää kaikkien vaivaa ja toimita niitä tuotteita.

Eiköhän tässä yritetä pelata aikaa että mahdollisimman moni luovuttaa leikin kesken, onneksi KKV on tehnyt tähän hyvät systeemit ja pohjalla on ennakkopäätöksiä että vastaavassa tapauksessa on päädytty kuluttajan puolelle.
 
Itse laitoin nyt virallisen rekkulan KKV lomakkeella ja sitten 2 viikon päästä neuvonnan kautta lisää vauhtia jos ei "ylempi taho" ymmärrä säästää kaikkien vaivaa ja toimita niitä tuotteita.

Eiköhän tässä yritetä pelata aikaa että mahdollisimman moni luovuttaa leikin kesken, onneksi KKV on tehnyt tähän hyvät systeemit ja pohjalla on ennakkopäätöksiä että vastaavassa tapauksessa on päädytty kuluttajan puolelle.
Laitoin eilen vastauksen heidän viestiin, pitää katsoa mitä vastaavat. Oliko se KVV:n lomake millainen? Sitähän ei ilmeisesti välttämättä tarvita jos on jo tehnyt reklamaation vaikka juuri sähköpostilla
 
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:

Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:
  • täsmälleen samaa tuotetta ei ole saatavilla -> ei pysty toimittamaan korvaavaa tuotetta -> este, jota ei voi ohittaa TAI
  • vastaava malli olisi saatavilla, mutta nykymarkkinoilla sen hinta on tuplat -> aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia.
Jos virhettä ei voida oikaista jää vaihtoehdoiksi hinnanalennus tai kaupan purku (myyjä käytännössä päättää kumpi).

Itseäkin hieman kuumottaa laittaa oma PowerColor Red Dragon RX 5700 XT Jimmsille takuuseen epämääräisen näytön yläosan vilkkumisen ja tätä seuraavan koneen kaatumisen takia. (Testattu kahdessa eri kokoonpanossa Intel i5-4690k ja Ryzen 3700X käytännössä kaikki muut osat vaihtaen, joten aika varmasti vika kortissa). Mitenkähän lie tuleeko tuolta ostohinnan verran kylmää käteistä vai saako oikeasti jonkun näyttiksen tilalle... Onko muilla tullut vastaavanlaisesta tilanteesta kokemuksia Jimmsiltä tässä näytönohjainten hinnannousun aikana?
 
Laitoin eilen vastauksen heidän viestiin, pitää katsoa mitä vastaavat. Oliko se KVV:n lomake millainen? Sitähän ei ilmeisesti välttämättä tarvita jos on jo tehnyt reklamaation vaikka juuri sähköpostilla

Lomake on aika geneerinen mutta siitä tulee rekisterinumero KKV:lle johon voi sitten viitata jos ei hommat etene, sen puoleen varmaan helpottaa kun siellä näkee sitten jo tapauksen tiedot suoraan ja on todistettavasti yrittänyt ensin reklamaatiota kirjallisesti.
 
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:

Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:
  • täsmälleen samaa tuotetta ei ole saatavilla -> ei pysty toimittamaan korvaavaa tuotetta -> este, jota ei voi ohittaa TAI
  • vastaava malli olisi saatavilla, mutta nykymarkkinoilla sen hinta on tuplat -> aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia.
Jos virhettä ei voida oikaista jää vaihtoehdoiksi hinnanalennus tai kaupan purku (myyjä käytännössä päättää kumpi).

Kiitos vastauksista myös @stabbulamus

Harmillinen tilanne, laitoin sinne vielä viestiä perään et eikö tätä nyt voisi tehdä mitenkään muuten. En olisi kuuna päivänä lähettänyt korttia tuonne jos olisin tiennyt ettei se tule ikinä takaisin :/, oletin et kyllä nyt yhden tuulettimen voi vaihtaa joka on 3 ruuvilla kiinni lämpösiilin suojakuoressa, mutta ilmeisesti varaosia ei jostain syystä ole ilmeisesti olemassa <- toki ei varmuutta onko originaali osa, mutta kuitenkin.
 
