- Liittynyt
- 08.05.2019
- Viestejä
- 1 405
Toinen ihmetys oli, ettei saanut rahoja kun ei ollut juuri sitä maksukorttia mukana, jolla tuote oli maksettu.
Täysin normaali käytäntö useimmissa paikoissa. Ensi kerralla tiedät.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toinen ihmetys oli, ettei saanut rahoja kun ei ollut juuri sitä maksukorttia mukana, jolla tuote oli maksettu.
Mutta onko se LAILLISTA?
Saahan kuka tahansa kuittia vastaan sen lahjakortinkin? Eli onko KKVssä maininta että vain alkuperäisellä maksuvälineellä palautus tai sitten lahjakortti? Ei vaikuta muhun kun maksan kaiken käteisellä.
Saahan kuka tahansa kuittia vastaan sen lahjakortinkin? Eli onko KKVssä maininta että vain alkuperäisellä maksuvälineellä palautus tai sitten lahjakortti? Ei vaikuta muhun kun maksan kaiken käteisellä. Ja miksi ne rahat pitäisi alkuperäiselle ostajalle siis mennä, kyllähän tavara on voinut jo päivässä parissa vaihtaa omistajaa?
Yrityksen on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt. Maksun palauttamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain kuluttajan suostumuksella.
Miksi se on lähetetty huoltoon?Palautin TV:n verkkokauppa.comiin ja käsittelevät vihdoin yli 2 viikon päästä palautuksen. Sanoo että palautusoikeus ummessa. Tuotteen palautusprosessi aloitettu ihan palautusoikeuden aikana. Lähettivät huoltoon. Mitähän pitäisi tehdä? Ja sanovat että ohjekirja puuttuu, mutta olen varma että laitoin mukaan.
En tiedä, lähettivät jostain syystä sinne? Kirjoitin lappuun erikseen että palautus. Verkkokaupan chatissa pitäisi näkyä kun pyysin noutoa telkkarille. Jos verkkis ei suostu yhteistyöhön, kehen otan yhteyttä? Iso raha 700€ kiinni telkkarissa jonka palautin aikoja sittenMiksi se on lähetetty huoltoon?
Jos löytyy sähköpostit tai muut kuittaukset palautuksesta se on sitten selvä.
En tiedä, lähettivät jostain syystä sinne? Kirjoitin lappuun erikseen että palautus. Verkkokaupan chatissa pitäisi näkyä kun pyysin noutoa telkkarille. Jos verkkis ei suostu yhteistyöhön, kehen otan yhteyttä? Iso raha 700€ kiinni telkkarissa jonka palautin aikoja sitten
Oli siinä vielä sen verkkiksen oma 30pv palautusoikeus. Näky tilitiedoista ja kun tein palautuksen oli 7 pv jäljellä vielä. Posti haki saman viikon torstaina, jolloin oli myös palautusoikeutta jäljellä.Ehkä siellä on joku asiakaspalvelija joka ei osaa lukea tai laskea.
Koska ostit telkkarin ja koska palautit? Sillähän se selviää.
Onko tuosta Postista mitään kuittia tai vastaavaa?Oli siinä vielä sen verkkiksen oma 30pv palautusoikeus. Näky tilitiedoista ja kun tein palautuksen oli 7 pv jäljellä vielä. Posti haki saman viikon torstaina, jolloin oli myös palautusoikeutta jäljellä.
Postilta en saanut mitään kuittia. Mutta eiköhän voi saada jos kysyy? Verkkokauppa tilasi sen noudon minulle, niin luulisi että niillä näkyy. Mutta ei taida näkyä kun juuri tällä viikolla kysyin palautuksen tilannetta ja eivät auttaneet koska ei seurantakoodia. Tai ei jaksanut etsiä.Onko tuosta Postista mitään kuittia tai vastaavaa?
Koska sillä voit todistaa, että tämä on palautus. Pitääkö noihin vielä laittaa se palautuslomake mukaan?
