• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

1637780592884.png

Paikallisessa mainoslehtisessä, alkaen perjantaina. Joutuuko ne myymään tuohon hintaan jos meen vonkaa :D..
Kävin kysymässä tätä Tampereella liikkeessä ja sanoivat, että pitää tehdä reklamaatio Telian nettisivuille, koska heidän järjestelmästään ei saa ulos tuollaista hintaa. Lisäksi heti kun vähän mainitsi kuluttajan oikeuksista (ihan rauhallisesti siis), niin myyjä sanoi heti jostain asianajajasta jotain. Vitutuskäyrän nouseminen oli silmin nähtävä. Myyjä myös sanoi, että tuollaisen mainoksen voi kuka tahansa tehdä. Eikai se nyt niin voi olla, että heti kun on hyvä alennus lehdessä, niin sanotaan ettei ole oma mainos..??

No koitan tehdä reklamaation ja katsotaan mitä käy. Kuitenkaan ei ole maailmanloppu vaikkei tuolta mitään saisi:rofl2:
 
Kävin kysymässä tätä Tampereella liikkeessä ja sanoivat, että pitää tehdä reklamaatio Telian nettisivuille, koska heidän järjestelmästään ei saa ulos tuollaista hintaa. Lisäksi heti kun vähän mainitsi kuluttajan oikeuksista (ihan rauhallisesti siis), niin myyjä sanoi heti jostain asianajajasta jotain. Vitutuskäyrän nouseminen oli silmin nähtävä. Myyjä myös sanoi, että tuollaisen mainoksen voi kuka tahansa tehdä. Eikai se nyt niin voi olla, että heti kun on hyvä alennus lehdessä, niin sanotaan ettei ole oma mainos..??

No koitan tehdä reklamaation ja katsotaan mitä käy. Kuitenkaan ei ole maailmanloppu vaikkei tuolta mitään saisi:rofl2:

Saat vielä AliPapalta tilatut jonkun satunnaisen rihkamavalmistajan iPods Pro 1 napit. :poop:
 
Tuohan on päivänselvästi "ladottu" väärin, kun heittää 100e, eli vastuu siirtyy mainoksen tekijälle, joka tuskin hyvittää äyriäkään. Telialla ei ole tuon virheen kanssa mitään tekemistä. Jos virhe olisi Telian omilla sivuilla, niin tilanne olisi toinen.
 
Tuohan on päivänselvästi "ladottu" väärin, kun heittää 100e, eli vastuu siirtyy mainoksen tekijälle, joka tuskin hyvittää äyriäkään. Telialla ei ole tuon virheen kanssa mitään tekemistä. Jos virhe olisi Telian omilla sivuilla, niin tilanne olisi toinen.
Ei ole pitkä aika kun dna:lla oli iphone 12 minin ja iphone 11 hinnat mennyt johonkin lehteen väärinpäin ja silti myivät ”liian halpaan” hintaan.

No laitoin Telialle kuitenkin viestiä ja katsotaan mitä käy. Kuitenkin ihan hyvällä huumorilla ollaan liikkeellä.

Ihan mielenkiinnosta, kukahan nuo mainokset mahtaa tehdä, jos ei firma itse? Itse olen ajatellut että firmat itse tekevät nuo.
 
Ei ole pitkä aika kun dna:lla oli iphone 12 minin ja iphone 11 hinnat mennyt johonkin lehteen väärinpäin ja silti myivät ”liian halpaan” hintaan.

Riippuu siitä paljonko persnettoa tulee väärän hinnan vuoksi. Muutama satanen, tonni nyt menee isollakin firmalla läpi helposti positiivisen julkisuuskuvan perässä mutta satatonnia voi olla liikaa (esim. tuhat paria kuvan kuulokkeita satasen halvemmalla kuin oli tarkoitus).
 
Joku aika sitten olin lenkkareita ostamassa ja eksyin Altra Kengät Shop - Altra Lenkkarit,Juoksukengät,Polkujuoksukengät Outlet Suomi sivustolle. Toimitusehdot oli niin epäilyttävät että jätin tilaamatta. Nyt kaverini kertoi tilanneensa kengät https://icebugsuomi.fi sivustolta joka näyttäisi olevan täysin samalla pohjalla tehty sivu.
Hänelle tuli kenkien sijasta lippalakki kiinasta. Mitähän voi tehdä jos tulee skämmätyksi nuin? Kummallista että näitä sivuja ei saada alas. Ihmetyttää myös miksi edes lähettivät lippiksen.
 
Joku aika sitten olin lenkkareita ostamassa ja eksyin Altra Kengät Shop - Altra Lenkkarit,Juoksukengät,Polkujuoksukengät Outlet Suomi sivustolle. Toimitusehdot oli niin epäilyttävät että jätin tilaamatta. Nyt kaverini kertoi tilanneensa kengät https://icebugsuomi.fi sivustolta joka näyttäisi olevan täysin samalla pohjalla tehty sivu.
Hänelle tuli kenkien sijasta lippalakki kiinasta. Mitähän voi tehdä jos tulee skämmätyksi nuin? Kummallista että näitä sivuja ei saada alas. Ihmetyttää myös miksi edes lähettivät lippiksen.

Ottaa omaan luottokorttiyhtiöön yhteyttä ja kertoo mitä kävi, niin ne hyvittää.
 
Ottaa omaan luottokorttiyhtiöön yhteyttä ja kertoo mitä kävi, niin ne hyvittää.
Kiitoksia, laitan viestisi eteenpäin hänelle. Melkoista säätämistä mutta jos harvoin tilaa mitään netistä niin ymmärrän että voi tulla vedätetyksi. Nuo toimitus ja palautus sivut on kyllä huvittavat. "Me Tarjoaa Käyttäjille Ainoastaan Informaatiota. Me Ei Toimi Itse Jälleenmyyjänä." jne.
 
Osaa sitä isommatkin. Tilasin puhelimen Oneplus.com sivulta eli ihan virallisesti valmistajalta. Puhelin tuli postissa ja kaikki hyvin kunnes katsoin saamaani "kuittia" jossa hinta oli ihan oikein mutta selkeästi ilmoitettu alv 0%. Ei sinänsä muuten mitään, ostin puhelimen yksityishenkilönä mutta tässä tapauksessa puhelin on työpaikan kautta saatava etu ja perin kuittia vastaan puhelimen hinnan työpaikalta. Työpaikalla puhelinedussa on määritelty puhelimen enimmäishinta sisältäen alv 24% joten tuo ei tuollaisella kuitilla mene edun ehtojen mukaisesti. (Onneksi HR vahvisti että eivät he niin tarkkaan noita kuitteja syynää).