Kiitos vastauksista myös @stabbulamus

Harmillinen tilanne, laitoin sinne vielä viestiä perään et eikö tätä nyt voisi tehdä mitenkään muuten. En olisi kuuna päivänä lähettänyt korttia tuonne jos olisin tiennyt ettei se tule ikinä takaisin :/, oletin et kyllä nyt yhden tuulettimen voi vaihtaa joka on 3 ruuvilla kiinni lämpösiilin suojakuoressa, mutta ilmeisesti varaosia ei jostain syystä ole ilmeisesti olemassa <- toki ei varmuutta onko originaali osa, mutta kuitenkin.

Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
 
Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä

Elektroniikan takuuehdoissa on yleensä klausuuli et siinä vaiheessa kun tuote otetaan takuuprosessiin niin tuotteen omistajuus siirtyy tuotteen valmistajalle tms.
 
Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
Tuo kävi mielessä että ottaisin vaikka kortin takaisin, mutta veikkaan että kortti on jo teillä tuntemattomilla Tanskalaisen huoltoukon SER pisteen kautta nopeasti kierrätettynä. Ei tuo mikään miningkäyttöön paras varmasti ole, mutta toki kaikki laskentateho on varmaankin siinä puuhassa plussaa..
 
Jos joku on tuon TV:n saanut kotiinsa asti niin haluaisin nähdä kun Samsung käy hakemassa ne takaisin :think:
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
 
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan mitä tapahtuu kun pihaan kaartaa musta paku jossa iskuryhmä danske bankin ja samsungin mustapukuisia miehiä aurinkolasit päässä =)
 
Te jotka ette jaksa alkaa vääntämään pidemmän kaavan mukaan Samsungin kanssa, niin ottakaa nyt ainakin edes se ilmainen -20% koodi sinne verkkokauppaan. Kelpaisi ainakin itselle. Joku 85" on pakko ostaa tänä tai viimeistään ensi vuonna, kun silmät paskoo itsensä päähän.
 
Onko tosiaan niin, että viallisen näyttiksen kohdalla kortti on pakko palauttaa, ennen kuin reklaa käsitellään lainkaan? Proshopin kanssa ainaki näin ja jotenkin ei ihan hirveästi motivoi panna korttia takuuseen, kun ei prosessin kestosta tiedä.

Kortti heittää 2d käytössä ruutua mustaksi aika ajoin, joten tämän kanssa pystyy kyllä elämään jotenkuten. Asus 6700xt tuf gaming. Internetin viisaampien mukaan lienee joku kokonainen erä näitä rikki ja samaa vikaa todella paljon tällä kortilla.
 
Harvemmin firmat taitavat käsitellä takuuasioita ennen kuin saavat viallisen tuotteen käsiinsä. Jotkut firmat on saattavat lähettää toimivan tuotteen takuumaksua tms. vastaan tai veloittavat jos tuotetta ei palauta tai ei se ei ole viallinen tms.
 
Onko tosiaan niin, että viallisen näyttiksen kohdalla kortti on pakko palauttaa, ennen kuin reklaa käsitellään lainkaan? Proshopin kanssa ainaki näin ja jotenkin ei ihan hirveästi motivoi panna korttia takuuseen, kun ei prosessin kestosta tiedä.

Kortti heittää 2d käytössä ruutua mustaksi aika ajoin, joten tämän kanssa pystyy kyllä elämään jotenkuten. Asus 6700xt tuf gaming. Internetin viisaampien mukaan lienee joku kokonainen erä näitä rikki ja samaa vikaa todella paljon tällä kortilla.

Jimssillä ainakin haluavat kortin ensin testattavaksi heille. Itsellä olisi etäisesti samantyyppisillä oireilla oleva 5700 XT, josta reklamaatiossa saisi todennäköisesti vain rahat takaisin. Tämä ei hirveästi lämmitä näytönohjaimien nykyhinnoilla...
 
