Apua!
Lyhyesti:
* Laitoin takuuseen Proshopilta ostamani GIGABYTE GeForce GTX 1650 Low Profile OC GDDR6-näytönohjaimen. Toisesta tuulettimesta laakeri mennyt ja piti selkeää ääntä.
* Menee muutama viikko ja Proshop ilmoittaa että kortti on saapunut heille, sitten menee jokin aika ja Proshopilta tulee ilmoitus että kortti siirtyy ulkopuoliselle huoltoyhtiölle korjattavaksi.
* Menee n. kk ja nyt tuli viesti, osa viestistä:
"
Hyvitämme reklamoidun tuotteen sinulle.
Joissain tapauksissa tuotteita ei voi vaihtaa, koska ne eivät ole enää valikoimissamme tai niiden valmistus on lopetettu ja tästä syystä hyvitämme tuotteen.
Olemme pahoillamme, että olet vastaanottanut viallisen tuotteen ja toivomme, että löydät jonkin toisen tuotteen, joka vastaa tarpeitasi.
Hyvityksen maksu
Hyvitys maksetaan automaattisesti samalle maksutavalle, mitä olet käyttänyt maksaessasi tilauksesi. Jos tämä ei ole mahdollista, kirjanpitomme ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse pyytäen pankkitietojasi.
Jos hyvitys on maksamatta ja kirjanpitomme ei ole ottanut sinuun yhteyttä 6 työpäivän kuluttua, voit ottaa yhteyttä meihin
"
Ja tämän perään tuli viesti että olet sanut hyvityslaskun, ja maksaat alkuperäisen ostohinnan takaisin (178,47€), eli maksu on jo ilmeisesti tulossa.
---
Ongelma tässä on nyt se, että halusin korjatun tuotteen tai sitten vastaavan tilalle. Minulla on oikeasti tarvista tälle kortille, eli raha ei nyt ole se mitä haluan. Voiko he ensin ilmoittaa että tuote korjataan, ja sitten yhtäkkiä ilmoitus että ei voi korjata, maksu palautetaan. Voiko ne tehdä näin, ei mitään yhteydenottoa asiasta vaan yllämainitut sähköpostit.
Mitä tässä pitäisi tehdä nyt? Mielestäni minun olisi pitänyt tällaisessa tapauksessa vähintään saada korvaava tuote tilalle, vai olenko väärässä? Nyt jos saan tuon 178.47€ takaisin niin sillä ei kyllä korvaavaa tuotetta osteta nykymarkkinoilla. No Proshopilla on ilmeisesti jo rahat tulossa, nopeata toimintaa sen suhteen.... Ja minun huoltoon lähettämäni kortti nyt varmaan on sitten missähän käytössä? Siinä oli vaan tuuletin rikki, joten laitoin huoltoon siinä uskossa että saan sen kyllä takaisin.