Onko KS Keskisuomalainen, Kymen sanomat vai Kainuun sanomat?Onko sillä merkitystä? Noh, KS Keskiviikko..
e. Vai kenties Kouvolan sanomat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko KS Keskisuomalainen, Kymen sanomat vai Kainuun sanomat?Onko sillä merkitystä? Noh, KS Keskiviikko..
Onko KS Keskisuomalainen, Kymen sanomat vai Kainuun sanomat?
e. Vai kenties Kouvolan sanomat
Kävin kysymässä tätä Tampereella liikkeessä ja sanoivat, että pitää tehdä reklamaatio Telian nettisivuille, koska heidän järjestelmästään ei saa ulos tuollaista hintaa. Lisäksi heti kun vähän mainitsi kuluttajan oikeuksista (ihan rauhallisesti siis), niin myyjä sanoi heti jostain asianajajasta jotain. Vitutuskäyrän nouseminen oli silmin nähtävä. Myyjä myös sanoi, että tuollaisen mainoksen voi kuka tahansa tehdä. Eikai se nyt niin voi olla, että heti kun on hyvä alennus lehdessä, niin sanotaan ettei ole oma mainos..??
Paikallisessa mainoslehtisessä, alkaen perjantaina. Joutuuko ne myymään tuohon hintaan jos meen vonkaa ..
Kävin kysymässä tätä Tampereella liikkeessä ja sanoivat, että pitää tehdä reklamaatio Telian nettisivuille, koska heidän järjestelmästään ei saa ulos tuollaista hintaa. Lisäksi heti kun vähän mainitsi kuluttajan oikeuksista (ihan rauhallisesti siis), niin myyjä sanoi heti jostain asianajajasta jotain. Vitutuskäyrän nouseminen oli silmin nähtävä. Myyjä myös sanoi, että tuollaisen mainoksen voi kuka tahansa tehdä. Eikai se nyt niin voi olla, että heti kun on hyvä alennus lehdessä, niin sanotaan ettei ole oma mainos..??
No koitan tehdä reklamaation ja katsotaan mitä käy. Kuitenkaan ei ole maailmanloppu vaikkei tuolta mitään saisi
Ei ole pitkä aika kun dna:lla oli iphone 12 minin ja iphone 11 hinnat mennyt johonkin lehteen väärinpäin ja silti myivät ”liian halpaan” hintaan.Tuohan on päivänselvästi "ladottu" väärin, kun heittää 100e, eli vastuu siirtyy mainoksen tekijälle, joka tuskin hyvittää äyriäkään. Telialla ei ole tuon virheen kanssa mitään tekemistä. Jos virhe olisi Telian omilla sivuilla, niin tilanne olisi toinen.
Ei ole pitkä aika kun dna:lla oli iphone 12 minin ja iphone 11 hinnat mennyt johonkin lehteen väärinpäin ja silti myivät ”liian halpaan” hintaan.
Joku aika sitten olin lenkkareita ostamassa ja eksyin Altra Kengät Shop - Altra Lenkkarit,Juoksukengät,Polkujuoksukengät Outlet Suomi sivustolle. Toimitusehdot oli niin epäilyttävät että jätin tilaamatta. Nyt kaverini kertoi tilanneensa kengät https://icebugsuomi.fi sivustolta joka näyttäisi olevan täysin samalla pohjalla tehty sivu.
Hänelle tuli kenkien sijasta lippalakki kiinasta. Mitähän voi tehdä jos tulee skämmätyksi nuin? Kummallista että näitä sivuja ei saada alas. Ihmetyttää myös miksi edes lähettivät lippiksen.
Kiitoksia, laitan viestisi eteenpäin hänelle. Melkoista säätämistä mutta jos harvoin tilaa mitään netistä niin ymmärrän että voi tulla vedätetyksi. Nuo toimitus ja palautus sivut on kyllä huvittavat. "Me Tarjoaa Käyttäjille Ainoastaan Informaatiota. Me Ei Toimi Itse Jälleenmyyjänä." jne.Ottaa omaan luottokorttiyhtiöön yhteyttä ja kertoo mitä kävi, niin ne hyvittää.
Ainakin Mobileshop mainitaan täällä useampaan kertaan:Onko tietoa mikä myyjä oli tehnyt huijauksia Cdonissa?
Onko tietoa mikä myyjä oli tehnyt huijauksia Cdonissa? Itsellekin tulossa sieltä tavaraa, niin olisi mielenkiintoista tietää. Onneksi otin laskulla...
DI: Huijarikauppiaasta miljoonavahingot Cdonin asiakkaille
Cdonin asiakkailta on huijattu jopa kahden miljoonan euron edestä Black Friday -huumassa.www.is.fi
inurl:https://cdon.se/merchant/
inurl:https://cdon.fi/merchant/
Ainakin Mobileshop mainitaan täällä useampaan kertaan:
CDON Sverige - Nordens största marknadsplats! bedömdes som "Bra" med 3,8 / 5 på Trustpilot
Håller du med om TrustScoren för CDON Sverige - Nordens största marknadsplats!? Dela med dig av din åsikt idag och läs vad 64 687 andra kunder redan har skrivit.se.trustpilot.com
Joku paremmin ruotsia osaava voisi katsoa, oliko tuolla muita mainittu.
Ei tämä PlayStation 5 myyjäkään vaikuta kovin luotettavalta 1266 € tarjoushintoineen:
Miten helvetissä tavara ehditään lähetää jos perutetaan tunnin sisällä tilaus?Kolme viikkoa mennyt siitä kun tilauksen peruin Elisalta, kaksi viikkoa sitten palautettu ja vastaanotettu siellä päässä eikä vieläkään tilausta peruttu ja ekalla laskulla jo eräpäiväkin huomenna.
Ottanut tästä jo varmaan 3 kertaa yhteyttä chatissa. Viimeksi sanottiin että joo, siinä voi mennä 3-5 päivää että perutaan. Otin taas tänään chattiin yhteyttä ja sanottiin että joo kyllä siinä voi pari viikkoa mennä, mutta olisihan tuon jo luullu peruuntuvan. Sanoi, että mulle soitetaan huomenna kyseisestä asiasta ja selvitellään. Mitähän helvetin selvittämistä tuossa on kun tilaus on peruttu tunnin sisään tilauksesta, en ole missään välissä ottanut tilausta vastaan, ja se on jo palautettu sinne.
Huomenna varmaan hierovat nännejään ja sanovat, että ei kyllä millään voida perua kun ei meille mitään palautusta ole tullut - muthei mites noi sun liittymäasiat, pannaanko meidän liittymää tulemaan tässä samalla?
Vertailuna tänään Delenordicille palautunut TV-lattiajalusta (ostin toisen mallin) ja rahat takaisin parin tunnin sisään. Elisa boikottiin.
Tarkemmin ottaen tais olla 40min sisään. Perustelu oli, että on jo pakattu, niin kyllä se nyt lähtee matkaan tänään.Miten helvetissä tavara ehditään lähetää jos perutetaan tunnin sisällä tilaus?
Turha noiden virolaisten kanssa on edes yrittää vängätä.Mitä mieltä porukka on tälläisestä keissistä:
Ei paranna hobbyhallin tilannetta, mutta ei vastaa jimssikään kuluttajaneuvojalleHobbyhall on vedättäjä joka viisveisaa kuluttajan oikeuksista ja kuluttajaviranomaisten ohjeista.
Eskaloisin tapauksen kuluttajaneuvontaan/vast jotta heille jää joku jälki siitä, mutta en pidättelisi hengitystä tuloksen suhteen. Omassa tapauksessani eivät yksinkertaisesta vastanneet mihinkään asiaa käsittelevän tahon yhteydenottoihin.
Maininta eri arvostelusivuilla, foorumeilla ja kavereille on varmaan tehokkainta mitä tässä on tehtävissä.
Olen antanut tapauksen tiedoksi KKV:lle, mutta en ole vaatinut lautakunnan käsittelyä. Rikollisten kanssa asioidessa edes pätevä juristi ei saa asioita etenemään.
(Ihmetyttää kyllä, miksi sieltä monet edelleen tilailevat ja sitten vinkuvat, vaikka joka paikassa on tietoa kuinka huonosti asiat usein sujuvat kyseisen yrityksen kanssa.)
Pari vuotta on lyhyt aika viranomaisille. Hobby Hall siirtyi siis virolaisille 2019 ja siitä nämä ongelmat vasta alkoivat.Luin kyllä arvosteluita ennakkoon, mutta päätin ottaa tietoisen riskin. Itsellä on tapana lukea arvostelut, mutta myös huomioida se seikka, että aina ne joilla on negatiivisia kokemuksia pitävät huolen siitä että se näkyy ja kuuluu kaikkia kanavia pitkin, mutta ne joila positiivisia kokemuksia eivät tätä juurikaan sen enempää kaiuta. Hobby hallin tapauksessa pakko kyllä myöntää, että netistä löytyi poikkeuksellisen paljon negatiivisia kokemuksia eri keisseistä.
Tästä huolimatta päätin tehdä tilauksen, mutta tietenkin luottokorttia käyttäen, joten asialla ei lopupeleissä olisi suurta riskiä taloudellisesti, mutta mielipahan riski on olemassa iso. Mielipahan riski realisoitui ja nyt hetken asiaa pohdittuani, niin päätin että otan rahat ulos kyseisestä yrityksestä ja metsästän myöhemmin tarjouksen haluamastani telkkarista.
Vaikea ymmärtää miten tälläinen yritys on tehnyt jo pitkään ja järjestelmällisesti kauppaa tällä tavalla eikä Suomen viranomaisilla ole ilmeisesti rahkeita puuttua asiaan.
Mikä noissa työkaluissa on käytäntö sen suhteen, miten kauan sopivia kulutusosia pitää saada laitteen myynnin päättymisen jälkeen. Puuilo vaikuttaa tehneen kohtalaisen kusisen tempun, kun veti myynnistä sekä kapeanauhaisen nauhahiomakoneensa, että siihen sopivat 475mm hiomanauhat yhtä aikaa. Eihän tuo monen kympin kone ollut (40e), mutta n. kuukauden käyttöaika tuntuu kohtuuttoman lyhyeltä, kun noita 13x475mm nauhoja ei nyt sitten saa käytännössä mistään, kun olivat jotain heidän proprietary kokoa ilmeisesti, edes ebaysta ei löytynyt.
Kyseessä nimenomaan 475mm nauha, ei 457mm mikä on paljon yleisempi koko. Ei sovi tuo lyhyempi siihen, kokeiltu on.
Joo, tyhmää ostaa tuollaista poropietarikokoa käyttävää konetta (myönnän että sekoitin 475 ja 457 ostovaiheessa), mutta menikö tuo nyt muuten ihan oikein kun kyseessä ei ollut mikään poistotuote tai muutenkaan vihjattu tuen päättymisestä mitenkään. 30vrk palautusoikeuden käyttäisin muuten yhtä häpeilemättä vaikka on käytetty laite, mutta viikolla tai parilla jo ummessa, kun huomasin että nauhojapa ei enää saakaan.
Pari vuotta on lyhyt aika viranomaisille. Hobby Hall siirtyi siis virolaisille 2019 ja siitä nämä ongelmat vasta alkoivat.
Ennen sitä eli Stockmannin aikana HH toimi hyvinkin asiallisesti.
SGN Group osti suomalaisen verkkokauppayrityksen Hobby Hallin tammikuussa 2017. Maaliskuussa 2018 Hobby Hall yhdistyi Viron suurimman verkkokaupan Hansapostin kanssa. Vuoden 2019 alussa Hobby Hallin operatiivisesta toiminnasta luovuttiin ja SGN Group jäi vähemmistöosakkaaksi.
Sänkyä yritetty ostaa ja lasku olisi pitänyt maksaa kun soitti sinne mutta sänkyä ei koskaan postitettu lupauksista huolimattaHobbyhall on vedättäjä joka viisveisaa kuluttajan oikeuksista ja kuluttajaviranomaisten ohjeista.
Eskaloisin tapauksen kuluttajaneuvontaan/vast jotta heille jää joku jälki siitä, mutta en pidättelisi hengitystä tuloksen suhteen. Omassa tapauksessani eivät yksinkertaisesta vastanneet mihinkään asiaa käsittelevän tahon yhteydenottoihin.
Maininta eri arvostelusivuilla, foorumeilla ja kavereille on varmaan tehokkainta mitä tässä on tehtävissä.
Olikos se asiakaspalvelu@gigantti.fi.Onko Giganttiin sähköpostia tms? Ostin tuon OneBlade Pro partakoneen ja hain sen. Maksoi haettaessa. Nyt on jo kahtena päivänä tullut tekstiviestejä että se on haettavissa. Ilmeisesti on jäänyt nouto kirjaamatta. Ajattelin kertoa Gigantille että on jo haettu mutta chattiin ei voi edes jonottaa kun on kuulemma yli puolen tunnin jono. Joku vaivaton sähköposti olisi paras. En hirveästi jaksa nähdä vaivaa kun on heidän moka mutta jos helposti käy niin turha aiheuttaa lisävaivaa kaupalle.
Vuosi sitten yritin siellä tiskillä selittää muistitikkua hakemassa oltuani, etten ota maksamiani oculus quest 2 vr laseja, sillä olin ne saanut jo pari viikkoa aiemmin. Edelleen olen toivossa, että en maksanut aiemmin hakemiani noudon yhteydessä uudelleen ja jätin maksamani noutamattaOnko Giganttiin sähköpostia tms? Ostin tuon OneBlade Pro partakoneen ja hain sen. Maksoi haettaessa. Nyt on jo kahtena päivänä tullut tekstiviestejä että se on haettavissa. Ilmeisesti on jäänyt nouto kirjaamatta. Ajattelin kertoa Gigantille että on jo haettu mutta chattiin ei voi edes jonottaa kun on kuulemma yli puolen tunnin jono. Joku vaivaton sähköposti olisi paras. En hirveästi jaksa nähdä vaivaa kun on heidän moka mutta jos helposti käy niin turha aiheuttaa lisävaivaa kaupalle.
Veljellä oli sama keissi ipadin koteloa hakiessa. Yritettiin tyrkätä toista ipadia mukaan, jonka oli viikko takaperin saanut. Aika jännä, että noin pääsee käymään, varsinkin kun luulisi Applen tuotteissa olevan joku sarjanumero- tai IMEI-seuranta (sillä kun voi tsekata esimerkiksi takuuajan).Vuosi sitten yritin siellä tiskillä selittää muistitikkua hakemassa oltuani, etten ota maksamiani oculus quest 2 vr laseja, sillä olin ne saanut jo pari viikkoa aiemmin. Edelleen olen toivossa, että en maksanut aiemmin hakemiani noudon yhteydessä uudelleen ja jätin maksamani noutamatta
Olikos se asiakaspalvelu@gigantti.fi.
E. Ainakin kesäkuussa joku oli maininnut tässä ketjussa tuon osoitteen.
Tähän vähän päivitystä. Kkv:n kanta oli, että pitäisi palauttaa. Firma ei suostunut ja nyt on vetämässä valitus kuluttajariitalautakunnalle. Taitaa silti kulut jäädä saamatta. Firma: Nurmon autopurkaamo.Palautin tuotteen jonka postikulut olivat ostaessa 35e. Palauttamisen maksoin toki itse, mutta firma ei palauttanut alkuperäisiä toimituskuluja. Menikö oikein?
Voi olettaa, muttei se niin ole. Kysyin joskus myymälästä juurikin tuota, niin se viittaa vain siihen, että he mainostavat tuotetta lehdessä tai tv:ssä…Siitä Powerilta Iphone 13 "kampanjahintaan".
Apple iPhone 13 128 Gt, Tähtivalkea - Power.fi
www.power.fi
Minusta sana kampanja antaa ymmärtää, että kysymyksessä olisi alennettu hinta.
Liikutaan varmaan rajamailla onko tuo ok? Kyllä tuosta ainakin itselle tulee se käsitys, että kun tuote on kampanjassa se on automaattisesti tavallista edullisempi. Alennusilmaisut markkinoinnissa – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Mitä mieltä porukka on tälläisestä keissistä:
Tilasin tv:n hobby hallin verkkokaupasta hintaan 1399e. Tuotteen kohdalla luki että toimitus arvio 2-5 päivää.
Kun olin tavaran laittanut ostoskoriin ja enää täytyi maksutapa valita, niin tilauksen yhteyteen oli ilmestynyt rivi jossa luki että arvioitu toimituspäivä 25.12.2021. No ajattelin että pystyn elämään tämän kanssa jos tilaus menisikin noin pitkäksi. Ilmeisesti hobby hallin tapana on laittaa ns. varman päälle tilauksen loppuvaiheessa tämä arvioitu toimituspäivä 14 päivän päähän jotta pystyvät siihen vetoamaan jos asiakkaat valittaa 2-5 päivän ylityksestä. Kokeilin useammalla eri tuotteella jossa oli mainittu toimitusaika 2-5 päivää, niin jokaisessa oli vastaava arvio toimitukselle (25.12.2021). Ehkä tässä kohtaa olisi pitänyt jo hälytyskellojen soida.
Meni pari päivää ja tänään sain ilmoituksen Hobby Hallilta, että valitettavasti ostamasi tuote on loppunut varastosta ja saat rahasi takasin.
Ajattelin vielä varmuden vuoksi käydä heidän verkkokaupasta katsomassa kyseistä tuotetta. Hetkeksi koko tuote oli poistunut koko verkkokaupasta, mutta nyt kun katsoin se on palannut takaisin mutta hintaan: 1699e.
Edelleen tuotteen yhteydessä lukee toimitusajaksi 2-5päivää. Kokeilin vielä laittaa kyseisen tuotteen uudestaan ostoskoriin ja katsoa mikä on tällä kertaa arvioitu toimituspäivä. Nyt arvioitu toimituspäivä on 21.12.2021 eli tasan 7 päivää siitä jos tekisi tänään tilauksen.
Nyt näyttää isosti siltä, että heillä on ollut hinnoitteluvirhe tässä kyseisessä tv:ssä jonka kerkesin ostamaan. Kuitenkaan kyseessä ei ole mikään räikeä virhe, koska esimerkiksi tilauspäivänä olisin voinut ostaa saman tv:n hintaan 1450e, kilpailijalta nopeammalla toimituksella.
Ilmeisesti kun he kertovat varaston loppuneen, niin he yrittävät tällä tavalla luistaa velvollisuuksistaan ja luottaa siihen ettei kuluttaja tiedä oikeuksiaan tai jaksa lähteä selvittelemään asiaa enempää.
Koska kuluttaja-asiamiehen verkkosivuilla sanotaan näin:
"Verkkokaupan tekemä tilauksen peruminen on sopimusrikkomus, sillä myyjä ei voi perusteettomasti livetä sopimuksesta yksipuolisella ilmoituksella. Sopimusrikkomuksen seurauksena on korvausvastuu.
Sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron. Oikeus tällaiseen korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Kuluttajan tulee kuitenkin ensin olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään ja vaatia tuotteen toimittamista.
Kuluttajan täytyy tehdä niin sanottu kateosto huolellisesti ja vahingot minimoiden. Korvausvastuun arviointiin vaikuttaa myös se, pystyykö myyjä osoittamaan, että tuotteen toimittamiselle on olemassa ylivoimainen este."
Sekä:
"Verkkokauppa ei voi vapautua sitovasta kaupasta edes tuotteiden loppumisen perusteella. Hinta voi sitoa, vaikka tuotetta ei olisi enää mistään saatavissa. Tällöin verkkokauppiaan on tarjottava vastaavaa tuotetta sovittuun hintaan. "
Laitoin nyt sähköpostia jossa kerroin että jos kerran he eivät kykene tilaamaani mallia lähettämään, niin vaihtoehtoisesti voin ottaa samalla hinnalla vastaavan tehoisen tv:n ja laitoin vielä linkit heidän verkkokaupasta löytyviin tv-malleihin jotka ovat tehoiltaan vastaavia.
Todennäköisesti sitten kun vastaavat, niin kieltäytyvät ehdotuksestani ja varsinainen kysymykseni onkin, että kannattaako tästä lähteä tekemään keissiä kuluttaja asiamiehen kanssa? Omasta mielestä olisin vahvoilla, mutta vaikea näistä on aina sanoa, sekä todennäköisesti tässä tulee aikaa menemään enkä tv:tä tule ihan lähiaikoina saamaan.
Helpointahan olisi vaan tilata kyseinen tv toisesta kaupasta, mutta tässä kävi sen verran mukavasti että tänä aikana kun sain vastauksen tilauksen peruuntumisesta, niin tuotetta ei ole missään enää vastaavalla hinnalla vaan joutuisin siitä 300e enemmän maksamaan.
Luin kyllä arvosteluita ennakkoon, mutta päätin ottaa tietoisen riskin. Itsellä on tapana lukea arvostelut, mutta myös huomioida se seikka, että aina ne joilla on negatiivisia kokemuksia pitävät huolen siitä että se näkyy ja kuuluu kaikkia kanavia pitkin, mutta ne joila positiivisia kokemuksia eivät tätä juurikaan sen enempää kaiuta. Hobby hallin tapauksessa pakko kyllä myöntää, että netistä löytyi poikkeuksellisen paljon negatiivisia kokemuksia eri keisseistä.
Tästä huolimatta päätin tehdä tilauksen, mutta tietenkin luottokorttia käyttäen, joten asialla ei lopupeleissä olisi suurta riskiä taloudellisesti, mutta mielipahan riski on olemassa iso. Mielipahan riski realisoitui ja nyt hetken asiaa pohdittuani, niin päätin että otan rahat ulos kyseisestä yrityksestä ja metsästän myöhemmin tarjouksen haluamastani telkkarista.
Vaikea ymmärtää miten tälläinen yritys on tehnyt jo pitkään ja järjestelmällisesti kauppaa tällä tavalla eikä Suomen viranomaisilla ole ilmeisesti rahkeita puuttua asiaan.
Power ei palauta toimituskuluja. As.palvelun vastaus: "Suoritettuja palveluita emme hyvitä joihin toimitukset kuuluvat. "Sama homma kävi Powerin kanssa, hekään eivät palauttaneet toimituskuluja (2,90€). Tuo summa ei harmita niin paljoa kuin tuo Nurmon tapaus + maksoin lisäksi vielä palautuksen. Tuli takkiin kunnolla.
Power ei palauta toimituskuluja. As.palvelun vastaus: "Suoritettuja palveluita emme hyvitä joihin toimitukset kuuluvat. "
Näköjään näin voi "kiertää" tämänkin asian.
KSL 17 § (30.12.2013/1211)
Suoritusten palauttaminen
... Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut suoritukset lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin elinkeinonharjoittajan tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta. ...
KSL 19 § (9.7.2020/572)
Korvaus ennen peruuttamista suoritetusta palvelusta
Jos muuta kuin digitaalista sisältöä koskevan palvelun suorittaminen on aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä, kuluttajan on peruuttamistapauksessa maksettava peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä sopimuksen täyttämiseksi tehdystä suorituksesta elinkeinonharjoittajalle kohtuullinen korvaus. Korvauksen määrä lasketaan sopimuksen mukaisen kokonaishinnan perusteella. Jos kokonaishinta on kohtuuton, korvauksen määrä lasketaan kuluttajalle suoritetun palvelun markkina-arvon perusteella.
Kuluttajalla ei kuitenkaan ole maksuvelvollisuutta peruuttamisaikana kokonaan tai osittain suoritetusta palvelusta, jos elinkeinonharjoittaja on laiminlyönyt antaa hänelle 9 §:n 1 momentin 10 tai 12 kohdassa tarkoitetut tiedot tai jos elinkeinonharjoittaja on aloittanut sopimuksen täyttämisen peruuttamisaikana ilman 15 §:n 1 momentissa tarkoitettua kuluttajan nimenomaista pyyntöä.
Ei kyllä laillisesti voi.
Tietty jos firmaa ei kiinnosta lakia noudattaa niin sillehän ei mitään voi muuta kuin riitauttaa asiaa niin pitkälle kuin pystyy ja viemään jokaisesta kusetuksesta tiedon kuluttajaviranomaisille. Yleensä sitten kun lakia on rikottu riittävästi niin kuluttaja-asiamies puuttuu menettelyyn ohjeistuksen, kieltojen ja uhkasakkojen muodossa.
Tosin suurin osa varmaan nöyrtyy tuossa eikä vie asiaa eteenpäin ja näin tämä laiton menettely saa jatkua vuodesta toiseen ilman että siitä tulee seurauksia.
Edit: lakipykälät on kuitenki asiassa varsin selkeät
Jotta voisi vedota tuohon palvelupoikkeukseen, olisi ennen tilauksen täyttämistä ja palvelun suorittamista pyydettävä kuluttajalta nimeomainen suostumus palvelun toimittamisen aloittamiseen. Mikäli sitä ei ole tehty, ei kuluttajalla ole maksuvelvollisuutta aloitettua palvelua kohtaan.
Vaikea nähdä miten etämyynnissä nouto laskettaisiin kuluttajasuojalain tarkoittamaksi edullisimmaksi vakiotoimitustavaksi...Kyselin asiasta lisää ja vastaus oli
" Hei,
Meidän edullisin toimitusvaihtoehto on toimitus lähimpään Power-myymälään joka on maksuton".
Vaikea nähdä miten etämyynnissä nouto laskettaisiin kuluttajasuojalain tarkoittamaksi edullisimmaksi vakiotoimitustavaksi...
Käytännössä kaikissa isommissa verkkokaupoissa palautus lienee postillakin ilmaista vaikka kuluttajansuojalaki ei enää vaadikaan ilmaisia palautuksia 14 vuorokauden ajan. Tässä nyt ei kuitenkaan ollut palautuksen kuluista kyse vaan alkuperäisten toimituskulujen palautuksesta.Samahan se on esim. verkkokaupassa ja monessa muussakin kaupassa esim. Gigantissa. Vaikka tilaisit netistä jos laitat että haluat noutaa tuotteen alueen X kaupasta se on ilmaista. Muuten sitten helposti maksaa, Suomen sisällä vähemmän ja ympäri maailmaa enemmän.
Samaten palautus ei maksa mitään jos vie itse kauppaan, mikäli haluaa jonkun kuriiripalvelun se maksaa palvelusta riippuen enemmän tai vähemmän.
Eli vaikka tuotteen voisikin "ilmaiseksi palauttaa 30 päivän ajan" se ei välttämättä (riippuen kaupasta, jotkut vaatekaupat kattavat) kata niitä postikuluja tai bensakuluja mitä sinulle tulee asiasta. Eivät myöskään korvaa käyttämääsi aikaa tai kokemaasi mielipahaa kuin ehkä tarjouskoodin tms. muodossa mitä tuntuvat muutenkin lähettelevän "-20% seuraavasta tilauksesta, jos tilaat päälle 50€ ilmaiset postikulut" tjsp.
Edit: Myös Jimm's taitaa olla suomalaisista vaihtoehdoista sellainen missä ei maksa mitään toimitus vaikka olisi postin kautta...