Tuliko Posti siis kotoa noutamaan tämän paketin? Eivätkä antaneet kuittia tai mitään?Postilta en saanut mitään kuittia. Mutta eiköhän voi saada jos kysyy? Verkkokauppa tilasi sen noudon minulle, niin luulisi että niillä näkyy. Mutta ei taida näkyä kun juuri tällä viikolla kysyin palautuksen tilannetta ja eivät auttaneet koska ei seurantakoodia. Tai ei jaksanut etsiä.
Pakkaukseen piti teippaa paperi onko palautus vai huolto, jos palautus niin tilinro ja yhteystiedot.
Kysyn huomenna chatissa apua, kyllä tosi paska maku jää että viivästellään palautuksen käsittelyssä ja lähetetään huoltoon. En ole voinut ostaa uutta telkkaria koska rahat kiinni.
Jos verkkis ei suostu yhteistyöhön, voikohan KKV auttaa tässä koska kaupan oma palautusoikeus eikä lain määräämä?
Kotoa tuli noutamaan koska 55" TV. Verkkiksen chatissa sovittiinTuliko Posti siis kotoa noutamaan tämän paketin? Eivätkä antaneet kuittia tai mitään?
Olitko jonkin chatin kautta verkkokauppaan yhteydessä vaiko sähköpostin?
Joo, jos ei mitään ole olemassa, niin sitten vaan Postiin kyselyä kun tiedät päivän ja ajan, niin saisiko kuitin, että nouto tehty.Kotoa tuli noutamaan koska 55" TV. Verkkiksen chatissa sovittiin
Mutta jos nyt ainoa tapa on kuljettaa henkilökohtaisesti paikalle niin mitä voin silloin vaatia korvausta, kun takuun pitäisi olla maksuton? 44c/km + aika?
Ensisijaisesti kaupan ehdoilla, mutta voit lähettää myös suoraan huoltoon lomakkeen ja kuittikopion kera:
Toi korvaus muistaakseni lasketaan halvimman julkisen liikenteen mukaan, eli tapauksesta riippuen esimerkiksi paikallisliikenteen kertalippu. Sulla on matkaa sen verran että kannattaa ainakin netistä katsoa miten halvalla omat julkiset kulkee vai onko niitä edes saatavilla.
mikäli voisivat sen verran vaivautua että voin lähettää tuon suoraan esim. huoltoon, vaikka omalla kustannuksella.
Niin haluatko nyt vain hoitaa takuun vai vängätä kaupan kanssa? Lomakkeessa on ohjeet tuolle itsekin ehdottamalle tavalle.Haluan tällä vain pienen vipuvarren kauppaa kohtaan, jos tiedän mitä voin vaatia, jotta tämäkin takuuasia saadaan menemään järkevästi.
Niin haluatko nyt vain hoitaa takuun vai vängätä kaupan kanssa? Lomakkeessa on ohjeet tuolle itsekin ehdottamalle tavalle.
Käsittääkseni myyjä vastaa toimituskuluista, jos he ovat lähettäneet tuotteen sinulle. Mikäli se on ostettu cm myymälästä, niin eihän se voi olla myyjän vastuulla maksaa sitä, että tuote palautetaan myymälään ?
Käsittääkseni myyjä vastaa toimituskuluista, jos he ovat lähettäneet tuotteen sinulle. Mikäli se on ostettu cm myymälästä, niin eihän se voi olla myyjän vastuulla maksaa sitä, että tuote palautetaan myymälään ?
Siellä ollaan totuttu että tavara myydään kassan kautta ja kannetaan takaisin neuvonnan tiskille kun jotain hajoaa. Sitten kun tulee vakiosta poikkeava tapaus, kukaan ei enää muista mitä pitäis tehdä.
Verkkokauppamyyntiä tekevissä firmoissa nää onkin yleensä paremmin hallussa.
Ainakin Samsungilla tuo firma vaatii GDPR-syistä, että asiakas on itse suoraan yhteydessä heihin jos tarvitsee huoltoa TV:lle. Ja olikohan yli 55" tuumaiset huolletaan aina kotona tai sitten haetaan huoltoon kotoa, kuuluu normitakuuseen tuo. Ellei sitten käytännöt ole muuttuneet. LG:llä taisi olla myös niin, että haettiin kotoa 55" ja isommat.Myykö Citymarketit vielä telkkareita? Tuskin kukaan tuo sen 65 tuumasen telkkarin fillarin kyydissä sinne tiskille kun se hajoaa.
Ainakin Samsungilla tuo firma vaatii GDPR-syistä, että asiakas on itse suoraan yhteydessä heihin jos tarvitsee huoltoa TV:lle. Ja olikohan yli 55" tuumaiset huolletaan aina kotona tai sitten haetaan huoltoon kotoa, kuuluu normitakuuseen tuo. Ellei sitten käytännöt ole muuttuneet. LG:llä taisi olla myös niin, että haettiin kotoa 55" ja isommat.
Isoilla telkkarivalmistajilla (eli ei joku turkkilainen nimetön) on ihan omat huolto-organisaatiot suomessa jotka hoitaa takuuasiat eikä myyjäliikettä tarvitse ottaa sinne väliin sotkemaan kuvioita ollenkaan.Myykö Citymarketit vielä telkkareita? Tuskin kukaan tuo sen 65 tuumasen telkkarin fillarin kyydissä sinne tiskille kun se hajoaa.
Minulla on alunperin Turun CM Länsikeskuksesta ostettu Switch konsoli, joka sanoi sopimuksensa irti. Olin heihin yhteydessä huollon osalta ja ilmoittivat että ainoa tapa laittaa laite takuuseen on tuoda se henkilökohtaisesti paikanpäälle kuitin kera - kuulemma vaikka olisin Ivalosta asti ja paikanpäällä tarkastetaan sitten lähetetäänkö tuote takuuseen vai vaihdetaanko se uuteen. Ei onnistunut millään selvittää tätäkään etukäteen. Kuitti toki löytyy.
Minua ei oikeastaan kiinnosta ajella yli sataa kilometriä, kun tuon saisi helpommin postilla hoidettua, tai mikäli voisivat sen verran vaivautua että voin lähettää tuon suoraan esim. huoltoon, vaikka omalla kustannuksella.
Mutta jos nyt ainoa tapa on kuljettaa henkilökohtaisesti paikalle niin mitä voin silloin vaatia korvausta, kun takuun pitäisi olla maksuton? 44c/km + aika?
@NomPointtina se että ei kai se nyt ole mikään uusi homma Citarille noi huoltokeikat vaikka useimmat tavarat varmaan videäänkin sinne paikan päälle infotiskille.
Noin sen pitäisi onnistua. Joskus joutunut infotiskillä asioimaan ja tuntunut että se taitaa olla paikka jonne uusi henkilökunta laitetaan harjoittelemaan ennen kuin lasketaan kassalle töihin eli vastaukset voi olla ihan mutu-heittoja. CM:n omat ohjeet kivijalkaostosten vaihtoihin ja palautuksiin eivät vaadi asiointia samassa liikkeessä joten outoa jos takuuasia vaatisi https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/k-citymarket/vaihto-ja-palautus Verkkokauppaostoista IMHO oudohkot ehdot mutta ilmeisesti voi ostaa tietystä myymälästä verkosta muutakin kuin ruokaa.Todennäköisemmin tuo on kauppiaan tai osastovastaavan omaa säätöä.
Ota yhteyttä takuuhuolto@citymarket.fi tai soita 01053 50205 (ma-pe 10-13, 8,35 snt/puhelu + 12,09 snt/min) niin saat valtakunnallista takuuneuvontaa.
Cittarit hoitavat takuuhommat riippumatta siitä, mistä Cittarista laite on ostettu ja missä itse asut.Minulla on alunperin Turun CM Länsikeskuksesta ostettu Switch konsoli, joka sanoi sopimuksensa irti. Olin heihin yhteydessä huollon osalta ja ilmoittivat että ainoa tapa laittaa laite takuuseen on tuoda se henkilökohtaisesti paikanpäälle kuitin kera - kuulemma vaikka olisin Ivalosta asti ja paikanpäällä tarkastetaan sitten lähetetäänkö tuote takuuseen vai vaihdetaanko se uuteen. Ei onnistunut millään selvittää tätäkään etukäteen. Kuitti toki löytyy.
Minua ei oikeastaan kiinnosta ajella yli sataa kilometriä, kun tuon saisi helpommin postilla hoidettua, tai mikäli voisivat sen verran vaivautua että voin lähettää tuon suoraan esim. huoltoon, vaikka omalla kustannuksella.
Mutta jos nyt ainoa tapa on kuljettaa henkilökohtaisesti paikalle niin mitä voin silloin vaatia korvausta, kun takuun pitäisi olla maksuton? 44c/km + aika?
Cittarit hoitavat takuuhommat riippumatta siitä, mistä Cittarista laite on ostettu ja missä itse asut.
Voit siis viedä Switchin lähimpään Cittariin, he toimittavat sen sieltä huoltoon. Toki voit sen toimittaa itsekin huoltoon, se tietohan löytyy ohjeista: https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/k-citymarket/huolto-ja-takuu
T: Citymarketissa 11 vuotta vapaa-aika ja viihde -osastolla työskennelleenä.
Mikähän tämä Kärkkäisen palautusperiaate on? Tilasin fm-lähettimen, jonka totesin testissä täysin tehottomaksi vastaavan rinnalla. Asiakaspalvelusta vastattiin, että tuote käytetty, ei palatusoikeutta. Tuotteessa kaikki alkuperäinen sulkutarroineen ym. mukana. Pakkaus täysin kunnossa ja tuote uutta vastaava. Pyysivät kuvia tuotteesta ja pakkauksesta Vaatteita voi kotona sovitella ja lähettää takaisin ja varmaan tv:n kytkeä päälle ja palauttaa, mutta tämä lähetin on asakaspalvelun mukaan käytetty ja palautuskelvoton. Hmm...en ymmärrä
Onko paketti avaamaton? Ovatko käyttämättömiä? Jos kyllä, ota yhteyttä asiakaspalveluun.Ei nyt hintavirhe tai kiistatilanne mutta eilen ostettiin puolisolle Powerilta Samsungin true wireless-nappikuulokkeet ja tänään hintaa pudotettu 20€, onkohan mitään mahdollisuutta saada hintaeroa vielä kompensoitua? Nuo napit taidetaan laskea hygieniatuotteeksi niin ei voi "uhkailla" palautuksellakaan
Avattu ja käytössäOnko paketti avaamaton? Ovatko käyttämättömiä? Jos kyllä, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Voit toki kokeilla kepillä jäätä, ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Jos ovat reiluja saattavat antaa alennuksen.Avattu ja käytössä
Laita niille viestiä, on kuulemma hintatakuu. Itellä hyvitti tulostimesta lennosta 20e ku oli muutaman päivän jälkeen ostosta alessa.Ei nyt hintavirhe tai kiistatilanne mutta eilen ostettiin puolisolle Powerilta Samsungin true wireless-nappikuulokkeet ja tänään hintaa pudotettu 20€, onkohan mitään mahdollisuutta saada hintaeroa vielä kompensoitua? Nuo napit taidetaan laskea hygieniatuotteeksi niin ei voi "uhkailla" palautuksellakaan
Jos ei muuten onnistu, niin osta toiset ja palauta alkuperäisten kuitilla. Noissa ei ole sarjanumeroita yleensä tietokoneella, niin eivät tiedä että kummat on ostettu kumpanakin päivänä. Uskoisin kyllä selviävän asian ihan soittamalla tai chstissa - ainakin jos lahjakorttihyvitys kelpaaEi nyt hintavirhe tai kiistatilanne mutta eilen ostettiin puolisolle Powerilta Samsungin true wireless-nappikuulokkeet ja tänään hintaa pudotettu 20€, onkohan mitään mahdollisuutta saada hintaeroa vielä kompensoitua? Nuo napit taidetaan laskea hygieniatuotteeksi niin ei voi "uhkailla" palautuksellakaan
Jengi ostais luottokortilla tuotteen, palauttas sen ja nostas käteiseksSaahan kuka tahansa kuittia vastaan sen lahjakortinkin? Eli onko KKVssä maininta että vain alkuperäisellä maksuvälineellä palautus tai sitten lahjakortti? Ei vaikuta muhun kun maksan kaiken käteisellä. Ja miksi ne rahat pitäisi alkuperäiselle ostajalle siis mennä, kyllähän tavara on voinut jo päivässä parissa vaihtaa omistajaa?
Jengi ostais luottokortilla tuotteen, palauttas sen ja nostas käteiseks
Olisiko ollut iotekkiläinen @jobbus ?Joku sai kohtuuhintaan virtalähteitä:
Tietokoneen ökyosat myytiin vahingossa polkuhintaan – näin päätti kuluttajariitalautakunta
Virtalähteet irtosivat varsin huokeaan hintaan.www.tivi.fi
Corsair HX1200 hintaan 70€/kpl. Vuosi oli 2019, että näissä asioissa voi kestää..
tuohan tuli aikanaan itsekin tilattuaJoku sai kohtuuhintaan virtalähteitä:
Tietokoneen ökyosat myytiin vahingossa polkuhintaan – näin päätti kuluttajariitalautakunta
Virtalähteet irtosivat varsin huokeaan hintaan.www.tivi.fi
Corsair HX1200 hintaan 70€/kpl. Vuosi oli 2019, että näissä asioissa voi kestää..
Tosiaan! Täälläkin tuli tilattua, oli sama jo toisessa koneessa (noin satasella ostettu pari kk aikaisemmin Amazonista). Eivät lähteneet keskustelemaan, vaan peruivat kaupanJoku sai kohtuuhintaan virtalähteitä:
Tietokoneen ökyosat myytiin vahingossa polkuhintaan – näin päätti kuluttajariitalautakunta
Virtalähteet irtosivat varsin huokeaan hintaan.www.tivi.fi
Corsair HX1200 hintaan 70€/kpl. Vuosi oli 2019, että näissä asioissa voi kestää..
Hei,
Tämä viesti on lähetetty Teille koskien viikonloppuna tekemää tilaustanne.
Perjantaina alkaneen Corsairin kevätkampanjan yhteydessä on tapahtunut inhimillinen hinnoitteluvirhe, jossa kahden virtalähdemallin hinnoista on jäänyt numero yksi pois hinnan alkuosasta. Virhe huomattiin sunnuntaina ja se korjattiin niin pian kuin mahdollista. Viikonlopun aikana tekemänne tilauksenne sisältää tuotteen [Corsair 1200W HX1200 täysmodulaarinen ATX-virtalähde], joissa on tämä virhe. Vedoten takuu- ja toimitusehtoihimme pidätämme oikeutemme muuttaa tuota virheellistä hintaa ja tiedustelemme vahvistustanne tuolle hintamuutokselle 169.90€:oon ennen tilauksen toimitusta?
Voitte ilmoittaa suostuvanne tuohon muutokseen vastaamalla tähän viestiin. Vaihtoehtoisesti voitte myös perua tilausenne jolloin jo mahdollisesti ennakkoon maksamanne tuote hyvitetään takaisin käyttämällenne maksutavalle.
Pahoittelemme virheestä aiheutunutta sekaannusta.
Ystävällisesti / Best regards,
Asiakaspalvelu
Customer Service
Jimm’s PC-Store Oy