Harvemmin firmat taitavat käsitellä takuuasioita ennen kuin saavat viallisen tuotteen käsiinsä. Jotkut firmat on saattavat lähettää toimivan tuotteen takuumaksua tms. vastaan tai veloittavat jos tuotetta ei palauta tai ei se ei ole viallinen tms.
Niinpä se kai loogisesti juu menee. Jäin tuota miettimään jo kirjoitellessa, että eipä ne kai sokkona voi korvaavia tuotteita alkaa lähettelemään. Taitaa vaan tämä näytönohjainsekoilu sumentaa jo oman ajattelutavankin :)

testaavatkohan oikeasti proshopilla noita kortteja?Luulisi, että siellä saa aika pataljoona olla sakkia testaamassa rikkinäisiä palautuksia.
 
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
Ei sieltä oikeasti kukaan ole mitään tulossa hakemaan. Tämä olisi täysin laitonta. Sinä olet tuotteen maksanut ja sen saanut. Ei heillä ole mitään laillista oikeutta lähteä tätä sopimusta purkamaan jälkikäteen. Eri asia jos asiakas olisi itse syyllistynyt laittomuuksiin ja sen avulla saanut tuotteen.

Tuo edellä ollut Samsungin asiakaspalvelun viesti on vain silmänlumetta, jolla yritetään vakuutella television saamatta jääneille asiakkaille, että mitään epäoikeudenmukaista ei olisi tapahtunut, koska asia "korjataan".
 
Postimies jätti jostain syystä toimittamatta paketin kotiin asti niin piti noutaa lähipostista. No ikuisena kitisijänä päätin kokeilla, josko Digital river korvaisi tästä jotain. On kyllä hankala tuo vastuuketju näissä tilanteissa.
 
Jep, yritin kyllä reklamoida suoraa UPS:lle. Postillekin laitoin viestiä ja sama vastaus siellä että oho, laita lähettäjälle viesti.
 
Niinpä se kai loogisesti juu menee. Jäin tuota miettimään jo kirjoitellessa, että eipä ne kai sokkona voi korvaavia tuotteita alkaa lähettelemään. Taitaa vaan tämä näytönohjainsekoilu sumentaa jo oman ajattelutavankin :)

testaavatkohan oikeasti proshopilla noita kortteja?Luulisi, että siellä saa aika pataljoona olla sakkia testaamassa rikkinäisiä palautuksia.

Itsellä PS5 ohjain alkoi driftaamaan, laitoin reklamaatiota Amazonille mistä ostettu niin sen kummemmin kyselemättä sieltä tuli uusi ohjain. Kaiken lisäksi eivät edes halunneet sitä viallista takaisin mutta varmaan aika harvinainen case näin.
 
siellä on ylimääräistä pätäkkää sen verran että pikkujutut katoaa kirjanpitoon
 
Samsung vastasi aiheeseen, aika ohuella on vastaus:

Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
 
Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.
 
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.

Meinasit kuluttajariitalautakunnan skipata kokonaan?
 
Meinasit kuluttajariitalautakunnan skipata kokonaan?

Aivan, unohdin sen tuosta lopusta, eikös se ollut niin että lautakunnan päätökset ei ole oikeudellisesti sitovia vaan sen jälkeen pitää sitten vääntää vielä oikeudessa ellei toinen osapuoli vieläkään suostu?
 
Aivan, unohdin sen tuosta lopusta, eikös se ollut niin että lautakunnan päätökset ei ole oikeudellisesti sitovia vaan sen jälkeen pitää sitten vääntää vielä oikeudessa ellei toinen osapuoli vieläkään suostu?

Samsung Electronics Nordic AB löytyy Kuluttaja-lehden mustalta listalta yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta siitä, miten niiden pitää hyvittää virheensä kuluttajalle.

Onnea ristiretkellesi!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 828
Viestejä
4 567 234
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom