Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt jo kaksi on laittanut kuvan että tv olisi tullut.Mielenkiinnolla odotan että miten töllökauppojen kanssa tulee käymään, kun ainakin yksi on saanut 85" sampan, hintaan 1300€
Toivottavasti kaikki asianosaiset pyytävät pikimmiten KKV:n ratkaisuehdotusta tuosta diilistä. Sen verran vastenmielistä luettavaa nuo Samsungin vastaukset. Myykää vaikka pienellä pikavoitolla telkkari pois jos ei ole tarvettaNyt jo kaksi on laittanut kuvan että tv olisi tullut.
edit. Samaa 20% alennusta tarjoavat ja sanovat että heidän ehtonsa sanovat selkeästi että heillä on oikeus perua kauppa.
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!Onkos tossujen suhteen mitään uutta?
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!
Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!
Laittelen noille ruotsin pomoillekin kyselyä, ei mitään vastausta. Olen edelleen yrittänyt kysyä monta kertaa as.palvelusta suomenpään "ylemmäntason" s-postia, mutta vastaus on aina " en valitettavasti voi auttaa sinua enemmän".
Ja kun sain nuo väärät kengät takaisin, huomasin että se kenkä, jota olin kokeillut oli näissä takaisin tulleissa "vääntyneen oloinen keskeltä" kaiken lisäksi. Kai noista jonkun lintulaudan voi rakentaa, vaikka taitavat olla liian kirkkaat siihen tarkoitukseen, ehkä tieviitaksi....
Näin huonoa as.palvelua en ole ikinä saanut ja toivottavasti en tule saamaankaan.
Voisiko olla että kuluttajaneuvojan on vaikea ottaa asiaan kantaa koska tuossa ei ole suoranaisesti virhe tuotteessa tai palvelussa vaan kyse on petoksesta jonka selvittäminen kuuluu poliisin toimivaltaan.Ei valitettavasti. KKV:n kanta oli kanssa yllättävän neutraali ja nyt olen tehnyt kuluttajariita asiamiehelle tapauksen. On kyllä edelleen hämmentynyt olo miten näin pystyi käymään. Lisäksi, miten uskomattoman vaikeaa on saada stadiumilta mitään kantaa tai edes vastausta. Kuviin ei mitään kommenttia, ei mitään!
Petos vaatii tahallisuutta. Eiköhän kyse ole huolimattomuudesta, tuossa lenkkariasiassa.
Olisi varmaan historiallinen keissi, jos nuo tvt haetaan takaisin. Uskon kun näenValitettavasti osalle tilaajista TV ehti lähteä, ennenkuin tilaus ehdittiin perua, sillä hintavirhettä ei huomattu heti.
Tilanteen selvitys on yhä auki ylemmältä taholta, mutta olemme saaneet tiedon että TV:n virheellisellä hinnalla 1300e saaneet tilaajat eivät saa pitää kyseistä tuotetta tällä hinnalla.
Lisätiedoista en valitettavasti voi sanoa enempää.
Aikoinaan Cdon sai peruutettua lähetyksiään, jotka eivät olleet kerenneet asiakkaalle asti. Voihan nuo yrittää samaa. Jos nyt kuuluisin tilanneisiin jatkaisin kuitenkin kuluttajaneuvonnan kanssa.Olisi varmaan historiallinen keissi, jos nuo tvt haetaan takaisin. Uskon kun näen![]()
Jos joku on tuon TV:n saanut kotiinsa asti niin haluaisin nähdä kun Samsung käy hakemassa ne takaisinTilanteen selvitys on yhä auki ylemmältä taholta, mutta olemme saaneet tiedon että TV:n virheellisellä hinnalla 1300e saaneet tilaajat eivät saa pitää kyseistä tuotetta tällä hinnalla.
Mitä tässä pitäisi tehdä nyt? Mielestäni minun olisi pitänyt tällaisessa tapauksessa vähintään saada korvaava tuote tilalle, vai olenko väärässä? Nyt jos saan tuon 178.47€ takaisin niin sillä ei kyllä korvaavaa tuotetta osteta nykymarkkinoilla. No Proshopilla on ilmeisesti jo rahat tulossa, nopeata toimintaa sen suhteen.... Ja minun huoltoon lähettämäni kortti nyt varmaan on sitten missähän käytössä? Siinä oli vaan tuuletin rikki, joten laitoin huoltoon siinä uskossa että saan sen kyllä takaisin.
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:Apua!
Lyhyesti:
* Laitoin takuuseen Proshopilta ostamani GIGABYTE GeForce GTX 1650 Low Profile OC GDDR6-näytönohjaimen. Toisesta tuulettimesta laakeri mennyt ja piti selkeää ääntä.
* Menee muutama viikko ja Proshop ilmoittaa että kortti on saapunut heille, sitten menee jokin aika ja Proshopilta tulee ilmoitus että kortti siirtyy ulkopuoliselle huoltoyhtiölle korjattavaksi.
* Menee n. kk ja nyt tuli viesti, osa viestistä:
"
Hyvitämme reklamoidun tuotteen sinulle.
Joissain tapauksissa tuotteita ei voi vaihtaa, koska ne eivät ole enää valikoimissamme tai niiden valmistus on lopetettu ja tästä syystä hyvitämme tuotteen.
Olemme pahoillamme, että olet vastaanottanut viallisen tuotteen ja toivomme, että löydät jonkin toisen tuotteen, joka vastaa tarpeitasi.
Hyvityksen maksu
Hyvitys maksetaan automaattisesti samalle maksutavalle, mitä olet käyttänyt maksaessasi tilauksesi. Jos tämä ei ole mahdollista, kirjanpitomme ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse pyytäen pankkitietojasi.
Jos hyvitys on maksamatta ja kirjanpitomme ei ole ottanut sinuun yhteyttä 6 työpäivän kuluttua, voit ottaa yhteyttä meihin
"
Ja tämän perään tuli viesti että olet sanut hyvityslaskun, ja maksaat alkuperäisen ostohinnan takaisin (178,47€), eli maksu on jo ilmeisesti tulossa.
---
Ongelma tässä on nyt se, että halusin korjatun tuotteen tai sitten vastaavan tilalle. Minulla on oikeasti tarvista tälle kortille, eli raha ei nyt ole se mitä haluan. Voiko he ensin ilmoittaa että tuote korjataan, ja sitten yhtäkkiä ilmoitus että ei voi korjata, maksu palautetaan. Voiko ne tehdä näin, ei mitään yhteydenottoa asiasta vaan yllämainitut sähköpostit.
Mitä tässä pitäisi tehdä nyt? Mielestäni minun olisi pitänyt tällaisessa tapauksessa vähintään saada korvaava tuote tilalle, vai olenko väärässä? Nyt jos saan tuon 178.47€ takaisin niin sillä ei kyllä korvaavaa tuotetta osteta nykymarkkinoilla. No Proshopilla on ilmeisesti jo rahat tulossa, nopeata toimintaa sen suhteen.... Ja minun huoltoon lähettämäni kortti nyt varmaan on sitten missähän käytössä? Siinä oli vaan tuuletin rikki, joten laitoin huoltoon siinä uskossa että saan sen kyllä takaisin.
Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:Kuluttajansuojalaki 38/1978 sanoi:luku 5, 18 §:
Ostajalla on oikeus valintansa mukaan vaatia, että myyjä joko korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä ostajan vaatimalla tavalla tai lainkaan, jos siihen on este, jota hän ei voi voittaa, tai jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia.
Valitettavasti osalle tilaajista TV ehti lähteä, ennenkuin tilaus ehdittiin perua, sillä hintavirhettä ei huomattu heti.
Tilanteen selvitys on yhä auki ylemmältä taholta, mutta olemme saaneet tiedon että TV:n virheellisellä hinnalla 1300e saaneet tilaajat eivät saa pitää kyseistä tuotetta tällä hinnalla.
Lisätiedoista en valitettavasti voi sanoa enempää.
Laitoin eilen vastauksen heidän viestiin, pitää katsoa mitä vastaavat. Oliko se KVV:n lomake millainen? Sitähän ei ilmeisesti välttämättä tarvita jos on jo tehnyt reklamaation vaikka juuri sähköpostillaItse laitoin nyt virallisen rekkulan KKV lomakkeella ja sitten 2 viikon päästä neuvonnan kautta lisää vauhtia jos ei "ylempi taho" ymmärrä säästää kaikkien vaivaa ja toimita niitä tuotteita.
Eiköhän tässä yritetä pelata aikaa että mahdollisimman moni luovuttaa leikin kesken, onneksi KKV on tehnyt tähän hyvät systeemit ja pohjalla on ennakkopäätöksiä että vastaavassa tapauksessa on päädytty kuluttajan puolelle.
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:
Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:
Jos virhettä ei voida oikaista jää vaihtoehdoiksi hinnanalennus tai kaupan purku (myyjä käytännössä päättää kumpi).
- täsmälleen samaa tuotetta ei ole saatavilla -> ei pysty toimittamaan korvaavaa tuotetta -> este, jota ei voi ohittaa TAI
- vastaava malli olisi saatavilla, mutta nykymarkkinoilla sen hinta on tuplat -> aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia.
Onko muilla tullut vastaavanlaisesta tilanteesta kokemuksia Jimmsiltä tässä näytönohjainten hinnannousun aikana?
Laitoin eilen vastauksen heidän viestiin, pitää katsoa mitä vastaavat. Oliko se KVV:n lomake millainen? Sitähän ei ilmeisesti välttämättä tarvita jos on jo tehnyt reklamaation vaikka juuri sähköpostilla
Käytännössä myyjä saa valita oikaiseeko virheen korjaamalla vai korvaavalla tuotteella:
Myyjä voi kieltäytyä virheen oikaisusta vetoamalla joko siihen, että:
Jos virhettä ei voida oikaista jää vaihtoehdoiksi hinnanalennus tai kaupan purku (myyjä käytännössä päättää kumpi).
- täsmälleen samaa tuotetta ei ole saatavilla -> ei pysty toimittamaan korvaavaa tuotetta -> este, jota ei voi ohittaa TAI
- vastaava malli olisi saatavilla, mutta nykymarkkinoilla sen hinta on tuplat -> aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia.
Kiitos vastauksista myös @stabbulamus
Harmillinen tilanne, laitoin sinne vielä viestiä perään et eikö tätä nyt voisi tehdä mitenkään muuten. En olisi kuuna päivänä lähettänyt korttia tuonne jos olisin tiennyt ettei se tule ikinä takaisin :/, oletin et kyllä nyt yhden tuulettimen voi vaihtaa joka on 3 ruuvilla kiinni lämpösiilin suojakuoressa, mutta ilmeisesti varaosia ei jostain syystä ole ilmeisesti olemassa <- toki ei varmuutta onko originaali osa, mutta kuitenkin.
Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
Tuo kävi mielessä että ottaisin vaikka kortin takaisin, mutta veikkaan että kortti on jo teillä tuntemattomilla Tanskalaisen huoltoukon SER pisteen kautta nopeasti kierrätettynä. Ei tuo mikään miningkäyttöön paras varmasti ole, mutta toki kaikki laskentateho on varmaankin siinä puuhassa plussaa..Yks mikä tulee mieleen niin voihan sitä pyytää kortttia vain takaisin (ja ehkä hinnanalennusta?) Sikäli ei jo pyöri jonkun huoltoukin miningrigissä
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...Jos joku on tuon TV:n saanut kotiinsa asti niin haluaisin nähdä kun Samsung käy hakemassa ne takaisin![]()
Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
Onko tosiaan niin, että viallisen näyttiksen kohdalla kortti on pakko palauttaa, ennen kuin reklaa käsitellään lainkaan? Proshopin kanssa ainaki näin ja jotenkin ei ihan hirveästi motivoi panna korttia takuuseen, kun ei prosessin kestosta tiedä.
Kortti heittää 2d käytössä ruutua mustaksi aika ajoin, joten tämän kanssa pystyy kyllä elämään jotenkuten. Asus 6700xt tuf gaming. Internetin viisaampien mukaan lienee joku kokonainen erä näitä rikki ja samaa vikaa todella paljon tällä kortilla.
Niinpä se kai loogisesti juu menee. Jäin tuota miettimään jo kirjoitellessa, että eipä ne kai sokkona voi korvaavia tuotteita alkaa lähettelemään. Taitaa vaan tämä näytönohjainsekoilu sumentaa jo oman ajattelutavankinHarvemmin firmat taitavat käsitellä takuuasioita ennen kuin saavat viallisen tuotteen käsiinsä. Jotkut firmat on saattavat lähettää toimivan tuotteen takuumaksua tms. vastaan tai veloittavat jos tuotetta ei palauta tai ei se ei ole viallinen tms.
Ei sieltä oikeasti kukaan ole mitään tulossa hakemaan. Tämä olisi täysin laitonta. Sinä olet tuotteen maksanut ja sen saanut. Ei heillä ole mitään laillista oikeutta lähteä tätä sopimusta purkamaan jälkikäteen. Eri asia jos asiakas olisi itse syyllistynyt laittomuuksiin ja sen avulla saanut tuotteen.Tänään posti toi seinätelineen ja tarkoitus oli nostaa TV seinälle. Kai Samsungille voi laskun laittaa seinätelineestä ja seinän maalaamisesta mikäli TV:n pois hakevat. Vaikea tuosta on Samsungin enää bisnestä tehdä. Vähintään viikon käytetty TV eikä mitään oheis-/pakkaustarvikkeita tallella mikäli pakkopalautuksesta aletaan keskustella...
Kuluttajapuolella reklamaatiot menee lähettäjälle.Miten Digital River olisi korvausvelvollinen jos Posti ei saa toimitettua tuotetta? Eikö se reklamaatio pitäisi osoittaa Postille?
Niinpä se kai loogisesti juu menee. Jäin tuota miettimään jo kirjoitellessa, että eipä ne kai sokkona voi korvaavia tuotteita alkaa lähettelemään. Taitaa vaan tämä näytönohjainsekoilu sumentaa jo oman ajattelutavankin
testaavatkohan oikeasti proshopilla noita kortteja?Luulisi, että siellä saa aika pataljoona olla sakkia testaamassa rikkinäisiä palautuksia.
Samsung vastasi aiheeseen, aika ohuella on vastaus:
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
Ei vastausta vielä tännekään, odotan itse sen 2 viikkoa mikä oli KKV reklamaatio-ohjeessa ja sitten sitä kautta apuja. Käsittääkseni seuraava steppi on että KKV ottaa itse yritykseen yhteyttä ja suosittelee toimimaan ohjeiden mukaan. Jos se ei etene niin sitten alkaa keskustelut oikeustoimista.
Meinasit kuluttajariitalautakunnan skipata kokonaan?
Aivan, unohdin sen tuosta lopusta, eikös se ollut niin että lautakunnan päätökset ei ole oikeudellisesti sitovia vaan sen jälkeen pitää sitten vääntää vielä oikeudessa ellei toinen osapuoli vieläkään suostu?
Samsung Electronics Nordic AB löytyy Kuluttaja-lehden mustalta listalta yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta siitä, miten niiden pitää hyvittää virheensä kuluttajalle.
Onnea ristiretkellesi!
Riitalautakunta ei oo mikään pakollinen steppi ja tosiaan ei ees sitova, vaikka oliskin sulle myönteinen. Toki voi sieltä suuntaa saada mut kannattaa varautua 6-24kk käsittelyaikaanNonih, siellä on varmaan aspan seinällä kultainen kunniakirja mustissa kehyksissä muistutuksena ettei lakia tarvi seurata ja asiakkaat on väärässä.
Muistelen että selvissä tapauksissa KKV ajaa asiaa eli itse ei tarvi lompakkoa raottaa jos oikeuteen mennään, pitääkin sitä vähän tutkailla, olisihan nuo hyvä oikaista niin loppuisi hölmöily.
18.1 vastattu heidän vastaukseen, edelleenkään eivät ole laittaneet mitään uutta.Onko muille tullut vastausta. Itse laitoin 17.1 viestiä (kkv:n vastauksella höystettynä) chatin kautta. Siis chat henkilö lupasi välittää viestin liitteineen ylemmälle taholle. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Varmaan hidastelevat tahallaan...
Ostin tuossa joulukuussa Philips Onebladen, en nyt muista mallia mutta oli sieltä kalliimmasta päästä mallistoa. Tuosta hajosi tuo vaihtoterä kesken ajon, koneen käyttökerrat voi laskea yhden käden sormissa. Eikös tuo ole ihan selvää pässinlihaa että uusi terä takuuseen? Noitahan saa kaupasta tietenkin ja on kuluva osa mutta lähinnä periaatteesta en mee ostaan 15e terää sen takia että vanha hajosi noin pienellä käytöllä.
Harmittaa vaan että jos Gigantilta pistettään koko vehje jonnekkin takuuhuoltoon kuukaudeksi todetakseen että juu terä on mennyt hajalle.