Oneplus ilmeisesti maksaa maahantuomistaan puhelimista alvin tullille ihan oikein mutta jostain syystä eivät sitä saa tuohon kuitin tapaiseen joka oikeastaan on enemmän tilaisvahvistus kuin kuitti. Onneksi asiakaspalvelun kautta sai ihan oikean kuitin sisältäen alv24% joten lopulta meni ihan oikein. Oli vaan pieni säätäminen tuon kanssa ja meni turhaan aikaa pyytää kuittia joka olisi pitänyt saada automaattisesti heti tilauksen yhteydessä.
 
Onko tietoa mikä myyjä oli tehnyt huijauksia Cdonissa?
Ainakin Mobileshop mainitaan täällä useampaan kertaan:

Joku paremmin ruotsia osaava voisi katsoa, oliko tuolla muita mainittu.

Ei tämä PlayStation 5 myyjäkään vaikuta kovin luotettavalta 1266 € tarjoushintoineen:
 
Onko tietoa mikä myyjä oli tehnyt huijauksia Cdonissa? Itsellekin tulossa sieltä tavaraa, niin olisi mielenkiintoista tietää. Onneksi otin laskulla...

CDON maksaa heti kauppiaille? aika vaarallista.

Google löytää Phoneia AB ja Mobileshop.se, joka on poistettu viime päivinä.

[/URL]

tuolla löytyy muitakin.

Noilla voi hakea, kun sivu rikkoo linkit:

Koodi:
inurl:https://cdon.se/merchant/
inurl:https://cdon.fi/merchant/
 
Ainakin Mobileshop mainitaan täällä useampaan kertaan:

Joku paremmin ruotsia osaava voisi katsoa, oliko tuolla muita mainittu.

Ei tämä PlayStation 5 myyjäkään vaikuta kovin luotettavalta 1266 € tarjoushintoineen:

Mobileshop oli toimittaja, eli täytyypä tehdä uusi tilaus toisesta kaupasta. Tuskin tuo tulee koskaan perille.
 
Kolme viikkoa mennyt siitä kun tilauksen peruin Elisalta, kaksi viikkoa sitten palautettu ja vastaanotettu siellä päässä eikä vieläkään tilausta peruttu ja ekalla laskulla jo eräpäiväkin huomenna.

Ottanut tästä jo varmaan 3 kertaa yhteyttä chatissa. Viimeksi sanottiin että joo, siinä voi mennä 3-5 päivää että perutaan. Otin taas tänään chattiin yhteyttä ja sanottiin että joo kyllä siinä voi pari viikkoa mennä, mutta olisihan tuon jo luullu peruuntuvan. Sanoi, että mulle soitetaan huomenna kyseisestä asiasta ja selvitellään. Mitähän helvetin selvittämistä tuossa on kun tilaus on peruttu tunnin sisään tilauksesta, en ole missään välissä ottanut tilausta vastaan, ja se on jo palautettu sinne.
Huomenna varmaan hierovat nännejään ja sanovat, että ei kyllä millään voida perua kun ei meille mitään palautusta ole tullut - muthei mites noi sun liittymäasiat, pannaanko meidän liittymää tulemaan tässä samalla?

Vertailuna tänään Delenordicille palautunut TV-lattiajalusta (ostin toisen mallin) ja rahat takaisin parin tunnin sisään. Elisa boikottiin.
 
Kolme viikkoa mennyt siitä kun tilauksen peruin Elisalta, kaksi viikkoa sitten palautettu ja vastaanotettu siellä päässä eikä vieläkään tilausta peruttu ja ekalla laskulla jo eräpäiväkin huomenna.

Ottanut tästä jo varmaan 3 kertaa yhteyttä chatissa. Viimeksi sanottiin että joo, siinä voi mennä 3-5 päivää että perutaan. Otin taas tänään chattiin yhteyttä ja sanottiin että joo kyllä siinä voi pari viikkoa mennä, mutta olisihan tuon jo luullu peruuntuvan. Sanoi, että mulle soitetaan huomenna kyseisestä asiasta ja selvitellään. Mitähän helvetin selvittämistä tuossa on kun tilaus on peruttu tunnin sisään tilauksesta, en ole missään välissä ottanut tilausta vastaan, ja se on jo palautettu sinne.
Huomenna varmaan hierovat nännejään ja sanovat, että ei kyllä millään voida perua kun ei meille mitään palautusta ole tullut - muthei mites noi sun liittymäasiat, pannaanko meidän liittymää tulemaan tässä samalla?

Vertailuna tänään Delenordicille palautunut TV-lattiajalusta (ostin toisen mallin) ja rahat takaisin parin tunnin sisään. Elisa boikottiin.
Miten helvetissä tavara ehditään lähetää jos perutetaan tunnin sisällä tilaus? :hmm:
 
Miten helvetissä tavara ehditään lähetää jos perutetaan tunnin sisällä tilaus? :hmm:
Tarkemmin ottaen tais olla 40min sisään. Perustelu oli, että on jo pakattu, niin kyllä se nyt lähtee matkaan tänään.

Ja kun kyseessä oli 55" TV, pakkaamisella tarkoitetaan varmaan, että oli liimattu tarra kylkeen.

E: No niin, Elisan täti soitti. Ei tarvitse olla huolissaan, tilaus kyllä perutaan, maksa laskusta vain puhelinliittymäsi hinta. Jees. Lopuksi tietysti koitti kaupata mulle tietoturvaa ja VPN:ää puhelimeen, sanoin että ei ole kyllä tarvetta eikä mulle ole ikinä ennenkään tullut viruksia puhelimeen. "Entä sitten, kun se ensimmäinen virus tulee, mitäs sitten teet?" Vastasin että osaan ne kyllä sitten itse poistaa, olen IT-alalla vielä töissä. Jakso vielä inttää, että varmasti sitten ymmärrän, miten tärkeää tietoturva ja VPN on nykypäivänä jne...
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä porukka on tälläisestä keissistä:

Tilasin tv:n hobby hallin verkkokaupasta hintaan 1399e. Tuotteen kohdalla luki että toimitus arvio 2-5 päivää.
Kun olin tavaran laittanut ostoskoriin ja enää täytyi maksutapa valita, niin tilauksen yhteyteen oli ilmestynyt rivi jossa luki että arvioitu toimituspäivä 25.12.2021. No ajattelin että pystyn elämään tämän kanssa jos tilaus menisikin noin pitkäksi. Ilmeisesti hobby hallin tapana on laittaa ns. varman päälle tilauksen loppuvaiheessa tämä arvioitu toimituspäivä 14 päivän päähän jotta pystyvät siihen vetoamaan jos asiakkaat valittaa 2-5 päivän ylityksestä. Kokeilin useammalla eri tuotteella jossa oli mainittu toimitusaika 2-5 päivää, niin jokaisessa oli vastaava arvio toimitukselle (25.12.2021). Ehkä tässä kohtaa olisi pitänyt jo hälytyskellojen soida.

Meni pari päivää ja tänään sain ilmoituksen Hobby Hallilta, että valitettavasti ostamasi tuote on loppunut varastosta ja saat rahasi takasin.

Ajattelin vielä varmuden vuoksi käydä heidän verkkokaupasta katsomassa kyseistä tuotetta. Hetkeksi koko tuote oli poistunut koko verkkokaupasta, mutta nyt kun katsoin se on palannut takaisin mutta hintaan: 1699e.
Edelleen tuotteen yhteydessä lukee toimitusajaksi 2-5päivää. Kokeilin vielä laittaa kyseisen tuotteen uudestaan ostoskoriin ja katsoa mikä on tällä kertaa arvioitu toimituspäivä. Nyt arvioitu toimituspäivä on 21.12.2021 eli tasan 7 päivää siitä jos tekisi tänään tilauksen.

Nyt näyttää isosti siltä, että heillä on ollut hinnoitteluvirhe tässä kyseisessä tv:ssä jonka kerkesin ostamaan. Kuitenkaan kyseessä ei ole mikään räikeä virhe, koska esimerkiksi tilauspäivänä olisin voinut ostaa saman tv:n hintaan 1450e, kilpailijalta nopeammalla toimituksella.

Ilmeisesti kun he kertovat varaston loppuneen, niin he yrittävät tällä tavalla luistaa velvollisuuksistaan ja luottaa siihen ettei kuluttaja tiedä oikeuksiaan tai jaksa lähteä selvittelemään asiaa enempää.

Koska kuluttaja-asiamiehen verkkosivuilla sanotaan näin:

"Verkkokaupan tekemä tilauksen peruminen on sopimusrikkomus, sillä myyjä ei voi perusteettomasti livetä sopimuksesta yksipuolisella ilmoituksella. Sopimusrikkomuksen seurauksena on korvausvastuu.

Sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron. Oikeus tällaiseen korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Kuluttajan tulee kuitenkin ensin olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään ja vaatia tuotteen toimittamista.

Kuluttajan täytyy tehdä niin sanottu kateosto huolellisesti ja vahingot minimoiden. Korvausvastuun arviointiin vaikuttaa myös se, pystyykö myyjä osoittamaan, että tuotteen toimittamiselle on olemassa ylivoimainen este."

Sekä:
"Verkkokauppa ei voi vapautua sitovasta kaupasta edes tuotteiden loppumisen perusteella. Hinta voi sitoa, vaikka tuotetta ei olisi enää mistään saatavissa. Tällöin verkkokauppiaan on tarjottava vastaavaa tuotetta sovittuun hintaan. "

Laitoin nyt sähköpostia jossa kerroin että jos kerran he eivät kykene tilaamaani mallia lähettämään, niin vaihtoehtoisesti voin ottaa samalla hinnalla vastaavan tehoisen tv:n ja laitoin vielä linkit heidän verkkokaupasta löytyviin tv-malleihin jotka ovat tehoiltaan vastaavia.

Todennäköisesti sitten kun vastaavat, niin kieltäytyvät ehdotuksestani ja varsinainen kysymykseni onkin, että kannattaako tästä lähteä tekemään keissiä kuluttaja asiamiehen kanssa? Omasta mielestä olisin vahvoilla, mutta vaikea näistä on aina sanoa, sekä todennäköisesti tässä tulee aikaa menemään enkä tv:tä tule ihan lähiaikoina saamaan.

Helpointahan olisi vaan tilata kyseinen tv toisesta kaupasta, mutta tässä kävi sen verran mukavasti että tänä aikana kun sain vastauksen tilauksen peruuntumisesta, niin tuotetta ei ole missään enää vastaavalla hinnalla vaan joutuisin siitä 300e enemmän maksamaan.
 
Hobbyhall on vedättäjä joka viisveisaa kuluttajan oikeuksista ja kuluttajaviranomaisten ohjeista.

Eskaloisin tapauksen kuluttajaneuvontaan/vast jotta heille jää joku jälki siitä, mutta en pidättelisi hengitystä tuloksen suhteen. Omassa tapauksessani eivät yksinkertaisesta vastanneet mihinkään asiaa käsittelevän tahon yhteydenottoihin.

Maininta eri arvostelusivuilla, foorumeilla ja kavereille on varmaan tehokkainta mitä tässä on tehtävissä.
 
Hobbyhall on vedättäjä joka viisveisaa kuluttajan oikeuksista ja kuluttajaviranomaisten ohjeista.

Eskaloisin tapauksen kuluttajaneuvontaan/vast jotta heille jää joku jälki siitä, mutta en pidättelisi hengitystä tuloksen suhteen. Omassa tapauksessani eivät yksinkertaisesta vastanneet mihinkään asiaa käsittelevän tahon yhteydenottoihin.

Maininta eri arvostelusivuilla, foorumeilla ja kavereille on varmaan tehokkainta mitä tässä on tehtävissä.
Ei paranna hobbyhallin tilannetta, mutta ei vastaa jimssikään kuluttajaneuvojalle
 
Olen antanut tapauksen tiedoksi KKV:lle, mutta en ole vaatinut lautakunnan käsittelyä. Rikollisten kanssa asioidessa edes pätevä juristi ei saa asioita etenemään.

Ei KKV:llä ole käsittääkseni toimivaltaa rajat ylittävässä kaupassa. EU:n sisäisessä rajan ylittävässä kaupassa oikea osoite olisi Euroopan kuluttajakeskus: Euroopan kuluttajakeskus Suomessa

Edit, korjaus: Kappas, on noilla virolaisilla ilmeisesti edelleen joku suomalainen pöytälaatikkofirma välissä näön vuoksi, eli kaipa KKV sittenkin on toimivaltainen viranomainen. Olin väärässä.

(Ihmetyttää kyllä, miksi sieltä monet edelleen tilailevat ja sitten vinkuvat, vaikka joka paikassa on tietoa kuinka huonosti asiat usein sujuvat kyseisen yrityksen kanssa.)
 
Viimeksi muokattu:
(Ihmetyttää kyllä, miksi sieltä monet edelleen tilailevat ja sitten vinkuvat, vaikka joka paikassa on tietoa kuinka huonosti asiat usein sujuvat kyseisen yrityksen kanssa.)


Luin kyllä arvosteluita ennakkoon, mutta päätin ottaa tietoisen riskin. Itsellä on tapana lukea arvostelut, mutta myös huomioida se seikka, että aina ne joilla on negatiivisia kokemuksia pitävät huolen siitä että se näkyy ja kuuluu kaikkia kanavia pitkin, mutta ne joila positiivisia kokemuksia eivät tätä juurikaan sen enempää kaiuta. Hobby hallin tapauksessa pakko kyllä myöntää, että netistä löytyi poikkeuksellisen paljon negatiivisia kokemuksia eri keisseistä.

Tästä huolimatta päätin tehdä tilauksen, mutta tietenkin luottokorttia käyttäen, joten asialla ei lopupeleissä olisi suurta riskiä taloudellisesti, mutta mielipahan riski on olemassa iso. Mielipahan riski realisoitui ja nyt hetken asiaa pohdittuani, niin päätin että otan rahat ulos kyseisestä yrityksestä ja metsästän myöhemmin tarjouksen haluamastani telkkarista.

Vaikea ymmärtää miten tälläinen yritys on tehnyt jo pitkään ja järjestelmällisesti kauppaa tällä tavalla eikä Suomen viranomaisilla ole ilmeisesti rahkeita puuttua asiaan.
 
Luin kyllä arvosteluita ennakkoon, mutta päätin ottaa tietoisen riskin. Itsellä on tapana lukea arvostelut, mutta myös huomioida se seikka, että aina ne joilla on negatiivisia kokemuksia pitävät huolen siitä että se näkyy ja kuuluu kaikkia kanavia pitkin, mutta ne joila positiivisia kokemuksia eivät tätä juurikaan sen enempää kaiuta. Hobby hallin tapauksessa pakko kyllä myöntää, että netistä löytyi poikkeuksellisen paljon negatiivisia kokemuksia eri keisseistä.

Tästä huolimatta päätin tehdä tilauksen, mutta tietenkin luottokorttia käyttäen, joten asialla ei lopupeleissä olisi suurta riskiä taloudellisesti, mutta mielipahan riski on olemassa iso. Mielipahan riski realisoitui ja nyt hetken asiaa pohdittuani, niin päätin että otan rahat ulos kyseisestä yrityksestä ja metsästän myöhemmin tarjouksen haluamastani telkkarista.

Vaikea ymmärtää miten tälläinen yritys on tehnyt jo pitkään ja järjestelmällisesti kauppaa tällä tavalla eikä Suomen viranomaisilla ole ilmeisesti rahkeita puuttua asiaan.
Pari vuotta on lyhyt aika viranomaisille. Hobby Hall siirtyi siis virolaisille 2019 ja siitä nämä ongelmat vasta alkoivat.
Ennen sitä eli Stockmannin aikana HH toimi hyvinkin asiallisesti.
 
Mikä noissa työkaluissa on käytäntö sen suhteen, miten kauan sopivia kulutusosia pitää saada laitteen myynnin päättymisen jälkeen. Puuilo vaikuttaa tehneen kohtalaisen kusisen tempun, kun veti myynnistä sekä kapeanauhaisen nauhahiomakoneensa, että siihen sopivat 475mm hiomanauhat yhtä aikaa. Eihän tuo monen kympin kone ollut (40e), mutta n. kuukauden käyttöaika tuntuu kohtuuttoman lyhyeltä, kun noita 13x475mm nauhoja ei nyt sitten saa käytännössä mistään, kun olivat jotain heidän proprietary kokoa ilmeisesti, edes ebaysta ei löytynyt.

Kyseessä nimenomaan 475mm nauha, ei 457mm mikä on paljon yleisempi koko. Ei sovi tuo lyhyempi siihen, kokeiltu on.

Joo, tyhmää ostaa tuollaista poropietarikokoa käyttävää konetta (myönnän että sekoitin 475 ja 457 ostovaiheessa), mutta menikö tuo nyt muuten ihan oikein kun kyseessä ei ollut mikään poistotuote tai muutenkaan vihjattu tuen päättymisestä mitenkään. 30vrk palautusoikeuden käyttäisin muuten yhtä häpeilemättä vaikka on käytetty laite, mutta viikolla tai parilla jo ummessa, kun huomasin että nauhojapa ei enää saakaan.
 
Mikä noissa työkaluissa on käytäntö sen suhteen, miten kauan sopivia kulutusosia pitää saada laitteen myynnin päättymisen jälkeen. Puuilo vaikuttaa tehneen kohtalaisen kusisen tempun, kun veti myynnistä sekä kapeanauhaisen nauhahiomakoneensa, että siihen sopivat 475mm hiomanauhat yhtä aikaa. Eihän tuo monen kympin kone ollut (40e), mutta n. kuukauden käyttöaika tuntuu kohtuuttoman lyhyeltä, kun noita 13x475mm nauhoja ei nyt sitten saa käytännössä mistään, kun olivat jotain heidän proprietary kokoa ilmeisesti, edes ebaysta ei löytynyt.

Kyseessä nimenomaan 475mm nauha, ei 457mm mikä on paljon yleisempi koko. Ei sovi tuo lyhyempi siihen, kokeiltu on.

Joo, tyhmää ostaa tuollaista poropietarikokoa käyttävää konetta (myönnän että sekoitin 475 ja 457 ostovaiheessa), mutta menikö tuo nyt muuten ihan oikein kun kyseessä ei ollut mikään poistotuote tai muutenkaan vihjattu tuen päättymisestä mitenkään. 30vrk palautusoikeuden käyttäisin muuten yhtä häpeilemättä vaikka on käytetty laite, mutta viikolla tai parilla jo ummessa, kun huomasin että nauhojapa ei enää saakaan.

0 days :) Sama juttu missä tahansa muissa, esim. Lidlin tarjouskoneisiin varateriä tai muita tarvikeosia ole edes valmistettu.

Kantsii ostaa Black & Decker jos haluaa käyttää useammin kuin kerran.
 
Lidlin tyylin kampanjatavarat ymmärrän jollain tasolla, vaikka melkoista ympäristönpaskaamista onkin mitkään keinotekoisesti kertakäyttöiset koneet tällaisena aikana. Niissä kuitenkin tietää edes mitä odottaa.

Ilmeisesti käynyt paska tuuri sitten tässä, itselle olisi riittänyt vuoden takuuajan pituinen toimivuuskin että saa tämän yhden isomman projektin valmiiksi. Toisaalta eiköhän tuonkin modaa 457mm nauhoille sopivaksi vielä joku päivä.
 
Pari vuotta on lyhyt aika viranomaisille. Hobby Hall siirtyi siis virolaisille 2019 ja siitä nämä ongelmat vasta alkoivat.
Ennen sitä eli Stockmannin aikana HH toimi hyvinkin asiallisesti.

Tuossa välissä Hobby Hallilla oli toinenkin omistaja, joka on ilmeisesti edelleen mukana, ellei heidän omat sivunsa ole vanhentuneet:

SGN Group osti suomalaisen verkkokauppayrityksen Hobby Hallin tammikuussa 2017. Maaliskuussa 2018 Hobby Hall yhdistyi Viron suurimman verkkokaupan Hansapostin kanssa. Vuoden 2019 alussa Hobby Hallin operatiivisesta toiminnasta luovuttiin ja SGN Group jäi vähemmistöosakkaaksi.

 
Hobbyhall on vedättäjä joka viisveisaa kuluttajan oikeuksista ja kuluttajaviranomaisten ohjeista.

Eskaloisin tapauksen kuluttajaneuvontaan/vast jotta heille jää joku jälki siitä, mutta en pidättelisi hengitystä tuloksen suhteen. Omassa tapauksessani eivät yksinkertaisesta vastanneet mihinkään asiaa käsittelevän tahon yhteydenottoihin.

Maininta eri arvostelusivuilla, foorumeilla ja kavereille on varmaan tehokkainta mitä tässä on tehtävissä.
Sänkyä yritetty ostaa ja lasku olisi pitänyt maksaa kun soitti sinne mutta sänkyä ei koskaan postitettu lupauksista huolimatta
 
Onko Giganttiin sähköpostia tms? Ostin tuon OneBlade Pro partakoneen ja hain sen. Maksoi haettaessa. Nyt on jo kahtena päivänä tullut tekstiviestejä että se on haettavissa. Ilmeisesti on jäänyt nouto kirjaamatta. Ajattelin kertoa Gigantille että on jo haettu mutta chattiin ei voi edes jonottaa kun on kuulemma yli puolen tunnin jono. Joku vaivaton sähköposti olisi paras. En hirveästi jaksa nähdä vaivaa kun on heidän moka mutta jos helposti käy niin turha aiheuttaa lisävaivaa kaupalle.
 
Onko Giganttiin sähköpostia tms? Ostin tuon OneBlade Pro partakoneen ja hain sen. Maksoi haettaessa. Nyt on jo kahtena päivänä tullut tekstiviestejä että se on haettavissa. Ilmeisesti on jäänyt nouto kirjaamatta. Ajattelin kertoa Gigantille että on jo haettu mutta chattiin ei voi edes jonottaa kun on kuulemma yli puolen tunnin jono. Joku vaivaton sähköposti olisi paras. En hirveästi jaksa nähdä vaivaa kun on heidän moka mutta jos helposti käy niin turha aiheuttaa lisävaivaa kaupalle.
Olikos se asiakaspalvelu@gigantti.fi.

E. Ainakin kesäkuussa joku oli maininnut tässä ketjussa tuon osoitteen.
 
Onko Giganttiin sähköpostia tms? Ostin tuon OneBlade Pro partakoneen ja hain sen. Maksoi haettaessa. Nyt on jo kahtena päivänä tullut tekstiviestejä että se on haettavissa. Ilmeisesti on jäänyt nouto kirjaamatta. Ajattelin kertoa Gigantille että on jo haettu mutta chattiin ei voi edes jonottaa kun on kuulemma yli puolen tunnin jono. Joku vaivaton sähköposti olisi paras. En hirveästi jaksa nähdä vaivaa kun on heidän moka mutta jos helposti käy niin turha aiheuttaa lisävaivaa kaupalle.
Vuosi sitten yritin siellä tiskillä selittää muistitikkua hakemassa oltuani, etten ota maksamiani oculus quest 2 vr laseja, sillä olin ne saanut jo pari viikkoa aiemmin. Edelleen olen toivossa, että en maksanut aiemmin hakemiani noudon yhteydessä uudelleen ja jätin maksamani noutamatta :D
 
Vuosi sitten yritin siellä tiskillä selittää muistitikkua hakemassa oltuani, etten ota maksamiani oculus quest 2 vr laseja, sillä olin ne saanut jo pari viikkoa aiemmin. Edelleen olen toivossa, että en maksanut aiemmin hakemiani noudon yhteydessä uudelleen ja jätin maksamani noutamatta :D
Veljellä oli sama keissi ipadin koteloa hakiessa. Yritettiin tyrkätä toista ipadia mukaan, jonka oli viikko takaperin saanut. Aika jännä, että noin pääsee käymään, varsinkin kun luulisi Applen tuotteissa olevan joku sarjanumero- tai IMEI-seuranta (sillä kun voi tsekata esimerkiksi takuuajan).
 
Olikos se asiakaspalvelu@gigantti.fi.

E. Ainakin kesäkuussa joku oli maininnut tässä ketjussa tuon osoitteen.

Kiitos. Pistin viestiä tuonne. Vaikutttaa olevan juuri sopiva osoite tällaiseen asiaan jolla ei ole minulle mitään merkitystä.

Vastaus:

Kiitos yhteydenotostanne. Tämä on automaattinen kuittaus siitä, että olemme vastaanottaneet sähköpostinne. Asiakaspalvelumme on juuri nyt pahasti ruuhkautunut. Olemme pahoillamme tästä poikkeustilanteesta. Vastaamme saapuneisiin sähköposteihin saapumisjärjestyksessä. Henkilökohtaista palvelua saa tällä hetkellä nopeimmin Gigantin myymälöistä, joita löydät 42 ympäri Suomea. Ystävällisesti huomioithan kuitenkin, että mikäli haet myymälästä tietoa aiemmin asiakaspalvelun kanssa hoidettuun asiaan, myymälöillä ei ole käytössään kaikki asiakaspalvelujärjestelmän tietoja. Jos et pääse myymälään, voit olla yhteydessä meihin verkkosivujemme chat-palvelun kautta tai puhelimitse 020 321 321 (8,4snt /min). Ystävällisin terveisin, Gigantti asiakaspalvelu
 
Palautin tuotteen jonka postikulut olivat ostaessa 35e. Palauttamisen maksoin toki itse, mutta firma ei palauttanut alkuperäisiä toimituskuluja. Menikö oikein?
Tähän vähän päivitystä. Kkv:n kanta oli, että pitäisi palauttaa. Firma ei suostunut ja nyt on vetämässä valitus kuluttajariitalautakunnalle. Taitaa silti kulut jäädä saamatta. Firma: Nurmon autopurkaamo.
Sama homma kävi Powerin kanssa, hekään eivät palauttaneet toimituskuluja (2,90€). Tuo summa ei harmita niin paljoa kuin tuo Nurmon tapaus + maksoin lisäksi vielä palautuksen. Tuli takkiin kunnolla.
 
Oikaisu tuohon omaan hiomanauhahommaan, koska kyseessä oli nyt ilmeisesti käyttäjän lukihäiriö ja ehkä pienet toleranssierot eri tarvikenauhoissa.

Elikkäs kaivoin esille tuon laitteen alkuperäisen pakkauksen, missä luki että koneen pitäisi kyllä syödä 457mm nauhoja kuitenkin. Sovitin vielä eri 457mm tarvikenauhaa siihen kuin ekalla yrityksellä, ja perkeles sehän meni ja pyörii ihan nätisti, vähän tiukempi ehkä kuin alkuperäiset mutta ei paljon. Lienee ollut aavistuksen liian lyhyt se ensimmäinen koittamani, kun se ei kyllä mennyt millään ilveellä siihen rullalle, vaan jäi n. puoli senttiä puuttumaan vaikka painoi säädön pohjaan. Mutta sehän ei ole tietysti laitteen vika.

Eli ihan standardi 457mm nauhat tuohon menee, en tiedä meneekö 475mm edes vai olenko koko ajan lukenut väärin sen pituuden. Puuilon omaa nauhapakettia ei enää ole mistä kattoa.

:smoke: (herkempää saattaisi hävettää tässä vaiheessa)
 
Mitä mieltä porukka on tälläisestä keissistä:

Tilasin tv:n hobby hallin verkkokaupasta hintaan 1399e. Tuotteen kohdalla luki että toimitus arvio 2-5 päivää.
Kun olin tavaran laittanut ostoskoriin ja enää täytyi maksutapa valita, niin tilauksen yhteyteen oli ilmestynyt rivi jossa luki että arvioitu toimituspäivä 25.12.2021. No ajattelin että pystyn elämään tämän kanssa jos tilaus menisikin noin pitkäksi. Ilmeisesti hobby hallin tapana on laittaa ns. varman päälle tilauksen loppuvaiheessa tämä arvioitu toimituspäivä 14 päivän päähän jotta pystyvät siihen vetoamaan jos asiakkaat valittaa 2-5 päivän ylityksestä. Kokeilin useammalla eri tuotteella jossa oli mainittu toimitusaika 2-5 päivää, niin jokaisessa oli vastaava arvio toimitukselle (25.12.2021). Ehkä tässä kohtaa olisi pitänyt jo hälytyskellojen soida.

Meni pari päivää ja tänään sain ilmoituksen Hobby Hallilta, että valitettavasti ostamasi tuote on loppunut varastosta ja saat rahasi takasin.

Ajattelin vielä varmuden vuoksi käydä heidän verkkokaupasta katsomassa kyseistä tuotetta. Hetkeksi koko tuote oli poistunut koko verkkokaupasta, mutta nyt kun katsoin se on palannut takaisin mutta hintaan: 1699e.
Edelleen tuotteen yhteydessä lukee toimitusajaksi 2-5päivää. Kokeilin vielä laittaa kyseisen tuotteen uudestaan ostoskoriin ja katsoa mikä on tällä kertaa arvioitu toimituspäivä. Nyt arvioitu toimituspäivä on 21.12.2021 eli tasan 7 päivää siitä jos tekisi tänään tilauksen.

Nyt näyttää isosti siltä, että heillä on ollut hinnoitteluvirhe tässä kyseisessä tv:ssä jonka kerkesin ostamaan. Kuitenkaan kyseessä ei ole mikään räikeä virhe, koska esimerkiksi tilauspäivänä olisin voinut ostaa saman tv:n hintaan 1450e, kilpailijalta nopeammalla toimituksella.

Ilmeisesti kun he kertovat varaston loppuneen, niin he yrittävät tällä tavalla luistaa velvollisuuksistaan ja luottaa siihen ettei kuluttaja tiedä oikeuksiaan tai jaksa lähteä selvittelemään asiaa enempää.

Koska kuluttaja-asiamiehen verkkosivuilla sanotaan näin:

"Verkkokaupan tekemä tilauksen peruminen on sopimusrikkomus, sillä myyjä ei voi perusteettomasti livetä sopimuksesta yksipuolisella ilmoituksella. Sopimusrikkomuksen seurauksena on korvausvastuu.

Sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron. Oikeus tällaiseen korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Kuluttajan tulee kuitenkin ensin olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään ja vaatia tuotteen toimittamista.

Kuluttajan täytyy tehdä niin sanottu kateosto huolellisesti ja vahingot minimoiden. Korvausvastuun arviointiin vaikuttaa myös se, pystyykö myyjä osoittamaan, että tuotteen toimittamiselle on olemassa ylivoimainen este."

Sekä:
"Verkkokauppa ei voi vapautua sitovasta kaupasta edes tuotteiden loppumisen perusteella. Hinta voi sitoa, vaikka tuotetta ei olisi enää mistään saatavissa. Tällöin verkkokauppiaan on tarjottava vastaavaa tuotetta sovittuun hintaan. "

Laitoin nyt sähköpostia jossa kerroin että jos kerran he eivät kykene tilaamaani mallia lähettämään, niin vaihtoehtoisesti voin ottaa samalla hinnalla vastaavan tehoisen tv:n ja laitoin vielä linkit heidän verkkokaupasta löytyviin tv-malleihin jotka ovat tehoiltaan vastaavia.

Todennäköisesti sitten kun vastaavat, niin kieltäytyvät ehdotuksestani ja varsinainen kysymykseni onkin, että kannattaako tästä lähteä tekemään keissiä kuluttaja asiamiehen kanssa? Omasta mielestä olisin vahvoilla, mutta vaikea näistä on aina sanoa, sekä todennäköisesti tässä tulee aikaa menemään enkä tv:tä tule ihan lähiaikoina saamaan.

Helpointahan olisi vaan tilata kyseinen tv toisesta kaupasta, mutta tässä kävi sen verran mukavasti että tänä aikana kun sain vastauksen tilauksen peruuntumisesta, niin tuotetta ei ole missään enää vastaavalla hinnalla vaan joutuisin siitä 300e enemmän maksamaan.
Luin kyllä arvosteluita ennakkoon, mutta päätin ottaa tietoisen riskin. Itsellä on tapana lukea arvostelut, mutta myös huomioida se seikka, että aina ne joilla on negatiivisia kokemuksia pitävät huolen siitä että se näkyy ja kuuluu kaikkia kanavia pitkin, mutta ne joila positiivisia kokemuksia eivät tätä juurikaan sen enempää kaiuta. Hobby hallin tapauksessa pakko kyllä myöntää, että netistä löytyi poikkeuksellisen paljon negatiivisia kokemuksia eri keisseistä.

Tästä huolimatta päätin tehdä tilauksen, mutta tietenkin luottokorttia käyttäen, joten asialla ei lopupeleissä olisi suurta riskiä taloudellisesti, mutta mielipahan riski on olemassa iso. Mielipahan riski realisoitui ja nyt hetken asiaa pohdittuani, niin päätin että otan rahat ulos kyseisestä yrityksestä ja metsästän myöhemmin tarjouksen haluamastani telkkarista.

Vaikea ymmärtää miten tälläinen yritys on tehnyt jo pitkään ja järjestelmällisesti kauppaa tällä tavalla eikä Suomen viranomaisilla ole ilmeisesti rahkeita puuttua asiaan.


Päivitys vielä tähän omaan tapaukseeni Hobby Hallin kanssa.

Tänään sain rahat takaisin luottokortille ja onnekseni Verkkokauppa.com, sekä Power laittoivat juuri saman tv:n tarjoukseen mistä aikaisemmin tein diilit Hobby Hallin kanssa. Tein kaupat paikallisen Powerin kanssa ja nyt tv on kannettu kotiin ja olen tyytyväinen tähän ostokseen.

Samalla katsoin Hobby Hallin sivuilta mielenkiinnosta miten he mainostavat tällä hetkellä aiemmin heiltä ostamaani telkkaria. Yllättäen se on myös sinne tullut uudestaan tarjoukseen samalla 2-5 päivän toimitusajalla, mutta tarjous on 100e silti kalliimpi kuin mitä se oli ostaessani. Onneksi sain kuitenkin samaan aiemmin maksamaani hintaan tuotteen jo Powerista.

Jotenkin tuntuu että tämä on hyvin järjestelmällistä Hobby Hallin puolelta, eikä heitä kiinnostanut yhtään kun kuluttajanmiehestä heille mainitsin. Vaikka lähtökohtaisesti en tuomitse yrityksiä yhden huonon kokemuksen kautta, niin tässä täytyy sanoa, että kun kyseessä on heidän puolesta selkeästi tietoisesti valittu tapa toimia, niin nyt joudun tuomitsemaan. Ja kaiken lisäksi netti on vastaavia kokemuksia pullolaan, niin minun ja Hobby Hallin yhteistyöt oli tässä.

Olkaa varovaisia jos harkitsette ostoksia kyseisestä puljusta.
 
Sama homma kävi Powerin kanssa, hekään eivät palauttaneet toimituskuluja (2,90€). Tuo summa ei harmita niin paljoa kuin tuo Nurmon tapaus + maksoin lisäksi vielä palautuksen. Tuli takkiin kunnolla.
Power ei palauta toimituskuluja. As.palvelun vastaus: "Suoritettuja palveluita emme hyvitä joihin toimitukset kuuluvat. "
Näköjään näin voi "kiertää" tämänkin asian.
 
Power ei palauta toimituskuluja. As.palvelun vastaus: "Suoritettuja palveluita emme hyvitä joihin toimitukset kuuluvat. "
Näköjään näin voi "kiertää" tämänkin asian.

Ei kyllä laillisesti voi.
Tietty jos firmaa ei kiinnosta lakia noudattaa niin sillehän ei mitään voi muuta kuin riitauttaa asiaa niin pitkälle kuin pystyy ja viemään jokaisesta kusetuksesta tiedon kuluttajaviranomaisille. Yleensä sitten kun lakia on rikottu riittävästi niin kuluttaja-asiamies puuttuu menettelyyn ohjeistuksen, kieltojen ja uhkasakkojen muodossa.

Tosin suurin osa varmaan nöyrtyy tuossa eikä vie asiaa eteenpäin ja näin tämä laiton menettely saa jatkua vuodesta toiseen ilman että siitä tulee seurauksia.

Edit: lakipykälät on kuitenki asiassa varsin selkeät

KSL 17 § (30.12.2013/1211)
Suoritusten palauttaminen


... Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut suoritukset lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin elinkeinonharjoittajan tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta. ...

Jotta voisi vedota tuohon palvelupoikkeukseen, olisi ennen tilauksen täyttämistä ja palvelun suorittamista pyydettävä kuluttajalta nimeomainen suostumus palvelun toimittamisen aloittamiseen. Mikäli sitä ei ole tehty, ei kuluttajalla ole maksuvelvollisuutta aloitettua palvelua kohtaan.

KSL 19 § (9.7.2020/572)
Korvaus ennen peruuttamista suoritetusta palvelusta


Jos muuta kuin digitaalista sisältöä koskevan palvelun suorittaminen on aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä, kuluttajan on peruuttamistapauksessa maksettava peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä sopimuksen täyttämiseksi tehdystä suorituksesta elinkeinonharjoittajalle kohtuullinen korvaus. Korvauksen määrä lasketaan sopimuksen mukaisen kokonaishinnan perusteella. Jos kokonaishinta on kohtuuton, korvauksen määrä lasketaan kuluttajalle suoritetun palvelun markkina-arvon perusteella.


Kuluttajalla ei kuitenkaan ole maksuvelvollisuutta peruuttamisaikana kokonaan tai osittain suoritetusta palvelusta, jos elinkeinonharjoittaja on laiminlyönyt antaa hänelle 9 §:n 1 momentin 10 tai 12 kohdassa tarkoitetut tiedot tai jos elinkeinonharjoittaja on aloittanut sopimuksen täyttämisen peruuttamisaikana ilman 15 §:n 1 momentissa tarkoitettua kuluttajan nimenomaista pyyntöä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä laillisesti voi.
Tietty jos firmaa ei kiinnosta lakia noudattaa niin sillehän ei mitään voi muuta kuin riitauttaa asiaa niin pitkälle kuin pystyy ja viemään jokaisesta kusetuksesta tiedon kuluttajaviranomaisille. Yleensä sitten kun lakia on rikottu riittävästi niin kuluttaja-asiamies puuttuu menettelyyn ohjeistuksen, kieltojen ja uhkasakkojen muodossa.

Tosin suurin osa varmaan nöyrtyy tuossa eikä vie asiaa eteenpäin ja näin tämä laiton menettely saa jatkua vuodesta toiseen ilman että siitä tulee seurauksia.

Edit: lakipykälät on kuitenki asiassa varsin selkeät



Jotta voisi vedota tuohon palvelupoikkeukseen, olisi ennen tilauksen täyttämistä ja palvelun suorittamista pyydettävä kuluttajalta nimeomainen suostumus palvelun toimittamisen aloittamiseen. Mikäli sitä ei ole tehty, ei kuluttajalla ole maksuvelvollisuutta aloitettua palvelua kohtaan.

Kyselin asiasta lisää ja vastaus oli
" Hei,
Meidän edullisin toimitusvaihtoehto on toimitus lähimpään Power-myymälään joka on maksuton".
 
Kyselin asiasta lisää ja vastaus oli
" Hei,
Meidän edullisin toimitusvaihtoehto on toimitus lähimpään Power-myymälään joka on maksuton".
Vaikea nähdä miten etämyynnissä nouto laskettaisiin kuluttajasuojalain tarkoittamaksi edullisimmaksi vakiotoimitustavaksi...
 
Vaikea nähdä miten etämyynnissä nouto laskettaisiin kuluttajasuojalain tarkoittamaksi edullisimmaksi vakiotoimitustavaksi...

Samahan se on esim. verkkokaupassa ja monessa muussakin kaupassa esim. Gigantissa. Vaikka tilaisit netistä jos laitat että haluat noutaa tuotteen alueen X kaupasta se on ilmaista. Muuten sitten helposti maksaa, Suomen sisällä vähemmän ja ympäri maailmaa enemmän.

Samaten palautus ei maksa mitään jos vie itse kauppaan, mikäli haluaa jonkun kuriiripalvelun se maksaa palvelusta riippuen enemmän tai vähemmän.

Eli vaikka tuotteen voisikin "ilmaiseksi palauttaa 30 päivän ajan" se ei välttämättä (riippuen kaupasta, jotkut vaatekaupat kattavat) kata niitä postikuluja tai bensakuluja mitä sinulle tulee asiasta. Eivät myöskään korvaa käyttämääsi aikaa tai kokemaasi mielipahaa kuin ehkä tarjouskoodin tms. muodossa mitä tuntuvat muutenkin lähettelevän "-20% seuraavasta tilauksesta, jos tilaat päälle 50€ ilmaiset postikulut" tjsp.

Edit: Myös Jimm's taitaa olla suomalaisista vaihtoehdoista sellainen missä ei maksa mitään toimitus vaikka olisi postin kautta...
 
^^ Kannattaa muistaa, että jos kyse on 30vrk palautusoikeudesta tms, niin silloin kauppa saa sanella kaikki ehdot jotka palautukseen liittyy.

Gigantissakaan eivät eräällä kertaa tienneet että heidän pitää palauttaa postikulut, vaan mussutti vain heidän palautusoikeudesta ja sen ehdoista. Kun kerroin, että 14vrk aikana verkosta tehdyn ostoksen toimituskulut on lait palautettava, meni myyjät ihmeellisen näköiseksi, ja hyvittivät kulut niinkuin kuuluu. Olettivat siis että olen heidän tarjoamallaan palautusoikeusasialla liikkeellä
 
Samahan se on esim. verkkokaupassa ja monessa muussakin kaupassa esim. Gigantissa. Vaikka tilaisit netistä jos laitat että haluat noutaa tuotteen alueen X kaupasta se on ilmaista. Muuten sitten helposti maksaa, Suomen sisällä vähemmän ja ympäri maailmaa enemmän.

Samaten palautus ei maksa mitään jos vie itse kauppaan, mikäli haluaa jonkun kuriiripalvelun se maksaa palvelusta riippuen enemmän tai vähemmän.

Eli vaikka tuotteen voisikin "ilmaiseksi palauttaa 30 päivän ajan" se ei välttämättä (riippuen kaupasta, jotkut vaatekaupat kattavat) kata niitä postikuluja tai bensakuluja mitä sinulle tulee asiasta. Eivät myöskään korvaa käyttämääsi aikaa tai kokemaasi mielipahaa kuin ehkä tarjouskoodin tms. muodossa mitä tuntuvat muutenkin lähettelevän "-20% seuraavasta tilauksesta, jos tilaat päälle 50€ ilmaiset postikulut" tjsp.

Edit: Myös Jimm's taitaa olla suomalaisista vaihtoehdoista sellainen missä ei maksa mitään toimitus vaikka olisi postin kautta...
Käytännössä kaikissa isommissa verkkokaupoissa palautus lienee postillakin ilmaista vaikka kuluttajansuojalaki ei enää vaadikaan ilmaisia palautuksia 14 vuorokauden ajan. Tässä nyt ei kuitenkaan ollut palautuksen kuluista kyse vaan alkuperäisten toimituskulujen palautuksesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom