• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Terve! Onko tälläisessä tilanteessa mitään tehtävissä?
Powerilla oli
Hintaan 199€(599€ normihinta) ja onnistuin sen tilaamaan lauantai iltana. No nyt tuli viesti että tilaukseni perutaan virheellisen saldon takia. Tämä kävi muutamalle tuolta *hyvät tarjous langasta*
Mietin että minkälaisia vaihtoehtoja mulla on tässä, voinko esim. Ilmoittaa että olen valmis odottamaan seuraavaa erää kameroista(jos sellaista on tulossa) vai onko tää tilanne hävitty nyt :)
 
thanks hyvistä vihjeistä. Pistin poweriin sähköpostia.
Tuskin kameraa saa, mutta muukin kompensaatio tänne kelpaa. Raportoidaan sit tänne mitä sieltä vastaavat, niin voidaan vähän seurata kohtelevatko kaikkia tasapuolisesti.
 
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin c5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13 (1).jpgc5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13.jpg
Minulta lähteneet:
IMG_20211208_140631_124215.jpgIMG_20211208_140928_124236__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin c5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13 (1).jpgc5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13.jpg
Minulta lähteneet:
IMG_20211208_140631_124215.jpgIMG_20211208_140928_124236__01.jpg

In Finland we have this thing called Reilu Meininki.

Perus petoshan tuo.
 
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin c5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13 (1).jpgc5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13.jpg
Minulta lähteneet:
IMG_20211208_140631_124215.jpgIMG_20211208_140928_124236__01.jpg
Petokseltahan tuo kuullostaa, mutta olen aina miettinyt onko noista kuvista mitään hyötyä (toivottavasti on), kun voithan noiden kuvien jälkeen vetää lenkkarit jalkaan ja lähteä lenkille ja sitten viedä vasta kengät postiin.
 
Itsekin kerran jonkun emännän ryysyn palautin Zalandolle, josta tuli viestiä että ei hyväksytä koska on käytetty. Vähän aikaa huulipyöreänä ja aspaan parit viestit niin asia kyllä raukes. On kyllä erikoinen juttu tuo.
 
Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Pohjissa on eri kuviointi noissa kuvissa? Eli laittoi toisista tossuista kuvat. Noita kuvioiden reunoja kun vertailee, niin noi on selkeästi eri? Siinä vaiheessa, kun joku muu täällä tuon vahvistaa, niin ottaisin iltapäivälehtiin yhteyttä.
 
Pohjissa on eri kuviointi noissa kuvissa? Eli laittoi toisista tossuista kuvat. Noita kuvioiden reunoja kun vertailee, niin noi on selkeästi eri? Siinä vaiheessa, kun joku muu täällä tuon vahvistaa, niin ottaisin iltapäivälehtiin yhteyttä.

Samaa mieltä, kuusikulmioista koostuvat kuviot kulkee selvästi eri kohdissa, joten eri kengät.
 
Samaa mieltä, kuusikulmioista koostuvat kuviot kulkee selvästi eri kohdissa, joten eri kengät.

Hetken kesti löytää ero, aika hyvä kuva-arvoitus. Mutta jos katsoo tuota ihan kengän keskiosassa olevaa hunajakennomaista rakennetta, niin tuossa Stadiumin ottamassa kuvassa näkyy vasemmanpuoleisessa kengässä viisi peräkkäistä ehjää hunajakennorakennetta peräkkäin, tuollaista ei ole noissa @Zimppeli66 omissa kuvissa, niitä hunajakennoja on tuossa suunnassa max. 4kpl peräkkäin täydellisinä.
 
Mitenköhän pitkään toi valitusprossi voisi kestää? Mietin vaan että viittiikö tähän lähteä vai ottasko suosiolla tarjotun 50€:n lahjakortin?
Voit toki ottaa lahjakortin. Itse en hyväksy tilauksen yksipuolista perumista tai 50€ lahjakorttia. Laitoin kirjallisen reklamaation Powerille, ja vien asian lopulta myös KKV:n tietoon. Kuten edellisessä viestissä mainittiin, myyjäyrityksellä on huolellisuusvelvoite varastosaldojen suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Pohjissa on eri kuviointi noissa kuvissa? Eli laittoi toisista tossuista kuvat. Noita kuvioiden reunoja kun vertailee, niin noi on selkeästi eri? Siinä vaiheessa, kun joku muu täällä tuon vahvistaa, niin ottaisin iltapäivälehtiin yhteyttä.

Tämähän selittää paljon! En itse edes tajunnut tuollaista tutkia, eli eri kengät on. Tästähän tulee kunnon Columbo-jakso vielä. Kiitos huomioista, nyt onkin jännä nähdä mihin suuntaan asia lähtee etenemään.

Heillekin jo aikaisemmin laitoin, että jos olisin kenkiä käyttänyt, olisin tottakai yrittänyt puhdistaa ennen takaisin laittoa. Lisäksi pohdintana: kyseessä sisäpelikengät ja pelipaikassani on "puhdas" alusta, jossa en ole 2.v aikana saanut vanhoja kenkiä likaantumaan noin (saman väriset pohjat). Päivittelen tänne miten etenee.
 
Tämähän selittää paljon! En itse edes tajunnut tuollaista tutkia, eli eri kengät on. Tästähän tulee kunnon Columbo-jakso vielä. Kiitos huomioista, nyt onkin jännä nähdä mihin suuntaan asia lähtee etenemään.

Heillekin jo aikaisemmin laitoin, että jos olisin kenkiä käyttänyt, olisin tottakai yrittänyt puhdistaa ennen takaisin laittoa. Lisäksi pohdintana: kyseessä sisäpelikengät ja pelipaikassani on "puhdas" alusta, jossa en ole 2.v aikana saanut vanhoja kenkiä likaantumaan noin (saman väriset pohjat). Päivittelen tänne miten etenee.

Nää oli erot spottasin ite noista kuvista. Eli kuvassa 1 numerot eri kohdassa suhteessa heksoihin ja toisessa kuvassa koko kennokuvio puuttuu tosta kantapäästä.

Näyttökuva 2021-12-27 kello 21.13.55.png
Näyttökuva 2021-12-27 kello 21.14.01.png
 
Nää oli erot spottasin ite noista kuvista. Eli kuvassa 1 numerot eri kohdassa suhteessa heksoihin ja toisessa kuvassa koko kennokuvio puuttuu tosta kantapäästä.
Eiköhän sieltä kantapäästä löydy kuitenkin sama kennokuvio vaikka ei nyt just tuossa kuvassa satu näkymään.

Samaa mieltä toki tuosta että logon kohdalla kennoleikkaus on eri näköinen joten ei samat parit ole kuvissa.
 
Mikäköhän verkkokauppa tässä on kyseessä? Gigantti varmaankin, kun siellä on ollut 30vrk muistaakseni 2019 vielä käytössä. Powerkin se voi olla

Mistä sait 30vrk? Jotenkin tuntuu Jimmsiltä.
 
Terve! Onko tälläisessä tilanteessa mitään tehtävissä?
Powerilla oli
Hintaan 199€(599€ normihinta) ja onnistuin sen tilaamaan lauantai iltana. No nyt tuli viesti että tilaukseni perutaan virheellisen saldon takia. Tämä kävi muutamalle tuolta *hyvät tarjous langasta*
Mietin että minkälaisia vaihtoehtoja mulla on tässä, voinko esim. Ilmoittaa että olen valmis odottamaan seuraavaa erää kameroista(jos sellaista on tulossa) vai onko tää tilanne hävitty nyt :)
Tähän päivitystä omalta osalta. Eli verkkokauppa tarjosi mallikappaleen ja 30€ lahjakortin. En ole kovinkaan tyytyväinen lopputulokseen, mutta alko käymään hermoon säätäminen niin ihan kiva että lopulta sai hoidettua.
Osalle tarjottiin vastaavaa tuotetta jota voi pitää parannuksena alkuperäiseen tuotteeseen, mutta kun itse siitä kyselin niin tarjottiin vaan tuota mallikappaletta.
Loppujen lopuksi aika powerilta aika surkeaa toimintaa
 
Eli Jimssin "10 tunnin kokeilu" on ihan höpö höpöä?
Itse asiassa, Jimms on tainnut nyt poistaa tuon palautusehdoistaan.


Sehän tuosta nyt ei selviä että onko kyseessä edes Jimms. Hyvällä todennäköisyydellä saattaa ollakin.

Mutta kyllä tuossa ratkaisussakin erikseen mainitaan että tuo on normaalista poikkeava kokeiluaika. Ja ratkaisussa erikseen todetaan että lautakunta on yhtynyt tuohon myyjän näkemykseen tuosta 10h rajasta, ja että käyttöä (kokeilun jälkeen) olisi siis kertynyt vielä 21h sen päälle.

Isoimpana tekijänähän tuossa nyt mainitaan se, että tuotteessa on katsottu olevan virhe, jonka suuruus oikeuttaisi kuluttajan vähintään yhtä suureen hyvitykseen kuin mitä tuo käyttöönoton arvon alenema olisi. Eli tilanteessa missä virhettä ei olisi, vaan tuotetta on selvästi "kokeiltu" liian pitkään, joutuu varmasti jatkossakin kuluttaja maksamaan sen arvon aleneman.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olen erikoisen asian äärellä. Palautin tilaamani kengät kauppaan "Stadium outlet". Kengät oli todella isot ja sen vuoksi käytin vain toista kenkää n.5sek jalassani. Sain heiltä viestin, että palautus hylätty "kengän pohjat ovat likaiset".

Kysyin heti asiaa s-postilla, en saanut vastausta ennekuin toisen yrittäminen jälkeen. Eivät voi tehdä mitään. No oikeasti halusin vain nähdä tarkistavatko asian uudestaan, eivät tarkistaneet. Tämän jälkeen "paljastin korttini". Minulla on tapana kuvata tuotteet juuri tällaisia tilanteita varten. Joten minulla on kuvat kengistä ennen lähetystä ja ovat täysin puhtaat vrt. kuviin mitä heiltä sain.

Jotakin jännää tässä on... Ensin tulee mieleen että yrittävät huijata/vaihtaneet likaiset tilalle.

Laitan asian toki menemään KKV:lle (kun heiltä en saa muuta vastausta kuin "en voi auttaa"). Onko tässä jo petoksen merkit ilmassa, poliisille? Tekisi mieli melkein antaa tästä juttu lehdistöllekin c5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13 (1).jpgc5636384-745f-4056-965e-022ded4b9b13.jpg
Minulta lähteneet:
IMG_20211208_140631_124215.jpgIMG_20211208_140928_124236__01.jpg
Päivitystä asiaan. Viikko meni vastauksen saamiseen. Piti laittaa monta s-postia ennenkuin asiakaspalvelu vastasi. Ei maininnut sanallakaan kuvia, ei antanut myöskään esimiehen tietoja yms. Käski vain olla yhteydessä kuluttaja asiamieheen. Loistavaa palvelua... No, nyt mennään sitten kkv:n kautta eteenpäin.
 
Voithan koittaa lehdistölle pistää viestiä, eikös ne tykkää tuollaisia klikkiuutisia tehdä. ”Myyjäliike syytti asiakasta kenkien sotkemisesta - kuvissa eri kengät kuin asiakkaan palauttamat”. Ja hyvällä tuurilla uutisvinkistä voit tienata kenkien hinnan verran rahaa…
 
Voithan koittaa lehdistölle pistää viestiä, eikös ne tykkää tuollaisia klikkiuutisia tehdä. ”Myyjäliike syytti asiakasta kenkien sotkemisesta - kuvissa eri kengät kuin asiakkaan palauttamat”. Ja hyvällä tuurilla uutisvinkistä voit tienata kenkien hinnan verran rahaa…

Tämä. Iltalehti ja/tai IS tarttuu tähän sataprosenttisen varmasti.
 
Voithan koittaa lehdistölle pistää viestiä, eikös ne tykkää tuollaisia klikkiuutisia tehdä. ”Myyjäliike syytti asiakasta kenkien sotkemisesta - kuvissa eri kengät kuin asiakkaan palauttamat”. Ja hyvällä tuurilla uutisvinkistä voit tienata kenkien hinnan verran rahaa…

Juu, tällainen on juuri omiaan iltapaskoihin. Ja jos asian saa havainnollistettua ja selitettyä hyvin, lopputulos on varmasti suosiollinen ja palvelee kaikkia osapuolia ja voi jopa saada lopettamaan tuollaisen perseilyn (vaikka se olisikin ollut jonkinlainen vahinko).
 
Päivitystä asiaan. Viikko meni vastauksen saamiseen. Piti laittaa monta s-postia ennenkuin asiakaspalvelu vastasi. Ei maininnut sanallakaan kuvia, ei antanut myöskään esimiehen tietoja yms. Käski vain olla yhteydessä kuluttaja asiamieheen. Loistavaa palvelua... No, nyt mennään sitten kkv:n kautta eteenpäin.

Laita piruuttasi sähköpostia (ruotsiksi tai englanniksi) HR-pomo Åsa Brunzellille asa.brunzell@stadium.com ja pistä cc:ksi toimari Karl Eklöf karl.eklof@stadium.com. Saattaa olla että tulee vauhtia asioihin.
 
Näistä pohjien erot näkyy helpoiten. Ehdottomasti kannattaisi olla yhteydessä iltapäivälehtiin. Pitää tuollaisesta tietoisesta asiakkaan huijaamisesta jotain julkisia seuraamuksiakin tulla.

Kengänpohjat.jpg
Juuri niin! Eikä firmalta pitäisi hyväksyä enää korvauksena pelkkää tuotteen hyvitystä, vaan minusta pitäisi saada myös korvausta heidän väärästä toiminnastaan. Esim. hyvitys ja uudet sopivat kengät asiakkaalle
 
Itsellä nyt tällainen tapaus.

Ostimme vaimon kanssa jokin aika sitten uudehkon rivitalon, jossa eräs valmistaja oli kalustanut keittiön (astianpesukone, liesi, pakastin ja jääkaappi). Kaikki muu oli ok, mutta pakastin ei toiminut. Edellinen asukas sanoi sen toimineen normaalisti ennen hänen muuttoaan. Takuu oli juuri umpeutunut. No, saimme kuitenkin sovittua välikäsien kautta ko. valmistajalta uuden pakastimen takuuseen ja sen toimitti paikallinen yritys.

No nyt tämä takuuna saatu pakastin hajosi eilen. Eikös tässä ole ihan yhtä lailla mahdollisuus saada uusi pakastin tilalle? Takuuta oli 2 vuotta ja saimme pakastimen 1v ja 10kk sitten eli takuu olisi vielä voimassa. Entäs mahdolliset kuljetus- ja asennuskustannukset, kun paikallinen yritys kuitenkin jotain haluaa veloittaa?

Mitä jos näissä kuljetus viivästyy ja kaikki pakastimessa olleet ruoka-aineet menee pilalle? On meinaan aika paljon marjaa ja kalaa ollut pakkasessa. Nythän ulkona on omalla asuinpaikkakunnalla vielä reilusti pakkasta, mutta ensi viikkolla näyttäisi menevän plussaan.

Kylläpä taas harmittaa alkaa soittelemaan paskan laitteen takia ja sama laite sieltä varmaan taas tulee pariksi vuodeksi.....
 
Yleensä uuden laitteen takuu jatkuu siitä mihin vanha jäi.
Toki kodinkoneissa virhevastuu voi kestää nelisenkin vuotta.

"Jos kodinkone vioittuu 2 – 4 vuoden välillä, sen mahdollinen virheellisyys joudutaan arvioimaan tapauskohtaisesti. Arviointikriteerejä ovat tällöin mm. tavarasta annetut markkinointitiedot, se, mikä tavara on kyseessä ja mikä on ollut sen hinta, vian luonne ja merkitys, tavaran käyttötapa ja määrä sekä vian ilmenemisajankohta 2 – 4 vuoden välillä."

e. Eikö vaihtolaitteella ole takuuta?
Ja tuossa lakimies kertoo, että takuu menee alkuperäisen tuotteen mukaan.
 
Paitsi jos edellinen kauppa puretaan ja hyvitys käytetään uuden laitteen ostoon jolloin uuden laitteen takuu alkaa alusta. Tässä tapauksessa ilmeisesti ei ollut niin, tosin voit toki koettaa vedota takuun sijaan virhevastuuseen koska pakastimen varmaan voisi olettaa kestävän pidempään kuin kaksi vuotta mikäli tuote myytiin alkujaan yksityiselle henkilölle.

KKV:llä on laajoja oppaita, tosin ilmeisesti virhesäännöksiin on tullut jotain muutoksia nyt vuoden vaihteessa. Tietääkö kukaan tarkemmin mitä ne on?
 
Paitsi jos edellinen kauppa puretaan ja hyvitys käytetään uuden laitteen ostoon jolloin uuden laitteen takuu alkaa alusta. Tässä tapauksessa ilmeisesti ei ollut niin, tosin voit toki koettaa vedota takuun sijaan virhevastuuseen koska pakastimen varmaan voisi olettaa kestävän pidempään kuin kaksi vuotta mikäli tuote myytiin alkujaan yksityiselle henkilölle.

KKV:llä on laajoja oppaita, tosin ilmeisesti virhesäännöksiin on tullut jotain muutoksia nyt vuoden vaihteessa. Tietääkö kukaan tarkemmin mitä ne on?
Vuoden vaihteessa tulleet muutokset eivät vaikuta ennen 31.12.2021 tehtyihin kauppoihin, eli sikäli ei ole merkitystä muutoksilla. Mutta tosiaan virhevastuukin todennäköisesti alkaa alkuperäisen tuotteen ostopäivämäärästä, eli siinä on lähellä onko neljä vuotta jo kulunut. Jos on, niin virhevastuuseenkin voi olla vaikea saada tuotetta.
 
Vuoden vaihteessa tulleet muutokset eivät vaikuta ennen 31.12.2021 tehtyihin kauppoihin, eli sikäli ei ole merkitystä muutoksilla. Mutta tosiaan virhevastuukin todennäköisesti alkaa alkuperäisen tuotteen ostopäivämäärästä, eli siinä on lähellä onko neljä vuotta jo kulunut. Jos on, niin virhevastuuseenkin voi olla vaikea saada tuotetta.
Helpommalla pääsee, kun ottaa kotivakuutuksen omavastuun (jos se on 150-200€) kuokkaan, sillä kun tuo uudempi laite on alle 2 vuotias, ei monella yhtiöllä vielä mene käyttöajan arvonalenemaa + kotivakuutus korvaa sen sisällön arvon (itse arvioit). Itse laite toki yleensä täytyy arvioittaa huoltofirmalla (eli voiko huoltaa ja huollon kustannus vs. uuden vastaavan hankintahinta), mutta se arviokulukin menee sitten vakuutuksesta.

Mutta tosiaan, sen omavastuun siinä häviää. Eli ehkä se virhevastuu kannattaa testata eka. Toki siinäkin tuon ikäisellä (alkuperäisestä 3-4 v) KKV on useimmiten suositellut vain osittaista korvausta, ei kokonaan uutta laitetta.
 
Kiitos vastauksista. Pitää huomenna selvittää, mutta joo, takuuta ei varmasti ole, kun se oli loppunut jo ekan pakastimen kohdalla. Virhevastuukin on mennyt täyteen, jos lasketaan sen alkuperäisen pakastimen mukaan.

Kyseessä Gramin pakastin, kannattanee tuota roskamerkkiä jatkossa vältellä. Oli vain tuota merkkiä täällä valmiina, kun muutettiin. Itsellä ei aiempaa kokemusta ko. merkistä.
 
Ja virhevastuu ei tosiaan tarkoita, että uutta saa tilalle. Vanhasta voit saada virhevastuuna joitakin kymppejä. Asiasta saa vääntää jonkun aikaa, tai sitten kuten yllä kotivakuutuksesta pääsee käytännössä samaan lopputulemaan nopeammin.
 
Keskiviikkona sai 5.1 klo 15:59 asti, kunnes myyjille meni viesti ettei noita molemia tarjouksia voi hyödyntää samaan aikaan. Juuri kävin asiasta vääntämässä, mutta ei auta enää kuulemma
"Samsung Galaxy S21 FE 5G"
Gigantin lupaama 100€ lisähyvitys: Reklamaatio laitettu vetämään. Katsotaanpas saako asian ratkeamaan (hyvityksen) ilman kuluttajaneuvojaa/KKV:ta. Ihan kohtalainen tarjoushan tuo 499:kin on, mutta kyllä tuolla lisähyvityksellä alkaa jo olemaan hyvä tarjous

Kuva (farsus)
 
Samsung shopista tilattu 85Q70 ja tänään napsahti mailia että tilaus on peruttu.

Laitoin jo vastauksen että mitäs mitäs ja että hyväksyn tilalle vastaavan tuotteen jos tuo on loppu.

Ilmeisesti joku oli saamassa telkkua, mielenkiinnolla odotan tuleeko tästä minkä verran säätöä.
 
Samsung shopista tilattu 85Q70 ja tänään napsahti mailia että tilaus on peruttu.

Laitoin jo vastauksen että mitäs mitäs ja että hyväksyn tilalle vastaavan tuotteen jos tuo on loppu.

Ilmeisesti joku oli saamassa telkkua, mielenkiinnolla odotan tuleeko tästä minkä verran säätöä.
Mihin laitoit viestiä? En löytänyt muuta kuin chatin ja puhelin numeron.
 
Samsung shopista tilattu 85Q70 ja tänään napsahti mailia että tilaus on peruttu.

Laitoin jo vastauksen että mitäs mitäs ja että hyväksyn tilalle vastaavan tuotteen jos tuo on loppu.

Ilmeisesti joku oli saamassa telkkua, mielenkiinnolla odotan tuleeko tästä minkä verran säätöä.
Tämä arpa ei voittanut. Sinänsä tuota 1300€ ei minään suurena hintavirheenä (vrt niitten sivujen muihin hyviin tarjouksiin) voi pitää, jos gigantissa ollu hintana 1999€ marraskuusta lähtien tähän päivään, mutta tosi halpa laite olisi ollut. Surkeaa asiakaspalvelua kaikenlisäksi saanut asiaan liittyen. En lähtisi asiaa enempää vääntämään, jollei joku laitaa kuvaa Samsungin sivuilta, jossa näkyy laitteen lähteneen/kuittia. Sitten asia olisi eri. Noilla kelle laite olisi lähtenyt taisi olla yhteistä tilauspäivämäärä 4.1. Itse tilasin 3.1...

Onhan tässäkin aika hurja euromääräinen alennus.
Screenshot_20220113-210228__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En lähtisi asiaa enempää vääntämään
Jos oisin itse tilannut niin aivan varmana lähtisin vääntämään (edellyttäen että edes haluaisin tuotteen tosissani, enkä siksi kun näin halvalla). Tuohan on oikein malliesimerkki siitä vastuusta, jonka verkkokaupat joutuvat näissä tilanteissa kantamaan. Alennus ei todellakaan ollut ns."posketon" kuten KKV:n sähkörumpu esimerkissä (jotain 1200€ vs 60€).

Ymmärrän kyllä että jotkut tilasivat vaikka ei olisi edes olkkarissa tms tilaa tuon kokoiselle laitteelle, koska hinta oli selvästi halvempi kuin muualla. Kuten tv:n säätö-ketjussa joku totesikin, niin Samsungilla on omassa verkkokaupassaan joskus erittäin hyviä tarjouksia. Esim. itse ostin sieltä galaxy tab s7+ aikoinaan hintaan 749€ kun halvin hinta mihin muualla sitä oli ikinä myyty oli 999€. Kyseessä ei ollut hinnoitteluvirhe.
 
Jos oisin itse tilannut niin aivan varmana lähtisin vääntämään (edellyttäen että edes haluaisin tuotteen tosissani, enkä siksi kun näin halvalla). Tuohan on oikein malliesimerkki siitä vastuusta, jonka verkkokaupat joutuvat näissä tilanteissa kantamaan. Alennus ei todellakaan ollut ns."posketon" kuten KKV:n sähkörumpu esimerkissä (jotain 1200€ vs 60€).

Ymmärrän kyllä että jotkut tilasivat vaikka ei olisi edes olkkarissa tms tilaa tuon kokoiselle laitteelle, koska hinta oli selvästi halvempi kuin muualla. Kuten tv:n säätö-ketjussa joku totesikin, niin Samsungilla on omassa verkkokaupassaan joskus erittäin hyviä tarjouksia. Esim. itse ostin sieltä galaxy tab s7+ aikoinaan hintaan 749€ kun halvin hinta mihin muualla sitä oli ikinä myyty oli 999€. Kyseessä ei ollut hinnoitteluvirhe.
Itsellä kun ei ole kokemusta näistä, niin kauanko menee jos rupeaa vääntämään? Olen siis oikeasti aikeissa ostaa isomman ja nyt mietin tilaanko muualta vai mitä teen. Toisaalta ei olisi aikaa kuukausia odotella miten käy.
 
Itsellä kun ei ole kokemusta näistä, niin kauanko menee jos rupeaa vääntämään? Olen siis oikeasti aikeissa ostaa isomman ja nyt mietin tilaanko muualta vai mitä teen. Toisaalta ei olisi aikaa kuukausia odotella miten käy.
KKV on käsittääkseni hyvinkin nopea. Ainoan kerran kun asioin heidän kanssaan niin suositus firmalle lähti alle vuorokaudessa siitä kun pistin asian vireille. Samsungista en sitten tiedä. Voihan se olla etteivät noudata ohjetta ja venkoilevat vastaan kaikin tavoin. Tai voivat pistää laitteen heti tulemaan suosituksesta. Ei kannata jäädä ainakaan itse passiiviseksi.
 
Tuohan nyt riippuu ihan siitä, että miten pitkälle pitää vääntää. Joskus (harvoin) saattaa riittää se, että kuluttajaneuvonnasta ovat yhteydessä, ja homma on viikossa ohi. Jos sitten kuluttajariitalautakuntaan asti pitää mennä, niin käsittelyajat mitataan pääsääntöisesti vuosissa. Tuolta voi käydä esim. kurkkimassa viime vuoden päätöksiä, ja ihmetellä että millaisia vuosilukuja niistä 2021 päättyneistä keisseistä löytyykään: 2021 - Kuluttajariitalautakunta
 
Joskus (harvoin) saattaa riittää se, että kuluttajaneuvonnasta ovat yhteydessä, ja homma on viikossa ohi.
Tämä että se riittäisi vain harvoin tuli itselle nyt ihan täytenä yllätyksenä. Jotain lähdettä tälle? Johan noista linkitetyistä, lautakunnan ratkaisemista asioista paistaa läpi että ne eivät ole niitä yksinkertaisimpia hintavirhetapauksia jotka sinne asti päätyvät...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 713
Viestejä
4 555 113
Jäsenet
75 048
Uusin jäsen
Lymppä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom