• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Tämä että se riittäisi vain harvoin tuli itselle nyt ihan täytenä yllätyksenä. Jotain lähdettä tälle?

Ihan täysin oma kokemus. Tosin voi liittyä ihan siihenkin, että itse osaa vedota kuluttajansuojaan riittävästi, ja kuluttajaneuvonta sitten ei siihen tuo enää mitään lisää, ja sinne vaan täytyy ensin olla yhteydessä koska yksi KRIL:n hylkyperusteista on se ettei ole käytetty kuluttajaneuvontaa.
 
@edup in linkkiä vähän selaamalla löytyy muuten yksi tuore hintavirheratkaisu, joka mielestäni tukee kuluttajan oikutta saada tuote mainostettuun hintaan tässä 85" samsung casessa. Hintavirhe tietokonekomponenttien tarjouskampanjassa - Kuluttajariitalautakunta
Tässä linkin tapauksessa vain on ongelmana tarjouskampanja ja se on keskeinen osa päätöksen perusteluakin:

"Elinkeinonharjoittajan verkkokauppasivustolla on kuluttajan ostaessa virtalähteet ollut käynnissä tarjouskampanja. Lautakunta toteaa, että kampanjoiden yhteydessä on kuluttajan normaalihintoja vaikeampaa todeta jonkin tuotteen hinnan olevan virheellinen alennuksen sijaan. Tässä tapauksessa virheellinen hinta on ollut noin 34 % tuotteen normaalihinnasta. Lautakunta katsoo, etteivät näin suuret alennukset ole tämänkaltaisten tuotteiden yhteydessä tavanomaisia, mutta eivät myöskään poissuljettuja. Lautakunnan näkemyksen mukaan kuluttaja on voinut perustellusti olettaa kyseessä olevan erityisen hyvä kampanjahinta virheen sijaan. Elinkeinonharjoittaja on sidottu toimittamaan virtalähteet kuluttajalle tilausvahvistuksen mukaiseen hintaan."

Kampanjoiden yhteydessä saadaan yleensä taloudellista tukea mm. emoyhtiöltä ja/tai maahantuojalta, jolloin se muuttaa jälleenmyyjän ja kuluttajan kannalta tilannetta tavallista edullisemmaksi. Nythän kuitenkin taisi kyseessä olla ihan normaali tarjous kampanjan sijaan. Mut joo, ainahan sitä kannattaa vääntää, jos se itselle ei maksa kuin aikaa ja vaivaa ja siitä voi seurata satasien hyötyä. Vääntämiseen saanee varautua, sillä sen perusteella mitä oon ite joutunut aikoinaan vääntämään sekä Samsung suomen että emoyhtiön kanssa television virheellisen FW:n vuoksi, joka käynnisteli ja sammutteli televisiota keskellä yötä, niin kovin nuivaa ja kiinnostumatonta oli heidän suhtautumisensa asiaan. Parin kuukauden turhaksi osoittautuneen vääntämisen jälkeen ei lopulta auttanut muu kuin laittaa töllö kauko-ohjattavan pistorasian taakse ja unohtaa ajastintallentaminen.
 
Kuluttajien oikeudet laajenee nyt digitaalisten tuotteiden suhteen ja perinteisen tavarankaupan virhesääntelyyn tuli muutoksia vuoden alusta....

Jos älykello tai älytelevisio ei toimi niin kuin pitäisi, tai digitaalinen palvelu takkuaa, on kuluttajalla jatkossa paremmat mahdollisuudet saada virhe hyvitetyksi. Kuluttajansuojalain uudistus toi uusia säännöksiä etenkin digitaalisten tuotteiden, palveluiden ja sisältöjen virhetilanteisiin. Lisäksi perinteisen tavarankaupan virhesääntelyyn tuli muutoksia. Uudet säännökset koskevat 1.1.2022 jälkeen solmittuja sopimuksia.

Sääntely ei siis koske pelkästään rahalla hankittuja sopimuksia, vaan myös sopimuksia, joissa kuluttaja sitoutuu luovuttamaan henkilötietoja esimerkiksi markkinointia varten.

Kuluttajansuoja vahvistuu tavaran virheessä
Kuten aikaisemminkin, virheet tulee ensisijaisesti oikaista ja toissijaisesti voidaan sopia hinnanalennuksesta tai kaupan purkamisesta. Uudessa laissa kuitenkin korostetaan aiempaa enemmän myyjän vastuuta myymistään tuotteista ja virhetilanteiden asianmukaisesta hoitamisesta.

Jatkossa kuluttajalla on lähtökohtaisesti vapaus valita, korjataanko vai vaihdetaanko virheellinen tavara. Valinnanvapaus ei kuitenkaan ole ehdoton. Jos tavarassa on esimerkiksi vähäinen ja helposti korjattava virhe, saa myyjä yleensä vaihtamisen sijasta korjata tavaran.

Laki määrittelee entistä tarkemmin, milloin kuluttajalla on oikeus vaatia hinnanalennusta tai purkaa kauppa. Uusilla säännöksillä pyritään ehkäisemään korjauskierteitä ja siksi kaupan purkua tai hinnanalennusta voi pääsääntöisesti vaatia jo yhden tuloksettoman korjaus- tai vaihtoyrityksen jälkeen.
 
Samsungin Q70 tilauksesta - Itsellä tuli äsken maili bumerangina kun vastasin siihen tilauksessa olleeseen osoitteeseen.

Pistin uudestaan shop.fi@samsung.com ja sieltä tuli kiitos viestistä, ruuhkaa jne joten se näyttää ainakin toimivan.
 
Samsungin Q70 tilauksesta - Itsellä tuli äsken maili bumerangina kun vastasin siihen tilauksessa olleeseen osoitteeseen.

Pistin uudestaan shop.fi@samsung.com ja sieltä tuli kiitos viestistä, ruuhkaa jne joten se näyttää ainakin toimivan.
Kysyin chatissa että mihin kirjalliset reklamaatiot voi jättää, vastaus "Reklamaatiot voi jättää samsung.com/fi sivun kautta." chattiin vastaamisessa meni niin kauan että en ollut sitä nähnyt kuin vasta tänään. Melkein haiskahtaa puhtaalta vittuilulta tuokin vastaus
 
Kysyin chatissa että mihin kirjalliset reklamaatiot voi jättää, vastaus "Reklamaatiot voi jättää samsung.com/fi sivun kautta." chattiin vastaamisessa meni niin kauan että en ollut sitä nähnyt kuin vasta tänään. Melkein haiskahtaa puhtaalta vittuilulta tuokin vastaus

Haaste näiden isojen kanssa on se että asia kanavat on niin monen mutkan takana ja surkeat ettei mikään etene.

Pahin on Lenovo/digital river
 
Haaste näiden isojen kanssa on se että asia kanavat on niin monen mutkan takana ja surkeat ettei mikään etene.

Pahin on Lenovo/digital river
Saman huomannut ja monesti asiakaspalvelut on ulkoistetut joten siellä ei oteta mihinkään mitään kantaa. No jokatapauksessa teen TV:n tilauksen peruutuksesta reklamaation ja vien asian eteenpäin, jos ei muuten niin vaikka sitten piruuttani
 
Ihan täysin oma kokemus. Tosin voi liittyä ihan siihenkin, että itse osaa vedota kuluttajansuojaan riittävästi, ja kuluttajaneuvonta sitten ei siihen tuo enää mitään lisää, ja sinne vaan täytyy ensin olla yhteydessä koska yksi KRIL:n hylkyperusteista on se ettei ole käytetty kuluttajaneuvontaa.
Molempiin suuntiin kokemuksia. Riippuu paljon vastapuolesta ja KKV henkilön innokkuudesta, toiset ovat enemmän kuluttajamyönteisiä ja toiset melko neutraaleja.
 
Kysyin chatissa että mihin kirjalliset reklamaatiot voi jättää, vastaus "Reklamaatiot voi jättää samsung.com/fi sivun kautta." chattiin vastaamisessa meni niin kauan että en ollut sitä nähnyt kuin vasta tänään. Melkein haiskahtaa puhtaalta vittuilulta tuokin vastaus

Itse otan niin että reklamaatio on nyt tehty ja odottelen kohtalaisen ajan vastausta, jos ei kuulu niin sitten KKV kautta lisää vauhtia.
 
Itse otan niin että reklamaatio on nyt tehty ja odottelen kohtalaisen ajan vastausta, jos ei kuulu niin sitten KKV kautta lisää vauhtia.

Nyt kun tästä tällainen popcorn ketju tuli kun yksi sai, niin oli pakko sitten itsekin laittaa reklamaatio. En ole seurannut milloin rahat palautuivat, itselläni näkyy vain luottokortissa merkittynä päiväyksenä palautus 3.1. , mutta tiedän ettei se ole varsinainen aika jolloin kyseinen transaktio on tapahtunut (pikemminkin se on luottokorttiyhtiö laittanut siihen päivään jotta mahdollista korkoa ei tulisi laskulle).
 
On tää kyl niin törkeää että osalla mennyt läpi ja osalle sanottu sorry vaan mut peruttu, vaikka olisi maksanutkin. Itse en tota olis tilannut kun itselle jopa liian iso, mut ketkä tilanneet niin pistäkää iso haloo.

Jos kukaan ei olis saanut niin sit oisim ymmärtän että heti vedetty tarjous veke...
 
Joo tuohan ei mene kyllä järkeen, että osa saa ja osa ei ja näille perustellaan sitten asia hintavirheenä. Samat säännöt kaikille.
 
Kysyin chatissa että mihin kirjalliset reklamaatiot voi jättää, vastaus "Reklamaatiot voi jättää samsung.com/fi sivun kautta." chattiin vastaamisessa meni niin kauan että en ollut sitä nähnyt kuin vasta tänään. Melkein haiskahtaa puhtaalta vittuilulta tuokin vastaus
Itse kysyin toimituksesta chatissa ennen kuin se peruutus tupsahti spostiin ja koin saavani niin huonoa kohtelua et ei heti tuu vastaavaa mieleen. Ja firman sivulta huonosti löytyy spostiosoitetta johon valittaa. No täytyy tuohon @Lars_A :n laittamaan osoitteeseen (Kiitos!) reklamoida kun tosiaan reply-osoite ei toiminut. Eikä oo edes rahoja vielä tullut takaisin. Tästä maksavan asiakkaan surkeasta kohtelusta tulee kyllä __skan maku suuhun. Virheet voi kyllä korjata sitenkin, että asiakas säilyy tyytyväisenä!
 
Saako lippufi ja vastaavat lafkat olla palauttamatta palvelumaksujaan pelkästään vetoamalla "käyttäjäsopimukseen"? Perutun tapahtumalipun hinta oltaisiin hyvittämässä vain "lippuhinnan" osalta. Ylellä oli uutinen aiheesta, mutta voiko myyjä päästä tästä eroon jollain pakollisella "hyväksyn sopimusehdot" nappulalla ts. tosiasiallisesti kuluttajalla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä? Paitsi jättämällä lipun ostamatta.

 
Itsellä nyt tällainen tapaus.

Ostimme vaimon kanssa jokin aika sitten uudehkon rivitalon, jossa eräs valmistaja oli kalustanut keittiön (astianpesukone, liesi, pakastin ja jääkaappi). Kaikki muu oli ok, mutta pakastin ei toiminut. Edellinen asukas sanoi sen toimineen normaalisti ennen hänen muuttoaan. Takuu oli juuri umpeutunut. No, saimme kuitenkin sovittua välikäsien kautta ko. valmistajalta uuden pakastimen takuuseen ja sen toimitti paikallinen yritys.

No nyt tämä takuuna saatu pakastin hajosi eilen. Eikös tässä ole ihan yhtä lailla mahdollisuus saada uusi pakastin tilalle? Takuuta oli 2 vuotta ja saimme pakastimen 1v ja 10kk sitten eli takuu olisi vielä voimassa. Entäs mahdolliset kuljetus- ja asennuskustannukset, kun paikallinen yritys kuitenkin jotain haluaa veloittaa?

Mitä jos näissä kuljetus viivästyy ja kaikki pakastimessa olleet ruoka-aineet menee pilalle? On meinaan aika paljon marjaa ja kalaa ollut pakkasessa. Nythän ulkona on omalla asuinpaikkakunnalla vielä reilusti pakkasta, mutta ensi viikkolla näyttäisi menevän plussaan.

Kylläpä taas harmittaa alkaa soittelemaan paskan laitteen takia ja sama laite sieltä varmaan taas tulee pariksi vuodeksi.....


Outoa että pakastimet hajoaa noin nopeaan. Meillä on 16 vuotta ollut sama pakastin käytössä, tehtiinkö ennen kestävämpiä....
 
Suosittelen tutustumaan linkin antiin.

Kuluttajansuojalaki ei tunnista tuollaista tilannetta:

§24: "Jos sopimus puretaan, elinkeinonharjoittajalla on velvollisuus palauttaa kuluttajalle kaikki sopimuksen mukaisesti maksetut suoritukset. "

Sopimus lienee kuitenkin tapahtunut kuluttajan ja "välittäjän" välillä, ei kuluttajan ja konsertin järjestäjän välillä.
 
Kuluttajansuojalaki ei tunnista tuollaista tilannetta:

§24: "Jos sopimus puretaan, elinkeinonharjoittajalla on velvollisuus palauttaa kuluttajalle kaikki sopimuksen mukaisesti maksetut suoritukset. "

Sopimus lienee kuitenkin tapahtunut kuluttajan ja "välittäjän" välillä, ei kuluttajan ja konsertin järjestäjän välillä.
Tuo koskee digitaalista sisältöä ja digitaalisia palveluja.

Kuluttajansuojalaissa ei muuten ole juokseva pykälänumerointi, niin olisi hyvä ilmoittaa myös luku, kun 24 pykäliä on useita.
 
Tuo koskee digitaalista sisältöä ja digitaalisia palveluja.

Eipä siellä ole muutakaan "sähköinen lippu" osiota, mitään muutahan hän ei ostajana saanut. Mutta, mennään sitten etämyynnin säännöillä:

"Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut suoritukset lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin elinkeinonharjoittajan tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta. "

Edullisin vakiotoimitustapa taisi olla valittu, joten sen hinta pitää palauttaa. Varsinkin, kun kuluttaja ei itse ole mitään peruuttanut. Ja kun katsoo Ylen artikkelia, niin siinä puhutaan nimenomaan tästä tapauksestakin vielä, jossa rahat piti palauttaa.
 
Tuota peruuttamisoikeutta on puolestaan rajoitettu 6 luvun 16 pykälässä, jonka 11 kohdan mukaan peruuttamisoikeus ei koske vapaa-ajanpalvelua, ellei toisin sovita.

E: Tämä tosiaan vastauksena vain tuohon peruutusoikeuteen, järjestäjän puolelta tapahtuva peruminen on asia erikseen. Järjestäjän peruessa tapahtuman tuntuisi äkkiseltään siltä, että koko summa pitää palauttaa, joskin tuolla KKV:n sivuilla kyllä todetaan, että yleensä ei ole silloinkaan oikeutta saada palvelumaksua takaisin.

E2: Nyt kun luin vielä tuon Ylen jutun, niin sen perusteella oli kyse jostakin nimenomaan peruuttamiseen liittyvistä käsittelykuluista, joita ei voi vähentää palautettavasta summasta.
 
Viimeksi muokattu:
Saako lippufi ja vastaavat lafkat olla palauttamatta palvelumaksujaan pelkästään vetoamalla "käyttäjäsopimukseen"? Perutun tapahtumalipun hinta oltaisiin hyvittämässä vain "lippuhinnan" osalta. Ylellä oli uutinen aiheesta, mutta voiko myyjä päästä tästä eroon jollain pakollisella "hyväksyn sopimusehdot" nappulalla ts. tosiasiallisesti kuluttajalla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä? Paitsi jättämällä lipun ostamatta.


"
Ostajalta saatu selkeäkään suostumus ei olisi vaikuttanut asiaan.
Sopimusehto, jonka perusteella kuluttajan saatavasta vähennetään jokin rahamäärä, kun välittäjä palauttaa lipun hinnan järjestäjän puolesta, on lautakunnan mukaan lähtökohtaisesti kohtuuton.
"
 
Joo tuohan ei mene kyllä järkeen, että osa saa ja osa ei ja näille perustellaan sitten asia hintavirheenä. Samat säännöt kaikille.
Kun kyselin chatissa omasta peruutuksesta ja mainitsin joidenkin saaneen, niin vastaus oli "tuotteen saaneet joutuvat lähettämään ne takaisin hintavirheen johdosta" Ensin minullekin sanottiin viivästyksen johtuvan toimitus ongelmista. Miten voi olla noin isolla firmalla näin heikkoa as.palvelua.
 
Kun kyselin chatissa omasta peruutuksesta ja mainitsin joidenkin saaneen, niin vastaus oli "tuotteen saaneet joutuvat lähettämään ne takaisin hintavirheen johdosta" Ensin minullekin sanottiin viivästyksen johtuvan toimitus ongelmista. Miten voi olla noin isolla firmalla näin heikkoa as.palvelua.

Jos nimellinen "asiakaspalvelu" on ulkoistettu Staffpointille tai vastaavaan henkilöstöhuorausfirmaan.
 
"tuotteen saaneet joutuvat lähettämään ne takaisin hintavirheen johdosta"

Mitenkähän toimisi käytännössä. Tuotetta käytetty varmaan pidempäänkin, sitten tulee virallista postia joskus mihin vastataan tietysti myös virallisella postilla kysyen onko nyt jokin virhe heidän puoleltaan.. ..sitten pompotellaan viestejä kunnes ehkä vuoden kuluttua tuote lähetetään takaisin kunhan ensin on saatu mieluusti maksetut rahat takaisin sekä tietysti kuriiri käy hakemassa tuotteen kotoa ellei sitten firma halua maksaa siitä että asiakas joko ajaa taksilla toimittamaan tuotetta heille henkilökohtaisesti tai vaihtoehtoisesti maksavat täyden hinnan kuljetusfirman hakiessa ja paketoidessa tuotteen heidän kotoaan...

Kun tietysti ei enää satu olemaan alkuperäistä pakettia ja ei oikein kirjeeseen mahdu eikä kiertävä posteljooni suostu ottamaan tuotetta vastaan...
 
Kun kyselin chatissa omasta peruutuksesta ja mainitsin joidenkin saaneen, niin vastaus oli "tuotteen saaneet joutuvat lähettämään ne takaisin hintavirheen johdosta" Ensin minullekin sanottiin viivästyksen johtuvan toimitus ongelmista. Miten voi olla noin isolla firmalla näin heikkoa as.palvelua.
Ei saatana. Alkaa vaikuttaa siltä, että Samsungin aspaa hoitaa 13-vuotiaat.
 
Outoa että pakastimet hajoaa noin nopeaan. Meillä on 16 vuotta ollut sama pakastin käytössä, tehtiinkö ennen kestävämpiä....

Tehtiin. Ei minkään merkin laatu ole enää sitä mitä ennen oli. Se mikä oli ennen Saksassa kasattua saattaa olla Puolassa tehtyä jne. Minkäs teet. Tänä päivänä saa olla melkoinen salapoliisi, että saa oikean maan selville. Asiakkaat haluaa aina halvempaa, ja katteet on jo muutenkin vedetty minimiin. Legendaarinen Mielekin on alkanut siirtämään tuotantoa muihin maihin ja heilläkin hinnat tippuu kokoajan.

Tämä on loputon kierre. Vaikea syyttää valmistajaakaan siitä, että kuluttaja haluaa halpaa, niin sitten sitä tehdään.
 
Tehtiin. Ei minkään merkin laatu ole enää sitä mitä ennen oli. Se mikä oli ennen Saksassa kasattua saattaa olla Puolassa tehtyä jne. Minkäs teet. Tänä päivänä saa olla melkoinen salapoliisi, että saa oikean maan selville. Asiakkaat haluaa aina halvempaa, ja katteet on jo muutenkin vedetty minimiin. Legendaarinen Mielekin on alkanut siirtämään tuotantoa muihin maihin ja heilläkin hinnat tippuu kokoajan.

Tämä on loputon kierre. Vaikea syyttää valmistajaakaan siitä, että kuluttaja haluaa halpaa, niin sitten sitä tehdään.

Täällä 32v vanha jääkaappi/pakastin käytössä ja hyvin toimii
 
Ei saatana. Alkaa vaikuttaa siltä, että Samsungin aspaa hoitaa 13-vuotiaat.
Kyllä. Ja tekaistujen saatavien perintä on Suomessa ollut tapana ulkoistaa tietyille nahkaliivejä käyttäville mopojengeille. Kohta on pari naamatatuoitua körilästä pirihuuruissa kantamassa QLEDejä hankeen :cool:
 
Kyllä. Ja tekaistujen saatavien perintä on Suomessa ollut tapana ulkoistaa tietyille nahkaliivejä käyttäville mopojengeille. Kohta on pari naamatatuoitua körilästä pirihuuruissa kantamassa QLEDejä hankeen :cool:
ulkoistaisivat nuokin saatavat Headman Partnersille, heillä kun on jo vuosien kokemus valheellisten saatavien perinnästä.
 
Tehtiin. Ei minkään merkin laatu ole enää sitä mitä ennen oli. Se mikä oli ennen Saksassa kasattua saattaa olla Puolassa tehtyä jne. Minkäs teet. Tänä päivänä saa olla melkoinen salapoliisi, että saa oikean maan selville. Asiakkaat haluaa aina halvempaa, ja katteet on jo muutenkin vedetty minimiin. Legendaarinen Mielekin on alkanut siirtämään tuotantoa muihin maihin ja heilläkin hinnat tippuu kokoajan.

Kodinkoneiden komponenttien valmistus on nykyään hajautettu, ja ainoastaan kasaus saattaa tapahtua automaattilinjalla Puolassa. Jos tuotteen tietty komponentti hajoaa, joka on vaikkapa Kiinassa tehty, niin kertooko se Puolan huonosta työstä? Kun tuote on koottu maailmanlaajuisista osista, niin loppukokoonpanomaa on kuluttajalle toissijainen tieto. Se on hyödyllinen lähinnä viranomaisille kun lasketaan tullimaksuja.

Ei ne Mieletkään ikuisia ole mutta paremmin korjattavissa. Arvatkaapas paljonko maksoi Mielen n.800e jääkaappiin uusi vipukahva tai hylly, kun ne menivät rikki takuuajan ulkopuolella? Saa hieman perspektiiviä, kannattaako lähteä korjaamaan.
Kahva ~250 € ja hylly 150 €
 
Viimeksi muokattu:
Kodinkoneiden komponenttien valmistus on nykyään hajautettu, ja ainoastaan kasaus saattaa tapahtua automaattilinjalla Puolassa. Jos tuotteen tietty komponentti hajoaa, joka on vaikkapa Kiinassa tehty, niin kertooko se Puolan huonosta työstä? Kun tuote on koottu maailmanlaajuisista osista, niin loppukokoonpanomaa on kuluttajalle toissijainen tieto. Se on hyödyllinen lähinnä viranomaisille kun lasketaan tullimaksuja.

Ei ne Mieletkään ikuisia ole mutta paremmin korjattavissa. Arvatkaapas paljonko maksoi Mielen n.800e jääkaappiin uusi vipukahva tai hylly, kun ne menivät rikki takuuajan ulkopuolella? Saa hieman perspektiiviä, kannattaako lähteä korjaamaan.
Kahva ~250 € ja hylly 150 €
Siis pelkkä osa? Ohan se nyt selvää että osahinnat on oikeasti kusetusta.
 
Siis pelkkä osa? Ohan se nyt selvää että osahinnat on oikeasti kusetusta.

Kyllä. Kodinkonevaraosamyynti on valmistajalle nappikauppaa, ja välikäsiä useampi, että katteet pitää olla isommat.
Mutta valmistaja voi sanoa, että heidän tuotteet ovat korjattavissa, vaikka järkevyys on ihan muuta.

Veikkaan, että 95% kuluttajista ei lähde korjaamaan kodinkonetta takuuajan ulkopuolella, pl. kotiin räätälöidyt erikoiskoneet. Varsinkaan, jos isoa konetta joutuu roudaamaan edes taa korjaamolle ja laskee yhtään tuntityön hintaa.

Samaan alle 10v jääkaappiin pitäisi uusia oven tiiviste ja sen hinta on myös 150€ luokkaa. Mielen kaappi on tullut maksamaan varmaan neljän-viiden normaalikaapin hinnan. Oma kokemus on, ettei Miele-merkistä ole kannattanut maksaa enää vuosikymmeniin.
 
Viimeksi muokattu:
Samsung vastasi aiheeseen, aika ohuella on vastaus:

Valitettavasti kaikki vastaavan TV:n tilaukset 3-4.1. on peruttu sivuillamme olleen hintavirheen takia.



Tässä linkki ostoehtoihimme:

Terms and Conditions of Sale | Samsung Suomi



Kohdasta "Oikeus perua ja purkaa tilaus jne." voimme nähdä, että ehtoihin on kirjattu vastaavaa:



"Samsung pidättää oikeuden peruuttaa tilauksia ennen kuin toimitus on tapahtunut. Samsungin tarkoituksena on, että toimitukset suoritetaan valittujen toimitusvaihtoehtojen yhteydessä annettujen toimitusaikojen mukaisesti, mutta myöhästymiset ovat mahdollisia. Jos toimitus kestää enemmän kuin 30 päivää Samsungin toimitusvahvistuksesta, ja tämä ei aiheudu sinusta johtuvasta syystä, on sinulla aina oikeus purkaa kauppa näiden ostoehtojen perusteella. Saadaksesi lisää tietoa oikeuksistasi Samsungin viivästyessä, katso kuluttajansuojalaki."



Tilanne on harvinainen ja hyvin ikävä.

Suuret pahoittelut tapahtuneesta.

Mikäli haluat, voimme tarjota sinulle 20% alennuskoodia verkkokauppaamme.

Kerrothan, jos haluaisit tämän.
 
Laitoin vastauksena parit lainaukset aiheesta KKV että kyseessä sopimusrike jonka voi ratkaista joko toimittamalla tuotteen tai tarjoamalla kateoston.
Itselle kkv vastasi juuri noin. Eli pitäisi saada tuote, mutta en usko että Samsung tuohon suostuu ilman kuluttajariitalautakuntaa ja siinä sitten kestää...
 
Itselle kkv vastasi juuri noin. Eli pitäisi saada tuote, mutta en usko että Samsung tuohon suostuu ilman kuluttajariitalautakuntaa ja siinä sitten kestää...

No, ainahan sen voi silti riitauttaa jos alkaa pännimään Samsungin touhu. Samsungin palautusehdot sanovat että Samsung hoitaa palautuksen kulutkin: "Samsung Shop tarjoaa tilauksille maksuttoman toimituksen ja palautuksen valitusta toimitusvaihtoehdosta huolimatta. "

Ei tosin yrityksetkään (onko tuo Samsung shop edes Samsungin hoitama, vai jonkun alihankkijan?) ihan hirveästi halua huonoa julkisuutta.
 
Samsung vastasi aiheeseen, aika ohuella on vastaus:
Hyvin vastaava keissi oli ison suomalaisen liikkeen kanssa ja KKV kanta selvä: pätemätön ehto ja tavara toimitettava tai hae muualla myyjän kustannuksella (kateosto). Tuon jälkeen toimittivat mukisematta heti.

Edit. Tähän tarkennuksena että olin siis maksanut tuotteen ja saanut tilausvahvarin mailiin, jonka jälkeen alkoi natina.
 
Onko tilaukset menneet siis jollekin suomalaiselle firmalla vai jollekin eurooppalaiselle logistiikkafirmalle? Varmaan vaikuttaa miten asiaa voi jatkaa.
 
Onko tilaukset menneet siis jollekin suomalaiselle firmalla vai jollekin eurooppalaiselle logistiikkafirmalle? Varmaan vaikuttaa miten asiaa voi jatkaa.

Ainakin sopimusehdoissa on viittaukset Suomeen ja että riitatapaukset hoidetaan Suomen lain /KKV puitteissa.
 
Hmm, jos valituksen käsittelyssä kestää, niin ainahan voi kattella kyseisen verkkoputiikin kalleimman telkkarin ja tilata kuukaudeksi kokeiluun. Ettei jää olympialaiset katsomatta. Ilmainen palautuskin näyttäisi olevan.
 
Samaa se Samsung tännekin selitti:

"Tilausta tehdessäsi olet hyväksynyt ehdot ja näin ollen tilanteessa ei ole epäselvää. "

Olisi nyt vaikka haistatellut, olisi edes jotain tyyliä asiakaspalvelussa.
 
Samaa se Samsung tännekin selitti:

"Tilausta tehdessäsi olet hyväksynyt ehdot ja näin ollen tilanteessa ei ole epäselvää. "

Olisi nyt vaikka haistatellut, olisi edes jotain tyyliä asiakaspalvelussa.
Tätä samaa kaikki kaupat koittaa, kunnes joku fiksumpi saa heidät ymmärtämään ehtojensa lainvastaisuuden .
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom